Voordat de Erdoturken zich zo achterlijk gingen gedragen, had ik in het algemeen ook best een positief beeld over hen.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:48 schreef Odaiba het volgende:
Moet wel zeggen dat ik Turken toch hoger heb zitten dan Marokkanen. Daar hoor je nooit een andere Marokkaan over het gedrag van een ander. Nu heb ik al een aantal Turken zich horen uitspreken tegen dit soort figuren.
Er wordt zo makkelijk gegeneraliseerd in dit soort zaken. Mijn indruk uit de filmpjes is dat stoerdoenerij in die omgeving blijkbaar aangemoedigd wordt en dat er een hoop frustatie bij deze jongeren zit. Zijn het door en door slechte criminelen? Ik denk het niet maar ik ken ze dan ook niet persoonlijk.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Allemaal?
Als in alle Turken in Nederland, of alle lui die zich op die filmpjes zo misdragen?
Mantel der liefde, begrip tonen en veel, HEEEEL veel thee mee drinken dus!quote:Op woensdag 14 september 2016 12:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er wordt zo makkelijk gegeneraliseerd in dit soort zaken. Mijn indruk uit de filmpjes is dat stoerdoenerij in die omgeving blijkbaar aangemoedigd wordt en dat er een hoop frustatie bij deze jongeren zit. Zijn het door en door slechte criminelen? Ik denk het niet maar ik ken ze dan ook niet persoonlijk.
Erdogan brengt niet het beste in ze boven iddquote:Op woensdag 14 september 2016 12:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Voordat de Erdoturken zich zo achterlijk gingen gedragen, had ik in het algemeen ook best een positief beeld over hen.
Marokkanen spreken zich ook uit tegen andere Marokkanen met ongewenst gedrag, ik snap niet hoe jij tot deze conclusie bent gekomen.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:48 schreef Odaiba het volgende:
Moet wel zeggen dat ik Turken toch hoger heb zitten dan Marokkanen. Daar hoor je nooit een andere Marokkaan over het gedrag van een ander. Nu heb ik al een aantal Turken zich horen uitspreken tegen dit soort figuren.
Het zijn wel de eerste stappen naar een crimineel milieu. Met name als de politie er zichtbaar niets aan doet. Die jeugdigen zijn heel gevoelig voor street cred en zijn de ideale katvangers voor de echte grotere criminelen he. Daarom moet je dit in de kiem smoren.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er wordt zo makkelijk gegeneraliseerd in dit soort zaken. Mijn indruk uit de filmpjes is dat stoerdoenerij in die omgeving blijkbaar aangemoedigd wordt en dat er een hoop frustatie bij deze jongeren zit. Zijn het door en door slechte criminelen? Ik denk het niet maar ik ken ze dan ook niet persoonlijk.
Je kan er sarcastisch over doen maar in gesprek gaan met deze jongeren, ze de juiste weg wijzen en kansen geven lijken mij idd de beste oplossing.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Mantel der liefde, begrip tonen en veel, HEEEEL veel thee mee drinken dus!
Dit ja!quote:Op woensdag 14 september 2016 12:51 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Het zijn wel de eerste stappen naar een crimineel milieu. Met name als de politie er zichtbaar niets aan doet. Die jeugdigen zijn heel gevoelig voor street cred en zijn de ideale katvangers voor de echte grotere criminelen he. Daarom moet je dit in de kiem smoren.
Altijd leuk op De Brink in Deventer!quote:Op woensdag 14 september 2016 12:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
Turken en Marokkanen samen is ook lachen, die moeten elkaar totaal niet.
Waarom grijpt de politie nu dan hard in? Zijn die onverstandig bezig nu dan?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je kan er sarcastisch over doen maar in gesprek gaan met deze jongeren, ze de juiste weg wijzen en kansen geven lijken mij idd de beste oplossing.
En U komt bij deze conclusie omdat.....?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:52 schreef JubaUrbicus het volgende:
Als Erdogan morgen oproept om Nederland aan te vallen, dan zouden alle Turken gehoor geven aan hem. Als de Marokkaanse koning hetzelfde zou zeggen tegen de Marokkanen, dan zouden de Marokkanen zoiets hebben van: Fuck jou koning, we hebben het goed in Nederland. Dit is het verschil tussen Marokkanen en Turken...
quote:Op woensdag 14 september 2016 12:52 schreef JubaUrbicus het volgende:
Als Erdogan morgen oproept om Nederland aan te vallen, dan zouden alle Turken gehoor geven aan hem. Als de Marokkaanse koning hetzelfde zou zeggen tegen de Marokkanen, dan zouden de Marokkanen zoiets hebben van: Fuck jou koning, we hebben het goed in Nederland. Dit is het verschil tussen Marokkanen en Turken...
Zo zie ik het ook, en niks nieuws sinds de jaren '70.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Omdat ik een Marokkaan ben die weet wat er speelt...quote:Op woensdag 14 september 2016 12:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En U komt bij deze conclusie omdat.....?
Dat is echt niet nieuw, toen die geitenhoeders er nog niet waren was er ook al outcast.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit ja!
Soms is het natuurlijk echt wel goed om te kijken waar de problemen nou werkelijk liggen, maar deze hufters zijn gewoon compleet losgeslagen en laten duidelijk merken wat hun intenties zijn.
Maar kan je de uitspraak ook hard maken over de Turkse Nederlanders?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:55 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Omdat ik een Marokkaan ben die weet wat er speelt...
Het is gewoon heel sneu om te zien. Ouders hebben er vaak geen grip op omdat ze de taal niet spreken of omdat ze zoonlief als prins zien en behandelen. Hoe vaak wij worden gebeld of bezocht op school over strafwerk en nablijven met "dat doet mijn zoon niet" of erger nog "hij krijgt straf van een vrouw, dat is hij niet gewend en daarom vindt hij dat niet eerlijk" - het toont aan dat het verder gaat dan "stoerdoenerij".quote:Op woensdag 14 september 2016 12:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit ja!
Soms is het natuurlijk echt wel goed om te kijken waar de problemen nou werkelijk liggen, maar deze hufters zijn gewoon compleet losgeslagen en laten duidelijk merken wat hun intenties zijn.
Tricky vraag natuurlijk.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:57 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Overigens: voel jij je nu meer Marokkaan dan Nederlander of andersom?
Die kansen hebben ze zat gehad. Extra begeleiding op het MBO in het geval van die vlogger, meerdere keren een eigen plek in een buurthuis gehad. Er wordt niets mee gedaan of het wordt gesloopt.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je kan er sarcastisch over doen maar in gesprek gaan met deze jongeren, ze de juiste weg wijzen en kansen geven lijken mij idd de beste oplossing.
Waarom schrijf je u met een hoofdletter? Praat je tegen een hogere entiteit of zoquote:Op woensdag 14 september 2016 12:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En U komt bij deze conclusie omdat.....?
Gezeik is er altijd wel geweest, maar deze lui vinden dat deze wijk in Nederland van hen is, en dat zij als Turken boven de Nederlanders staan. Dit is landjepik, terwijl ze in die wijk ook nog eens bewoners en arbeiders belagen.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is echt niet nieuw, toen die geitenhoeders er nog niet waren was er ook al outcast.
Er zijn wel alternatieven, zoals dienstplicht, heropvoedingskampen, etc.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Die kansen hebben ze zat gehad. Extra begeleiding op het MBO in het geval van die vlogger, meerdere keren een eigen plek in een buurthuis gehad. Er wordt niets mee gedaan of het wordt gesloopt.
Enige dat je dan nog kan doen is keiharde repressie.
Ik zou beginnen met een politie die handvaten zat heeft om in te grijpen. Dan moeten ze ophouden met die etters een boks te geven. De-escalatie werkt in die kringen overduidelijk niet.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dienstplicht, heropvoedingskampen, etc.
Geitenhoeders?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is echt niet nieuw, toen die geitenhoeders er nog niet waren was er ook al outcast.
Ben ik zo gewend.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:58 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waarom schrijf je u met een hoofdletter? Praat je tegen een hogere entiteit of zo
Ik heb zelf in het onderwijs gezeten en ben een keer (indirect) bedreigd door zo'n Trurks gastje. Was niet direct iets om de ouders voor in te schakelen, maar toen de moeder kwam hebben we het toch even ter sprake GEPROBEERD te brengen.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:58 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Het is gewoon heel sneu om te zien. Ouders hebben er vaak geen grip op omdat ze de taal niet spreken of omdat ze zoonlief als prins zien en behandelen. Hoe vaak wij worden gebeld of bezocht op school over strafwerk en nablijven met "dat doet mijn zoon niet" of erger nog "hij krijgt straf van een vrouw, dat is hij niet gewend en daarom vindt hij dat niet eerlijk" - het toont aan dat het verder gaat dan "stoerdoenerij".
Die kinderen zelf zijn zo kwaad nog niet. Kinderen worden niet bewust slecht geboren. Maar de knullige manier van opvoeden en daarbij dus in groepen samenkomen voor wie hetzelfde geldt zorgt wel dat dit zo ontwikkelt. En dan zijn populaire dingen als dit soort vlogjes maar uberhaupt street cred de katalysator naar dit soort ellende.
De opstap naar erger ook.
Turken zijn heel erg loyaal naar Turkije en het thuisland en dit is ook hartstikke bekend. Kijk alleen naar Erdogan toen hij opriep om te demonstreren nadat de coup had plaatsgevonden, alle Turken in Nederland gingen de straat op. Rotterdam, Deventer en alle andere plekken waar redelijk veel Turken wonen werden rood van Turkse vlaggen. Hun loyaliteit voor Turkije en de Turkse nationaliteit staat altijd op nummer 1. Vraag een Turk de volgende vraag, wie krijgt jouw voorkeur in loyaliteit: Nederland of Turkije.... En je zult zien dat ik gelijk heb. Marokkanen daar in tegen niet, Marokkanen zijn niet loyaal aan het Marokkaanse koningshuis omdat wat complexer zit; om het heel kort te houden: Het Marokkaanse koningshuis is Arabisch en 90% van de Marokkanen die in Nederland wonen zijn Berbers en Berbers haten Arabieren (niet allemaal maar veel wel).quote:Op woensdag 14 september 2016 12:57 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Maar kan je de uitspraak ook hard maken over de Turkse Nederlanders?
Overigens: voel jij je nu meer Marokkaan dan Nederlander of andersom?
Heb het nog te weinig gezien.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:50 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Marokkanen spreken zich ook uit tegen andere Marokkanen met ongewenst gedrag, ik snap niet hoe jij tot deze conclusie bent gekomen.
Toen werden ze allemaal fabriekswerkers?quote:Op woensdag 14 september 2016 13:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja die werden hierheen gehaald om in fabriek te werken.
Het helpt ook niet erg als de woordvoerder van het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders zich ineens voor DENK aanmeldt.quote:
Ja totdat ze WAO ontdekte.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:07 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Toen werden ze allemaal fabriekswerkers?
Mooie reactie. Verfrissend om te lezen. Dank!quote:Op woensdag 14 september 2016 13:05 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Turken zijn heel erg loyaal naar Turkije en het thuisland en dit is ook hartstikke bekend. Kijk alleen naar Erdogan toen hij opriep om te demonstreren nadat de coup had plaatsgevonden, alle Turken in Nederland gingen de straat op. Rotterdam, Deventer en alle andere plekken waar redelijk veel Turken wonen werden rood van Turkse vlaggen. Hun loyaliteit voor Turkije en de Turkse nationaliteit staat altijd op nummer 1. Vraag een Turk de volgende vraag, wie krijgt jouw voorkeur in loyaliteit: Nederland of Turkije.... En je zult zien dat ik gelijk heb. Marokkanen daar in tegen niet, Marokkanen zijn niet loyaal aan het Marokkaanse koningshuis omdat wat complexer zit; om het heel kort te houden: Het Marokkaanse koningshuis is Arabisch en 90% van de Marokkanen die in Nederland wonen zijn Berbers en Berbers haten Arabieren (niet allemaal maar veel wel).
Wat betreft je vraag: "Voel jij je nu meer Marokkaan dan Nederland?" Dat is een vraag die moeilijk in een keer te beantwoorden is, maar ook om het kort te houden: Soms voel ik me meer Nederlander en soms voel ik me meer Marokkaans, dat is bij mij iets dat te maken heeft met de plek waar ik ben en in welke situatie ik mezelf bevind.
Nee, maar daarom zeg ik dat het dus bjna nooit voorkomt, omdat ik ze niet hoor. Tuurlijk kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die het ook schandalig vinden, maargoed je ziet en hoort ze niet. En ondertussen zijn de tatta's de boemannen waar ze lekker je haatgevoelens op kan afreageren.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:08 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wat jij meekrijgt van wat ze denken is ook niet alles wat ze denken toch?
Maar dat verklaart niet waarom bijna zonder uitzondering de meiden het hartstikke goed doen.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:17 schreef Kijkertje het volgende:
Het is een generatie jongeren die tussen wal en schip valt en uit hun filmpjes en optreden bij Pauw zie je ook dat ze juist een grote behoefte hebben om bij een groep te horen.
Daarom denk ik dat 'heropvoedingskampen' echt een serieuze optie zijn. En dan bedoel ik dus leefomgevingen waar je redelijk gedisciplineerd leeft en waar je een nuttig beroep leert en ook wat een beetje normaal sociaal gedrag is.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:17 schreef Kijkertje het volgende:
Het is een generatie jongeren die tussen wal en schip valt en uit hun filmpjes en optreden bij Pauw zie je ook dat ze juist een grote behoefte hebben om bij een groep te horen.
Als je nooit buiten mag hangen, duik je maar de boeken in?quote:Op woensdag 14 september 2016 13:18 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar dat verklaart niet waarom bijna zonder uitzondering de meiden het hartstikke goed doen.
Dienstplicht voor werkloze jongeren zou verplicht moeten worden.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat 'heropvoedingskampen' echt een serieuze optie zijn. En dan bedoel ik dus leefomgevingen waar je redelijk gedisciplineerd leeft en waar je een nuttig beroep leert en ook wat een beetje normaal sociaal gedrag is.
En dat gaat werken denk je?quote:Op woensdag 14 september 2016 13:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat 'heropvoedingskampen' echt een serieuze optie zijn. En dan bedoel ik dus leefomgevingen waar je redelijk gedisciplineerd leeft en waar je een nuttig beroep leert en ook wat een beetje normaal sociaal gedrag is.
Ja, zoiets idd. Structuur, regelmaat, kost en inwoning en iets nuttigs leren of doen.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:19 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dienstplicht voor werkloze jongeren zou verplicht moeten worden.
Ik denk van wel. Op zijn minst in sommige gevallen.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En dat gaat werken denk je?
Misschien. Het verschil is in ieder geval opvallend. Wellicht mogen de meiden te weinig en worden de jongens als kleine prinsjes veel te veel losgelaten zonder correcties.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je nooit buiten mag hangen, duik je maar de boeken in?
Dat heeft denk ik dan weer met de opvoeding te maken. Mannen passen zich moeilijker aan omdat ze van jongs af 'gepamperd' worden in hun mannelijkheid.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:18 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar dat verklaart niet waarom bijna zonder uitzondering de meiden het hartstikke goed doen.
De zweep erover.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja, zoiets idd. Structuur, regelmaat, kost en inwoning en iets nuttigs leren of doen.
Misschien zouden de meisjes meer vrijheid moeten krijgen in bepaalde gezinnen en de jongens door de ouders veel strakker worden gehouden.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:21 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat heeft denk ik dan weer met de opvoeding te maken. Mannen passen zich moeilijker aan omdat ze van jongs af 'gepamperd' worden in hun mannelijkheid.
Die meiden zijn met andere dingen bezigquote:Op woensdag 14 september 2016 13:22 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Misschien zouden de meisjes meer vrijheid moeten krijgen in bepaalde gezinnen en de jongens door de ouders veel strakker worden gehouden.
Nog niet zo heel erg lang geleden hebben vrouwen hier in Nederland ook moeten vechten voor gelijke rechten en dat ging ook niet zonder slag of stoot.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:22 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Misschien zouden de meisjes meer vrijheid moeten krijgen in bepaalde gezinnen en de jongens door de ouders veel strakker worden gehouden.
Zin om het nog eens te doen?quote:Op woensdag 14 september 2016 13:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nog niet zo heel erg lang geleden hebben vrouwen hier in Nederland ook moeten vechten voor gelijke rechten en dat ging ook niet zonder slag of stoot.
Dat is ook weer waar maar je mag toch hopen dat dit niet nog een keer nodig zou moeten hoeven te zijn.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:25 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nog niet zo heel erg lang geleden hebben vrouwen hier in Nederland ook moeten vechten voor gelijke rechten en dat ging ook niet zonder slag of stoot.
Eigenlijk zouden we die meiden kickboksles moeten geven dus.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:28 schreef Kijkertje het volgende:
Het heeft ook met de houding van de vrouwen in die culturen te maken. Zolang die vrouwen de suprematie van mannen accepteren zal er weinig veranderen.
Ze zijn trots op het hoofddoekje.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:28 schreef Kijkertje het volgende:
Het heeft ook met de houding van de vrouwen in die culturen te maken. Zolang die vrouwen de suprematie van mannen accepteren zal er weinig veranderen.
quote:Op woensdag 14 september 2016 13:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden we die meiden kickboksles moeten geven dus.
Maar veel vrouwen en meiden zitten wel vast in een traditioneel gezin, waar je wellicht met geweld of grote sociale druk in je onderdanige rol wordt gehouden.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]Nee juist niet. En er zijn heel veel vrouwen die hun kansen grijpen en het dus maatschappelijk wel goed doen in de Nederlandse maatschappij. Maar maak je maar eens los van de cultuur waar je in geboren en opgegroeid bent. Dat is echt niet makkelijk.
Klopt en het vergt heel veel moed en tijd om je daarvan lost te maken. Hetzelfde gold voor Nederlandse vrouwen decennia geleden, die dan nog het voordeel hadden dat ze niet hoefden aan te passen aan een totaal andere cultuur.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar veel vrouwen en meiden zitten wel vast in een traditioneel gezin, waar je wellicht met geweld of grote sociale druk in je onderdanige rol wordt gehouden.
Precies, maar dan zonder wapen- of tactische trainingen. Een jaartje kok- of corveedienst, kunnen ze zó doorstromen naar de Macquote:Op woensdag 14 september 2016 13:19 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dienstplicht voor werkloze jongeren zou verplicht moeten worden.
Die wapens is geen probleem. Tactisch wordt wat lastiger.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:43 schreef Toga het volgende:
[..]
Precies, maar dan zonder wapen- of tactische trainingen. Een jaartje kok- of corveedienst, kunnen ze zó doorstromen naar de Mac
Niemand zal beweren dat het geen problemen oplevert.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:43 schreef WhateverWhatever het volgende:
Leuk he allemaal verschillende culturen in 1 samenleving, geeft totaal geen problemen...
Idd, zo heb ik bijv in Limburg gewoond en is het integreren in de randstad ook geen makkie geweestquote:Op woensdag 14 september 2016 13:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Niemand zal beweren dat het geen problemen oplevert.
Tja als je met een zachte G aankomtquote:Op woensdag 14 september 2016 13:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd, zo heb ik bijv in Limburg gewoond en is het integreren in de randstad ook geen makkie geweest
Ja dat geloof ik, alleen wordt je dan niet uitgemaakt als een KK Tatta die dood moet...quote:Op woensdag 14 september 2016 13:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd, zo heb ik bijv in Limburg gewoond en is het integreren in de randstad ook geen makkie geweest
Maar hebben ze daar ook niet zelf schuld aan. Ze kunnen naar school, maar maken de opleiding niet af. Krijgen een speciaal opleidingstraject, ook daar haakt men af.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:17 schreef Kijkertje het volgende:
Exact.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:58 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar hebben ze daar ook niet zelf schuld aan. Ze kunnen naar school, maar maken de opleiding niet af. Krijgen een speciaal opleidingstraject, ook daar haakt me af.
Krijgen een buurthuis, slopen het. Nog een buurthuis, ook maar leegroven en slopen.
Dat zijn ook gewoon keuzes die ze zelf maken.
In hun eigen land gaan ze harde klappen krijgen.quote:Op woensdag 14 september 2016 14:01 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Ik ben vaak in Turkije op vakantie geweest en nog nooit zo'n hanggroep gezien, ik snap niet waarom sommige nationaliteiten zoals Marokkanen en Turken zich hier zo anders gedragen als in hun eigen land, zou dat komen omdat je in Turkije wel moet werken voor elke cent?
Vergis je niet, bij sommige van die jongeren komt de druk uit het gezin/omgeving zelf om niet door te ontwikkelen. Ik ken een Marokkaan die door familie onderdruk is gezet om niet verder te gaan met school, dat zou te westers zijn.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:58 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar hebben ze daar ook niet zelf schuld aan. Ze kunnen naar school, maar maken de opleiding niet af. Krijgen een speciaal opleidingstraject, ook daar haakt men af.
Krijgen een buurthuis, slopen het. Nog een buurthuis, ook maar leegroven en slopen.
Heb je helemaal gelijk in. Waar ligt dat aan volgens jou en wat doe je er aan?quote:Op woensdag 14 september 2016 13:58 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar hebben ze daar ook niet zelf schuld aan. Ze kunnen naar school, maar maken de opleiding niet af. Krijgen een speciaal opleidingstraject, ook daar haakt men af.
Ik denk dat het sociale stelsel dit soort tuig inderdaad (indirect) creeert ja.quote:Op woensdag 14 september 2016 14:01 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Ik ben vaak in Turkije op vakantie geweest en nog nooit zo'n hanggroep gezien, ik snap niet waarom sommige nationaliteiten zoals Marokkanen en Turken zich hier zo anders gedragen als in hun eigen land, zou dat komen omdat je in Turkije wel moet werken voor elke cent?
Omdat al het uitschot hierheen komt, de normale mensen blijven in hun eigen landquote:Op woensdag 14 september 2016 14:01 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Is er geen vader in beeld? Ik begin de indruk te krijgen dat het deze jongen totaal heeft ontbroken aan ook maar enige leiding in zijn leven.quote:Op woensdag 14 september 2016 14:10 schreef StaceySinger het volgende:
’Treitervlogger Ismail (19) in pyjama afgevoerd’
[ afbeelding ]
ZAANDAM - Treitervlogger Ismail Ilgun werd dinsdagochtend in pyjama door de politie uit het huis van zijn moeder gehaald in de Zaanse wijk Poelenburg. Dat zegt een buurtbewoner tegen De Telegraaf.
De Turks-Nederlandse jongen werd dinsdagochtend vroeg meegenomen op verdenking van opruiing. Agenten doorzochten de woning namen Ilguns spullen in beslag. „Hij moest daarna mee met de politie, nog in pyjama”, zegt een buurman.
Schulden
Volgens buren zit Ilgun, die nog altijd vastzit, tot zijn nek in de schulden. Deurwaarders liepen de afgelopen tijd de deur plat van de woning van Ilguns moeder. Allen op zoek naar geld, dat de 19-jarige niet heeft. De onruststoker kocht onlangs een camera om rijk te worden met de advertentie-inkomsten van YouTube-video’s.
Op straat filmde hij voornamelijk de ontmoetingsplek van hem en zijn vrienden, de kleine Vomar-supermarkt in Poelenburg. Op de filmpjes, bekendgeworden als treitervlogs, is onder meer te zien hoe de groep passanten en agenten intimideert.
De moeder van Ilgun laat aan het AD weten dat ze haar zoon zo netjes mogelijk heeft opgevoed. De vrouw zegt dat ze geen idee had wat haar zoon allemaal uitspookte als hij met zijn camera op pad ging. Nu schaamt ze zich voor zijn gedrag. „Ik ben doodmoe, wil er helemaal niet over praten. Ismail heeft dit allemaal veroorzaakt”, aldus de vrouw.
[ afbeelding ]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ma_afgevoerd___.html
quote:Op woensdag 14 september 2016 14:10 schreef StaceySinger het volgende:
’Treitervlogger Ismail (19) in pyjama afgevoerd’
[ afbeelding ]
ZAANDAM - Treitervlogger Ismail Ilgun werd dinsdagochtend in pyjama door de politie uit het huis van zijn moeder gehaald in de Zaanse wijk Poelenburg. Dat zegt een buurtbewoner tegen De Telegraaf.
De Turks-Nederlandse jongen werd dinsdagochtend vroeg meegenomen op verdenking van opruiing. Agenten doorzochten de woning namen Ilguns spullen in beslag. „Hij moest daarna mee met de politie, nog in pyjama”, zegt een buurman.
Schulden
Volgens buren zit Ilgun, die nog altijd vastzit, tot zijn nek in de schulden. Deurwaarders liepen de afgelopen tijd de deur plat van de woning van Ilguns moeder. Allen op zoek naar geld, dat de 19-jarige niet heeft. De onruststoker kocht onlangs een camera om rijk te worden met de advertentie-inkomsten van YouTube-video’s.
Op straat filmde hij voornamelijk de ontmoetingsplek van hem en zijn vrienden, de kleine Vomar-supermarkt in Poelenburg. Op de filmpjes, bekendgeworden als treitervlogs, is onder meer te zien hoe de groep passanten en agenten intimideert.
De moeder van Ilgun laat aan het AD weten dat ze haar zoon zo netjes mogelijk heeft opgevoed. De vrouw zegt dat ze geen idee had wat haar zoon allemaal uitspookte als hij met zijn camera op pad ging. Nu schaamt ze zich voor zijn gedrag. „Ik ben doodmoe, wil er helemaal niet over praten. Ismail heeft dit allemaal veroorzaakt”, aldus de vrouw.
[ afbeelding ]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ma_afgevoerd___.html
De ouders zijn gescheiden, de vader woont er vlak in de buurt, maar die blijft uit hun leven weg.quote:Op woensdag 14 september 2016 14:18 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Is er geen vader in beeld? Ik begin de indruk te krijgen dat het deze jongen totaal heeft ontbroken aan ook maar enige leiding in zijn leven.
Die zit in Turkse kroeg beetje te kaarten.quote:Op woensdag 14 september 2016 14:33 schreef ToT het volgende:
[..]
De ouders zijn gescheiden, de vader woont er vlak in de buurt, maar die blijft uit hun leven weg.
Met of zonder thee?quote:Op woensdag 14 september 2016 14:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die zit in Turkse kroeg beetje te kaarten.
Een stageplek en een buurthuis voor deze kansenparels en schnellquote:Op woensdag 14 september 2016 12:11 schreef Baas_bas het volgende:
- boksbeugel
- tazer
- "we maken jullie allemaal dood"
- "kanker nederlanders"
- "kanker kaaskoppen"
nou nou nou wat een mooi filmpje weer
deze arme jongens moeten gauw hulp hebben![]()
Papa en mamma zijn gescheiden.quote:Op woensdag 14 september 2016 14:18 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Is er geen vader in beeld? Ik begin de indruk te krijgen dat het deze jongen totaal heeft ontbroken aan ook maar enige leiding in zijn leven.
Ho eens even dat kunnen moeders ook.quote:Op woensdag 14 september 2016 14:18 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja en die trekt haar handen ervan af volgens het bericht. Het is de schuld van haar zoon. Geeft niet echt blijk van enig opvoedkundig inzicht.quote:Op woensdag 14 september 2016 14:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ho eens even dat kunnen moeders ook.
Een beetje zelfreflectie is ver te zoeken idd maar daar hebben de meeste mensen last vanquote:Op woensdag 14 september 2016 14:57 schreef Tuned22 het volgende:
Wat steeds weer terugkeert is dat problemen de schuld van anderen zijn. Niet van het individu zelf of van de ouder(s).
Dit ja, in turkije hoef je zulke shit niet te proberen, daar wordt je snoeihard neergeramd door de politie of erger.quote:Op woensdag 14 september 2016 14:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In hun eigen land gaan ze harde klappen krijgen.
Man in the mirror heeft niet geholpenquote:Op woensdag 14 september 2016 15:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Een beetje zelfreflectie is ver te zoeken idd maar daar hebben de meeste mensen last van
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |