Check het filmpje in de link:quote:Tuig houdt Zaanse wijk in wurggreep
4 uur geleden Anna Mees en Mike Muller
ZAANSTAD - De politie staat machteloos tegenover een groep straatterroristen in de Zaandamse wijk Poelenburg. Bewoners zijn het spuugzat dat agenten zich vierkant laten uitlachen en zelfs amicaal met de relschoppers omgaan. „De groep heeft de wijk totaal in de greep.”
Online filmpjes waarop agenten lacherig op de hangjeugd reageren en hen gedag zeggen met een ’boks’ halen het bloed onder de nagels van buurtbewoners vandaan. Een paar van hen eisen een samenscholingsverbod van de ongeveer vijftig jongemannen van voornamelijk Turkse komaf. Gertjan Welgemoed van Klankbordgroep Poelenburg: „Deze jongeren terroriseren winkeliers en bewoners. Mensen voelen zich geïntimideerd, onveilig en pikken het niet langer.
Die man is inderdaad gek ja. Een andere benaming is er niet voor het omleggen van anderen, zeker als het je eigen gezin is. Zie je, conclusies trekken is niet zo lastig.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoe noem jij het als een vader zo radeloos is dat hij zijn vrouw en kinderen ombrengt dan? Daar heeft het systeem zeker ook niks mee te maken. Die man was gewoon gek.
quote:Treitervlogger filmt om zijn schulden af te betalen
zaandamMet zijn vlog wilde Ismail Ilgun (19) uit de schulden komen, maar raakte hij alleen maar dieper in de problemen. De 'treitervlogger' is gisterochtend aangehouden voor opruiing en belandde achter de tralies. Wie is die onruststoker die de Zaandamse wijk Poelenburg op zijn kop zet?
Victor Schildkamp & Carla van der Wal 14-09-16, 06:55 Laatste update: 10:08
M 3
76 reacties
AD
© ANP
AD
© ANP
Ik ben doodmoe, wil er helemaal niet over praten. Ismail heeft dit allemaal veroorzaakt
Moeder Ismail Ilgun
Zijn ziektekostenverzekering? Die heeft Ismail Ilgun al tijden niet betaald. Net als zijn telefoonrekening trouwens, waardoor zijn mobieltje is afgesloten. In de buurt van de treitervlogger zien ze de deurwaarders al tijden aankloppen, om geld te innen dat Ismail niet heeft.
Een maand geleden kocht hij een gadget dat hem van al die ellende moest verlossen: een camera. Het is die camera die de afgelopen weken steeds weer werd gericht op de kleine Vomar-supermarkt in de wijk Poelenburg. Het is Ismail die hier, op de ontmoetingsplek van hem en zijn vrienden, alles filmt: hoe een man bijna van zijn fiets wordt geslagen, agenten worden getreiterd, een jongen op een politiewagen danst en een cameraploeg de wijk uit wordt gebonjourd.
Zo staat de vlog waarmee Ismail hoopt geld te verdienen in no-time bekend als een treitervlog en is hij de straatterrorist waar zelfs de premier zich over uitspreekt. ,,Tuig van de richel'', zegt Rutte. Maar wel tuig zonder een strafblad, vertellen vrienden, familie en bekenden aan deze krant.
Niemand wil bij naam genoemd worden, angstig als ze zijn nu de ogen van heel Nederland op Poelenburg gericht zijn. Ismail komt daar overigens niet eens vandaan. Zelf woont hij met zijn moeder en zijn kleine zusje - zijn oudste zus is het huis uit - één wijk verderop: Peldersveld.
In het eenvoudige rijtjeshuis met de verwaarloosde voortuin doet zijn moeder het raam open. Haar haar krult langs haar gezicht, haar ogen staan droevig.
Doodmoe
Ze is een lieve vrouw, vertellen de mensen die haar kennen. Tot voor kort wist ze helemaal niet wat haar zoon uitvoerde, als hij met zijn camera op pad ging. Sinds ze er net als de rest van Nederland achter is gekomen, schaamt ze zich. ,,Ik ben doodmoe, wil er helemaal niet over praten. Ismail heeft dit allemaal veroorzaakt.''
Zij heeft gewoon geprobeerd haar kinderen zo netjes mogelijk op te voeden. Zonder vader, want het huwelijk met hem liep al stuk toen Ismail nog een ventje was. Sindsdien heeft Ismail geen contact meer met zijn vader, ook al woont die op een steenworp afstand. En kozen de leden van zijn gezin allemaal een andere toekomst.
Terwijl Ismails zus haar studie rechten afrondde, stopte Ismail met zijn mbo-opleiding. Via een speciaal project kreeg hij nog de kans zijn school af te maken, maar dat hield hij niet vol. Zo is het met alle jongens die in zijn treitervlog verschijnen, zeggen omwonenden. ,,Die komen uit gezinnen met gescheiden ouders, hebben geen opleiding, geen werk.''
Toch toerden de jongens voor het oog van de camera rond in een peperdure Audi Q7. Die blijkt nu van de vader van één van Ismails vrienden te zijn. De jongen is doodsbang dat pa ontdekt dat zijn wagen in een 'treitervlog' is opgedoken. Overal in de wijk probeert hij de mensen die weten dat hij de bestuurder was tot stilte te manen, vertelt raadslid Juliëtte Rot, die ook in de buurt woont.
De context is goedkope kijkcijfers voor Jeroen Pauw?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Vanavond weer bij Pauw toch, weet iemand de context?
Waar hebben ze hulp bij nodig dan?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:11 schreef Baas_bas het volgende:
- boksbeugel
- tazer
- "we maken jullie allemaal dood"
- "kanker nederlanders"
- "kanker kaaskoppen"
nou nou nou wat een mooi filmpje weer
deze arme jongens moeten gauw hulp hebben![]()
naja de media schets een verkeerd beeld van deze jongeren en ze hebben overduidelijk liefde voor de buurt zoals ook in dat filmpje te zien isquote:Op woensdag 14 september 2016 12:13 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Waar hebben ze hulp bij nodig dan?
Met ademen? Ze lijken me haast te achterlijk om dat zelfstandig te kunnen.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:13 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Waar hebben ze hulp bij nodig dan?
Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:13 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
naja de media schets een verkeerd beeld van deze jongeren en ze hebben overduidelijk liefde voor de buurt zoals ook in dat filmpje te zien is
Mooi, meer bewijs, verboden wapenbezit, bedreiging enzquote:Op woensdag 14 september 2016 12:11 schreef Baas_bas het volgende:
- boksbeugel
- tazer
- "kanker nederlanders"
- "kanker kaaskoppen"
En vooral veel gratis geld en voorzieningen!quote:Op woensdag 14 september 2016 12:13 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
naja de media schets een verkeerd beeld van deze jongeren en ze hebben overduidelijk liefde voor de buurt zoals ook in dat filmpje te zien is
dat is al een aantal dagen of misschien weken in het nieuws, ze zijn zelfs bij Pauw of dwdd of zo geweest met dat verhaalquote:
quote:Op woensdag 14 september 2016 12:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Met ademen? Ze lijken me haast te achterlijk om dat zelfstandig te kunnen.
Dat sowieso. Die zitten binnen nu en een paar jaar allemaal een celstraf uit.quote:
Ik zie niemand op het filmpje last hebben van verstikkingsverschijnselen. Denk dat dat wel goed komt.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Met ademen? Ze lijken me haast te achterlijk om dat zelfstandig te kunnen.
Vind je dat geloofwaardig dan?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:14 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
dat is al een aantal dagen of misschien weken in het nieuws, ze zijn zelfs bij Pauw of dwdd of zo geweest met dat verhaal
Misschien hebben ze wel een oortje in die op hun gloednieuwe iPhone 7 is aangesloten waarop een MP3 draait: "Adem in...adem uit...adem in......"quote:Op woensdag 14 september 2016 12:15 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik zie niemand op het filmpje last hebben van verstikkingsverschijnselen. Denk dat dat wel goed komt.
ja, fantaseer lekker verderquote:Op woensdag 14 september 2016 12:16 schreef regmail het volgende:
Trouwens nooit verliefd geweest op een moslima. Wel een keer een sex relatie ermee gehad toen ze niet onder toezicht stond.
Die meid wou en deed alles, staat wel in mijn top 3 qua bedpartners.
Alleen ik was er niet verliefd op. Zij ging weer terug naar de omgeving die ze haatte en zal ongetwijfeld een of andere kansloze kneus hebben moeten huwen. Zonde was intelligent en leuk meisje.
En ze heeft letterlijk mijn zaad wel eens weg geveegd met haar hoofddoek 😆
De intelligentie spat er vanaf.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
"Het zijn slimme jongens, ze weten precies waar de grens ligt"
Bedreigen en wapens laten zienHeel slimme jongens
Het wordt de politie van Zaandam allemaal op een presenteerblaadje aangeboden inderdaad.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:14 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Mooi, meer bewijs, verboden wapenbezit, bedreiging enz
quote:Op woensdag 14 september 2016 12:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Misschien hebben ze wel een oortje in die op hun gloednieuwe iPhone 7 is aangesloten waarop een MP3 draait: "Adem in...adem uit...adem in......"
neequote:Op woensdag 14 september 2016 12:16 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Vind je dat geloofwaardig dan?
jaquote:Op woensdag 14 september 2016 12:17 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het wordt de politie van Zaandam allemaal op een presenteerblaadje aangeboden inderdaad.
Wie weet, hoe dan ook denk ik dat ze daarin al wel voorzien zijn.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Misschien hebben ze wel een oortje in die op hun gloednieuwe iPhone 7 is aangesloten waarop een MP3 draait: "Adem in...adem uit...adem in......"
die Ismail kan je niet echt achterlijk noemen, vooral emotioneel beperkt en niet kunnen reflecteren op zichzelf gecombineerd met hoogheidswaanzin en denken overal recht op te hebbenquote:Op woensdag 14 september 2016 12:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De intelligentie spat er vanaf.
dat was sarcasmequote:Op woensdag 14 september 2016 12:19 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan dat de arme jongens hulp nodig hebben?
ik maak ze belachelijkquote:
hebben ze ook wel, maar dan eerder.. tis nu toch al te laat, de hele mentaliteit van deze jongens is vreselijk kapotquote:Op woensdag 14 september 2016 12:19 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan dat de arme jongens hulp nodig hebben?
Dit zijn geen Nederlanders?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:19 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
of naja, in zekere zin hebben ze hulp nodig, hulp met het wegblijven uit onze samenleving
volgens hun dubbele nationaliteit misschien wel alleen zou je daar vrij weinig van terugquote:
Uiteindelijk valt dat toch door de mand.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:19 schreef Dakkapellen het volgende:
[..]
die Ismail kan je niet echt achterlijk noemen, vooral emotioneel beperkt en niet kunnen reflecteren op zichzelf gecombineerd met hoogheidswaanzin en denken overal recht op te hebben
eh? zijn hier geborenquote:Op woensdag 14 september 2016 12:21 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
volgens hun dubbele nationaliteit misschien wel alleen zou je daar vrij weinig van terug
Gezien hun uitspraken zien ze zichzelf niet zo:quote:
6 tot 7 dagen per week samen in een afstudeerhok. Samen lunchen en daarna samen uitgaan.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:16 schreef Dakkapellen het volgende:
[..]
ja, fantaseer lekker verder
helaas wel jaquote:
Als ze jouw paspoort hebben is t natuurlijk een beetje zot om te zeggen dat ze weg moeten blijven.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:21 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
volgens hun dubbele nationaliteit misschien wel alleen zou je daar vrij weinig van terug
tsja, alleen ik zie geen domme jongen zoals iedereen zegt. wel iemand die gewoon onaangepast is en nooit naar zichzelf zou kunnen kijken, niet tegen tegenspraak kan en dergelijkequote:Op woensdag 14 september 2016 12:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Uiteindelijk valt dat toch door de mand.
Waar is DENK als je ze nodig hebt. Hier is wat verbinding nodig.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gezien hun uitspraken zien ze zichzelf niet zo:
- "kanker nederlanders"
- "kanker kaaskoppen"
liever dat ze konden kiezen en dan maar besloten naar turkije te gaan want hier hebben we niet zo veel aanquote:Op woensdag 14 september 2016 12:23 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Als ze jouw paspoort hebben is t natuurlijk een beetje zot om te zeggen dat ze weg moeten blijven.
Dat idee had ik ook. Toch deed hij een poging.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Niet nodig; dat doen die gastjes zelf al.
quote:Op woensdag 14 september 2016 12:23 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
liever dat ze konden kiezen en dan maar besloten naar turkije te gaan want hier hebben we niet zo veel aan
sowieso waarom zijn ze nederlander als ze zojuist in dat filmpje zeggen nederlanders te willen doodmaken?
quote:Op woensdag 14 september 2016 12:22 schreef regmail het volgende:
[..]
6 tot 7 dagen per week samen in een afstudeerhok. Samen lunchen en daarna samen uitgaan.
Ik was een vrijbandig levende student. Zij kwam uit een islamitische omgeving maar deze periode zou haar enig echte vrije moment in haar leven zijn.
Wat denk je wat er gebeurd als je lichamelijk tot elkaar aangetrokken bent en op een avond wat teveel hebt gedronken.
Daarna was het alleen nog studeren en wippen totdat ik verliefd werd en de sex relatie verbrak.
Moslima's willen ook wel eens goede sex en een leuke tijd waarbij ze gelijkwaardig worden behandeld.
Misschien wil ie zichzelf opknopenquote:Op woensdag 14 september 2016 12:23 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
sowieso waarom zijn ze nederlander als ze zojuist in dat filmpje zeggen nederlanders te willen doodmaken?
dat zou wel wat schelen jaquote:Op woensdag 14 september 2016 12:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien wil ie zichzelf opknopen
Het beeld van de Nederlander is idd nog steeds die van de roomblanke. Best jammer dat dit beeld in de loop der jaren niet echt is bijgesteld. Weinig mensen denken aan Abed de Nederlander of Quincy de Nederlander. Kaaskoppen is dan weer iets specifieker lijkt me.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gezien hun uitspraken zien ze zichzelf niet zo:
- "kanker nederlanders"
- "kanker kaaskoppen"
Vraag je nu waarom hun ouders of grootouders hier zijn komen wonen?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:23 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Lijkt me een realistische inschatting.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:15 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat sowieso. Die zitten binnen nu en een paar jaar allemaal een celstraf uit.
Als ze nu eens begonnen met zichzelf en hun familie als Nederlander te zien. Dat zou het voor de rest van dit land al een stuk makkelijker maken om ze ook als Nederlanders te beschouwen.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:26 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Het beeld van de Nederlander is idd nog steeds die van de roomblanke. Best jammer dat dit beeld in de loop der jaren niet echt is bijgesteld. Weinig mensen denken aan Abed de Nederlander of Quincy de Nederlander. Kaaskoppen is dan weer iets specifieker lijkt me.
quote:Op woensdag 14 september 2016 12:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Zelf vinden ze duidelijk van niet, nee.
Als je je hele leven lang niet als 'Nederlander' wordt geaccepteerd is dat alleen niet zo makkelijk.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als ze nu eens begonnen met zichzelf en hun familie als Nederlander te zien. Dat zou het voor de rest van dit land al een stuk makkelijker maken om ze ook als Nederlanders te beschouwen.
Je bedoelt: als je opgevoed wordt om je meer x dan y te voelen? Opvoeding is het sleutelwoord hier mensen.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Als je je hele leven lang niet als 'Nederlander' wordt geaccepteerd is dat alleen niet zo makkelijk.
Als je je hele leven lang niet wilt mengen in de Nederlandse cultuur, en alleen word opgevoed op de wijze zoals het in land van herkomst gebeurt dan is dat ook niet zo makkelijkquote:Op woensdag 14 september 2016 12:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Als je je hele leven lang niet als 'Nederlander' wordt geaccepteerd is dat alleen niet zo makkelijk.
Zeker niet als je je hele leven lang al als Turk (/insert andere etnische groep) profileert, voornamelijk of zelfs exclusief met anderen van dezelfde culturele achtergrond omgaat, en dingen roept als 'kanker Nederlanders' en 'kanker kaaskoppen'.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik heb t idee dat de meeste niet-roomblanke Nederlanders dit al decennia lang doen.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als ze nu eens begonnen met zichzelf en hun familie als Nederlander te zien. Dat zou het voor de rest van dit land al een stuk makkelijker maken om ze ook als Nederlanders te beschouwen.
Daar kun je geen fuck over zeggen in dit geval.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:34 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Je bedoelt: als je opgevoed wordt om je meer x dan y te voelen? Opvoeding is het sleutelwoord hier mensen.
Klopt (gelukkig!), maar bepaalde groepen hebben daar wel degelijk last van.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:35 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik heb t idee dat de meeste niet-roomblanke Nederlanders dit al decennia lang doen.
quote:Op woensdag 14 september 2016 12:34 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Je bedoelt: als je opgevoed wordt om je meer x dan y te voelen? Opvoeding is het sleutelwoord hier mensen.
Klopt deze jongeren zijn het produkt van hun opvoeding. Kan je ze dat kwalijk nemen? Het is gewoon ontzettend moeilijk om je los te maken uit je vertrouwde omgeving.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:34 schreef kovenant het volgende:
[..]
Als je je hele leven lang niet wilt mengen in de Nederlandse cultuur, en alleen word opgevoed op de wijze zoals het in land van herkomst gebeurt dan is dat ook niet zo makkelijk
Heftig verhaal.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik ging wat biertjes halen bij supermarkt op de fiets, rijdt er scooter me zowat omver, ik reageer beetje boos, komt er zo'n berber agressief op me af, heb 'm volle grolsh beugel op de kop geslagen, zijn maatje was snel weg en het was wel zonde van die fles..
Dit was een reactie op die opgerichte facebook pagina?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:11 schreef Baas_bas het volgende:
- boksbeugel
- tazer
- "kanker nederlanders"
- "kanker kaaskoppen"
Ik maak het in mijn werk dagelijks mee. Ik denk dat ik daar dus wel wat over kan zeggen. Waar ligt jouw "autoriteit" hier?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar kun je geen fuck over zeggen in dit geval.
Ja toen is het bij mij al misgegaan, kun je nagaan hoe dat daar gaat.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:34 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dat ze mensen bedreigen en spullen lopen te slopen en jatten neem ik hen in ieder geval WEL kwalijk!quote:Op woensdag 14 september 2016 12:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
[..]
Klopt deze jongeren zijn het produkt van hun opvoeding. Kan je ze dat kwalijk nemen? Het is gewoon ontzettend moeilijk om je los te maken uit je vertrouwde omgeving.
Ik denk dat je niets kunt zeggen over dit geval.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:37 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik maak het in mijn werk dagelijks mee. Ik denk dat ik daar dus wel wat over kan zeggen. Waar ligt jouw "autoriteit" hier?
Denk dat iedereen het daar wel mee eens is ja :pquote:Op woensdag 14 september 2016 12:39 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat ze mensen bedreigen en spullen lopen te slopen en jatten neem ik hen in ieder geval WEL kwalijk!
Binnenkort in het nieuws overhoop geschoten waarschijnlijk.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Volgens AD heeft Ismael schulden omdat hij zijn zorg- en telefoonrekening niet betaalt. Zijn Vlog zorgt in ieder geval voor enige inkomsten, gezien hij zijn mbo niet heeft afgemaakt.
Incidentje, doorlopen idd.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik denk dat je niets kunt zeggen over dit geval.
Dat klinkt nogal onvoldaan.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:40 schreef ToT het volgende:
Maar goed; alles moet met de mantel der liefde en begrip bedekt worden.
Ja heerlijke dooddoeners altijd van Xa1ptquote:
Degenen die dat doen moeten daar dan ook verantwoording voor afleggen. Doen ze het allemaal? Denk het niet.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:39 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat ze mensen bedreigen en spullen lopen te slopen en jatten neem ik hen in ieder geval WEL kwalijk!
quote:Op woensdag 14 september 2016 12:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, we hadden nog niet genoeg nietszeggende oneliners in dit topic. Bedankt Henk Hans.
De wapenstok er overheen en hen de gevangenis in pleuren en hen er pas uit laten als ze zich weten te gedragen.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:41 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dat klinkt nogal onvoldaan.
Wat wil jij het liefst?
quote:Op woensdag 14 september 2016 12:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, we hadden nog niet genoeg nietszeggende oneliners in dit topic. Bedankt Henk.
Allemaal?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:42 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Degenen die dat doen moeten daar dan ook verantwoording voor afleggen. Doen ze het allemaal? Denk het niet.
Hoe weet je wanneer ze zich weten te gedragen?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:42 schreef ToT het volgende:
[..]
De wapenstok er overheen en hen de gevangenis in pleuren en hen er pas uit laten als ze zich weten te gedragen.
Als ze goftedomme zelfs een buurthuis van de MOSKEE afwijzen omdat ze daar volgens eigen zeggen onder toezicht zouden staan, is het duidelijk dat ze gewoon niet WILLEN deugen.
Dan is jouw opmerking net zo'n dooddoener als die van ToT. Dat kun je dan namelijk over alle artikelen op internet zowat wel zeggen dan.quote:
Dat kan de overheid vast wel beoordelen.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:44 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Hoe weet je wanneer ze zich weten te gedragen?
Die groene beugels zijn van sterker materiaal gemaakt dan destijds de bruine beugelflessen. Die konden nog wel eens knappen. Dus ik ga er vanuit dat jij je beugeltje bier nog wel kunt opdrinken.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik ging wat biertjes halen bij supermarkt op de fiets, rijdt er scooter me zowat omver, ik reageer beetje boos, komt er zo'n berber agressief op me af, heb 'm volle grolsh beugel op de kop geslagen, zijn maatje was snel weg en het was wel zonde van die fles..
Klopt, dat is ook een stuk zinniger dan er allerlei shit bij halen terwijl niet eens duidelijk is of dat nu echt speelt.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:45 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dan is jouw opmerking net zo'n dooddoener als die van ToT. Dat kun je dan namelijk over alle artikelen op internet zowat wel zeggen dan.
Ik sloeg iets te hard en bier ging verloren.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Die groene beugels zijn van sterker materiaal gemaakt dan destijds de bruine beugelflessen. Die konden nog wel eens knappen. Dus ik ga er vanuit dat jij je beugeltje bier nog wel kunt opdrinken.
ja dat kun je ze kwalijk nemen.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
[..]
Klopt deze jongeren zijn het produkt van hun opvoeding. Kan je ze dat kwalijk nemen? Het is gewoon ontzettend moeilijk om je los te maken uit je vertrouwde omgeving.
Voordat de Erdoturken zich zo achterlijk gingen gedragen, had ik in het algemeen ook best een positief beeld over hen.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:48 schreef Odaiba het volgende:
Moet wel zeggen dat ik Turken toch hoger heb zitten dan Marokkanen. Daar hoor je nooit een andere Marokkaan over het gedrag van een ander. Nu heb ik al een aantal Turken zich horen uitspreken tegen dit soort figuren.
Er wordt zo makkelijk gegeneraliseerd in dit soort zaken. Mijn indruk uit de filmpjes is dat stoerdoenerij in die omgeving blijkbaar aangemoedigd wordt en dat er een hoop frustatie bij deze jongeren zit. Zijn het door en door slechte criminelen? Ik denk het niet maar ik ken ze dan ook niet persoonlijk.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Allemaal?
Als in alle Turken in Nederland, of alle lui die zich op die filmpjes zo misdragen?
Mantel der liefde, begrip tonen en veel, HEEEEL veel thee mee drinken dus!quote:Op woensdag 14 september 2016 12:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er wordt zo makkelijk gegeneraliseerd in dit soort zaken. Mijn indruk uit de filmpjes is dat stoerdoenerij in die omgeving blijkbaar aangemoedigd wordt en dat er een hoop frustatie bij deze jongeren zit. Zijn het door en door slechte criminelen? Ik denk het niet maar ik ken ze dan ook niet persoonlijk.
Erdogan brengt niet het beste in ze boven iddquote:Op woensdag 14 september 2016 12:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Voordat de Erdoturken zich zo achterlijk gingen gedragen, had ik in het algemeen ook best een positief beeld over hen.
Marokkanen spreken zich ook uit tegen andere Marokkanen met ongewenst gedrag, ik snap niet hoe jij tot deze conclusie bent gekomen.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:48 schreef Odaiba het volgende:
Moet wel zeggen dat ik Turken toch hoger heb zitten dan Marokkanen. Daar hoor je nooit een andere Marokkaan over het gedrag van een ander. Nu heb ik al een aantal Turken zich horen uitspreken tegen dit soort figuren.
Het zijn wel de eerste stappen naar een crimineel milieu. Met name als de politie er zichtbaar niets aan doet. Die jeugdigen zijn heel gevoelig voor street cred en zijn de ideale katvangers voor de echte grotere criminelen he. Daarom moet je dit in de kiem smoren.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er wordt zo makkelijk gegeneraliseerd in dit soort zaken. Mijn indruk uit de filmpjes is dat stoerdoenerij in die omgeving blijkbaar aangemoedigd wordt en dat er een hoop frustatie bij deze jongeren zit. Zijn het door en door slechte criminelen? Ik denk het niet maar ik ken ze dan ook niet persoonlijk.
Je kan er sarcastisch over doen maar in gesprek gaan met deze jongeren, ze de juiste weg wijzen en kansen geven lijken mij idd de beste oplossing.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Mantel der liefde, begrip tonen en veel, HEEEEL veel thee mee drinken dus!
Dit ja!quote:Op woensdag 14 september 2016 12:51 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Het zijn wel de eerste stappen naar een crimineel milieu. Met name als de politie er zichtbaar niets aan doet. Die jeugdigen zijn heel gevoelig voor street cred en zijn de ideale katvangers voor de echte grotere criminelen he. Daarom moet je dit in de kiem smoren.
Altijd leuk op De Brink in Deventer!quote:Op woensdag 14 september 2016 12:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
Turken en Marokkanen samen is ook lachen, die moeten elkaar totaal niet.
Waarom grijpt de politie nu dan hard in? Zijn die onverstandig bezig nu dan?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je kan er sarcastisch over doen maar in gesprek gaan met deze jongeren, ze de juiste weg wijzen en kansen geven lijken mij idd de beste oplossing.
En U komt bij deze conclusie omdat.....?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:52 schreef JubaUrbicus het volgende:
Als Erdogan morgen oproept om Nederland aan te vallen, dan zouden alle Turken gehoor geven aan hem. Als de Marokkaanse koning hetzelfde zou zeggen tegen de Marokkanen, dan zouden de Marokkanen zoiets hebben van: Fuck jou koning, we hebben het goed in Nederland. Dit is het verschil tussen Marokkanen en Turken...
quote:Op woensdag 14 september 2016 12:52 schreef JubaUrbicus het volgende:
Als Erdogan morgen oproept om Nederland aan te vallen, dan zouden alle Turken gehoor geven aan hem. Als de Marokkaanse koning hetzelfde zou zeggen tegen de Marokkanen, dan zouden de Marokkanen zoiets hebben van: Fuck jou koning, we hebben het goed in Nederland. Dit is het verschil tussen Marokkanen en Turken...
Zo zie ik het ook, en niks nieuws sinds de jaren '70.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Omdat ik een Marokkaan ben die weet wat er speelt...quote:Op woensdag 14 september 2016 12:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En U komt bij deze conclusie omdat.....?
Dat is echt niet nieuw, toen die geitenhoeders er nog niet waren was er ook al outcast.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit ja!
Soms is het natuurlijk echt wel goed om te kijken waar de problemen nou werkelijk liggen, maar deze hufters zijn gewoon compleet losgeslagen en laten duidelijk merken wat hun intenties zijn.
Maar kan je de uitspraak ook hard maken over de Turkse Nederlanders?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:55 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Omdat ik een Marokkaan ben die weet wat er speelt...
Het is gewoon heel sneu om te zien. Ouders hebben er vaak geen grip op omdat ze de taal niet spreken of omdat ze zoonlief als prins zien en behandelen. Hoe vaak wij worden gebeld of bezocht op school over strafwerk en nablijven met "dat doet mijn zoon niet" of erger nog "hij krijgt straf van een vrouw, dat is hij niet gewend en daarom vindt hij dat niet eerlijk" - het toont aan dat het verder gaat dan "stoerdoenerij".quote:Op woensdag 14 september 2016 12:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit ja!
Soms is het natuurlijk echt wel goed om te kijken waar de problemen nou werkelijk liggen, maar deze hufters zijn gewoon compleet losgeslagen en laten duidelijk merken wat hun intenties zijn.
Tricky vraag natuurlijk.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:57 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Overigens: voel jij je nu meer Marokkaan dan Nederlander of andersom?
Die kansen hebben ze zat gehad. Extra begeleiding op het MBO in het geval van die vlogger, meerdere keren een eigen plek in een buurthuis gehad. Er wordt niets mee gedaan of het wordt gesloopt.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je kan er sarcastisch over doen maar in gesprek gaan met deze jongeren, ze de juiste weg wijzen en kansen geven lijken mij idd de beste oplossing.
Waarom schrijf je u met een hoofdletter? Praat je tegen een hogere entiteit of zoquote:Op woensdag 14 september 2016 12:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En U komt bij deze conclusie omdat.....?
Gezeik is er altijd wel geweest, maar deze lui vinden dat deze wijk in Nederland van hen is, en dat zij als Turken boven de Nederlanders staan. Dit is landjepik, terwijl ze in die wijk ook nog eens bewoners en arbeiders belagen.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is echt niet nieuw, toen die geitenhoeders er nog niet waren was er ook al outcast.
Er zijn wel alternatieven, zoals dienstplicht, heropvoedingskampen, etc.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Die kansen hebben ze zat gehad. Extra begeleiding op het MBO in het geval van die vlogger, meerdere keren een eigen plek in een buurthuis gehad. Er wordt niets mee gedaan of het wordt gesloopt.
Enige dat je dan nog kan doen is keiharde repressie.
Ik zou beginnen met een politie die handvaten zat heeft om in te grijpen. Dan moeten ze ophouden met die etters een boks te geven. De-escalatie werkt in die kringen overduidelijk niet.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dienstplicht, heropvoedingskampen, etc.
Geitenhoeders?quote:Op woensdag 14 september 2016 12:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is echt niet nieuw, toen die geitenhoeders er nog niet waren was er ook al outcast.
Ben ik zo gewend.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:58 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waarom schrijf je u met een hoofdletter? Praat je tegen een hogere entiteit of zo
Ik heb zelf in het onderwijs gezeten en ben een keer (indirect) bedreigd door zo'n Trurks gastje. Was niet direct iets om de ouders voor in te schakelen, maar toen de moeder kwam hebben we het toch even ter sprake GEPROBEERD te brengen.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:58 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Het is gewoon heel sneu om te zien. Ouders hebben er vaak geen grip op omdat ze de taal niet spreken of omdat ze zoonlief als prins zien en behandelen. Hoe vaak wij worden gebeld of bezocht op school over strafwerk en nablijven met "dat doet mijn zoon niet" of erger nog "hij krijgt straf van een vrouw, dat is hij niet gewend en daarom vindt hij dat niet eerlijk" - het toont aan dat het verder gaat dan "stoerdoenerij".
Die kinderen zelf zijn zo kwaad nog niet. Kinderen worden niet bewust slecht geboren. Maar de knullige manier van opvoeden en daarbij dus in groepen samenkomen voor wie hetzelfde geldt zorgt wel dat dit zo ontwikkelt. En dan zijn populaire dingen als dit soort vlogjes maar uberhaupt street cred de katalysator naar dit soort ellende.
De opstap naar erger ook.
Turken zijn heel erg loyaal naar Turkije en het thuisland en dit is ook hartstikke bekend. Kijk alleen naar Erdogan toen hij opriep om te demonstreren nadat de coup had plaatsgevonden, alle Turken in Nederland gingen de straat op. Rotterdam, Deventer en alle andere plekken waar redelijk veel Turken wonen werden rood van Turkse vlaggen. Hun loyaliteit voor Turkije en de Turkse nationaliteit staat altijd op nummer 1. Vraag een Turk de volgende vraag, wie krijgt jouw voorkeur in loyaliteit: Nederland of Turkije.... En je zult zien dat ik gelijk heb. Marokkanen daar in tegen niet, Marokkanen zijn niet loyaal aan het Marokkaanse koningshuis omdat wat complexer zit; om het heel kort te houden: Het Marokkaanse koningshuis is Arabisch en 90% van de Marokkanen die in Nederland wonen zijn Berbers en Berbers haten Arabieren (niet allemaal maar veel wel).quote:Op woensdag 14 september 2016 12:57 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Maar kan je de uitspraak ook hard maken over de Turkse Nederlanders?
Overigens: voel jij je nu meer Marokkaan dan Nederlander of andersom?
Heb het nog te weinig gezien.quote:Op woensdag 14 september 2016 12:50 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Marokkanen spreken zich ook uit tegen andere Marokkanen met ongewenst gedrag, ik snap niet hoe jij tot deze conclusie bent gekomen.
Toen werden ze allemaal fabriekswerkers?quote:Op woensdag 14 september 2016 13:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja die werden hierheen gehaald om in fabriek te werken.
Het helpt ook niet erg als de woordvoerder van het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders zich ineens voor DENK aanmeldt.quote:
Ja totdat ze WAO ontdekte.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:07 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Toen werden ze allemaal fabriekswerkers?
Mooie reactie. Verfrissend om te lezen. Dank!quote:Op woensdag 14 september 2016 13:05 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Turken zijn heel erg loyaal naar Turkije en het thuisland en dit is ook hartstikke bekend. Kijk alleen naar Erdogan toen hij opriep om te demonstreren nadat de coup had plaatsgevonden, alle Turken in Nederland gingen de straat op. Rotterdam, Deventer en alle andere plekken waar redelijk veel Turken wonen werden rood van Turkse vlaggen. Hun loyaliteit voor Turkije en de Turkse nationaliteit staat altijd op nummer 1. Vraag een Turk de volgende vraag, wie krijgt jouw voorkeur in loyaliteit: Nederland of Turkije.... En je zult zien dat ik gelijk heb. Marokkanen daar in tegen niet, Marokkanen zijn niet loyaal aan het Marokkaanse koningshuis omdat wat complexer zit; om het heel kort te houden: Het Marokkaanse koningshuis is Arabisch en 90% van de Marokkanen die in Nederland wonen zijn Berbers en Berbers haten Arabieren (niet allemaal maar veel wel).
Wat betreft je vraag: "Voel jij je nu meer Marokkaan dan Nederland?" Dat is een vraag die moeilijk in een keer te beantwoorden is, maar ook om het kort te houden: Soms voel ik me meer Nederlander en soms voel ik me meer Marokkaans, dat is bij mij iets dat te maken heeft met de plek waar ik ben en in welke situatie ik mezelf bevind.
Nee, maar daarom zeg ik dat het dus bjna nooit voorkomt, omdat ik ze niet hoor. Tuurlijk kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die het ook schandalig vinden, maargoed je ziet en hoort ze niet. En ondertussen zijn de tatta's de boemannen waar ze lekker je haatgevoelens op kan afreageren.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:08 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wat jij meekrijgt van wat ze denken is ook niet alles wat ze denken toch?
Maar dat verklaart niet waarom bijna zonder uitzondering de meiden het hartstikke goed doen.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:17 schreef Kijkertje het volgende:
Het is een generatie jongeren die tussen wal en schip valt en uit hun filmpjes en optreden bij Pauw zie je ook dat ze juist een grote behoefte hebben om bij een groep te horen.
Daarom denk ik dat 'heropvoedingskampen' echt een serieuze optie zijn. En dan bedoel ik dus leefomgevingen waar je redelijk gedisciplineerd leeft en waar je een nuttig beroep leert en ook wat een beetje normaal sociaal gedrag is.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:17 schreef Kijkertje het volgende:
Het is een generatie jongeren die tussen wal en schip valt en uit hun filmpjes en optreden bij Pauw zie je ook dat ze juist een grote behoefte hebben om bij een groep te horen.
Als je nooit buiten mag hangen, duik je maar de boeken in?quote:Op woensdag 14 september 2016 13:18 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar dat verklaart niet waarom bijna zonder uitzondering de meiden het hartstikke goed doen.
Dienstplicht voor werkloze jongeren zou verplicht moeten worden.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat 'heropvoedingskampen' echt een serieuze optie zijn. En dan bedoel ik dus leefomgevingen waar je redelijk gedisciplineerd leeft en waar je een nuttig beroep leert en ook wat een beetje normaal sociaal gedrag is.
En dat gaat werken denk je?quote:Op woensdag 14 september 2016 13:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat 'heropvoedingskampen' echt een serieuze optie zijn. En dan bedoel ik dus leefomgevingen waar je redelijk gedisciplineerd leeft en waar je een nuttig beroep leert en ook wat een beetje normaal sociaal gedrag is.
Ja, zoiets idd. Structuur, regelmaat, kost en inwoning en iets nuttigs leren of doen.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:19 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Dienstplicht voor werkloze jongeren zou verplicht moeten worden.
Ik denk van wel. Op zijn minst in sommige gevallen.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En dat gaat werken denk je?
Misschien. Het verschil is in ieder geval opvallend. Wellicht mogen de meiden te weinig en worden de jongens als kleine prinsjes veel te veel losgelaten zonder correcties.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je nooit buiten mag hangen, duik je maar de boeken in?
Dat heeft denk ik dan weer met de opvoeding te maken. Mannen passen zich moeilijker aan omdat ze van jongs af 'gepamperd' worden in hun mannelijkheid.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:18 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar dat verklaart niet waarom bijna zonder uitzondering de meiden het hartstikke goed doen.
De zweep erover.quote:Op woensdag 14 september 2016 13:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja, zoiets idd. Structuur, regelmaat, kost en inwoning en iets nuttigs leren of doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |