abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165315897
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:48 schreef Odaiba het volgende:
Moet wel zeggen dat ik Turken toch hoger heb zitten dan Marokkanen. Daar hoor je nooit een andere Marokkaan over het gedrag van een ander. Nu heb ik al een aantal Turken zich horen uitspreken tegen dit soort figuren.
Voordat de Erdoturken zich zo achterlijk gingen gedragen, had ik in het algemeen ook best een positief beeld over hen.
pi_165315899
quote:
2s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:43 schreef ToT het volgende:

[..]

Allemaal?
Als in alle Turken in Nederland, of alle lui die zich op die filmpjes zo misdragen?
Er wordt zo makkelijk gegeneraliseerd in dit soort zaken. Mijn indruk uit de filmpjes is dat stoerdoenerij in die omgeving blijkbaar aangemoedigd wordt en dat er een hoop frustatie bij deze jongeren zit. Zijn het door en door slechte criminelen? Ik denk het niet maar ik ken ze dan ook niet persoonlijk.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_165315910
quote:
6s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:49 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Er wordt zo makkelijk gegeneraliseerd in dit soort zaken. Mijn indruk uit de filmpjes is dat stoerdoenerij in die omgeving blijkbaar aangemoedigd wordt en dat er een hoop frustatie bij deze jongeren zit. Zijn het door en door slechte criminelen? Ik denk het niet maar ik ken ze dan ook niet persoonlijk.
Mantel der liefde, begrip tonen en veel, HEEEEL veel thee mee drinken dus! :Y
  woensdag 14 september 2016 @ 12:50:31 #104
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_165315913
quote:
2s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:49 schreef ToT het volgende:

[..]

Voordat de Erdoturken zich zo achterlijk gingen gedragen, had ik in het algemeen ook best een positief beeld over hen.
Erdogan brengt niet het beste in ze boven idd :N Bovendien aardig schokkend dat zo velen die hier al decennia wonen zich zo laten meeslepen door de politiek in Turkije.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_165315921
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:48 schreef Odaiba het volgende:
Moet wel zeggen dat ik Turken toch hoger heb zitten dan Marokkanen. Daar hoor je nooit een andere Marokkaan over het gedrag van een ander. Nu heb ik al een aantal Turken zich horen uitspreken tegen dit soort figuren.
Marokkanen spreken zich ook uit tegen andere Marokkanen met ongewenst gedrag, ik snap niet hoe jij tot deze conclusie bent gekomen.
pi_165315931
quote:

[..]

Het zijn wel de eerste stappen naar een crimineel milieu. Met name als de politie er zichtbaar niets aan doet. Die jeugdigen zijn heel gevoelig voor street cred en zijn de ideale katvangers voor de echte grotere criminelen he. Daarom moet je dit in de kiem smoren.
pi_165315936
Turken en Marokkanen samen is ook lachen, die moeten elkaar totaal niet.
pi_165315947
quote:
2s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Mantel der liefde, begrip tonen en veel, HEEEEL veel thee mee drinken dus! :Y
Je kan er sarcastisch over doen maar in gesprek gaan met deze jongeren, ze de juiste weg wijzen en kansen geven lijken mij idd de beste oplossing.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_165315952
Als Erdogan morgen oproept om Nederland aan te vallen, dan zouden alle Turken gehoor geven aan hem. Als de Marokkaanse koning hetzelfde zou zeggen tegen de Marokkanen, dan zouden de Marokkanen zoiets hebben van: Fuck jou koning, we hebben het goed in Nederland. Dit is het verschil tussen Marokkanen en Turken...
pi_165315957
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:51 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Het zijn wel de eerste stappen naar een crimineel milieu. Met name als de politie er zichtbaar niets aan doet. Die jeugdigen zijn heel gevoelig voor street cred en zijn de ideale katvangers voor de echte grotere criminelen he. Daarom moet je dit in de kiem smoren.
Dit ja!
Soms is het natuurlijk echt wel goed om te kijken waar de problemen nou werkelijk liggen, maar deze hufters zijn gewoon compleet losgeslagen en laten duidelijk merken wat hun intenties zijn.
pi_165315981
quote:
3s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
Turken en Marokkanen samen is ook lachen, die moeten elkaar totaal niet.
Altijd leuk op De Brink in Deventer! _O-
quote:
6s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Je kan er sarcastisch over doen maar in gesprek gaan met deze jongeren, ze de juiste weg wijzen en kansen geven lijken mij idd de beste oplossing.
Waarom grijpt de politie nu dan hard in? Zijn die onverstandig bezig nu dan?

Eerst ingrijpen en corrigeren, en dan praten om te kijken waar het probleem ligt om te voorkomen dat ze opnieuw de mist in gaan!
pi_165315987
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:52 schreef JubaUrbicus het volgende:
Als Erdogan morgen oproept om Nederland aan te vallen, dan zouden alle Turken gehoor geven aan hem. Als de Marokkaanse koning hetzelfde zou zeggen tegen de Marokkanen, dan zouden de Marokkanen zoiets hebben van: Fuck jou koning, we hebben het goed in Nederland. Dit is het verschil tussen Marokkanen en Turken...
En U komt bij deze conclusie omdat.....?
pi_165316002
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:52 schreef JubaUrbicus het volgende:
:D
pi_165316012
quote:

[..]

Zo zie ik het ook, en niks nieuws sinds de jaren '70.
Alleen heb ik wel het gevoel dat de vlogs Ismail een stap te ver heeft gebracht. Dan bedoel ik zijn te brutale bejegening richting Juliette Rot op straat.
pi_165316016
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:54 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Omdat ik een Marokkaan ben die weet wat er speelt...
pi_165316027
quote:
2s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Dit ja!
Soms is het natuurlijk echt wel goed om te kijken waar de problemen nou werkelijk liggen, maar deze hufters zijn gewoon compleet losgeslagen en laten duidelijk merken wat hun intenties zijn.
Dat is echt niet nieuw, toen die geitenhoeders er nog niet waren was er ook al outcast.
pi_165316057
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:55 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Omdat ik een Marokkaan ben die weet wat er speelt...
Maar kan je de uitspraak ook hard maken over de Turkse Nederlanders?

Overigens: voel jij je nu meer Marokkaan dan Nederlander of andersom?
pi_165316069
quote:
2s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Dit ja!
Het is gewoon heel sneu om te zien. Ouders hebben er vaak geen grip op omdat ze de taal niet spreken of omdat ze zoonlief als prins zien en behandelen. Hoe vaak wij worden gebeld of bezocht op school over strafwerk en nablijven met "dat doet mijn zoon niet" of erger nog "hij krijgt straf van een vrouw, dat is hij niet gewend en daarom vindt hij dat niet eerlijk" - het toont aan dat het verder gaat dan "stoerdoenerij".

Die kinderen zelf zijn zo kwaad nog niet. Kinderen worden niet bewust slecht geboren. Maar de knullige manier van opvoeden en daarbij dus in groepen samenkomen voor wie hetzelfde geldt zorgt wel dat dit zo ontwikkelt. En dan zijn populaire dingen als dit soort vlogjes maar uberhaupt street cred de katalysator naar dit soort ellende.

De opstap naar erger ook.
  woensdag 14 september 2016 @ 12:58:17 #119
38496 Perrin
pi_165316073
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:57 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Overigens: voel jij je nu meer Marokkaan dan Nederlander of andersom?
Tricky vraag natuurlijk.
pi_165316074
quote:
6s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Die kansen hebben ze zat gehad. Extra begeleiding op het MBO in het geval van die vlogger, meerdere keren een eigen plek in een buurthuis gehad. Er wordt niets mee gedaan of het wordt gesloopt.
Enige dat je dan nog kan doen is keiharde repressie.
  Moderator woensdag 14 september 2016 @ 12:58:25 #121
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_165316076
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:54 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Waarom schrijf je u met een hoofdletter? Praat je tegen een hogere entiteit of zo :?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_165316091
quote:
2s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:56 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat is echt niet nieuw, toen die geitenhoeders er nog niet waren was er ook al outcast.
Gezeik is er altijd wel geweest, maar deze lui vinden dat deze wijk in Nederland van hen is, en dat zij als Turken boven de Nederlanders staan. Dit is landjepik, terwijl ze in die wijk ook nog eens bewoners en arbeiders belagen.
  woensdag 14 september 2016 @ 12:59:26 #123
38496 Perrin
pi_165316096
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:58 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Die kansen hebben ze zat gehad. Extra begeleiding op het MBO in het geval van die vlogger, meerdere keren een eigen plek in een buurthuis gehad. Er wordt niets mee gedaan of het wordt gesloopt.
Enige dat je dan nog kan doen is keiharde repressie.
Er zijn wel alternatieven, zoals dienstplicht, heropvoedingskampen, etc.

Sommige jongens hebben iets nodig met wat meer discipline en regelmaat.
pi_165316114
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:59 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dienstplicht, heropvoedingskampen, etc.
Ik zou beginnen met een politie die handvaten zat heeft om in te grijpen. Dan moeten ze ophouden met die etters een boks te geven. De-escalatie werkt in die kringen overduidelijk niet.
pi_165316118
quote:
2s.gif Op woensdag 14 september 2016 12:56 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Geitenhoeders?
wooblabalurg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')