abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zaterdag 17 september 2016 @ 11:25:02 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165380283
Half uurtje geleden in Woerden:



Het is een screenshot van een filmpje met lage kwaliteit, de goede versie komt later nog wel
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_165380310
pi_165380421
Vijfdaagse trip naar het oosten.... deel 4.....
Deel 1 staat hier.
Deel 2 staat hier.
Deel 3 staat hier.

Nog een uur later, het is inmiddels kwart voor 6, komt dan ook de laatste getrokken trein terug naar Praag. ČD-lok 754 031 heeft als enige tussen-de-middag een extra slag Čerčany-Praag v.v. gemaakt met beide dubbeldeksrijtuigen. Na aankomst in Čerčany zijn de twee enkeldeksrijtuigen weer aangehaakt en is het geheel als trein Os 9064 weer vertrokken naar Praha hlavní nádra¸í via het Sázavadal over lijn 210.

Met enkele minuten vertraging passeert de trein hier ter hoogte van Petrov u Prahy.

Omdat het alweer eind augustus was zakte de zon alweer vrij snel waardoor het licht al maar mooier en mooier werd. Aan het begin van de avond rijdt er nog een lokaal boemeltreintje bestaande uit een Regionova vanaf Petrov u Prahy naar Čerčany.

ČD-stel 814 213 komt hier als leegmat-trein uit Čerčany en werd vlak voor het bereiken van station Petrov u Prahy vastgelegd met de markante rotspartijen. Enkele minuten later passeerde dit treinstel opnieuw de twee overgebleven fotografen, toen als Os 9037 van Petrov u Prahy naar Čerčany.

De rots rechts in beeld is tot ongeveer halverwege bereikbaar op een "relatief" normale manier. Toch heb ik deze dag meerdere mensen het rode kruis zien bereiken, maar dan wel met klimuitrusting.

Ook de stoomtrein van vandaag keerde na een bezoek aan Vla¨im weer terug naar Praag. Omdat er onderweg geen draaischijf voorhanden is komt de 434 2186 dus met tender vooruit (waar hebben we dat eerder gezien) terug naar Praha-Branik. Gelukkig stond de lok vanmorgen wél goed bij hét moment.

ČSD-lok 434 2186 met tender 516 024 en de "Ferdinand" gezelschapstrein Sp 9080 bij de rotsen van Petrov u Prahy op zaterdag 27 augustus 2016.

Doordat de rood/gele 754 044 's middags van omloop is gewisseld en daarmee de dubbeldeksrijtuigen in een andere omloop terecht kwamen werd er aan het eind van de dag in beide richtingen nog een trein met lok+rijtuigen gereden. Een van de omlopen rijdt op zondag namelijk een slag in het andere Sázavadal en daar wil men blijkbaar geen dubbeldeksrijtuigen (meer) inzetten.

Na een zeer geslaagde fotodag rond Petrov u Prahy bleek de trein terug naar Praag niet uit de geplande Regionova te bestaan maar uit deze 754 044 met drie dubbeldeksrijtuigen en een enkeldeksrijtuig. Inmiddels liep de vertraging ook op en werd het hoofdstation van Praag bereikt met ruim 20 minuten vertraging.

Nu bleek dat het vier dagen lang meedragen van een statief eindelijk zijn vruchten zou afwerpen, want er kon van deze duikbril een plaatje gemaakt worden in de blauwe Stunde. We zien ČD-lok 754 044 met trein Os 9066 uit Čerčany op het hoofdstation van Praag, Praha hlavní nádra¸í.

Kort na de opname vertrok het geheel als Sv 9066 naar Praha-Libeň, waar de trein gedurende de nacht wordt opgesteld.

De volgende ochtend was het wederom stralend mooi weer. Ik wilde deze dag niet nog een keer bij Petrov u Prahy staan want de lokinzet van de duikbrillen daar zou hetzelfde zijn als op zaterdag. De keuze viel op een bezoek aan lijn 212 tussen Čerčany en Světlá nad Sázavou. Nog meer als lijn 210 waar ik gisteren stond is dit een echte lokaalspoorlijn waar het meerendeel van het treinverkeer anno 2016 nog steeds wordt uitgevoerd met de Tsjechische Railbus.

De serie M 152.0, zoals deze in de jaren 70 van de vorige eeuw bij de Tsjechoslowaakse spoorwegen in dienst kwam, zijn tweeassige dieseltreinstellen bedoeld voor het regionale treinverkeer in Tsjechië en Slowakije. Sinds de landelijke hernummering van alle spoorvoertuigen in 1988 zijn deze stellen in de serie 810 omgenummerd. Een treinstel is net geen 14 meter lang en heeft 55 zitplaatsen. Er zijn er tussen 1975 en 1982 in totaal 680 van gemaakt. Sinds 2005 is een deel omgebouwd tot de serie 814, de gele Regionova-treinstellen.

Op zondag 28 augustus 2016 ben ik extra vroeg opgestaan om met zo'n railbus vanaf Čerčany naar Český ¦ternberk te reizen om daar de eerstvolgende trein in het mooie ochtendlicht vast te leggen. Terwijl de trein waar ik in zat in de nieuwe Tsjechische Najbrt2-huisstijl rondreed, bleek de trein van een uur later nog in de oude, oorspronkelijke kleurstelling rond te rijden. Omdat men hier al meer reizigers verwachtte werd naast de motorwagen ook een bijwagen ingezet, die eveneens de creme/rode kleurstelling had.

Met op de achtergrond op een heuvel het in 1241 gebouwde Hrad (kasteel) Český ¦ternberk, passeert ČD-motorwagen 810 340 plus bijwagen als Os 9205 van Čerčany naar Ledeč nad Sázavou

Op lijn 212 tussen Čerčany, Zruč nad Sázavou en Světlá nad Sázavou rijden in het weekend in totaal 4 getrokken treinen. Op zaterdag één trein richting Světlá die op zondagmiddag weer terugkeert. Daarnaast rijdt er op zondagochtend nog een trein naar Světlá die eveneens zondagmiddag terugkeert. Doel van deze zondag was met name deze drie getrokken treinen vast te leggen.

Een uur na de twee railbusjes is de zon net ver genoeg doorgedraaid om de volgende trein in het veld voorbij de spoorwegovergang vast te leggen. Naast het fraaie kasteel van Český ¦ternberk vallen ook de telegraafpalen op, die je helaas steeds minder ziet in Tsjechië.

ČD-lok 754 042 is op zondag 28 augustus 2016 vertrokken uit Čerčany met vier enkeldeksrijtuigen als trein Os 9207 naar Ledeč nad Sázavou, wat voor vandaag als gevolg van werkzaamheden aan het spoor het eindpunt is. Het geheel heeft zojuist een korte stop gemaakt op het stationnetje Český ¦ternberk zastávka (halte langs de vrije baan) en komt hier door de boog ten zuiden van Český ¦ternberk gereden.

Op lijn 212 rijdt per richting gemiddeld slechts 1 trein per 2 uur. Na de vorige foto moest ik daarom ook nog een kleine anderhalf uur wachten voor ik verder kon naar het volgende fotopunt. Onderweg terug richting Čerčany bleek dat op alle stationnetjes de zon niet lekker stond of er teveel schaduwen waren. Er zat niks anders op dan op het mijns inziens fraaiste stationnetje onderweg uit te stappen en te wachten op de volgende trein.

Deze diende zich "gelukkig" anderhalf uur later al aan en bleek dezelfde motorwagen en bijwagen te zijn als eerder vandaag in Český ¦ternberk. Hieruit is ook af te leiden dat de bijwagens niet over een stuurstand beschikken; ze zijn puur ter verhoging van de capaciteit van de trein. Bij aankomst op het eindpunt dient de motorwagen dan ook om de bijwagen heen te rijden alvorens het weer kan vertrekken in tegengestelde richting.

ČD motorwagen 810 340 met passende bijwagen (van het type Btax) arriveren hier als Os 9204 uit Ledeč nad Sázavou op het stationnetje van Hvězdonice. Na een korte stop vertrok ik met deze trein verder richting Čerčany, dat nog drie stops hiervandaan is.

Tussen de dorpjes Zlenice en L¨tění in het Sázavadal bevinden zich in de namiddag twee fraaie fotopunten vlak bij elkaar die ik beide wilde omzetten met de twee op zondagmiddag terugkerende getrokken treinen naar Praag.

Als eerste diende zich "bril" 754 042 van České dráhy aan die met vier enkeldeksrijtuigen als Os 9206 onderweg is van Ledeč nad Sázavou naaar Čerčany, alwaar een 162'er van ČD de trein overneemt tot aan Praha hlavní nádra¸í.

Het geheel passeert hier even buiten Zlenice en rijdt een stukje gelijk op met de lokale weg 1094 waar ondanks dat het zondag is zo af en toe nog wel een paar auto's over passeren. Helemaal relax sta je hier dus niet met kans op een kruisende auto, maar het ging gelukkig goed. Geheel links een klein stukje van de rivier Sázava.

De Tsjechoslowaakse spoorwegen stonden aan het begin van de jaren 60 van de vorige eeuw voor de opgave de spoorwegen te moderniseren. Het stoomtijdperk naderde zijn eind en voor zowel de reizigers- als goederendienst waren sterke locomotieven nodig. Met name op bijvoorbeeld de bochtenrijke, lokale spoorlijnen in de Bohemen waren de tot dan toe ontwikkelde diesellocomotieven onbetrouwbaar gebleken.

ČKD Praha ontwierp en produceerde vervolgens tussen 1962 en 1971 in totaal 312 loks van de serie T 478. Vanaf 1992 werden de overbleven locomotieven bij de Tsjechische spoorwegen (ČD) gemoderniseerd en in de serie 749 omgenummerd. De bijnaam van deze locomotieven luidt Bardotka, afgeleid van Brigitte Bardot, vanwege het opvallende uiterlijk van de loc.

De inzet loopt helaas, maar wel logischerwijs, hard terug nu ook in Tsjechië de modernisering toeslaat. Reden er twee jaar geleden planmatig nog vijf locomotieven rond Praag, in 2016 zijn er nog slechts twee rijvaardige 749'ers waarvan er wonderwel één nog altijd planmatig wordt ingezet.

Uitgerekend een van de prototypes, die begin jaren 60 aan de basis stonden van de bouw van dit loctype, rijdt anno 2016 nog altijd en is daarmee dus al ruim 50 jaar oud. De loc rijdt wekelijks op zaterdagochtend een trein van Čerčany door het Sázava-dal naar Světlá nad Sázavou en keert op zondagmiddag weer terug.

ČD 749 006 heeft op zondag 28 augustus 2016 trein Sp 1832 uit Zruč nad Sázavou aan de haak en passeert hier tussen de dorpjes Zlenice en L¨tění, gezien vanaf de overkant van de rivier de Sázava in het dorp Čtyřkoly. De trein had geen 2 minuten later moeten komen, want een flinke wolkenpartij bedreigde de scčne al een tijdje en even na de 'klik' was het dan ook gedaan met de zon... Een beter afscheid van deze trip, met name deze twee dagen in Tsjechië, kon ik me eigenlijk niet wensen.

En als bonus de bordjesvangst:
  Redactie Sport zaterdag 17 september 2016 @ 11:46:53 #254
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165380521
Zo, dat DDM-1 wil wel optrekken zeg :o

Met mooie nieuwe bekleding zelfs (1e klas):

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_165381347
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 11:46 schreef dennistd het volgende:
Zo, dat DDM-1 wil wel optrekken zeg :o

Met mooie nieuwe bekleding zelfs (1e klas):

[ afbeelding ]
Deze stoelen moeten in álle treinen. Weg met die prut die in DDZ zit.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_165382082
Dat zijn gewoon tweedeklas stoelen met een andere kleur lappie gek
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165382261
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zijn gewoon tweedeklas stoelen met een andere kleur lappie gek
Ja maar ze zitten comfortabel. Wat maakt het uit hoe oud en refurbished ze zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_165382404
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 13:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja maar ze zitten comfortabel. Wat maakt het uit hoe oud en refurbished ze zijn.
Ze zijn te smal voor mijn vette aars :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 17 september 2016 @ 14:31:53 #259
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165382835
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zijn gewoon tweedeklas stoelen met een andere kleur lappie gek
Nee, dit is echt eerste klas. Tweede klas heeft rode banken, net zoals de sprinters vroeger hadden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_165383491
Zo, maar even het beton tussen Duivendrecht en Riekerpolder inspecteren
pi_165383538
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 15:23 schreef b2py het volgende:
Zo, maar even het beton tussen Duivendrecht en Riekerpolder inspecteren
pas op voor overhangende perronoverkappingen
pi_165383553
Ik zit laag in de ICM :P
pi_165384459
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 15:28 schreef b2py het volgende:
Ik zit laag in de ICM :P
ja ok ik zit meestal hoog in de icm :P
  zaterdag 17 september 2016 @ 16:46:23 #264
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_165384947
Zo ben ik weer terug van een Heerlijke 2 Weken Essen (Ruhr)... nog iets gemist?
pi_165385227
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 16:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo ben ik weer terug van een Heerlijke 2 Weken Essen (Ruhr)... nog iets gemist?
Heb je alle zweefbanen gehad? Doe eens wat foto's? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165385242
Weet iemand de dienstregeling van de dolimetrein van vandaag richting Groningen? Die ene die rond 15:30 in Rotterdam was.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator zaterdag 17 september 2016 @ 17:11:05 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165385267
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 12:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Deze stoelen moeten in álle treinen. Weg met die prut die in DDZ zit.
Dit vind ik prima stoelen. Alleen ICM en ICR stoelen zijn beter
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165385281
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Weet iemand de dienstregeling van de dolimetrein van vandaag richting Groningen? Die ene die rond 15:30 in Rotterdam was.
Gewoon ff op Somda vragen joh, daar weten ze dat vast ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 september 2016 @ 17:13:39 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165385310
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Weet iemand de dienstregeling van de dolimetrein van vandaag richting Groningen? Die ene die rond 15:30 in Rotterdam was.
Is om 17.00 uur uit Amersfoort vertrokken volgens Rolandrail
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 17 september 2016 @ 17:14:31 #270
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165385329
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gewoon ff op Somda vragen joh, daar weten ze dat vast ^O^
Er zijn plaatsen op het internet waar je dood nog niet gevonden wilt worden...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165385390
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:14 schreef derLudolf het volgende:
Er zijn plaatsen op het internet waar je dood nog niet gevonden wilt worden...
Meerdere :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 september 2016 @ 17:21:02 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165385452
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Er zijn plaatsen op het internet waar je dood nog niet gevonden wilt worden...
In de gewone wereld zijn er meerdere plaatsen die die nominatie verdienen, waaronder Almere, al moet ik zeggen dat enkele inwoners wel creatief zijn geweest met hun garagedeuren door er een setje DD-AR op te schilderen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165385548
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 16:18 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ja ok ik zit meestal hoog in de icm :P
Dat dacht ik :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 september 2016 @ 17:32:35 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165385629
wederom zeer fraai, Zug ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165387183
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Is om 17.00 uur uit Amersfoort vertrokken volgens Rolandrail
Okay dan moet die zo wel in assen zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 september 2016 @ 19:38:20 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165387589
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Okay dan moet die zo wel in assen zijn.
ik had zelf ingeschat dat die voor 18.50 wel door Assen zou moeten zijn vanwege een IC die er tien minuten later stopt, tenzij die trein naast wachten te Amersfoort Schothorst (op de doorkomst van de IC, zodat de cargo rond 18.00 door Zwolle kon) nog vaker aan de kant gezet is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165388030
Je zou maar goederenmachinist zijn zeg. Half uurtje rijden, drie kwartier aan de kant, kwartiertje rijden, uur aan de kant, ja zo komen we er wel :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 september 2016 @ 20:01:35 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165388079
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Je zou maar goederenmachinist zijn zeg. Half uurtje rijden, drie kwartier aan de kant, kwartiertje rijden, uur aan de kant, ja zo komen we er wel :o
Er zijn al veel sporen en wissels weggehaald, waardoor cargo's op veel plaatsen niet eens meer aan de kant kunnen.

Bovendien is het spoor zo druk op veel plaatsen dat een cargo aan de kant zetten meer kwaad doet voor de dienstregeling dan goed en eer zo'n aan de kant gezette trein weer op gang is hinder je weer een andere trein. Bij doorrijden veroorzaak je de minste hinder
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165388106
Bijna. Bij afschaffen veroorzaak je de minste hinder }>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 17 september 2016 @ 20:06:20 #280
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165388155
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2016 17:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In de gewone wereld zijn er meerdere plaatsen die die nominatie verdienen, waaronder Almere, al moet ik zeggen dat enkele inwoners wel creatief zijn geweest met hun garagedeuren door er een setje DD-AR op te schilderen.
Lelystad ook. Was best deprimerend de eerste keer Zwolle-Schiphol via de polder

Zal het zelf maar zeggen: ja en dan kom ik ook nog uit Emmen van oorsprong. Dus dat zegt wat :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165388256
Toch is het stuk spoor tussen die twee ghetto's het mooiste traject van Nederland :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 september 2016 @ 20:22:26 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165388505
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2016 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch is het stuk spoor tussen die twee ghetto's het mooiste traject van Nederland :Y
Aldus Vincent Bijlo
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165388640
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 september 2016 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
Aldus Vincent Bijlo
:')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 september 2016 @ 20:29:54 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_165388704
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 september 2016 20:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Aldus Vincent Bijlo
^O^
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_165388747
Oostvaardersplassen zijn best mooi. Als er beesten zijn. En eigenlijk niet om erlangs te rijden, maar om gewoon met zo'n boswachter het gebied in te gaan :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 17 september 2016 @ 20:42:03 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165388997
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2016 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch is het stuk spoor tussen die twee ghetto's het mooiste traject van Nederland :Y
Als ze de helft van de grote grazers er af knallen wordt het misschien wel wat...
Nu zijn er teveel voor de hoeveelheid voedsel. Verschrikkelijk om te zien.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165389128
Ik zal het doorgeven ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165390210
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2016 20:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er zijn al veel sporen en wissels weggehaald, waardoor cargo's op veel plaatsen niet eens meer aan de kant kunnen.
Voorbeelden alsjeblieft?


quote:
Bovendien is het spoor zo druk op veel plaatsen dat een cargo aan de kant zetten meer kwaad doet voor de dienstregeling dan goed en eer zo'n aan de kant gezette trein weer op gang is hinder je weer een andere trein. Bij doorrijden veroorzaak je de minste hinder
Ja. Maar wat fles zegt is dus dat het achterlijk is dat een badslipper ergens een half uur moet stilstaan. En dat is ook zo. Helemaal met de huidige snelheden (120 mogen die nieuwe wagons als de belading het toelaat) dat je zelfs op de Veluwe met gemak twee paden per uur kan realiseren.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 september 2016 @ 21:51:04 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165390533
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 21:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Voorbeelden alsjeblieft?
Rond Utrecht Centraal bijvoorbeeld. Daar stonden vroeger regelmatig cargo's of op de middensporen bij het station of bij Veemarkt aansluiting.

Recent voorbeeld is Gennep waar de extra sporen niet meer bereikbaar zijn. Of te denken valt aan Gilze-Rijen waar wissels op de klem liggen, waardoor daar een wachtspoor niet meer te bereiken valt
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 17 september 2016 @ 22:20:28 #290
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165391285
De wachtsporen bij Zevenbergen en Oudenbosch gaan geloof ik ook weg.
  Moderator zaterdag 17 september 2016 @ 22:51:27 #291
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_165391974
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:20 schreef James1988 het volgende:
De wachtsporen bij Zevenbergen en Oudenbosch gaan geloof ik ook weg.
:') Die werden nog best regelmatig gebruikt om een verlate IC (Brussel) te kunnen laten inhalen door de sprinters even dat wachtspoor op te sturen. (en als Roosendaal eens plat ligt ofzo)

Bij Horst-Sevenum is het derde spoor volgens mij ook al buiten gebruik, dat was ook al zo handig voor het testen van die nieuwe sprinters. Ze zijn duidelijk de weg kwijt bij Prorail.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 17 september 2016 @ 22:54:53 #292
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_165392070
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2016 21:51 schreef Peterselieman het volgende:

Recent voorbeeld is Gennep waar de extra sporen niet meer bereikbaar zijn.
Heeft daar na WO2 nog een trein gereden dan?
  Moderator zaterdag 17 september 2016 @ 22:56:07 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165392100
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2016 21:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Rond Utrecht Centraal bijvoorbeeld. Daar stonden vroeger regelmatig cargo's of op de middensporen bij het station of bij Veemarkt aansluiting.

Recent voorbeeld is Gennep waar de extra sporen niet meer bereikbaar zijn. Of te denken valt aan Gilze-Rijen waar wissels op de klem liggen, waardoor daar een wachtspoor niet meer te bereiken valt
Waarom liggen die sporen er dan nog?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 september 2016 @ 23:00:59 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165392253
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:54 schreef JDude het volgende:

[..]

Heeft daar na WO2 nog een trein gereden dan?
Zal vast wel eens iets gestaan hebben
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom liggen die sporen er dan nog?
Omdat saneren geld kost. Er komt vanzelf een moment dat ze wel opgeruimd worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_165393102
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2016 23:00 schreef Peterselieman het volgende:

Omdat saneren geld kost. Er komt vanzelf een moment dat ze wel opgeruimd worden
Vervangen door koper en dan laten jatten ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 17 september 2016 @ 23:39:49 #296
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165393309
quote:
3s.gif Op zaterdag 17 september 2016 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vervangen door koper en dan laten jatten ^O^
Deze combinatie staat in het weekend vaak bij mijn ouders in het foto. Die maar es even jatten. Snijbrander mee en gaan 8-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 17 september 2016 @ 23:42:16 #297
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165393373
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 17 september 2016 @ 23:54:07 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165393663
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom liggen die sporen er dan nog?
Uitbreken kost geld.

De wissels klemmen en de sporen niet meer gebruiken is goedkoper, het weghalen komt dan wel wanneer er daar in de buurt toch geklust moet worden.

Bijkomend voordeel van 'niet meteen weghalen' is dat het makkelijker is om de sporen toch weer in dienst te nemen als blijkt dat die sporen toch wel erg handig waren. Dat gebeurt ook wel eens.
  Redactie Sport zondag 18 september 2016 @ 00:07:08 #299
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165393968
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 september 2016 22:54 schreef JDude het volgende:

[..]

Heeft daar na WO2 nog een trein gereden dan?
Geldrop lijkt me waarschijnlijker. Allebei Brabant trouwens, dus zoveel maakt het niet uit :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 18 september 2016 @ 00:07:18 #300
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165393975
Dit topic is trouwens.....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')