quote:Op maandag 12 september 2016 21:07 schreef icloud het volgende:
[..]
De eerste aflevering is al geweest dus geintreseerde weten al hoe het programma werkt.
Ze wilt niet werken, ze wilt geen studie doen, ze wilt geen hulp, tja dan is er 1 oplossing.quote:Op maandag 12 september 2016 21:12 schreef MPC60 het volgende:
[..]
En verder; je 19 jarige dochter heel de dag de straat opsturen.
Ja en nee, het is inderdaad vrij het zelfde, het verschil is dat keith een ontzettende goede systeemtherapeut is.quote:Op maandag 12 september 2016 21:45 schreef Dr.Mikey het volgende:
Een soort kopie van die oude Keith Bakker programma's ?
Die dochter is vervangen door haar broertje!!!quote:Op dinsdag 20 september 2016 19:46 schreef SLP_ het volgende:
Snap die stiefvader wel hoor. Als zij al jarenlang de boel aan het verzieken is kan ik goed begrijpen dat je dr graag uit huis wilt hebben. Die andere kids zijn nog jonkies, maar Maryse is al volwassen, maar gedraagt zich er absoluut niet naar. Zo'n iemand wil je toch niet in je huis rond hebben lopen.
Ze heeft toch geen contact met haar biologische vader? Vandaar haar extreme behoefte aan mannelijke aandacht? Maar alsnog vind ik dat als je 20 bent, dat je in ieder geval je best kunt doen om aan een baan te komen om in ieder geval een poging te doen om je leven op de rails te krijgen. Hoop dat ze dat nu ook heeft. Ze was een paar weken geleden aangenomen bij het bedrijf waar ik werk, maar toen ik haar belde om een afspraak te maken voor haar eerste werkdag bleek dat ze toch geen interesse had. Maar het is denk ik wel goed als ze leert om wat verantwoordelijker te zijn en zo wat volwassener in het leven gaat staan. Vind haar ook beetje kinderlijk reageren op die opdrachten, hoewel dat waarschijnlijk ook flink wat onzekerheid is. Ben wel benieuwd naar haar voortgang in de volgende afleveringen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 20:57 schreef icloud het volgende:
[..]
Die dochter is vervangen door haar broertje!!!
Daarnaast eist die stiefvader een vaderrol op terwijl ze al een vader heeft.
Zover ik op haar facebook lees werkt ze bij trekpleister.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:28 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Ze heeft toch geen contact met haar biologische vader? Vandaar haar extreme behoefte aan mannelijke aandacht? Maar alsnog vind ik dat als je 20 bent, dat je in ieder geval je best kunt doen om aan een baan te komen om in ieder geval een poging te doen om je leven op de rails te krijgen. Hoop dat ze dat nu ook heeft. Ze was een paar weken geleden aangenomen bij het bedrijf waar ik werk, maar toen ik haar belde om een afspraak te maken voor haar eerste werkdag bleek dat ze toch geen interesse had. Maar het is denk ik wel goed als ze leert om wat verantwoordelijker te zijn en zo wat volwassener in het leven gaat staan. Vind haar ook beetje kinderlijk reageren op die opdrachten, hoewel dat waarschijnlijk ook flink wat onzekerheid is. Ben wel benieuwd naar haar voortgang in de volgende afleveringen.
Vind die Dario wel schattig jongetje trouwens, hopelijk gaat hij zich ook wat beter gedragen.
Ik heb ook medelijden met haar, ze komt zo onzeker en triest over.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:39 schreef icloud het volgende:
[..]
Zover ik op haar facebook lees werkt ze bij trekpleister.
Ik vind dat je volledig de verkeerde weg op gaat als je als ouders je kind gaat bestraffen voor dit soort gedrag, die moeder moet haar dochter eens stevig beet pakken en haar begeleiden richting een beter leven en volwassen zijn.
Bij ons thuis heeft mijn vader alle kinderen begeleid naar werk en zelfstandigheid, samen werk zoeken, helpen met inschrijven uitzendbureau, tips, voorbereiden en dat soort dingen. Zo heb ik het ook met mijn dochter gedaan.
Daarnaast sla je een groot gedeelte over, die dochter heeft kennelijk geen contact met haar echte vader, krijgt een stiefvader cadeau die vadertje wilt spelen, word vervangen door een liefdesbaby, en komt volledig buiten het gezin te staan.
Ze verteld in haar brief dat ze niet meer deelneemt in het gezin, dat ze oneerbiedig gezegd een stuk stront is uit het verleden, dat ze gedoogd word maar dat de familie liever met zijn drieen willen zijn en moeders reageert met: ik geloof haar niet. In de afgelopen aflevering zegt de moeder letterlijk met zo iemand wil ik geen contact maarja het is wel je dochter. Dat kind is compleet verwaarloosd en vereenzaamd, ik snap best dat je dan ontspoort, niks meer wilt en depressief raakt.
Moet ze dat zelf wel willen. Ik herken mij wel een beetje in Maryse omdat ik vroeger dezelfde trekjes had, was toen wel jonger 15-18 jaar. Viel met mij ook niet te werken, hoe erg mn ouders ook hun best deden. Nu is het met mij uiteindelijk goedgekomen nadat ik wat ouder werd, maar kan me voorstellen dat als ik nog steeds dezelfde persoon zou zijn als toen dat mijn ouders me ook helemaal zat zouden zijn.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:39 schreef icloud het volgende:
[..]
Zover ik op haar facebook lees werkt ze bij trekpleister.
Ik vind dat je volledig de verkeerde weg op gaat als je als ouders je kind gaat bestraffen voor dit soort gedrag, die moeder moet haar dochter eens stevig beet pakken en haar begeleiden richting een beter leven en volwassen zijn.
Bij ons thuis heeft mijn vader alle kinderen begeleid naar werk en zelfstandigheid, samen werk zoeken, helpen met inschrijven uitzendbureau, tips, voorbereiden en dat soort dingen. Zo heb ik het ook met mijn dochter gedaan.
Daarnaast sla je een groot gedeelte over, die dochter heeft kennelijk geen contact met haar echte vader, krijgt een stiefvader cadeau die vadertje wilt spelen, word vervangen door een liefdesbaby, en komt volledig buiten het gezin te staan.
Ze verteld in haar brief dat ze niet meer deelneemt in het gezin, dat ze oneerbiedig gezegd een stuk stront is uit het verleden, dat ze gedoogd word maar dat de familie liever met zijn drieen willen zijn en moeders reageert met: ik geloof haar niet. In de afgelopen aflevering zegt de moeder letterlijk met zo iemand wil ik geen contact maarja het is wel je dochter. Dat kind is compleet verwaarloosd en vereenzaamd, ik snap best dat je dan ontspoort, niks meer wilt en depressief raakt.
En weten nog steeds niet waarom.....quote:Op dinsdag 20 september 2016 22:18 schreef 44rdbei het volgende:
Oh er dus wel een topicmeest zielige moment van de laatste aflevering was die dochter die op haar verjaardag het hele huis verbouwde. Overal scherven en troep op de grond en dan die moeder in tranen.
Omdat zij en haar 16jarige vriendinnetjes geen alcohol mochten drinken van de moeder.quote:Op dinsdag 20 september 2016 22:31 schreef icloud het volgende:
[..]
En weten nog steeds niet waarom.....
Beetje betuttelend, kom op zeg nauwelijks een paar jaar geleden was het zelfs nog legaal.quote:Op dinsdag 20 september 2016 22:35 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Omdat zij en haar 16jarige vriendinnetjes geen alcohol mochten drinken van de moeder.
Maar om daar nou het hele huis voor af te breken is ook weer zo wat.quote:Op dinsdag 20 september 2016 22:55 schreef icloud het volgende:
[..]
Beetje betuttelend, kom op zeg nauwelijks een paar jaar geleden was het zelfs nog legaal.
Moeder is verantwoordelijk voor vriendinnetjes die in haar huis zijn, kan me voorstellen dat zij het geen prettig idee vindt als al die meiden gaan drinken. Helemaal omdat zij de enige volwassene in huis is. Daarbij zijn er misschien ouders van die vriendinnen bij die liever niet hebben dat hun dochter drinkt.quote:Op dinsdag 20 september 2016 22:55 schreef icloud het volgende:
[..]
Beetje betuttelend, kom op zeg nauwelijks een paar jaar geleden was het zelfs nog legaal.
Gelukkig niet.quote:Op dinsdag 20 september 2016 22:40 schreef 0906 het volgende:
[..]
Was je vroeger ook zo'n dwarse puber?
Bij haar denk ik echt aan borderline oid.quote:Op dinsdag 20 september 2016 22:31 schreef icloud het volgende:
[..]
En weten nog steeds niet waarom.....
Het gaat m.i. al fout wanneer je als moeder niet het gevoel van je kind erkent, maar het zelfs ontkent. Het zal zeker pijn doen als je kind zoiets zegt, terwijl jij zelf denkt dat je het goede doet, maar als dit is wat het kind voelt, zal ze daar iets mee moeten.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:39 schreef icloud het volgende:
Misschien vat die moeder het op als dat de dochter dat aanvoert om als slachtoffer te worden gezien, en niet als kwelgeest. Dat ze daarom niet gelooft dat het gevoel oprecht is.quote:Op woensdag 21 september 2016 08:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat m.i. al fout wanneer je als moeder niet het gevoel van je kind erkent, maar het zelfs ontkent. Het zal zeker pijn doen als je kind zoiets zegt, terwijl jij zelf denkt dat je het goede doet, maar als dit is wat het kind voelt, zal ze daar iets mee moeten.
Ik wacht nog steeds op de riemfoto van Kiki.quote:Op maandag 12 september 2016 21:50 schreef Dr.Mikey het volgende:
TV / [Elke Dinsdag op Ned 3 om 21:20] Family Matters #3
Die stiefvader eist ook nog dat hij pappa word genoemd, gadverdamme.quote:Op dinsdag 27 september 2016 01:00 schreef Injetta het volgende:
Johnny doet het heel goed.
Ik begrijp uit die spijtbetuigingen dat zowel moeder als die stiefvader Maryse geslagen en zelfs geschopt hebben. Ik weet het niet hoor, maar ik vind in deze dat die ouders toch echt heel veel zelf veroorzaakt hebben.
Volgens mij kan ze beter zo snel mogelijk uit huis daar. Begeleid wonen of zo zodat ze niet meer dagelijks bij die ouders zit. Ze zal ongetwijfeld de boel aan elkaar liegen, maar dat is ook het enige dat ze van haar verwachten. Volgens maakt het totaal niet meer uit wat ze doet of zegt. Alles wordt toch opgevat als onecht en negatief.
Denk dat die situatie ook niet meer te redden is.quote:Op dinsdag 27 september 2016 01:00 schreef Injetta het volgende:
Johnny doet het heel goed.
Ik begrijp uit die spijtbetuigingen dat zowel moeder als die stiefvader Maryse geslagen en zelfs geschopt hebben. Ik weet het niet hoor, maar ik vind in deze dat die ouders toch echt heel veel zelf veroorzaakt hebben.
Volgens mij kan ze beter zo snel mogelijk uit huis daar. Begeleid wonen of zo zodat ze niet meer dagelijks bij die ouders zit. Ze zal ongetwijfeld de boel aan elkaar liegen, maar dat is ook het enige dat ze van haar verwachten. Volgens maakt het totaal niet meer uit wat ze doet of zegt. Alles wordt toch opgevat als onecht en negatief.
Goede analyse.quote:Op dinsdag 27 september 2016 08:29 schreef Injetta het volgende:
Het lijkt erop dat ze alleen aandacht krijgt door dat gedrag te vertonen. Zodra ze zich normaal gedraagt, wordt ze onmiddellijk 'verstoten'. Die kille reactie van die ouders naar haar is vreselijk. Al na drie afleveringen word je gillend gek van die twee. Laat staan als dit al jarenlang dag in dag uit je leven is. Logisch dat je dan een granieten muur om je heen hebt en totaal lamgeslagen.
Het is niet een ouders, was dat maar zo.quote:Op dinsdag 27 september 2016 08:29 schreef Injetta het volgende:
Het lijkt erop dat ze alleen aandacht krijgt door dat gedrag te vertonen. Zodra ze zich normaal gedraagt, wordt ze onmiddellijk 'verstoten'. Die kille reactie van die ouders naar haar is vreselijk. Al na drie afleveringen word je gillend gek van die twee. Laat staan als dit al jarenlang dag in dag uit je leven is. Logisch dat je dan een granieten muur om je heen hebt en totaal lamgeslagen.
Tja, stiefvader. Maar hij ziet zichzelf wel als papa. Sorry dat ik je heb geslagen en geschopt...quote:Op dinsdag 27 september 2016 18:15 schreef icloud het volgende:
[..]
Het is niet een ouders, was dat maar zo.
Hou op zeg, ze is vervangen door haar broertje, stiefvader wil haar niet, stiefvader stookt haar moeder op, moeder toont geen enkel gevoel voor haar, en dan hebben de coaches geen enkel oog voor haar situatie maar word er alleen gezegd kijk die zielige moeder.quote:Op maandag 10 oktober 2016 22:37 schreef Injetta het volgende:
Moet nu toch mijn mening iets bijstellen over Maryse en die ouders.
Ze toont ook geen enkele poging om zelf iets aan de situatie te veranderen.
Ze is toch 21?
Hoe slecht ze wel/niet behandeld is, dan is het toch wel eens tijd om iets in eigen hand te nemen en stappen richting een eigen leven!
Desnoods pak je je spullen en trek je bij iemand in of zoek je hulp bij een opvang, maar ze lijkt haar leventje ergens prima te vinden.
Hier is veel zwaardere hulp bij nodig zo te zien. Er is iets behoorlijk mis....
Klopt allemaal, maar ze doet wel heel erg weinig om iets te veranderen aan de situatie. Niet voor die ouders maar voor zichzelf. Ze laat ook die coaches niet toe. Ze doet nergens echt aan mee. Ze heeft geen enkel idee wat ze met haar leven wil. Het kan een gevolg zijn van die jarenlange buitensluiting, daarom denk ik dat er wel sterkere hulp nodig is. Ze zit totaal vast in die bizarre situatie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 00:54 schreef icloud het volgende:
[..]
Hou op zeg, ze is vervangen door haar broertje, stiefvader wil haar niet, stiefvader stookt haar moeder op, moeder toont geen enkel gevoel voor haar, en dan hebben de coaches geen enkel oog voor haar situatie maar word er alleen gezegd kijk die zielige moeder.
Wat nu gebeurt gebeurt daar altijd, ze word buitengesloten en totaal niet begrepen.
Moeder begaan? Welk programma heb jij gekeken? Die stiefvader stond zelf ingenomen te lachen, van kijk ik heb gelijk en haar moeder zei iets van wij hebben het zwaar/de ellende en jij totaal niet. Niet echt begaan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:22 schreef Injetta het volgende:
[..]
Klopt allemaal, maar ze doet wel heel erg weinig om iets te veranderen aan de situatie. Niet voor die ouders maar voor zichzelf. Ze laat ook die coaches niet toe. Ze doet nergens echt aan mee. Ze heeft geen enkel idee wat ze met haar leven wil. Het kan een gevolg zijn van die jarenlange buitensluiting, daarom denk ik dat er wel sterkere hulp nodig is. Ze zit totaal vast in die bizarre situatie.
Wat ik raar vond is dat die moeder ineens zo begaan was dat ze werden gescheiden. Ze gooit haar kind zelf elke dag zo de straat op, maar nu een ander dat doet vond ze het erg.
Ik denk dat haar gewoon mentaal echt wat mankeert wat een eiland interventie niet gaat oplossen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:22 schreef Injetta het volgende:
[..]
Klopt allemaal, maar ze doet wel heel erg weinig om iets te veranderen aan de situatie. Niet voor die ouders maar voor zichzelf. Ze laat ook die coaches niet toe. Ze doet nergens echt aan mee. Ze heeft geen enkel idee wat ze met haar leven wil. Het kan een gevolg zijn van die jarenlange buitensluiting, daarom denk ik dat er wel sterkere hulp nodig is. Ze zit totaal vast in die bizarre situatie.
Wat ik raar vond is dat die moeder ineens zo begaan was dat ze werden gescheiden. Ze gooit haar kind zelf elke dag zo de straat op, maar nu een ander dat doet vond ze het erg.
Het is niet alsof ze dat buiten de deur zetten doet omdat ze dat zo leuk vindt. Ze zijn ten einde raad. Ik kan ergens wel begrijpen dat je dan op een gegeven moment iets wil forceren, zelfs al werkt dat op die manier niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 08:37 schreef Injetta het volgende:
Dat 'zo begaan' bedoelde ik vooral cynisch. Omdat ze met tranen in haar ogen Maryse ging troosten en toen ze wegging wederom met tranen zei dat ze Maryse ging missen en iets met moederliefde.
Cynisch omdat ze zonder pardon haar kind dag in dag uit buiten de deur zet.
Rotvakantie inderdaadquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 08:48 schreef Copycat het volgende:
Wat een rotvakantie!!! somde het mooi op.
Ze zit volledig in de slachtofferrol.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 08:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat haar gewoon mentaal echt wat mankeert wat een eiland interventie niet gaat oplossen.
Ze heeft 0 motivatie, 0 initiatief. Veel negatief affect. Hele erge aangeleerde hulpeloosheid op de een of andere manier.
Dat denk ik ook ja.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 09:14 schreef Injetta het volgende:
[..]
Ze zit volledig in de slachtofferrol.
Niets lijkt haar er meer uit te trekken.
Elke vorm van hoop en levenslust en vechtlust ontbreekt. Ik denk dat ze uit die situatie moet. Eerst op eigen benen staan en dan als volwassene de relatie eventueel kan herstellen.
Stiefvader zet haar buiten niet moedersquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 08:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is niet alsof ze dat buiten de deur zetten doet omdat ze dat zo leuk vindt. Ze zijn ten einde raad. Ik kan ergens wel begrijpen dat je dan op een gegeven moment iets wil forceren, zelfs al werkt dat op die manier niet.
Gezamenlijk besluit, toch?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 09:41 schreef icloud het volgende:
Stiefvader zet haar buiten niet moeders
Dat GTA moment vond ik wel een typisch generatiekloof dingetje. Ik zou ook enorm pissig zijn als ze mij een spel zouden afnemen wat ik met mijn vrienden speel. Maar: ergens kan hij zijn tijd natuurlijk wel beter besteden. Het blijft een verslavend spel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 09:43 schreef Redbullkid het volgende:
Die ouders zijn meer focked up dan die kinderen.
Zeker die Cedric ofzo. Heb zo'n medelijden met dat jongetje. Die ouders (voorral die moeder) zijn echt knettergek. En dat programma er ook gewoon in mee gaan![]()
Snap wel dat die jongen helemaal gek word, heeft in elk geval niks met GTA te maken imo.
Moeders stemt er wel mee in.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 09:41 schreef icloud het volgende:
[..]
Stiefvader zet haar buiten niet moeders
Half 10 slapen doordeweeks en in het weekend half 12 als 14-jarige. Die ouders sporen niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 09:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat GTA moment vond ik wel een typisch generatiekloof dingetje. Ik zou ook enorm pissig zijn als ze mij een spel zouden afnemen wat ik met mijn vrienden speel. Maar: ergens kan hij zijn tijd natuurlijk wel beter besteden. Het blijft een verslavend spel.
quote:
Nee de eerste aflevering(en diverse afleveringen erna) was heel duidelijk te zien dat de stiefvader haar op straat gooit en moeders doet wat haar man zegt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 09:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Gezamenlijk besluit, toch?
Maar dat hele gezin is moegestreden op elkaar. Met Maryse als apathisch dieptepunt.
Dat is volgens mij meer jouw interpretatie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 10:31 schreef icloud het volgende:
Nee de eerste aflevering(en diverse afleveringen erna) was heel duidelijk te zien dat de stiefvader haar op straat gooit en moeders doet wat haar man zegt.
Hoezo tot mijn 25ste ging ik elke dag om 22;00 uur naar bed en in het weekend om 23;00 uur.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 09:59 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Half 10 slapen doordeweeks en in het weekend half 12 als 14-jarige. Die ouders sporen niet.
Ik heb echt medelijden met die jongen. Vind het niet gek dat hij ontspoord is..
Daarom is heel twitter volgeschreven over de dominante beslissingen van stiefvader? het valt mij niet alleen op.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 10:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is volgens mij meer jouw interpretatie.
Dan heb je best een kutleven gehadquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 10:32 schreef icloud het volgende:
[..]
Hoezo tot mijn 25ste ging ik elke dag om 22;00 uur naar bed en in het weekend om 23;00 uur.
Wat vindt jij dan normaal voor een 14 jarige?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 10:55 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Dan heb je best een kutleven gehad. Als je niet snapt dat je je kind verneukt op deze manier, dan had je nooit aan kinderen moeten beginnen. Die ouders zijn sowieso niet helemaal goed snik, was al in de vorige afleveringen te zien.
Misschien dat jij het okee vond, maar normaal is het niet.
Doordeweeks is half 10 - 10 uur wel de max.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:26 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat vindt jij dan normaal voor een 14 jarige?
quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:31 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Doordeweeks is half 10 - 10 uur wel de max.
Weekend zou niet uit moeten maken.
Wat zou een kind van 14 in het weekend moeten doen tot 2 uur snachts? Beetje gamen, beetje tv kijken, de rest van de familie wakker houden? Op straat hangen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:31 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Tja als ze 16/17 zijn dan wil ik best accepteren dat ze een keer laat in de nacht thuiskomen als ze uit zijn geweest, maar met je 14 kom je alleen in de kinderdisco.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:35 schreef MPC60 het volgende:
[..]Sorry maar een 14jarige zelf maar laten uit maken hoe laat hij/zij naar bed gaat?
Zal wel een generatiekloofje zijn dit.
Nee prettig, een 14 jarig kind die de rest van de familie wakker houdt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:31 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Het was juist de bedoeling van de coach dat de ouders 1 front vormde en met 1 mond praat naar cedric, dat is geluk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:40 schreef 44rdbei het volgende:
Dat gta moment vond ik raar. Ik had het gevoel dat dat erbij was gehaald zodat Cedric boos zou worden en de ouders een front konden vormen. Dat hij er agressief van zou worden kan wel kloppen maar van fifa word je niet minder agressief. Ik speelde vroeger veel fifa en dat kan echt irritatie opwekken. Ik denk dat die ouders het vooraf zelf een naar spel vinden en daarom niet willen dat hij het speelt.
Het ritueel verbranden vond ik ook een beetje vreemd, ik neem aan dat ze niet echt het spel hadden meegenomen naar dat eiland en dat er een leeg pakje werd verbrand.
Maar dan weet Cedric ook dat hij nog een kopie heeft thuisliggen en deze kan hij dan probleemloos in het vuur gooien.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 15:29 schreef icloud het volgende:
[..]
Het was juist de bedoeling van de coach dat de ouders 1 front vormde en met 1 mond praat naar cedric, dat is geluk.
Het is een tv programma, die gezinnen zijn van te voren uitgebreid doorgelicht, de productie heeft gewoon vanuit nederland een gta spel genomen, ze weten wat er gaat komen, zo spel kost geen drol op het volledig budget.
Tuurlijk dat gta spel was natuurlijk niet die van cedric zelf, het was een symbolische daad.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 15:35 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Maar dan weet Cedric ook dat hij nog een kopie heeft thuisliggen en deze kan hij dan probleemloos in het vuur gooien.
Is altijd makkelijk, de ouders leggen de schuld bij dat spel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:40 schreef 44rdbei het volgende:
Dat gta moment vond ik raar. Ik had het gevoel dat dat erbij was gehaald zodat Cedric boos zou worden en de ouders een front konden vormen. Dat hij er agressief van zou worden kan wel kloppen maar van fifa word je niet minder agressief. Ik speelde vroeger veel fifa en dat kan echt irritatie opwekken. Ik denk dat die ouders het vooraf zelf een naar spel vinden en daarom niet willen dat hij het speelt.
Het ritueel verbranden vond ik ook een beetje vreemd, ik neem aan dat ze niet echt het spel hadden meegenomen naar dat eiland en dat er een leeg pakje werd verbrand.
Dan heb je het hele doel gemist.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 15:44 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Is altijd makkelijk, de ouders leggen de schuld bij dat spel.
MAar de schuld ligt bij de ouders ;:')
Het hele doel is niet het afnemen van het spel(bij een verslaving zou dat wel het doel kunnen zijn).quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 17:53 schreef Injetta het volgende:
Volgens mij zijn er met die Cedric 2 dingen aan de hand. 1. Vader en moeder trokken niet een lijn en dat speelde Cedric heerlijk uit. Kreeg hij niet zijn zin bij de een dan klagen bij de ander. 2. Ze behandelen hem als een klein kind. Daar gaat hij tegenin zoals het een echte puber betaamt en zij worden nog dwingender.
Gevolg: voortdurend escalaties.
Op zich wel een doorbraak dat de ouders nu echt samen dezelfde grenzen stellen en niet toegeven. Dat zal wel helpen, maar ze moeten nog wel leren hem wat meer als een mens te zien waar je mee kunt praten en die zich ontwikkelt ipv een jongetje van 8 of zo.
Maar denk dat Johnny ook wel een punt had dat het niet goed is om met hem in discussie te gaan, omdat er dan ruimte ontstaat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 22:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
Net voor de grap een aflevering 6 gekeken, maar man man man, zowel de ouders als de kinderen maken fouten. Ze pakken Cedric zn spel af, zogenaamd een symbolische daad, en wanneer hij dan boos wordt omdat hij niet meer dat spel met zijn vrienden kan spelen gooien ze het op 'zie je wel dat hij er agressief van wordt'Die jongen kwam zn stoel niet eens af. Verder stelt hij terechte vragen op de maatregel 'denken jullie dat ik dat na ga doen ofzo?' waar maar schamper op gereageerd wordt 'jawel'.
Maar goed, dat gedrag op het eind was natuurlijk onacceptabel. Echter blijf ik het sneu vinden dat sommige ouders geen moeite doen om zich in te leven in het kind
Gta afpakken is dan ook weer geen maatregel waarvan ik zeg die is zo slecht iedereen zal begrijpen dat zo regel niet kan.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 07:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar denk dat Johnny ook wel een punt had dat het niet goed is om met hem in discussie te gaan, omdat er dan ruimte ontstaat.
Aan de andere kant, het is geen kind van 8.
quote:Op woensdag 12 oktober 2016 07:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar denk dat Johnny ook wel een punt had dat het niet goed is om met hem in discussie te gaan, omdat er dan ruimte ontstaat.
Aan de andere kant, het is geen kind van 8.
Dit dus. Waarom zou je niet met je kind praten over zaken die je wel of niet graag ziet, en waarom? Uitleggen wat je wil dat ze doen of laten, en waarom. Luisteren naar hun argumenten waarom ze het niet met je eens zijn. Ze kunnen je nog verbazen met hun onderbouwingquote:Op woensdag 12 oktober 2016 09:26 schreef Injetta het volgende:
Het valt me op dat geen van die ouders op een normale manier met hun kinderen praten. Of... ze laten dat niet zien, maar eerlijk gezegd denk ik het eerste. Ze leggen helemaal niks uit en proberen erachter te komen waar het kind mee zit.
Het is alleen maar bevelen, straffen.
Waarom niet af en toe een echt gesprek van mens tot mens? Erachter komen wat je kind denkt, voelt, wat hij of zij echt wil.
Als je kind begint met blowen, agressie, depressie, liegen, dan wil je toch weten waarom? Er is dan toch iets aan de hand.
Al die ouders reageren op dezelfde manier. Ze zijn meteen gekwetst en beginnen met regels, straffen, dreigen en manipuleren.
.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Dit dus. Waarom zou je niet met je kind praten over zaken die je wel of niet graag ziet, en waarom? Uitleggen wat je wil dat ze doen of laten, en waarom. Luisteren naar hun argumenten waarom ze het niet met je eens zijn. Ze kunnen je nog verbazen met hun onderbouwingProberen samen tot afspraken te komen. Of als je het echt heel belangrijk vindt, een regel opleggen en uitleggen waarom en daar ook consequent in zijn.
En voorleven, laat je kind zien wat je van het kind verwacht door het zelf ook zo te doen. Als je als ouders bijvoorbeeld altijd vastgeplakt zit aan je telefoon/tablet is het op z'n minst discutabel om van je kind te verwachten dat ze niet of nauwelijks daarmee bezig zijn.
Zit die knaker nog altijd in de bajes tegenwoordig?quote:Op maandag 12 september 2016 23:09 schreef icloud het volgende:
[..]
Ja en nee, het is inderdaad vrij het zelfde, het verschil is dat keith een ontzettende goede systeemtherapeut is.
Dit is dan ook al jaren eerder fout gegaan, natuurlijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:05 schreef icloud het volgende:
[..]
.
Cedric speelt beide ouders uit en heeft schijt aan hun gezag, het doel van deze regel was om 1 strakke lijn te trekken die beide ouders handhaven en zo cedric in te sluiten.
Als je bij hem gaat luisteren dan is er ruimte voor onderhandeling, hij walst weer over hun gezag heen en hij zou in zijn onderhandeling pa tegen ma kunnen uitspelen.(moeders wil perse gta weg, pa is volgens mij gevoeliger voor cedric, daar zit ruimte.).
Ja normaal zou ik zeggen akkoord, maar in dit geval hadden dr ouders de nadrukkelijke opdracht om SAMEN regels te maken, deze allebei te handhaven naar cedric toe en met 1 mond te spreken.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is dan ook al jaren eerder fout gegaan, natuurlijk.
Het feit dat de vader wel ruimte ziet voor onderhandelen is toch niet verkeerd? Onderhandelen/praten met je kind over afspraken maakt de kans alleen maar groter dat je uitkomt op een punt waar beide partijen mee kunnen leven, en dat maakt de kans weer groter dat er minder nieuwe problemen daarover komen. En kom je op afspraken die niet werken, dan ga je weer om de tafel en evalueer je weer.
Nee, je moet trouwens zijn column over dit programma eens lezen, meesterlijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 11:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zit die knaker nog altijd in de bajes tegenwoordig?
Goede ouderwetse sensatietelevisie dus... niets voor mij.quote:Op maandag 12 september 2016 20:53 schreef Abed het volgende:
Johnny de Mol neemt vier gezinnen, die worden verscheurd door problemen met een onhandelbare tiener, mee naar het eiland Pulau Macan in Indonesië. Doel is om de negatieve spiraal te doorbreken zodat alle gezinsleden weer normaal met elkaar in een huis kunnen leven.
De gezinnen moeten wennen aan hun nieuwe thuis en dat gaat niet zonder slag of stoot. Het onbekende eten, de dieren op het eiland, de nieuwe regels en de soms heftige sessies eisen hun tol. 's Avonds pakken donkere wolken zich samen boven Family Island en breekt de hel los als de gezinnen te horen krijgen dat ze in hun eigen hutjes moeten blijven.
Ze hadden gewoon geen kinderen moeten krijgen, voorral die vrouw niet. Wat een ellendig mens is datquote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:56 schreef icloud het volgende:
[..]
Ja normaal zou ik zeggen akkoord, maar in dit geval hadden dr ouders de nadrukkelijke opdracht om SAMEN regels te maken, deze allebei te handhaven naar cedric toe en met 1 mond te spreken.
Als je afspreekt gta moet vernietigd worden en vervolgens geeft pa onderhandelingsruimte dan ondermijnt hij de gezamelijke afspraak(met ma), de mening van ma maar vooral het gezag van ma.
Terwijl die vader juist de opdracht kreeg om zich minder dominant op te stellen en moeders in haar waarden te laten, dat was na de opdracht met het gerecht.
Dit is juist waar het fout ging de eene zegt nee het mag niet, terwijl de ander zegt laten we er eens over praten.
Dat was inderdaad nu hier de opdracht aan die ouders en daarin standvastig zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 12:56 schreef icloud het volgende:
[..]
Ja normaal zou ik zeggen akkoord, maar in dit geval hadden dr ouders de nadrukkelijke opdracht om SAMEN regels te maken, deze allebei te handhaven naar cedric toe en met 1 mond te spreken.
Als je afspreekt gta moet vernietigd worden en vervolgens geeft pa onderhandelingsruimte dan ondermijnt hij de gezamelijke afspraak(met ma), de mening van ma maar vooral het gezag van ma.
Terwijl die vader juist de opdracht kreeg om zich minder dominant op te stellen en moeders in haar waarden te laten, dat was na de opdracht met het gerecht.
Dit is juist waar het fout ging de eene zegt nee het mag niet, terwijl de ander zegt laten we er eens over praten.
Is het eindeloos onderhandelen en het vrij laten niet juist het probleem van de huidige generatie pubers? Daardoor hebben ze veel te veel vrijheid, die in de ogen van de ouders verkeerd word ingevuld, ouders die paniekerig het gevoel hebben dat ze hun kind kwijt raken.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 16:25 schreef Injetta het volgende:
[..]
Dat was inderdaad nu hier de opdracht aan die ouders en daarin standvastig zijn.
Maar ik doelde meer op hoe al die ouders omgaan met hun kinderen. Op het moment van ruzie is onderhandelen niet zo handig. Maar het ligt eigenlijk al veel meer daar voor. Het lijkt alsof ze zich niet echt verdiepen in hun kind. Een puber moet juist leren om na te denken over zichzelf, de regels, de wereld om je heen, de spanning tussen behoeftes en de realiteit. Er gebeurt heel veel in de puberteit. Fysiek en geestelijk en in het dagelijkse leven. In plaats van bij de eerste tekenen van dwarsheid te gaan straffen en schreeuwen en verbieden, kun je ook proberen je kind te begrijpen en samen stap voor stap de ruimte te vergroten en meer eigen verantwoordelijkheid geven.
Je ziet het bijv. Bij die ouders van xxx (naam kwijt. Die blonde moeder die zo bang was in het water en die jongen ook). Het broertje wordt soms ook weerbarstig en opstandig. Wat doen ze? Meteen schreeuwen dat hij liegt en zich miet gedragen. Gevolg jongen kwaad weg, trekt bordje kapot, moeder nog bozer en in paniek. Ze had ook begrip kunnen tonen dat het voor die jongen ook niet leuk is al die aandacht voor zijn broer. Gewoon normaal praten. Vragen hoe hij zich voelt en hoe dat gevoel minder zou kunnen worden. Zij zijn de volwassenen en zij moeten het kind helpen met emoties en boosheid om te gaan.
Of die ouders van cedric geen kinderen hadden moet krijgen weet ik niet, volgens mij zijn ze los van elkaar best goede ouders, het samenwerken(of het gebrek daaraan) verneukt dat kindquote:Op woensdag 12 oktober 2016 16:17 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon geen kinderen moeten krijgen, voorral die vrouw niet. Wat een ellendig mens is dat
Die moeder van dat blonde meisje ook..
Ze moeten zich kapotschamen![]()
Ik heb het niet over eindeloos onderhandelen. Ik heb het over begrip en interesse hebben voor je kind.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 17:04 schreef icloud het volgende:
[..]
Is het eindeloos onderhandelen en het vrij laten niet juist het probleem van de huidige generatie pubers? Daardoor hebben ze veel te veel vrijheid, die in de ogen van de ouders verkeerd word ingevuld, ouders die paniekerig het gevoel hebben dat ze hun kind kwijt raken.
Waarom doen pubers tegenwoordig massaal gekke vrije dingen met sex drugs alcohol en weet ik veel wat? Omdat het steeds normaler lijkt te worden als gevolg van die vrijheid en mensen er steeds vrijer over praten. No way dat mijn generatie dit soort dingen zou uitvreten wij rookte stiekem een stikkie.
Mijn vader sloeg gewoon boos met zijn vuist door de tafel en riep zo gaan we het doen basta. Ik kan me niet herrineren dat een van de kinderen of mijn moeder ooit zijn bevel heeft genegeerd.
Dat was inderdaad een vreemde conclusie die ze op dat moment wel goed uitkwam, wat had je dan verwacht als je zijn favoriete spel afpakt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 22:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
Net voor de grap een aflevering 6 gekeken, maar man man man, zowel de ouders als de kinderen maken fouten. Ze pakken Cedric zn spel af, zogenaamd een symbolische daad, en wanneer hij dan boos wordt omdat hij niet meer dat spel met zijn vrienden kan spelen gooien ze het op 'zie je wel dat hij er agressief van wordt'Die jongen kwam zn stoel niet eens af. Verder stelt hij terechte vragen op de maatregel 'denken jullie dat ik dat na ga doen ofzo?' waar maar schamper op gereageerd wordt 'jawel'.
Maar goed, dat gedrag op het eind was natuurlijk onacceptabel. Echter blijf ik het sneu vinden dat sommige ouders geen moeite doen om zich in te leven in het kind
Er kwam niks van terecht omdat moeders meteen de brief afwees en totaal niet open staat voor een nieuw begin, tja dan daalt de motivatie tot nul.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:36 schreef 44rdbei het volgende:
Dat blonde meisje (naam even kwijt) ik zie dat echt niet goedkomen. Lange spijt brief dat ze beter der best ging doen enzo maar er komt helemaal niks van terecht. Misschien dat daarom de moeder de spijtbetuiging ook niet accepteerde, misschien is dit de honderdste keer al.
Ik heb het eerste seizoen niet gezien maar in de overige seizoenen zie je steeds dat de kinderen heel veel leren, dan komen de ouders en boem ze vervallen in oud gedrag alles weg.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:36 schreef 44rdbei het volgende:
Dat andere programma 'Van de straat' lijkt me een veel betere tactiek te gebruiken dan dit programma. Daar gaan ze eerst alleen met die kinderen aan de slag zodat ze al wat hebben bereikt voor de rest van de familie erbij wordt gehaald. Ook al die trucjes die ze gebruiken vind ik eigenlijk niet kunnen.
Facebook zegt niet alles, dat is vaak een mooi weer show. Ik hoop dat het goed met haar gaat...quote:Op woensdag 12 oktober 2016 22:41 schreef icloud het volgende:
[..]
Er kwam niks van terecht omdat moeders meteen de brief afwees en totaal niet open staat voor een nieuw begin, tja dan daalt de motivatie tot nul.
Haar facebook profiel is openbaar, de fotos wekken een zeer goede indruk van een gelukkig meisje.
[..]
Ik heb het eerste seizoen niet gezien maar in de overige seizoenen zie je steeds dat de kinderen heel veel leren, dan komen de ouders en boem ze vervallen in oud gedrag alles weg.
In seizoen 2 werd kas gewoon genaaid door de ouders die naar hartenlust sigaretten gingen uitdelen en de kinderen stimuleerde de regels te breken.
Daarnaast heeft van de straat elk seizoen een uitvaller/kneus gehad:
1.die dramaqueen in nepal (seizoen 2)
2. die pdd nos gozer die zijn ouders wilde vermoorden(seizoen 4 geloof ik)
3. dat blonde meisje wat niet gelooft werd door haar pyschotische moeder en opdringerige stiefoma(zelfde als maryse)(seizoen 4)
4. laura en haar moeder, dat meisje zat volledig dicht geklapt, heeft geen donder verteld aan kas, had een paar openbaring en sloot daarna meteen weer en is even in zichzelf gekeerd weer naar huis gegaan.(seizoen 3)
niet bepaald een trackrecord om trots op te zijn, daarom komt het programma ook niet meer terug.
Daarom zei ik ook " wekken"quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:42 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Facebook zegt niet alles, dat is vaak een mooi weer show. Ik hoop dat het goed met haar gaat...
naar mijn idee had het programma van kas ook wel moeilijke gasten uitgezocht. Dat waren vaak zware game/drugs/drank verslaafden met meerdere issues. Dat niet iedereen te 'redden' is ligt niet alleen aan het programma. Na een paar weken productief bezig zijn (ochtend gymnastic en een of ander schooltje opknappen) zag je de meeste gasten toch al opknappen. Als de ouders er ik bij kwamen zag je gelijk een hoop mis gaan, maar dat was volledig volgens verwachting. Is het programma echt gestopt omdat er teveel mis ging?
Die moeder van Cedric zit echt wel een aardig steekje los hoor. Als je die afleveringen zag hoe ze tegen die vader deed..quote:Op woensdag 12 oktober 2016 17:07 schreef icloud het volgende:
[..]
Of die ouders van cedric geen kinderen hadden moet krijgen weet ik niet, volgens mij zijn ze los van elkaar best goede ouders, het samenwerken(of het gebrek daaraan) verneukt dat kind
Voor de rest true true true true true true.
Die man wilde nog iets van haar, als je aan je ex vrouw gaat vragen of je haar borsten mag zien, dan snap ik dat ze flipt.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:25 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Die moeder van Cedric zit echt wel een aardig steekje los hoor. Als je die afleveringen zag hoe ze tegen die vader deed..
Die vader heeft een hersenbeschadiging opgelopen, maar vind hem meer capabel dan haar in elk geval.
Vind die man en Cedric maar zielig.
Dat is logisch inderdaad, maar dat deed hij niet op het eiland toch?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:43 schreef icloud het volgende:
[..]
Die man wilde nog iets van haar, als je aan je ex vrouw gaat vragen of je haar borsten mag zien, dan snap ik dat ze flipt.
Zover ik had begrepen had hij dat gevraagd in het hutje, waar cedric bij/in de buurt was, een paar uur/dag voor dat die moeder volledig uitbarste.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 09:56 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Dat is logisch inderdaad, maar dat deed hij niet op het eiland toch?
Dat is ook weer raar inderdaad. Conclusie: dat gedrag van dat kind komt niet uit het niets. Een combinatie van gebeurtenissen als de scheiding, ruzie over de opvoeding, ongeluk vader, weinig inlevingsvermogen naar elkaar en hun kind. En... hij zal ook gewoon karaktertrekken van hen hebben.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:43 schreef icloud het volgende:
[..]
Die man wilde nog iets van haar, als je aan je ex vrouw gaat vragen of je haar borsten mag zien, dan snap ik dat ze flipt.
Die laatste zin moest ik heel erg om lachen, heb je die opdracht gezien waarbij cedric en co een gerecht moesten namaken?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 18:04 schreef Injetta het volgende:
[..]
Dat is ook weer raar inderdaad. Conclusie: dat gedrag van dat kind komt niet uit het niets. Een combinatie van gebeurtenissen als de scheiding, ruzie over de opvoeding, ongeluk vader, weinig inlevingsvermogen naar elkaar en hun kind. En... hij zal ook gewoon karaktertrekken van hen hebben.
Ja. Doel je op het feit dat hij hetzelfde gedrag vertoonde als die vader?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 18:07 schreef icloud het volgende:
[..]
Die laatste zin moest ik heel erg om lachen, heb je die opdracht gezien waarbij cedric en co een gerecht moesten namaken?
Ja precies.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 18:09 schreef Injetta het volgende:
[..]
Ja. Doel je op het feit dat hij hetzelfde gedrag vertoonde als die vader?
ze schijnt bij de trekpleister te werken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 00:49 schreef Injetta het volgende:
Maryse woont bij vriendje en is na een week werken al ontslagen.
Ze is in ieder geval niet thuis en zit elke dag buiten, maar of het ooit goed komt en ze een normaal leven krijgt betwijfel ik.
Ha ha, dat blijkt wel uit je reacties.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 00:51 schreef icloud het volgende:
[..]
ze schijnt bij de trekpleister te werken.
Ik word trouwens agressief van die zelfingenomen arrogante moeder, dat kankerwijf zou zich eens moeten intresseren voor haar dochter.
En ze heeft een diagnose. Wellicht dat ze dan goede hulp/medicatie kan krijgen zodat haar motivatie wat beter wordt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 00:49 schreef Injetta het volgende:
Maryse woont bij vriendje en is na een week werken al ontslagen.
Ze is in ieder geval niet thuis en zit elke dag buiten, maar of het ooit goed komt en ze een normaal leven krijgt betwijfel ik.
Ik wil best geloven dat er heel kapot gemaakt is maar als je meedoet aan family island, family matters of van de straat dan doe je dat toch met het idee van ik wil er nog iets van maken? Ik wil nog 1 keer de kracht uit mijn tenen halen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 08:46 schreef Injetta het volgende:
[..]
Ha ha, dat blijkt wel uit je reacties.
Die houding van die moeder roept bij mij ook agressie op. Dat lachje. Ze heeft die dochter totaal opgegeven. Waarschijnlijk al heel lang terug.
Je ziet nu bij die dochter een mengeling van gedrag veroorzaakt door die situatie en kopieergedraf van moeder. Ze heeft datzelfde hautaine lachje en houding.
Ik snap sowieso slecht hoe je je kind zo kunt afwijzen.
Die moeder dacht even lekker op vakantie te gaan terwijl d'r kind gefixt werd. Dat kwam wel lekker naar voren toen ze allemaal hun telefoon in moesten leveren.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 10:36 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik wil best geloven dat er heel kapot gemaakt is maar als je meedoet aan family island, family matters of van de straat dan doe je dat toch met het idee van ik wil er nog iets van maken? Ik wil nog 1 keer de kracht uit mijn tenen halen.
Dit soort programmas zijn bedoeld om een nieuwe fundering te bouwen waarop thuis in nederland onder begeleiding een nieuw huis gebouwd kan worden. Als je dat niet wilt of kunt dan moet je weg blijven.
Stel dat die moeder volledig inzicht zou hebben in haar eigen fouten en daar verantwoordelijkheid voor nam,quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:13 schreef Injetta het volgende:
Dat idee kreeg ik ook.
Wat ik ook opvallend vond was dat ze het prima naar hun zin hadden na de 'interventie'. Konden lekker relaxed vakantie vieren zonder die vervelende dochter.
Echte inspanning van die ouders kwam er eigenlijk ook niet. Ze legden alle schuld bij Maryse. Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik het gedrag van moeder eigenlijk hetzelfde vind als dochter. Net zo onwillig om te veranderen, totaal geen enkel inlevingsvermogen, alles buiten jezelf leggen, slachtofferig doen.
ik vind trouwens dat maryse op bepaalde punten zich heel goed inleefde in de situatie van haar moeder en heel goed kon benoemen wat ze fout deed/naar haar eigen rol keek..quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 17:13 schreef Injetta het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik het gedrag van moeder eigenlijk hetzelfde vind als dochter. Net zo onwillig om te veranderen, totaal geen enkel inlevingsvermogen, alles buiten jezelf leggen, slachtofferig doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |