abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 september 2016 @ 08:33:15 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165265104
Goh, Hillary kan ziek worden, net een echt mens
pi_165265660
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 08:33 schreef Hexagon het volgende:
Goh, Hillary kan ziek worden, net een echt mens
Nog iets waar ze zo eerlijk over is geweest.
  maandag 12 september 2016 @ 09:43:24 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165265847
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 09:26 schreef Slaro het volgende:

[..]

Je hebt er ook niet zoveel mee te maken
  maandag 12 september 2016 @ 09:45:15 #129
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165265876
quote:

[..]

Nee, die medische verklaring van Trump klinkt geloofwaardig :D
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  maandag 12 september 2016 @ 09:45:43 #130
78918 SeLang
Black swans matter
pi_165265881
Het gaat nu dus eigenlijk tussen Trump en Kaine. Zou dat niet zelfs een voordeel kunnen zijn voor de Democraten? Niemand is zo impopulair als Hillary toch? De kiezers die Trump niet willen zullen dan toch wel op Kaine stemmen. Mogelijk dat hij een aantal #neverhillary types bij Trump kan weghalen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_165265898
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 09:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn heb je er ook niets mee te maken
Volgens mij heeft de kiezer er alles mee te maken..... Of hadden ze eigenlijk ook niet moeten weten dat Reagan tijdens zijn Presidentschap al lang Alzheimer had?
pi_165265919
quote:

[..]

Op zich zou een kiezer zelf wel kunnen bedenken dat iemand ziek kan worden.
Heeft Trump zijn inentingen wel gehad?
pi_165265938
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 09:45 schreef SeLang het volgende:
Het gaat nu dus eigenlijk tussen Trump en Kaine. Zou dat niet zelfs een voordeel kunnen zijn voor de Democraten? Niemand is zo impopulair als Hillary toch? De kiezers die Trump niet willen zullen dan toch wel op Kaine stemmen. Mogelijk dat hij een aantal #neverhillary types bij Trump kan weghalen.
Je loopt nogal op de zaken vooruit :).
Maar een saaie degelijke gematigde kandidaat zou prima een kans kunnen maken. Al is zijn naamsbekendheid natuurlijk wel erg matig.
pi_165265943
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2016 09:45 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee, die medische verklaring van Trump klinkt geloofwaardig :D
Hij zou het zelf geschreven kunnen hebben, heeft ie misshien ook gedaan, maar over Trump's gezondheid zijn niet veel discussies, over die van Clinton wel nadat ze toch enkele symptomen van ziekte begon te vertonen, blijven herhalen dat er niks aan de hand is, bevangen door de hitte, ik snap best dat jij je eigen campagne niet in gevaar wilt brengen maar op deze manier komt het allemaal toch erg geforceerd over. Ik weet ook vrij zeker dat genoeg Amerikanen denken dat er meer speelt dan alleen een longontsteking (wat onder continue stress iets veel erger kan worden).
  maandag 12 september 2016 @ 09:49:32 #135
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165265952
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 09:46 schreef Slaro het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de kiezer er alles mee te maken..... Of hadden ze eigenlijk ook niet moeten weten dat Reagan tijdens zijn Presidentschap al lang Alzheimer had?
Trump heeft volgens mij ook al lang alzheimer.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_165265959
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 09:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Op zich zou een kiezer zelf wel kunnen bedenken dat iemand ziek kan worden.
Heeft Trump zijn inentingen wel gehad?
Tot iemand natuurlijk daadwerkelijk symptomen begint te vertonen en er niet eerlijk over is.
pi_165265965
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2016 09:49 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Trump heeft volgens mij ook al lang alzheimer.
Dat had hij dan sinds de geboorte al.
pi_165265986
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 09:49 schreef Slaro het volgende:

[..]

Hij zou het zelf geschreven kunnen hebben, heeft ie misshien ook gedaan, maar over Trump's gezondheid zijn niet veel discussies, over die van Clinton wel nadat ze toch enkele symptomen van ziekte begon te vertonen, blijven herhalen dat er niks aan de hand is, bevangen door de hitte, ik snap best dat jij je eigen campagne niet in gevaar wilt brengen maar op deze manier komt het allemaal toch erg geforceerd over. Ik weet ook vrij zeker dat genoeg Amerikanen denken dat er meer speelt dan alleen een longontsteking (wat onder continue stress iets veel erger kan worden).
Uiteraard denken veel Amerikanen dat. Die hebben immers decennia aan haatcampagnes over de Clintons over zich heen gehad.
  maandag 12 september 2016 @ 09:52:43 #139
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_165266008
Nogmaals: alle speculatie over de medische toestand van de kandidaten graag in de desbetreffende topics.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 12 september 2016 @ 09:53:59 #140
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_165266021
http://projects.fivethirt(...)cast/?ex_cid=rrpromo

Volgens 538 is er nog geen negatief effect in de polls aan te duiden in ieder geval. Clinton still going strong.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_165266034
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2016 09:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uiteraard denken veel Amerikanen dat. Die hebben immers decennia aan haatcampagnes over de Clintons over zich heen gehad.
De Clinton's waren dan ook minder geweldig dan ze zichzelf hebben doen voorkomen. Eergisteren ging het over de 'deplorables' waar Clinton naar verweest. In dezelfde speech had ze het over de andere helft die wanhopig naar verandering zoeken, die zich niet meer vertegenwoordigd voelen door haar of een gematigde Republikein (de gevestigde elite), dat ze meer moeite moeten doen om juist die mensen weer een stem en plek te geven.

Dat vond ik het eerste verstandige wat Clinton in al die maanden heeft gezegd. Tegelijkertijd mogen wij ons afvragen waarom dat besef er niet was tijdens de strijd met Sanders waar Clinton de PR-machine van haar man heeft ingezet? Tegelijkertijd mogen wij ons afvragen wat ze echt gaat doen om die 'uitgesloten Amerikanen' weer te kunnen vertegenwoordigen.

Het gaat immers in tegen alles wat Clinton tot dusverre heeft gezegd, het is min of meer toegeven dat ook het beleid van haar man veel Amerikanen heeft uitgesloten, dat haar campagne tot dusverre alles behalve inclusief was of daarop gericht is. Als Clinton op dat vlak nu echt verandering gaat laten zien, misschien met hulp van Sanders en Warren, dan kan het nog wat worden.
pi_165266046
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2016 09:52 schreef Euribob het volgende:
Nogmaals: alle speculatie over de medische toestand van de kandidaten graag in de desbetreffende topics.
Het gaat niet over de daadwerkelijke medische toestand, het gaat over de vraag of het belangrijk is voor de campagne en waarom ze erover heeft gelogen (en of dat belangrijk is), dat moet je in een centraal topic gewoon kunnen bespreken. De symptomen mag je best in een subtopic behandelen als je dat bedoelt :).
pi_165266051
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 09:53 schreef Euribob het volgende:
http://projects.fivethirt(...)cast/?ex_cid=rrpromo

Volgens 538 is er nog geen negatief effect in de polls aan te duiden in ieder geval. Clinton still going strong.
Die gevolgen zijn volgens mij pas na een week zichtbaar want die peilingen worden nu pas uitgevoerd in deze.
pi_165266060
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 19:48 schreef Refragmental het volgende:
Ik kan me overigens serieus op geen enkele manier bedenken waarom er mensen zijn die Clinton als president willen zien.

Zijn deze mensen blind voor alles wat er de afgelopen maanden is gebeurt?
Dat mens is zo crimineel als de pest, als ze geen clinton was geweest had ze allang vast gezeten, dus nogmaals, waarom zijn er nog mensen die haar steunen? Dat vind ik zelf een hele belangrijke vraag.
Beetje hetzelfde als de vraag durven stellen WAAROM er terrorisme is.
Er is 1 reden om op Clinton te stemmen. Zij is de lesser of two evils voor veel mensen.

Maar om enthousiast voor haar als kandidaat te zijn... dan moet je echt gestoord zijn.

Maar ja zij is niet voor niets de op één na onpopulairste politicus van de VS. Het leuke is dat de Democratische kiezers zichzelf ind e voet hebben geschoten door voor haar te kiezen. Bernie blijkt namelijk keer op keer de populairste politicus van de VS te zijn (hoogste favourables).

Hadden de Democraten Bernie gekozen dan hadden ze nu een kandidaat die enorm veel enthousiasme zou genereren, nieuwe kiezers zou aanspreken enz. Maar nu hebben ze een kandidaat die gehaat is, niet eens een rally vol kan krijgen en ondanks alle debiele acties van Trump nog maat een kleine voorsprong heeft.
pi_165266064
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 09:55 schreef Slaro het volgende:

[..]

De Clinton's waren dan ook minder geweldig dan ze zichzelf hebben doen voorkomen. Eergisteren ging het over de 'deplorables' waar Clinton naar verweest. In dezelfde speech had ze het over de andere helft die wanhopig naar verandering zoeken, die zich niet meer vertegenwoordigd voelen door haar of een gematigde Republikein (de gevestigde elite), dat ze meer moeite moeten doen om juist die mensen weer een stem en plek te geven.

Dat vond ik het eerste verstandige wat Clinton in al die maanden heeft gezegd. Tegelijkertijd mogen wij ons afvragen waarom dat besef er niet was tijdens de strijd met Sanders waar Clinton de PR-machine van haar man heeft ingezet? Tegelijkertijd mogen wij ons afvragen wat ze echt gaat doen om die 'uitgesloten Amerikanen' weer te kunnen vertegenwoordigen.

Het gaat immers in tegen alles wat Clinton tot dusverre heeft gezegd, het is min of meer toegeven dat ook het beleid van haar man veel Amerikanen heeft uitgesloten, dat haar campagne tot dusverre alles behalve inclusief was of daarop gericht is. Als Clinton op dat vlak nu echt verandering gaat laten zien, misschien met hulp van Sanders en Warren, dan kan het nog wat worden.
Het opzoeken van de radicalere vleugel van haar partij lijkt me niet erg verstandig in de race waar de ruimte toch vooral ligt in het politieke midden.
pi_165266081
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 09:57 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Er is 1 reden om op Clinton te stemmen. Zij is de lesser of two evils voor veel mensen.

Maar om enthousiast voor haar als kandidaat te zijn... dan moet je echr gestoord zijn.

Maar ja zij is niet voor niets de op één na onpopulairste politicus van de VS. Het leuke is dat de Democratische kiezers zichzelf ind e voet hebben geschoten door voor haar te kiezen. Bernie blijkt namelijk keer op keer de populairste politicus van de VS te zijn (hoogste favourables).

Hadden de Democraten Bernie gekozen dan hadden ze nu een kandidaat die enorm veel enthousiasme zou genereren, nieuwe kiezers zou aanspreken enz. Maar nu hebben ze een kandidaat die gehaat is, niet eens een rally vol kan krijgen en ondanks alle debiele acties van Trump nog maat een kleine voorsprong heeft.
Met Sanders als kandidaat hadden ze het politieke midden weer afgeschrikt. En daar zit toch de grote massa van de kiezers. Niet op de radicale flanken, hoe actief die kleine groep ook is op bv het internet.
pi_165266096
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2016 09:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het opzoeken van de radicalere vleugel van haar partij lijkt me niet erg verstandig in de race waar de ruimte toch vooral ligt in het politieke midden.
Volgens mij is het politieke midden over de afgelopen jaren gezien juist kleiner en kleiner geworden wat weer bijdraagt aan haar tegelijkertijd enorme impopulariteit.
pi_165266114
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2016 09:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is dit sarcasme van je?

Als deze verkiezingen iets laten zien is dat mensen juist een "populist message" willen en helemaal geen middle of the road kandidaat.

De reden dat Clinton het zo slecht doet ondanks alle idiote acties van Trump is omdat ze een kandidaat van het midden is. De reden dat Obama het zo goed deed in de verkiezingen is omdat die een duidelijke linkse/progressieve message had. (Dat hij als bestuurder gematigder is is een ander verhaal)
pi_165266126
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 10:00 schreef Slaro het volgende:

[..]

Volgens mij is het politieke midden over de afgelopen jaren gezien juist kleiner en kleiner geworden wat weer bijdraagt aan haar tegelijkertijd enorme impopulariteit.
Echter naar de vleugels zijn ze ook niet echt vertrokken, immers Clinton won vrij eenvoudig van Sanders en ook bij de Republikeinen deed een voor de fanatieke aanhang (conservatieven en evangelicals) zeer slechte kandidaat het uitmuntend.
Dus of dat echt zoveel kleiner is geworden durf ik niet te zeggen, dat lijkt me toch vooral wensdenken.
pi_165266144
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2016 09:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met Sanders als kandidaat hadden ze het politieke midden weer afgeschrikt. En daar zit toch de grote massa van de kiezers. Niet op de radicale flanken, hoe actief die kleine groep ook is op bv het internet.
Ik kom met cijfers. Sanders is de meest favourable politicus van dr VS. Clinton de op één na meest gehate. In alle polls deed die het veel beter dan Trump tegen Clinton.

Waar ondersteun je je aanname dat Bernie kiezers van het midden zou afschrikken mee? Behalve.. zo hoort het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')