Wat een grap.quote:Op dinsdag 6 september 2016 20:43 schreef MisterCe het volgende:
LISE WITTEMANDEN HAAG - Wie zijn zaakjes goed voor elkaar heeft, mag wat GroenLinks betreft flink gaan betalen. De partij wil mensen met veel spaargeld, een aardige erfenis of een goed pensioen laten opdraaien voor onder meer mensen die schulden hebben of in de bijstand zitten.
In het verkiezingsprogramma, dat GroenLinks-leider Jesse Klaver (30) dinsdagavond presenteerde in het hippe Amsterdamse cultureel centrum De Melkweg, wordt dan ook op grote schaal met geld geschoven. Winsten, vermogens en vrijwel alles wat slecht voor het milieu zou zijn, zoals autorijden en vlees eten, worden daarin zwaarder belast ten bate van typische GroenLinks-hobby’s als cultuur, ontwikkelingssamenwerking, openbaar vervoer en vergroening.
Volgens Klaver is zijn verkiezingsprogramma daarmee ’het alternatief voor Rutte en Wilders’. Tegelijkertijd zegt hij ook de mensen die nu PVV stemmen ermee te willen bereiken. Zij zijn namelijk volgens hem ’in de steek gelaten’ omdat ze niet hebben geprofiteerd van de globalisering, maar daarentegen wel hun wijken ongevraagd zagen veranderen door immigranten. Hij wil hen daarom betrekken bij zijn ‘beweging’ die ’groter en sterker is, dan welke tegenstelling dan ook.’
http://www.telegraaf.nl/b(...)op_nivelleren__.html
Heb je zuinig geleefd, stem dan Groen Links, zij verdelen uw geld met de kanslozen. Dat hoeft u niet meer te doen!! Ik zeg DOEN.
Ja maar je kunt ook weer niet mensen hun hele leven straffen voor hun uitkeringsafhankelijkheid als ze kampen met een arbeidsbeperking / ziekte / handicap (ja ook deze mensen zitten in de Bijstand).quote:Op woensdag 7 september 2016 00:28 schreef Grems het volgende:
[..]
Zodra ze een bijdrage leveren aan de maatschappij mogen ze van mij doen wat ze willen. Afhankelijkheid van de overheid dient strikt ontmoedigd te worden.
Ja, hier ben ik het mee eens, natuurlijk kunnen veel mensen wel normaal leven en uit de schulden blijven maar een groot deel zeker niet en dan is zo een oplossing wat mij betreft zeker gewenst.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:26 schreef Grems het volgende:
[..]
Daar heeft men bijzondere bijstand voor in het leven geroepen. Ideaal gezien zou de gemeente bij bijstandstrekkers de vaste lasten betalen en het restant overmaken naar de gerechtigde. Problemen met betalingsachterstanden meteen opgelost.
Voedsel- en kledingbonnen, nog beter. Kunnen ze ook geen McDonalds en Schultjes kopen.
Ja laten we nog meer bureaucratie invoeren, die ambtenaren de alles bijhouden kosten ten slotte geen geld.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:26 schreef Grems het volgende:
[..]
Daar heeft men bijzondere bijstand voor in het leven geroepen. Ideaal gezien zou de gemeente bij bijstandstrekkers de vaste lasten betalen en het restant overmaken naar de gerechtigde. Problemen met betalingsachterstanden meteen opgelost.
Voedsel- en kledingbonnen, nog beter. Kunnen ze ook geen McDonalds en Schultjes kopen.
Nee, dat doet niets af aan het feit dat een comfortabele uitkeringssituatie een zeer perverse prikkel geeft om vooral te blijven hangen.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb je wel eens een uitkering gehad?
Voorzien worden van je basisbehoeften zonder tegenprestatie is geen straf.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja maar je kunt ook weer niet mensen hun hele leven straffen voor hun uitkeringsafhankelijkheid als ze kampen met een arbeidsbeperking / ziekte / handicap (ja ook deze mensen zitten in de Bijstand).
Nou het is helemaal niet zo comfortabel eigenlijk :pquote:Op woensdag 7 september 2016 00:30 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee, dat doet niets af aan het feit dat een comfortabele uitkeringssituatie een zeer perverse prikkel geeft om vooral te blijven hangen.
Dat noemen ze met een mooi woord armoedeval! Een bekend fenomeen.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:30 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee, dat doet niets af aan het feit dat een comfortabele uitkeringssituatie een zeer perverse prikkel geeft om vooral te blijven hangen.
Daar denken hele volksstammen carrière-uitkeringstrekkers anders over.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou het is helemaal niet zo comfortabel eigenlijk :p
Reken maar van wel. Ze moeten ergens hun plannen van betalen.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:31 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar ze willen dus helemaal geen belasting verhogen op het inkomen? Of lees ik daarover heen?
Jij zegt dat het zoveel mogelijk moet worden ontmoedigd. Dat leest als; straffen / zo moeilijk mogelijk maken.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:31 schreef Grems het volgende:
[..]
Voorzien worden van je basisbehoeften zonder tegenprestatie is geen straf.
Ja ik lees dus van pensioenen, winsten en bv erfbelasting.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Reken maar van wel. Ze moeten ergens hun plannen van betalen.
Voor migranten uit Afrika / MO is de bijstand een gigantisch bedrag.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou het is helemaal niet zo comfortabel eigenlijk :p
Bijstand wordt vastgesteld op sociaal minimum, dus dat is niet comfortabel. Dat mensen er tevreden mee zijn vind ik prima dat geeft anderen met meer ambitie meer kans werk te vinden.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:30 schreef Grems het volgende:
[..]
En de eigen verantwoordelijkheid wordt weggewist, vooral bij de mensen die het verd*mme eens wat meer zouden mogen hebben. Er is overigens niks idealistisch aan, gewoon doordacht de stemmen van de arme massa met schulden proberen te strikken onder het mom van idealisme. Ondertussen is het niks anders dan moderne diefstal.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:21 schreef Vallon het volgende:
Goeie en vooral slimme zet die zichzelf in de staart gaat bijten.
GroenLinks heeft zo toch niets te verwachten van de "rijkere" groep dus kan je je als GL maar het beste daar flink tegen verzetten onder het mom van sociaal zijn.
Dat ze (GL) hiermee ook de idealisten in die zg. "vermogende" groep van zich zullen vervreemden, hebben ze (nog) niet goed in de gaten.
Wanneer ik m'n hele werkbare leven gespaard heb, m'n huis vrijgespeeld heb, een pensioen bijeen gesprokkeld heb; geeft dat GroenLinks niet het recht dat vervolgens later van mij af te pakken voor hun doelen. Over dat geld heb ik al dubbel en dwars in kwadraat belasting betaald.
Domme lui, beetje hip en snel populair doen waarmee ze een (onvermogende & nog weinig presterende) idd. idealistische doelgroep aanspreken.
De angel zit'm in het compleet uitgemelkte idee van wederom nivellering en vooral het woordje "best een beetje" in de zin dat zij die het geld hebben best" wel een "beetje" meer mag betalen. Net of dat vrijblijvend, charitatief bedoeld is.
Ik huldig net als ieder weldenkend mens een betere maatschappij en omgeving. GroenLinks zet echter in op idealisme waar je niet van kunt eten noch motivatie vindt om de vruchten te plukken van je werken.
Ik heb een keer een ww uitkering gehad, was geen vetpot :p En een keer een ziektewetuitkering, zonder de hulp van mijn ouders had ik dus niet voldoende geld gehad om de maand door te komen.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:33 schreef Grems het volgende:
[..]
Daar denken hele volksstammen carrière-uitkeringstrekkers anders over.
Officieel is de taak van de 1e kamer om wetten en wetsvoorstellen te toetsen.quote:Op dinsdag 6 september 2016 21:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Wat is er precies mis met de eerste kamer?
En wat voor studie`s waren dat ?quote:Op dinsdag 6 september 2016 23:49 schreef Mishu het volgende:
Sowieso ken ik genoeg WO afgestudeerden van mijn generatie die na 5 jaar nog een slecht betaald kutbaantje hebben.
Heb je de documentaire Sta me Bij wel eens gezien ?quote:Op woensdag 7 september 2016 00:09 schreef Homey het volgende:
Overigens snap ik het ergens wel als bijstand trekkers niet willen werken. De prikkel is er gewoon niet. Sprak laatst iemand die in de bijstand zit en spontaan een full-time baan als office manager kreeg aangeboden. Best een aardige baan, maar toen ze ging rekenen bleek dat ze er op achteruit zou gaan!
Ze heeft dus geweigerd. Ach, ze heeft geen slecht leven. In de bijstand, woont in een sociale huurwoning in Amsterdam, eigen auto voor de deur en hosselt wat cash bij met schoonmaak klusjes. Loopt festivals af, ze kan alles prima betalen. Geen luxe leven, maar ook zeker niet slecht. Ik snap haar wel als ze Groen-Links stemt, die beschermt haar status als 'kwetsbare minima'.
quote:Medewerkers van de Sociale Dienst in Zutphen staan hun bijna duizend cliënten met raad en daad bij. We zijn getuige van de confrontatie tussen de ervaren en betrokken consulent Bruno en de strenge zakelijke Debbie enerzijds en hun cliënten anderzijds.
Parasiteren op de maatschappij, doelbewust of anderszijds, dient nooit comfortabel te zijn.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jij zegt dat het zoveel mogelijk moet worden ontmoedigd. Dat leest als; straffen / zo moeilijk mogelijk maken.
Ik vind dat mensen die gewoonweg niet kunnen niet hun gehele leven moeilijk gemaakt moet worden. Dan heb ik het dus niet over de groep die wel kan en waar een uitkering echt zoveel mogelijk een tijdelijke noodoplossing moet zijn.
Ja oke maar die verdienen ook geen drol daar. Jij kunt voor dat bedrag daar zeer comfortabel levenquote:Op woensdag 7 september 2016 00:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Voor migranten uit Afrika / MO is de bijstand een gigantisch bedrag.
Nou, het is verre van een comfortabele situatie, vaak kunnen mensen die in de bijstand zitten er ook niets aan doen.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:30 schreef Grems het volgende:
[..]
Wat let je?quote:Op woensdag 7 september 2016 00:29 schreef George_Zina het volgende:
Nivellering, geld afpakken van succesvolle en hardwerkende mensen. Dom, dom, dom. Als intelligente succesvolle man kun je je beter richten op een land als USA dat meer rechts ademt en succes toe juicht dan dit linkszieke land dat staat voor nivellering zodat je als intelligentsia niet onder doet voor gekke Henkie of Achmed in een achterstandswijk in de Randstad. Als je arm bent, dan is Nederland wel een walhalla vanwege de verzorgingsstaat.
In je basisbehoefte voorzien worden en permanent vakantie hebben is zeer zeker comfortabel. Zo comfortabel zelfs dat hele continenten leeg stromen om ervan te kunnen genieten.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bijstand wordt vastgesteld op sociaal minimum, dus dat is niet comfortabel. Dat mensen er tevreden mee zijn vind ik prima dat geeft anderen met meer ambitie meer kans werk te vinden.
Feiten werken niet bij mensen met een roze bril.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:00 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee hoor, het is een grote meerderheid. Ik heb uitvoerig gewerkt met dergelijke mensen, zowel beroepsmatig als vrijwillig. Een comfortabel vangnet ontneemt hele volksstammen de drang om hun leven te beteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |