abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165142640
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:50 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat valt enorm mee. Met chronisch boven je stand leven en/of lamzakken die er geen zin in hebben heb je een zeer groot deel gevat.
Nee, dat is slechts een kleine minderheid. Verder zijn veel oordelen gebaseerd op snelle oordelen van buitenaf zonder zich in situaties te hebben verdiept.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 september 2016 @ 23:52:17 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165142644
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:51 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Vanuit jouw kant inderdaad. :')

Je reactie is niet erg inhoudelijk.

Het is een feit dat het leven van alledag vele malen genuanceerder en gecompliceerder ligt dan je in jouw simplistische voorbeeldjes laat zien.

Of je hebt totaal geen levenservaring en wijsheid natuurlijk, dat kan ook.
Je voelt je volgens mij aangesproken. Leuk.

Die situatieschets die ik maak, is echt een geweldig groot deel van de bevolking. Accepteer dat nou maar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_165142656
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Geloof dat de meeste mensen wel stemmen op dingen waarvan zij profijt zullen hebben toch :P
Wat zij denken waarvan ze profijt van zullen hebben inderdaad.

Dat dat niet heel goed onderbouwd is van de meeste mensen is dus een tweede, dat gaf ik in m'n eerdere post al aan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_165142662
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die situatieschets die ik maak, is echt een geweldig groot deel van de bevolking. Accepteer dat nou maar.
Ook al zou het niet zo zijn alsnog maakt dat mensen die het beter doen niet verplicht om er dan voor te betalen toch :p
pi_165142674
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon niet zo. Ik meen daar meer ervaring en inzicht in te hebben dan jij op basis van mijn ervaringen (ook wat betreft werk op een Sociale Zaken).
pi_165142680
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat zij denken waarvan ze profijt van zullen hebben inderdaad.

Dat dat niet heel goed onderbouwd is van de meeste mensen is dus een tweede, dat gaf ik in m'n eerdere post al aan.
Je snapt de vraag van deze persoon die gewoon botweg vraagt waarom die mensen recht hebben op hun eigen geld?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 september 2016 @ 23:54:05 #157
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165142684
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ook al zou het niet zo zijn alsnog maakt dat mensen die het beter doen niet verplicht om er dan voor te betalen toch :p
Om het probleem heen praten, ik trap er nog in ook ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_165142701
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Om het probleem heen praten, ik trap er nog in ook ;(
Die snap ik niet? :p
pi_165142710
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, waarom niet?

Ook mensen die het beter doen kunnen zich profileren dankzij anderen en de samenleving, infrastructuur, onderwijs, zorg, veiligheid enz. enz.

Mensen die denken alles volledig op eigen kracht te hebben bereikt en alles volledig aan zichzelf hebben te danken leven in een droomwereld.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 september 2016 @ 23:55:55 #160
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165142723
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon niet zo. Ik meen daar meer ervaring en inzicht in te hebben dan jij op basis van mijn ervaringen (ook wat betreft werk op een Sociale Zaken).
Dus laten we gewoon alle mensen die wel de zaakjes op orde hebben, zich 8 jaar enorm hebben ingezet voor een masterdiploma gewoon de tyfus krijgen, zodat iedereen die het wat minder goed op orde heeft gewoon een mooie auto voor de deur kan hebben :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 september 2016 @ 23:56:28 #161
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165142735
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Die snap ik niet? :p
Dat de goedpraters het onderwerp van discussie weghalen van het feitelijke probleem :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_165142738
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, waarom niet?

Ook mensen die het beter doen kunnen zich profileren dankzij anderen en de samenleving, infrastructuur, onderwijs, zorg, veiligheid enz. enz.

Mensen die denken alles volledig op eigen kracht te hebben bereikt en alles volledig aan zichzelf hebben te danken leven in een droomwereld.
Dat is ook niet zo maar zij hebben iets gedaan waarmee zij dat geld hebben verdient. Tijd, moeite etc er ingestoken. Waarom zou iemand anders daar ineens recht op hebben?
pi_165142747
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus laten we gewoon alle mensen die wel de zaakjes op orde hebben, zich 8 jaar enorm hebben ingezet voor een masterdiploma gewoon de tyfus krijgen, zodat iedereen die het wat minder goed op orde heeft gewoon een mooie auto voor de deur kan hebben :)
Nee, zoals ik al zei, zo zwart - wit en ongenuanceerd denk ik niet.

Jij blijkbaar wel. :)
pi_165142771
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat de goedpraters het onderwerp van discussie weghalen van het feitelijke probleem :P
Nja niet iedereen in een mindere situatie heeft dat compleet aan zichzelf te wijten. Sommige hebben idd gewoon pech. Alsnog betekent niet dat mensen die het wel goed doen daar maar voor moeten betalen.

En waarom zouden mensen dan überhaupt nog studies gaan volgen, een carrière proberen op te bouwen als ze er toch niet zelf profijt van hebben.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 september 2016 @ 23:58:51 #165
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165142784
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, zoals ik al zei, zo zwart - wit en ongenuanceerd denk ik niet.

Jij blijkbaar wel. :)
Dit is het extreemste geval ja, maar dat is doorgaans het makkelijkste voorbeeld. Ook als je genuanceerder gaat kijken blijf je kant A en kant B houden.

Tevens een stelling die jij lijkt te verdedigen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 7 september 2016 @ 00:00:31 #166
451005 Grems
Clown World
pi_165142812
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:51 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, dat is slechts een kleine minderheid. Verder zijn veel oordelen gebaseerd op snelle oordelen van buitenaf zonder zich in situaties te hebben verdiept.
Nee hoor, het is een grote meerderheid. Ik heb uitvoerig gewerkt met dergelijke mensen, zowel beroepsmatig als vrijwillig. Een comfortabel vangnet ontneemt hele volksstammen de drang om hun leven te beteren.
pi_165142826
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja niet iedereen in een mindere situatie heeft dat compleet aan zichzelf te wijten. Sommige hebben idd gewoon pech. Alsnog betekent niet dat mensen die het wel goed doen daar maar voor moeten betalen.

En waarom zouden mensen dan überhaupt nog studies gaan volgen, een carrière proberen op te bouwen als ze er toch niet zelf profijt van hebben.
Mensen hebben altijd profijt van een studie of carrière, wat is dat voor onzin. Omdat je wat meer belasting moet betalen heb je ineens geen profijt meer van een studie of carrière? :')

Mensen die het wat beter hebben moeten betalen voor mensen die het wat minder hebben omdat ze daar in de eerste plaats zelf ook profijt van hebben (omdat minima ook consumeren en omdat dit de stabiliteit in de samenleving ten goede komt), in de tweede plaats omdat het gewoon rechtvaardig is (omdat degenen die het wel hogerop schoppen hun positie ook te danken hebben aan alle faciliteiten die Nederland hen biedt), ten derde omdat iedereen de pech kan overkomen ooit een keer in een situatie te belanden dat ze (tijdelijk) afhankelijk zijn van de hulp van anderen of de overheid.
pi_165142845
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:00 schreef Grems het volgende:

[..]

Nee hoor, het is een grote meerderheid. Ik heb uitvoerig gewerkt met dergelijke mensen, zowel beroepsmatig als vrijwillig. Een comfortabel vangnet ontneemt hele volksstammen de drang om hun leven te beteren.
Grappig, ik heb jarenlang op Sociale Zaken gewerkt en dat beeld deel ik niet.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 september 2016 @ 00:02:31 #169
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_165142850
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Mensen hebben altijd profijt van een studie of carrière, wat is dat voor onzin. Omdat je wat meer belasting moet betalen heb je ineens geen profijt meer van een studie of carrière? :')

Mensen die het wat beter hebben moeten betalen voor mensen die het wat minder hebben omdat ze daar in de eerste plaats zelf ook profijt van hebben (omdat minima ook consumeren en omdat dit de stabiliteit in de samenleving ten goede komt), in de tweede plaats omdat het gewoon rechtvaardig is (omdat degenen die het wel hogerop schoppen hun positie ook te danken hebben aan alle faciliteiten die Nederland hen biedt), ten derde omdat iedereen de pech kan overkomen ooit een keer in een situatie te belanden dat ze (tijdelijk) afhankelijk zijn van de hulp van anderen of de overheid.
Nieuwsflash: dat gebeurt al. En het gaat prima, dus waarom die mensen nog meer belasten?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_165142859
quote:

[..]

Ja had bij die persoon niet het idee dat hem om wat meer belasting ging :P Maar die kant gaan we idd vast wel op dat die verhoogd gaan worden. Wat ik niet raar vind. Maar de toon van die post van die user wel.
  woensdag 7 september 2016 @ 00:03:43 #171
451005 Grems
Clown World
pi_165142864
quote:

[..]

Niet vechten tegen een stropop. Niemand hier heeft zich uitgesproken tegen een basaal, menswaardig vangnet. Men ageert tegen de uitbreiding hiervan ten koste van mensen die wel de moeite genomen hebben iets van hun leven te maken.
  woensdag 7 september 2016 @ 00:03:51 #172
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_165142868
En uiteindelijk maakt het toch niet uit of je arm of rijk bent want dood gaan we allemaal. Dus dan kan je het net zo goed delen zodat er geen burgeroorlog uitbreekt.
pi_165142873
Om even op de TT in te haken:

Alle politieke partijen delen en/of geven andermans geld uit.
pi_165142894
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:03 schreef Mishu het volgende:
En uiteindelijk maakt het toch niet uit of je arm of rijk bent want dood gaan we allemaal. Dus dan kan je het net zo goed delen zodat er geen burgeroorlog uitbreekt.
Sommige mensen willen ook gewoon comfortabel leven voordat ze dood gaan :')
  woensdag 7 september 2016 @ 00:04:57 #175
451005 Grems
Clown World
pi_165142896
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Grappig, ik heb jarenlang op Sociale Zaken gewerkt en dat beeld deel ik niet.
Dat komt waarschijnlijk omdat ambtenaren notoire linkspoten zijn. Als je ziet hoe makkelijk zelfs de minst doortrapte junk dingen gedaan krijgt bij o.a. Sociale Zaken ga je je toch afvragen of het geen Sociale Werkplaats is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')