abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165087684
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou wat ik vaak zie is dat men dus nog wel wacht voordat het pvv geluid naar buiten komt:P
Ik kende één gast die toegaf PVV'er te zijn (wat niet eens kan, maar goed), die was al aanhanger van Pim Fortuyn ook. Gek genoeg, als je hem leerde kennen, wel een aardige gast. Beetje grote mond, dat wel, maar wel heel sociaal. Niet wat die Hexagon hierboven stelt dus.

Punt is, het is allemaal niet te vangen in paar woorden en uitdrukkingen.
I´m back.
pi_165087709
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik kende één gast die toegaf PVV'er te zijn (wat niet eens kan, maar goed), die was al aanhanger van Pim Fortuyn ook. Gek genoeg, als je hem leerde kennen, wel een aardige gast. Beetje grote mond, dat wel, maar wel heel sociaal. Niet wat die Hexagon hierboven stelt dus.

Punt is, het is allemaal niet te vangen in paar woorden en uitdrukkingen.
Nee maar het is ook geen kleine groep meer dus.
  zondag 4 september 2016 @ 19:31:33 #278
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165087729
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 16:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hoezo dat?
En mag je als opleider wel een voorkeur hebben voor een automerk, of een vakantieland? Of religieus zijn?
Religieus zijn mag best, als je het maar niet uitdraagt. Een onderwijzer zo wmb zo neutraal mogelijk moeten zijn. Kruizen dragen of je in een hoofddoek tooien, zou wmb ook niet moeten mogen.

Scholen helemaal vrij van politiek of religie. Kinderen zouden daar zelfs niet zijdelings door beinvloed moeten worden maar geheel vrij moeten zijn zich daar zelf in te ontwikkelen, in religieuze of politieke voorkeur
Laffe huichelaar
pi_165087740
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee maar het is ook geen kleine groep meer dus.
Niet meer. Ik woon in een gemeente waarvan ik weet dat de meerderheid keihard PVV gaat stemmen.
Dorpje in West-Brabant.
I´m back.
pi_165087751
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:20 schreef Hexagon het volgende:
Bij de PVV denk ik altijd aan de boze buurman die de bal van je kinderen lek prikt of het jongentje dat vroeger op school altijd zijn klasgenootjes verraadde.
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

CDA'er denk ik dan aan.
Haha. Ik kwam er een tijdje geleden achter dat een aantal van mijn collega's ook PVV sympathieën heeft. Dat verbaasde nogal, zeker omdat een van mijn collega's ook niet van Nederlandse komaf is. In ieder geval, dit zijn wel toffe mensen verder.

Ik vind dat je niet iemand als persoon zomaar af kan schrijven op basis van politieke voorkeur.

Al moet ik zeggen dat ik het zelf ook wel een beetje doe. Iemand die lid van de VVD, of in iets minder mate D66, is ,en daarmee moedwillig de verzorgingsstaat de nek om wil draaien, kan niet deugen eigenlijk.
Bij PVV stemmers kan je nog als verzachtende omstandigheid aanvoeren dat ze naïef zijn, of dat het wellicht een proteststem tegen het establishment is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2016 19:32:15 ]
pi_165087799
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet meer. Ik woon in een gemeente waarvan ik weet dat de meerderheid keihard PVV gaat stemmen.
Dorpje in West-Brabant.
't Heike? :o
pi_165087835
quote:

[..]

Dorpje in West-Brabant.
Ja dus het zijn eigenlijk gewone mensen die in je familie zitten of je collega zijn,
  zondag 4 september 2016 @ 19:35:06 #283
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165087883
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 19:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Religieus zijn mag best, als je het maar niet uitdraagt. Een onderwijzer zo wmb zo neutraal mogelijk moeten zijn. Kruizen dragen of je in een hoofddoek tooien, zou wmb ook niet moeten mogen.

Scholen helemaal vrij van politiek of religie. Kinderen zouden daar zelfs niet zijdelings door beinvloed moeten worden maar geheel vrij moeten zijn zich daar zelf in te ontwikkelen, in religieuze of politieke voorkeur
Ik kan me voorstellen dat dat je ideaalbeeld is, al ben ik het niet met je eens. Erg werkbaar is het ook niet, want het blijft nu eenmaal mensenwerk.

Maar ik denk ook niet dat het nodig is. In mijn optiek is het niet zo'n probleem dat je als docent/opleider je overtuiging of achtergrond kenbaar maakt - zo lang je die niet als de waarheid probeert over te brengen, en/of je beoordelingsvermogen daardoor laat beïnvloeden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_165087884
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Radicaal vind ik op zich ook helemaal niet erg. Ik denk dat je mensen best mag uitsluiten van bepaalde functies vanwege de juiste redenen.
Waarom zou iemand die namens de PVV politiek actief is, geen goede wiskundeleraar kunnen zijn? Denk jij dat moslims onterecht lagere cijfers zou geven? :D

Bij maatschappelijke vakken, als geschiedenis en maatschappijleer vind ik het een ander verhaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2016 19:40:31 ]
  zondag 4 september 2016 @ 19:35:29 #285
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165087896
quote:

[..]

Dorpje in West-Brabant.
Ja je moet ook niet in Rucphen wonen he. Dan vraag je er zelf om.
Laffe huichelaar
  zondag 4 september 2016 @ 19:36:44 #286
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165087949
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waar heb je dat nou vandaan dat CPN'ers een Berufsverbot zouden hebben in NL? Heb je er een bron voor?
Vooral vlak na WO2 werden CPN'ers nog wel geapprecieerd vanwege hun rol in het verzet bijv. Dat sloeg om nav Hongarije 1956, maar of het nou tot echt een Berufsverbot is gekomen?
Maar jij weet meer, kennelijk.
"Communisten werden geweerd uit bepaalde functies, ambtenaren mochten geen lid zijn van de partij en de CPN kreeg tot eind jaren zestig geen zendtijd."

Staat gewoon op parlement.com en heb het wel vaker gehoord en gelezen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  zondag 4 september 2016 @ 19:38:01 #287
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165088007
quote:

[..]

Dorpje in West-Brabant.
Ik denk niet dat ik tussen dergelijk volk zou willen blijven wonen.
pi_165088016
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:10 schreef Weltschmerz het volgende:
pacifisten werken doorgaans niet voor defensie
Afgezien van sommige ministers van defensie in het verleden dan....
  zondag 4 september 2016 @ 19:39:59 #289
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_165088089
1) De grondwet legt vast hoe de overheid haar burgers moet behandelen. Burgers mogen elkaar dus rustig anders behandelen op grond van hun politieke voorkeur.
2) PVV'ers zouden zich eens moeten afvragen waarom er zo'n stigma kleeft aan die partij. Dat heeft namelijk meer met hun standpunten te maken dan met wat dan ook.
pi_165088104
quote:
15s.gif Op zondag 4 september 2016 19:38 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Waarom zou je er last van hebben dan?
pi_165088174
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2016 19:36 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

"Communisten werden geweerd uit bepaalde functies, ambtenaren mochten geen lid zijn van de partij en de CPN kreeg tot eind jaren zestig geen zendtijd."

Staat gewoon op parlement.com en heb het wel vaker gehoord en gelezen.
Waar staat dat dan in die bron?
Ik heb nooit gehoord van een Berufsverbot in NL iig.
I´m back.
pi_165088205
quote:

[..]

Ik kan me aanpassen. Je moet je als mens altijd aanpassen, of niet?
I´m back.
  zondag 4 september 2016 @ 19:43:14 #293
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165088215
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waarom zou je er last van hebben dan?
Ik woon liever niet tussen haatdragende domme mensen.
Zou dan ook het gevoel hebben dat ik niet kan zeggen wat ik denk.
pi_165088219
quote:

[..]

Denk jij dat je er in het dagelijks leven veel van merkt? Vaak zijn het de Henk & Ingrid die nu op de PVV stemmen, dezelfde Henk & Ingrid die decennia geleden SP stemden.
pi_165088235
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:35 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom zou iemand die namens de PVV politiek actief is, geen goede wiskundeleraar kunnen zijn? Denk jij dat moslims onterecht lagere cijfers zou geven? :D

Kijk bij maatschappelijke vakken, als geschiedenis en maatschappijleer vind ik het een ander verhaal.
Ik zie het probleem daarin niet zo, bij maatschappijleer en geschiedenis worden uiteenlopende standpunten doorgaans openlijk gedeeld en gewogen. Ik zie niet in waarom PVV-standpunten daaruit geweerd zouden moeten worden.

Ik zie eerder een bezwaar in een leraar die van een deel van de leerlingen vindt dat ze moeten oprotten naar hun eigen land. De basis van een school is toch wel een beetje dat het onderwijzend personeel alle leerlingen er graag bij heeft en werkt aan hun goede toekomst.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_165088254
quote:
15s.gif Op zondag 4 september 2016 19:43 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Zou dan ook het gevoel hebben dat ik niet kan zeggen wat ik denk.
Ik heb hier wel wat pvv-ers in de straat. Zijn best vriendelijk eigenlijk.
  zondag 4 september 2016 @ 19:44:14 #297
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165088258
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waar staat dat dan in die bron?
Ik heb nooit gehoord van een Berufsverbot in NL iig.
Zucht. Het woord Berufsverbot komt uit jouw hoofd en staat er niet in. Mijn quote daar wel, letterlijk.
pi_165088280
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 19:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja je moet ook niet in Rucphen wonen he. Dan vraag je er zelf om.
Niet Rucphen. Bijna al die dorpen in West-Brabant meerderheid PVV. Waarom? Omdat ze bang zijn. Nu wonen er nagenoeg geen "buitenlanders" en ze zijn dus bang voor Randstedelijke toestanden als dat wel gebeurt.
I´m back.
  zondag 4 september 2016 @ 19:45:14 #299
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165088302
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Denk jij dat je er in het dagelijks leven veel van merkt? Vaak zijn het de Henk & Ingrid die nu op de PVV stemmen, dezelfde Henk & Ingrid die decennia geleden SP stemden.
Met SP'ers heb ik ook weinig, die denken vaak ook nogal simplistisch.
pi_165088311
quote:
15s.gif Op zondag 4 september 2016 19:43 schreef Gutmensch het volgende:

:') Haatdragend? Dat geldt voor de partij zelf misschien. Veel mensen die er op stemmen zijn gewoon gemoedelijke mensen, die een proteststem uiten, en staan echter niet achter al die extreme uitlating die gedaan zijn.

Dat mag ik althans niet hopen, dat al die mensen die er volgens de peilingen op gaan stemmen, achter al die standpunten staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')