Klinkt niet goedquote:Op zaterdag 3 september 2016 14:00 schreef Skv het volgende:
S ochtends havermout, lunch salade, tussendoor fruit en s avonds vaak vegetarisch.
Met jouw eetpatroon lijkt het me sterk dat je veel spiermassa aangemaakt hebt eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:00 schreef Skv het volgende:
Ik lees dat spier zwaarder is dan vet, maar ik zou toch ook veel meer moeten verbranden?
Nee, het past gewoon een uitgebalanceerd dieet. Ook als je af wil vallen. Tenzij dat je keto nastreeft. Maar als je havermout eet, maar qua kcal per dag minder dan dat je verbrandt, val je uiteraard gewoon af.quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:17 schreef Manke het volgende:
[..]
havermout eet je veel als je wil aankomen
Dat geldt toch voor alles wat je eet.quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:17 schreef Manke het volgende:
[..]
Sorry, nog vergeten te melden dat ik ook regelmatig vis en kip eet bij het avondeten, en een paar halveliters kwark per week. En een paar eieren.quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:23 schreef Spanky78 het volgende:
Je zult eerst wat spieren opbouwen en een klein beetje vet verliezen. Dat zie n je op de weegschaal niet.
Houd dit een jaar vol en los van je gewicht zie je er een stuk beter uit. Overigens moet je wel echt voldoende eiwitten eten, anders bouw je te weinig spieren op. Dus regelmatig kwark, eieren en je portie vlees of vis iets groter... Koolhydraten kleiner. En veel groenten.
?quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:17 schreef Manke het volgende:
[..]
Dat is wel een goed idee. Ik zie zelf geen vooruitgang maar mijn vriendin ziet het wel.quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:16 schreef WHATSHESAID het volgende:
Je moet meer geduld hebben en je niet blindstaren op het getal op de weegschaal.
Maak elke 2/3 weken een progressiefoto op hetzelfde moment van de dag.
das waar. Dacht altijd dat het een flinke maar goede caloriebron is.quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:18 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Nee, het past gewoon een uitgebalanceerd dieet. Ook als je af wil vallen. Tenzij dat je keto nastreeft. Maar als je havermout eet, maar qua kcal per dag minder dan dat je verbrandt, val je uiteraard gewoon af.
330 KCAL per 100 gram. Als je het met volle melk maakt, komt er nog een hoop bij natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:30 schreef Manke het volgende:
[..]
das waar. Dacht altijd dat het een flinke maar goede caloriebron is.
Ik gooi er ook geen chocoladesaus door. Een half pannetje havermout met alleen amandelmelk (ongezoet) en wat lijnzaad elke ochtend.quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:30 schreef Manke het volgende:
[..]
das waar. Dacht altijd dat het een flinke maar goede caloriebron is.
dacht dat je er veel van at.quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:26 schreef Skv het volgende:
[..]
?
Ik volg geen koolhydraatvrij dieet ofzo.
Hoeveel KCAL totaal?quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:31 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik gooi er ook geen chocoladesaus door. Een half pannetje havermout met alleen amandelmelk (ongezoet) en wat lijnzaad elke ochtend.
Ik ben 2 kilo afgevallen zoals ik in de OP schrijf.quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:39 schreef Azpilicueta het volgende:
Dan eet je teveel, simpel as that. Dat je gezond eet hoeft niet per definitie te betekenen dat je zal afvallen want het draait om de kcal die je binnenkrijgt. Je kan er een heel mooi verhaal van maken, maar als je na 2 maanden niet bent afgevallen met het plan zoals je hier hebt geschreven dan ben je een leugenaar of je eet teveel. Kies maar.
Geen idee, ik zou niet weten hoe ik dat allemaal bij zou moeten houden. Staat niet in de kookboeken vermeld en kost waarschijnlijk ook teveel tijd.quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:39 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Hoeveel KCAL totaal?
Als je daar niet direct antwoord op weet te geven, hebben we gelijk het probleem al te pakken. Je weet niet hoeveel KCAL je per dag eet. Daar begint het. Meten is weten. NOFI
Je bent altijd kritischer naar jezelf toe. Ik wuif opmerkingen over mijn progressie ook vaak weg, maar nu ik elke twee weken foto's maak zie ik echt wel gains. Wees wel eerlijk en maak de foto's op hetzelfde moment van de dag, in dezelfde pose en met ongeveer dezelfde kleren aan.quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:28 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat is wel een goed idee. Ik zie zelf geen vooruitgang maar mijn vriendin ziet het wel.
zo had ik het nog niet bekekenquote:Op zaterdag 3 september 2016 15:10 schreef halfway het volgende:
2 kg staat gelijk aan de verbranding van 14.000Cal!! 1 kg per maand is 12 kg per jaar.
Goed bezig dus
Ja allebei. Maar eerst afvallen. Of althans, wat strakker worden. Afgelopen jaren veel te weinig gesportquote:Op zaterdag 3 september 2016 15:47 schreef timmmmm het volgende:
Wil je afvallen of veel spiermassa kweken? Beiden werkt niet zo heel goed. Voor het kweken van spiermassa moet je anders eten dan wat jij nu doet en veel krachttraining doen en als je af wil vallen moet je eten wat je nu eet en veel duurtraining doen. Allebei kan wel, maar je zal toch de focus op éédig moeten leggen. Jik hebt nu qua eten de focus heel erg op afvallen en qua training de focus heel erg op krachttraining.
Zo werkt dat niet zo heel goed inderdaad
Probeer dan eens 2x in de week duursport en 2x in de week krachttraining. Kan je je dieet daar ook op afstemmen. Want van krachttraining val je gewoon nauwelijks af, komen alleen maar spieren bij. Nou weet ik niet hoe onstrak je nu bent, maar als je aan de mollige kant bent, moet je wel heel veel aan de gewichten hangen voor je genoeg spiwren hebt om dat strak te krijgen. Eens in de twee weken duursport is gewoon echt weinigquote:Op zaterdag 3 september 2016 15:54 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja allebei. Maar eerst afvallen. Of althans, wat strakker worden. Afgelopen jaren veel te weinig gesport
..en iets meer duursporten! Telt 2km roeien op de Concept2 na krachttraining ook?quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:52 schreef Skv het volgende:
Dank voor het meedenken..
Ik ga me beraden op calorieen tellen, wat meer waarde drinken, meer eiwitten en minder alcohol. Over twee maanden komt er een update hier.
Ja, maar je kookt echt geen 100 gram, dat is achterlijk veel...quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:31 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
330 KCAL per 100 gram. Als je het met volle melk maakt, komt er nog een hoop bij natuurlijk.
Natuurlijk. Je moet meer calorieën verbranden dan eten, daarbij dmv training En goed eten spiermassa behouden of opbouwen.quote:Op zaterdag 3 september 2016 16:16 schreef Skv het volgende:
[..]
..en iets meer duursporten! Telt 2km roeien op de Concept2 na krachttraining ook?
Een hoop mensen doen dat niet als ze bv dikker worden, 500 gr per maand valt niet op, 6 kg per jaar gaat ook nog wel tot ze na 5 jaar 30 kg zijn aangekomen en er vaak geen weg terug is.quote:
Tijd mag geen excuus zijn. Zo heel veel tijd kost het ook.quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:43 schreef Skv het volgende:
Geen idee, ik zou niet weten hoe ik dat allemaal bij zou moeten houden. Staat niet in de kookboeken vermeld en kost waarschijnlijk ook teveel tijd.
Werk je dit schema elke keer af? Met dit schema train je je rug amper (geen pull-ups/lat pull downs / deadlifts / rows). Daarnaast zou ik me focussen op compound-oefeningen en oefeningen als wrist curls maar even laten voor wat het is.quote:Op woensdag 14 september 2016 10:45 schreef Skv het volgende:
Gisteren bij de sportschool geweest voor een evaluatie. Conclusie: mijn trainingsprogramma was ingesteld op 'beginnende sporter'. Dat wil zeggen dat ik krachtoefeningen in 3 sets van 12 herhalingen deed, met een gewicht waarmee ik die 3 sets ook vol kan maken.
Vanaf nu gaat het gewicht omhoog van de oefeningen, net zolang tot ik de 3 sets van 12 niet meer red. Dat gewicht hou ik dan aan en blijf ik mee trainen net zolang tot ik de 3x12 wél haal. Dan het gewicht weer wat zwaarder tot ik het niet meer red etc.
Nieuwe trainingsschema is:
Warming up: hardlopen (8km/u, 1%, 5 min)
Bankdrukken: 3x12x40kg (was 3x12x30kg)
Overhead press met dumbbells 3x12x8kg per dumbbell (was 3x12x6kg per dumbbell)
Squat: 3x15x50kg (was 3x15x40kg)
Been curl: 3x12x30kg (was 3x12x22,50)
Omgekeerde fly staand 3x12x3kg (was 3x12x2kg)
Arm curls: 3x10x15kg (blijft gelijk)
Triceps push down: 3x10x15kg (blijft gelijk)
Cable wirst curl: 30 seconden met 25kg (blijft gelijk)
Front pull down: 12x3x42,5kg (was 12x3x35kg)
Crunch (buikspieren): 20x3x25kg (was 20x3x22,50kg)
Roeien: 4x250 meter interval met 30 sec rust (was 1x2km ineens)
Ben ik in totaal zo'n 1:15 uur mee bezig en ik ga twee keer per week (drie keer indien mogelijk, maar soms ook squash of hardlopen).
Ik ben net overgestapt van puur isolatie op gedeeltelijk compound. Dit schema heb ik nu voor de komende paar weken, daarna passen we het weer aan met andere oefeningen. Je opmerking over rug neem ik mee in die aanpassing. Front pull downs is overigens wel rug. En geen wrist curls omdat het zo geisoleerd is? Het voegt niet extreem veel toe misschien.quote:Op donderdag 15 september 2016 08:09 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Werk je dit schema elke keer af? Met dit schema train je je rug amper (geen pull-ups/lat pull downs / deadlifts / rows). Daarnaast zou ik me focussen op compound-oefeningen en oefeningen als wrist curls maar even laten voor wat het is.
Persoonlijk ben ik ook niet zo'n voorstander van hardlopen als warming-up (ook al is het bij jou kort en niet snel), omdat je hierbij je spierglycogeen gaat verbruiken.
Front pulldown is goed voor je lats inderdaad, zeg maar de helft van je rug. Je moet eigenlijk wel een row toevoegen, om ook het middendeel van je rug te trainen.quote:Op donderdag 15 september 2016 10:46 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik ben net overgestapt van puur isolatie op gedeeltelijk compound. Dit schema heb ik nu voor de komende paar weken, daarna passen we het weer aan met andere oefeningen. Je opmerking over rug neem ik mee in die aanpassing. Front pull downs is overigens wel rug. En geen wrist curls omdat het zo geisoleerd is? Het voegt niet extreem veel toe misschien.
90% van de krachtsporters die met havermout ontbijt, eet minimaal 100gr. Ik ontbijt met 150 gr havermout in 500ml magere melk. Goed voor ruim 700 kcal.quote:Op zaterdag 3 september 2016 17:04 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, maar je kookt echt geen 100 gram, dat is achterlijk veel...
Zie deze post:quote:Op donderdag 15 september 2016 10:56 schreef SausDip het volgende:
Oh en qua gewichten: gewoon hoger gewicht pakken als je de 3 setjes makkelijk kan vol maken. Zou niet 1 gewicht vast houden maar progressief gaan werken.
quote:Op woensdag 14 september 2016 10:45 schreef Skv het volgende:
Gisteren bij de sportschool geweest voor een evaluatie. Conclusie: mijn trainingsprogramma was ingesteld op 'beginnende sporter'. Dat wil zeggen dat ik krachtoefeningen in 3 sets van 12 herhalingen deed, met een gewicht waarmee ik die 3 sets ook vol kan maken.
Vanaf nu gaat het gewicht omhoog van de oefeningen, net zolang tot ik de 3 sets van 12 niet meer red. Dat gewicht hou ik dan aan en blijf ik mee trainen net zolang tot ik de 3x12 wél haal. Dan het gewicht weer wat zwaarder tot ik het niet meer red etc.
Ben ik in totaal zo'n 1:15 uur mee bezig en ik ga twee keer per week (drie keer indien mogelijk, maar soms ook squash of hardlopen).
Heb ik die row niet geborgd door het roeien aan het einde (4x250m op volle kracht)?quote:Op donderdag 15 september 2016 10:55 schreef SausDip het volgende:
[..]
Front pulldown is goed voor je lats inderdaad, zeg maar de helft van je rug. Je moet eigenlijk wel een row toevoegen, om ook het middendeel van je rug te trainen.
Een oefening als wrist curl komt bij mij niet voor in mn schema. Je onderarmen groeien wel mee als je veel compounds doet.
Leg uit, wat doe jij?quote:
Wat doet dat? Ik gebruik MyWellness van Technogym.quote:
Met de camera van je tel/tablet scan je de barcode van wat je eet/drinkt. Relevante voedings- en energiewaarde verschijnen automatisch op je scherm in getallen, diagrammen enzo.quote:Op vrijdag 16 september 2016 08:06 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat doet dat? Ik gebruik MyWellness van Technogym.
Ga ik ze vragen. Ik heb thuis een weegschaal, maar dat kreng is ook niet goed. Gisteren gaf hij de ene keer 2 kilo meer aan dan de andere keer.quote:Op vrijdag 16 september 2016 08:47 schreef -Phineas- het volgende:
Je spierpercentage is waarschijnlijk wél omhoog gegaan. Ik zou trouwens de bmi niet als maatstaf nemen...Hebben ze in je sportschool geen weegschaal die ook je spierpercentage en vetpercentage wegen?
App van Technogym waar alle oefeningen, herhalingen en effect van de oefeningen tov je lichaamsmaten wordt bijgehouden.quote:Op vrijdag 16 september 2016 08:36 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Met de camera van je tel/tablet scan je de barcode van wat je eet/drinkt. Relevante voedings- en energiewaarde verschijnen automatisch op je scherm in getallen, diagrammen enzo.
Heel de dag kan je jezelf op tijd bijsturen waar nodig. En de app is gratis. Je kan wat je eet ook opzoeken in hun online databank of zelf invoeren als camera n.v.t. Is.
En wat is MyWelness?
Schema + meer info: http://sport.infonu.nl/ov(...)ning-en-voeding.htmlquote:Afvallen kan op verschillende manieren. Een heel belangrijk onderdeel is voeding. Naast voeding is sporten een belangrijk aspect als het gaat om afvallen. Een combinatie van krachttraining en cardio vaak een uitstekend effect voor afvallen op een gezonde manier. In een fitnessschema voor afvallen zijn bij de krachttraining het aantal herhalingen en sets ook heel belangrijk. Hierdoor voorkom je overbelasting tijdens het sporten.
Die haal je als het goed is uit je benen en niet uit je core.quote:Op donderdag 15 september 2016 14:14 schreef Skv het volgende:
[..]
Heb ik die row niet geborgd door het roeien aan het einde (4x250m op volle kracht)?
Vind het geen goed schema om eerlijk te zijn. Je traint niet alle spiergroepen met evenveel. Dat is vragen om blessures en een slechte houding. Het is namelijk teveel gericht op je voorkant, waardoor je het risico loopt op dingen als naar voren hangende schouders. Daarnaast zijn wrist curls als beginner helemaal niet nodig.quote:Op woensdag 14 september 2016 10:45 schreef Skv het volgende:
Die zijn zo onnauwkeurig als de pest en geven vaak foute metingen. Hij kan beter vragen of de sportschool zijn vetpercentage kan opmeten met callipers. Dat is al wat nauwkeuriger.quote:Op vrijdag 16 september 2016 08:47 schreef -Phineas- het volgende:
Je spierpercentage is waarschijnlijk wél omhoog gegaan. Ik zou trouwens de bmi niet als maatstaf nemen...Hebben ze in je sportschool geen weegschaal die ook je spierpercentage en vetpercentage wegen?
callipers zijn idd nauwkeuriger...quote:Op zaterdag 17 september 2016 19:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die zijn zo onnauwkeurig als de pest en geven vaak foute metingen. Hij kan beter vragen of de sportschool zijn vetpercentage kan opmeten met callipers. Dat is al wat nauwkeuriger.
Denk dat dergelijke pillen niet nodig zijn. Met wat je zegt, een goed schema moet hij ook al een heel eind komen.quote:Op zaterdag 17 september 2016 23:52 schreef Anoniem_94 het volgende:
Zoals eigenlijk al wel duidelijk is raad ik je ook aan om een voedingsschema te gebruiken, laat een voedingscoach een persoonlijke schema in elkaar zetten en hou je eraan. Je kunt ook nog fat burn pillen gebruiken van bijvoorbeeld Body en Fit.
Snijdt het fruit en meng het met magere joghurt (evt aangevuld met wat low cal muesli en lijnzaad). Dit vult beter en je eet daardoor ook wat minder fruit (fruit is goed maar zit wel suiker in).quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:00 schreef Skv het volgende:
Qua voeding eet ik aardig gezond. S ochtends havermout, lunch salade, tussendoor fruit en s avonds vaak vegetarisch.
Sowieso mag de calorie-inname op trainingsdagen wel iets hoger zijn dan op niet-trainingsdagen. Idd wel uit gezonde voeding.quote:Op zondag 18 september 2016 13:00 schreef eight het volgende:
[..]
Snijdt het fruit en meng het met magere joghurt (evt aangevuld met wat low cal muesli en lijnzaad). Dit vult beter en je eet daardoor ook wat minder fruit (fruit is goed maar zit wel suiker in).
Verder bakken en braden in olijfolie ipv boter.
Na je krachttraining je koolhydraten en eiwitten inname even flink verhogen uit gezonde voeding en de andere dagen vooral eiwitrijke voeding eten.
Zoals hier al eerder gezegd, het allerbelangrijkste is je kcal inname meten en bekijken wat andere producten aan kcal bevatten. Alleen dat al leidt tot een`beter besef van hoe ongezond sommige producten wel niet zijn. Zo kwam ik erachter hoe ongezond al die biertjes zijn die ik wekelijks drink. Niet dat ik ermee gestopt ben (wel wat minder) maar voor een avondje stappen last ik eerst een extra training in en sla ik het ongezonde hapje na de kroeg over. Op die wijze blijft de schade beperkt.
Is zo. Maar je lichaam heeft meer nodig dan kip en vis om goed te kunnen functionerenquote:Op zaterdag 3 september 2016 14:08 schreef Chinless het volgende:
Hoezo eet je gezond? Hou je bij hoeveel kcal, vetten en eiwit je weet? Kip en vis is goed voor je icm sporten.
Ja gewoon voldoende eiwitten, koolhydraten en vetten.quote:Op maandag 19 september 2016 13:48 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Is zo. Maar je lichaam heeft meer nodig dan kip en vis om goed te kunnen functioneren
Waarbij ik nog wil toevoegen: is dat sporten dus totaal overbodig is bij het afval proces zelf. Wel kan sporten/bewegen dit proces makkelijker maken (dmv. je je onderhoud hoger maakt door meer beweging = meer kunnen eten = beter).quote:Op maandag 15 augustus 2016 03:00 schreef Hoxyz het volgende:
Je kan prima afvallen op een dieet wat alleen maar bestaat uit kristalsuikers. Het gaat allemaal om een negatieve energiebalans creëren . Hou dat in je achterhoofd. Afvallen is simpel, en je kan blijven eten wat je wilt , zolang je maar aan het einde van de streep ( neem een week als "klok") negatief uitkomt.
Stel je onderhoud (aantal calorieën waarop je stabiel bent) is 2500 calorieën. En je eet elke dag 2000 (= -500 ) kom je aan het eind van de week op -3500kcal uit. Een kilogram vet bestaat uit ongeveer 7000 kcal. Dus je zou theoretisch gezien 500 gram per week op dit tempo moeten afvallen. Sneller dan dit wil je niet , aangezien je dan ook spier gaat afvallen. Lees hier meer over kcal/vet http://peterbond.nl/vet-verliezen-7000-kcal-kg/
Gebruik deze calculator om je onderhoud uit te rekenen.
http://www.menshealth.nl/(...)behoefte-doe-de-test Ga per dag 300-500 kcal onder je onderhoud zitten en voilŕ. Of je calorieën nou uit sla, brood, frituurolie of cola komen; het maakt geen donder uit.
Edit: Had het hele topic nog niet gelezen, maar dit is precies wat ik bedoelde. Kan prima vocht zijn door het warme weer.quote:Op vrijdag 16 september 2016 13:43 schreef Skv het volgende:
[..]
Ga ik ze vragen. Ik heb thuis een weegschaal, maar dat kreng is ook niet goed. Gisteren gaf hij de ene keer 2 kilo meer aan dan de andere keer.
Over de hele linie ben ik overigens nu 3kg afgevallen tov toen ik startte (11 weken geleden). Dus afvallen lijkt langzaam maar gestaag door te zetten.
Waarom lowcarb? Niet meer kunnen functioneren omdat je je als een zombie voelt (Y). High carb is the way to go.quote:Op zaterdag 3 september 2016 15:19 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Lowcarb eten, veel eiwitten en de juiste trainingsschema aanhouden.
Lolledquote:Op zaterdag 3 september 2016 17:04 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, maar je kookt echt geen 100 gram, dat is achterlijk veel...
Als afvalt zonder krachttraining en voldoende eiwitinname breekt het lichaam ook spiermassa af. Dat wil je nou juist niet.quote:Op maandag 19 september 2016 23:37 schreef Hoxyz het volgende:
Ik heb geen zin om het hele verhaal op nieuw uit te typen. Daarom qoute ik even een oude post van mij.
[..]
Waarbij ik nog wil toevoegen: is dat sporten dus totaal overbodig is bij het afval proces zelf. Wel kan sporten/bewegen dit proces makkelijker maken (dmv. je je onderhoud hoger maakt door meer beweging = meer kunnen eten = beter).
500 kcal minder eten is exact hetzelfde als 500 kcal verbranden op een crosstrainer/fiets/bed.
Overigens is gewicht niet echt een goede maatstaf. Gewicht wordt beinvloed door stres/vocht/glycogeen/maandelijkse periode, noem maar op. Wil je toch gewicht bij houden? Weeg je dagelijks in de ochtend na de wc, voordat je hebt gegeten. Kijk aan het eind van de week wat je week gemiddelde is. Ga je steady naar beneden, hoef jij je kcal niet te verlagen.
Maar zoals ik zei, wordt je gewicht beinvloed door veel factoren. Huidplooi en centimeters (heup,borst,taille en nek(!)) zijn een betere maat staaf van vet verliezen.
Last but not least gaat je trainigsschema je niet zoveel brengen. Progressief laden (meer werk doen over tijd(meer gewicht, reps,sets)) is key to muscle/strenght building.
Ga SL 5x5 of ICF 5x5 doen. http://stronglifts.com/5x5/
[..]
Edit: Had het hele topic nog niet gelezen, maar dit is precies wat ik bedoelde. Kan prima vocht zijn door het warme weer.
Overigens kan een weegschaal je vet percentage niet meten
Kijkvoer.
Eens, maar puur afvallen krijg je een slanker, maar geen atletischer figuur van. Bovendien gaat je metabolisme omhoog bij meer spieren, dus verbrand je in rust meer. Zeker wel de moeite waard.quote:Op maandag 19 september 2016 23:37 schreef Hoxyz het volgende:
Ik heb geen zin om het hele verhaal op nieuw uit te typen. Daarom qoute ik even een oude post van mij.
[..]
Waarbij ik nog wil toevoegen: is dat sporten dus totaal overbodig is bij het afval proces zelf. Wel kan sporten/bewegen dit proces makkelijker maken (dmv. je je onderhoud hoger maakt door meer beweging = meer kunnen eten = beter).
500 kcal minder eten is exact hetzelfde als 500 kcal verbranden op een crosstrainer/fiets/bed.
Dat doe ik sinds vorige week ook, in gewicht omhoog en zo kracht verbeteren. Over twee weken heb ik weer een afspraak voor nieuw schema, ik ga dan aandacht vragen om meer compoundoefeningen te doen en wat meer rug mee te pakken dan nu.quote:Overigens is gewicht niet echt een goede maatstaf. Gewicht wordt beinvloed door stres/vocht/glycogeen/maandelijkse periode, noem maar op. Wil je toch gewicht bij houden? Weeg je dagelijks in de ochtend na de wc, voordat je hebt gegeten. Kijk aan het eind van de week wat je week gemiddelde is. Ga je steady naar beneden, hoef jij je kcal niet te verlagen.
Maar zoals ik zei, wordt je gewicht beinvloed door veel factoren. Huidplooi en centimeters (heup,borst,taille en nek(!)) zijn een betere maat staaf van vet verliezen.
Last but not least gaat je trainigsschema je niet zoveel brengen. Progressief laden (meer werk doen over tijd(meer gewicht, reps,sets)) is key to muscle/strenght building.
Ik bedoelde met mijn weegschaal dat hij binnen 1 minuut verschillende waarden gaf. Dus die is niet helemaal lekkerquote:Ga SL 5x5 of ICF 5x5 doen. http://stronglifts.com/5x5/
[..]
Edit: Had het hele topic nog niet gelezen, maar dit is precies wat ik bedoelde. Kan prima vocht zijn door het warme weer.
Overigens kan een weegschaal je vet percentage niet meten
Kijkvoer.
Lowcarb omdat dit in beginsel het hongergevoel enigszins weet te stillen waardoor de inname van eiwitten stijgt en dit weer voordelig is voor als je bezig bent met spieropbouw. Het verschilt per persoon natuurlijk wat iemand prettig vindt. Ik wens je in ieder geval heel veel succes met jouw workoutschema en highcarb innamequote:Op maandag 19 september 2016 23:50 schreef Hoxyz het volgende:
[..]
Waarom lowcarb? Niet meer kunnen functioneren omdat je je als een zombie voelt (Y). High carb is the way to go.
True, maar had het even over afvallen ansich.quote:Op dinsdag 20 september 2016 08:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als afvalt zonder krachttraining en voldoende eiwitinname breekt het lichaam ook spiermassa af. Dat wil je nou juist niet.
Ik zou lekker 5x5 blijven doen totdat je lifts op een redelijk niveau zit. Van trainingsschema wisselen is niet nodig (sommige claimen om de 6/8/10 weken te moeten verwisselen) Stel je failt je rep target van 5x5x100kg op de squat, reset je naar 80% en bouw je zo elke training weer +2,5kgquote:Op dinsdag 20 september 2016 12:20 schreef Skv het volgende:
[..]
Eens, maar puur afvallen krijg je een slanker, maar geen atletischer figuur van. Bovendien gaat je metabolisme omhoog bij meer spieren, dus verbrand je in rust meer. Zeker wel de moeite waard.
[..]
Dat doe ik sinds vorige week ook, in gewicht omhoog en zo kracht verbeteren. Over twee weken heb ik weer een afspraak voor nieuw schema, ik ga dan aandacht vragen om meer compoundoefeningen te doen en wat meer rug mee te pakken dan nu.
[..]
Ik bedoelde met mijn weegschaal dat hij binnen 1 minuut verschillende waarden gaf. Dus die is niet helemaal lekker
Mwhoa, 9/10 mensen krijgen meer energie van een boel carbs, dus vaak betere trainingen. Overigens ben ik bezig met mijn eerste bulkquote:Op dinsdag 20 september 2016 15:12 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Lowcarb omdat dit in beginsel het hongergevoel enigszins weet te stillen waardoor de inname van eiwitten stijgt en dit weer voordelig is voor als je bezig bent met spieropbouw. Het verschilt per persoon natuurlijk wat iemand prettig vindt. Ik wens je in ieder geval heel veel succes met jouw workoutschema en highcarb innameLaat het ons weten hoe het je afgaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 20 september 2016 22:18 schreef Hoxyz het volgende:
[..]
True, maar had het even over afvallen ansich.
[..]
Ik zou lekker 5x5 blijven doen totdat je lifts op een redelijk niveau zit. Van trainingsschema wisselen is niet nodig (sommige claimen om de 6/8/10 weken te moeten verwisselen) Stel je failt je rep target van 5x5x100kg op de squat, reset je naar 80% en bouw je zo elke training weer +2,5kg
[..]
Mwhoa, 9/10 mensen krijgen meer energie van een boel carbs, dus vaak betere trainingen. Overigens ben ik bezig met mijn eerste bulk
Beide foto's links 105 kg, en rechts 77,3.Lekker bezig ouwe. Hoe lang zit er tussen de fotos?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
[..]
Mwhoa, 9/10 mensen krijgen meer energie van een boel carbs, dus vaak betere trainingen. Overigens ben ik bezig met mijn eerste bulk
Beide foto's links 105 kg, en rechts 77,3.Lekker bezig man ! Ik wil de juist eerst wat gewicht kwijt, vetten verbranden. Ik weet dat vetbranding specifiek op 1 plek niet kan en dus een volledige training nodig is. Maar mij is aangeraden uit diverse bronnen dat juist effe wat lager in carbs te eten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iets langer dan een jaartje gok ik.quote:Op woensdag 21 september 2016 08:33 schreef Skv het volgende:
[..]
Lekker bezig ouwe. Hoe lang zit er tussen de fotos?
Dat is precies wat ik heb gedaan. Ik heb geen een keer in een calorie-surplus(meer eten dan onderhoud =spier(of vet) aanzetten) gezeten.quote:Op woensdag 21 september 2016 10:17 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Lekker bezig man ! Ik wil de juist eerst wat gewicht kwijt, vetten verbranden. Ik weet dat vetbranding specifiek op 1 plek niet kan en dus een volledige training nodig is. Maar mij is aangeraden uit diverse bronnen dat juist effe wat lager in carbs te eten.
Goed bezig zeg!quote:Op woensdag 21 september 2016 18:16 schreef Hoxyz het volgende:
[..]
Iets langer dan een jaartje gok ik.
[..]
Dat is precies wat ik heb gedaan. Ik heb geen een keer in een calorie-surplus(meer eten dan onderhoud =spier(of vet) aanzetten) gezeten.
Alle spier die ik heb opgebouwd in die foto's waren tijdens mijn vet verlies periode
hiit? Is dat gelijk aan supersets?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:38 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Weet niet of iemand het al heeft vermeld, maar cutten en bulken tegelijk (oftewel afvallen en spier aanmaken tegelijk is ZEER moeilijk.)
Wat IK heb gedaan was eerst redelijk wat afvallen (ik woog op mijn zwaarst 100/110kg (nooit een dag in mijn leven gesport en ik kon niet eens 100 meter rennen zonder kapot te zijn).
Toen daarna wat massa aanmaken, en dan weer beetje afvallen, dan weer massa, dan afvallen. Het is een lang proces.. maar ja Rome is niet in een dag gebouwd he.
Ik zou zeggen Koop een weegschaal en weeg jezelf elke week.. het beste is uiteraard zoals eerder is aangegeven om exact te berekenen hoeveel kcal je per dag krijgt. (ik doe het zelf niet, ik kijk meer in de spiegel) maar goed.
Succes!.
Oh ja nog iets, HIIT training helpt echt heel goed om snel af te vallen en zelfs beetje je testostoron te boosten = meer massa/spier aanmaken.
HIIT is cardio op hoge intensiteit.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:40 schreef Skv het volgende:
[..]
hiit? Is dat gelijk aan supersets?
Dank voor de info overigens! Afvallen zou al simpeler gaan als ik minder zou stappen en drinken, dat helpt natuurlijk ook niet mee. Al os het al veel minder dan eerst en rook ik ook bijna niet meer.
Juist. Ik ga mijn nieuwe schema de komende weken volgen en denk na over je suggesties. Ee volgt nog een update van mijn schema in dit topic.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:54 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
HIIT is cardio op hoge intensiteit.
Hoe ik het bijvoorbeeld doe is:
Loopband: 2/3 minuten rustig inlopen op 4/4.5 km
4e minuut ga ik even rustig op 9/10km per uur rennen
5e minuut ga ik weer op 4/4.5
6e minuut ga ik op 15km per uur rennen voor 30-45 seconden
dan 45 seconden tot 1 minuut weer op 4km
dan weer 30-45 seconden op 16km per uur
weer 45 sec tot 1 min rustig op 4km
en zo ga ik maar door tot 20/21km
Meestal ben ik dan helemaal gesloopt maar als ik nog energie heb dan bouw ik het weer af.
je bent dan misschien in totaal.. 18 minuten bezig met zo een training HIIT cardio.
Nog een andere manier is Tabatha training.
Maak een circuit van 4-7 oefeningen (begin eerst maar met 4 oefeningen)
Download Tabatha timer op je telefoon, en stel het zo in dat je 45 seconden per oefening aan het doen bent en na die 4 oefeningen van 45 seconden elk heb je 2 minuten rust.
voorbeeld: 45 seconden, zoveel mogelijk correcte push ups doen
45 seconden (box) squats
45 seconden barbell schoulder press
45 seconden deadliften
Sleutel is om zoveel mogelijk correcte herhalingen uit te voeren, dit doe je 3/4 rondes.. geloof me... je gaat ka-pot!.
Een aanrader is idd stoppen met drinken en gewoon goed en gezond eten.
Je dacht, ik noem in mijn OP over sporten alleen de voedselgroepen die shit zijn voor krachttrainingen, en noem de voedsel die juist goed is voor krachttraining niet?quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:26 schreef Skv het volgende:
[..]
Sorry, nog vergeten te melden dat ik ook regelmatig vis en kip eet bij het avondeten, en een paar halveliters kwark per week. En een paar eieren.
Hoezo? Gezonde vetten, eiwitten en koolhydraten lijken me niet heel slecht toch? Havermout, noten, vis, eiwitten, fruit..quote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:05 schreef Zith het volgende:
[..]
Je dacht, ik noem in mijn OP over sporten alleen de voedselgroepen die shit zijn voor krachttrainingen, en noem de voedsel die juist goed is voor krachttraining niet?
Nou, je schrijft in je OP:quote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:07 schreef Skv het volgende:
[..]
Hoezo? Gezonde vetten, eiwitten en koolhydraten lijken me niet heel slecht toch? Havermout, noten, vis, eiwitten, fruit..
Wat allemaal niet zo bijzonder of nuttig is voor iemand die krachttraining wil doen, toen ik het las dacht ik ernstig eiwittekort en daarom geen goede spiergroei.quote:Qua voeding eet ik aardig gezond. S ochtends havermout, lunch salade, tussendoor fruit en s avonds vaak vegetarisch.
Oh, dat was ik niet bewust vergeten te noemen. Heel basaal bestaat mijn dag uit wat ik in de OP noem, maar meer gedetailleerd eet ik ook aardig wat eiwitten.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:24 schreef Zith het volgende:
[..]
Nou, je schrijft in je OP:
[..]
Wat allemaal niet zo bijzonder of nuttig is voor iemand die krachttraining wil doen, toen ik het las dacht ik ernstig eiwittekort en daarom geen goede spiergroei.
Je zegt pas later dat je ook
-Kwark,
-Vis,
-Kip,
-Eieren
eet, wat juist top eiwitbronnen zijn en uitstekend voor krachttrainers.
Dus ik vroeg me af waarom je alleen shitty voedsel voor krachttraining noemde in je OP.
1KG per week is heel veel.. en als hij al een beetje massa heeft dan is hij dus ook massa aan het kwijtraken...quote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:21 schreef BarryOSeven het volgende:
Zou er voor kiezen om 1 kg per week af te vallen met een schema dat je lang kunt volhouden; dat wil zeggen dat je niet met tegenzin naar de sportschool gaat en niet te frustrerend is voor je levenstijl. Ook na een half jaar
Het is vele malen efficiënter om kleine stapjes te zetten die je volhoudt dan om 6 maanden hard te werken: bloed, zweet en tranen om het vervolgens op te geven en de jojo te pakken naar de +5 kg.
Een kilo per week? Ik zit nu in 3 maanden op 3 kilo ofzo.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 12:21 schreef BarryOSeven het volgende:
Zou er voor kiezen om 1 kg per week af te vallen met een schema dat je lang kunt volhouden; dat wil zeggen dat je niet met tegenzin naar de sportschool gaat en niet te frustrerend is voor je levenstijl. Ook na een half jaar
Het is vele malen efficiënter om kleine stapjes te zetten die je volhoudt dan om 6 maanden hard te werken: bloed, zweet en tranen om het vervolgens op te geven en de jojo te pakken naar de +5 kg.
Ja verkeerd gelezen een kilo per week is inderdaad veelquote:Op donderdag 6 oktober 2016 14:59 schreef Skv het volgende:
[..]
Een kilo per week? Ik zit nu in 3 maanden op 3 kilo ofzo.Dus kleine stapjes genoeg denk ik. Maar het moet wel doorzetten natuurlijk. Daarom nu iets meer conditie naast alleen krachttraining.
Schema van de komende weken:
- 8 min hardlopen rustig 8 km/u
- 3 sets x 12 herhalingen x 40 kg bench press
- 3 sets x 12 herhalingen x 40 kg squat
- superset overhead press staand (3 sets x 12 herhalingen x 8 kg dumbell), gecombineerd met lunges tussendoor
- superset front lat pulldown (3 sets x 12 herharlingen x 40 kg), gecombineerd met 3x leg curl (balanceren op kont en dan soort van situps)
- interval roeien 8 min (4x 1 min voluit / 1 min rustig)
In totaal een uur aan training.
Niet hardlopen als warming up.quote:Op woensdag 14 september 2016 10:45 schreef Skv het volgende:
[..]
True, maar had het even over afvallen ansich.
[..]
Ik zou lekker 5x5 blijven doen totdat je lifts op een redelijk niveau zit. Van trainingsschema wisselen is niet nodig (sommige claimen om de 6/8/10 weken te moeten verwisselen) Stel je failt je rep target van 5x5x100kg op de squat, reset je naar 80% en bouw je zo elke training weer +2,5kg
[..]
Beide foto's links 105 kg, en rechts 77,3.baasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.good job!
graag op anoniem
Dat is mijn oude schema.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 20:22 schreef Zith het volgende:
[..]
Niet hardlopen als warming up.
Doe minder reps van de compound oefeningen. Niet 3X15 squats of 3x12 bench press. Compounds zo zwaar mogelijk doen op 5-6 reps, en dan de isolatie oefeningen met veel reps.
Elke week je compond met 2.5kg verhogen. Lukken de 5-6 reps? Dan verhoog je de leer erna weer met 2.5kg.er is geen reden om gewicht gelijk te houden als je het gewicht al aankan.
Ik zou squat als eerste doen.
Ik mis een compound voor de rug, terwijl dit een van je grootste spiergroepen is. Rows, deadlift.. , check http://exrx.net
Waarom neem je niet gewoon een beginnersprogramma zoals StrongLifts (waar ook een handige app van is) dan tig weken hetzelfde gewicht te doen? Je valt met jouw schema ongetwijfeld af en zal ook wel wat spiermassa opbouwen, maar je kunt een stuk efficiënter bezig zijn dan wat je nu doet.quote:Op maandag 10 oktober 2016 18:55 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat is mijn oude schema.
Schema van de komende weken:
- 8 min hardlopen rustig 8 km/u
- 3 sets x 12 herhalingen x 40 kg bench press
- 3 sets x 12 herhalingen x 40 kg squat
- superset overhead press staand (3 sets x 12 herhalingen x 8 kg dumbell), gecombineerd met lunges tussendoor
- superset front lat pulldown (3 sets x 12 herharlingen x 40 kg), gecombineerd met 3x leg curl (balanceren op kont en dan soort van situps)
- interval roeien 8 min (4x 1 min voluit / 1 min rustig)
In totaal een uur aan training.
En zo nu en dan wat hardlopen. Net 6 km gedaan in ongeveer 35 minuten.
Overigens blijf ik langzaam maar steady beetje bij beetje afvallen. 200-300 gram per week ofzo. Kleding zit al een stukje losser dan toen ik begon 3 maanden geleden.
App downloaden en gebruiken. Is echt best simpel. Tevens als je te weinig eet en veel gaat sporten kan je ook je spijsvertering ontregelen en dan ga je survival mode om het ff zo te zeggen. Je lichaam zal dan juist krampachtig proberen vet op te slaan omdat het denkt dat je aan het verhongeren bent.quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:43 schreef Skv het volgende:
[..]
Geen idee, ik zou niet weten hoe ik dat allemaal bij zou moeten houden. Staat niet in de kookboeken vermeld en kost waarschijnlijk ook teveel tijd.
Misschien moet ik maar beginnen met geen alcohol meer drinken. Hoewel mijn sociale leven dan ook instort.
Ik eet zeker niet te weinig hoor. Daarover maak ik me geen zorgen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:24 schreef Maharajah het volgende:
[..]
App downloaden en gebruiken. Is echt best simpel. Tevens als je te weinig eet en veel gaat sporten kan je ook je spijsvertering ontregelen en dan ga je survival mode om het ff zo te zeggen. Je lichaam zal dan juist krampachtig proberen vet op te slaan omdat het denkt dat je aan het verhongeren bent.
Correct. Ik wil eerst de oefeningen technisch goed onder de knie hebben, en ik heb dat nu nog onvoldoende. Liever de techniek opbouwen met iets lager gewicht dan de boel verkeerd uitvoeren met veel gewicht.quote:Op maandag 10 oktober 2016 19:01 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Waarom neem je niet gewoon een beginnersprogramma zoals StrongLifts (waar ook een handige app van is) dan tig weken hetzelfde gewicht te doen? Je valt met jouw schema ongetwijfeld af en zal ook wel wat spiermassa opbouwen, maar je kunt een stuk efficiënter bezig zijn dan wat je nu doet.
En je squat is omlaag gegaan van 50 naar 40 kg, lat pull down van 42,5 naar 40 en de rest is qua gewicht gelijk gebleven?
Nouja, het belangrijkste is in ieder geval dat je het volhoudt.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 09:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Correct. Ik wil eerst de oefeningen technisch goed onder de knie hebben, en ik heb dat nu nog onvoldoende. Liever de techniek opbouwen met iets lager gewicht dan de boel verkeerd uitvoeren met veel gewicht.
Lat pull down combineer ik nu in een superset met die grond-buikspieroefeningen. Is een stuk intensiever dan alleen een beetje op dat apparaat zitten trekken. Ook heb ik lat pull down iets aangepast (pak hem nu op het allerbreedst vast, eerder niet).
Deze nonsens is de wereld ook nog niet uit merk ik.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:24 schreef Maharajah het volgende:
[..]
App downloaden en gebruiken. Is echt best simpel. Tevens als je te weinig eet en veel gaat sporten kan je ook je spijsvertering ontregelen en dan ga je survival mode om het ff zo te zeggen. Je lichaam zal dan juist krampachtig proberen vet op te slaan omdat het denkt dat je aan het verhongeren bent.
Dat lees je constant in de Viva dus zo gek is het nog niet dat die gedachte de wereld niet uit is. Er zal misschien een kern van waarheid inzitten dat je lichaam anders omgaat met je energie. Je bent sneller/meer vermoeid, beweegt/doet daardoor minder waardoor je ook minder kcal verbrandt gedurende de dag. Maar als je lichaam 2500 kcal heeft verbrandt om die dag te kunnen functioneren dan heeft het die kcal ook gewoon nodig.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 19:44 schreef Ciske. het volgende:
[..]
Deze nonsens is de wereld ook nog niet uit merk ik.
Iddquote:Op donderdag 13 oktober 2016 19:44 schreef Ciske. het volgende:
[..]
Deze nonsens is de wereld ook nog niet uit merk ik.
Dat is geen kern van waarheid, dat is gewoon een totaal andere reden noemen waardoor je onderhoud zakt. Als je minder beweegt dan je voorheen deed, wordt je verbruik inderdaad lager dan daarvoor. Dat is totaal iets anders dan de mythe dat je lijf ineens in 'spaarstand' gaat en wanhopig vet op gaat slaan omdat je een energietekort creëert.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 15:08 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Dat lees je constant in de Viva dus zo gek is het nog niet dat die gedachte de wereld niet uit is. Er zal misschien een kern van waarheid inzitten dat je lichaam anders omgaat met je energie. Je bent sneller/meer vermoeid, beweegt/doet daardoor minder waardoor je ook minder kcal verbrandt gedurende de dag. Maar als je lichaam 2500 kcal heeft verbrandt om die dag te kunnen functioneren dan heeft het die kcal ook gewoon nodig.
Inderdaad. Het idee spaarstand bestaat misschien wel maar in veel extremere situaties dan even wat minder eten.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:27 schreef Ciske. het volgende:
[..]
Dat is geen kern van waarheid, dat is gewoon een totaal andere reden noemen waardoor je onderhoud zakt. Als je minder beweegt dan je voorheen deed, wordt je verbruik inderdaad lager dan daarvoor. Dat is totaal iets anders dan de mythe dat je lijf ineens in 'spaarstand' gaat en wanhopig vet op gaat slaan omdat je een energietekort creëert.
Bovenstaande is als zeggen dat je auto zuiniger is gaan rijden sinds je er minder brandstof in gooit, terwijl je gewoon minder bent gaan rijden.
Of sneller moe in causaal verband staat tot minder energie inname durf ik te betwijfelen.
Paar honderd kcal onder onderhoud in combi met de juiste productkeuze en regelmatig sporten geeft mij een stuk meer energie dan lamlendig de hele dag in een stoel hangen en zooi eten.
Kortom micro's en een stabiele bloedsuiker zijn een stuk bepalender daarin dan je overall kcal inname in mijn ervaring.
Ik méén (ben echter geen geleerde) dat vetverbranding pas echt effectief wordt na een half uur. Maar wellicht is hier iemand die daarvan meer verstand heeft?quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:54 schreef RickoKun het volgende:
Die cardio van mij is 25 minuten 'vetverbranding'
Ik heb er dan al 80 minuten (inclusief pauzes) krachttraining op zitten.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 12:21 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ik méén (ben echter geen geleerde) dat vetverbranding pas echt effectief wordt na een half uur. Maar wellicht is hier iemand die daarvan meer verstand heeft?
Ik neem aan dat RickoKun na zijn cardio niet spontaan kort in coma valt, dus zijn verbranding blijft gewoon na het sporten doorgaan. Tenzij hij na het sporten veel gaat eten. Bovendien doet hij eerst krachttraining en dat eist ook energie.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 12:21 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ik méén (ben echter geen geleerde) dat vetverbranding pas echt effectief wordt na een half uur. Maar wellicht is hier iemand die daarvan meer verstand heeft?
Clean eten is altijd goed en groente vult best goed, maar het gaat er nog altijd om dat je minder eet dan dat je qua energie nodig hebt. Zelfs met gezond eten kun je aankomen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 12:28 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik heb er dan al 80 minuten (inclusief pauzes) krachttraining op zitten.
Ik denk dat ik meer "clean" moet gaan eten, mijn hele bord volpleuren met groenters met een kipfilet erbij.
Daarin heb je gelijk hoor! Ik zit nog niet op het "clean" eten programma, maar meer met het "matigen met alles programma"quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 13:54 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Clean eten is altijd goed en groente vult best goed, maar het gaat er nog altijd om dat je minder eet dan dat je qua energie nodig hebt. Zelfs met gezond eten kun je aankomen.
Overigens zit ik met hetzelfde. Ik hoef niet zozeer veel af te vallen, maar vooral wat vet verliezen. Een aantal maanden geleden ben ik begonnen met SL 5x5 in de sportschool. Eerst omdat dit me een prima schema leek voor een groentje zoals ik, maar uiteindelijk merkte ik dat ik het vooral erg leuk vond. Vooral door het sterker worden.Het geeft een soort zelfvertrouwen en mensen zeggen tegen me dat ik meer straal. Ook de mensen die niet wisten dat ik was begonnen met sporten.
Maar goed, ik ben ervan bewust dat ik voor meer spiermassa energie nodig heb en voor vet verliezen juist minder energie. Dus eet net onder mijn onderhoud en zie dit als een (zeer) lange weg.
Als beginner kan je 1kg spiermassa per maand aanzetten als je goed bezig bent.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:54 schreef RickoKun het volgende:
TVP.
Hetzelfde heeft deze boyyyyyy nu 'last' van.
Na anderhalf jaar niet meer getrained te hebben (en inmiddels 92 kg te hebben bereikt 1,72m), nu weer keihard aan de bak.
Om de dag ben ik aan het sporten, waarna ik er nog een 25 minuten vetverbranding cardio erachteraan gooi.
Die cardio van mij is 25 minuten 'vetverbranding', Waar de machine zich aanpast op mijn hartslag (142 houd ik het).
Qua krachttraining pak ik het allemaal erg snel op, en zit ik al gauw weer op het oude niveau met sommige spiergroepen (benen, schouders). Elke spiergroeptraining probeer ik weer 8-10 reps te doen met een extra gewicht er op, dat gaat me aardig goed af.
Echter, na de eerste twee week sporten ging er 3 kilo af, en sindsdien blijf ik daar (dus nu sinds een maand rond de 89kg)
Volgens mijn vriendin komt het 'omdat je spierweefsel' aan komt. Maar volgens mij bouw je in een jaar nauwelijks 2kg spierweefsel op, dus die vlieger gaat (jammer genoeg) niet op.
Uiteraard houd ik mij ook bezig met voedsel, en ik drink zelfs niet meer veel (alcohol). Ik eet redelijk wat eiwitten.
Misschien dat ik maar moet accepteren dat ik voorlopig niet af val, en gewoon door moet gaan met buffelen zodat ik meer spierweefsel krijg. Echter wil ik aan de andere kant ook erg graag wat vet kwijtraken, en er een beetje goed uitzien in mei.
Het lijkt wel of ik gespierd ben (goede bouw daarvoor), maar zodra ik de kleren uit doe zie ik dan wel weer neukteugels en een beginnende pens
Drie jaar geleden viel ik ook af, en toen knalde ik er zo een kilo per week af.
Ik rook overigens nu niet meer (ook sinds 1,5 maand), maar ik vreet er niet meer om.
Gewoon doorgaan, je merkt het verschil vanzelf. En meten, meten, meten! Meet je buikomvang, dat vind ik zelf een betere indicatie dan gewicht.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:54 schreef RickoKun het volgende:
TVP.
Na anderhalf jaar niet meer getrained te hebben (en inmiddels 92 kg te hebben bereikt 1,72m), nu weer keihard aan de bak.
Om de dag ben ik aan het sporten, waarna ik er nog een 25 minuten vetverbranding cardio erachteraan gooi.
Die cardio van mij is 25 minuten 'vetverbranding', Waar de machine zich aanpast op mijn hartslag (142 houd ik het).
Qua krachttraining pak ik het allemaal erg snel op, en zit ik al gauw weer op het oude niveau met sommige spiergroepen (benen, schouders). Elke spiergroeptraining probeer ik weer 8-10 reps te doen met een extra gewicht er op, dat gaat me aardig goed af.
Echter, na de eerste twee week sporten ging er 3 kilo af, en sindsdien blijf ik daar (dus nu sinds een maand rond de 89kg)
Volgens mijn vriendin komt het 'omdat je spierweefsel' aan komt. Maar volgens mij bouw je in een jaar nauwelijks 2kg spierweefsel op, dus die vlieger gaat (jammer genoeg) niet op.
Uiteraard houd ik mij ook bezig met voedsel, en ik drink zelfs niet meer veel (alcohol). Ik eet redelijk wat eiwitten.
Misschien dat ik maar moet accepteren dat ik voorlopig niet af val, en gewoon door moet gaan met buffelen zodat ik meer spierweefsel krijg. Echter wil ik aan de andere kant ook erg graag wat vet kwijtraken, en er een beetje goed uitzien in mei.
Het lijkt wel of ik gespierd ben (goede bouw daarvoor), maar zodra ik de kleren uit doe zie ik dan wel weer neukteugels en een beginnende pens
Ik rook overigens nu niet meer (ook sinds 1,5 maand), maar ik vreet er niet meer om.
In twee jaar tijd zette ik 12 kilo aan spier:vet aan, waarbij de verhouding spier:vet iets steeg, dus 2 kg per jaar is gemakkelijk te halen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:54 schreef RickoKun het volgende:
TVP.
Bij mij gaat het nog steeds langzaam maar gestaag. Zit nu op -4kg tov begingewicht op 1 juli. Dus steady 1 kilo per maand.quote:Op zaterdag 29 oktober 2016 11:54 schreef RickoKun het volgende:
TVP.
Inderdaad, je wilt vooral slanker worden en dan is een meetlint nauwkeuriger dan een weegschaal.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:56 schreef Secricible het volgende:
Meet je centimeters zodat je objectief verschil kan zien. En meet je kcal. Ook een gezond eetpatroon kan teveel kcal bevatten.
Dit is inderdaad wel een goed advies, probeer dan wel eenzelfde lichtinval en pose te gebruiken anders heb je er nog steeds niet veel aan.quote:Op donderdag 3 november 2016 02:08 schreef Kontiki het volgende:
En maak misschien wat foto's in de spiegel. Laat die foto's een paar maanden links liggen, en neem dan nieuwe foto's. Het verschil kan enorm motiveren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |