abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165056135
Hoi.

Ik wil afvallen en ben daarom zo'n 2 maanden geleden gestart met krachttraining (2 a 3 keer per week, 1 u a 1.15 u per week). Daarnaast ga ik zo nu een dan daarnaast hardlopen (5km) of squashen (30 min), zeg maar eens in de 2 weken.

Qua voeding eet ik aardig gezond. S ochtends havermout, lunch salade, tussendoor fruit en s avonds vaak vegetarisch.

Goed, wat is nou mijn vraag? Ik val niet echt af nu ik zoveel sport. Nog geen 2 kilo in de afgelopen 2 maanden. Ik lees dat spier zwaarder is dan vet, maar ik zou toch ook veel meer moeten verbranden? Of ben ik gewoon te ongeduldig en moet ik in december nog maar eens meten..?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 3 september 2016 @ 14:08:32 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_165056271
Kijk gewoon of je er nu beter uitziet dan voor je begon
pi_165056275
Hoezo eet je gezond? Hou je bij hoeveel kcal, vetten en eiwit je weet? Kip en vis is goed voor je icm sporten.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_165056311
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:00 schreef Skv het volgende:
S ochtends havermout, lunch salade, tussendoor fruit en s avonds vaak vegetarisch.
Klinkt niet goed

quote:
Ik lees dat spier zwaarder is dan vet, maar ik zou toch ook veel meer moeten verbranden?
Met jouw eetpatroon lijkt het me sterk dat je veel spiermassa aangemaakt hebt eerlijk gezegd.

Ga eerst eens tracken wat je eet. Let daarbij ook de macro's (verhouding vet, koolhydraat, eiwit).
  zaterdag 3 september 2016 @ 14:11:09 #6
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165056323
Denk dat het komt door de havermout
pi_165056379
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:11 schreef Manke het volgende:
Denk dat het komt door de havermout
:')
pi_165056432
Je moet meer geduld hebben en je niet blindstaren op het getal op de weegschaal.
Maak elke 2/3 weken een progressiefoto op hetzelfde moment van de dag.
  zaterdag 3 september 2016 @ 14:17:35 #9
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165056447
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:14 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

:')
havermout eet je veel als je wil aankomen :%
pi_165056476
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:17 schreef Manke het volgende:

[..]

Nee, het past gewoon een uitgebalanceerd dieet. Ook als je af wil vallen. Tenzij dat je keto nastreeft. Maar als je havermout eet, maar qua kcal per dag minder dan dat je verbrandt, val je uiteraard gewoon af.
pi_165056506
quote:

[..]

Dat geldt toch voor alles wat je eet.
Havermout kun je zo calorierijk maken als je zelf wilt.
pi_165056522
Bereken je TDEE. En daaruit kan je bepalen hoeveel je moet eten.
pi_165056579
Je zult eerst wat spieren opbouwen en een klein beetje vet verliezen. Dat zie n je op de weegschaal niet.

Houd dit een jaar vol en los van je gewicht zie je er een stuk beter uit. Overigens moet je wel echt voldoende eiwitten eten, anders bouw je te weinig spieren op. Dus regelmatig kwark, eieren en je portie vlees of vis iets groter... Koolhydraten kleiner. En veel groenten.
Whatever...
pi_165056654
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:23 schreef Spanky78 het volgende:
Je zult eerst wat spieren opbouwen en een klein beetje vet verliezen. Dat zie n je op de weegschaal niet.

Houd dit een jaar vol en los van je gewicht zie je er een stuk beter uit. Overigens moet je wel echt voldoende eiwitten eten, anders bouw je te weinig spieren op. Dus regelmatig kwark, eieren en je portie vlees of vis iets groter... Koolhydraten kleiner. En veel groenten.
Sorry, nog vergeten te melden dat ik ook regelmatig vis en kip eet bij het avondeten, en een paar halveliters kwark per week. En een paar eieren. :)
pi_165056664
quote:

[..]

?
Ik volg geen koolhydraatvrij dieet ofzo.
pi_165056694
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:16 schreef WHATSHESAID het volgende:
Je moet meer geduld hebben en je niet blindstaren op het getal op de weegschaal.
Maak elke 2/3 weken een progressiefoto op hetzelfde moment van de dag.
Dat is wel een goed idee. Ik zie zelf geen vooruitgang maar mijn vriendin ziet het wel.
  zaterdag 3 september 2016 @ 14:30:37 #17
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165056748
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:18 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Nee, het past gewoon een uitgebalanceerd dieet. Ook als je af wil vallen. Tenzij dat je keto nastreeft. Maar als je havermout eet, maar qua kcal per dag minder dan dat je verbrandt, val je uiteraard gewoon af.
das waar. Dacht altijd dat het een flinke maar goede caloriebron is.
pi_165056776
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:30 schreef Manke het volgende:

[..]

330 KCAL per 100 gram. Als je het met volle melk maakt, komt er nog een hoop bij natuurlijk.
pi_165056781
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:30 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik gooi er ook geen chocoladesaus door. Een half pannetje havermout met alleen amandelmelk (ongezoet) en wat lijnzaad elke ochtend.
  zaterdag 3 september 2016 @ 14:38:49 #20
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165056906
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:26 schreef Skv het volgende:

[..]

?
Ik volg geen koolhydraatvrij dieet ofzo.
dacht dat je er veel van at.
Maar goed, gewoon zo doorgaan, lijkt goed zo.
pi_165056912
Dan eet je teveel, simpel as that. Dat je gezond eet hoeft niet per definitie te betekenen dat je zal afvallen want het draait om de kcal die je binnenkrijgt. Je kan er een heel mooi verhaal van maken, maar als je na 2 maanden niet bent afgevallen met het plan zoals je hier hebt geschreven dan ben je een leugenaar of je eet teveel. Kies maar.
pi_165056916
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:31 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik gooi er ook geen chocoladesaus door. Een half pannetje havermout met alleen amandelmelk (ongezoet) en wat lijnzaad elke ochtend.
Hoeveel KCAL totaal?

Als je daar niet direct antwoord op weet te geven, hebben we gelijk het probleem al te pakken. Je weet niet hoeveel KCAL je per dag eet. Daar begint het. Meten is weten. NOFI
pi_165056960
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:39 schreef Azpilicueta het volgende:
Dan eet je teveel, simpel as that. Dat je gezond eet hoeft niet per definitie te betekenen dat je zal afvallen want het draait om de kcal die je binnenkrijgt. Je kan er een heel mooi verhaal van maken, maar als je na 2 maanden niet bent afgevallen met het plan zoals je hier hebt geschreven dan ben je een leugenaar of je eet teveel. Kies maar.
Ik ben 2 kilo afgevallen zoals ik in de OP schrijf.

Kan overigens wel zijn dat ik teveel eet (en met name drink) in het weekend, en met etentjes buiten de deur. In restaurants hebben ze vaak alleen maar ongezonde/ongebalanceerde zooi.

En ik moet denk ik meer water drinken, dat doe ik veel te weinig
pi_165056981
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:39 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Hoeveel KCAL totaal?

Als je daar niet direct antwoord op weet te geven, hebben we gelijk het probleem al te pakken. Je weet niet hoeveel KCAL je per dag eet. Daar begint het. Meten is weten. NOFI
Geen idee, ik zou niet weten hoe ik dat allemaal bij zou moeten houden. Staat niet in de kookboeken vermeld en kost waarschijnlijk ook teveel tijd.

Misschien moet ik maar beginnen met geen alcohol meer drinken. Hoewel mijn sociale leven dan ook instort. :')
pi_165057002
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:28 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat is wel een goed idee. Ik zie zelf geen vooruitgang maar mijn vriendin ziet het wel.
Je bent altijd kritischer naar jezelf toe. Ik wuif opmerkingen over mijn progressie ook vaak weg, maar nu ik elke twee weken foto's maak zie ik echt wel gains. Wees wel eerlijk en maak de foto's op hetzelfde moment van de dag, in dezelfde pose en met ongeveer dezelfde kleren aan.
Ik heb een heel onflateus voor- zij- en achteraanzicht waarbij ik niets flex. Is in het begin heel awkward, maar het helpt echt!

Zou je verder niet al te druk maken om je voeding, het klinkt alsof je op dat gebied wel wat common sense hebt. Gewoon genoeg en gezond eten, zorg dat je veel proteine uit je voedsel haalt en vul het eventueel aan met een shakeje of een reep.
pi_165057110
Dank voor het meedenken..
Ik ga me beraden op calorieen tellen, wat meer waarde drinken, meer eiwitten en minder alcohol. Over twee maanden komt er een update hier. ;)
pi_165057445
2 kg staat gelijk aan de verbranding van 14.000Cal!! 1 kg per maand is 12 kg per jaar.
Goed bezig dus
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_165057552
Lowcarb eten, veel eiwitten en de juiste trainingsschema aanhouden.
  zaterdag 3 september 2016 @ 15:47:52 #29
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165057822
Wil je afvallen of veel spiermassa kweken? Beiden werkt niet zo heel goed. Voor het kweken van spiermassa moet je anders eten dan wat jij nu doet en veel krachttraining doen en als je af wil vallen moet je eten wat je nu eet en veel duurtraining doen. Allebei kan wel, maar je zal toch de focus op éédig moeten leggen. Jik hebt nu qua eten de focus heel erg op afvallen en qua training de focus heel erg op krachttraining.

Zo werkt dat niet zo heel goed inderdaad
Laffe huichelaar
pi_165057874
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 15:10 schreef halfway het volgende:
2 kg staat gelijk aan de verbranding van 14.000Cal!! 1 kg per maand is 12 kg per jaar.
Goed bezig dus
zo had ik het nog niet bekeken :D
pi_165057880
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 15:47 schreef timmmmm het volgende:
Wil je afvallen of veel spiermassa kweken? Beiden werkt niet zo heel goed. Voor het kweken van spiermassa moet je anders eten dan wat jij nu doet en veel krachttraining doen en als je af wil vallen moet je eten wat je nu eet en veel duurtraining doen. Allebei kan wel, maar je zal toch de focus op éédig moeten leggen. Jik hebt nu qua eten de focus heel erg op afvallen en qua training de focus heel erg op krachttraining.

Zo werkt dat niet zo heel goed inderdaad
Ja allebei. Maar eerst afvallen. Of althans, wat strakker worden. Afgelopen jaren veel te weinig gesport
  zaterdag 3 september 2016 @ 16:07:08 #32
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165058046
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 15:54 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja allebei. Maar eerst afvallen. Of althans, wat strakker worden. Afgelopen jaren veel te weinig gesport
Probeer dan eens 2x in de week duursport en 2x in de week krachttraining. Kan je je dieet daar ook op afstemmen. Want van krachttraining val je gewoon nauwelijks af, komen alleen maar spieren bij. Nou weet ik niet hoe onstrak je nu bent, maar als je aan de mollige kant bent, moet je wel heel veel aan de gewichten hangen voor je genoeg spiwren hebt om dat strak te krijgen. Eens in de twee weken duursport is gewoon echt weinig

Op lange termijn is het natuurlijk wel goed om er strak mee te blijven, het mag algemeen bekend zijn dat meer spieren meer verbranden. Dus ik zou het en/en doen, want op korte termijn is duursport toch echt beter voor het afvallen. Daarbij train je daarbij soieren die je met die krachttraining lastiger traint.
Laffe huichelaar
  zaterdag 3 september 2016 @ 16:08:30 #33
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165058068
Hoeft trouwrns niet per se een uur hardlopen of wat dan ook te zijn. Als je de wekker gewoon een 3x in de week een half uurtjd eerder zet en gewoon in dat half uur gaat wandelen, scheelt dat al een boel.
Laffe huichelaar
  zaterdag 3 september 2016 @ 16:09:38 #34
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165058082
Hoe dan ook blijft het een langetermijnsdigetje. In een week ga je nooit 5 kilo afvallen. Een halve kilo per week, 1 in het begin, is wel reeel denk ik, afhankelijk van hoe zwaar je nu bent
Laffe huichelaar
pi_165058199
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:52 schreef Skv het volgende:
Dank voor het meedenken..
Ik ga me beraden op calorieen tellen, wat meer waarde drinken, meer eiwitten en minder alcohol. Over twee maanden komt er een update hier. ;)
..en iets meer duursporten! Telt 2km roeien op de Concept2 na krachttraining ook?
pi_165059025
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:31 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

330 KCAL per 100 gram. Als je het met volle melk maakt, komt er nog een hoop bij natuurlijk.
Ja, maar je kookt echt geen 100 gram, dat is achterlijk veel...
Whatever...
pi_165059076
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 16:16 schreef Skv het volgende:

[..]

..en iets meer duursporten! Telt 2km roeien op de Concept2 na krachttraining ook?
Natuurlijk. Je moet meer calorieën verbranden dan eten, daarbij dmv training En goed eten spiermassa behouden of opbouwen.

In het begin zul je beide hebben. Daarna val je af als je te weinig eet, of bouw je spieren op als je wat meer eet.
Whatever...
pi_165059325
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 15:53 schreef Skv het volgende:

[..]

zo had ik het nog niet bekeken :D
Een hoop mensen doen dat niet als ze bv dikker worden, 500 gr per maand valt niet op, 6 kg per jaar gaat ook nog wel tot ze na 5 jaar 30 kg zijn aangekomen en er vaak geen weg terug is.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_165060793
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:43 schreef Skv het volgende:
Geen idee, ik zou niet weten hoe ik dat allemaal bij zou moeten houden. Staat niet in de kookboeken vermeld en kost waarschijnlijk ook teveel tijd.
Tijd mag geen excuus zijn. Zo heel veel tijd kost het ook.

Koop een weegschaal (kost je 5, hooguit 10 euro), en weeg wat je eet.

Download een excel bestand dat al vooraf ingevoerd is.
Daar staan de voedingswaarde van heel veel dingen al in de database. Het grootste deel van wat je eet waarschijnlijk. Mocht iets er niet tussen staan, kan je het alsnog toevoegen uiteraard.

Vul eens in wat je morgen eet. Kost je hooguit 3 minuten. Aan hoeveel kcal kom je dan?
pi_165065595
Als je twee kil af bent gevallen heb je een mooi tempo te pakken. Ik ga er vanuit dat je omdat je net begint ookal wel wat spiermassa hebt bijgekregen, dus je vetpercentage is verder omlaag. Als je sneller afvalt raak je te veel spiermassa kwijt.

Ik zou precies doorgaan zoals je doet. Rustig aan, maar steady. Krijg je uiteindelijk ook het mooiste lichaam van, atletisch maar niet van dat opgepompte wat bodybuilders nastreven.

Bovendien is dit iets wat je langere tijd moet volhouden. Dus niet te extreem, maar gewoon rustig tempo.
Whatever...
pi_165313628
Gisteren bij de sportschool geweest voor een evaluatie. Conclusie: mijn trainingsprogramma was ingesteld op 'beginnende sporter'. Dat wil zeggen dat ik krachtoefeningen in 3 sets van 12 herhalingen deed, met een gewicht waarmee ik die 3 sets ook vol kan maken.

Vanaf nu gaat het gewicht omhoog van de oefeningen, net zolang tot ik de 3 sets van 12 niet meer red. Dat gewicht hou ik dan aan en blijf ik mee trainen net zolang tot ik de 3x12 wél haal. Dan het gewicht weer wat zwaarder tot ik het niet meer red etc.

Nieuwe trainingsschema is:
Warming up: hardlopen (8km/u, 1%, 5 min)
Bankdrukken: 3x12x40kg (was 3x12x30kg)
Overhead press met dumbbells 3x12x8kg per dumbbell (was 3x12x6kg per dumbbell)
Squat: 3x15x50kg (was 3x15x40kg)
Been curl: 3x12x30kg (was 3x12x22,50)
Omgekeerde fly staand 3x12x3kg (was 3x12x2kg)
Arm curls: 3x10x15kg (blijft gelijk)
Triceps push down: 3x10x15kg (blijft gelijk)
Cable wirst curl: 30 seconden met 25kg (blijft gelijk)
Front pull down: 12x3x42,5kg (was 12x3x35kg)
Crunch (buikspieren): 20x3x25kg (was 20x3x22,50kg)
Roeien: 4x250 meter interval met 30 sec rust (was 1x2km ineens)

Ben ik in totaal zo'n 1:15 uur mee bezig en ik ga twee keer per week (drie keer indien mogelijk, maar soms ook squash of hardlopen).
pi_165333729
quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2016 10:45 schreef Skv het volgende:
Gisteren bij de sportschool geweest voor een evaluatie. Conclusie: mijn trainingsprogramma was ingesteld op 'beginnende sporter'. Dat wil zeggen dat ik krachtoefeningen in 3 sets van 12 herhalingen deed, met een gewicht waarmee ik die 3 sets ook vol kan maken.

Vanaf nu gaat het gewicht omhoog van de oefeningen, net zolang tot ik de 3 sets van 12 niet meer red. Dat gewicht hou ik dan aan en blijf ik mee trainen net zolang tot ik de 3x12 wél haal. Dan het gewicht weer wat zwaarder tot ik het niet meer red etc.

Ben ik in totaal zo'n 1:15 uur mee bezig en ik ga twee keer per week (drie keer indien mogelijk, maar soms ook squash of hardlopen).
Werk je dit schema elke keer af? Met dit schema train je je rug amper (geen pull-ups/lat pull downs / deadlifts / rows). Daarnaast zou ik me focussen op compound-oefeningen en oefeningen als wrist curls maar even laten voor wat het is.

Persoonlijk ben ik ook niet zo'n voorstander van hardlopen als warming-up (ook al is het bij jou kort en niet snel), omdat je hierbij je spierglycogeen gaat verbruiken.
pi_165335713
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 08:09 schreef rapelsen het volgende:

[..]

Werk je dit schema elke keer af? Met dit schema train je je rug amper (geen pull-ups/lat pull downs / deadlifts / rows). Daarnaast zou ik me focussen op compound-oefeningen en oefeningen als wrist curls maar even laten voor wat het is.

Persoonlijk ben ik ook niet zo'n voorstander van hardlopen als warming-up (ook al is het bij jou kort en niet snel), omdat je hierbij je spierglycogeen gaat verbruiken.
Ik ben net overgestapt van puur isolatie op gedeeltelijk compound. Dit schema heb ik nu voor de komende paar weken, daarna passen we het weer aan met andere oefeningen. Je opmerking over rug neem ik mee in die aanpassing. Front pull downs is overigens wel rug. En geen wrist curls omdat het zo geisoleerd is? Het voegt niet extreem veel toe misschien.
pi_165335866
quote:
7s.gif Op donderdag 15 september 2016 10:46 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik ben net overgestapt van puur isolatie op gedeeltelijk compound. Dit schema heb ik nu voor de komende paar weken, daarna passen we het weer aan met andere oefeningen. Je opmerking over rug neem ik mee in die aanpassing. Front pull downs is overigens wel rug. En geen wrist curls omdat het zo geisoleerd is? Het voegt niet extreem veel toe misschien.
Front pulldown is goed voor je lats inderdaad, zeg maar de helft van je rug. Je moet eigenlijk wel een row toevoegen, om ook het middendeel van je rug te trainen.

Een oefening als wrist curl komt bij mij niet voor in mn schema. Je onderarmen groeien wel mee als je veel compounds doet.
pi_165335898
Oh en qua gewichten: gewoon hoger gewicht pakken als je de 3 setjes makkelijk kan vol maken. Zou niet 1 gewicht vast houden maar progressief gaan werken.
pi_165335942
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 17:04 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

90% van de krachtsporters die met havermout ontbijt, eet minimaal 100gr. Ik ontbijt met 150 gr havermout in 500ml magere melk. Goed voor ruim 700 kcal.
pi_165336017
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je weegt, als je niet echt veel overgewicht hebt val je ook niet zo snel af.
pi_165339793
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 10:56 schreef SausDip het volgende:
Oh en qua gewichten: gewoon hoger gewicht pakken als je de 3 setjes makkelijk kan vol maken. Zou niet 1 gewicht vast houden maar progressief gaan werken.
Zie deze post:

quote:

pi_165339812
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 10:55 schreef SausDip het volgende:

[..]

Front pulldown is goed voor je lats inderdaad, zeg maar de helft van je rug. Je moet eigenlijk wel een row toevoegen, om ook het middendeel van je rug te trainen.

Een oefening als wrist curl komt bij mij niet voor in mn schema. Je onderarmen groeien wel mee als je veel compounds doet.
Heb ik die row niet geborgd door het roeien aan het einde (4x250m op volle kracht)?
  donderdag 15 september 2016 @ 15:21:54 #50
411226 Pinda555
Dit is niet mijn winkel vriend
pi_165340921
Tvp zelfde probleem hier
pi_165343060
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 15:21 schreef Pinda555 het volgende:
Tvp zelfde probleem hier
Leg uit, wat doe jij?
pi_165345193
De app "myfitnesspal"
pi_165358943
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 19:00 schreef Yiwei het volgende:
De app "myfitnesspal"
Wat doet dat? Ik gebruik MyWellness van Technogym.
pi_165359170
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 08:06 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat doet dat? Ik gebruik MyWellness van Technogym.
Met de camera van je tel/tablet scan je de barcode van wat je eet/drinkt. Relevante voedings- en energiewaarde verschijnen automatisch op je scherm in getallen, diagrammen enzo.

Heel de dag kan je jezelf op tijd bijsturen waar nodig. En de app is gratis. Je kan wat je eet ook opzoeken in hun online databank of zelf invoeren als camera n.v.t. Is.

En wat is MyWelness?
  vrijdag 16 september 2016 @ 08:47:50 #55
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_165359268
Je spierpercentage is waarschijnlijk wél omhoog gegaan. Ik zou trouwens de bmi niet als maatstaf nemen...Hebben ze in je sportschool geen weegschaal die ook je spierpercentage en vetpercentage wegen?
pi_165364566
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 08:47 schreef -Phineas- het volgende:
Je spierpercentage is waarschijnlijk wél omhoog gegaan. Ik zou trouwens de bmi niet als maatstaf nemen...Hebben ze in je sportschool geen weegschaal die ook je spierpercentage en vetpercentage wegen?
Ga ik ze vragen. Ik heb thuis een weegschaal, maar dat kreng is ook niet goed. Gisteren gaf hij de ene keer 2 kilo meer aan dan de andere keer.

Over de hele linie ben ik overigens nu 3kg afgevallen tov toen ik startte (11 weken geleden). Dus afvallen lijkt langzaam maar gestaag door te zetten.
pi_165382829
Vanochtend voor het eerst in een paar maanden mijn spibelt om tijdens het hardlopen om mijn telefoon mee te nemen. Die moest wel een stuk strakker worden gezet. Afvallen gaat dus ook door, had even een meting vooraf moeten doen van mijn buikomvang.
pi_165382840
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 08:36 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Met de camera van je tel/tablet scan je de barcode van wat je eet/drinkt. Relevante voedings- en energiewaarde verschijnen automatisch op je scherm in getallen, diagrammen enzo.

Heel de dag kan je jezelf op tijd bijsturen waar nodig. En de app is gratis. Je kan wat je eet ook opzoeken in hun online databank of zelf invoeren als camera n.v.t. Is.

En wat is MyWelness?
App van Technogym waar alle oefeningen, herhalingen en effect van de oefeningen tov je lichaamsmaten wordt bijgehouden.
pi_165384030
Ik zou een combinatie doen van cardio en krachttraining om af te vallen. Hiervoor moet je natuurlijk ook op je voeding letten. Ook het herhalingen en aantal sets is belangrijk om overbelasting te voorkomen.

quote:
Afvallen kan op verschillende manieren. Een heel belangrijk onderdeel is voeding. Naast voeding is sporten een belangrijk aspect als het gaat om afvallen. Een combinatie van krachttraining en cardio vaak een uitstekend effect voor afvallen op een gezonde manier. In een fitnessschema voor afvallen zijn bij de krachttraining het aantal herhalingen en sets ook heel belangrijk. Hierdoor voorkom je overbelasting tijdens het sporten.
Schema + meer info: http://sport.infonu.nl/ov(...)ning-en-voeding.html

[ Bericht 1% gewijzigd door KennisIsMacht op 17-09-2016 16:02:57 ]
Voor interessante artikelen over verschillende onderwerpen:
www.twitter.com/Schrijverblock
www.schrijversblock.infoteur.nl
pi_165387396
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 14:14 schreef Skv het volgende:

[..]

Heb ik die row niet geborgd door het roeien aan het einde (4x250m op volle kracht)?
Die haal je als het goed is uit je benen en niet uit je core.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165387793
quote:

Vind het geen goed schema om eerlijk te zijn. Je traint niet alle spiergroepen met evenveel. Dat is vragen om blessures en een slechte houding. Het is namelijk teveel gericht op je voorkant, waardoor je het risico loopt op dingen als naar voren hangende schouders. Daarnaast zijn wrist curls als beginner helemaal niet nodig.

Ik raad je dit alternatief aan:

Workout A
Barbell backsquat 4 x 8
Barbell benchpress 3 x 8
Barbell/dumbbell of cable rows 3 x 8
Barbell of dumbbell shoulder press 3 x 10
Lat pulldown 3 x 10
Calve raises 3 x 12
Tricep isolatie 2 x 12
Bicep isolatie 2 x 12

Workout B
Deadlift 3 x 5
Pull ups/Chin ups 3 x 8
Incline dumbbell press 3 x 10
Barbell/dumbbell of cable rows 3 x 10 (hier een andere variant dan in A als het even kan)
Leg press 3 x 10
Lateral dumbbell raise 3 x 1
Buikspieren (planks, hanging leg raises, ab rollout, cable crunches etc. geen gewone crunches, die zijn waardeloos!)
pi_165387828
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 08:47 schreef -Phineas- het volgende:
Die zijn zo onnauwkeurig als de pest en geven vaak foute metingen. Hij kan beter vragen of de sportschool zijn vetpercentage kan opmeten met callipers. Dat is al wat nauwkeuriger.
  zaterdag 17 september 2016 @ 22:35:47 #63
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_165391628
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 19:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Die zijn zo onnauwkeurig als de pest en geven vaak foute metingen. Hij kan beter vragen of de sportschool zijn vetpercentage kan opmeten met callipers. Dat is al wat nauwkeuriger.
callipers zijn idd nauwkeuriger...
pi_165393617
Zoals eigenlijk al wel duidelijk is raad ik je ook aan om een voedingsschema te gebruiken, laat een voedingscoach een persoonlijke schema in elkaar zetten en hou je eraan. Je kunt ook nog fat burn pillen gebruiken van bijvoorbeeld Body en Fit.
pi_165400194
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 23:52 schreef Anoniem_94 het volgende:
Zoals eigenlijk al wel duidelijk is raad ik je ook aan om een voedingsschema te gebruiken, laat een voedingscoach een persoonlijke schema in elkaar zetten en hou je eraan. Je kunt ook nog fat burn pillen gebruiken van bijvoorbeeld Body en Fit.
Denk dat dergelijke pillen niet nodig zijn. Met wat je zegt, een goed schema moet hij ook al een heel eind komen.
pi_165401234
quote:
Qua voeding eet ik aardig gezond. S ochtends havermout, lunch salade, tussendoor fruit en s avonds vaak vegetarisch.
Snijdt het fruit en meng het met magere joghurt (evt aangevuld met wat low cal muesli en lijnzaad). Dit vult beter en je eet daardoor ook wat minder fruit (fruit is goed maar zit wel suiker in).
Verder bakken en braden in olijfolie ipv boter.

Na je krachttraining je koolhydraten en eiwitten inname even flink verhogen uit gezonde voeding en de andere dagen vooral eiwitrijke voeding eten.

Zoals hier al eerder gezegd, het allerbelangrijkste is je kcal inname meten en bekijken wat andere producten aan kcal bevatten. Alleen dat al leidt tot een`beter besef van hoe ongezond sommige producten wel niet zijn. Zo kwam ik erachter hoe ongezond al die biertjes zijn die ik wekelijks drink. Niet dat ik ermee gestopt ben (wel wat minder) maar voor een avondje stappen last ik eerst een extra training in en sla ik het ongezonde hapje na de kroeg over. Op die wijze blijft de schade beperkt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_165421730
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 13:00 schreef eight het volgende:

[..]

Snijdt het fruit en meng het met magere joghurt (evt aangevuld met wat low cal muesli en lijnzaad). Dit vult beter en je eet daardoor ook wat minder fruit (fruit is goed maar zit wel suiker in).
Verder bakken en braden in olijfolie ipv boter.

Na je krachttraining je koolhydraten en eiwitten inname even flink verhogen uit gezonde voeding en de andere dagen vooral eiwitrijke voeding eten
.

Zoals hier al eerder gezegd, het allerbelangrijkste is je kcal inname meten en bekijken wat andere producten aan kcal bevatten. Alleen dat al leidt tot een`beter besef van hoe ongezond sommige producten wel niet zijn. Zo kwam ik erachter hoe ongezond al die biertjes zijn die ik wekelijks drink. Niet dat ik ermee gestopt ben (wel wat minder) maar voor een avondje stappen last ik eerst een extra training in en sla ik het ongezonde hapje na de kroeg over. Op die wijze blijft de schade beperkt.
Sowieso mag de calorie-inname op trainingsdagen wel iets hoger zijn dan op niet-trainingsdagen. Idd wel uit gezonde voeding.
pi_165428070
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:08 schreef Chinless het volgende:
Hoezo eet je gezond? Hou je bij hoeveel kcal, vetten en eiwit je weet? Kip en vis is goed voor je icm sporten.
Is zo. Maar je lichaam heeft meer nodig dan kip en vis om goed te kunnen functioneren :)
pi_165438562
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 13:48 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Is zo. Maar je lichaam heeft meer nodig dan kip en vis om goed te kunnen functioneren :)
Ja gewoon voldoende eiwitten, koolhydraten en vetten.
pi_165442596
Ik heb geen zin om het hele verhaal op nieuw uit te typen. Daarom qoute ik even een oude post van mij.
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2016 03:00 schreef Hoxyz het volgende:
Je kan prima afvallen op een dieet wat alleen maar bestaat uit kristalsuikers. Het gaat allemaal om een negatieve energiebalans creëren . Hou dat in je achterhoofd. Afvallen is simpel, en je kan blijven eten wat je wilt , zolang je maar aan het einde van de streep ( neem een week als "klok") negatief uitkomt.

Stel je onderhoud (aantal calorieën waarop je stabiel bent) is 2500 calorieën. En je eet elke dag 2000 (= -500 ) kom je aan het eind van de week op -3500kcal uit. Een kilogram vet bestaat uit ongeveer 7000 kcal. Dus je zou theoretisch gezien 500 gram per week op dit tempo moeten afvallen. Sneller dan dit wil je niet , aangezien je dan ook spier gaat afvallen. Lees hier meer over kcal/vet http://peterbond.nl/vet-verliezen-7000-kcal-kg/

Gebruik deze calculator om je onderhoud uit te rekenen.
http://www.menshealth.nl/(...)behoefte-doe-de-test Ga per dag 300-500 kcal onder je onderhoud zitten en voilŕ. Of je calorieën nou uit sla, brood, frituurolie of cola komen; het maakt geen donder uit.
Waarbij ik nog wil toevoegen: is dat sporten dus totaal overbodig is bij het afval proces zelf. Wel kan sporten/bewegen dit proces makkelijker maken (dmv. je je onderhoud hoger maakt door meer beweging = meer kunnen eten = beter).

500 kcal minder eten is exact hetzelfde als 500 kcal verbranden op een crosstrainer/fiets/bed.

Overigens is gewicht niet echt een goede maatstaf. Gewicht wordt beinvloed door stres/vocht/glycogeen/maandelijkse periode, noem maar op. Wil je toch gewicht bij houden? Weeg je dagelijks in de ochtend na de wc, voordat je hebt gegeten. Kijk aan het eind van de week wat je week gemiddelde is. Ga je steady naar beneden, hoef jij je kcal niet te verlagen.

Maar zoals ik zei, wordt je gewicht beinvloed door veel factoren. Huidplooi en centimeters (heup,borst,taille en nek(!)) zijn een betere maat staaf van vet verliezen.

Last but not least gaat je trainigsschema je niet zoveel brengen. Progressief laden (meer werk doen over tijd(meer gewicht, reps,sets)) is key to muscle/strenght building.

Ga SL 5x5 of ICF 5x5 doen. http://stronglifts.com/5x5/

quote:
7s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:43 schreef Skv het volgende:

[..]

Ga ik ze vragen. Ik heb thuis een weegschaal, maar dat kreng is ook niet goed. Gisteren gaf hij de ene keer 2 kilo meer aan dan de andere keer.

Over de hele linie ben ik overigens nu 3kg afgevallen tov toen ik startte (11 weken geleden). Dus afvallen lijkt langzaam maar gestaag door te zetten.
Edit: Had het hele topic nog niet gelezen, maar dit is precies wat ik bedoelde. Kan prima vocht zijn door het warme weer.

Overigens kan een weegschaal je vet percentage niet meten ;)

Kijkvoer.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hoxyz op 19-09-2016 23:58:36 ]
pi_165442873
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 15:19 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Lowcarb eten, veel eiwitten en de juiste trainingsschema aanhouden.
Waarom lowcarb? Niet meer kunnen functioneren omdat je je als een zombie voelt (Y). High carb is the way to go.
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 17:04 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Lolled
pi_165444471
Prachtig dat jij mensen hun gevoel kan vertellen.

Misschien moet hij proberen wat voor hem zelf werkt?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_165444820
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2016 23:37 schreef Hoxyz het volgende:
Ik heb geen zin om het hele verhaal op nieuw uit te typen. Daarom qoute ik even een oude post van mij.

[..]

Waarbij ik nog wil toevoegen: is dat sporten dus totaal overbodig is bij het afval proces zelf. Wel kan sporten/bewegen dit proces makkelijker maken (dmv. je je onderhoud hoger maakt door meer beweging = meer kunnen eten = beter).

500 kcal minder eten is exact hetzelfde als 500 kcal verbranden op een crosstrainer/fiets/bed.

Overigens is gewicht niet echt een goede maatstaf. Gewicht wordt beinvloed door stres/vocht/glycogeen/maandelijkse periode, noem maar op. Wil je toch gewicht bij houden? Weeg je dagelijks in de ochtend na de wc, voordat je hebt gegeten. Kijk aan het eind van de week wat je week gemiddelde is. Ga je steady naar beneden, hoef jij je kcal niet te verlagen.

Maar zoals ik zei, wordt je gewicht beinvloed door veel factoren. Huidplooi en centimeters (heup,borst,taille en nek(!)) zijn een betere maat staaf van vet verliezen.

Last but not least gaat je trainigsschema je niet zoveel brengen. Progressief laden (meer werk doen over tijd(meer gewicht, reps,sets)) is key to muscle/strenght building.

[..]

Edit: Had het hele topic nog niet gelezen, maar dit is precies wat ik bedoelde. Kan prima vocht zijn door het warme weer.

Kijkvoer.
Als afvalt zonder krachttraining en voldoende eiwitinname breekt het lichaam ook spiermassa af. Dat wil je nou juist niet.
pi_165448186
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2016 23:37 schreef Hoxyz het volgende:

[..]

Eens, maar puur afvallen krijg je een slanker, maar geen atletischer figuur van. Bovendien gaat je metabolisme omhoog bij meer spieren, dus verbrand je in rust meer. Zeker wel de moeite waard.

quote:

Dat doe ik sinds vorige week ook, in gewicht omhoog en zo kracht verbeteren. Over twee weken heb ik weer een afspraak voor nieuw schema, ik ga dan aandacht vragen om meer compoundoefeningen te doen en wat meer rug mee te pakken dan nu.

quote:

[..]

Kijkvoer.
Ik bedoelde met mijn weegschaal dat hij binnen 1 minuut verschillende waarden gaf. Dus die is niet helemaal lekker :P
pi_165451396
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2016 23:50 schreef Hoxyz het volgende:

[..]

Waarom lowcarb? Niet meer kunnen functioneren omdat je je als een zombie voelt (Y). High carb is the way to go.

Lowcarb omdat dit in beginsel het hongergevoel enigszins weet te stillen waardoor de inname van eiwitten stijgt en dit weer voordelig is voor als je bezig bent met spieropbouw. Het verschilt per persoon natuurlijk wat iemand prettig vindt. Ik wens je in ieder geval heel veel succes met jouw workoutschema en highcarb inname ^O^ Laat het ons weten hoe het je afgaat.
pi_165461384
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 08:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Als afvalt zonder krachttraining en voldoende eiwitinname breekt het lichaam ook spiermassa af. Dat wil je nou juist niet.
True, maar had het even over afvallen ansich.

quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:20 schreef Skv het volgende:

[..]

Eens, maar puur afvallen krijg je een slanker, maar geen atletischer figuur van. Bovendien gaat je metabolisme omhoog bij meer spieren, dus verbrand je in rust meer. Zeker wel de moeite waard.

[..]

Dat doe ik sinds vorige week ook, in gewicht omhoog en zo kracht verbeteren. Over twee weken heb ik weer een afspraak voor nieuw schema, ik ga dan aandacht vragen om meer compoundoefeningen te doen en wat meer rug mee te pakken dan nu.

[..]

Ik bedoelde met mijn weegschaal dat hij binnen 1 minuut verschillende waarden gaf. Dus die is niet helemaal lekker :P
Ik zou lekker 5x5 blijven doen totdat je lifts op een redelijk niveau zit. Van trainingsschema wisselen is niet nodig (sommige claimen om de 6/8/10 weken te moeten verwisselen) Stel je failt je rep target van 5x5x100kg op de squat, reset je naar 80% en bouw je zo elke training weer +2,5kg

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:12 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Lowcarb omdat dit in beginsel het hongergevoel enigszins weet te stillen waardoor de inname van eiwitten stijgt en dit weer voordelig is voor als je bezig bent met spieropbouw. Het verschilt per persoon natuurlijk wat iemand prettig vindt. Ik wens je in ieder geval heel veel succes met jouw workoutschema en highcarb inname ^O^ Laat het ons weten hoe het je afgaat.
Mwhoa, 9/10 mensen krijgen meer energie van een boel carbs, dus vaak betere trainingen. Overigens ben ik bezig met mijn eerste bulk :D

Beide foto's links 105 kg, en rechts 77,3.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165465699
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2016 22:18 schreef Hoxyz het volgende:

[..]

[..]

Ik zou lekker 5x5 blijven doen totdat je lifts op een redelijk niveau zit. Van trainingsschema wisselen is niet nodig (sommige claimen om de 6/8/10 weken te moeten verwisselen) Stel je failt je rep target van 5x5x100kg op de squat, reset je naar 80% en bouw je zo elke training weer +2,5kg

[..]

Mwhoa, 9/10 mensen krijgen meer energie van een boel carbs, dus vaak betere trainingen. Overigens ben ik bezig met mijn eerste bulk :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker bezig ouwe. Hoe lang zit er tussen de fotos?
pi_165466846
quote:

[..]

SPOILER
Lekker bezig man ! Ik wil de juist eerst wat gewicht kwijt, vetten verbranden. Ik weet dat vetbranding specifiek op 1 plek niet kan en dus een volledige training nodig is. Maar mij is aangeraden uit diverse bronnen dat juist effe wat lager in carbs te eten.
pi_165475481
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 08:33 schreef Skv het volgende:

[..]

Lekker bezig ouwe. Hoe lang zit er tussen de fotos?
Iets langer dan een jaartje gok ik.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:17 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Lekker bezig man ! Ik wil de juist eerst wat gewicht kwijt, vetten verbranden. Ik weet dat vetbranding specifiek op 1 plek niet kan en dus een volledige training nodig is. Maar mij is aangeraden uit diverse bronnen dat juist effe wat lager in carbs te eten.
Dat is precies wat ik heb gedaan. Ik heb geen een keer in een calorie-surplus(meer eten dan onderhoud =spier(of vet) aanzetten) gezeten.

Alle spier die ik heb opgebouwd in die foto's waren tijdens mijn vet verlies periode
pi_165735647
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:16 schreef Hoxyz het volgende:

[..]

Iets langer dan een jaartje gok ik.

[..]

Dat is precies wat ik heb gedaan. Ik heb geen een keer in een calorie-surplus(meer eten dan onderhoud =spier(of vet) aanzetten) gezeten.

Alle spier die ik heb opgebouwd in die foto's waren tijdens mijn vet verlies periode
Goed bezig zeg!
pi_165780469
Ik heb mijn schema aangepast naar iets meer supersets. En iets minder isolatie. Daarmee ook meer focus op conditie naast kracht. Squats, bench press, overhead press, lunges, situps met benen in de lucht (hoe het ook mag heten) zitten er onder andere in.
pi_165780931
Weet niet of iemand het al heeft vermeld, maar cutten en bulken tegelijk (oftewel afvallen en spier aanmaken tegelijk is ZEER moeilijk.)

Wat IK heb gedaan was eerst redelijk wat afvallen (ik woog op mijn zwaarst 100/110kg (nooit een dag in mijn leven gesport en ik kon niet eens 100 meter rennen zonder kapot te zijn).

Toen daarna wat massa aanmaken, en dan weer beetje afvallen, dan weer massa, dan afvallen. Het is een lang proces.. maar ja Rome is niet in een dag gebouwd he ;).

Ik zou zeggen Koop een weegschaal en weeg jezelf elke week.. het beste is uiteraard zoals eerder is aangegeven om exact te berekenen hoeveel kcal je per dag krijgt. (ik doe het zelf niet, ik kijk meer in de spiegel) maar goed.

Succes!.

Oh ja nog iets, HIIT training helpt echt heel goed om snel af te vallen en zelfs beetje je testostoron te boosten = meer massa/spier aanmaken.
Waz met jou!
pi_165780971
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 22:38 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Weet niet of iemand het al heeft vermeld, maar cutten en bulken tegelijk (oftewel afvallen en spier aanmaken tegelijk is ZEER moeilijk.)

Wat IK heb gedaan was eerst redelijk wat afvallen (ik woog op mijn zwaarst 100/110kg (nooit een dag in mijn leven gesport en ik kon niet eens 100 meter rennen zonder kapot te zijn).

Toen daarna wat massa aanmaken, en dan weer beetje afvallen, dan weer massa, dan afvallen. Het is een lang proces.. maar ja Rome is niet in een dag gebouwd he ;).

Ik zou zeggen Koop een weegschaal en weeg jezelf elke week.. het beste is uiteraard zoals eerder is aangegeven om exact te berekenen hoeveel kcal je per dag krijgt. (ik doe het zelf niet, ik kijk meer in de spiegel) maar goed.

Succes!.

Oh ja nog iets, HIIT training helpt echt heel goed om snel af te vallen en zelfs beetje je testostoron te boosten = meer massa/spier aanmaken.
hiit? Is dat gelijk aan supersets?
Dank voor de info overigens! Afvallen zou al simpeler gaan als ik minder zou stappen en drinken, dat helpt natuurlijk ook niet mee. Al os het al veel minder dan eerst en rook ik ook bijna niet meer.
pi_165781197
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 22:40 schreef Skv het volgende:

[..]

hiit? Is dat gelijk aan supersets?
Dank voor de info overigens! Afvallen zou al simpeler gaan als ik minder zou stappen en drinken, dat helpt natuurlijk ook niet mee. Al os het al veel minder dan eerst en rook ik ook bijna niet meer.
HIIT is cardio op hoge intensiteit.

Hoe ik het bijvoorbeeld doe is:

Loopband: 2/3 minuten rustig inlopen op 4/4.5 km
4e minuut ga ik even rustig op 9/10km per uur rennen
5e minuut ga ik weer op 4/4.5
6e minuut ga ik op 15km per uur rennen voor 30-45 seconden
dan 45 seconden tot 1 minuut weer op 4km
dan weer 30-45 seconden op 16km per uur
weer 45 sec tot 1 min rustig op 4km
en zo ga ik maar door tot 20/21km

Meestal ben ik dan helemaal gesloopt maar als ik nog energie heb dan bouw ik het weer af.

je bent dan misschien in totaal.. 18 minuten bezig met zo een training HIIT cardio.

Nog een andere manier is Tabatha training.

Maak een circuit van 4-7 oefeningen (begin eerst maar met 4 oefeningen)

Download Tabatha timer op je telefoon, en stel het zo in dat je 45 seconden per oefening aan het doen bent en na die 4 oefeningen van 45 seconden elk heb je 2 minuten rust.

voorbeeld: 45 seconden, zoveel mogelijk correcte push ups doen
45 seconden (box) squats
45 seconden barbell schoulder press
45 seconden deadliften

Sleutel is om zoveel mogelijk correcte herhalingen uit te voeren, dit doe je 3/4 rondes.. geloof me... je gaat ka-pot!.

Een aanrader is idd stoppen met drinken en gewoon goed en gezond eten.
Waz met jou!
pi_165784586
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 22:54 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

HIIT is cardio op hoge intensiteit.

Hoe ik het bijvoorbeeld doe is:

Loopband: 2/3 minuten rustig inlopen op 4/4.5 km
4e minuut ga ik even rustig op 9/10km per uur rennen
5e minuut ga ik weer op 4/4.5
6e minuut ga ik op 15km per uur rennen voor 30-45 seconden
dan 45 seconden tot 1 minuut weer op 4km
dan weer 30-45 seconden op 16km per uur
weer 45 sec tot 1 min rustig op 4km
en zo ga ik maar door tot 20/21km

Meestal ben ik dan helemaal gesloopt maar als ik nog energie heb dan bouw ik het weer af.

je bent dan misschien in totaal.. 18 minuten bezig met zo een training HIIT cardio.

Nog een andere manier is Tabatha training.

Maak een circuit van 4-7 oefeningen (begin eerst maar met 4 oefeningen)

Download Tabatha timer op je telefoon, en stel het zo in dat je 45 seconden per oefening aan het doen bent en na die 4 oefeningen van 45 seconden elk heb je 2 minuten rust.

voorbeeld: 45 seconden, zoveel mogelijk correcte push ups doen
45 seconden (box) squats
45 seconden barbell schoulder press
45 seconden deadliften

Sleutel is om zoveel mogelijk correcte herhalingen uit te voeren, dit doe je 3/4 rondes.. geloof me... je gaat ka-pot!.

Een aanrader is idd stoppen met drinken en gewoon goed en gezond eten.
Juist. Ik ga mijn nieuwe schema de komende weken volgen en denk na over je suggesties. Ee volgt nog een update van mijn schema in dit topic.

Op het moment zie ik scheel van de spierpijn. Dinsdagavond begonnen met nieuwe oefeningen, die fijne one day delay altijd..
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2016 @ 09:05:58 #86
230491 Zith
pls tip
pi_165784720
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:26 schreef Skv het volgende:

[..]

Sorry, nog vergeten te melden dat ik ook regelmatig vis en kip eet bij het avondeten, en een paar halveliters kwark per week. En een paar eieren. :)
Je dacht, ik noem in mijn OP over sporten alleen de voedselgroepen die shit zijn voor krachttrainingen, en noem de voedsel die juist goed is voor krachttraining niet?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_165785532
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 09:05 schreef Zith het volgende:

[..]

Je dacht, ik noem in mijn OP over sporten alleen de voedselgroepen die shit zijn voor krachttrainingen, en noem de voedsel die juist goed is voor krachttraining niet?
Hoezo? Gezonde vetten, eiwitten en koolhydraten lijken me niet heel slecht toch? Havermout, noten, vis, eiwitten, fruit..
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2016 @ 10:24:29 #88
230491 Zith
pls tip
pi_165785792
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:07 schreef Skv het volgende:

[..]

Hoezo? Gezonde vetten, eiwitten en koolhydraten lijken me niet heel slecht toch? Havermout, noten, vis, eiwitten, fruit..
Nou, je schrijft in je OP:

quote:
Wat allemaal niet zo bijzonder of nuttig is voor iemand die krachttraining wil doen, toen ik het las dacht ik ernstig eiwittekort en daarom geen goede spiergroei.

Je zegt pas later dat je ook

-Kwark,
-Vis,
-Kip,
-Eieren

eet, wat juist top eiwitbronnen zijn en uitstekend voor krachttrainers.

Dus ik vroeg me af waarom je alleen shitty voedsel voor krachttraining noemde in je OP.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_165786978
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:24 schreef Zith het volgende:

[..]

Nou, je schrijft in je OP:

[..]

Wat allemaal niet zo bijzonder of nuttig is voor iemand die krachttraining wil doen, toen ik het las dacht ik ernstig eiwittekort en daarom geen goede spiergroei.

Je zegt pas later dat je ook

-Kwark,
-Vis,
-Kip,
-Eieren

eet, wat juist top eiwitbronnen zijn en uitstekend voor krachttrainers.

Dus ik vroeg me af waarom je alleen shitty voedsel voor krachttraining noemde in je OP.
Oh, dat was ik niet bewust vergeten te noemen. Heel basaal bestaat mijn dag uit wat ik in de OP noem, maar meer gedetailleerd eet ik ook aardig wat eiwitten. ;)
  donderdag 6 oktober 2016 @ 12:21:21 #90
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_165787719
Zou er voor kiezen om 1 kg per week af te vallen met een schema dat je lang kunt volhouden; dat wil zeggen dat je niet met tegenzin naar de sportschool gaat en niet te frustrerend is voor je levenstijl. Ook na een half jaar ;)

Het is vele malen efficiënter om kleine stapjes te zetten die je volhoudt dan om 6 maanden hard te werken: bloed, zweet en tranen om het vervolgens op te geven en de jojo te pakken naar de +5 kg.
pi_165788490
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 12:21 schreef BarryOSeven het volgende:
Zou er voor kiezen om 1 kg per week af te vallen met een schema dat je lang kunt volhouden; dat wil zeggen dat je niet met tegenzin naar de sportschool gaat en niet te frustrerend is voor je levenstijl. Ook na een half jaar ;)

Het is vele malen efficiënter om kleine stapjes te zetten die je volhoudt dan om 6 maanden hard te werken: bloed, zweet en tranen om het vervolgens op te geven en de jojo te pakken naar de +5 kg.
1KG per week is heel veel.. en als hij al een beetje massa heeft dan is hij dus ook massa aan het kwijtraken...

ik zou gaan voor 0.3 tot 0.5 per week, dan heb je minimale spierverlies en maximale vet verlies.
Waz met jou!
pi_165788621
3 belangrijke dingen:
- voeding
- rust
- trainen

Eigenlijk nog een vierde, namelijk geduld.

Ik zou niet zo zeer afgaan op gewicht. Spier weegt 4 keer zo veel bij hetzelfde volume als vet. Je kunt beter je verhoudingen meten. Daarnaast is het simpel input:ouput. Hoeveel calorieen eet je en hoeveel verbrand je. Is per persoon verschillend dus zal je bij moeten houden en steeds moeten aanpassen voor het gewenste resultaat.

Met alleen ongezond eten kun je ook afvallen, als het totaal maar onder je verbruik zit. Waarschijnlijk krijg je wel scheurbuik en voel je je super slecht, maar dat terzijde.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_165790119
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 12:21 schreef BarryOSeven het volgende:

Een kilo per week? Ik zit nu in 3 maanden op 3 kilo ofzo. :') Dus kleine stapjes genoeg denk ik. Maar het moet wel doorzetten natuurlijk. Daarom nu iets meer conditie naast alleen krachttraining.

Schema van de komende weken:
- 8 min hardlopen rustig 8 km/u
- 3 sets x 12 herhalingen x 40 kg bench press
- 3 sets x 12 herhalingen x 40 kg squat
- superset overhead press staand (3 sets x 12 herhalingen x 8 kg dumbell), gecombineerd met lunges tussendoor
- superset front lat pulldown (3 sets x 12 herharlingen x 40 kg), gecombineerd met 3x leg curl (balanceren op kont en dan soort van situps)
- interval roeien 8 min (4x 1 min voluit / 1 min rustig)

In totaal een uur aan training.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 15:33:30 #94
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_165790747
quote:
17s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 14:59 schreef Skv het volgende:

[..]

Een kilo per week? Ik zit nu in 3 maanden op 3 kilo ofzo. :') Dus kleine stapjes genoeg denk ik. Maar het moet wel doorzetten natuurlijk. Daarom nu iets meer conditie naast alleen krachttraining.

- superset overhead press staand (3 sets x 12 herhalingen x 8 kg dumbell), gecombineerd met lunges tussendoor
- superset front lat pulldown (3 sets x 12 herharlingen x 40 kg), gecombineerd met 3x leg curl (balanceren op kont en dan soort van situps)

Ja verkeerd gelezen een kilo per week is inderdaad veel :P Gewoon niet te veel met het gewicht zelf bezig zijn maar juist met de levenstijl en zorgen dat het permanent verbetert. Als je te grote stappen wilt dan wordt het frustrerender met als gevolg dat je afhaakt.
  † In Memoriam † donderdag 6 oktober 2016 @ 20:22:16 #95
230491 Zith
pls tip
pi_165796255
quote:

Niet hardlopen als warming up.

Doe minder reps van de compound oefeningen. Niet 3X15 squats of 3x12 bench press. Compounds zo zwaar mogelijk doen op 5-6 reps, en dan de isolatie oefeningen met veel reps.
Elke week je compond met 2.5kg verhogen. Lukken de 5-6 reps? Dan verhoog je de leer erna weer met 2.5kg.er is geen reden om gewicht gelijk te houden als je het gewicht al aankan.
Ik zou squat als eerste doen.
Ik mis een compound voor de rug, terwijl dit een van je grootste spiergroepen is. Rows, deadlift.. , check http://exrx.net
pi_165857009
Ik zou ook opwarmen met lichte sets van de oefening ipv cardio.
  maandag 10 oktober 2016 @ 18:48:57 #97
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_165877031
quote:

[..]

[..]

[..]

SPOILER
baas _O_ good job!
graag op anoniem
pi_165877206
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 20:22 schreef Zith het volgende:

[..]

Niet hardlopen als warming up.

Doe minder reps van de compound oefeningen. Niet 3X15 squats of 3x12 bench press. Compounds zo zwaar mogelijk doen op 5-6 reps, en dan de isolatie oefeningen met veel reps.
Elke week je compond met 2.5kg verhogen. Lukken de 5-6 reps? Dan verhoog je de leer erna weer met 2.5kg.er is geen reden om gewicht gelijk te houden als je het gewicht al aankan.
Ik zou squat als eerste doen.
Ik mis een compound voor de rug, terwijl dit een van je grootste spiergroepen is. Rows, deadlift.. , check http://exrx.net
Dat is mijn oude schema. :s)

En zo nu en dan wat hardlopen. Net 6 km gedaan in ongeveer 35 minuten.

Overigens blijf ik langzaam maar steady beetje bij beetje afvallen. 200-300 gram per week ofzo. Kleding zit al een stukje losser dan toen ik begon 3 maanden geleden.
pi_165877347
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 18:55 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat is mijn oude schema. :s)

En zo nu en dan wat hardlopen. Net 6 km gedaan in ongeveer 35 minuten.

Overigens blijf ik langzaam maar steady beetje bij beetje afvallen. 200-300 gram per week ofzo. Kleding zit al een stukje losser dan toen ik begon 3 maanden geleden.
Waarom neem je niet gewoon een beginnersprogramma zoals StrongLifts (waar ook een handige app van is) dan tig weken hetzelfde gewicht te doen? Je valt met jouw schema ongetwijfeld af en zal ook wel wat spiermassa opbouwen, maar je kunt een stuk efficiënter bezig zijn dan wat je nu doet.

En je squat is omlaag gegaan van 50 naar 40 kg, lat pull down van 42,5 naar 40 en de rest is qua gewicht gelijk gebleven? :?
pi_165888480
Heb je wel eens intervaltraining geprobeerd? HIIT, functioneel, boot camp, dat soort dingen?
Heeft mij erg geholpen, 20 kg eraf in ongeveer een jaar. En meer spieren, lenigheid en uithoudingsvermogen.

Aan de apparaten in de sportschool hangen trek ik niet meer, te saai.
pi_165893013
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:43 schreef Skv het volgende:

[..]

Misschien moet ik maar beginnen met geen alcohol meer drinken. Hoewel mijn sociale leven dan ook instort. :')
App downloaden en gebruiken. Is echt best simpel. Tevens als je te weinig eet en veel gaat sporten kan je ook je spijsvertering ontregelen en dan ga je survival mode om het ff zo te zeggen. Je lichaam zal dan juist krampachtig proberen vet op te slaan omdat het denkt dat je aan het verhongeren bent.
pi_165906804
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:24 schreef Maharajah het volgende:

[..]

App downloaden en gebruiken. Is echt best simpel. Tevens als je te weinig eet en veel gaat sporten kan je ook je spijsvertering ontregelen en dan ga je survival mode om het ff zo te zeggen. Je lichaam zal dan juist krampachtig proberen vet op te slaan omdat het denkt dat je aan het verhongeren bent.
Ik eet zeker niet te weinig hoor. Daarover maak ik me geen zorgen.
pi_165906819
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2016 19:01 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Waarom neem je niet gewoon een beginnersprogramma zoals StrongLifts (waar ook een handige app van is) dan tig weken hetzelfde gewicht te doen? Je valt met jouw schema ongetwijfeld af en zal ook wel wat spiermassa opbouwen, maar je kunt een stuk efficiënter bezig zijn dan wat je nu doet.

En je squat is omlaag gegaan van 50 naar 40 kg, lat pull down van 42,5 naar 40 en de rest is qua gewicht gelijk gebleven? :?
Correct. Ik wil eerst de oefeningen technisch goed onder de knie hebben, en ik heb dat nu nog onvoldoende. Liever de techniek opbouwen met iets lager gewicht dan de boel verkeerd uitvoeren met veel gewicht.

Lat pull down combineer ik nu in een superset met die grond-buikspieroefeningen. Is een stuk intensiever dan alleen een beetje op dat apparaat zitten trekken. Ook heb ik lat pull down iets aangepast (pak hem nu op het allerbreedst vast, eerder niet).
pi_165926395
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 09:34 schreef Skv het volgende:

[..]

Correct. Ik wil eerst de oefeningen technisch goed onder de knie hebben, en ik heb dat nu nog onvoldoende. Liever de techniek opbouwen met iets lager gewicht dan de boel verkeerd uitvoeren met veel gewicht.

Lat pull down combineer ik nu in een superset met die grond-buikspieroefeningen. Is een stuk intensiever dan alleen een beetje op dat apparaat zitten trekken. Ook heb ik lat pull down iets aangepast (pak hem nu op het allerbreedst vast, eerder niet).
Nouja, het belangrijkste is in ieder geval dat je het volhoudt. ^O^
pi_165937210
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:24 schreef Maharajah het volgende:

[..]

Deze nonsens is de wereld ook nog niet uit merk ik.
pi_165971566
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 19:44 schreef Ciske. het volgende:

[..]

Dat lees je constant in de Viva dus zo gek is het nog niet dat die gedachte de wereld niet uit is. Er zal misschien een kern van waarheid inzitten dat je lichaam anders omgaat met je energie. Je bent sneller/meer vermoeid, beweegt/doet daardoor minder waardoor je ook minder kcal verbrandt gedurende de dag. Maar als je lichaam 2500 kcal heeft verbrandt om die dag te kunnen functioneren dan heeft het die kcal ook gewoon nodig.
pi_165995509
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 19:44 schreef Ciske. het volgende:

[..]

Idd :')
pi_166020326
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:08 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Dat lees je constant in de Viva dus zo gek is het nog niet dat die gedachte de wereld niet uit is. Er zal misschien een kern van waarheid inzitten dat je lichaam anders omgaat met je energie. Je bent sneller/meer vermoeid, beweegt/doet daardoor minder waardoor je ook minder kcal verbrandt gedurende de dag. Maar als je lichaam 2500 kcal heeft verbrandt om die dag te kunnen functioneren dan heeft het die kcal ook gewoon nodig.
Dat is geen kern van waarheid, dat is gewoon een totaal andere reden noemen waardoor je onderhoud zakt. Als je minder beweegt dan je voorheen deed, wordt je verbruik inderdaad lager dan daarvoor. Dat is totaal iets anders dan de mythe dat je lijf ineens in 'spaarstand' gaat en wanhopig vet op gaat slaan omdat je een energietekort creëert.

Bovenstaande is als zeggen dat je auto zuiniger is gaan rijden sinds je er minder brandstof in gooit, terwijl je gewoon minder bent gaan rijden.

Of sneller moe in causaal verband staat tot minder energie inname durf ik te betwijfelen.
Paar honderd kcal onder onderhoud in combi met de juiste productkeuze en regelmatig sporten geeft mij een stuk meer energie dan lamlendig de hele dag in een stoel hangen en zooi eten.
Kortom micro's en een stabiele bloedsuiker zijn een stuk bepalender daarin dan je overall kcal inname in mijn ervaring.
pi_166145095
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:27 schreef Ciske. het volgende:

[..]

Dat is geen kern van waarheid, dat is gewoon een totaal andere reden noemen waardoor je onderhoud zakt. Als je minder beweegt dan je voorheen deed, wordt je verbruik inderdaad lager dan daarvoor. Dat is totaal iets anders dan de mythe dat je lijf ineens in 'spaarstand' gaat en wanhopig vet op gaat slaan omdat je een energietekort creëert.

Bovenstaande is als zeggen dat je auto zuiniger is gaan rijden sinds je er minder brandstof in gooit, terwijl je gewoon minder bent gaan rijden.

Of sneller moe in causaal verband staat tot minder energie inname durf ik te betwijfelen.
Paar honderd kcal onder onderhoud in combi met de juiste productkeuze en regelmatig sporten geeft mij een stuk meer energie dan lamlendig de hele dag in een stoel hangen en zooi eten.
Kortom micro's en een stabiele bloedsuiker zijn een stuk bepalender daarin dan je overall kcal inname in mijn ervaring.
Inderdaad. Het idee spaarstand bestaat misschien wel maar in veel extremere situaties dan even wat minder eten.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:54:31 #110
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_166279782
TVP.

Hetzelfde heeft deze boyyyyyy nu 'last' van.

Na anderhalf jaar niet meer getrained te hebben (en inmiddels 92 kg te hebben bereikt 1,72m), nu weer keihard aan de bak.
Om de dag ben ik aan het sporten, waarna ik er nog een 25 minuten vetverbranding cardio erachteraan gooi.
Die cardio van mij is 25 minuten 'vetverbranding', Waar de machine zich aanpast op mijn hartslag (142 houd ik het).

Qua krachttraining pak ik het allemaal erg snel op, en zit ik al gauw weer op het oude niveau met sommige spiergroepen (benen, schouders). Elke spiergroeptraining probeer ik weer 8-10 reps te doen met een extra gewicht er op, dat gaat me aardig goed af.

Echter, na de eerste twee week sporten ging er 3 kilo af, en sindsdien blijf ik daar (dus nu sinds een maand rond de 89kg)

Volgens mijn vriendin komt het 'omdat je spierweefsel' aan komt. Maar volgens mij bouw je in een jaar nauwelijks 2kg spierweefsel op, dus die vlieger gaat (jammer genoeg) niet op.

Uiteraard houd ik mij ook bezig met voedsel, en ik drink zelfs niet meer veel (alcohol). Ik eet redelijk wat eiwitten.

Misschien dat ik maar moet accepteren dat ik voorlopig niet af val, en gewoon door moet gaan met buffelen zodat ik meer spierweefsel krijg. Echter wil ik aan de andere kant ook erg graag wat vet kwijtraken, en er een beetje goed uitzien in mei.
Het lijkt wel of ik gespierd ben (goede bouw daarvoor), maar zodra ik de kleren uit doe zie ik dan wel weer neukteugels en een beginnende pens :')

Drie jaar geleden viel ik ook af, en toen knalde ik er zo een kilo per week af.

Ik rook overigens nu niet meer (ook sinds 1,5 maand), maar ik vreet er niet meer om.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:21:41 #111
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_166280089
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 11:54 schreef RickoKun het volgende:
Die cardio van mij is 25 minuten 'vetverbranding'
Ik méén (ben echter geen geleerde) dat vetverbranding pas echt effectief wordt na een half uur. Maar wellicht is hier iemand die daarvan meer verstand heeft?
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:28:30 #112
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_166280159
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:21 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Ik méén (ben echter geen geleerde) dat vetverbranding pas echt effectief wordt na een half uur. Maar wellicht is hier iemand die daarvan meer verstand heeft?
Ik heb er dan al 80 minuten (inclusief pauzes) krachttraining op zitten.

Ik denk dat ik meer "clean" moet gaan eten, mijn hele bord volpleuren met groenters met een kipfilet erbij.
  Moderator zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:32:57 #113
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166280227
1 keer in de week een uur bootcamp/crossfit met wisselende parcours.
Ontbijten met divers fruit (op het werk krijgen we fruit)
Lunch om de dag vier boterhammen of vijf crackers met light beleg
Avond eten gewoon een goed bord eten
's avonds iets met een koek of anderszins
Qua drinken thee/water/crystal clear of zo

Thuis afwisselend opdrukken/kettlebell 's ochtends en 's avonds. Max 10min.

Van 93 naar 80/79 gegaan in 6/7 maanden zonder in mijn optiek veel gedoe. En ik ontzeg mezelf vrij weinig. Soms een patatje, een colaatje, chocolaatje(s) als het toevallig in huis is O-) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_166281207
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:21 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Ik neem aan dat RickoKun na zijn cardio niet spontaan kort in coma valt, dus zijn verbranding blijft gewoon na het sporten doorgaan. Tenzij hij na het sporten veel gaat eten. Bovendien doet hij eerst krachttraining en dat eist ook energie.
ROBODEMONS..................|:(
pi_166281231
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:28 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik heb er dan al 80 minuten (inclusief pauzes) krachttraining op zitten.

Ik denk dat ik meer "clean" moet gaan eten, mijn hele bord volpleuren met groenters met een kipfilet erbij.
Clean eten is altijd goed en groente vult best goed, maar het gaat er nog altijd om dat je minder eet dan dat je qua energie nodig hebt. Zelfs met gezond eten kun je aankomen.

Overigens zit ik met hetzelfde. Ik hoef niet zozeer veel af te vallen, maar vooral wat vet verliezen. Een aantal maanden geleden ben ik begonnen met SL 5x5 in de sportschool. Eerst omdat dit me een prima schema leek voor een groentje zoals ik, maar uiteindelijk merkte ik dat ik het vooral erg leuk vond. Vooral door het sterker worden. :P Het geeft een soort zelfvertrouwen en mensen zeggen tegen me dat ik meer straal. Ook de mensen die niet wisten dat ik was begonnen met sporten.

Maar goed, ik ben ervan bewust dat ik voor meer spiermassa energie nodig heb en voor vet verliezen juist minder energie. Dus eet net onder mijn onderhoud en zie dit als een (zeer) lange weg.

[ Bericht 33% gewijzigd door Morrigan op 29-10-2016 14:11:49 ]
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:06:54 #116
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_166285450
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 13:54 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Clean eten is altijd goed en groente vult best goed, maar het gaat er nog altijd om dat je minder eet dan dat je qua energie nodig hebt. Zelfs met gezond eten kun je aankomen.

Overigens zit ik met hetzelfde. Ik hoef niet zozeer veel af te vallen, maar vooral wat vet verliezen. Een aantal maanden geleden ben ik begonnen met SL 5x5 in de sportschool. Eerst omdat dit me een prima schema leek voor een groentje zoals ik, maar uiteindelijk merkte ik dat ik het vooral erg leuk vond. Vooral door het sterker worden. :P Het geeft een soort zelfvertrouwen en mensen zeggen tegen me dat ik meer straal. Ook de mensen die niet wisten dat ik was begonnen met sporten.

Maar goed, ik ben ervan bewust dat ik voor meer spiermassa energie nodig heb en voor vet verliezen juist minder energie. Dus eet net onder mijn onderhoud en zie dit als een (zeer) lange weg.
Daarin heb je gelijk hoor! Ik zit nog niet op het "clean" eten programma, maar meer met het "matigen met alles programma"

Ik val wel af, maar zorg dat ik wel genoeg eet. Maar mijn vermoeden is wel dat ik boven of gelijk of nét onder mijn onderhoud eet.

Met name omdat ik door wil stoten met de gewichten 😳

Ik zal als eerste mijn eten proberen aan te passen, en daarna weer verder kijken (over een maand).

Maar ik laat me niet tegenhouden door de weegschaal, zolang de gewichten omhoog gaan.
Maar zolang ik maar niet meer aan kom.

Ik merk wel dat ik al flink breder wordt. Ik heb anderhalf jaar niet getrained maar toen kon ik best flink wat gewichten pakken. Maar na anderhalf jaar niks doen is het wel flink aanpoten, maar gaat het veel sneller!
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:35:35 #117
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_166285759
quote:
TVP.

Na anderhalf jaar niet meer getrained te hebben (en inmiddels 92 kg te hebben bereikt 1,72m), nu weer keihard aan de bak.
Om de dag ben ik aan het sporten, waarna ik er nog een 25 minuten vetverbranding cardio erachteraan gooi.
Die cardio van mij is 25 minuten 'vetverbranding', Waar de machine zich aanpast op mijn hartslag (142 houd ik het).

Qua krachttraining pak ik het allemaal erg snel op, en zit ik al gauw weer op het oude niveau met sommige spiergroepen (benen, schouders). Elke spiergroeptraining probeer ik weer 8-10 reps te doen met een extra gewicht er op, dat gaat me aardig goed af.

Echter, na de eerste twee week sporten ging er 3 kilo af, en sindsdien blijf ik daar (dus nu sinds een maand rond de 89kg)

Volgens mijn vriendin komt het 'omdat je spierweefsel' aan komt. Maar volgens mij bouw je in een jaar nauwelijks 2kg spierweefsel op, dus die vlieger gaat (jammer genoeg) niet op.

Uiteraard houd ik mij ook bezig met voedsel, en ik drink zelfs niet meer veel (alcohol). Ik eet redelijk wat eiwitten.

Misschien dat ik maar moet accepteren dat ik voorlopig niet af val, en gewoon door moet gaan met buffelen zodat ik meer spierweefsel krijg. Echter wil ik aan de andere kant ook erg graag wat vet kwijtraken, en er een beetje goed uitzien in mei.
Het lijkt wel of ik gespierd ben (goede bouw daarvoor), maar zodra ik de kleren uit doe zie ik dan wel weer neukteugels en een beginnende pens :')

Ik rook overigens nu niet meer (ook sinds 1,5 maand), maar ik vreet er niet meer om.
Als beginner kan je 1kg spiermassa per maand aanzetten als je goed bezig bent.
Malheureusement le fromage de cacahoučte.
pi_166318486
quote:
TVP.

Gewoon doorgaan, je merkt het verschil vanzelf. En meten, meten, meten! Meet je buikomvang, dat vind ik zelf een betere indicatie dan gewicht.

Als ik soms een maand of twee niet train, bijvoorbeeld vanwege een blessure, val ik meestal juist af. Klinkt leuk op papier, maar het is puur de spieren die verdwijnen want het buikje komt dan terug. Dus gewicht zegt echt niet alles!
  maandag 31 oktober 2016 @ 08:57:08 #119
456432 Kamina
Tenacious!
pi_166320784
quote:
TVP.

In twee jaar tijd zette ik 12 kilo aan spier:vet aan, waarbij de verhouding spier:vet iets steeg, dus 2 kg per jaar is gemakkelijk te halen.
1 + 1 = blauw
pi_166347996
Meet je centimeters zodat je objectief verschil kan zien. En meet je kcal. Ook een gezond eetpatroon kan teveel kcal bevatten.
  dinsdag 1 november 2016 @ 18:24:45 #121
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_166350852
Thanks voor het advies!

Zal ik morgen mee beginnen!
pi_166362774
quote:
TVP.

Bij mij gaat het nog steeds langzaam maar gestaag. Zit nu op -4kg tov begingewicht op 1 juli. Dus steady 1 kilo per maand.

Een paar jaar geleden ook zoiets gedaan en toen ging het idd sneller. Toen fietste ik er overigens ook 20km per dag bij en was ik jonger.
pi_166363781
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:56 schreef Secricible het volgende:
Meet je centimeters zodat je objectief verschil kan zien. En meet je kcal. Ook een gezond eetpatroon kan teveel kcal bevatten.
Inderdaad, je wilt vooral slanker worden en dan is een meetlint nauwkeuriger dan een weegschaal.
pi_166384198
En maak misschien wat foto's in de spiegel. Laat die foto's een paar maanden links liggen, en neem dan nieuwe foto's. Het verschil kan enorm motiveren.
  donderdag 3 november 2016 @ 02:30:26 #125
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_166384237
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 02:08 schreef Kontiki het volgende:
En maak misschien wat foto's in de spiegel. Laat die foto's een paar maanden links liggen, en neem dan nieuwe foto's. Het verschil kan enorm motiveren.
Dit is inderdaad wel een goed advies, probeer dan wel eenzelfde lichtinval en pose te gebruiken anders heb je er nog steeds niet veel aan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')