abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165893013
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:43 schreef Skv het volgende:

[..]

Geen idee, ik zou niet weten hoe ik dat allemaal bij zou moeten houden. Staat niet in de kookboeken vermeld en kost waarschijnlijk ook teveel tijd.

Misschien moet ik maar beginnen met geen alcohol meer drinken. Hoewel mijn sociale leven dan ook instort. :')
App downloaden en gebruiken. Is echt best simpel. Tevens als je te weinig eet en veel gaat sporten kan je ook je spijsvertering ontregelen en dan ga je survival mode om het ff zo te zeggen. Je lichaam zal dan juist krampachtig proberen vet op te slaan omdat het denkt dat je aan het verhongeren bent.
pi_165906804
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:24 schreef Maharajah het volgende:

[..]

App downloaden en gebruiken. Is echt best simpel. Tevens als je te weinig eet en veel gaat sporten kan je ook je spijsvertering ontregelen en dan ga je survival mode om het ff zo te zeggen. Je lichaam zal dan juist krampachtig proberen vet op te slaan omdat het denkt dat je aan het verhongeren bent.
Ik eet zeker niet te weinig hoor. Daarover maak ik me geen zorgen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_165906819
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2016 19:01 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Waarom neem je niet gewoon een beginnersprogramma zoals StrongLifts (waar ook een handige app van is) dan tig weken hetzelfde gewicht te doen? Je valt met jouw schema ongetwijfeld af en zal ook wel wat spiermassa opbouwen, maar je kunt een stuk efficiënter bezig zijn dan wat je nu doet.

En je squat is omlaag gegaan van 50 naar 40 kg, lat pull down van 42,5 naar 40 en de rest is qua gewicht gelijk gebleven? :?
Correct. Ik wil eerst de oefeningen technisch goed onder de knie hebben, en ik heb dat nu nog onvoldoende. Liever de techniek opbouwen met iets lager gewicht dan de boel verkeerd uitvoeren met veel gewicht.

Lat pull down combineer ik nu in een superset met die grond-buikspieroefeningen. Is een stuk intensiever dan alleen een beetje op dat apparaat zitten trekken. Ook heb ik lat pull down iets aangepast (pak hem nu op het allerbreedst vast, eerder niet).
pi_165926395
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 09:34 schreef Skv het volgende:

[..]

Correct. Ik wil eerst de oefeningen technisch goed onder de knie hebben, en ik heb dat nu nog onvoldoende. Liever de techniek opbouwen met iets lager gewicht dan de boel verkeerd uitvoeren met veel gewicht.

Lat pull down combineer ik nu in een superset met die grond-buikspieroefeningen. Is een stuk intensiever dan alleen een beetje op dat apparaat zitten trekken. Ook heb ik lat pull down iets aangepast (pak hem nu op het allerbreedst vast, eerder niet).
Nouja, het belangrijkste is in ieder geval dat je het volhoudt. ^O^
pi_165937210
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 13:24 schreef Maharajah het volgende:

[..]

Deze nonsens is de wereld ook nog niet uit merk ik.
pi_165971566
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 19:44 schreef Ciske. het volgende:

[..]

Dat lees je constant in de Viva dus zo gek is het nog niet dat die gedachte de wereld niet uit is. Er zal misschien een kern van waarheid inzitten dat je lichaam anders omgaat met je energie. Je bent sneller/meer vermoeid, beweegt/doet daardoor minder waardoor je ook minder kcal verbrandt gedurende de dag. Maar als je lichaam 2500 kcal heeft verbrandt om die dag te kunnen functioneren dan heeft het die kcal ook gewoon nodig.
pi_165995509
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 19:44 schreef Ciske. het volgende:

[..]

Idd :')
Voor interessante artikelen over verschillende onderwerpen:
www.twitter.com/Schrijverblock
www.schrijversblock.infoteur.nl
pi_166020326
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:08 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Dat lees je constant in de Viva dus zo gek is het nog niet dat die gedachte de wereld niet uit is. Er zal misschien een kern van waarheid inzitten dat je lichaam anders omgaat met je energie. Je bent sneller/meer vermoeid, beweegt/doet daardoor minder waardoor je ook minder kcal verbrandt gedurende de dag. Maar als je lichaam 2500 kcal heeft verbrandt om die dag te kunnen functioneren dan heeft het die kcal ook gewoon nodig.
Dat is geen kern van waarheid, dat is gewoon een totaal andere reden noemen waardoor je onderhoud zakt. Als je minder beweegt dan je voorheen deed, wordt je verbruik inderdaad lager dan daarvoor. Dat is totaal iets anders dan de mythe dat je lijf ineens in 'spaarstand' gaat en wanhopig vet op gaat slaan omdat je een energietekort creëert.

Bovenstaande is als zeggen dat je auto zuiniger is gaan rijden sinds je er minder brandstof in gooit, terwijl je gewoon minder bent gaan rijden.

Of sneller moe in causaal verband staat tot minder energie inname durf ik te betwijfelen.
Paar honderd kcal onder onderhoud in combi met de juiste productkeuze en regelmatig sporten geeft mij een stuk meer energie dan lamlendig de hele dag in een stoel hangen en zooi eten.
Kortom micro's en een stabiele bloedsuiker zijn een stuk bepalender daarin dan je overall kcal inname in mijn ervaring.
pi_166145095
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:27 schreef Ciske. het volgende:

[..]

Dat is geen kern van waarheid, dat is gewoon een totaal andere reden noemen waardoor je onderhoud zakt. Als je minder beweegt dan je voorheen deed, wordt je verbruik inderdaad lager dan daarvoor. Dat is totaal iets anders dan de mythe dat je lijf ineens in 'spaarstand' gaat en wanhopig vet op gaat slaan omdat je een energietekort creëert.

Bovenstaande is als zeggen dat je auto zuiniger is gaan rijden sinds je er minder brandstof in gooit, terwijl je gewoon minder bent gaan rijden.

Of sneller moe in causaal verband staat tot minder energie inname durf ik te betwijfelen.
Paar honderd kcal onder onderhoud in combi met de juiste productkeuze en regelmatig sporten geeft mij een stuk meer energie dan lamlendig de hele dag in een stoel hangen en zooi eten.
Kortom micro's en een stabiele bloedsuiker zijn een stuk bepalender daarin dan je overall kcal inname in mijn ervaring.
Inderdaad. Het idee spaarstand bestaat misschien wel maar in veel extremere situaties dan even wat minder eten.
Voor interessante artikelen over verschillende onderwerpen:
www.twitter.com/Schrijverblock
www.schrijversblock.infoteur.nl
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:54:31 #110
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_166279782
TVP.

Hetzelfde heeft deze boyyyyyy nu 'last' van.

Na anderhalf jaar niet meer getrained te hebben (en inmiddels 92 kg te hebben bereikt 1,72m), nu weer keihard aan de bak.
Om de dag ben ik aan het sporten, waarna ik er nog een 25 minuten vetverbranding cardio erachteraan gooi.
Die cardio van mij is 25 minuten 'vetverbranding', Waar de machine zich aanpast op mijn hartslag (142 houd ik het).

Qua krachttraining pak ik het allemaal erg snel op, en zit ik al gauw weer op het oude niveau met sommige spiergroepen (benen, schouders). Elke spiergroeptraining probeer ik weer 8-10 reps te doen met een extra gewicht er op, dat gaat me aardig goed af.

Echter, na de eerste twee week sporten ging er 3 kilo af, en sindsdien blijf ik daar (dus nu sinds een maand rond de 89kg)

Volgens mijn vriendin komt het 'omdat je spierweefsel' aan komt. Maar volgens mij bouw je in een jaar nauwelijks 2kg spierweefsel op, dus die vlieger gaat (jammer genoeg) niet op.

Uiteraard houd ik mij ook bezig met voedsel, en ik drink zelfs niet meer veel (alcohol). Ik eet redelijk wat eiwitten.

Misschien dat ik maar moet accepteren dat ik voorlopig niet af val, en gewoon door moet gaan met buffelen zodat ik meer spierweefsel krijg. Echter wil ik aan de andere kant ook erg graag wat vet kwijtraken, en er een beetje goed uitzien in mei.
Het lijkt wel of ik gespierd ben (goede bouw daarvoor), maar zodra ik de kleren uit doe zie ik dan wel weer neukteugels en een beginnende pens :')

Drie jaar geleden viel ik ook af, en toen knalde ik er zo een kilo per week af.

Ik rook overigens nu niet meer (ook sinds 1,5 maand), maar ik vreet er niet meer om.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:21:41 #111
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_166280089
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 11:54 schreef RickoKun het volgende:
Die cardio van mij is 25 minuten 'vetverbranding'
Ik méén (ben echter geen geleerde) dat vetverbranding pas echt effectief wordt na een half uur. Maar wellicht is hier iemand die daarvan meer verstand heeft?
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:28:30 #112
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_166280159
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:21 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Ik méén (ben echter geen geleerde) dat vetverbranding pas echt effectief wordt na een half uur. Maar wellicht is hier iemand die daarvan meer verstand heeft?
Ik heb er dan al 80 minuten (inclusief pauzes) krachttraining op zitten.

Ik denk dat ik meer "clean" moet gaan eten, mijn hele bord volpleuren met groenters met een kipfilet erbij.
  Moderator zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:32:57 #113
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166280227
1 keer in de week een uur bootcamp/crossfit met wisselende parcours.
Ontbijten met divers fruit (op het werk krijgen we fruit)
Lunch om de dag vier boterhammen of vijf crackers met light beleg
Avond eten gewoon een goed bord eten
's avonds iets met een koek of anderszins
Qua drinken thee/water/crystal clear of zo

Thuis afwisselend opdrukken/kettlebell 's ochtends en 's avonds. Max 10min.

Van 93 naar 80/79 gegaan in 6/7 maanden zonder in mijn optiek veel gedoe. En ik ontzeg mezelf vrij weinig. Soms een patatje, een colaatje, chocolaatje(s) als het toevallig in huis is O-) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_166281207
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:21 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Ik neem aan dat RickoKun na zijn cardio niet spontaan kort in coma valt, dus zijn verbranding blijft gewoon na het sporten doorgaan. Tenzij hij na het sporten veel gaat eten. Bovendien doet hij eerst krachttraining en dat eist ook energie.
ROBODEMONS..................|:(
pi_166281231
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 12:28 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik heb er dan al 80 minuten (inclusief pauzes) krachttraining op zitten.

Ik denk dat ik meer "clean" moet gaan eten, mijn hele bord volpleuren met groenters met een kipfilet erbij.
Clean eten is altijd goed en groente vult best goed, maar het gaat er nog altijd om dat je minder eet dan dat je qua energie nodig hebt. Zelfs met gezond eten kun je aankomen.

Overigens zit ik met hetzelfde. Ik hoef niet zozeer veel af te vallen, maar vooral wat vet verliezen. Een aantal maanden geleden ben ik begonnen met SL 5x5 in de sportschool. Eerst omdat dit me een prima schema leek voor een groentje zoals ik, maar uiteindelijk merkte ik dat ik het vooral erg leuk vond. Vooral door het sterker worden. :P Het geeft een soort zelfvertrouwen en mensen zeggen tegen me dat ik meer straal. Ook de mensen die niet wisten dat ik was begonnen met sporten.

Maar goed, ik ben ervan bewust dat ik voor meer spiermassa energie nodig heb en voor vet verliezen juist minder energie. Dus eet net onder mijn onderhoud en zie dit als een (zeer) lange weg.

[ Bericht 33% gewijzigd door Morrigan op 29-10-2016 14:11:49 ]
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:06:54 #116
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_166285450
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 13:54 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Clean eten is altijd goed en groente vult best goed, maar het gaat er nog altijd om dat je minder eet dan dat je qua energie nodig hebt. Zelfs met gezond eten kun je aankomen.

Overigens zit ik met hetzelfde. Ik hoef niet zozeer veel af te vallen, maar vooral wat vet verliezen. Een aantal maanden geleden ben ik begonnen met SL 5x5 in de sportschool. Eerst omdat dit me een prima schema leek voor een groentje zoals ik, maar uiteindelijk merkte ik dat ik het vooral erg leuk vond. Vooral door het sterker worden. :P Het geeft een soort zelfvertrouwen en mensen zeggen tegen me dat ik meer straal. Ook de mensen die niet wisten dat ik was begonnen met sporten.

Maar goed, ik ben ervan bewust dat ik voor meer spiermassa energie nodig heb en voor vet verliezen juist minder energie. Dus eet net onder mijn onderhoud en zie dit als een (zeer) lange weg.
Daarin heb je gelijk hoor! Ik zit nog niet op het "clean" eten programma, maar meer met het "matigen met alles programma"

Ik val wel af, maar zorg dat ik wel genoeg eet. Maar mijn vermoeden is wel dat ik boven of gelijk of nét onder mijn onderhoud eet.

Met name omdat ik door wil stoten met de gewichten 😳

Ik zal als eerste mijn eten proberen aan te passen, en daarna weer verder kijken (over een maand).

Maar ik laat me niet tegenhouden door de weegschaal, zolang de gewichten omhoog gaan.
Maar zolang ik maar niet meer aan kom.

Ik merk wel dat ik al flink breder wordt. Ik heb anderhalf jaar niet getrained maar toen kon ik best flink wat gewichten pakken. Maar na anderhalf jaar niks doen is het wel flink aanpoten, maar gaat het veel sneller!
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:35:35 #117
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_166285759
quote:
TVP.

Na anderhalf jaar niet meer getrained te hebben (en inmiddels 92 kg te hebben bereikt 1,72m), nu weer keihard aan de bak.
Om de dag ben ik aan het sporten, waarna ik er nog een 25 minuten vetverbranding cardio erachteraan gooi.
Die cardio van mij is 25 minuten 'vetverbranding', Waar de machine zich aanpast op mijn hartslag (142 houd ik het).

Qua krachttraining pak ik het allemaal erg snel op, en zit ik al gauw weer op het oude niveau met sommige spiergroepen (benen, schouders). Elke spiergroeptraining probeer ik weer 8-10 reps te doen met een extra gewicht er op, dat gaat me aardig goed af.

Echter, na de eerste twee week sporten ging er 3 kilo af, en sindsdien blijf ik daar (dus nu sinds een maand rond de 89kg)

Volgens mijn vriendin komt het 'omdat je spierweefsel' aan komt. Maar volgens mij bouw je in een jaar nauwelijks 2kg spierweefsel op, dus die vlieger gaat (jammer genoeg) niet op.

Uiteraard houd ik mij ook bezig met voedsel, en ik drink zelfs niet meer veel (alcohol). Ik eet redelijk wat eiwitten.

Misschien dat ik maar moet accepteren dat ik voorlopig niet af val, en gewoon door moet gaan met buffelen zodat ik meer spierweefsel krijg. Echter wil ik aan de andere kant ook erg graag wat vet kwijtraken, en er een beetje goed uitzien in mei.
Het lijkt wel of ik gespierd ben (goede bouw daarvoor), maar zodra ik de kleren uit doe zie ik dan wel weer neukteugels en een beginnende pens :')

Ik rook overigens nu niet meer (ook sinds 1,5 maand), maar ik vreet er niet meer om.
Als beginner kan je 1kg spiermassa per maand aanzetten als je goed bezig bent.
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_166318486
quote:
TVP.

Gewoon doorgaan, je merkt het verschil vanzelf. En meten, meten, meten! Meet je buikomvang, dat vind ik zelf een betere indicatie dan gewicht.

Als ik soms een maand of twee niet train, bijvoorbeeld vanwege een blessure, val ik meestal juist af. Klinkt leuk op papier, maar het is puur de spieren die verdwijnen want het buikje komt dan terug. Dus gewicht zegt echt niet alles!
  maandag 31 oktober 2016 @ 08:57:08 #119
456432 Kamina
Tenacious!
pi_166320784
quote:
TVP.

In twee jaar tijd zette ik 12 kilo aan spier:vet aan, waarbij de verhouding spier:vet iets steeg, dus 2 kg per jaar is gemakkelijk te halen.
1 + 1 = blauw
pi_166347996
Meet je centimeters zodat je objectief verschil kan zien. En meet je kcal. Ook een gezond eetpatroon kan teveel kcal bevatten.
  dinsdag 1 november 2016 @ 18:24:45 #121
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_166350852
Thanks voor het advies!

Zal ik morgen mee beginnen!
pi_166362774
quote:
TVP.

Bij mij gaat het nog steeds langzaam maar gestaag. Zit nu op -4kg tov begingewicht op 1 juli. Dus steady 1 kilo per maand.

Een paar jaar geleden ook zoiets gedaan en toen ging het idd sneller. Toen fietste ik er overigens ook 20km per dag bij en was ik jonger.
pi_166363781
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:56 schreef Secricible het volgende:
Meet je centimeters zodat je objectief verschil kan zien. En meet je kcal. Ook een gezond eetpatroon kan teveel kcal bevatten.
Inderdaad, je wilt vooral slanker worden en dan is een meetlint nauwkeuriger dan een weegschaal.
pi_166384198
En maak misschien wat foto's in de spiegel. Laat die foto's een paar maanden links liggen, en neem dan nieuwe foto's. Het verschil kan enorm motiveren.
  donderdag 3 november 2016 @ 02:30:26 #125
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_166384237
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 02:08 schreef Kontiki het volgende:
En maak misschien wat foto's in de spiegel. Laat die foto's een paar maanden links liggen, en neem dan nieuwe foto's. Het verschil kan enorm motiveren.
Dit is inderdaad wel een goed advies, probeer dan wel eenzelfde lichtinval en pose te gebruiken anders heb je er nog steeds niet veel aan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')