zo had ik het nog niet bekekenquote:Op zaterdag 3 september 2016 15:10 schreef halfway het volgende:
2 kg staat gelijk aan de verbranding van 14.000Cal!! 1 kg per maand is 12 kg per jaar.
Goed bezig dus
Ja allebei. Maar eerst afvallen. Of althans, wat strakker worden. Afgelopen jaren veel te weinig gesportquote:Op zaterdag 3 september 2016 15:47 schreef timmmmm het volgende:
Wil je afvallen of veel spiermassa kweken? Beiden werkt niet zo heel goed. Voor het kweken van spiermassa moet je anders eten dan wat jij nu doet en veel krachttraining doen en als je af wil vallen moet je eten wat je nu eet en veel duurtraining doen. Allebei kan wel, maar je zal toch de focus op éédig moeten leggen. Jik hebt nu qua eten de focus heel erg op afvallen en qua training de focus heel erg op krachttraining.
Zo werkt dat niet zo heel goed inderdaad
Probeer dan eens 2x in de week duursport en 2x in de week krachttraining. Kan je je dieet daar ook op afstemmen. Want van krachttraining val je gewoon nauwelijks af, komen alleen maar spieren bij. Nou weet ik niet hoe onstrak je nu bent, maar als je aan de mollige kant bent, moet je wel heel veel aan de gewichten hangen voor je genoeg spiwren hebt om dat strak te krijgen. Eens in de twee weken duursport is gewoon echt weinigquote:Op zaterdag 3 september 2016 15:54 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja allebei. Maar eerst afvallen. Of althans, wat strakker worden. Afgelopen jaren veel te weinig gesport
..en iets meer duursporten! Telt 2km roeien op de Concept2 na krachttraining ook?quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:52 schreef Skv het volgende:
Dank voor het meedenken..
Ik ga me beraden op calorieen tellen, wat meer waarde drinken, meer eiwitten en minder alcohol. Over twee maanden komt er een update hier.
Ja, maar je kookt echt geen 100 gram, dat is achterlijk veel...quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:31 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
330 KCAL per 100 gram. Als je het met volle melk maakt, komt er nog een hoop bij natuurlijk.
Natuurlijk. Je moet meer calorieën verbranden dan eten, daarbij dmv training En goed eten spiermassa behouden of opbouwen.quote:Op zaterdag 3 september 2016 16:16 schreef Skv het volgende:
[..]
..en iets meer duursporten! Telt 2km roeien op de Concept2 na krachttraining ook?
Een hoop mensen doen dat niet als ze bv dikker worden, 500 gr per maand valt niet op, 6 kg per jaar gaat ook nog wel tot ze na 5 jaar 30 kg zijn aangekomen en er vaak geen weg terug is.quote:
Tijd mag geen excuus zijn. Zo heel veel tijd kost het ook.quote:Op zaterdag 3 september 2016 14:43 schreef Skv het volgende:
Geen idee, ik zou niet weten hoe ik dat allemaal bij zou moeten houden. Staat niet in de kookboeken vermeld en kost waarschijnlijk ook teveel tijd.
Werk je dit schema elke keer af? Met dit schema train je je rug amper (geen pull-ups/lat pull downs / deadlifts / rows). Daarnaast zou ik me focussen op compound-oefeningen en oefeningen als wrist curls maar even laten voor wat het is.quote:Op woensdag 14 september 2016 10:45 schreef Skv het volgende:
Gisteren bij de sportschool geweest voor een evaluatie. Conclusie: mijn trainingsprogramma was ingesteld op 'beginnende sporter'. Dat wil zeggen dat ik krachtoefeningen in 3 sets van 12 herhalingen deed, met een gewicht waarmee ik die 3 sets ook vol kan maken.
Vanaf nu gaat het gewicht omhoog van de oefeningen, net zolang tot ik de 3 sets van 12 niet meer red. Dat gewicht hou ik dan aan en blijf ik mee trainen net zolang tot ik de 3x12 wél haal. Dan het gewicht weer wat zwaarder tot ik het niet meer red etc.
Nieuwe trainingsschema is:
Warming up: hardlopen (8km/u, 1%, 5 min)
Bankdrukken: 3x12x40kg (was 3x12x30kg)
Overhead press met dumbbells 3x12x8kg per dumbbell (was 3x12x6kg per dumbbell)
Squat: 3x15x50kg (was 3x15x40kg)
Been curl: 3x12x30kg (was 3x12x22,50)
Omgekeerde fly staand 3x12x3kg (was 3x12x2kg)
Arm curls: 3x10x15kg (blijft gelijk)
Triceps push down: 3x10x15kg (blijft gelijk)
Cable wirst curl: 30 seconden met 25kg (blijft gelijk)
Front pull down: 12x3x42,5kg (was 12x3x35kg)
Crunch (buikspieren): 20x3x25kg (was 20x3x22,50kg)
Roeien: 4x250 meter interval met 30 sec rust (was 1x2km ineens)
Ben ik in totaal zo'n 1:15 uur mee bezig en ik ga twee keer per week (drie keer indien mogelijk, maar soms ook squash of hardlopen).
Ik ben net overgestapt van puur isolatie op gedeeltelijk compound. Dit schema heb ik nu voor de komende paar weken, daarna passen we het weer aan met andere oefeningen. Je opmerking over rug neem ik mee in die aanpassing. Front pull downs is overigens wel rug. En geen wrist curls omdat het zo geisoleerd is? Het voegt niet extreem veel toe misschien.quote:Op donderdag 15 september 2016 08:09 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Werk je dit schema elke keer af? Met dit schema train je je rug amper (geen pull-ups/lat pull downs / deadlifts / rows). Daarnaast zou ik me focussen op compound-oefeningen en oefeningen als wrist curls maar even laten voor wat het is.
Persoonlijk ben ik ook niet zo'n voorstander van hardlopen als warming-up (ook al is het bij jou kort en niet snel), omdat je hierbij je spierglycogeen gaat verbruiken.
Front pulldown is goed voor je lats inderdaad, zeg maar de helft van je rug. Je moet eigenlijk wel een row toevoegen, om ook het middendeel van je rug te trainen.quote:Op donderdag 15 september 2016 10:46 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik ben net overgestapt van puur isolatie op gedeeltelijk compound. Dit schema heb ik nu voor de komende paar weken, daarna passen we het weer aan met andere oefeningen. Je opmerking over rug neem ik mee in die aanpassing. Front pull downs is overigens wel rug. En geen wrist curls omdat het zo geisoleerd is? Het voegt niet extreem veel toe misschien.
90% van de krachtsporters die met havermout ontbijt, eet minimaal 100gr. Ik ontbijt met 150 gr havermout in 500ml magere melk. Goed voor ruim 700 kcal.quote:Op zaterdag 3 september 2016 17:04 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, maar je kookt echt geen 100 gram, dat is achterlijk veel...
Zie deze post:quote:Op donderdag 15 september 2016 10:56 schreef SausDip het volgende:
Oh en qua gewichten: gewoon hoger gewicht pakken als je de 3 setjes makkelijk kan vol maken. Zou niet 1 gewicht vast houden maar progressief gaan werken.
quote:Op woensdag 14 september 2016 10:45 schreef Skv het volgende:
Gisteren bij de sportschool geweest voor een evaluatie. Conclusie: mijn trainingsprogramma was ingesteld op 'beginnende sporter'. Dat wil zeggen dat ik krachtoefeningen in 3 sets van 12 herhalingen deed, met een gewicht waarmee ik die 3 sets ook vol kan maken.
Vanaf nu gaat het gewicht omhoog van de oefeningen, net zolang tot ik de 3 sets van 12 niet meer red. Dat gewicht hou ik dan aan en blijf ik mee trainen net zolang tot ik de 3x12 wél haal. Dan het gewicht weer wat zwaarder tot ik het niet meer red etc.
Nieuwe trainingsschema is:
Warming up: hardlopen (8km/u, 1%, 5 min)
Bankdrukken: 3x12x40kg (was 3x12x30kg)
Overhead press met dumbbells 3x12x8kg per dumbbell (was 3x12x6kg per dumbbell)
Squat: 3x15x50kg (was 3x15x40kg)
Been curl: 3x12x30kg (was 3x12x22,50)
Omgekeerde fly staand 3x12x3kg (was 3x12x2kg)
Arm curls: 3x10x15kg (blijft gelijk)
Triceps push down: 3x10x15kg (blijft gelijk)
Cable wirst curl: 30 seconden met 25kg (blijft gelijk)
Front pull down: 12x3x42,5kg (was 12x3x35kg)
Crunch (buikspieren): 20x3x25kg (was 20x3x22,50kg)
Roeien: 4x250 meter interval met 30 sec rust (was 1x2km ineens)
Ben ik in totaal zo'n 1:15 uur mee bezig en ik ga twee keer per week (drie keer indien mogelijk, maar soms ook squash of hardlopen).
Heb ik die row niet geborgd door het roeien aan het einde (4x250m op volle kracht)?quote:Op donderdag 15 september 2016 10:55 schreef SausDip het volgende:
[..]
Front pulldown is goed voor je lats inderdaad, zeg maar de helft van je rug. Je moet eigenlijk wel een row toevoegen, om ook het middendeel van je rug te trainen.
Een oefening als wrist curl komt bij mij niet voor in mn schema. Je onderarmen groeien wel mee als je veel compounds doet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |