abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:06:31 #1
457526 StuntmanPiloot
als ik pull up is het junta
pi_164986907
Yo leden.

Heb even een serieuze vraag. Mijn ouders waren op vakantie geweest naar Spanje en mijn moeder had haar simkaart meegenomen. In Spanje gebruikt ze haar Spaanse mobieltje en haar Nederlandse telefoon was in die tussentijd gestolen. Ze had dat niet opgemerkt tot ze weer terug naar NL ging. Nu heeft ze een 700 euro rekening omdat diegene naar allemaal Spaanse nummers heeft gebeld.

Is hier wat tegen te doen dat mijn moeder dit niet hoeft te betalen? Is toch belachelijk dat iemand 700 euro kan bellen zonder enige onstakel. Ze is nogal oud dus houd je "eigen schuld" opmerkingen voor je.

Alvast bedankt :)
pi_164986932
Ik zou even contact opnemen met de provider.
Ja doei.
pi_164986957
een vriend van me heeft een zelfde voorvalletje gehad.
telefoon gestolen in een spaanse bar. dag erna nummer geblokkerd, maar in die nacht was al voor over de 1000 euro naar bulgaarse nummers gebeld.

en alles moeten betalen..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  Redactie Frontpage woensdag 31 augustus 2016 @ 15:10:38 #4
38148 crew  Innisdemon
pi_164986978
TS: misschien begreep ik het niet goed,maar ze had haar sim-kaart toch uit dat toestel gehaald?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:13:54 #5
457526 StuntmanPiloot
als ik pull up is het junta
pi_164987036
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:07 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou even contact opnemen met de provider.
Incompetente tele2 medewerkers.. Word niet veel wijzer met hun script.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:14:51 #6
457526 StuntmanPiloot
als ik pull up is het junta
pi_164987055
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:10 schreef Innisdemon het volgende:
TS: misschien begreep ik het niet goed,maar ze had haar sim-kaart toch uit dat toestel gehaald?
Ja, ze had de simkaart eruit gehaald en toen ze naar Nederland ging en haar NLse simkaart erin wilde doen kwam ze erachter dat het simkaartje weg was.

Beetje slecht geformuleerd door mij.
pi_164987070
Heb ik nu nooit last van met prepaid.. Sowieso even de provider bellen of die iets kunnen regelen. Wat er nu precies gebeurd is snap ik niet helemaal met die simkaart en gestolen mobiel zonder simkaart?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:16:27 #8
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_164987084
Simkaart gestolen? pincode 0000?

classic.

Lijkt me niet dat je daar wat aan kan doen. Enige wat je kan doen is hopen op coulance van je provider.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_164987315
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:06 schreef StuntmanPiloot het volgende:
Is hier wat tegen te doen dat mijn moeder dit niet hoeft te betalen? Is toch belachelijk dat iemand 700 euro kan bellen zonder enige onstakel.
Ik zou het pas belachelijk vinden als het niet zou kunnen. Ik ben volwassen en zit er niet op te wachten dat mijn provider obstakels opwerpt als ik mijn ding wil doen. Consequentie is dat ik wel op mijn eigen spullen moet letten. En dat moet je moeder dus ook. Oud of niet.
  Moderator woensdag 31 augustus 2016 @ 15:28:09 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_164987338
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:27 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik zou het pas belachelijk vinden als het niet zou kunnen. Ik ben volwassen en zit er niet op te wachten dat mijn provider obstakels opwerpt als ik mijn ding wil doen. Consequentie is dat ik wel op mijn eigen spullen moet letten. En dat moet je moeder dus ook. Oud of niet.
Dit.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:29:48 #11
457526 StuntmanPiloot
als ik pull up is het junta
pi_164987383
quote:
19s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:16 schreef Gunner het volgende:
Simkaart gestolen? pincode 0000?

classic.

Lijkt me niet dat je daar wat aan kan doen. Enige wat je kan doen is hopen op coulance van je provider.
Ja oude moeder man. Ze houdt van simpel. Ze had een simonly om gewoon ons te kunnen bellen en zit al jaren met 3 abo's bij tele2. Ze wilden haar niet korten wat ik eigenlijk niet vind kunnen. Ruim 5 jaar daar abo, 3 abo's, elke abo is 18-20 eu per maand max.. Dan krijgt ze opeens 700 rekening.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:30:56 #12
457526 StuntmanPiloot
als ik pull up is het junta
pi_164987418
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:27 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik zou het pas belachelijk vinden als het niet zou kunnen. Ik ben volwassen en zit er niet op te wachten dat mijn provider obstakels opwerpt als ik mijn ding wil doen. Consequentie is dat ik wel op mijn eigen spullen moet letten. En dat moet je moeder dus ook. Oud of niet.
Als je simkaart gestolen wordt vind je dus dat er 50k rekening moet kunnen verwachten binnen 24u? Wat een achterlijke drogreden.
pi_164987470
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:30 schreef StuntmanPiloot het volgende:

[..]

Als je simkaart gestolen wordt vind je dus dat er 50k rekening moet kunnen verwachten binnen 24u? Wat een achterlijke drogreden.
als het je lukt om zelf voor 50k te verbellen in 24 uur zou je diezelfde rekening toch ook krijgen..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:33:26 #14
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_164987488
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:29 schreef StuntmanPiloot het volgende:

[..]

Ja oude moeder man. Ze houdt van simpel. Ze had een simonly om gewoon ons te kunnen bellen en zit al jaren met 3 abo's bij tele2. Ze wilden haar niet korten wat ik eigenlijk niet vind kunnen. Ruim 5 jaar daar abo, 3 abo's, elke abo is 18-20 eu per maand max.. Dan krijgt ze opeens 700 rekening.
Ik vind het vervelend maar dan moet ze daar de consequenties maar van aanvaarden. Domheid is geen excuus.
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:33:54 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_164987505
Als ze zo van simpel houdt, waarom nam ze dan niet gewoon haar telefoon mee of nam ze een lokaal prepaid abonnement?

Want nu:
Voor vertrek: simkaart uit telefoon halen, simkaart beschermen voor vervoer
Bij aankomst, Nederlandse sim in telefoon daar gestopt
Bij vertrek uit Spanje Simkaart er weer uit

Ik snap er geen kont van, ze heeft in Spanje dus standaard een telefoon liggen waar ze met een Nederlandse simkaart mee belt? Huh? Waarom neemt ze dan niet gewoon een telefoon mee?

Zelfs al is ze oud, dan moet jij het haar maar uitleggen hoe het werkt ofzo. :{w.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_164987506
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:30 schreef StuntmanPiloot het volgende:
Als je simkaart gestolen wordt vind je dus dat er 50k rekening moet kunnen verwachten binnen 24u? Wat een achterlijke drogreden.
Wacht even, ik heb typtyfus geloof ik, want ik typ iets en jij leest heel iets anders :o

Oftewel: maak jezelf niet zo belachelijk en reageer gewoon op wat ik schrijf :{
pi_164987510
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:29 schreef StuntmanPiloot het volgende:

[..]

Ja oude moeder man. Ze houdt van simpel. Ze had een simonly om gewoon ons te kunnen bellen en zit al jaren met 3 abo's bij tele2. Ze wilden haar niet korten wat ik eigenlijk niet vind kunnen. Ruim 5 jaar daar abo, 3 abo's, elke abo is 18-20 eu per maand max.. Dan krijgt ze opeens 700 rekening.
Ze houdt van simpel maar zit bij tele2 :?
En dan ook nog met 3 abo's?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:36:18 #18
457526 StuntmanPiloot
als ik pull up is het junta
pi_164987571
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:32 schreef gianni61 het volgende:

[..]

als het je lukt om zelf voor 50k te verbellen in 24 uur zou je diezelfde rekening toch ook krijgen..
Maar dat is irreëel hoog, dat is mijn punt kerel. Wie the fuck belt er voor 10-50k in een dag? Een provider weer ook dat dit niet realistisch is. Zo iets hoor geblokkeerd te worden.
pi_164987596
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:36 schreef StuntmanPiloot het volgende:

[..]

Maar dat is irreëel hoog, dat is mijn punt kerel. Wie the fuck belt er voor 10-50k in een dag? Een provider weer ook dat dit niet realistisch is. Zo iets hoor geblokkeerd te worden.
ja, dat is irreeel hoog, maar 700 euro niet.. dus dat zou dan weer niet geblokkeerd worden..
dus dan was ze nog niet geholpen..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_164987622
Maar ze heeft dus bewust de pincodebeveiliging uitgezet?
pi_164987628
En dit is de schuld van de provider omdat?
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:39:38 #22
457526 StuntmanPiloot
als ik pull up is het junta
pi_164987646
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:33 schreef Queller het volgende:

[..]

Wacht even, ik heb typtyfus geloof ik, want ik typ iets en jij leest heel iets anders :o

Oftewel: maak jezelf niet zo belachelijk en reageer gewoon op wat ik schrijf :{
Meid, je bent echt achterlijk even serieus. Jij zegt toch dat een provider jou niet moet verhinderen om zoveel te kunnen bellen als je wilt? En dat je op je shit moet letten? Dan is het toch, volgens jouw logica, je eigen schuld als je tel gestolen wordt en je 50k rekening krijgt omdat je provider je niet zou moeten hinderen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Nizno op 31-08-2016 15:47:35 (taalgebruik mag normaal) ]
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:40:51 #23
457526 StuntmanPiloot
als ik pull up is het junta
pi_164987672
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ze houdt van simpel maar zit bij tele2 :?
En dan ook nog met 3 abo's?
Ze heeft een voor pa en eentje voor mijn neefje.
pi_164987676
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:39 schreef StuntmanPiloot het volgende:

[..]

Meid, je bent echt achterlijk even serieus. Jij zegt toch dat een provider jou niet moet verhinderen om zoveel te kunnen bellen als je wilt? En dat je op je shit moet letten? Dan is het toch, volgens jouw logica, je eigen schuld als je tel gestolen wordt en je 50k rekening krijgt omdat je provider je niet zou moeten hinderen?

ja, dat zegt ze ook, en zo is het ook..

[ Bericht 3% gewijzigd door Nizno op 31-08-2016 15:48:01 (reactie op edit) ]
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:41:48 #25
457526 StuntmanPiloot
als ik pull up is het junta
pi_164987692
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:37 schreef gianni61 het volgende:

[..]

ja, dat is irreeel hoog, maar 700 euro niet.. dus dat zou dan weer niet geblokkeerd worden..
dus dan was ze nog niet geholpen..
Wanneer je nooit in 5 jaar tijd boven de 20 eu hebt betaald, ofwel 60 x 20 euro, is dat wel irreëel hoog.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:42:33 #26
457526 StuntmanPiloot
als ik pull up is het junta
pi_164987705
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:41 schreef gianni61 het volgende:

[..]

ja, dat zegt ze ook, en zo is het ook..
Nee ze zegt dat ze dat niet zegt.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:45:56 #27
457526 StuntmanPiloot
als ik pull up is het junta
pi_164987776
Jullie doen alsof de provider geen zorgplicht heeft. Zij zien ook dat er OPEENS allemaal spaanse nummers worden gebeld, OPEENS buiten de bundel, opeens veel wordt gesmst etc. Dit is geen normaal gedrag.
pi_164987799
Eigen schuld
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:48:09 #29
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_164987825
Heeft ze niet de verkeerde sim meegenomen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_164987844
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:45 schreef StuntmanPiloot het volgende:
Jullie doen alsof de provider geen zorgplicht heeft. Zij zien ook dat er OPEENS allemaal spaanse nummers worden gebeld, OPEENS buiten de bundel, opeens veel wordt gesmst etc. Dit is geen normaal gedrag.
In de vakantieperiode niet nee? Plus zo'n astronomisch bedrag is het ook weer niet. KPN bv. die gaat wel proactief bellen als er enorm verbruik is, deze week nog gehad bij een collega. Maar dan hebben we het over 6000+ waar het normaal 55 is. Dus 700 gaat bij hun geen belletjes doen rinkelen.

En beantwoord eerst eens even de vraag over de simpincode, voor je stoer komt doen met zorgplichten hier en daar. Want dat was natuurlijk gewoon 0000 hé?
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 31 augustus 2016 @ 15:49:09 #31
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_164987860
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:45 schreef StuntmanPiloot het volgende:
Jullie doen alsof de provider geen zorgplicht heeft. Zij zien ook dat er OPEENS allemaal spaanse nummers worden gebeld, OPEENS buiten de bundel, opeens veel wordt gesmst etc. Dit is geen normaal gedrag.
maar wat wil jij dan? Een abonnement waarbij de provider de hele dag het handje vast houdt van de beller en bij elke scheet die afwijkt van het normale gedrag contact opneemt?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:51:05 #32
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_164987910
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:45 schreef StuntmanPiloot het volgende:
Jullie doen alsof de provider geen zorgplicht heeft. Zij zien ook dat er OPEENS allemaal spaanse nummers worden gebeld, OPEENS buiten de bundel, opeens veel wordt gesmst etc. Dit is geen normaal gedrag.
Midden in de zomervakantie.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_164987919
Kan best hoor dat je naar het buitenland op vakantie gaat en dan allemaal Spaanse nummers gaat bellen. Bijv hotels en dingen waar je heen wilt. Niks vreemds aan.

En leg het eens beter uit waar die simkaart nou was en heen ging want ik snap er geen zak van.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:52:29 #34
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_164987944
KPN belde mij laatst toen ik in 1 maand een dataverbruik van 85gb had. Dat springt er wel uit. 700 euro in het hoogseizoen in spanje is niet echt boeiend.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:52:38 #35
457526 StuntmanPiloot
als ik pull up is het junta
pi_164987950
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:48 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

In de vakantieperiode niet nee? Plus zo'n astronomisch bedrag is het ook weer niet. KPN bv. die gaat wel proactief bellen als er enorm verbruik is, deze week nog gehad bij een collega. Maar dan hebben we het over 6000+ waar het normaal 55 is. Dus 700 gaat bij hun geen belletjes doen rinkelen.

En beantwoord eerst eens even de vraag over de simpincode, voor je stoer komt doen met zorgplichten hier en daar. Want dat was natuurlijk gewoon 0000 hé?
Jij vindt het normaal om ruim 35x je normale tarief te verbellen? En dat na 5 jaar waar je gewoon je normale tarief betaalde in de vakanties?

Ja, en daarop had ik al geantwoord.
pi_164987956
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:39 schreef StuntmanPiloot het volgende:

Meid, je bent echt achterlijk even serieus. Jij zegt toch dat een provider jou niet moet verhinderen om zoveel te kunnen bellen als je wilt? En dat je op je shit moet letten? Dan is het toch, volgens jouw logica, je eigen schuld als je tel gestolen wordt en je 50k rekening krijgt omdat je provider je niet zou moeten hinderen?

In de basis is dat juist en vind ik dat. Maar een paar dingen:

- er is nogal een verschil tussen ¤ 700 en ¤ 50.000
- ik heb de pincode van mijn sim-kaart aangepast
- als je shit gestolen wordt, dan meld je dat bij de provider
- ¤ 50.000 per dag gebruiken is volgens mij niet mogelijk
- er zijn providers die een blokkeringsservice bieden

Bovenstaande geldt ook voor jouw oude moeder.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:53:22 #37
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_164987967
Ik heb dat ook altijd belachelijk gevonden, dat telefoon providers gewoon doen alsof ze gek zijn met dit soort dingen.

Ze kunnen wel elke dag ettelijke miljoenen aan rekeningen versturen, zover is hun automatisering wel. Maar er voor zorgen dat de rekening te hoog op loopt, nee helaas, dat kan niet.

Het zijn gewoon klant onvriendelijke, gezichtsloze bedrijven.

Overigens geef ik direct toe dat de oorzaak en schuld bij de klant ligt. Maar daar heb ik het niet over.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:53:31 #38
457526 StuntmanPiloot
als ik pull up is het junta
pi_164987973
quote:
99s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:49 schreef Nizno het volgende:

[..]

maar wat wil jij dan? Een abonnement waarbij de provider de hele dag het handje vast houdt van de beller en bij elke scheet die afwijkt van het normale gedrag contact opneemt?
60 termijnen van 20 en dan 700. Is wel duidelijk iets mis toch?
pi_164987996
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:42 schreef StuntmanPiloot het volgende:
Nee ze zegt dat ze dat niet zegt.
Ja, dat zegt ze wel. Alleen jij maakt er iets anders van.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:45 schreef StuntmanPiloot het volgende:
Jullie doen alsof de provider geen zorgplicht heeft. Zij zien ook dat er OPEENS allemaal spaanse nummers worden gebeld, OPEENS buiten de bundel, opeens veel wordt gesmst etc. Dit is geen normaal gedrag.
Je moeder was op vakantie. Ik kan allerlei redenen bedenken om in het buitenland veel te bellen en te sms-sen. Als je wilt dat externen voor je moeder zorgen, dan moet je daar iemand voor betalen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 31 augustus 2016 @ 15:54:47 #40
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_164988001
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:53 schreef StuntmanPiloot het volgende:

[..]

60 termijnen van 20 en dan 700. Is wel duidelijk iets mis toch?
Hoeft niet, vakantie en de klant wil in het buitenland wel gewoon het hotel kunnen bellen want bijvoorbeeld ligt de partner in het buitenland in het ziekenhuis.

Moeten ze dan de kaart blokkeren zodat je moeder ineens niets kan in het ziekenhuis in het buitenland?

Ja het is vervelend. Maar nee het is niet de schuld van de provider in deze.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:54:53 #41
457526 StuntmanPiloot
als ik pull up is het junta
pi_164988007
Maar mensen ik vroeg of er wat aan viel te doen, niet wiens schuld het is.
  Moderator woensdag 31 augustus 2016 @ 15:54:57 #42
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_164988009
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:53 schreef StuntmanPiloot het volgende:

[..]

60 termijnen van 20 en dan 700. Is wel duidelijk iets mis toch?
Nee hoor, kan altijd gebeuren. Jij wil nu doen alsof de verantwoordelijkheid in beginsel bij de telecomaanbieder ligt, maar die verantwoordelijkheid ligt in beginsel bij je moeder.

Ze had weg moeten gaan van de standaardpincode 0000 om eens mee te beginnen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 31 augustus 2016 @ 15:55:33 #43
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_164988026
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:54 schreef StuntmanPiloot het volgende:
Maar mensen ik vroeg of er wat aan viel te doen, niet wiens schuld het is.
Nou wat er aan te doen is is 700 euro betalen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 31 augustus 2016 @ 15:55:48 #44
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_164988034
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:54 schreef StuntmanPiloot het volgende:
Maar mensen ik vroeg of er wat aan viel te doen, niet wiens schuld het is.
in post 2 is je het juiste antwoord gegeven maar die wil je niet accepteren omdat jij blijkbaar het abonnement van je moeder wel goed vind maar de medewerkers van dat bedrijf niet.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_164988092
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:52 schreef StuntmanPiloot het volgende:

[..]

Ja, en daarop had ik al geantwoord.
Ik lees nergens een antwoord over een pincode.
pi_164988125
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:52 schreef StuntmanPiloot het volgende:

[..]

Jij vindt het normaal om ruim 35x je normale tarief te verbellen? En dat na 5 jaar waar je gewoon je normale tarief betaalde in de vakanties?

Ja, en daarop had ik al geantwoord.
Ja hoor, in de vakantieperiode wel. Plus zal je echt eerst een paar duizend euro moeten verbellen wil daar een alarmpje afgaan. Of denk je dat ze echt iedere dag de facturen van hun klanten zitten te F5'en om te kijken of ze meer kosten maken dan de vorige maand. En dan vooral heel proactief bellen dat ze moeten stoppen met kosten maken? Denk dat zo'n provider na een maand failliet is aan gederfde inkomsten én personeelskosten voor dat hele circus.

Fout gemaakt, billen gebrand, blaren zitten. Zo simpel is het.
pi_164988177
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:54 schreef StuntmanPiloot het volgende:
Maar mensen ik vroeg of er wat aan viel te doen, niet wiens schuld het is.
Is dit soms jouw vader?

  Moderator woensdag 31 augustus 2016 @ 16:03:53 #48
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_164988277
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Fout gemaakt, billen gebrand, blaren zitten. Zo simpel is het.
Jawel, maar dat komt TS niet uit, daarom moeten er ook allerlei er-niet-toe-doende-dingen bijgehaald worden zoals dat ze al wat ouder is en dat de medewerkers van de telecomaanbieder eikels zijn, om wat meer gewicht in de schaal te kunnen gooien omdat TS zelf ook wel beseft dat het een gevalletje 'eigen schuld dikke bult' is, maar hij denkt dat als hij er een opgeklopt verhaal van maakt, dat we hier op Fok! dan alsnog gaan zeggen 'oh ja nee, dan heb je gelijk', om vervolgens dan op hoge poten terug te gaan naar de telecomaanbieder en te roepen 'kijk op een forum zijn ze het met me eens' die zich daar natuurlijk geen hol van aantrekken, en TS nog net zo ver is als dat hij was voor hij deze vraag hier stelde.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_164988320
Snapt iemand hier nou waar en waarom de simkaart mee werd gesleept hij niet gebruikt werd?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 31 augustus 2016 @ 16:13:07 #50
457526 StuntmanPiloot
als ik pull up is het junta
pi_164988514
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel, maar dat komt TS niet uit, daarom moeten er ook allerlei er-niet-toe-doende-dingen bijgehaald worden zoals dat ze al wat ouder is en dat de medewerkers van de telecomaanbieder eikels zijn, om wat meer gewicht in de schaal te kunnen gooien omdat TS zelf ook wel beseft dat het een gevalletje 'eigen schuld dikke bult' is, maar hij denkt dat als hij er een opgeklopt verhaal van maakt, dat we hier op Fok! dan alsnog gaan zeggen 'oh ja nee, dan heb je gelijk', om vervolgens dan op hoge poten terug te gaan naar de telecomaanbieder en te roepen 'kijk op een forum zijn ze het met me eens' die zich daar natuurlijk geen hol van aantrekken, en TS nog net zo ver is als dat hij was voor hij deze vraag hier stelde.
-

[ Bericht 9% gewijzigd door Nizno op 31-08-2016 16:15:26 (persoonlijke vetes vecht je elders uit) ]
  woensdag 31 augustus 2016 @ 16:15:52 #51
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_164988587
Had ze een reisverzekering en heeft ze daar al geïnformeerd?
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_164988597
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:45 schreef StuntmanPiloot het volgende:
Jullie doen alsof de provider geen zorgplicht heeft. Zij zien ook dat er OPEENS allemaal spaanse nummers worden gebeld, OPEENS buiten de bundel, opeens veel wordt gesmst etc. Dit is geen normaal gedrag.
Bij elke provider kan je een plafond instellen. Ga je hierover heen dan wordt je abonnement geblokkeerd.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 31 augustus 2016 @ 16:17:23 #53
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_164988630
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:13 schreef StuntmanPiloot het volgende:

[..]

-
heel simpel, nee wettelijk kun je niets beginnen. Je moeder had zorgplicht en de telecomaanbieder niet. Dat de telecomaanbieder soms een melding doet is een coulante opstelling. Net als dat ze soms mee gaan in de klacht en een deel kwijt schelden. Dit is geen recht maar alleen gebaseerd op coulance.

Zoals post 2 al aangeeft. Neem contact op met de provider en bespreek netjes in normale taal en zonder te eisen wat de mogelijkheden zijn.

Coulance krijg je niet door te eisen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_164988681
Heeft ze dat niet gewoon zelf gedaan? Door per abuis de Nederlandse simkaart in het Spaanse toestel te stoppen?
Als haar Nederlandse toestel gestolen is, zonder simkaart erin. Kunnen ze niet op haar kosten bellen. Dat kan alleen degene die de simkaart heeft, gedaan hebben.
pi_164988833
Ts wil je aub even goed uitleggen welke simkaart nou waar was en waarom want het is super onduidelijk.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_164989519
Zoek juridische hulp buitrn fok om.

Hier vind je alleen maar geklaag en gezeik, op uitzonderingen na.
pi_164989564
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:19 schreef amaranta het volgende:
Heeft ze dat niet gewoon zelf gedaan? Door per abuis de Nederlandse simkaart in het Spaanse toestel te stoppen?
Als haar Nederlandse toestel gestolen is, zonder simkaart erin. Kunnen ze niet op haar kosten bellen. Dat kan alleen degene die de simkaart heeft, gedaan hebben.
Ik neem aan dat het zoiets is ja. Een losse simkaart wordt niet "opeens" gestolen. Dan ben je hem óf kwijtgeraakt en is die gevonden, óf je hebt hem zelf gebruikt, óf je hebt hem ergens in zitten en het totale voorwerp is gestolen (portemonnee, handtas ofzo). Anders weet een dief ook niet dat daar een simkaart te vinden was. In alle drie de gevallen eigen schuld aangezien twee van de drie stommiteiten zijn, en de derde snel zou worden opgemerkt en je dus je provider kunt bellen om de sim te blokkeren.

Provider bellen en hopen op coulance is het enige wat TS kan doen.
pi_164989945
Je verdient toch 15k per maand? Betaal jij toch gewoon?
pi_164989994
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:06 schreef StuntmanPiloot het volgende:

... Ze is nogal oud dus houd je "eigen schuld" opmerkingen voor je....

Volgens mij weet jij hier al dat je nergens recht op hebt, maar hoop je hier nog iets anders te horen.
Maar bel de provider en hoop op coulance.
pi_164990083
Als jij elke maand met je pinpas gemiddeld ¤500 pint en je koopt eens een auto van ¤8000 (dat je pint), dan verwacht je ook een belletje van de bank?

Je kan hooguit op coulance rekenen, voor de rest heb je echt nergens recht op, je verhaal van zorgplicht gaat helemaal niet op.

Ik zal gewoon het verhaal uitleggen bij de provider en hopen dat ze je matsen. Zoals hier al eerder aangehaald is ¤700 nou ook weer niet zo'n astronomisch bedrag voor een paar weken buitenland.
pi_164990186
Dit is trouwens wel precies de reden dat ik mijn ouders telefoon nog ff check voordat zij op vakantie gaan.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 17:39:30 #62
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164990326
Hoe oud is nogal oud?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 31 augustus 2016 @ 17:41:06 #63
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164990374
En je moeder houdt van simpel, maar doet nogal ingewikkeld met abonnementen, simkaarten en telefoons.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 31 augustus 2016 @ 17:44:20 #64
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_164990453
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:52 schreef Queller het volgende:

[..]

In de basis is dat juist en vind ik dat. Maar een paar dingen:

- ¤ 50.000 per dag gebruiken is volgens mij niet mogelijk
-
Als je 24 uur lang naar een satelliettelefoon op Antartica belt kom je daar ongeveer op uit volgens mij.
pi_164990626
quote:
5s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:39 schreef Copycat het volgende:
Hoe oud is nogal oud?
Ik schat ts zn moeder om en nabij de 40 als ik af ga op zn pohi.
pi_164991013
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zoek juridische hulp buitrn fok om.

Hier vind je alleen maar geklaag en gezeik, op uitzonderingen na.
Het goede antwoord is al meerdere keren gegeven. Maar dat wil TS niet horen, tja dat soort topics ontspoort altijd, maakt ook niet uit want TS heeft geen interesse in de feiten.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_164991035
quote:
9s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:41 schreef Copycat het volgende:
En je moeder houdt van simpel,
Ze is dan ook erg blij met haar kinderen.

:@
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_164991238
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:09 schreef gianni61 het volgende:
een vriend van me heeft een zelfde voorvalletje gehad.
telefoon gestolen in een spaanse bar. dag erna nummer geblokkerd, maar in die nacht was al voor over de 1000 euro naar bulgaarse nummers gebeld.

en alles moeten betalen..
Volgens mij heeft die crimineel in Bulgarije een reeks dure betaalnummers opgezet (zo'n beetje als 0906-nummers in NL) en vervolgens hoeft hij maar een telefoon te jatten en zijn nummers te bellen/smssen om geld te innen van jouw telefoonabonnement. Eventueel installeren ze een app die herhaaldelijk belt of smst.
pi_164991250
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:44 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als je 24 uur lang naar een satelliettelefoon op Antartica belt kom je daar ongeveer op uit volgens mij.
Dataverkeer op een ferry naar Scandinavië o.i.d.

Dat kan op 1 dag in de tonnen lopen als je wilt.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_164991277
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:22 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Volgens mij heeft die crimineel in Bulgarije een reeks dure betaalnummers opgezet (zo'n beetje als 0906-nummers in NL) en vervolgens hoeft hij maar een telefoon te jatten en zijn nummers te bellen/smssen om geld te innen van jouw telefoonabonnement. Eventueel installeren ze een app die herhaaldelijk belt of smst.
Nog simpeler is dat je de kroeg in loopt en een stel buitenlanders/vluchtelingen vertelt dat ze vrij mogen bellen voor 10,- per kwartier. :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_164991331
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:10 schreef hottentot het volgende:

[..]

Het goede antwoord is al meerdere keren gegeven. Maar dat wil TS niet horen, tja dat soort topics ontspoort altijd, maakt ook niet uit want TS heeft geen interesse in de feiten.
Dat zal ook wel, maar sowieso kan wgr wel dicht.

Gewoon naar een jurist gaan en daar de waarheid verkrijgen.
Komt anders aan dan op de manier waarop men het hier brengt.
pi_164991375
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dat zal ook wel, maar sowieso kan wgr wel dicht.

Gewoon naar een jurist gaan en daar de waarheid verkrijgen.
Komt anders aan dan op de manier waarop men het hier brengt.
Dat is in dit topic echt niet waar. Juiste antwoord staat in de tweede post. Daar gaat een jurist helemaal niets aan veranderen.
pi_164991380
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat zal ook wel, maar sowieso kan wgr wel dicht.

Gewoon naar een jurist gaan en daar de waarheid verkrijgen.
Komt anders aan dan op de manier waarop men het hier brengt.
Veel mensen hier zijn al geholpen door ze even te helpen met de voorwaarden, of ze te wijzen op een bepaalde wet. Ik zie niet in waarom al die mensen daarvoor naar een jurist zouden moeten gaan.

Voor nieuwe gebruikers is het even wennen, ervaren Fok! users weten meestal prima wat ze wel of niet serieus moeten nemen.

En verder:

NWS kan wel dicht want we kunnen de krant kopen.
FHF kan wel dicht, want hang maar een briefje op in de supermarkt.
V&A is ook maar onzin want er is marktplaats.

etc.. etc..

Daarnaast als jij je ergert aan WGR, dan moet je er gewoon niet meer komen. Werkt bij mij met KLB echt uitstekend.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_164991848
Zomaar je abonnement blokkeren gebeurt volgend mij nooit. Wat ze wel vaak doen is ie smsjes sturen met dat je teveel verbruikt. Maarja die krijg je natuurlijk niet als je sim weg is. Dat kan je de provider niet aanrekenen.
pi_164992081
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:26 schreef GS-Raw het volgende:
Als jij elke maand met je pinpas gemiddeld ¤500 pint en je koopt eens een auto van ¤8000 (dat je pint), dan verwacht je ook een belletje van de bank?


Wel met creditcard.ik heb wel eens ics medewerker aan de telefoon gehad omdat ik veel geld uitgaf op een site waar ik voorheen nooit iets uitgaf met creditcard.

Wanneer dit soort partijen data gaan analyseren kunnen ze vrij goed schatten of iets klopt of niet, aangezien ze toch al alles van ons weten. De meeste mensen zitten niet op deze bemoeienis te wachten, maar voor sommigen is het wel handig.
pi_164993438
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:08 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Wel met creditcard.ik heb wel eens ics medewerker aan de telefoon gehad omdat ik veel geld uitgaf op een site waar ik voorheen nooit iets uitgaf met creditcard.

Wanneer dit soort partijen data gaan analyseren kunnen ze vrij goed schatten of iets klopt of niet, aangezien ze toch al alles van ons weten. De meeste mensen zitten niet op deze bemoeienis te wachten, maar voor sommigen is het wel handig.
Toen ik met mijn Nederlandse bankpas binnen 24 uur eerst in Melbourne, daarna in Kuala Lumpur en tot slot in Abu Dhabi met mijn pinpas betaalde had ik ook een medewerker van de bank aan de lijn, rond 2 uur 's nachts Nederlandse tijd.
Maar dat is sterk afwijkend gedrag ten opzichte van alle gebruikers.

In dit geval wordt er in de vakantieperiode ineens veel gebeld in een populair vakantieland. Dat zal geen extreme zeldzaamheid zijn, bij ziekte of een ongeval tijdens een reis. Je hangt dan letterlijk zomaar één of meerdere dagen vrijwel continu aan het regelen van de complete afhandeling. Contact met artsen, accommodaties, reisorganisaties, hulpdiensten, familielid in het ziekenhuis, familie/vrienden thuis... Tussen de telefoontjes door het nodige dataverbruik om alle adressen en telefoonnummers op te zoeken die je nodig hebt, een online zoektocht naar vervangende accommodatie dichtbij het ziekenhuis waar je reisgenoot ligt etc.

Voor een simpel gevalletje autopech heb ik in totaal al bijna een uur aan buitenlandse belkosten gehad afgelopen zomer. En ik werd dan nog op weg geholpen door de Oostenrijkse wegenwacht, dus kwam niet in het traject voor reparatie bij een garage en een vervangende auto.
pi_164993447
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:08 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Wel met creditcard.ik heb wel eens ics medewerker aan de telefoon gehad omdat ik veel geld uitgaf op een site waar ik voorheen nooit iets uitgaf met creditcard.

Wanneer dit soort partijen data gaan analyseren kunnen ze vrij goed schatten of iets klopt of niet, aangezien ze toch al alles van ons weten. De meeste mensen zitten niet op deze bemoeienis te wachten, maar voor sommigen is het wel handig.
Als Visa de betalingen verdacht vind hebben die geen enkele moeite met het blokkeren van de pas totdat jij hebt aangegeven dat het goed is. Is mijn vrouw reeds 2x overkomen en beide keren door haar reisbedrag, op Maandag de pas in Amerika gebruiken, op dinsdag in Zwitserland, Woensdag in Turkije en Pakistan vond men toch teveel van het goede en dan blokkeert men de pas gewoon.

De andere keer was dat er plotseling erg veel online werd besteld met leveradressen in 2 verschillende landen, hopla geblokkeerd :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_164993702
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:45 schreef StuntmanPiloot het volgende:
Jullie doen alsof de provider geen zorgplicht heeft. Zij zien ook dat er OPEENS allemaal spaanse nummers worden gebeld, OPEENS buiten de bundel, opeens veel wordt gesmst etc. Dit is geen normaal gedrag.
Ze zien dat inderdaad instantly. :')
pi_164993723
En tip voor je moeder: stap over naar Hollandse Nieuwe. Daar kun je niet buiten je bundel bellen tenzij je het zelf weer via de app opwaardeert.
pi_164994082
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 20:08 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Knip

Er zijn ook voldoende legitieme voorbeelden. Je kan niet van je provider verwachten dat hij alle gebelde nummers googled. Wel valt er heel veel op te maken uit patronen.

Langdurig naar 1 servicenummer bellen kan wel verdacht zijn, des te meer wanneer meerdere mensen problemen hebben met dat nummer.

Het hoeft geen rocket science te zijn om verdachte situaties eruit te pikken en evt te valideren a la creditcard maatschappijen. Providers moeten er dan wel in willen investeren. Daarnaast kan jij je afvragen of het hun taak is.

Het kan allemaal een meer service gericht. Verwacht alleen niet dat het tegen hetzelfde tarief kan waardoor klanten af zullen haken.
pi_164999900
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:41 schreef StuntmanPiloot het volgende:

[..]

Wanneer je nooit in 5 jaar tijd boven de 20 eu hebt betaald, ofwel 60 x 20 euro, is dat wel irreëel hoog.
Waarom heeft ze een abbo en geen prepaid als ze zo weinig (en alleen in Nederland) belt? Had ze dit hele probleem niet gehad.
pi_165003035
Zou zoiets niet onder een diefstal verzekering vallen?
Built for Speed
  donderdag 1 september 2016 @ 08:02:05 #83
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165003224
Het ene oudje is gevallen en heeft een rollator nodig.. het andere oudje iemand die op haar past als ze het zelf niet meer kan.. Moeilijker is het niet lijkt me..
Zelfde geval met jonge kinderen.. die bellen sexlijnen etc.. Dat weet je en dus neem je daar maatregelen tegen..

Dat is er dus aan te doen.. moeders in het vervolg wat beter in de gaten houden.. daar heeft een provider verder niets mee van doen..

Verder zonder simkaart kun je niet bellen.. dus daar klopt iets niet aan het verhaal van TS
pi_165003624
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:32 schreef gianni61 het volgende:

[..]

als het je lukt om zelf voor 50k te verbellen in 24 uur zou je diezelfde rekening toch ook krijgen..
Zakelijk meegemaakt dat er voor 68k verbeld was in 14u tijd voordat bij de provider de kaart geblokkeerd werd wegens buitensporig veel gebruik . Sim-kaart wsl gekloont in een belshop en in die 14u voor onnoemelijk veel tijd gebeld naar de meest vage landen. (edit: doordat er buiten het eigen netwerk in het buitenland gebeld word, kan dit schijnbaar. DOn't ask me, ook geen techneut maar we hebben hier nogal wat over gesproken met de desbetreffende provider, gelukkig kregen we nog 70% korting).

Anyway, direct aangifte gedaan? Verzekerd? Etc....
Ben alleen bang dat een verzekeraar ook weinig doet als pincode 0000 was.
pi_165006540
In tegenstelling tot credit cards en bankpassen is er geen "is er voldoende saldo" controle met de thuisbasis om dit gesprek te voeren?
Daarnaast is er ook geen controle "ik wil 5 minuten bellen naar ... mag dat?" Oeps het gesprek wordt toch 6 minuten, wordt deze nu afgebroken?

Banken hebben het wat dat betreft zo veel makkelijker, mag ik 25 euro hebben, ja dat mag en komt er 25 euro uit de muur. Of het exacte bedrag is bij de bank bekend OF je hebt je EEN gast transactie per dag verbruikt.

De prijs van een gesprek is pas achteraf bekend, als je in een keer 7 uur belt zien veel providers dat niet totdat het gesprek beeindigd is. Zeker niet als dat gesprek in het buitenland heeft plaats gevonden en tja als je dan 5 euro per minuut moet afrekenen voor een intenationaal gebeld 0900 nummer ben je ZUUR
pi_165008516
quote:
2s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja hoor, in de vakantieperiode wel. Plus zal je echt eerst een paar duizend euro moeten verbellen wil daar een alarmpje afgaan. Of denk je dat ze echt iedere dag de facturen van hun klanten zitten te F5'en om te kijken of ze meer kosten maken dan de vorige maand. En dan vooral heel proactief bellen dat ze moeten stoppen met kosten maken? Denk dat zo'n provider na een maand failliet is aan gederfde inkomsten én personeelskosten voor dat hele circus.

Fout gemaakt, billen gebrand, blaren zitten. Zo simpel is het.
Nou... Ik heb in mijn leven tweemaal een hoger telefoongebruik gehad.. en meteen hing de volgende dag de provider aan de telefoon of ik interesse had in een duurdere abo..
Dán kunnen ze het dus wel.
pi_165008535
Zonder reclame te willen maken .. Er is een dochter van vodafone waarbij je elke maand een vast bedrag aan tegoed krijgt, en daar ook vooraf voor betaalt. Als dat tegoed op is, is het op en kan er niet meer gebeld worden. Wel kan je voor hetzelfde tarief opwaarderen (automatisch, maar dat lijkt me dus in deze niet zo'n goed idee) via internet of sms.

Een soort van, prepaid abonnement.

En misschien eens je moeder op het hart drukken dat ze een random getal van 4 cijfers uit haar hoofd leert. Moet toch wel lukken?
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 1 september 2016 @ 13:13:30 #88
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165008622
Gewoon op Twitter met consumentenbond dreigen naar je provider, hoewel het niet hun verantwoordelijkheid is.

Wat voor nummers zijn het volgens het overzicht? Commerciële scamnummers of particuliere?
pi_165008963
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 18:24 schreef hottentot het volgende:

[..]

Nog simpeler is dat je de kroeg in loopt en een stel buitenlanders/vluchtelingen vertelt dat ze vrij mogen bellen voor 10,- per kwartier. :)
:') nee.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_165009153
Wat een wazig en onsamenhangend verhaal. Ik kan er werkelijkwaar geen touw aan vastknopen.

Feit is dat je moeder gewoon moet betalen, oud of niet. Het leven is hard.
pi_165009368
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nou... Ik heb in mijn leven tweemaal een hoger telefoongebruik gehad.. en meteen hing de volgende dag de provider aan de telefoon of ik interesse had in een duurdere abo..
Dán kunnen ze het dus wel.
De provider had dus naar het onbekende Spaanse mobieltje moeten bellen? Wist niet dat kristallen bollen nog actief gebruikt werden.
pi_165009381
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:34 schreef Timeschanger het volgende:
Wat een wazig en onsamenhangend verhaal. Ik kan er werkelijkwaar geen touw aan vastknopen.

Feit is dat je moeder gewoon moet betalen, oud of niet. Het leven is hard.
Ik ook niet. Snap er geen reet van. Waarom zit ie überhaupt te lullen over twee simkaarten als er maar met een nummer/rekening iets is gebeurd?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_165009421
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:42 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Ik ook niet. Snap er geen reet van. Waarom zit ie überhaupt te lullen over twee simkaarten als er maar met een nummer/rekening iets is gebeurd?
Ik heb ook al 2x om uitleg gevraagd, maar neehoor.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_165010474
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:13 schreef Manke het volgende:
Gewoon op Twitter met consumentenbond dreigen naar je provider, hoewel het niet hun verantwoordelijkheid is.

Wat voor nummers zijn het volgens het overzicht? Commerciële scamnummers of particuliere?
Maar daarmee maak je je belachelijk tegenover je vrienden en collega's.

En ook weten we nog niet hoe de "dief" de pincode heeft "geraden"
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  donderdag 1 september 2016 @ 14:31:14 #95
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_165010523
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:13 schreef Manke het volgende:
Gewoon op Twitter met consumentenbond dreigen naar je provider, hoewel het niet hun verantwoordelijkheid is.
Dat maakt echt geen indruk hoor. Een echte authoriteit is het niet te noemen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_165015990
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:42 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Ik ook niet. Snap er geen reet van. Waarom zit ie überhaupt te lullen over twee simkaarten als er maar met een nummer/rekening iets is gebeurd?
het ligt dus niet aan mij

Ze doet haar simkaart uit haar Nederlandse in haar Spaanse telefoon. De Nederlandse telefoon wordt gestolen en nu heeft ze een rekening van 700 8)7
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_165017037
Een provider blokkeert wel bij 'hoogverbruik', maar 700 euro is nou niet echt een astronomisch bedrag.

Hoogverbuik-in-het-buitenland moet worden aangeleverd vanuit het buitenland. Jaja, het is wel één Europa meer het zijn echt autonome gsm-netwerken. En die synchroniseren niet realtime alle gegevens. Dus verbruik in het buitenland duurt altijd even voordat dat de Nederlandse provider bekend is. En dan moet het ook nog zó hoog zijn dat die provider veiligheidshalve afsluit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_165030579
klinkt een beetje als "mijn moeder heeft door d'r gekloot met meerdere simkaarten de verkeerde simkaart in spanje in d'r telefoon gedaan en daarom een rekenning van 700 euro gekregen. Is het geloofwaardig als we zeggen dat d'r simkaart gestolen is..want dan hoeven we niet te betalen"
pi_165030772
TS, ik werk op de klantenservice voor een grote provider in Nederland. De provider kan je hier niet mee verder helpen, hoe vervelend het ook is. De provider gaat niet de schade op zich nemen terwijl de provider er zelf niets aan kan doen. Er zijn mensen die ik vakantieperiodes voor meer verbellen, dus ook een blokkade wordt niet zomaar opgelegd.

Ik adviseer je contact op te nemen met de reisverzekering.
pi_165033269
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:34 schreef Timeschanger het volgende:
Wat een wazig en onsamenhangend verhaal. Ik kan er werkelijkwaar geen touw aan vastknopen.

Feit is dat je moeder gewoon moet betalen, oud of niet. Het leven is hard.
Misschien de reisverzekering als er daadwerkelijk iets gestolen is.
Maar het verhaal is te vaag.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_165034203
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:50 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
klinkt een beetje als "mijn moeder heeft door d'r gekloot met meerdere simkaarten de verkeerde simkaart in spanje in d'r telefoon gedaan en daarom een rekenning van 700 euro gekregen. Is het geloofwaardig als we zeggen dat d'r simkaart gestolen is..want dan hoeven we niet te betalen"
Dit dus eigenlijk. Is iig een stuk geloofwaardiger dan 'ik heb 3 simkaarten terwijl ik niets van abonnementen weet, en ze hebben allemaal pincode 0000'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_165035099
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Misschien de reisverzekering als er daadwerkelijk iets gestolen is.
Maar het verhaal is te vaag.
Maar die zal ook een aangifte willen zien, en ik gok maar dat die er niet is.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zaterdag 3 september 2016 @ 14:56:00 #103
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_165057175
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:39 schreef StuntmanPiloot het volgende:

[..]

Meid, je bent echt achterlijk even serieus. Jij zegt toch dat een provider jou niet moet verhinderen om zoveel te kunnen bellen als je wilt? En dat je op je shit moet letten? Dan is het toch, volgens jouw logica, je eigen schuld als je tel gestolen wordt en je 50k rekening krijgt omdat je provider je niet zou moeten hinderen?

Zelfs een rekening van 3000 miljoen miljard triljoen moet mogelijk zijn na 24 uur. Weet je wat voor data 4k film verbruikt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')