quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:25 schreef Fokker89 het volgende:
http://frontpage.fok.nl/p(...)-voor-de-tk2017.html
En FOK voller zit met anti-PVV'ers dan met PVV'ers.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:27 schreef GGMM het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Verrassend. Terwijl de FP juist zo z'n best doen om aanhangers van elke politieke partij een platform te geven.
Kom op, je kan het! Nog even volhouden! You're halfway!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:35 schreef halfway het volgende:
Met zo'n username bombardeer ik dit topic tot
KUTTOPIC!!
Heb geen vertrouwen in de politiek. Als het te erg gaat worden ga ik als een rat het schip verlaten.quote:
Marianne Thiemequote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:33 schreef Dven het volgende:
Als ik zou gaan stemmen dan had ikPvdD
gestemd
Omdatdieren
Ga je emigreren jongen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:38 schreef -AMG- het volgende:
[..]
Heb geen vertrouwen in de politiek. Als het te erg gaat worden ga ik als een rat het schip verlaten.
Dat noem je pech gehad ik noem het het is hun grootste geluk geweest, waarom zou een ander ook zo gedraaid hebben en hun zin gegeven?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:24 schreef wegmetdeEU het volgende:
De VVD heeft sowieso pech gehad door in een coalitie te gaan met de PvdA, maar kon ook niet verl anders met die zetelverdeling.
John, wil je alsjeblieft voor een of andere partij op de lijst gaan staan, dan stem ik je de Kamer in. Dat moet hilarische taferelen opleveren.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat noem je pech gehad ik noem het het is hun grootste geluk geweest, waarom zou een ander ook zo gedraaid hebben en hun zin gegeven?
Ik denk dat als de vvd met d66 in een coalitie gezeten zou hebben ze er beter voor stonden dan nu.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
John, wil je alsjeblieft voor een of andere partij op de lijst gaan staan, dan stem ik je de Kamer in. Dat moet hilarische taferelen opleveren.
Als ik terug kijk naar menig debat hoe verliefd ze keken naar mekaar denk ik dat ook!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:59 schreef wegmetdeEU het volgende:
[..]
Ik denk dat als de vvd met d66 in een coalitie gezeten zou hebben ze er beter voor stonden dan nu.
Toeval of niet?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:59 schreef wegmetdeEU het volgende:
[..]
Ik denk dat als de vvd met d66 in een coalitie gezeten zou hebben ze er beter voor stonden dan nu.
Waarom stem je dan niet?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:33 schreef Dven het volgende:
Als ik zou gaan stemmen dan had ikPvdD
gestemd
Omdatdieren
Ik stemde ook normaal niet, echter naar het staaltje wat het kabinet me heeft laten zien doe ik dat dus nooit en te nimer meer!quote:
Je houdt wel van discriminatie , godsdienstonderdrukking en de democratie ondermijnen ?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:45 schreef Droopie het volgende:
Ik stem de PVV..
Omdat ze zich wat rechtsers profileren dan wat ik zelf ben.
Maar in de politiek wordt de soep niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.
De huidige politiek/ EU faalt zo hard, en de PVV is ook niet zonder schone handen, maar dat is mijn keuze.
Leuk dat je dit aanhaalt, is dat niet wat het kabinet heeft gedaan?quote:
Democratie in Nederland, merk er weinig van.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je houdt wel van discriminatie , godsdienstonderdrukking en de democratie ondermijnen ?
Dat moeten we niet hebben nee, mensen met realistisch besef.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:22 schreef Droopie het volgende:
Charismatische knul, alleen weinig realistisch besef kwijt.
Te veel moeite. Registreren, proxedure, machtigen of brieven sturen. Ik geloof het allemaal wel. Buiten dat zie ik Nederland graag een keer branden en die kant lijkt het langzamerhand wel op te gaan. Ik kan niet wachtenquote:
En de dieren maar mee laten branden?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Te veel moeite. Registreren, proxedure, machtigen of brieven sturen. Ik geloof het allemaal wel. Buiten dat zie ik Nederland graag een keer branden en die kant lijkt het langzamerhand wel op te gaan. Ik kan niet wachten
Als deze man zich kandidaat zou stellen voor een eigen partij zou ik op hem stemmen..blindquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:59 schreef MrBadGuy het volgende:
In ieder geval geen VVD meer, misschien dat ze over 10 jaar wel weer een kans maken. Daarnaast ook geen PvdA, GL, D66, SP, CU, PvdD... blijft vrij weinig over, mogelijk dat mijn stem naar Pieter Omtzigt gaat (niet helemaal mijn partij, maar een prima politicus en in het land der blinden...).
Niets mis met een biefstukje op z'n tijdquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:45 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
En de dieren maar mee laten branden?
Heeft het kabinet de oppositie monddood gemaakt ?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Leuk dat je dit aanhaalt, is dat niet wat het kabinet heeft gedaan?
De oppositie monddood gemaakt?
Kwarteten in de kamer?
Branden ? Echte branden ?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Te veel moeite. Registreren, proxedure, machtigen of brieven sturen. Ik geloof het allemaal wel. Buiten dat zie ik Nederland graag een keer branden en die kant lijkt het langzamerhand wel op te gaan. Ik kan niet wachten
Wat heeft het dan nog voor een doel als er al een evt dealtje is met 1 of andere gedoogpartner?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heeft het kabinet de oppositie monddood gemaakt ?
Dealtje of niet. Dan kunnen kamerleden nog steeds hun mond open doen. over kwesties.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat heeft het dan nog voor een doel als er al een evt dealtje is met 1 of andere gedoogpartner?
Oja?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dealtje of niet. Dan kunnen kamerleden nog steeds hun mond open doen. over kwesties.
En dat een kabinetscoalitie een meerderheid zoekt voor een plan aannemen is normale democratie.
Waarom zou men dat niet doen ?
Ik denk niet dat een muur terugpraat.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Oja?
Kwarteten noem ik het hebben ze gedaan, wie heeft het eerste de meeste setjes.
Mond opendoen ja inderdaad, daar is ook alles mee gezegd, ik zou het noemen zeg het tegen een muur dan krijg ik misschien nog een reactie!
En dat heeft voor die mensen geen gevolgen, ik zou het toch niet doen te vaak tegen een motie (van eigen partij) stemmen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een muur terugpraat.
Maar kamerleden kunnen in en buiten de kamer hun standpunten duidelijk maken.
Als een meerderheid van de kamerleden anders denken, dan is dat hun vrijheid .
GL of "Omtzigt"? Ik weet het niet maar twee grotere tegenpolen zijn bijna niet mogelijk.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:01 schreef bamibij het volgende:
Misschien GL, misschien CDA (Omtzigt), misschien PiratenPartij
Hopeloosquote:Op zondag 28 augustus 2016 09:37 schreef wegmetdeEU het volgende:
Kan iemand John abn leren? Of hem een typcursus aanbieden?
als ik idealistisch stem dan GL, stem ik pragmatischer dan Omtzigt (en omdat dat een heel goede politicus is)quote:Op zondag 28 augustus 2016 08:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
GL of "Omtzigt"? Ik weet het niet maar twee grotere tegenpolen zijn bijna niet mogelijk.
Ik vond het vreemd omdat ikzelf Omtzigt ook wel waardeer maar in geen miljoen jaar op Groenlinks zou stemmen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:01 schreef bamibij het volgende:
[..]
als ik idealistisch stem dan GL, stem ik pragmatischer dan Omtzigt (en omdat dat een heel goede politicus is)
Omtzigt is in alles een tegenpool van jouw geliefde PVV: Hij weet waar ´ie het over heeft, komt met goede argumenten en is zeer constructief.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik vond het vreemd omdat ikzelf Omtzigt ook wel waardeer maar in geen miljoen jaar op Groenlinks zou stemmen.
Die worden ook niet groot als je er niet op stemt.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:24 schreef robin007bond het volgende:
SP. Waarom? PvdA is niet meer de partij die het vroeger geweest is. GroenLinks is een yuppenpartij geworden en is nog steeds voorstander van flexibilisering en dergelijke. Daarnaast vond ik het steunen van die Kunduz-missie niet goed. Partij voor de Dieren kan geen vuist maken omdat het zo'n kleine partij is. Hetzelfde met PiratenPartij.
De rest van de partijen staan te ver van mijn gedachten af om in overweging genomen te worden.
Dat is waar, maar ik heb ook liever geen single-issue partijen eerlijk gezegd. Doe mij maar liever een partij met een volmaakte ideologie.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:36 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Die worden ook niet groot als je er niet op stemt.
Kan, daar ken ik de man niet goed genoeg voor. We weten het niet. Hij is geen typische CDA'er of eigenlijk geen typische politicus. Hij is geen ideoloog. Dat waardeer ik aan hem, samen met zijn dossierkennis en vastberadenheid. Hij is een puzzelaar die ook wel de behoefte heeft aan confrontatie. Ik weet niet wat hij echt over de PVV denkt maar denk wel dat hij ook mijlenver van Groenlinks staat.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:06 schreef bamibij het volgende:
[..]
Omtzigt is in alles een tegenpool van jouw geliefde PVV: Hij weet waar ´ie het over heeft, komt met goede argumenten en is zeer constructief.
Zijn ze dat niet allebei? PvdD bijv heeft toch een veel bredere ideologie dan dierenwelzijn?quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik heb ook liever geen single-issue partijen eerlijk gezegd. Doe mij maar liever een partij met een volmaakte ideologie.
Hmmm... Ik weet het niet. Het is mij een beetje vaag. Ze zitten wel bij de linkse EU-groep waar SP ook bij zit en ze stemmen meestal hetzelfde.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:43 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Zijn ze dat niet allebei? PvdD bijv heeft toch een veel bredere ideologie dan dierenwelzijn?
Nog een voordeel aan de SGP is dat Van der Staaij een betrouwbare politicus isquote:Op zondag 28 augustus 2016 12:05 schreef SeLang het volgende:
Zoals ik er momenteel in sta: Er is geen enkele partij die ook maar in de buurt komt van wat ik zou willen. Maar sommige standpunten van sommige partijen daar ben ik het wel grotendeels mee eens. Je moet dus kijken naar het effect dat jouw stem heeft in het totale plaatje.
Voorbeeld:
Ik ben kritisch op de EU en vind dat de euro in de huidige vorm moet worden heroverwogen. In die zin zit ik aardig op de lijn van bijvoorbeeld de SGP. Alleen krijg je er dan allerlei extreem christelijke standpunten bij waar ik niet op zit te wachten...
Echter, de SGP wordt toch nooit groter dan enkele zetels en de NL samenleving is zo seculier dat een eventuele stem van mij er nooit voor gaat zorgen dat Nederland een theocratie wordt of dat het homohuwelijk wordt teruggedraaid of dat vrouwen hun stemrecht wordt ontnomen.
Maar een extra zeteltje voor de SGP kan wel net de doorslag geven als er wordt gestemd over Europese kwesties, zonder dat je daarvoor de linksen (SP, PVV, Dierenpoes, etc) toegang geeft tot je portemonnee. En zonder dat je daarvoor schreeuwerige populisten de kamer in helpt die de samenleving polariseren.
Dus kijkend naar het overall effect van mijn stem is zo'n "rare" partij als SGP dan opeens een serieuze stem optie.
Pechtold stopt en Verhoeven neemt het zaakje over. Tenminste, als ze geen regeringspartner worden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 09:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hopeloos
Maar ontopic ik zweef ergens tussen GL en D66. Zou nu denk ik voor GL gaan. Pechtold lijkt me wat uitgedoofd.
Een FOK!er die er over heeft nagedachtquote:Op zondag 28 augustus 2016 12:05 schreef SeLang het volgende:
Zoals ik er momenteel in sta: Er is geen enkele partij die ook maar in de buurt komt van wat ik zou willen. Maar sommige standpunten van sommige partijen daar ben ik het wel grotendeels mee eens. Je moet dus kijken naar het effect dat jouw stem heeft in het totale plaatje.
Voorbeeld:
Ik ben kritisch op de EU en vind dat de euro in de huidige vorm moet worden heroverwogen. In die zin zit ik aardig op de lijn van bijvoorbeeld de SGP. Alleen krijg je er dan allerlei extreem christelijke standpunten bij waar ik niet op zit te wachten...
Echter, de SGP wordt toch nooit groter dan enkele zetels en de NL samenleving is zo seculier dat een eventuele stem van mij er nooit voor gaat zorgen dat Nederland een theocratie wordt of dat het homohuwelijk wordt teruggedraaid of dat vrouwen hun stemrecht wordt ontnomen.
Maar een extra zeteltje voor de SGP kan wel net de doorslag geven als er wordt gestemd over Europese kwesties, zonder dat je daarvoor de linksen (SP, PVV, Dierenpoes, etc) toegang geeft tot je portemonnee. En zonder dat je daarvoor schreeuwerige populisten de kamer in helpt die de samenleving polariseren.
Dus kijkend naar het overall effect van mijn stem is zo'n "rare" partij als SGP dan opeens een serieuze stem optie.
ABN he een fokker die erover heeft nagedacht!quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:04 schreef wegmetdeEU het volgende:
[..]
Een FOK!er die er over heeft nagedacht
OT: Van der Staaij en Dijkgraaf () lijken heel betrouwbaar en principieel.
Nou dan ben je snel klaar: geen enkel effectquote:Op zondag 28 augustus 2016 12:05 schreef SeLang het volgende:
Je moet dus kijken naar het effect dat jouw stem heeft in het totale plaatje.
1 enkele niet nee!quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:41 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Nou dan ben je snel klaar: geen enkel effect
Wat ik veel schokkender vind is dat er nog steeds 67 FOK!-ers (3%) voor de PvdA stemt. Hebben die mensen hun ogen dicht gehad de afgelopen 3 jaar en geen enkel nieuwsbericht gelezen? Of drukken ze zomaar op een knopje? Of stemmen ze PvdA omdat hun opa dat ook altijd al deed in 1930?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:27 schreef GGMM het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Verrassend. Terwijl de FP juist zo z'n best doen om aanhangers van elke politieke partij een platform te geven.
Leverden die de premier dan?quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ik veel schokkender vind is dat er nog steeds 67 FOK!-ers (3%) voor de PvdA stemt. Hebben die mensen hun ogen dicht gehad de afgelopen 3 jaar en geen enkel nieuwsbericht gelezen? Of drukken ze zomaar op een knopje? Of stemmen ze PvdA omdat hun opa dat ook altijd al deed in 1930?
Als ze de FP bezoeken zal het wel gaan om mensen die random wat ingedrukt hebben.quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ik veel schokkender vind is dat er nog steeds 67 FOK!-ers (3%) voor de PvdA stemt. Hebben die mensen hun ogen dicht gehad de afgelopen 3 jaar en geen enkel nieuwsbericht gelezen? Of drukken ze zomaar op een knopje? Of stemmen ze PvdA omdat hun opa dat ook altijd al deed in 1930?
Maar waarom stem jij niet gewoon PVV? Dat past toch veel beter bij je dan die gespeelde sympathie voor de SGP?quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:42 schreef LXIV het volgende:
Er zou een cordon-sanitair rondom de PvdA moeten worden opgetrokken, voordat ze nog groter worden!
Hoezo heeft de PvdA dan meer fouten gemaakt?quote:
*héquote:Op zondag 28 augustus 2016 13:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
ABN he een fokker die erover heeft nagedacht!
Of een fokker die er volgens jou over nagedacht heeft?
Ik lijk op een hond maar ik ben een kat!
De SGP is niet daadwerkelijk anti-EU. Kijk eenvoudig naar waar de heer Belder, de SGP europarliamentariër allemaal mee instemt.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:05 schreef SeLang het volgende:
Voorbeeld:
Ik ben ook niet anti EUquote:Op zondag 28 augustus 2016 15:21 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
De SGP is niet daadwerkelijk anti-EU. Kijk eenvoudig naar waar de heer Belder, de SGP europarliamentariër allemaal mee instemt.
Serieuze partijen zijn dan ook voor de EU. Dat is toch niet meer dan logisch?quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:21 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
De SGP is niet daadwerkelijk anti-EU. Kijk eenvoudig naar waar de heer Belder, de SGP europarliamentariër allemaal mee instemt.
Maar er zit een verschil in anti-EU en eurosceptisch. Anti-EU is op voorhand tegen de EU, het tegenovergestelde van Hans van Baalen, die overal op voorhand mee instemt.quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:21 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Wat dus onmogelijk is, want de EU gaat slechts één kant op.quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:41 schreef wegmetdeEU het volgende:
[..]Eurosceptisch is (naar mijn definitie) dat je voor een eu bent, maar ook kritisch bent.
Tot voor kort was dat nog zo maar we zijn "peak-EU" inmiddels gepasseerd. Met de Brexit is de EU nu ook officieel begonnen uit elkaar te vallen. Ze zullen nu terug moeten roeien om een verder uiteenvallen te voorkomen. Met het referendum van 2 oktober krijgen ze de middelvinger van Hongarije en mogelijk ook van Italië en zo gaat dat dan verder. Volgend jaar misschien een Front National regering in Frankrijk, Wilders in NL, etc etc. En dan zitten we momenteel nog op de piek van de economische cyclus. Moet je zien wat er gebeurt als we weer in recessie gaan... De komende jaren wordt het redden wat er te redden valt voor de EU.quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:42 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Wat dus onmogelijk is, want de EU gaat slechts één kant op.
Van welk land kwam die minister of noem het maar, waar Koenders zo kwaad op zou zijn?quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Tot voor kort was dat nog zo maar we zijn "peak-EU" inmiddels gepasseerd. Met de Brexit is de EU nu ook officieel begonnen uit elkaar te vallen. Ze zullen nu terug moeten roeien om een verder uiteenvallen te voorkomen. Met het referendum van 2 oktober krijgen ze de middelvinger van Hongarije en mogelijk ook van Italië en zo gaat dat dan verder. Volgend jaar misschien een Front National regering in Frankrijk, Wilders in NL, etc etc. En dan zitten we momenteel nog op de piek van de economische cyclus. Moet je zien wat er gebeurt als we weer in recessie gaan... De komende jaren wordt het redden wat er te redden valt voor de EU.
Ik hoop dat de EU toch nog kan overleven in één of andere vorm maar ik heb daar steeds minder vertrouwen in als je bijvoorbeeld ziet dat zo'n Juncker na de Brexit geen ontslag heeft genomen of gekregen. Die mensen leven in een bubble en hebben echt geen flauw benul wat er aan de hand is.
Respect.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:36 schreef SeLang het volgende:
Waar vind je dat tegenwoordig nog, een partij die zichzelf benadeelt door principes te hebben
Omdat de PVV gewoon een zwak geleide partij is zonder al te veel talent in de ploeg. Bovendien stemmen al genoeg mensen PVV.quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar waarom stem jij niet gewoon PVV? Dat past toch veel beter bij je dan die gespeelde sympathie voor de SGP?
Ik heb nooit PVV gestemd en al meerdere malen SGP/CUquote:Op zondag 28 augustus 2016 12:07 schreef 99.999 het volgende:
Vind het wel vermakelijk dat de SGP nu plots populair wordt onder de fokkertjes die Wilders toch niet meer vertrouwen
Dat zeg ik, het is erg vermakelijk. Geen flauw benul waar ze voor staan maar wel stoer zeggen op ze te gaan stemmen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb nooit PVV gestemd en al meerdere malen SGP/CU
Zo zie ik het inderdaad ook. Een PVV kan nuttig zijn als ze een paar zeteltjes hebben zodat ze een beetje keet kunnen schoppen in de kamer en andere partijen worden gedwongen om een aantal ongemakkelijke thema's eindelijk eens te adresseren. Maar niemand zit te wachten op een PVV met 35 zetels. Wie gaan er dan allemaal zitten op die zetels? De enige competente in die partij is volgens mij Wilders zelf (en ja, die is zeker wel competent in wat hij doet, maar het is wel een solist).quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat de PVV gewoon een zwak geleide partij is zonder al te veel talent in de ploeg. Bovendien stemmen al genoeg mensen PVV.
Welke partij heeft een hoer als lijsttrekker?quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:43 schreef CrashO het volgende:
PVV is waardeloos. Leuk om te schreeuwen vanaf de buhne, maar in de praktijk is het gewoon een sateliet partij van de VVD maar dan met af en toe wat extreme uitspraken door de grote blonde leider.
VVD , PvdA (en CDA) worden het niet door hun geschiedenis in de regering van de afgelopen kabinetten. Eurofielen en extreme gekkies vallen ook af (doei D66, SP en groenlinks). En dan blijft er dus ... vrijwel niks over. Partij van de bejaarde graaiers, een partij met een hoer als lijsttrekker en nog wat verplinterd spul.
Ik denk dat mijn stem dus naar Dierenpoes gaat. Als je de PvdD haar standpunten pakt, zijn ze allemaal redelijk solide en ook in debatten is Thieme altijd erg sterk. Alleen die dierenknuffel-punten van ze geef ik niet heel veel om. Maar als de keuze is tussen wat duurder vlees of een stel debielen in de 2e kamer...
Pornoactrice, officieel gezien.quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:48 schreef Tuned22 het volgende:
[..]
Welke partij heeft een hoer als lijsttrekker?
Dank jequote:Op zondag 28 augustus 2016 19:50 schreef CrashO het volgende:
[..]
Pornoactrice, officieel gezien.
De nieuwe lijsttrekker van de Piratenpartij. Ancilla van de Leest
Wat is extreem? De SP is de PvdA van 20 jaar geleden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:43 schreef CrashO het volgende:
PVV is waardeloos. Leuk om te schreeuwen vanaf de buhne, maar in de praktijk is het gewoon een sateliet partij van de VVD maar dan met af en toe wat extreme uitspraken door de grote blonde leider.
VVD , PvdA (en CDA) worden het niet door hun geschiedenis in de regering van de afgelopen kabinetten. Eurofielen en extreme gekkies vallen ook af (doei D66, SP en groenlinks). En dan blijft er dus ... vrijwel niks over. Partij van de bejaarde graaiers, een partij met een hoer als lijsttrekker en nog wat verplinterd spul.
Ik denk dat mijn stem dus naar Dierenpoes gaat. Als je de PvdD haar standpunten pakt, zijn ze allemaal redelijk solide en ook in debatten is Thieme altijd erg sterk. Alleen die dierenknuffel-punten van ze geef ik niet heel veel om. Maar als de keuze is tussen wat duurder vlees of een stel debielen in de 2e kamer...
Daar heb je je antwoord.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is extreem? De SP is de PvdA van 20 jaar geleden.
Zo denk ik er ook over. De PVV is in zoverre nuttig dat andere partijen bepaalde thema's niet kunnen negeren. Maar niet nuttig als regeringspartij. Als de PVV < 10 zetels had zou ik een stem overwegen. Maar nu niet meer nu het zo overduidelijk al de grootste partij is.quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:37 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zo zie ik het inderdaad ook. Een PVV kan nuttig zijn als ze een paar zeteltjes hebben zodat ze een beetje keet kunnen schoppen in de kamer en andere partijen worden gedwongen om een aantal ongemakkelijke thema's eindelijk eens te adresseren. Maar niemand zit te wachten op een PVV met 35 zetels. Wie gaan er dan allemaal zitten op die zetels? De enige competente in die partij is volgens mij Wilders zelf (en ja, die is zeker wel competent in wat hij doet, maar het is wel een solist).
Hoezo hype? Als je mijn pohi zorgvuldig bestudeert, zul je zien dat dit niet de eerste keer is dat ik steun betuig aan de SGP. De laatste keer dat ik op het CDA heb gestemd, was toen Balkenende de verkiezingen had verloren. Sindsdien stem ik enkel SGP.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:35 schreef SeLang het volgende:
Straks gaat de SGP nog naar 35 zetels dankzij FOK!
Mooie hype dit
76 zetels voor de SGP lijkt mij een redelijk horrorscenario.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:38 schreef vaduz het volgende:
[..]
Hoezo hype? Als je mijn pohi zorgvuldig bestudeert, zul je zien dat dit niet de eerste keer is dat ik steun betuig aan de SGP. De laatste keer dat ik op het CDA heb gestemd, was toen Balkenende de verkiezingen had verloren. Sindsdien stem ik enkel SGP.
Maar zou natuurlijk wel mooi zijn als ze 35 76 zetels haalden.Al zullen ze die niet hier op fok! halen.
![]()
76 zetels voor eender welke partij lijkt mij een redelijk horrorscenario.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
76 zetels voor de SGP lijkt mij een redelijk horrorscenario.
Een theocratie is echter toch wel zo ongeveer mijn minst favoriete staatsvorm.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
76 zetels voor eender welke partij lijkt mij een redelijk horrorscenario.
Troelstra is allang geen voorman meer van de SDAPquote:Op zondag 28 augustus 2016 14:42 schreef LXIV het volgende:
Er zou een cordon-sanitair rondom de PvdA moeten worden opgetrokken, voordat ze nog groter worden!
Wat trekt jou dan als, blijkbaar linkse, FOK!-er nog aan in de PvdA?quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:58 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
--
Troelstra is allang geen voorman meer van de SDAP![]()
stemmen op PvdA òf toch weer GroenLinks in mijn geval, alweer die twee partijen, was in 2012 ook al zo
Eigenlijk is de SGP de enige echte rechtse partij die Nederland kent.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:35 schreef SeLang het volgende:
Straks gaat de SGP nog naar 35 zetels dankzij FOK!
Mooie hype dit
dat het nog steeds een fatsoenlijke partij isquote:Op zondag 28 augustus 2016 22:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat trekt jou dan als, blijkbaar linkse, FOK!-er nog aan in de PvdA?
Lijst trekker, dus als dan gaat die ook in de kamer, of geeft die zijn stemmen dan door?quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:37 schreef Droopie het volgende:
Ik lees op Twitter dat Jan Roos lijsttrekker gaat worden bij VNL.
Dat is geen domme jongen.
Even kijken hoe dat gaat lopen
Van de week gaat ie het bekend maken, maar hij heeft het eerder aangeven niet langs de zijlaan te willen blijven staan.quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Lijst trekker, dus als dan gaat die ook in de kamer, of geeft die zijn stemmen dan door?
En dan wil die in de politiek?quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:40 schreef Droopie het volgende:
[..]
Gaf ook toe dat ie wel zijn clownsact moet stoppen.
SGP is niet rechts, SGP is een middenpartij.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eigenlijk is de SGP de enige echte rechtse partij die Nederland kent.
Heeft Nederland dan wel een rechtse partij?quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:54 schreef vaduz het volgende:
[..]
SGP is niet rechts, SGP is een middenpartij.
SGP/CU als je een redelijk euro kritische partij wiltquote:Op zondag 28 augustus 2016 15:19 schreef JimmyDean het volgende:
VVD of CDA, alleen jammer dat ze beiden zo pro-EU zijn.
Discriminatie.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:44 schreef Morrigan het volgende:
Geen christelijke partijen en ook geen VVD, PVV, D66, PvdA en GL.
Dat wordt dus kiezen tussen Piratenpartij, SP en PvdD. Waarschijnlijk wordt het dan weer PvdD.
Dat is dus wel een domme jongen. Dat meneer een grote bek heeft en vol van zichzelf is maakt hem nog niet capabel.quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:37 schreef Droopie het volgende:
Ik lees op Twitter dat Jan Roos lijsttrekker gaat worden bij VNL.
Dat is geen domme jongen.
Even kijken hoe dat gaat lopen
CU eurokritisch?quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:23 schreef vigen98 het volgende:
[..]
SGP/CU als je een redelijk euro kritische partij wilt
Wel een boeiende, CU valt af omdat ze te gelovig zijn maar de SGP dan wel als optiequote:Op maandag 29 augustus 2016 02:03 schreef Impressme het volgende:
Ik wacht het nog even af.
*zweeft
Geen PVV iig, daar ben ik al wel over uit. D66 waarschijnlijk ook niet, lijken mij kontelikkers. VVD ook niet want dat is een soort beschaafde versie van PVV. PVDA zou kunnen maar met wie zouden zij moeten samenwerken? Linkse partijen zoals SP (die sowieso groter wordt), groen links, pvdd?
Het is een lekker zooitje. Ik stemde meestal CDA, zij kwamen op voor de middenklasse, de gezinnen. Maar waar waren zij toen het er toe deed? Ik ben niet extreem gelovig dus valt CU al weg. SGP, mwah, kan......
Waar baseer je op dat de SP groter wordt? Van Bommel, Bashir, Siderius, Ulenbelt, Gesthuizen en Merkies stellen zich niet verkiesbaar. Dat zijn zes van de huidige vijftien.quote:Op maandag 29 augustus 2016 02:03 schreef Impressme het volgende:
Ik wacht het nog even af.
*zweeft
Geen PVV iig, daar ben ik al wel over uit. D66 waarschijnlijk ook niet, lijken mij kontelikkers. VVD ook niet want dat is een soort beschaafde versie van PVV. PVDA zou kunnen maar met wie zouden zij moeten samenwerken? Linkse partijen zoals SP (die sowieso groter wordt), groen links, pvdd?
Het is een lekker zooitje. Ik stemde meestal CDA, zij kwamen op voor de middenklasse, de gezinnen. Maar waar waren zij toen het er toe deed? Ik ben niet extreem gelovig dus valt CU al weg. SGP, mwah, kan......
Met het principe op zondag niks, of geen internet, maar het principe geen gedoogbeleid te voeren hadden ze dat ook?quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:54 schreef vaduz het volgende:
[..]
SGP is niet rechts, SGP is een middenpartij.
Wat heeft dat met links of rechts te maken?quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Met het principe op zondag niks, of geen internet, maar het principe geen gedoogbeleid te voeren hadden ze dat ook?
Wat dat ermee te doen heeft is niks, maar alleen dat niks lijkt op wat het lijkt, voor mij dan he.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:57 schreef vaduz het volgende:
[..]
Wat heeft dat met links of rechts te maken?Ben je niet toevallig in de war met progressief versus conservatief?
Zou je dit op een minder abstracte manier kunnen toelichten?quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat dat ermee te doen heeft is niks, maar alleen dat niks lijkt op wat het lijkt, voor mij dan he.
Ze geven zich nou voor het ene uit een coalitie kan echter het andere gezicht laten zien!
Of iets wat de keuze vergemakkelijkt, boter bij de vis dus!
Hoe dan zonder dat ik iemand beledigquote:Op maandag 29 augustus 2016 14:01 schreef vaduz het volgende:
[..]
Zou je dit op een minder abstracte manier kunnen toelichten?
Geen idee, gezien ik de inhoud van jouw post niet geheel begrijp. Doe een poging en mocht het beledigend zijn grijpen de moderators vanzelf wel in.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe dan zonder dat ik iemand beledig
Laat ik het anders doen de Pvda was die in de afgelopen periode links zoals het hoort naar mijn idee, of hebben ze de linkse kiezer bedrogen en verkocht en proberen ze nu weer terug te kopenquote:Op maandag 29 augustus 2016 14:05 schreef vaduz het volgende:
[..]
Geen idee, gezien ik de inhoud van jouw post niet geheel begrijp. Doe een poging en mocht het beledigend zijn grijpen de moderators vanzelf wel in.
Ik wacht toch even af hoe ze pollen. Als het kansloos lijkt bij de laatste polls weet ik niet of ik voor de vierde keer op rij mijn stem wil 'weggooien'.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:06 schreef jogy het volgende:
Ik volhard in de Piratenpartij tot ze in de kamer komen of het opgeven.
Tja, voor mij is het dat of blanco/niet.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:08 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik wacht toch even af hoe ze pollen. Als het kansloos lijkt bij de laatste polls weet ik niet of ik voor de vierde keer op rij mijn stem wil 'weggooien'.
Oke dit is wel te volgenquote:Op maandag 29 augustus 2016 14:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Laat ik het anders doen de Pvda was die in de afgelopen periode links zoals het hoort naar mijn idee, of hebben ze de linkse kiezer bedrogen en verkocht en proberen ze nu weer terug te kopen
Denk je dat die partij zo groot wordt dat als ze alleen zouden mogen regeren, of zouden ze in een coalitie ook een tweede gezicht kunnen hebbenquote:Op maandag 29 augustus 2016 14:09 schreef vaduz het volgende:
[..]
Oke dit is wel te volgen, alleen mis ik de relatie tot de SGP.
Het stemgedrag van de PvdD komt in mijn ogen genoeg overeen met de waarden en programmapunten van de piratenpartij. Maar zoiets is natuurlijk persoonlijkquote:Op maandag 29 augustus 2016 14:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Tja, voor mij is het dat of blanco/niet.
Dat probleem heb je altijd in een coalitie dat je water bij de wijn moet doen. Echter denk ik niet dat de SGP aan de PvdA gelijk draaikontengedrag gaat vertonen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Denk je dat die partij zo groot wordt dat als ze alleen zouden mogen regeren, of zouden ze in een coalitie ook een tweede gezicht kunnen hebben
Als ze een gedoogsteun beleid hebben gedaan of eraan meegedaan, hoef ik dat voor mij niet te denken dan heb ik het bewezen voor mij dan he!quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:13 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dat probleem heb je altijd in een coalitie dat je water bij de wijn moet doen. Echter denk ik niet dat de SGP aan de PvdA gelijk draaikontengedrag gaat vertonen.
PvdD is goed zoals het is, die moet niet te groot worden door 'tegenstemmen'. Dan zitten we straks met zijn allen soja vleesvervangers te kanenquote:Op maandag 29 augustus 2016 14:13 schreef Stranger het volgende:
[..]
Het stemgedrag van de PvdD komt in mijn ogen genoeg overeen met de waarden en programmapunten van de piratenpartij. Maar zoiets is natuurlijk persoonlijk. Verder geef ik geen fuck om dieren, dus dat maakt het raar om op die partij te stemmen.
Maar op wie ga je dan zelf stemmen, aangezien het onwaarschijnlijk is dat welke partij dan ook in zijn eentje een meerderheid gaat halen?quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als ze een gedoogsteun beleid hebben gedaan of eraan meegedaan, hoef ik dat voor mij niet te denken dan heb ik het bewezen voor mij dan he!
Ik twijfel nog of blanco of SP of Pvdd, alles wat het zittende kabinet naar huis had kunnen sturen vallen bij mij dus af.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:17 schreef vaduz het volgende:
[..]
Maar op wie ga je dan zelf stemmen, aangezien het onwaarschijnlijk is dat welke partij dan ook in zijn eentje een meerderheid gaat halen?
Wie had op de PvdA/VVD na het kabinet naar huis kunnen sturen?quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik twijfel nog of blanco of SP of Pvdd, alles wat het zittende kabinet naar huis had kunnen sturen vallen bij mij dus af.
Vraag me niet om het toe te lichten he
Nou eigenlijk niemand maar zonder gedoogpartners waren hun handen gebonden of niet.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:29 schreef vaduz het volgende:
[..]
Wie had op de PvdA/VVD na het kabinet naar huis kunnen sturen?
Dan zou ik toch voor Lilian Helder gaan:quote:Op maandag 29 augustus 2016 18:40 schreef Nober het volgende:
Waarschijnlijk Christine Teunissen. Het oog wil ook wat.
[ afbeelding ]
SP vind ik wel mooi aan dat ze groot deel van salaris in de partijkas storten. Idealisme en niet links lullen rechts vullenquote:Op maandag 29 augustus 2016 21:07 schreef SupportIceland het volgende:
Inhoudelijk kan ik mij in geen enkele partij vinden. Dus dan ga ik naar andere zaken kijken en stem ik op de SP .
Dit dus.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:06 schreef jogy het volgende:
Ik volhard in de Piratenpartij tot ze in de kamer komen of het opgeven.
Ik niet. Maar Lilian daarentegen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 22:03 schreef bamibij het volgende:
[..]
SP vind ik wel mooi aan dat ze groot deel van salaris in de partijkas storten. Idealisme en niet links lullen rechts vullen
Dat is echt zo'n doos. Die zouden ze moeten verbieden daar te praten.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:05 schreef wegmetdeEU het volgende:
[..]
Dan zou ik toch voor Lilian Helder gaan:
[ afbeelding ]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)stand-van-statistiekquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 06:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is echt zo'n doos. Die zouden ze moeten verbieden daar te praten.
In before statistiek filmpje.
Dan je duidelijk het fragment niet gezien. Er werd een voorbeeld aangehaald van 2 ziekenhuizen met identieke variabelen. Ze snapte er geen ruk vanquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 07:38 schreef wegmetdeEU het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)stand-van-statistiek
quote:Op maandag 29 augustus 2016 18:40 schreef Nober het volgende:
Waarschijnlijk Christine Teunissen. Het oog wil ook wat.
[ afbeelding ]
Als ik ze voor een weekend op visite krijg, dan doe ik het. Even afwachten wat Rutte hierover zegt in de nabije toekomst.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 09:32 schreef Bart het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik ga voor Barbara Visser.
Sinds wanneer val jij op mannen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 09:32 schreef Bart het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik ga voor Barbara Visser.
quote:
VVD, D66, CDA, PvdA. Niet liberaal genoeg?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 11:51 schreef Metalfreak het volgende:
Ik zou serieus niet weten waar ik op moet stemmen, ik weet wel waar ik niet op ga stemmen, dan blijft er nog maar bitter weinig over. En het heeft ook geen zin om op die kleine partijen die toch niets voor elkaar krijgen te stemmen... Als er eens een échte liberale partij zou zijn, zou ik daar graag op stemmen, maar die bestaat helaas niet
Ook de mannen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 09:46 schreef SeLang het volgende:
Ik zou ze allemaal doen en mijn nageslacht heerst dan over de wereld
Niet stemmen lijkt me de enige logische optie.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 13:08 schreef Wyand het volgende:
Twijfel tussen PP,VVD,PVV en VNL. Wat nu fokkers?
Dat vind ik niet. Ik heb gewoon verschillende punten die ik belangrijk vind en die naar ik weet niet echt bij een partij terugkomen. VNL is wel gezakt op mijn lijstje nu met Jan Roos, maar de PVV ook wel heel erg met dat A4tje van Wilders en ook het feit dat hij blijkbaar zijn fractie daar niet eens van over op de hoogte had gesteld. De PP vind ik goed om hun sterke geluid wat betreft privacy en informatie technologie, dat mis ik wel een beetje in de kamer. Nadeel aan de PP is dat ze op andere punten weer behoorlijk links zijn en de interne organisatie niet heel sterk was (wellicht verbeterd).quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 13:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Niet stemmen lijkt me de enige logische optie.
Liever niet, zou D66/VVD/CDA wel zien zitten, maar denk dat D66 daar het meest ongemakkelijk van wordt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 13:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Lekker voorsorteren op de coalitie met de PVV?
Meneer VVD-PVV duikt ook weer op.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 13:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Lekker voorsorteren op de coalitie met de PVV?
Die hebben daar inderdaad zeer negatieve ervaringen mee. Maar als ze CDA flink overvleugelen willen ze vast wel.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 13:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Liever niet, zou D66/VVD/CDA wel zien zitten, maar denk dat D66 daar het meest ongemakkelijk van wordt.
Dat een stem op de VVD vermoedelijk een stem op de PVV is kunnen we niet genoeg benadrukken.quote:
VVD66 is natuurlijk ideaal, maar daarvoor zijn er onvoldoende optimistische Nederlanders.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 13:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die hebben daar inderdaad zeer negatieve ervaringen mee. Maar als ze CDA flink overvleugelen willen ze vast wel.
Joh.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 13:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat een stem op de VVD vermoedelijk een stem op de VVD is kunnen we niet genoeg benadrukken.
Die partijen liberaal noemenquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 13:00 schreef Nober het volgende:
[..]
VVD, D66, CDA, PvdA. Niet liberaal genoeg?
Godverdomme, 32% PVV, meer dan twee keer zoveel dan de nummer 2quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:25 schreef Fokker89 het volgende:
http://frontpage.fok.nl/p(...)-voor-de-tk2017.html
de FP is dan ook gewoon een PVV bijeenkomst. Ik ga daar vaak genoeg tegenin maar krijg altijd 50 minnetjes ofzoquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 16:41 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Godverdomme, 32% PVV, meer dan twee keer zoveel dan de nummer 2![]()
Denk het wel.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 20:59 schreef bamibij het volgende:
[..]
ja gaat wel sowieso stemmen? Of is dat ook onzeker?
En daar laat jij je van aftroeven?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 16:55 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
de FP is dan ook gewoon een PVV bijeenkomst. Ik ga daar vaak genoeg tegenin maar krijg altijd 50 minnetjes ofzo
Nee ik blijf er mee doorgaan omdat ik dooderger aan de achterlijkheid van al die figuren daarquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 23:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
En daar laat jij je van aftroeven?
Geheel zonder schuld ben ik ook niet hoor, maar het gaat een gevaarlijke kant op denk ik?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 00:10 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Nee ik blijf er mee doorgaan omdat ik dooderger aan de achterlijkheid van al die figuren daar
Alleen jammer dat ze het dierenargument zo door je strot duwen... en de bandjes met extremistische groepen zoals wakker dier (en anderen)quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:20 schreef Zwoerd het volgende:
PvdD. Prima standpunten, vooral ook wanneer het niet over dieren gaat. In mijn ogen is het al lang geen one issue partij meer. Met een maatschappij die haar best doet om onze wereld zo snel mogelijk naar de klote te helpen, kan een beetje tegengas geen kwaad. Sowieso is hun ideologie er een die in leven moet worden gehouden.
Op welke manier doen ze dat dan?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze het dierenargument zo door je strot duwen...
Door het dierenstandpunt op de meest extreme manier in te nemen, terwijl juist het midden daar een erg fijne plaats is. Ze criminaliseren boeren liever dan dat ze mindering van de consumeren aan willen wakkeren, verder komen ze nog wel eens met als het maar "natuurlijk" dan is het goed en realiseren zich daar niet genoeg bij dat er ook zoiets is als erg nadelige natuur. Als je alle dieren uit een nertsen fokkerij loslaat is dat minder goed voor de natuur dan die nertsen op reguliere manier afmaken en dan de fokkerij te stoppen. Ze zullen ook wel tegen het afschieten van de herten in de duinen zijn, maar ze zouden ook kunnen zeggen okay er is overlast we schieten er een paar af en verkopen die gewoon goedkoop als hertenbiefstuk aan "het volk" dat lijk mij dan een win win situatie.quote:
De consument heeft de meeste macht, als we allemaal (en daarmee bedoel ik de hele wereldbevolking) zouden stoppen met kippen eten dan zou dat een behoorlijke knauw voor die bedrijven en dan zouden ze zich wel achter de oren krabben.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:31 schreef john2406 het volgende:
Dacht je echt dat ze iets zouden kunnen uitriichten in hun eentje tegen de kippen bedrijven b.v?
hoezo terug?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:36 schreef john2406 het volgende:
Probeer het eens de eensgezindheid in het land terug te krijgen?
Jong en oud hoe zit het daarmee, en dan heb ik het nog niet eens over de rest.
Andere landen andere wetten b.v
Ik bedoel eensgezindheid is er nooit geweest in nederland.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
De tijd van de hooivorken b.v, toen had de consument of werknemer macht of meer macht.
Klopt in grote mate echter ben ik van mening dat die vroeger niet zo te zoeken was als tegenwoordig.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik bedoel eensgezindheid is er nooit geweest in nederland.
Vroeger scheurden we onze leiders nog gewoon in stukken.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Klopt in grote mate echter ben ik van mening dat die vroeger niet zo te zoeken was als tegenwoordig.
Het echte leven ookquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En FOK voller zit met anti-PVV'ers dan met PVV'ers.
Die 2e partij is SP met 8%. Gewoon 4x zoveel dus.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 16:41 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Godverdomme, 32% PVV, meer dan twee keer zoveel dan de nummer 2![]()
Gisteren nog 2x, wel curieus want dan was er gisteren dus een nummer twee met ~15% en nu met 8?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:57 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Die 2e partij is SP met 8%. Gewoon 4x zoveel dus.
Maar dat verrast toch niemand meer joh
De tweede groep is vliegende kiezers, die zijn geen partij.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:59 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Gisteren nog 2x, wel curieus want dan was er gisteren dus een nummer twee met ~15% en nu met 8?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2016 16:02:32 ]
Ik zou het nooit hebben geraden. Goed dat je het zegt!quote:Op zondag 28 augustus 2016 08:37 schreef teckna het volgende:
Piratenpartij, maar dat lijkt mij redelijk evident
Idem.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:33 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik ben momenteel een zwevende kiezer.
Want?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:59 schreef Schuimpjes het volgende:
Ik ga denk ik op Omtzigt (CDA) stemmen.
Ik vind hem een van de eerlijkere politici, stelt mijns inziens de juiste vragen, bijt zich in dossiers (MH17), dit ministers en staatssecretaris achter de hielen aan. Neemt zijn taak als volksvertegenwoordiger dus heel serieus. Weegt voor mij misschien nog wel wat belangrijker dan de standpunten van het CDA, hoewel ik mij daar op veel vlakken ook wel in kan herkennen.quote:
Even voor de statistiek: op wie heb je de vorige keer gestemd, mits niet geheim?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 23:04 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik vind hem een van de eerlijkere politici, stelt mijns inziens de juiste vragen, bijt zich in dossiers (MH17), dit ministers en staatssecretaris achter de hielen aan. Neemt zijn taak als volksvertegenwoordiger dus heel serieus. Weegt voor mij misschien nog wel wat belangrijker dan de standpunten van het CDA, hoewel ik mij daar op veel vlakken ook wel in kan herkennen.
De oppositie is niet monddood. Ze hebben geen meerderheid van zetels, dat maakt ze wat minder daadkrachtig.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Leuk dat je dit aanhaalt, is dat niet wat het kabinet heeft gedaan?
De oppositie monddood gemaakt?
Kwarteten in de kamer?
Weggegooide stemquote:Op donderdag 1 september 2016 18:06 schreef sirdanilot het volgende:
Ik denk dat ik piratenpartij ga stemmen.
D66 - Verhoevenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 23:07 schreef vaduz het volgende:
[..]
Even voor de statistiek: op wie heb je de vorige keer gestemd, mits niet geheim?
Juist wel, de piratenpartij gaat geen waarschijnlijk geen eens een zetel halen en als ze het halen dan hebben ze geen enkel invloed. Je moet niet alleen stemmen op wat jij wilt maar je moet ook slim nadenken aan de gevolgen. je gaat toch ook niet massaal op pvdd stemmen omdat je konijnen lief vindt? dat staat een beetje los van elkaar maar op de piratenpartij stemmen is stemmen op een partij die geen invloed heeftquote:
Als dat iemands enigste keus is, lijkt het me beter als thuisblijven!quote:Op donderdag 1 september 2016 23:09 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Juist wel, de piratenpartij gaat geen waarschijnlijk geen eens een zetel halen en als ze het halen dan hebben ze geen enkel invloed. Je moet niet alleen stemmen op wat jij wilt maar je moet ook slim nadenken aan de gevolgen. je gaat toch ook niet massaal op pvdd stemmen omdat je konijnen lief vindt? dat staat een beetje los van elkaar maar op de piratenpartij stemmen is stemmen op een partij die geen invloed heeft
Als je zo redeneert is elke stem nutteloos. Denk je dat jouw stem echt een verschil kan maken voor een zetel? Je invloed is 0. Leer er maar mee leven.quote:Op donderdag 1 september 2016 23:09 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Juist wel, de piratenpartij gaat geen waarschijnlijk geen eens een zetel halen en als ze het halen dan hebben ze geen enkel invloed. Je moet niet alleen stemmen op wat jij wilt maar je moet ook slim nadenken aan de gevolgen. je gaat toch ook niet massaal op pvdd stemmen omdat je konijnen lief vindt? dat staat een beetje los van elkaar maar op de piratenpartij stemmen is stemmen op een partij die geen invloed heeft
'Je moet niet alleen stemmen op wat jij wilt'quote:Op donderdag 1 september 2016 23:09 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Oké verkeerd gezegd inderdaad zo bedoel ik het niet. Ik probeer te zeggen dat als je stemt op bijvoorbeeld partijen die geen schijn van kans maken op een zetel dat het zonde van je stem is.quote:Op donderdag 1 september 2016 23:19 schreef Dven het volgende:
[..]
'Je moet niet alleen stemmen op wat jij wilt'
Wat?!?!?!??!?!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een onzin...quote:Op donderdag 1 september 2016 23:55 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Oké verkeerd gezegd inderdaad zo bedoel ik het niet. Ik probeer te zeggen dat als je stemt op bijvoorbeeld partijen die geen schijn van kans maken op een zetel dat het zonde van je stem is.
En wat nu als ze wel net een zeteltje (of twee) halen. Moet je kijken wat de Partij van de Dieren, daarmee geflikt heeft. Je kunt van hun standpunten van vinden wat je wilt, maar die hebben wel degelijk een zichtbare invloed gehad in het debat.quote:Op donderdag 1 september 2016 23:55 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Oké verkeerd gezegd inderdaad zo bedoel ik het niet. Ik probeer te zeggen dat als je stemt op bijvoorbeeld partijen die geen schijn van kans maken op een zetel dat het zonde van je stem is.
Ik hoop dat die 98 voor jouw bouwjaar staat, want met die instelling verneuk je juist je stem.quote:Op donderdag 1 september 2016 23:55 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dat het aantal stemmen die DENK gaat krijgen een ideale graadmeter is om te zien hoe groot het trojaanse paard is wat wede PvdA hebben binnengehaald.quote:
CP'86 is inderdaad alweer een tijdje geleden verboden.quote:
Die linkse onzin begint wat flauw te worden.quote:Op zaterdag 3 september 2016 01:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
CP'86 is inderdaad alweer een tijdje geleden verboden.
Die rechtse echter ook het zal de angst wel zijn, die zit er volgens mij flink in deze ronde!quote:Op zaterdag 3 september 2016 01:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die linkse onzin begint wat flauw te worden.
Ze?quote:Op zaterdag 3 september 2016 02:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die rechtse echter ook het zal de angst wel zijn, die zit er volgens mij flink in deze ronde!
Bij mij trouwens ook, maar zou het ooit zover komen dan ben ik van mening, hebben ze het zelf over zich afgeroepen!
Zij die zonder schuld zijn hebben het werpen van de eerste steen over zich afgeroepen?quote:Op zaterdag 3 september 2016 02:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die welke zonder schuld is werpe de eerste steen?
Zij?quote:Op zaterdag 3 september 2016 02:29 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Zij die zonder schuld zijn hebben het werpen van de eerste steen over zich afgeroepen?
Dat vroeg ik eigenlijk aan jou.quote:Op zaterdag 3 september 2016 02:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zijn die er dan, of keken ze allemaal toe en vonden het goed?
Ik zou het niet weten ik was er niet bij, wel zag ik gedoog partners die het geloof voor mij, in de politiek deed kelderen.quote:Op zaterdag 3 september 2016 02:33 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat vroeg ik eigenlijk aan jou.
Door de PVV ben je het geloof in de politiek verloren?quote:Op zaterdag 3 september 2016 02:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten ik was er niet bij, wel zag ik gedoog partners die het geloof voor mij, in de politiek deed kelderen.
Zodra Trump zijn biezen pakt.quote:Op zaterdag 3 september 2016 02:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Door de PVV ben je het geloof in de politiek verloren?
Ik denk en hoop dat die clownerie wel weer overwaait.
Nee in de coalitie van nou, niet in het gedoog beleid van het kabinet ervoor!quote:Op zaterdag 3 september 2016 02:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Door de PVV ben je het geloof in de politiek verloren?
Ik denk en hoop dat die clownerie wel weer overwaait.
Ik reageerde op de clownerie. Trump dus. Ik heb een app die dat bijhoud.quote:Op zaterdag 3 september 2016 02:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
En Frankrijk dan en welke waren het nog meer waar rechts in de peilingen hoog staat!
Dat wist ik toch niet, we kunnen hier nog niet vegen laat staan bij anderen vegen, dat die het zich uitzoeken zolang er geen oorlog is!quote:Op zaterdag 3 september 2016 02:49 schreef Impressme het volgende:
[..]
Ik reageerde op de clownerie. Trump dus. Ik heb een app die dat bijhoud.
Rustig in en uit ademen.quote:Op zaterdag 3 september 2016 02:51 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat wist ik toch niet, we kunnen hier nog niet vegen laat staan bij anderen vegen, dat die het zich uitzoeken zolang er geen oorlog is!
Wat betreft dat vegen als je dat niet begrijpt, als een ieder voor zijn eigen deur veegt hebben ze meer als genoeg te vegen!
Ik hoop juist dat het doorgaat zoals het is, dat werkt namelijk prima.quote:Op zaterdag 3 september 2016 02:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nee in de coalitie van nou, niet in het gedoog beleid van het kabinet ervoor!
Wat betreft dat overwaaien dat van Pim Fortuin is wel overgewaaid.
Of dit overwaait is nog maar zeer de vraag, van mij mag het, maar zoals het is kan het niet doorgaan, dat staat voor mij vast!
Dan reken maar op de PVV is toch al duidelijk uit de peilingen of niet?quote:Op zaterdag 3 september 2016 03:36 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik hoop juist dat het doorgaat zoals het is, dat werkt namelijk prima.
Alleen als Poetin de PVV komt redden zoals Hitler met de NSB deed wordt het misschien nog wat. Voor die partij dan.quote:Op zaterdag 3 september 2016 03:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan reken maar op de PVV is toch al duidelijk uit de peilingen of niet?
Jij vergeet wie zijn leermeesters waren?quote:Op zaterdag 3 september 2016 03:54 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Alleen als Poetin de PVV komt redden zoals Hitler met de NSB deed wordt het misschien nog wat. Voor die partij dan.
Ja, de VVD. Maar z'n inspiratie haalt ie vooral bij de NSB.quote:Op zaterdag 3 september 2016 03:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij vergeet wie zijn leermeesters waren?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Geert_Wilders
Dat is inderdaad wel een vervelende eigenschap van niet-PVV'ers, dat ze niet gewoon in brievenbussen pissen, hun vrouw mishandelen, een bar kort en klein slaan, de partijkas voor hun cokeverslaving gebruiken, of als agent bewijs wegmoffelen om de verkeerde mensen op te sluiten. Die gezonde en gezellige volksheld zouden zij zich ook eens aan moeten meten in plaats van om hun imago te denken.quote:Op zaterdag 3 september 2016 05:54 schreef Braindead2000 het volgende:
PVV uiteraard. Buiten heel veel andere redenen is het ook de enige partij die voor het grootste gedeelte uit echte mensen bestaat. Geen maskers, geen ingestudeerde handgebaartjes, ontspannen als ze de pers of het parlement toespreken, geen zorgen maken over hun imago.
Als je later groot bent dan zal je inzien dat niet alles is wat het lijkt. Je hebt mensen die in brievenbussen pissen en je hebt ook mensen, hele respectabele mensen, die het leger naar Afghanistan sturen terwijl je van te voren wist dat daar Nederlanders gingen sterven maar die daar geen seconde wakker van liggen of die in een paar maanden tijd 70.000 vluchtelingen opnemen uit een middeleeuws land terwijl je weet dat er daardoor ook weer vele Nederlanders door worden verkracht, beroofd of erger. Ik begrijp dat jij meer sympathie hebt voor die laatste groep omdat dat goed voor je imago is maar mensen verschillen en ik vind dat laatste toch een stuk erger.quote:Op zaterdag 3 september 2016 08:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een vervelende eigenschap van niet-PVV'ers, dat ze niet gewoon in brievenbussen pissen, hun vrouw mishandelen, een bar kort en klein slaan, de partijkas voor hun cokeverslaving gebruiken, of als agent bewijs wegmoffelen om de verkeerde mensen op te sluiten. Die gezonde en gezellige volksheld zouden zij zich ook eens aan moeten meten in plaats van om hun imago te denken.
Afkeer tegen de PVV, angst voor de rechtse kiezer, allemaal prima. Maar die scheldpartijen van linkse mensen die op FOK! zijn nergens goed voor. En het wordt steeds erger. Ze willen wat zeggen maar bij gebrek aan argumenten gaan ze maar smijten met woorden als "mongool", "racist" of Hitler.quote:Op zaterdag 3 september 2016 02:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die rechtse echter ook het zal de angst wel zijn, die zit er volgens mij flink in deze ronde!
Bij mij trouwens ook, maar zou het ooit zover komen dan ben ik van mening, hebben ze het zelf over zich afgeroepen!
Beste Braindead (heel toepasselijke naam),quote:Op zaterdag 3 september 2016 08:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als je later groot bent dan zal je inzien dat niet alles is wat het lijkt. Je hebt mensen die in brievenbussen pissen en je hebt ook mensen, hele respectabele mensen, die het leger naar Afghanistan sturen terwijl je van te voren wist dat daar Nederlanders gingen sterven maar die daar geen seconde wakker van liggen of die in een paar maanden tijd 70.000 vluchtelingen opnemen uit een middeleeuws land terwijl je weet dat er daardoor ook weer vele Nederlanders door worden verkracht, beroofd of erger. Ik begrijp dat jij meer sympathie hebt voor die laatste groep omdat dat goed voor je imago is maar mensen verschillen en ik vind dat laatste toch een stuk erger.
Doe dat eens zelf zeg, IS toen was er al ellende, van te voren echter ook, maar bleef dat niet binnen de perken?quote:Op zaterdag 3 september 2016 11:05 schreef wegmetdeEU het volgende:
[..]
Think again before you speak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |