quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:25 schreef Fokker89 het volgende:
http://frontpage.fok.nl/p(...)-voor-de-tk2017.html
En FOK voller zit met anti-PVV'ers dan met PVV'ers.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:27 schreef GGMM het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Verrassend. Terwijl de FP juist zo z'n best doen om aanhangers van elke politieke partij een platform te geven.
Kom op, je kan het! Nog even volhouden! You're halfway!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:35 schreef halfway het volgende:
Met zo'n username bombardeer ik dit topic tot
KUTTOPIC!!
Heb geen vertrouwen in de politiek. Als het te erg gaat worden ga ik als een rat het schip verlaten.quote:
Marianne Thiemequote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:33 schreef Dven het volgende:
Als ik zou gaan stemmen dan had ikPvdD
gestemd
Omdatdieren
Ga je emigreren jongen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:38 schreef -AMG- het volgende:
[..]
Heb geen vertrouwen in de politiek. Als het te erg gaat worden ga ik als een rat het schip verlaten.
Dat noem je pech gehad ik noem het het is hun grootste geluk geweest, waarom zou een ander ook zo gedraaid hebben en hun zin gegeven?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:24 schreef wegmetdeEU het volgende:
De VVD heeft sowieso pech gehad door in een coalitie te gaan met de PvdA, maar kon ook niet verl anders met die zetelverdeling.
John, wil je alsjeblieft voor een of andere partij op de lijst gaan staan, dan stem ik je de Kamer in. Dat moet hilarische taferelen opleveren.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat noem je pech gehad ik noem het het is hun grootste geluk geweest, waarom zou een ander ook zo gedraaid hebben en hun zin gegeven?
Ik denk dat als de vvd met d66 in een coalitie gezeten zou hebben ze er beter voor stonden dan nu.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
John, wil je alsjeblieft voor een of andere partij op de lijst gaan staan, dan stem ik je de Kamer in. Dat moet hilarische taferelen opleveren.
Als ik terug kijk naar menig debat hoe verliefd ze keken naar mekaar denk ik dat ook!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:59 schreef wegmetdeEU het volgende:
[..]
Ik denk dat als de vvd met d66 in een coalitie gezeten zou hebben ze er beter voor stonden dan nu.
Toeval of niet?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:59 schreef wegmetdeEU het volgende:
[..]
Ik denk dat als de vvd met d66 in een coalitie gezeten zou hebben ze er beter voor stonden dan nu.
Waarom stem je dan niet?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:33 schreef Dven het volgende:
Als ik zou gaan stemmen dan had ikPvdD
gestemd
Omdatdieren
Ik stemde ook normaal niet, echter naar het staaltje wat het kabinet me heeft laten zien doe ik dat dus nooit en te nimer meer!quote:
Je houdt wel van discriminatie , godsdienstonderdrukking en de democratie ondermijnen ?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:45 schreef Droopie het volgende:
Ik stem de PVV..
Omdat ze zich wat rechtsers profileren dan wat ik zelf ben.
Maar in de politiek wordt de soep niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.
De huidige politiek/ EU faalt zo hard, en de PVV is ook niet zonder schone handen, maar dat is mijn keuze.
Leuk dat je dit aanhaalt, is dat niet wat het kabinet heeft gedaan?quote:
Democratie in Nederland, merk er weinig van.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je houdt wel van discriminatie , godsdienstonderdrukking en de democratie ondermijnen ?
Dat moeten we niet hebben nee, mensen met realistisch besef.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:22 schreef Droopie het volgende:
Charismatische knul, alleen weinig realistisch besef kwijt.
Te veel moeite. Registreren, proxedure, machtigen of brieven sturen. Ik geloof het allemaal wel. Buiten dat zie ik Nederland graag een keer branden en die kant lijkt het langzamerhand wel op te gaan. Ik kan niet wachtenquote:
En de dieren maar mee laten branden?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Te veel moeite. Registreren, proxedure, machtigen of brieven sturen. Ik geloof het allemaal wel. Buiten dat zie ik Nederland graag een keer branden en die kant lijkt het langzamerhand wel op te gaan. Ik kan niet wachten
Als deze man zich kandidaat zou stellen voor een eigen partij zou ik op hem stemmen..blindquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:59 schreef MrBadGuy het volgende:
In ieder geval geen VVD meer, misschien dat ze over 10 jaar wel weer een kans maken. Daarnaast ook geen PvdA, GL, D66, SP, CU, PvdD... blijft vrij weinig over, mogelijk dat mijn stem naar Pieter Omtzigt gaat (niet helemaal mijn partij, maar een prima politicus en in het land der blinden...).
Niets mis met een biefstukje op z'n tijdquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:45 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
En de dieren maar mee laten branden?
Heeft het kabinet de oppositie monddood gemaakt ?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Leuk dat je dit aanhaalt, is dat niet wat het kabinet heeft gedaan?
De oppositie monddood gemaakt?
Kwarteten in de kamer?
Branden ? Echte branden ?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Te veel moeite. Registreren, proxedure, machtigen of brieven sturen. Ik geloof het allemaal wel. Buiten dat zie ik Nederland graag een keer branden en die kant lijkt het langzamerhand wel op te gaan. Ik kan niet wachten
Wat heeft het dan nog voor een doel als er al een evt dealtje is met 1 of andere gedoogpartner?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heeft het kabinet de oppositie monddood gemaakt ?
Dealtje of niet. Dan kunnen kamerleden nog steeds hun mond open doen. over kwesties.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat heeft het dan nog voor een doel als er al een evt dealtje is met 1 of andere gedoogpartner?
Oja?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dealtje of niet. Dan kunnen kamerleden nog steeds hun mond open doen. over kwesties.
En dat een kabinetscoalitie een meerderheid zoekt voor een plan aannemen is normale democratie.
Waarom zou men dat niet doen ?
Ik denk niet dat een muur terugpraat.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Oja?
Kwarteten noem ik het hebben ze gedaan, wie heeft het eerste de meeste setjes.
Mond opendoen ja inderdaad, daar is ook alles mee gezegd, ik zou het noemen zeg het tegen een muur dan krijg ik misschien nog een reactie!
En dat heeft voor die mensen geen gevolgen, ik zou het toch niet doen te vaak tegen een motie (van eigen partij) stemmen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een muur terugpraat.
Maar kamerleden kunnen in en buiten de kamer hun standpunten duidelijk maken.
Als een meerderheid van de kamerleden anders denken, dan is dat hun vrijheid .
GL of "Omtzigt"? Ik weet het niet maar twee grotere tegenpolen zijn bijna niet mogelijk.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:01 schreef bamibij het volgende:
Misschien GL, misschien CDA (Omtzigt), misschien PiratenPartij
Hopeloosquote:Op zondag 28 augustus 2016 09:37 schreef wegmetdeEU het volgende:
Kan iemand John abn leren? Of hem een typcursus aanbieden?
als ik idealistisch stem dan GL, stem ik pragmatischer dan Omtzigt (en omdat dat een heel goede politicus is)quote:Op zondag 28 augustus 2016 08:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
GL of "Omtzigt"? Ik weet het niet maar twee grotere tegenpolen zijn bijna niet mogelijk.
Ik vond het vreemd omdat ikzelf Omtzigt ook wel waardeer maar in geen miljoen jaar op Groenlinks zou stemmen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:01 schreef bamibij het volgende:
[..]
als ik idealistisch stem dan GL, stem ik pragmatischer dan Omtzigt (en omdat dat een heel goede politicus is)
Omtzigt is in alles een tegenpool van jouw geliefde PVV: Hij weet waar ´ie het over heeft, komt met goede argumenten en is zeer constructief.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik vond het vreemd omdat ikzelf Omtzigt ook wel waardeer maar in geen miljoen jaar op Groenlinks zou stemmen.
Die worden ook niet groot als je er niet op stemt.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:24 schreef robin007bond het volgende:
SP. Waarom? PvdA is niet meer de partij die het vroeger geweest is. GroenLinks is een yuppenpartij geworden en is nog steeds voorstander van flexibilisering en dergelijke. Daarnaast vond ik het steunen van die Kunduz-missie niet goed. Partij voor de Dieren kan geen vuist maken omdat het zo'n kleine partij is. Hetzelfde met PiratenPartij.
De rest van de partijen staan te ver van mijn gedachten af om in overweging genomen te worden.
Dat is waar, maar ik heb ook liever geen single-issue partijen eerlijk gezegd. Doe mij maar liever een partij met een volmaakte ideologie.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:36 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Die worden ook niet groot als je er niet op stemt.
Kan, daar ken ik de man niet goed genoeg voor. We weten het niet. Hij is geen typische CDA'er of eigenlijk geen typische politicus. Hij is geen ideoloog. Dat waardeer ik aan hem, samen met zijn dossierkennis en vastberadenheid. Hij is een puzzelaar die ook wel de behoefte heeft aan confrontatie. Ik weet niet wat hij echt over de PVV denkt maar denk wel dat hij ook mijlenver van Groenlinks staat.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:06 schreef bamibij het volgende:
[..]
Omtzigt is in alles een tegenpool van jouw geliefde PVV: Hij weet waar ´ie het over heeft, komt met goede argumenten en is zeer constructief.
Zijn ze dat niet allebei? PvdD bijv heeft toch een veel bredere ideologie dan dierenwelzijn?quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik heb ook liever geen single-issue partijen eerlijk gezegd. Doe mij maar liever een partij met een volmaakte ideologie.
Hmmm... Ik weet het niet. Het is mij een beetje vaag. Ze zitten wel bij de linkse EU-groep waar SP ook bij zit en ze stemmen meestal hetzelfde.quote:Op zondag 28 augustus 2016 11:43 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Zijn ze dat niet allebei? PvdD bijv heeft toch een veel bredere ideologie dan dierenwelzijn?
Nog een voordeel aan de SGP is dat Van der Staaij een betrouwbare politicus isquote:Op zondag 28 augustus 2016 12:05 schreef SeLang het volgende:
Zoals ik er momenteel in sta: Er is geen enkele partij die ook maar in de buurt komt van wat ik zou willen. Maar sommige standpunten van sommige partijen daar ben ik het wel grotendeels mee eens. Je moet dus kijken naar het effect dat jouw stem heeft in het totale plaatje.
Voorbeeld:
Ik ben kritisch op de EU en vind dat de euro in de huidige vorm moet worden heroverwogen. In die zin zit ik aardig op de lijn van bijvoorbeeld de SGP. Alleen krijg je er dan allerlei extreem christelijke standpunten bij waar ik niet op zit te wachten...
Echter, de SGP wordt toch nooit groter dan enkele zetels en de NL samenleving is zo seculier dat een eventuele stem van mij er nooit voor gaat zorgen dat Nederland een theocratie wordt of dat het homohuwelijk wordt teruggedraaid of dat vrouwen hun stemrecht wordt ontnomen.
Maar een extra zeteltje voor de SGP kan wel net de doorslag geven als er wordt gestemd over Europese kwesties, zonder dat je daarvoor de linksen (SP, PVV, Dierenpoes, etc) toegang geeft tot je portemonnee. En zonder dat je daarvoor schreeuwerige populisten de kamer in helpt die de samenleving polariseren.
Dus kijkend naar het overall effect van mijn stem is zo'n "rare" partij als SGP dan opeens een serieuze stem optie.
Pechtold stopt en Verhoeven neemt het zaakje over. Tenminste, als ze geen regeringspartner worden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 09:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hopeloos
Maar ontopic ik zweef ergens tussen GL en D66. Zou nu denk ik voor GL gaan. Pechtold lijkt me wat uitgedoofd.
Een FOK!er die er over heeft nagedachtquote:Op zondag 28 augustus 2016 12:05 schreef SeLang het volgende:
Zoals ik er momenteel in sta: Er is geen enkele partij die ook maar in de buurt komt van wat ik zou willen. Maar sommige standpunten van sommige partijen daar ben ik het wel grotendeels mee eens. Je moet dus kijken naar het effect dat jouw stem heeft in het totale plaatje.
Voorbeeld:
Ik ben kritisch op de EU en vind dat de euro in de huidige vorm moet worden heroverwogen. In die zin zit ik aardig op de lijn van bijvoorbeeld de SGP. Alleen krijg je er dan allerlei extreem christelijke standpunten bij waar ik niet op zit te wachten...
Echter, de SGP wordt toch nooit groter dan enkele zetels en de NL samenleving is zo seculier dat een eventuele stem van mij er nooit voor gaat zorgen dat Nederland een theocratie wordt of dat het homohuwelijk wordt teruggedraaid of dat vrouwen hun stemrecht wordt ontnomen.
Maar een extra zeteltje voor de SGP kan wel net de doorslag geven als er wordt gestemd over Europese kwesties, zonder dat je daarvoor de linksen (SP, PVV, Dierenpoes, etc) toegang geeft tot je portemonnee. En zonder dat je daarvoor schreeuwerige populisten de kamer in helpt die de samenleving polariseren.
Dus kijkend naar het overall effect van mijn stem is zo'n "rare" partij als SGP dan opeens een serieuze stem optie.
ABN he een fokker die erover heeft nagedacht!quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:04 schreef wegmetdeEU het volgende:
[..]
Een FOK!er die er over heeft nagedacht
OT: Van der Staaij en Dijkgraaf () lijken heel betrouwbaar en principieel.
Nou dan ben je snel klaar: geen enkel effectquote:Op zondag 28 augustus 2016 12:05 schreef SeLang het volgende:
Je moet dus kijken naar het effect dat jouw stem heeft in het totale plaatje.
1 enkele niet nee!quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:41 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Nou dan ben je snel klaar: geen enkel effect
Wat ik veel schokkender vind is dat er nog steeds 67 FOK!-ers (3%) voor de PvdA stemt. Hebben die mensen hun ogen dicht gehad de afgelopen 3 jaar en geen enkel nieuwsbericht gelezen? Of drukken ze zomaar op een knopje? Of stemmen ze PvdA omdat hun opa dat ook altijd al deed in 1930?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:27 schreef GGMM het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Verrassend. Terwijl de FP juist zo z'n best doen om aanhangers van elke politieke partij een platform te geven.
Leverden die de premier dan?quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ik veel schokkender vind is dat er nog steeds 67 FOK!-ers (3%) voor de PvdA stemt. Hebben die mensen hun ogen dicht gehad de afgelopen 3 jaar en geen enkel nieuwsbericht gelezen? Of drukken ze zomaar op een knopje? Of stemmen ze PvdA omdat hun opa dat ook altijd al deed in 1930?
Als ze de FP bezoeken zal het wel gaan om mensen die random wat ingedrukt hebben.quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ik veel schokkender vind is dat er nog steeds 67 FOK!-ers (3%) voor de PvdA stemt. Hebben die mensen hun ogen dicht gehad de afgelopen 3 jaar en geen enkel nieuwsbericht gelezen? Of drukken ze zomaar op een knopje? Of stemmen ze PvdA omdat hun opa dat ook altijd al deed in 1930?
Maar waarom stem jij niet gewoon PVV? Dat past toch veel beter bij je dan die gespeelde sympathie voor de SGP?quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:42 schreef LXIV het volgende:
Er zou een cordon-sanitair rondom de PvdA moeten worden opgetrokken, voordat ze nog groter worden!
Hoezo heeft de PvdA dan meer fouten gemaakt?quote:
*héquote:Op zondag 28 augustus 2016 13:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
ABN he een fokker die erover heeft nagedacht!
Of een fokker die er volgens jou over nagedacht heeft?
Ik lijk op een hond maar ik ben een kat!
De SGP is niet daadwerkelijk anti-EU. Kijk eenvoudig naar waar de heer Belder, de SGP europarliamentariër allemaal mee instemt.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:05 schreef SeLang het volgende:
Voorbeeld:
Ik ben ook niet anti EUquote:Op zondag 28 augustus 2016 15:21 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
De SGP is niet daadwerkelijk anti-EU. Kijk eenvoudig naar waar de heer Belder, de SGP europarliamentariër allemaal mee instemt.
Serieuze partijen zijn dan ook voor de EU. Dat is toch niet meer dan logisch?quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:21 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
De SGP is niet daadwerkelijk anti-EU. Kijk eenvoudig naar waar de heer Belder, de SGP europarliamentariër allemaal mee instemt.
Maar er zit een verschil in anti-EU en eurosceptisch. Anti-EU is op voorhand tegen de EU, het tegenovergestelde van Hans van Baalen, die overal op voorhand mee instemt.quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:21 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Wat dus onmogelijk is, want de EU gaat slechts één kant op.quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:41 schreef wegmetdeEU het volgende:
[..]Eurosceptisch is (naar mijn definitie) dat je voor een eu bent, maar ook kritisch bent.
Tot voor kort was dat nog zo maar we zijn "peak-EU" inmiddels gepasseerd. Met de Brexit is de EU nu ook officieel begonnen uit elkaar te vallen. Ze zullen nu terug moeten roeien om een verder uiteenvallen te voorkomen. Met het referendum van 2 oktober krijgen ze de middelvinger van Hongarije en mogelijk ook van Italië en zo gaat dat dan verder. Volgend jaar misschien een Front National regering in Frankrijk, Wilders in NL, etc etc. En dan zitten we momenteel nog op de piek van de economische cyclus. Moet je zien wat er gebeurt als we weer in recessie gaan... De komende jaren wordt het redden wat er te redden valt voor de EU.quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:42 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Wat dus onmogelijk is, want de EU gaat slechts één kant op.
Van welk land kwam die minister of noem het maar, waar Koenders zo kwaad op zou zijn?quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Tot voor kort was dat nog zo maar we zijn "peak-EU" inmiddels gepasseerd. Met de Brexit is de EU nu ook officieel begonnen uit elkaar te vallen. Ze zullen nu terug moeten roeien om een verder uiteenvallen te voorkomen. Met het referendum van 2 oktober krijgen ze de middelvinger van Hongarije en mogelijk ook van Italië en zo gaat dat dan verder. Volgend jaar misschien een Front National regering in Frankrijk, Wilders in NL, etc etc. En dan zitten we momenteel nog op de piek van de economische cyclus. Moet je zien wat er gebeurt als we weer in recessie gaan... De komende jaren wordt het redden wat er te redden valt voor de EU.
Ik hoop dat de EU toch nog kan overleven in één of andere vorm maar ik heb daar steeds minder vertrouwen in als je bijvoorbeeld ziet dat zo'n Juncker na de Brexit geen ontslag heeft genomen of gekregen. Die mensen leven in een bubble en hebben echt geen flauw benul wat er aan de hand is.
Respect.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:36 schreef SeLang het volgende:
Waar vind je dat tegenwoordig nog, een partij die zichzelf benadeelt door principes te hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |