En dan valt het nog niet begonnen kabinet. En dan?quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niet dus gedwongen, als ze gewild hadden zouden ze het kabinet nog voor het aantreden hebben kunnen laten vallen!
Of te wel de VVD had zich geschikt dan zou het niet gevallen zijn!
Ik denk toch dat er zijn die het wel ter dege door hebben hoe het werkt, dat sommige het anders willen uitleggen is een ander verhaal!quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:11 schreef Janneke141 het volgende:
En nog steeds zijn er hele volksstammen die geen flauw idee hebben wat een coalitie precies inhoudt, en hoe zich dat zou moeten verhouden met verkiezingsprogramma's.
Nieuwe verkiezingen zou zomaar kunnen en een land een paar mnd niet geregeerd, dus nog niks veranderd.quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dan valt het nog niet begonnen kabinet. En dan?
En bóós dat ze dan zijn als ze hun lamme reet eens een keertje wél naar de stembus hebben gesleept en Nederland er de volgende dag niet precies uitziet zoals ze willenquote:Op maandag 10 oktober 2016 12:11 schreef Janneke141 het volgende:
En nog steeds zijn er hele volksstammen die geen flauw idee hebben wat een coalitie precies inhoudt, en hoe zich dat zou moeten verhouden met verkiezingsprogramma's.
Er is nog nooit een kok gevonden die koken kan naar alle monden!quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En bóós dat ze dan zijn als ze hun lamme reet eens een keertje wél naar de stembus hebben gesleept en Nederland er de volgende dag niet precies uitziet zoals ze willen
En na die nieuwe verkiezingen ziet de uitslag er ongeveer hetzelfde uit, of een beetje anders, en dan moet er opnieuw een coalitie worden gesloten. Daarvoor moet je concessies doen. Zo lang er geen partij is met 76 zetels zal het nooit gebeuren dat iemand zijn hele verkiezingsprogramma om kan zetten in wetgeving.quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nieuwe verkiezingen zou zomaar kunnen en een land een paar mnd niet geregeerd, dus nog niks veranderd.
Weet ik veel, dat moet je de PvdA vragen. Maar de inkomensafhankelijke zorgpremie stuitte op zóveel weerstand in het land dat de partij daar waarschijnlijk alleen al om die reden graag vanaf wilde.quote:Leg het mij uit Janneke wat heeft de Pvda eraan verdient dat ze hun zorgplan zo makkelijk lieten vallen?
Waarvan ze de toezegging al hadden van iemand die niet klaar denken kon op dat moment!
Hou toch op met hun in de victimrol te duwen. Ze hebben hun achterban genaaid, links lullen en rechts vullen, waarvan akte. Ik zal een lange tijd als vaste pvda-stemmer niet meer gaan stemmen op deze partij totdat de kanker is opgechemo-d, oftewel de grote nsb-kopstukken zijn opgeflikkerd. Als de SP niet roemer en de GL die gladde padjakker als lijstrekker hadden gehad, dan was de pvda al overleden geweest. In dat opzicht heeft het establishement gewoon erg veel mazzel dat de oppositie goede lijsttrekkers, stem-menners of kopstukken met aanzien missen. De VVD heeft dezelfde mazzel dat zei eigenlijk geen oppositie heeft (als we de nieuwere partijen niet meerekenen).quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
PvdA is in dit kabinet gewoon de linkse middenpartij die het al eeuwen is... Dat ze niet één op één hun verkiezingsprogramma uit kunnen voeren is een logisch gevolg van het feit dat ze door de kiezer min of meer in een kabinet met de VVD zijn gedwongen.
Dat was geen wetgeving meid dat was besloten in een regeer coalitie, niks met programma had het te doen!quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En na die nieuwe verkiezingen ziet de uitslag er ongeveer hetzelfde uit, of een beetje anders, en dan moet er opnieuw een coalitie worden gesloten. Daarvoor moet je concessies doen. Zo lang er geen partij is met 76 zetels zal het nooit gebeuren dat iemand zijn hele verkiezingsprogramma om kan zetten in wetgeving.
[..]
Geen idee wat hier staat. Probeer het eens in het Nederlands.quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat was geen wetgeving meid dat was besloten in een regeer coalitie, niks met programma had het te doen!
In het kamertje dus een regeerakkoord met de VVD, jij kan het je niet herinneren of wil je het je naar de hand zetten?
Ja als men met de bek vol tanden staat zou ik zoiets ook schrijven!quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen idee wat hier staat. Probeer het eens in het Nederlands.
Een kabinet dat nog niet aangetreden is kan per definitie niet vallen hèquote:Op maandag 10 oktober 2016 12:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niet dus gedwongen, als ze gewild hadden zouden ze het kabinet nog voor het aantreden hebben kunnen laten vallen!
Of te wel de VVD had zich geschikt dan zou het niet gevallen zijn!
Hebben ze dat niet ernaar gedaan in de vorm van gedoog partners?quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoogstens dat ze er nog een partij bij hadden kunnen nemen, D'66 bijvoorbeeld maar die partij was niet nodig voor een meerderheid in de 2e kamer en zelfs met D'66 hadden ze ook geen meerderheid in de 1e kamer gehad. Voor de hoofdrolspelers was er dus geen enkele drijfveer om dat te doen.
Het enige waarvan ze 'slachtoffer' waren was van hun uitstekende verkiezingsresultaat wat tot regeringsdeelname leiddequote:Op maandag 10 oktober 2016 12:21 schreef govie het volgende:
[..]
Hou toch op met hun in de victimrol te duwen.
Samsom was nog wel de meest eerlijke lijsttrekker in de campagne. Hij heeft herhaaldelijk gezegd dat de kiezer niet moest rekenen dat de PvdA alles wat het wil voor elkaar ging krijgen omdat coalitie/economische realiteit/verkiezingsuitslag/whatever. Dat klonk toch wat anders dan '1000 eu erbij voor iedere werkende NL'er!'. Juist Samsom kan je niet verwijten dat hij zand in de ogen van de kiezer strooide.quote:Ze hebben hun achterban genaaid, links lullen en rechts vullen, waarvan akte.
Je ging helemaal niet stemmen toch?quote:Ik zal een lange tijd als vaste pvda-stemmer niet meer gaan stemmen op deze partij totdat de kanker is opgechemo-d, oftewel de grote nsb-kopstukken zijn opgeflikkerd.
Inderdaad, ik ga alleen stemmen als de vvd/pvda toch weer bovenop komen drijven, om zo tegen te stemmen.quote:
Nope, dit is gewoon een meerderheidskabinet. Maar je doelt waarschijnlijk op hun minderheid in de 1e kamer en dat ze daar met de pet langs andere partijen moesten. Vond ik trouwens erg verfrissend, veel beter dan kabinetten die dat wél hadden en gewoon met oogkleppen op hun regeringsprogramma door beide kamers knallen zonder zich iets van de rest aan te trekken.quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hebben ze dat niet ernaar gedaan in de vorm van gedoog partners?
En wat zou het dan gaan worden?quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:39 schreef govie het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ga alleen stemmen als de vvd/pvda toch weer bovenop komen drijven, om zo tegen te stemmen.
Linksom of rechtsom vond ik ook verfrissend ook nog nooit gezien of gehoord in mijn leven.quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nope, dit is gewoon een meerderheidskabinet. Maar je doelt waarschijnlijk op hun minderheid in de 1e kamer en dat ze daar met de pet langs andere partijen moesten. Vond ik trouwens erg verfrissend, veel beter dan kabinetten die dat wél hadden en gewoon met oogkleppen op hun regeringsprogramma door beide kamers knallen zonder zich iets van de rest aan te trekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |