Aankomen is een groot woord. Pitpull deed dominant, er ontstond wrijving. Ik ben er tussen gaan staan, toen gingen ze ieder hun eigen weg. Daarna ging de pitbull nog een keer aan Sally snuffelen, oor/nekgebied. Dat is dominantie, Sally corrigeerde dat en toen greep de pitbull. Vast, in de nek. Niet los te krijgen, Sally maar gillen. Die eigenaar z'n hond maar slaan. Ik maar proberen tussen die kaken te komen met mn vingers. Godverdomme man.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Oei, zag je het aankomen dan?
Schrikken geblazen zoiets, lijkt me! Arme hond.
Vast ook afgezien van honden nog best vaak een toe te passen truc om een crisissituatie te verhelpen!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:15 schreef Lonaa het volgende:
De enige reden dat de pitbull losliet is omdat ik een vinger in z'n gat probeerde te stoppen. Ik heb ooit van een pitbulleigenaar geleerd dat dat had enige is dat helpt. En het hielp.
Flink in 't oor knijpen/oor omdraaien werkt ook aardig als ze niet loslaten..quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De enige reden dat de pitbull losliet is omdat ik een vinger in z'n gat probeerde te stoppen. Ik heb ooit van een pitbulleigenaar geleerd dat dat had enige is dat helpt. En het hielp.
Ik ben echt heel heel erg van slag. Sally ook.
Goeie strategie wel.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Aankomen is een groot woord. Pitpull deed dominant, er ontstond wrijving. Ik ben er tussen gaan staan, toen gingen ze ieder hun eigen weg. Daarna ging de pitbull nog een keer aan Sally snuffelen, oor/nekgebied. Dat is dominantie, Sally corrigeerde dat en toen greep de pitbull. Vast, in de nek. Niet los te krijgen, Sally maar gillen. Die eigenaar z'n hond maar slaan. Ik maar proberen tussen die kaken te komen met mn vingers. Godverdomme man.
Ik ben blij dat ik die tip ooit gehad heb. Van schrik (goh) laten ze dan hun kaken wat los. Dna krijg je ze eraf.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Vast ook afgezien van honden best vaak een toe te passen truc om een crisissituatie te verhelpen!
Maar achgut zeg! Knuffel voor je
Was losloopveld.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:18 schreef Myraela het volgende:
Jeetje, heftig Lonaa! Hopelijk valt het allemaal mee. Liep die pitbull los dan?
Die eigenaar bleef die hond maar op z'n kop meppen. Niks.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:18 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Flink in 't oor knijpen/oor omdraaien werkt ook aardig als ze niet loslaten..
Is wel flink schrikken
Ik heb mijn gillende hond opgetild en iemand deed het hek voor me open, stukje weggelopen met Sally. Sally trillen, overal kijken, geen direct bloed.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:20 schreef Isegrim het volgende:
Hoe reageerde de eigenaar van de andere hond after the fact?
Nee die pitbull eigenaar moet zijn hond gewoon onder controle houden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik die tip ooit gehad heb. Van schrik (goh) laten ze dan hun kaken wat los. Dna krijg je ze eraf.
Toen ik Sally hoorde gillen, zag dat die pitbull d'r nek vast had en begon te slingeren... Pfff. Ik dacht echt dat het afgelopen was. En sowieso vind ik dat ik Sally moet beschermen.
Sowieso. En ik moet mijn hond beschermen. Wat ik natuurlijk uit eindelijk we lgedaan heb, maar ik had naar m'n gevoel moeten luisteren.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee die pitbull eigenaar moet zijn hond gewoon onder controle houden.
Ik hou er ook van!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:22 schreef Sarabi het volgende:
Rokkenben zo blij dat die maxi rokken (en jurken) nu 'in' zijn. Vroeger waren ze veel moeilijker te vinden.
De eigenaar aanlijnen ja.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:28 schreef Isegrim het volgende:
Aanlijnen werkt doorgaans ook afdoende. Moet de eigenaar dat alleen wel doen.
Ach sowieso moet er es wat gedaan worden aan die 'agressieve' rassen danwel bazen die ze agressief maken. Dat gedoe in Nieuw-Buinen bijvoorbeeld. Man man man, zes rottweilers bij een rijtjeswoning, dat kan toch niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Sowieso. En ik moet mijn hond beschermen. Wat ik natuurlijk uit eindelijk we lgedaan heb, maar ik had naar m'n gevoel moeten luisteren.
Dit bedoel je cynisch? Vanuit pitbulleigenaar perspectief tochquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:26 schreef RobinOok het volgende:
Want het is de schuld van de eigenaar en zoooo zielig, een hond afmaken.
Oh, ja zijn we het daar over eensquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:33 schreef RobinOok het volgende:
En genoeg andere mensen die er tegen zijn om zo'n hond een spuitje te geven.
Ik zou zeggen "hoppa, spuitje, weg ermee". Zo'n hond zit daar niet mee, die weet van niks. Een eigenaar zal het vast wel erg vinden zijn hond te verliezen, maar belangrijkste lijkt mij dat voorkomen wordt dat het nog eens gebeurt. Met hond of kind of buurvrouw.
Die trippy jurk? Vandaag aan.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Krijg die jurk die je pas liet zien ook niet uit mijn hoofd
Die met al die kleurtjes?quote:
Een pitbull is gewoon goed op te voeden. Het probleem zit 'm tenminste deels in het type mensen dat zo'n hond koopt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Zijn pitbulls net zo braaf te maken als andere honden?
Zo niet, vind ik dat het geen huisdieren mogen zijn.
Die verhalen over peutertjes doodbijten vind ik walgelijk.
Ik weet niet meer hoe ik me uit moeten drukken, maar ik bedoel helemaal niet dat het misdadig is,quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 10:30 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik hier de enige ben die een jurk als een kledingstuk zie. En bij een vraag als "wat zou je ervan vinden als je partner een jurk aantrekt" niet veronderstel dat er opeens iets aan zijn mannelijkheid of seksualiteit is veranderd, maar dat hij gewoon een ander kledingstuk heeft aangetrokken. En daarbij de vraag dus is of ie een beetje mooie jurk heeft uitgezocht.
Ik kijk op google designer manskirt en ik vind de meeste er best leuk uitzien.
Maar Fann komt uit op dat ze niet op vrouwen valt en Isegrim dat ze juist wel op vrouwen valt. Ik vind dat dus serieus gek. Maar blijkbaar ben ik de enige die er zo misdadig genderneutraal in staat.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja. Nu niet hoor, vanmiddag, naar http://www.vrijevolkfestival.nl
Sinds een paar decennia wel ja. Is ook het nodige om te doen geweest.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:47 schreef FANN het volgende:
Een spijkerbroek is ook genderneutraal toch?
Als je een dier in huis hebt vanaf (net na) z'n geboorte, is het dan ook gefokt?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Een pitbull is gewoon goed op te voeden. Het probleem zit 'm tenminste deels in het type mensen dat zo'n hond koopt.
Probleem is tevens dat áls zo'n hond eenmaal vastpakt, hij niet meer loslaat. Dat is een fysiek iets, dier is erop gefokt.
Nou misschien lopen mannen over 50 jaar ook op hoge hakken, weten ze meteen wat het isquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Sinds een paar decennia wel ja. Is ook het nodige om te doen geweest.
Nu niet. Ik zie 4 kaalachtige plekjes in haar nek, die niet stuk zijn. Heb net nog even een keer gekeken en ik zie geen bloed. Dus we wachten het af, mocht ze ergens last van krijgen, toch bloed, dikke nek whatever ,dan direct dierenarts.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:37 schreef minilot het volgende:
Lonaa, ga je nog wel met Sally naar de dierenarts, voor de zekerheid?
Dat zijn ze. Het zijn geen slechte honden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Het ligt aan de pitbull. Probleem is dat ze gefokt zijn op hun psychopatische moordenaarstrekjes.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Het gaat om het ras. Daar zijn bepaalde eigenschappen in gefokt door selectie van ouderdieren. Bij pitbulls hoort de 'kaakklem' daarbij. Is een genetische kwestie, opvoeding heeft daarop geen invloed.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Als je een dier in huis hebt vanaf (net na) z'n geboorte, is het dan ook gefokt?
Ja zit in 100-en voorgaande generaties van selectie.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Als je een dier in huis hebt vanaf (net na) z'n geboorte, is het dan ook gefokt?
Het zit in de genen, dat 'vasthouden en niet meer loslaten'. Net zoals het in een jachthond zit om achter iets aan te gaan dat snel wegrent.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hoge hakken zijn echt een voortbrengsel van een seksistische maatschappij (ik hoor de reacties alweerquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:50 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou misschien lopen mannen over 50 jaar ook op hoge hakken, weten ze meteen wat het is
quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja zit in 100-en voorgaande generaties van selectie.
Het betreffende ras is in oorsprong niet gefokt om in een stedelijk gebied het imago-boegbeeld van trieste personen te zijn, maar als vechthond in de ring.
Ik kijk er naar met een beetje medelijden als ik een vrouw op naaldhakken zie strompelenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoge hakken zijn echt een voortbrengsel van een seksistische maatschappij (ik hoor de reacties alweer). Heel erg slecht voor je lijf, en toch zijn er veel bedrijven die het afdwingen. Ook nu nog. Ook in Nederland.
Ik vind ze mooi hoor, daar niet van. Maar objectief bekeken...
Ook daarover verschillen echt de meningenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:55 schreef FANN het volgende:
[..]
... het stáát wel mooi, dat is waar
Nou ja, ik vind het best mooi staan, laat ik het zo zeggen danquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ook daarover verschillen echt de meningen
Is ook maar een ingeprent iets natuurlijk. Ik merk van mezelf dat ik me voorheen (onbewust!) veel meer liet leiden door heersende schoonheidsidealen dan tegenwoordig.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:55 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik kijk er naar met een beetje medelijden als ik een vrouw op naaldhakken zie strompelen![]()
Maar moeten ze zelf weten.... het stáát wel mooi, dat is waar
Jezus Lonaaquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Aankomen is een groot woord. Pitpull deed dominant, er ontstond wrijving. Ik ben er tussen gaan staan, toen gingen ze ieder hun eigen weg. Daarna ging de pitbull nog een keer aan Sally snuffelen, oor/nekgebied. Dat is dominantie, Sally corrigeerde dat en toen greep de pitbull. Vast, in de nek. Niet los te krijgen, Sally maar gillen. Die eigenaar z'n hond maar slaan. Ik maar proberen tussen die kaken te komen met mn vingers. Godverdomme man.
Ja jezus Isequote:Op zaterdag 27 augustus 2016 12:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Is ook maar een ingeprent iets natuurlijk. Ik merk van mezelf dat ik me voorheen (onbewust!) veel meer liet leiden door heersende schoonheidsidealen dan tegenwoordig.
Ik ben benieuwd wat voor psychische deuk Sally en ik er van oplopen.quote:
quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 12:39 schreef Bluezz het volgende:
En nu heb ik van de weersomstuit ook een jurk gekocht
quote:
Agossie..quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 12:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat voor psychische deuk Sally en ik er van oplopen.
Op weg naar huis zag ik wel dat Sally overal bang voor was.
Ik vind het toevallig erg interessant en waardevol om te ontdekken welke (onbewuste) ideeën er in mijn hoofd zitten en me erbij af te vragen of dat nou mijn eigen ideeën zijn of dat het gaat om vooroordelen, aannames, ingeprente meningen etc. Dat boeit mij eindeloos.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 12:31 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja jezus Iseálles is ingeprent uiteindelijk. Zo niet door nature dan wel door nurture/culture. Dus. So what!
Onderaan de laatste pagina van het gesloten topic staat, boven het reactieveld, een linkje dat 'Open nieuw deel' heet. Als je daar op klikt kun je een volgend topic binnen dezelfde reeks openen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:10 schreef Martijn1P het volgende:
Misschien domme vraag, maar hoe maak ik een nieuwe topicreeks aan. Pizzatopic is nu gesloten.
Daar ben ik het niet mee oneens hoor.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:06 schreef minilot het volgende:
Ik geloof niet zo in een harde tweedeling tussen meningen die volledig van jezelf zijn en meningen die ontstaan zijn door invloeden van buitenaf. Ieders manier van denken is altijd tot op zekere hoogte gevormd door externe omstandigheden, maar dat maakt het niet direct minder van jezelf.
dag Eftelaarquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:13 schreef minilot het volgende:
Goed. Afronden hier, thuis wat spullen oppikken en hop, naar de Efteling.
Fijne zaterdag allemaal!
Tja, wel een logisch voorstel. Hoewel schuldvraag en bewijslast wel heel erg lastig is hierin.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:15 schreef golfer het volgende:
Over (agressieve) honden had 1Vandaag toevallig gisteren een item:
http://binnenland.eenvand(...)ffen_bij_incidenten_
Dank voor je snelle reactie. Oh, ik voel me heel dom haha! Zie geen reactieveld meer op de laatste pagina van het gesloten topic. Ook geen linkje. Ach, geen probleem. Het weer is mooi, dus ga maar even naar buiten toequote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Onderaan de laatste pagina van het gesloten topic staat, boven het reactieveld, een linkje dat 'Open nieuw deel' heet. Als je daar op klikt kun je een volgend topic binnen dezelfde reeks openen.
Hoe ingewikkeld dan? Hond bijt mens --> eigenaar van hond significant straffenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:19 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tja, wel een logisch voorstel. Hoewel schuldvraag en bewijslast wel heel erg lastig is hierin.
Er was bijvoorbeeld een keer een geval waarbij een hond werd afgemaakt na het bijten van een kind. Die hond bleek vervolgens allemaal nietjes in zijn oor te hebben. Gingen destijds foto's van rond op internet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hoe ingewikkeld dan? Hond bijt mens --> eigenaar van hond significant straffen
Hoogstens dat hond-hond situaties wat ingewikkelder zijn, maar als ik het zo lees, er is meer over geschreven, ligt de focus op hond-mens situaties.
Ouradour-sur-glane in 1944.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:39 schreef Isegrim het volgende:
Nope, nooit geweest. Doet me wel ineens denken aan dat Franse dorp dat ze sinds WOI hebben gelaten zoals het is nadat daar een slachting plaatsvond. Naam even kwijt. Er is een topic over.
Op zolder aan het klussen.quote:
Ik was ooit in The Blue Note toen hij er speelde, samen met iemand, ik weet niet meer wie. Ben ik in de pauze naar zijn kleedkamer geslopen en gevraagd of hij het mistige rode beest wilde spelen. Maar hij zei "dat kent niemand hier".quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:28 schreef fietsie het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)we_Thielemans__.html
![]()
![]()
Kippevel gewoon, zo treffend. Kort maar duidelijk.
I knowquote:
Ja, als ik een scheet laat kunnen ze 'm daar ruiken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:37 schreef PdeHoog het volgende:
Is iemand van jullie wel eens in Doel in Belgie geweest? Ziet er ongeveer zo uit: http://www.peterdehoog.nl/cityscapes/doel-belgie/. Redelijk verlaten en vervallen.
Ik zit nu in Dungerness. Dit overtreft het desolate van Doel
Dungeness. Ja. Heel rare ervaring was dat. Heel raar.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:37 schreef PdeHoog het volgende:
Is iemand van jullie wel eens in Doel in Belgie geweest? Ziet er ongeveer zo uit: http://www.peterdehoog.nl/cityscapes/doel-belgie/. Redelijk verlaten en vervallen.
Ik zit nu in Dungerness. Dit overtreft het desolate van Doel
quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 15:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dungeness. Ja. Heel rare ervaring was dat. Heel raar.
Oh wauwquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Schandalig duur dat spul van Kitchenaid, heb een noname set gekocht, doet het prima.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 15:58 schreef Myraela het volgende:
Yay, vleesmolen en worst-setje voor m'n KitchenAid binnen.Dat setje voor de worst is 30 euro voor twee plastic tubetjes.
Ja, het is wel een beetje belachelijk. Maar ik vind het juist wel fijn dat ik gewoon één machine heb met meerdere accessoires.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 16:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schandalig duur dat spul van Kitchenaid, heb een noname set gekocht, doet het prima.
Bij sommige vrouwen staat het ook best mooiquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoge hakken zijn echt een voortbrengsel van een seksistische maatschappij (ik hoor de reacties alweer). Heel erg slecht voor je lijf, en toch zijn er veel bedrijven die het afdwingen. Ook nu nog. Ook in Nederland.
Ik vind ze mooi hoor, daar niet van. Maar objectief bekeken...
Jongetje van mijn neef is net 2. Die vindt het helemaal geweldig om met zijn papa in de werkplaats te zijn, hij pakt wat schroevendraaiers en wat sleutels en vermaakt zich helemaal. Terwijl het speelgoed van zijn nichtjes er ook staat maar daar maalt hij blijkbaar niet naar.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 16:18 schreef Jagärtrut het volgende:
ach, arme sally.
Ik wou net als kwak nog even zeggen dat mijn jongetje van nog geen 1 gister in Bremen een kwartier lang met open mond naar een veegmachine gekeken heeft, inclusief wijzend vingertje en zo nu en dan bwah roepend. En op de snelweg elke vrachtwagen nakijkt. En als we parkeren gelijk naar de grasmaaimachine wil. Nu weet ik niet of een meisje dit ook zou doen, maar de duutser en ik hebben dit absoluut niet gestimuleerd. En zoveel buiten invloeden heeft hij niet. Opa en oma ziet hij maar sporadisch, en hij gaat over 2 weken voor het eerst naar het kinderdagverblijf.
Verder zou hij rustig nagellak opmogen, op ballet mogen of voetbal spelen, als hij wil straks als hij wat groter is. Als hij maar gelukkig is.
Zo, wij zijn weer in Berlijn. Wat een hitte, 35 graad hier.
Goed plastic is soms best duur, maar wel erg fijn om te hebben somsquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 15:58 schreef Myraela het volgende:
Yay, vleesmolen en worst-setje voor m'n KitchenAid binnen.Dat setje voor de worst is 30 euro voor twee plastic tubetjes.
Dat heb ik, maar de accesoire was niet van Kitchenaid.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 16:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, het is wel een beetje belachelijk. Maar ik vind het juist wel fijn dat ik gewoon één machine heb met meerdere accessoires.
Voor een stukkie plastic, jaquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 16:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Goed plastic is soms best duur, maar wel erg fijn om te hebben soms![]()
Dit is ook een duur stukje plastic :/
http://www.camerafilterst(...)er-Professional.html
Goed en steeds beter, alle behandelingen zijn afgesloten, midden/eind september komt de uitslag van het laatste onderzoek. Haar begint langzaam te groeien, nog wat naweeen van de chemo, maar dat wordt hopelijk ook snel beter (vlekken op de huid, te weinig uithoudingsvermogen, lage hoeveelheid rode bloedlichaampjesquote:
Ik viel in slaap op de bank.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:17 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hoe gaat het met je adrenalinepeil??
Wat voor filter wil je hebben dan?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 16:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Voor een stukkie plastic, jaIk heb nu een filter op mijn verlanglijstje dat 3x zoveel moet kosten
Bij mij ook weer iedere keer als ik er aan denk. En op weg naar huis maar proberen normaal te doen, zelf. Zodat Sally zich misschien minder ellendig zou voelen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 15:27 schreef Lienekien het volgende:
Bij het relaas over Sally sprongen de tranen me in de ogen.
Oh wat goed Piet!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goed en steeds beter, alle behandelingen zijn afgesloten, midden/eind september komt de uitslag van het laatste onderzoek. Haar begint langzaam te groeien, nog wat naweeen van de chemo, maar dat wordt hopelijk ook snel beter (vlekken op de huid, te weinig uithoudingsvermogen, lage hoeveelheid rode bloedlichaampjes
Lee Big Stopper 100mm maar heb dan een nieuwe houder nodig plus alle ringenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 16:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat voor filter wil je hebben dan?
Arme Sallyquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Bij mij ook weer iedere keer als ik er aan denk. En op weg naar huis maar proberen normaal te doen, zelf. Zodat Sally zich misschien minder ellendig zou voelen.
We liepen langs een tuin en daar blafte een hond en Sally's ogen werden PANIEK. Toen heb ik, geheel tegen waarschijnlijk alle adviezen in (maar het voelde goed) Sally opgetild. Ze heeft zich nog nooit zo aan me overgegeven en in m'n armen rustige gelegen. Ja, behalve als ze net uit een narcose was.Zo sneu.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goed en steeds beter, alle behandelingen zijn afgesloten, midden/eind september komt de uitslag van het laatste onderzoek. Haar begint langzaam te groeien, nog wat naweeen van de chemo, maar dat wordt hopelijk ook snel beter (vlekken op de huid, te weinig uithoudingsvermogen, lage hoeveelheid rode bloedlichaampjes
Ja.quote:
Lee is sowieso al niet goedkoop en een bigstopper ook niet. Dus bigstopper van Lee is helemaal kassa. Maar kun je wel gave dingen mee doenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Lee Big Stopper 100mm maar heb dan een nieuwe houder nodig plus alle ringen
Dat klinkt goedquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb een accountquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:25 schreef derLudolf het volgende:
Ben je trouwens ook actief op Flickr Pdehoog?
oh..... lekkerquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:31 schreef Sarabi het volgende:
Groetjes vanuit de tuin
[ afbeelding ]
*Kijkt rond en ziet geen vreemde*quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:31 schreef Sarabi het volgende:
Groetjes vanuit de tuin
[ afbeelding ]
Ach dat koelt ook af tochquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:32 schreef FANN het volgende:
[..]
oh..... lekker, ik ga ook effe op het balkon zitten met mijn voeten in een bak water,
niet helemaal hetzelfde, maar toch
Kijk maar uitquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
*Kijkt rond en ziet geen vreemde*
Je liegt.
Aha, daarmee ben ik eigenlijk niet bekend. Is dat fijner dan Flickr? Ik vind het wel fijn eigenlijkquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb een accountMaar daar is niet veel gebeurd de laatste tijd
Ik zit momenteel meer op 500px.com
Ik kon het laatst ook niet weerstaan bij de bakker. Zo lekker hčquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:35 schreef Lonaa het volgende:
Godsamme, ik ga gewoon suikerbrood bakken binnenkort. Ik heb er al tijden zo'n zin in.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik kon het laatst ook niet weerstaan bij de bakker. Zo lekker hč
Ik eet het eigenlijk nooit. Heb het vorige jaar 2 x zelf gemaakt en heb er al tijden ENORM veel zin in. Ik heb geloof ik ook alle ingredienten in huis. ARGH.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik kon het laatst ook niet weerstaan bij de bakker. Zo lekker hč
Die van ons, zij van de jurkjes, dus wel. Vuilniswagens waren ook altijd een enorm succes.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 16:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik wou net als kwak nog even zeggen dat mijn jongetje van nog geen 1 gister in Bremen een kwartier lang met open mond naar een veegmachine gekeken heeft, inclusief wijzend vingertje en zo nu en dan bwah roepend. En op de snelweg elke vrachtwagen nakijkt. En als we parkeren gelijk naar de grasmaaimachine wil. Nu weet ik niet of een meisje dit ook zou doen, maar de duutser en ik hebben dit absoluut niet gestimuleerd.
Geroosterde plakjes suikerbrood met ganze (of eende) lever paté, zo ontzettend lekkerquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:35 schreef Lonaa het volgende:
Godsamme, ik ga gewoon suikerbrood bakken binnenkort. Ik heb er al tijden zo'n zin in.
*kwijl*quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geroosterde plakjes suikerbrood met ganze (of eende) lever paté, zo ontzettend lekker
Als inspiratie kun je altijd bij IJsfabriek Joure hun Sukerbole ijs eens proberenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:35 schreef Lonaa het volgende:
Joure is zover rijden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:47 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als inspiratie kun je altijd bij IJsfabriek Joure hun Sukerbole ijs eens proberen
Dat zijn de betere kennissen. Vroegere vriendin at regelmatig bij diverse sterrenrestaurants, en die zijn nogal van het lekkere etenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
*kwijl*
Goddomme, daar had ik nog nooit van gehoord of zelf aangedacht, maar dat klinkt echt fantastisch.
Sowieso, eenden (of ganzen) lever
Tijdje geleden zat ik buiten bij poppodium (afgetrapt hok wel) ben ik naar de buren (fancy restaurent gelopen) want honger. Ik ken die jongen.
'Ik wil graag een klein feestje op het terras van de buren'
'Wat dacht je van een glas goede rode wijn, toast met gebakken eendenlever en huisgemaakte friet? Ik kom het brengen'
Ja.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat zijn de betere kennissen. Vroegere vriendin at regelmatig bij diverse sterrenrestaurants, en die zijn nogal van het lekkere eten
Hoeft vandaag niet, want vandaag hebben ze het nietquote:
Holy shit bloedsinaasappelijs!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hoeft vandaag niet, want vandaag hebben ze het niet![]()
http://deijsfabriekjoure.nl/index.php/ijs/9-virtuele-ijsvitrine
Anders. Meer gericht op het beoordelen van losse foto's ipv het delen van complete albums. Als je me op flickr zoekt: pdhfotografie volgens mijquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, daarmee ben ik eigenlijk niet bekend. Is dat fijner dan Flickr? Ik vind het wel fijn eigenlijk
in plakjes snijden na afkoelen en dan (gedeelte) de vriezer in?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
[..]
Ik eet het eigenlijk nooit. Heb het vorige jaar 2 x zelf gemaakt en heb er al tijden ENORM veel zin in. Ik heb geloof ik ook alle ingredienten in huis. ARGH.
Maar zo'n brood vreet je dan gewoon op. In 2 dagen.
Right.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
in plakjes snijden na afkoelen en dan (gedeelte) de vriezer in?
Zou elk kind dat niet hebben in het begin?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Die van ons, zij van de jurkjes, dus wel. Vuilniswagens waren ook altijd een enorm succes.
En Thomas de trein. Zowel de films als de spoorbanen en treinen.
Geen peren- en geen amarenenroomijsquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hoeft vandaag niet, want vandaag hebben ze het niet![]()
http://deijsfabriekjoure.nl/index.php/ijs/9-virtuele-ijsvitrine
Als het maar beweegtquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zou elk kind dat niet hebben in het begin?
Middels groepen waar je een losse foto in kunt plaatsen (Nederland vandaag bijvoorbeeld) krijgt je wel views en feedback per foto.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Anders. Meer gericht op het beoordelen van losse foto's ipv het delen van complete albums. Als je me op flickr zoekt: pdhfotografie volgens mij
Zoals kelners in Frankrijk dan altijd zeggen, mais Madam, weet u dat het rauw is?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:01 schreef Myraela het volgende:
Gewoon een grote portie steak tartare als avondeten. Het goede leven.
Link me maarquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Middels groepen waar je een losse foto in kunt plaatsen (Nederland vandaag bijvoorbeeld) krijgt je wel views en feedback per foto.
Hoewel, ik krijg niet echt veel reacties ofzo, maar misschien ligt dat aan mijn kwaliteitenVorige week met iemand mijn hele account doorgeplozen, was best leuk om ook irl complimenten te krijgen
quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Link me maarIk zal de boel vanavond eens opstarten als ik m'n wachtwoord nog weet
Pak een terrasjequote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Geloeiende, kan ik vanavond lekker buiten zitten, zijn die k..wagens bezig om iets met de rest van de straat te doen. Afschrapen is het niet maar ze hebben er heel zwaar materieel voor nodig. Takke herrie dus weer
js, oorspronkelijk zijn ze zo gefokt.Voor zover ik weet worden ze tegenwoordig op karakter geselecteerd. Dertig jaar geleden ging je ook liever niet op bezoek als iemand een Dobermann pinscher haquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:50 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Het ligt aan de pitbull. Probleem is dat ze gefokt zijn op hun psychopatische moordenaarstrekjes.
Zoals er honden zijn die gefokt zijn op hun jachtinstinkt en er daar versie van zijn bij wie dat een beetje mislukt is, zo zijn pitbulls gefokt op hun agressiegen en zijn er bij wie dat mislukt is.
Beetje zelfde discussie ook als die over guns. Ik zeg, geef niemand een gun, wordt de wereld een stuk veiliger van en guns zijn niet nodig. Wil jij toch een geweer of pitbull? Jammer dan.
Klopt, maar als ze jaren zo zijn gefokt haal je dat er niet zomaar meer uit.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:45 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
js, oorspronkelijk zijn ze zo gefokt.Voor zover ik weet worden ze tegenwoordig op karakter geselecteerd. Dertig jaar geleden ging je ook liever niet op bezoek als iemand een Dobermann pinscher ha
Ja die is errug lekkerquote:
Kwestie van een paar dagen het aanbod volgen, ze komen beiden met regelmaat voorbijquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen peren- en geen amarenenroomijs
Maar nooit op de dagen dat ik bij een ijssalon komquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kwestie van een paar dagen het aanbod volgen, ze komen beiden met regelmaat voorbij
Typisch boeren, veel produceren en dan klagen dat de prijs zo laag is. Ga iets produceren waar je meerwaarde mee creeren kan. Betaald de melkfabriek te weinig? Kom met een premiummelkproduct, maak een bijzondere melk, kaas, boter. Verkoop direct aan eindklanten. Verzin wat!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:58 schreef derLudolf het volgende:
Triest dit
https://m.facebook.com/st(...)5942592&id=517332591
Jersey koeien! Die zijn om te knuffelen!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Typisch boeren, veel produceren en dan klagen dat de prijs zo laag is. Ga iets produceren waar je meerwaarde mee creeren kan. Betaald de melkfabriek te weinig? Kom met een premiummelkproduct, maak een bijzondere melk, kaas, boter. Verkoop direct aan eindklanten. Verzin wat!
En hun melk is extreem romig, geen campinawater.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:04 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Jersey koeien! Die zijn om te knuffelen!
Oja, dom van ze.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Typisch boeren, veel produceren en dan klagen dat de prijs zo laag is. Ga iets produceren waar je meerwaarde mee creeren kan. Betaald de melkfabriek te weinig? Kom met een premiummelkproduct, maak een bijzondere melk, kaas, boter. Verkoop direct aan eindklanten. Verzin wat!
Dat bestaat al, ik dacht in Groningen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En hun melk is extreem romig, geen campinawater.
Of zet buffels neer en ga Nedermozzarella maken.
Ook dat.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:08 schreef fietsie het volgende:
Bijzonder blijft het wel dat welke fabriek ook melk afneemt, zij wel 300% of 400% van de melkprijs voor een liter kunnen vragen (en krijgen) terwijl die boer die aanlevert aan die fabriek niet eens de kostprijs krijgt.
Klinkt in mijn oren eerder als een gedoogd kartel.
En in welke uren moet hij dan op die markt staan te verkopen? Want snachts en op zondag mag ie geen herrie maken, dus overdag is ie aan het -werk-quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap dat nooit.
Als ik boer was en bv aardappelvelden had poot ik 10-15 premiumsoorten aan, en ging die verkopen op weekmarkten, aan de betere horeca.
Maar ik vrees dat boeren net als kappers en horecaffers zijn, de meeste zijn kunstenaars, helemaal verliefd op het boer zijn en geen ondernemer zijn.
Zijn er meerdere, maar het is slechts een voorbeeld, maak wat anders dan wat iedereen maakt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:08 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Dat bestaat al, ik dacht in Groningen.
Je klinkt als een boer, in problemen denken en beren op de weg zien.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
En in welke uren moet hij dan op die markt staan te verkopen? Want snachts en op zondag mag ie geen herrie maken, dus overdag is ie aan het -werk-
En met de geldende regels voor flexibel personeel kan ie beter niet beginnen om iemand voor hem te laten verkopen op die markt, want voor ie het weet moet ie die in vaste dienst nemen en komt ie daar niet meer vanaf.
Ik begrijp het een beetje, denk ik. Ik houd erg van koken, maar ik wil geen chef zijn. Ik mijn geval gaat het werktijden. Ik kan me ook indenken dat het een grote gok is om nieuwe dingen te proberen, zodat je je gewone rekeningen misschien niet meer kan betalen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap dat nooit.
Als ik boer was en bv aardappelvelden had poot ik 10-15 premiumsoorten aan, en ging die verkopen op weekmarkten, aan de betere horeca.
Maar ik vrees dat boeren net als kappers en horecaffers zijn, de meeste zijn kunstenaars, helemaal verliefd op het boer zijn en geen ondernemer zijn.
Nee dat is de wrange werkelijkheid: als je al 100 uur in de week werkt kan er niet nog meer bij.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je klinkt als een boer, in problemen denken en beren op de weg zien.
Waar besteed een aardappelboer 100 uur in de week aan?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee dat is de wrange werkelijkheid: als je al 100 uur in de week werkt kan er niet nog meer bij.
Als je af en toe flexwerk hebt, maar niet altijd, wil je 1 betrouwbare persoon af en toe werk geven, en dat mag niet van moedertje staat.
Zo zie ik het ook voor de boeren: Caught between a rock and a hard place.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee dat is de wrange werkelijkheid: als je al 100 uur in de week werkt kan er niet nog meer bij.
Als je af en toe flexwerk hebt, maar niet altijd, wil je 1 betrouwbare persoon af en toe werk geven, en dat mag niet van moedertje staat.
Aan breien en internetten, Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar besteed een aardappelboer 100 uur in de week aan?
Ik woon midden tussen de akkers, het is een oprechte vraag.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:19 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Aan breien en internetten, Wat denk je zelf?
Aardappels groeien vanzelf he. 2 keer per jaar werken ze wat uurtjes, bij het poten en bij het oogsten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:19 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Aan breien en internetten, Wat denk je zelf?
Dan vraag ik oprecht: Zie je niet wat de boeren doen en hoeveel tijd dat kost?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik woon midden tussen de akkers, het is een oprechte vraag.
Als iedereen Premium product gaat produceren keldert die prijs ook. Want niet iedereen kan en wil Premium kopenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar die partijen hebben ernstig de schijn doen ontstaan met elkaar onderling te regelen dat de melkprijs, hoe de productie ook is, altijd onrendabel blijft.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Grote melkverwerkers zijn toch echt de redding van boeren
Hoe moeten ze dan hun melk kwijt?... dat iedere boer maar hun eigen kaas/ijs/melk aan de weg gaan verkopen.. Tja een leuke gedachte maar zo werkt het niet.
En trouwens alle mensen over de wereld moeten er van leven, neem alleen al babypoeder...
Of alle bij producten voor medicijnen, veevoeders, pizza's en weet ik wat
Niet mee eens. Veel boeren zoeken andere manieren om het hoofd boven water te houden, zoals een camping.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Hoe moeten ze dan hun melk kwijt?... dat iedere boer maar hun eigen kaas/ijs/melk aan de weg gaan verkopen.. Tja een leuke gedachte maar zo werkt het niet.
En trouwens alle mensen over de wereld moeten er van leven, neem alleen al babypoeder...
Juist.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar die partijen hebben ernstig de schijn doen ontstaan met elkaar onderling te regelen dat de melkprijs, hoe de productie ook is, altijd onrendabel blijft.
Ik woon hier 100 meter van een melkverdamper, en er komen vrijwel alleen vrachtwagens met buitenlandse kentekens. Dan zou je zeggen dat de melkprijs dus sky-high zou moeten zijn, want immers anders ga je er niet zo ver mee slepen...
Ja.. dat is al sinds mensenheugenis.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar die partijen hebben ernstig de schijn doen ontstaan met elkaar onderling te regelen dat de melkprijs, hoe de productie ook is, altijd onrendabel blijft.
Weken van 100u zal een akkerbouwer niet heel veel maken maar 80 is ook al ruim boven gemiddeld natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar besteed een aardappelboer 100 uur in de week aan?
Nee precies een met een vertegenwoordiger zit je misschien wel thuis aan de keukentafel, het is natuurlijk nog steeds werk.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:36 schreef fietsie het volgende:
Alles wat ze op het erf doen en in de droogschuren valt natuurlijk niet op...
Wie bepaald de standaard?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:46 schreef fietsie het volgende:
Oow nu we het toch over koffiebonen hebben he.
Wat ik me afvraag is hoe het toch lukt dat er 100-en merken en soorten koffie zijn, dat winkels zoals de Aldi en de Lidl vol staan met kubieke meters absoluut baggerkoffie opleverende zakken bonen, dan moet toch die hele handel totaal overspannen zijn?
En zijn er dan koffiebranderijen die zeggen: "Wij branden uw goedkope baggermelange voor u!" ??
Ben ik dan naief als ik er van uitga dat als iemand zoveel geld investeert in een koffiemachine ze daarna net zo lang koffies gaan uitzoeken tot ze 1 hebben die ze echt lekker vinden?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:50 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Wie bepaald de standaard?
De 1 miljoen mensen gewone standaardbagger drinkt wat helemaal niet vies hoeft te zijn maar wel betaalbaar.
Of de 10000 mensen die de exclusieve bonen die veel duurder zijn (en misschien niet eens beter smaken omdat die 1000 om het hardst roepen dat al het ander gigantische gore troep is)
Maar grote concerns hebben veel macht. Daarom kunnen ze de melkprijs bepalen. Als ze beslissen dat boeren hun melk onder de kostprijs moeten verkopen, is dat een probleem.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:37 schreef uniekhoorn het volgende:
Jij kiest dat, andere mensen pronken misschien gewoon met die machine......Kweetnie....quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ben ik dan naief als ik er van uitga dat als iemand zoveel geld investeert in een koffiemachine ze daarna net zo lang koffies gaan uitzoeken tot ze 1 hebben die ze echt lekker vinden?
Of pakt men dan klakkeloos de goedkoopste voorop staande zak?
Dan kun je toch beter voor 20,- een bestron filtermachine kopen?
Zo werkt de economie... levensmiddelen, huizen, banken..quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:59 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Maar grote concerns hebben veel macht. Daarom kunnen ze de melkprijs bepalen. Als ze beslissen dat boeren hun melk onder de kostprijs moeten verkopen, is dat een probleem.
Mooi woord, hapsnurkers....quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:05 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Zo werkt de economie... levensmiddelen, huizen, banken..
Zo houdt je elkaar wel draaiende, men wordt betaald er wordt voor werk gezorgd voor medewerkers.
Kijk die hapsnurkers die met miljoenen weglopen met niks doen (zoals sommige directeuren van goede doelen) of grote concerns...
Tja.. vind ik ook belachelijk
Trusten Uniek!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Dat gezegd hebbende.. ik ga mij klaarmaken voor een nachtrust omdat ik moet werken voor een groot concern..
Slaaphoofdquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Dat gezegd hebbende.. ik ga mij klaarmaken voor een nachtrust omdat ik moet werken voor een groot concern..
Denk je dat iedereen die zelf bonen maalt een dure machine heeft?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ben ik dan naief als ik er van uitga dat als iemand zoveel geld investeert in een koffiemachine ze daarna net zo lang koffies gaan uitzoeken tot ze 1 hebben die ze echt lekker vinden?
Ik denk andersom. Ik denk niet dat mensen die een dure koffiemachine kopen ook dure bonen willen kopen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:52 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Denk je dat iedereen die zelf bonen maalt een dure machine heeft?
Je kon toch al gewoon bonen kopen voordat die hipstermachines op de markt kwamen?
Het is nodig. Koffie zetten met het apparaat duurt veel te laaaaang.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:03 schreef Myraela het volgende:
Ik gooi ook graag oploskoffie in melk. Lekker lui.
Ik ben er blij mee dat ik niet de enige ben.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:03 schreef Myraela het volgende:
Ik gooi ook graag oploskoffie in melk. Lekker lui.
Hoeveel kilometer en hoe lang duurt het?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:05 schreef Kreator het volgende:
Zo.. eindelijk in Slowakije.. Lange rit.
Fijn! Nu eerst lekker bijkomen met een koud biertje of ander drankje!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:05 schreef Kreator het volgende:
Zo.. eindelijk in Slowakije.. Lange rit.
Vandaag 1050km in 11 uur. Morgen 600 in 6 uur.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:06 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Hoeveel kilometer en hoe lang duurt het?
Zoals je het vertelt is het elke cent waard!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:06 schreef FutureFairytale het volgende:
Heel leuk met nichtje en neefje naar de kermis. Superlief.
Alleen 27 euro armer aan alleen een keer eendjes vissen, touwtje trekken, ballen gooien, ijsje en zuurstok![]()
Gelukkig is t niet elke dag kermis. Jack is echt een knuffelkont. Houdt hele tijd mn hand vast en streelt met zn duimpje over mn hand. Houdt mn been vast en wrijft dan over m'n been. Zo'n poepie!
En Miya ook zo lief en braaf.
M'n schatjes
![]()
Net nog een verukkelijke oliebol gegeten, straks naar huis. Morgenmiddag weer terug de feesttent in
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*burb*There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
100 gemiddeld, keurig.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Vandaag 1050km in 11 uur. Morgen 600 in 6 uur.
Dat vind ik een lange rit, mijn mam en ik doen dat in 2 dagen.Respect!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:06 schreef FutureFairytale het volgende:
Jack is echt een knuffelkont. Houdt hele tijd mn hand vast en streelt met zn duimpje over mn hand. Houdt mn been vast en wrijft dan over m'n been. Zo'n poepie!
Wij drinken thuis nooit koffie, dus ik vind dat apparaat pakken al teveel moeite.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:04 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Het is nodig. Koffie zetten met het apparaat duurt veel te laaaaang.
Alles is duur hequote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:06 schreef FutureFairytale het volgende:
Heel leuk met nichtje en neefje naar de kermis. Superlief.
Alleen 27 euro armer aan alleen een keer eendjes vissen, touwtje trekken, ballen gooien, ijsje en zuurstok![]()
Gelukkig is t niet elke dag kermis. Jack is echt een knuffelkont. Houdt hele tijd mn hand vast en streelt met zn duimpje over mn hand. Houdt mn been vast en wrijft dan over m'n been. Zo'n poepie!
En Miya ook zo lief en braaf.
M'n schatjes
![]()
Net nog een verukkelijke oliebol gegeten, straks naar huis. Morgenmiddag weer terug de feesttent in
Ik houd ook van thee. Laatst heb ik Lady Grey thee gekocht. Ik vind het erg lekker.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
En bah, koffie. Jammer dat ik het niet lust.
Doen rustig aan. Trage auto van m'n maat.quote:
LOL! Ik hoop dat jullie toch lekker slapen!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Doen rustig aan. Trage auto van m'n maat.
Zitten nu in een goedkoop Oostblok hotel voor 40 euro in Bratislava. En met goedkoop bedoel ik: hier zouden we in nl onze hond niet laten slapen..
Net de deur opengezet, lekker frisse regenlucht.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:37 schreef Sarabi het volgende:
Een hele donkere wolk waar de hele tijd bliksem te zien (erg mooi) is maar verder nog geen donder of regen in de buurt.
Jaloers! Ik kan het nooit echt door laten waaien vanwege de kattenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:41 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Net de deur opengezet, lekker frisse regenlucht.
wrom niet?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Jaloers! Ik kan het nooit echt door laten waaien vanwege de katten
Ja maar zo groot dat afzetten nooit gaat lukken dus zouden ze al snel aan de wandel gaan.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:48 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Waarom niet? je hebt toch een tuin?
Hou je katten 3 weken binnen en laat ze erg merken dat jullie van ze houden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja maar zo groot dat afzetten nooit gaat lukken dus zouden ze al snel aan de wandel gaan.
@lucky die ook niet. Maar in ons vorige huis hielden die de katten ook niet buitennogal lomp.
Zoals wel altijd elke dag doen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:55 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Hou je katten 3 weken binnen en laat ze erg merken dat jullie van ze houden.
Vannacht doe maar, zit nu buiten. Als het gaat regenen willen de vissen morgen misschien ook beter bijten.quote:
Wil ik ook!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:22 schreef krakkemieke het volgende:
Het frist hier heerlijk op met gedonder!
Ja, en een beetje anders. Als ze willen ontsnappen moet je al van te voren de baas zijn. Je moet dus altijd de baas zijn.quote:
Je weet dat we het over katten hebben he? En dan ook nog eens katers? Heeft niets met de baas zijn te maken maar met de natuur.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:59 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ja, en een beetje anders. Als ze willen ontsnappen moet je al van te voren de baas zijn. Je moet dus altijd de baas zijn.
Dat is jammer zeg. Dan je huis maar heel goed isoleren. Dan hoef je niet alles tegen elkaar open te zetten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja maar zo groot dat afzetten nooit gaat lukken dus zouden ze al snel aan de wandel gaan.
@lucky die ook niet. Maar in ons vorige huis hielden die de katten ook niet buitennogal lomp.
Gaat het over een gecastreerde kater?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je weet dat we het over katten hebben he? En dan ook nog eens katers? Heeft niets met de baas zijn te maken maar met de natuur.
Wel fijn dat je haar te pakken kreeg!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is jammer zeg. Dan je huis maar heel goed isoleren. Dan hoef je niet alles tegen elkaar open te zetten.
Wij hebben gelukkig wel overal horren. Maar er is maar 1 raam waar ze echt door weg zou kunnen. Dat is ook een keer bijna gebeurd midden in de nacht, ik heb haar nog net aan haar staart naar binnen kunnen trekken uit een soort instinct want ik werd wakker van een hoop lawaai en ik zag een vlek bewegen in de buurt van het raam. Ik heb vrij dikke brilleglazen dus heel scherp was het allemaal niet.
Ze zat op de vensterbank en door de dakgoot kwam een soortgenoot. Krijsen, blazen, het kwam tot het begin van een handgemeen waardoor de hor er uit viel. Zoiets moet er gebeurd zijn.
Sindsdien lig er kippengaas in de dakgoot aan beide kanten van het raam zodat er geen katten meer langs kunnen. En aan de binnenkant kan Piep de vensterbank niet meer op. Geen rare fratsen graag en al helemaal niet als ik slaap
Ik vind dat katten naar buiten moeten komen. Ik vind ook dat katten die buiten komen gecastreerd of gesteriliseerd moeten komen. Er zijn teveel schattige kittens.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wel fijn dat je haar te pakken kreeg!
Wij kunnen wel veel kleine raampjes open zetten maar toch zou het fijner zijn als de achterdeur gewoon open kon.
Achja je moet wat voor ze over hebben(ja mensen die vinden dat katten buiten horen kom er maar in)
Dat sowiesoquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:09 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik vind ook dat katten die buiten komen gecastreerd of gesteriliseerd moeten komen. Er zijn teveel schattige kittens.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:08 schreef golfer het volgende:
Zo. Bubbles and Bites ook weer overleefd.
Tout Bloemendaal was opgedirkt uitgelopen.Luxe happen voor een foodfestival! Ziet er allemaal heerlijk uit, ook de picca's op fb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*burb*Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Ja Bdaal he heeeeel anders dan bijv in Haarlem. Voel me meer senang op zo'n festivalletje in Haarlem maar toch altijd leuk om ff te kijken en te proeven.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:10 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Luxe happen voor een foodfestival! Ziet er allemaal heerlijk uit, ook de picca's op fb.
Onzin. Mijn katten zijn ook binnenkatten. Ze weten niet beter. Wat je kan overwegen natuurlijk is het maken van een kattenren bij je achterdeur? Een soort van sluis? Zodat de deur open kan, maar de katten niet weg?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wel fijn dat je haar te pakken kreeg!
Wij kunnen wel veel kleine raampjes open zetten maar toch zou het fijner zijn als de achterdeur gewoon open kon.
Achja je moet wat voor ze over hebben(ja mensen die vinden dat katten buiten horen kom er maar in)
Daar zitten we inderdaad aan te denkenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Onzin. Mijn katten zijn ook binnenkatten. Ze weten niet beter. Wat je kan overwegen natuurlijk is het maken van een kattenren bij je achterdeur? Een soort van sluis? Zodat de deur open kan, maar de katten niet weg?
Hij moet nu van alles betalen voor haar. Is daar iets voor geregeld als je alleen maar AOW hebt?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:20 schreef krakkemieke het volgende:
Ik denk aan mijn collega-vrijwilliger die met 14 jaar van huis wegliep en ging varen. Hij heeft altijd hard gewerkt en nu zorgt hij voor zijn kleindochter.
Hoelang blijf je? Leuk hoor een roadtrip!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 21:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
De mijne zat volgens Ross boven op mijn pc gisteravond en sprong daar snel vanaf om een bromvlieg te vangen. Daarbij de pc van mijn bureau gooiendquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:59 schreef Bluezz het volgende:
Ik had een binnenkat die ooit het telefoonsnoer op had gevreten tijdens een vakantie. Riskante peperdure operatie, slokdarm maag en darmen zaten vol met stukken ijzerdraad.
Zo zie je maar ook binnenkatten zijn niet veilig
Nou. Het is een leuk beest, maar heeft ook al best voor een portie gedoe en ellende gezorgd.quote:
Die van ons eten ook alle kabels opquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:59 schreef Bluezz het volgende:
Ik had een binnenkat die ooit het telefoonsnoer op had gevreten tijdens een vakantie. Riskante peperdure operatie, slokdarm maag en darmen zaten vol met stukken ijzerdraad.
Zo zie je maar ook binnenkatten zijn niet veilig
Hier staat een draaiende ventilator in de huiskamer (wil me ermee verloven) en een plafondventilator boven m'n bed (ga ik mee trouwen). De eerste was nog geen 40 euro.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:03 schreef RobinOok het volgende:
We hebben tegenwoordig aan de voorkant van de woonkamer ook dubbel glas. Achter hadden we dat al. Misschien volgend jaar een airco kopen voor de woonkamer. En dan op de bank slapen als het boven te warm is....
Plafondventilator boven je bed hebbenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier staat een draaiende ventilator in de huiskamer (wil me ermee verloven) en een plafondventilator boven m'n bed (ga ik mee trouwen). De eerste was nog geen 40 euro.
Dat moet zo heerlijk zijn hoor ik altijdquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
en een plafondventilator boven m'n bed (ga ik mee trouwen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |