Aankomen is een groot woord. Pitpull deed dominant, er ontstond wrijving. Ik ben er tussen gaan staan, toen gingen ze ieder hun eigen weg. Daarna ging de pitbull nog een keer aan Sally snuffelen, oor/nekgebied. Dat is dominantie, Sally corrigeerde dat en toen greep de pitbull. Vast, in de nek. Niet los te krijgen, Sally maar gillen. Die eigenaar z'n hond maar slaan. Ik maar proberen tussen die kaken te komen met mn vingers. Godverdomme man.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Oei, zag je het aankomen dan?
Schrikken geblazen zoiets, lijkt me! Arme hond.
Vast ook afgezien van honden nog best vaak een toe te passen truc om een crisissituatie te verhelpen!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:15 schreef Lonaa het volgende:
De enige reden dat de pitbull losliet is omdat ik een vinger in z'n gat probeerde te stoppen. Ik heb ooit van een pitbulleigenaar geleerd dat dat had enige is dat helpt. En het hielp.
Flink in 't oor knijpen/oor omdraaien werkt ook aardig als ze niet loslaten..quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De enige reden dat de pitbull losliet is omdat ik een vinger in z'n gat probeerde te stoppen. Ik heb ooit van een pitbulleigenaar geleerd dat dat had enige is dat helpt. En het hielp.
Ik ben echt heel heel erg van slag. Sally ook.
Goeie strategie wel.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Aankomen is een groot woord. Pitpull deed dominant, er ontstond wrijving. Ik ben er tussen gaan staan, toen gingen ze ieder hun eigen weg. Daarna ging de pitbull nog een keer aan Sally snuffelen, oor/nekgebied. Dat is dominantie, Sally corrigeerde dat en toen greep de pitbull. Vast, in de nek. Niet los te krijgen, Sally maar gillen. Die eigenaar z'n hond maar slaan. Ik maar proberen tussen die kaken te komen met mn vingers. Godverdomme man.
Ik ben echt heel heel erg van slag. Sally ook.
Ik ben blij dat ik die tip ooit gehad heb. Van schrik (goh) laten ze dan hun kaken wat los. Dna krijg je ze eraf.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Vast ook afgezien van honden best vaak een toe te passen truc om een crisissituatie te verhelpen!
Maar achgut zeg! Knuffel voor je
Was losloopveld.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:18 schreef Myraela het volgende:
Jeetje, heftig Lonaa! Hopelijk valt het allemaal mee. Liep die pitbull los dan?
Die eigenaar bleef die hond maar op z'n kop meppen. Niks.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:18 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Flink in 't oor knijpen/oor omdraaien werkt ook aardig als ze niet loslaten..
Is wel flink schrikken
Ik heb mijn gillende hond opgetild en iemand deed het hek voor me open, stukje weggelopen met Sally. Sally trillen, overal kijken, geen direct bloed.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:20 schreef Isegrim het volgende:
Hoe reageerde de eigenaar van de andere hond after the fact?
Nee die pitbull eigenaar moet zijn hond gewoon onder controle houden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik die tip ooit gehad heb. Van schrik (goh) laten ze dan hun kaken wat los. Dna krijg je ze eraf.
Toen ik Sally hoorde gillen, zag dat die pitbull d'r nek vast had en begon te slingeren... Pfff. Ik dacht echt dat het afgelopen was. En sowieso vind ik dat ik Sally moet beschermen.
Sowieso. En ik moet mijn hond beschermen. Wat ik natuurlijk uit eindelijk we lgedaan heb, maar ik had naar m'n gevoel moeten luisteren.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee die pitbull eigenaar moet zijn hond gewoon onder controle houden.
Ik hou er ook van!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:22 schreef Sarabi het volgende:
Rokkenben zo blij dat die maxi rokken (en jurken) nu 'in' zijn. Vroeger waren ze veel moeilijker te vinden.
De eigenaar aanlijnen ja.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:28 schreef Isegrim het volgende:
Aanlijnen werkt doorgaans ook afdoende. Moet de eigenaar dat alleen wel doen.
Ach sowieso moet er es wat gedaan worden aan die 'agressieve' rassen danwel bazen die ze agressief maken. Dat gedoe in Nieuw-Buinen bijvoorbeeld. Man man man, zes rottweilers bij een rijtjeswoning, dat kan toch niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Sowieso. En ik moet mijn hond beschermen. Wat ik natuurlijk uit eindelijk we lgedaan heb, maar ik had naar m'n gevoel moeten luisteren.
Dit bedoel je cynisch? Vanuit pitbulleigenaar perspectief tochquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:26 schreef RobinOok het volgende:
Want het is de schuld van de eigenaar en zoooo zielig, een hond afmaken.
Oh, ja zijn we het daar over eensquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:33 schreef RobinOok het volgende:
En genoeg andere mensen die er tegen zijn om zo'n hond een spuitje te geven.
Ik zou zeggen "hoppa, spuitje, weg ermee". Zo'n hond zit daar niet mee, die weet van niks. Een eigenaar zal het vast wel erg vinden zijn hond te verliezen, maar belangrijkste lijkt mij dat voorkomen wordt dat het nog eens gebeurt. Met hond of kind of buurvrouw.
Die trippy jurk? Vandaag aan.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Krijg die jurk die je pas liet zien ook niet uit mijn hoofd
Die met al die kleurtjes?quote:
Een pitbull is gewoon goed op te voeden. Het probleem zit 'm tenminste deels in het type mensen dat zo'n hond koopt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Zijn pitbulls net zo braaf te maken als andere honden?
Zo niet, vind ik dat het geen huisdieren mogen zijn.
Die verhalen over peutertjes doodbijten vind ik walgelijk.
Ik weet niet meer hoe ik me uit moeten drukken, maar ik bedoel helemaal niet dat het misdadig is,quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 10:30 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik hier de enige ben die een jurk als een kledingstuk zie. En bij een vraag als "wat zou je ervan vinden als je partner een jurk aantrekt" niet veronderstel dat er opeens iets aan zijn mannelijkheid of seksualiteit is veranderd, maar dat hij gewoon een ander kledingstuk heeft aangetrokken. En daarbij de vraag dus is of ie een beetje mooie jurk heeft uitgezocht.
Ik kijk op google designer manskirt en ik vind de meeste er best leuk uitzien.
Maar Fann komt uit op dat ze niet op vrouwen valt en Isegrim dat ze juist wel op vrouwen valt. Ik vind dat dus serieus gek. Maar blijkbaar ben ik de enige die er zo misdadig genderneutraal in staat.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja. Nu niet hoor, vanmiddag, naar http://www.vrijevolkfestival.nl
Sinds een paar decennia wel ja. Is ook het nodige om te doen geweest.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:47 schreef FANN het volgende:
Een spijkerbroek is ook genderneutraal toch?
Als je een dier in huis hebt vanaf (net na) z'n geboorte, is het dan ook gefokt?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Een pitbull is gewoon goed op te voeden. Het probleem zit 'm tenminste deels in het type mensen dat zo'n hond koopt.
Probleem is tevens dat áls zo'n hond eenmaal vastpakt, hij niet meer loslaat. Dat is een fysiek iets, dier is erop gefokt.
Nou misschien lopen mannen over 50 jaar ook op hoge hakken, weten ze meteen wat het isquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Sinds een paar decennia wel ja. Is ook het nodige om te doen geweest.
Nu niet. Ik zie 4 kaalachtige plekjes in haar nek, die niet stuk zijn. Heb net nog even een keer gekeken en ik zie geen bloed. Dus we wachten het af, mocht ze ergens last van krijgen, toch bloed, dikke nek whatever ,dan direct dierenarts.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:37 schreef minilot het volgende:
Lonaa, ga je nog wel met Sally naar de dierenarts, voor de zekerheid?
Dat zijn ze. Het zijn geen slechte honden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Het ligt aan de pitbull. Probleem is dat ze gefokt zijn op hun psychopatische moordenaarstrekjes.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Het gaat om het ras. Daar zijn bepaalde eigenschappen in gefokt door selectie van ouderdieren. Bij pitbulls hoort de 'kaakklem' daarbij. Is een genetische kwestie, opvoeding heeft daarop geen invloed.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Als je een dier in huis hebt vanaf (net na) z'n geboorte, is het dan ook gefokt?
Ja zit in 100-en voorgaande generaties van selectie.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Als je een dier in huis hebt vanaf (net na) z'n geboorte, is het dan ook gefokt?
Het zit in de genen, dat 'vasthouden en niet meer loslaten'. Net zoals het in een jachthond zit om achter iets aan te gaan dat snel wegrent.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |