SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 09:40 schreef Againzender het volgende:
Estofex komt met een level 2 voor het halve land zo ongeveer zie ik.
Allerlei ingredienten zijn aanwezig voor noodweer, maar het moet net allemaal 'goed' vallen.
Nowcasten dus. Nu eerst alles open om het huis te koelen
quote:
Dan is het onweer altijd in Hier, nooit bij mijquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 09:52 schreef Againzender het volgende:
[..]![]()
Nowcasten is leuk! Zo is deze hele reeks ooit ontstaan tenslotte
Vraag me af of Oom Agent nog meeleest....
Nowcasten = we gaan het zien/meemaken, veel onzeker en we wachten het wel af, tzt bekijken en vul zelf maar in. je kunt niet zeggen om 15 uur komt er een bui, maar het is "nowcasten" waar ze gaan ontstaan...als dat al gaat gebeuren. kans op is geen garantiequote:Op zaterdag 27 augustus 2016 09:56 schreef Re het volgende:
Even voor de leek... Nowcasten?
Oh en iemand een goede site die tennisballenhageldesdoods kan verklaren?
Rede dus om alles goed in de gaten te houden. Op dagen als dit is het altijd leuk om te zien waar het ontstaat en cams te bekijken. Afgelopen nacht alles goed laten afkoelen, al komt er nog wel warmte uit de muren waardoor de temperatuur binnen behoorlijk is gestegen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 10:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nowcasten = we gaan het zien/meemaken, veel onzeker en we wachten het wel af, tzt bekijken en vul zelf maar in. je kunt niet zeggen om 15 uur komt er een bui, maar het is "nowcasten" waar ze gaan ontstaan...als dat al gaat gebeuren. kans op is geen garantie
Dat dus.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 10:09 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Rede dus om alles goed in de gaten te houden.
Ik dacht net precies hetzelfde. Het voelt ondanks de zon toch lekker frissig. Het is 22 graden maar een flink windje dat het lekker koel(er) laat voelen. Heb nog totaal niet het gevoel dat het hier over een paar uur 29 graden zou gaan worden..quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 10:54 schreef dick_laurent het volgende:
Ondertussen echt suuuuuper prettig weer. Graad of 21 koel windje, blauwe lucht. Perfect.
Kan me ook haast niet voorstellen dat t vandaag 28 graden moet worden en noodweer komt. Het voelt totaal niet benauwd genoeg daarvoor...
Dat zou 1 van de dingen kunnen zijn waardoor het net niet gaat lukken. De onderste laag is te droog. Stijgen er geen pakketjes met vocht op.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 10:54 schreef dick_laurent het volgende:
Ondertussen echt suuuuuper prettig weer. Graad of 21 koel windje, blauwe lucht. Perfect.
Kan me ook haast niet voorstellen dat t vandaag 28 graden moet worden en noodweer komt. Het voelt totaal niet benauwd genoeg daarvoor...
Goed te doen ja. Hopelijk vanavond nog wat onweer en dan is het compleetquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 11:00 schreef Klonk het volgende:
Drenthe stelt tot nu toe niet teleur. Maakt niet uit wat Djeez zegt na een paar dagen 30 plus is dit goddelijk.
Dat Hirlam model heeft het volgens mij nog nooit bij het rechte eind gehad. Neem nou die rode vlek bij Alkmaar. Die is zo vaak te zien, maar nog nooit daadwerkelijk voorgekomen. Tussen het IJsselmeer/Markermeer en de Noordzee lost de boel altijd binnen no-time opquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 09:40 schreef INViCTuS het volgende:
Berekening volgens het Hirlam model.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We gaan het meemaken en zien het allemaal wel.
lijkt droog te blijven.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 12:21 schreef Droopie het volgende:
Kan ik hier ook een voorspelling voor de kwalificatie van de GP van Belgie aanvragen.
ps. de grap Max op P1 mag gemaakt worden, mits het weer erbij zit
Wanneer is dit? Gast op bruiloft in Friesland. Zit niet te wachten op regen eigenlijk.quote:
Dit is laat op de avond...uur of 11.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 12:44 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Wanneer is dit? Gast op bruiloft in Friesland. Zit niet te wachten op regen eigenlijk.
niet alle verzekeringen dekken de schade...dan ben je mooi klaarquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:08 schreef d.k. het volgende:
Ik hoop dat er geen grote hagel komt en dat -als het toch komt - de regio Luyksgestel-Someren-Deurne gespaard wordt. Er zijn nog iets te veel daken met met plastic van de vorige bui. Glasschade voor tuinders kan niet heel veel groter worden, dat glas is nog steeds niet vervangen op de meeste plaatsen.
Voor particulieren schijnt dat mee te vallen, voor bedrijven niet. En dan zijn er nog verzekeringen die zeggen 'hagelschade niet maar stormschade wel' en dan krijg je een deel wel vergoed. Maar het is echt bizar om door die omgeving te rijden. Stel je enorme kassen voor waar werkelijk geen ruit van heel is, het glas nog steeds op de grond ligt en daar tussen liggen dan tomaten weg te rotten. Dus ja, doe ons een verkoelend buitje maar graag zonder schade.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:16 schreef aloa het volgende:
[..]
niet alle verzekeringen dekken de schade...dan ben je mooi klaar
Als je ziet hoeveel mensen de verzekering op gaan lichten na zo'n bui snap ik dat ook welquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:16 schreef aloa het volgende:
[..]
niet alle verzekeringen dekken de schade...dan ben je mooi klaar
? de schade die mensen na zo'n extreme bui hebben is enorm. Dat wil je niet eens verzinnen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:29 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Als je ziet hoeveel mensen de verzekering op gaan lichten na zo'n bui snap ik dat ook wel
Ik woon vlakbij Luijksgestel dus ik geloof wel dat ik dat kan verzinnenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:35 schreef d.k. het volgende:
[..]
? de schade die mensen na zo'n extreme bui hebben is enorm. Dat wil je niet eens verzinnen.
Ik bedoelde, je gaat toch niet verzinnen dat schade van zo'n bui is als dat niet zo is. De schade die er is was al erg genoeg.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:39 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Ik woon vlakbij Luijksgestel dus ik geloof wel dat ik dat kan verzinnen
Nou ik verzeker (hehe) je dat mensen dat dus wel doenquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:41 schreef d.k. het volgende:
[..]
Ik bedoelde, je gaat toch niet verzinnen dat schade van zo'n bui is als dat niet zo is. De schade die er is was al erg genoeg.
Inmiddels is het hier wat bewolkt aan het worden (omgeving Eindhoven).
Klopt, mankeert niks aan. Waar zit je in Neerlands mooiste provincie?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:23 schreef Klonk het volgende:
Drenthe meld puik zomerweertje, windje erbij, zonnetje en 23 graden.
Ben in de genietmodus
Heerlijk tochquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:23 schreef Klonk het volgende:
Drenthe meld puik zomerweertje, windje erbij, zonnetje en 23 graden.
Ben in de genietmodus
Vraisquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:58 schreef Djeez het volgende:
[..]
Klopt, mankeert niks aan. Waar zit je in Neerlands mooiste provincie?
enige minpunt is dat ik vanavond weer terug de bakoven in moet :´)quote:
Ik wil nu een heel slecht grapje maken over een nudistenstrand maar dat doe ik maar nietquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:28 schreef Fred0w het volgende:
Actueel rond de 27 graden in Zeeland met een verkoelend windje.
Uurtje geleden nog wat castellanus gezien.
Lekker druk idd...quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:02 schreef Frutsel het volgende:
harlingen meldt drukte drukte drukte 22 graden zon en supersfeertje
quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:44 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik wil nu een heel slecht grapje maken over een nudistenstrand maar dat doe ik maar niet
dat gaat snel idd.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:58 schreef marcel-o het volgende:
ineens..
vanuit t niets.
die zijn t leukst
gaat heel snel! dat is het lastige van deze situatie. Die bui kan over een half uur weer opgelost zijn, of het wordt een bui van formaat.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 14:56 schreef Fred0w het volgende:
In Utrecht is de eerste onweersbui ontstaan
Darn, gaat echt NET NET aan ons voorbijquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 15:17 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
hier gaat t wel lekker
waar zit jij dan ongeveer?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 15:21 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Darn, gaat echt NET NET aan ons voorbijWerd hier al erg donker, maar er kwam niets uit!
Dat prikje bij Utrecht en dan houdt het op.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 15:28 schreef marcel-o het volgende:
opvallend wel dat t daar zo hard los gaat.
buiten het lvl 1 gebied zelfs.
benieuwd wat in het lvl 2 gebied gaat gebeuren dan
screeny van GBquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 15:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat prikje bij Utrecht en dan houdt het op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |