+3,5ton betaald al bijna geen mrb.quote:Op maandag 9 januari 2017 12:29 schreef Fer het volgende:
NOx en fijnstof zijn inderdaad een lokaal probleem. Dus maakt het feite niks uit dat bakken in Roemenië hun laatste gassen uitblazen.
Andere optie zou diesel accijns verhogen (met stappenplan de komende jaren) en dan een compensatie in de MRB voor +3,5t .
Is misschien ook wel gunstiger voor NL transporteurs tegenover buitenlanders.
Als je het goed doet dan kom je glansrijk door de APK.quote:Op vrijdag 16 september 2016 19:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarmee kom je niet door de APK toch?
Welke auto heeft er maar zo weinig garantie dan? Meeste merken hebben toch zeker 3 jaar garantie.quote:Op maandag 9 januari 2017 15:47 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Als je het goed doet dan kom je glansrijk door de APK.
Weg met EGR, roetfilters en AdBlue voor personenwagens, dikke onzin, en dat AdBlue is ook nog eens zwaar storingsgevoelig (pomp kapot voor een auto die toen 2 jaar oud was, ¤300 ex inbouw) én duur per fles.
Ze willen het hier allemaal schoon hebben en de rest van de wereld "stookt" lekker door.. Hypocriet gedoe. Nee, heb geen behoefte aan moraalridders, dank je.
Helaas viel dat onderdeel buiten de garantie...quote:Op maandag 9 januari 2017 17:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Welke auto heeft er maar zo weinig garantie dan? Meeste merken hebben toch zeker 3 jaar garantie.
Buiten de garantie binnen 2 jaar en dan nog 2 keer ook? dat werd lachen als ze het bij mij zouden proberenquote:Op maandag 9 januari 2017 17:10 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Helaas viel dat onderdeel buiten de garantie.... Daarna ging hij nog een keer kapot, leuk hoor milieu troep.
Maar hoeveel tweetakt brommers rijden er dan in nl? Dat zijn nog maar een handjevol.. en worden er steeds minder..quote:Op maandag 9 januari 2017 10:29 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het verschil tussen oude en nieuwe auto's is schokkend. Tweetakt brommers zijn nog erger.
En wat dacht je van stookolie... Welkom in Rotterdam... Waar de schepen meer vervuilen, maar de auto's worden geweerd...
Onderdelen zit toch ook garantie op zou je zeggenquote:Op maandag 9 januari 2017 18:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Buiten de garantie binnen 2 jaar en dan nog 2 keer ook? dat werd lachen als ze het bij mij zouden proberen![]()
Natuuuurlijk wel.. en als het 2 keer op rij naar de kleaute gaat is het gewoon inferieure troep, en gaan ze dat gewoon wederom onder garantie vervangen. En niet lief aan de balie vragen, maar meteen op de Feestboek page van de importeurquote:Op maandag 9 januari 2017 18:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Onderdelen zit toch ook garantie op zou je zeggen
Er is niet 1 auto die de slooppremie heeft gehad het land uit gegaan.. die zijn stuk voor stuk in de shredder beland.. (dat was een verplichting en ook niet onderuit te komen)quote:Op maandag 9 januari 2017 11:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Tja slooptax nog een keer doen? Die dingen dingen toch lachend naar Polen en de mensen hier kochten een iets jongere diesel voor terug.
Niet altijd, lees de kleine letters maar (die dus geen hond leest). Dus de 2de keer niet laten repareren.. Zonder dat onderdeel start de auto dus niet, zit zelfs een teller in die aftelt en daarna krijg je melding: "Autostart niet mogelijk".. Wat je dus ook niet lukt..quote:Op maandag 9 januari 2017 18:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Onderdelen zit toch ook garantie op zou je zeggen
*proest*quote:Op maandag 9 januari 2017 19:21 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Niet altijd, lees de kleine letters maar (die dus geen hond leest). Dus de 2de keer niet laten repareren.. Zonder dat onderdeel start de auto dus niet, zit zelfs een teller in die aftelt en daarna krijg je melding: "Autostart niet mogelijk".. Wat je dus ook niet lukt..
Uiteindelijk EGR eruit, AdBlue eruit, roetfilter eruit, laten tunen en dag met je luchtkastelen milieu propaganda
Je doet er komisch over, maar het is echt waar.. Ik adviseer echt iedereen om of geen Ad Blue personenauto te kopen of deze uit de computer te laten schrijven.quote:Op maandag 9 januari 2017 19:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
*proest*
troll v2.0, eens kijken of het nu wel lukt?
![]()
Bouw er een website over, druk er T-shirts van, tatoeër het op je voorhoofd en schreeuw het van de daken als je wilt, maar niet spammen hier want het is stomsimpel illegaal.quote:Op maandag 9 januari 2017 20:02 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Je doet er komisch over, maar het is echt waar.. Ik adviseer echt iedereen om of geen Ad Blue personenauto te kopen of deze uit de computer te laten schrijven.
Dat is er wel. LPG.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:01 schreef gianni61 het volgende:
omdat er nog geen passend alternatief is.
Iets met lobby en belangen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 15:59 schreef GewoneBurger het volgende:
Als diesels zo vervuilend zijn, waarom verbieden we ze dan niet gewoon?
Point taken, en meer zeg ik er ook niet over.quote:Op maandag 9 januari 2017 20:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bouw er een website over, druk er T-shirts van, tatoeër het op je voorhoofd en schreeuw het van de daken als je wilt, maar niet spammen hier want het is stomsimpel illegaal.
Je auto is goedgekeurd door de EU en verkocht met een aantal werkende veiligheids- en milieu-systemen, en als je daar aan klooit of deze verwijdert, vervalt je typegoedkeuring en neemt de hermandad je voiture inclusief je kenteken in beslag. En dat gaan we dus niet promoten hier.
Helemaal geweldig dat jij er blij en gelukkig van bent geworden, maar daar gaan we het bij laten.
En die witte aftermarket knipperlichten dan? en die sportvelgjes.. motorswaps?quote:Op maandag 9 januari 2017 20:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bouw er een website over, druk er T-shirts van, tatoeër het op je voorhoofd en schreeuw het van de daken als je wilt, maar niet spammen hier want het is stomsimpel illegaal.
Je auto is goedgekeurd door de EU en verkocht met een aantal werkende veiligheids- en milieu-systemen, en als je daar aan klooit of deze verwijdert, vervalt je typegoedkeuring en neemt de hermandad je voiture inclusief je kenteken in beslag. En dat gaan we dus niet promoten hier.
Helemaal geweldig dat jij er blij en gelukkig van bent geworden, maar daar gaan we het bij laten.
Astraal gepenis, maar daar gaan we dit topic niet mee vernaggelen. Ga je eerst maar inlezen, en open er maar een topic over, dan zullen we het er effe over hebbenquote:Op maandag 9 januari 2017 20:30 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En die witte aftermarket knipperlichten dan? en die sportvelgjes.. motorswaps?
Das ook vaak geen eu keur.. dus ook illegaal... staat heel fok vol mee..
Beetje twee maten dit..
Niet dat ik er verder iets om geef hoor..![]()
Nee ik bemoei me weer met veel te veel met mn grote muil...quote:Op maandag 9 januari 2017 20:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Astraal gepenis, maar daar gaan we dit topic niet mee vernaggelen. Ga je eerst maar inlezen, en open er maar een topic over, dan zullen we het er effe over hebben
Dit.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Komt ook door het fiscale beleid wat we hier hebben. In andere landen zie je niet zoveel diesels, op de vrachtwagens na.
Dat lpg niet gestimuleerd wordt is eigenlijk ronduit schandalig.
Van witte knipperlichten krijgen andere mensen geen kanker of astma.quote:Op maandag 9 januari 2017 20:30 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En die witte aftermarket knipperlichten dan? en die sportvelgjes.. motorswaps?
Das ook vaak geen eu keur.. dus ook illegaal... staat heel fok vol mee..
Beetje twee maten dit..
Niet dat ik er verder iets om geef hoor..![]()
Nee van het produceren van nieuwe "schone" auto's wel.. en nog meer als je een hele generatie sloopt terwijl ze nog niet af zijn...quote:Op maandag 9 januari 2017 20:43 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Van witte knipperlichten krijgen andere mensen geen kanker of astma.
Dit is gewoon poepargumentatie. Die auto's lijken nog wel goed, maar dat zijn ze niet. Omdat je de gevolgen niet ziet, voelt of merkt wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Nu nog nieuwe dieselauto's verkopen is onnodig. Korte termijn: LPG. Als je dat zou doen, zou Nederland meteen aan alle luchtvervuilingsnormen voldoen. Langere termijn: elektrisch, waterstof, whatever. Geef alles een kans en zie wat zich het beste ontwikkelt.quote:Op maandag 9 januari 2017 20:47 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee van het produceren van nieuwe schone auto's wel.. en nog meer als je een hele generatie sloopt terwijl ze nog niet af zijn...
Maarja die "andere" mensen wonen ver weg dus zijn niet belangrijk
Btw ook die knipperlichten moeten gemaakt worden, en de oude.. juist...
Kost weer een kolencentrale...
Je dacht als ik nu wat ga schreeuwen over poep en janken dat je dan overtuigender over kwam..?quote:Op maandag 9 januari 2017 20:52 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Dit is gewoon poepargumentatie. Die auto's lijken nog wel goed, maar dat zijn ze niet. Omdat je de gevolgen niet ziet, voelt of merkt wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Nu nog nieuwe dieselauto's verkopen is onnodig. Korte termijn: LPG. Als je dat zou doen, zou Nederland meteen aan alle luchtvervuilingsnormen voldoen. Langere termijn: elektrisch, waterstof, whatever. Geef alles een kans en zie wat zich het beste ontwikkelt.
En dat kolencentraleargument slaat al helemaal nergens op: omdat we elektriciteit op een vuile manier opwekken kunnen we beter maar geen schonere dingen gaan maken![]()
Het probleem is dan dus dat die kolencentrales dicht moeten. Ook dat kan probleemloos (overcapaciteit, o.a.).
Ophouden met janken en probeer eens vooruit te komen i.p.v. te blijven hangen in aantoonbaar onhoudbare en verouderde "oplossingen".
Om de poep en jank heen onderbouw ik mijn post.quote:Op maandag 9 januari 2017 20:54 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je dacht als ik nu wat ga schreeuwen over poep en janken dat je dan overtuigender over kwam..?
Iets wegflikkeren wat nog niet stuk is is het slechtste wat je voor het milieu kunt doen.. punt..
Door dat soort onnodig gelul voel ik me niet geroepen om ook maar iets te onderbouwen..quote:Op maandag 9 januari 2017 20:55 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Om de poep en jank heen onderbouw ik mijn post.
I.t.t. juist, ja.
Topargumentatiequote:Op maandag 9 januari 2017 20:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Door dat soort onnodig gelul voel ik me niet geroepen om ook maar iets te onderbouwen..
Gedemonteerd, de regeling heeft niet kunnen voorkomen dat de wrakken in stukjes het land uit gingen en in Afrika weer in elkaar gezet werden.quote:Op maandag 9 januari 2017 18:49 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Er is niet 1 auto die de slooppremie heeft gehad het land uit gegaan.. die zijn stuk voor stuk in de shredder beland.. (dat was een verplichting en ook niet onderuit te komen)
Een sloopregeling is dus superslecht voor het milieu.. al die autos waren prima, en daar zijn technisch slechtere voor teruggekomen.. (die dus minder lang mee gaan)
Nee het gros is door de shredder gegaan.. anders zou de hele handel op zn gat liggen door in 1 keer zoveel onderdelen te exporteren..quote:Op maandag 9 januari 2017 21:29 schreef Fer het volgende:
[..]
Gedemonteerd, de regeling heeft niet kunnen voorkomen dat de wrakken in stukjes het land uit gingen en in Afrika weer in elkaar gezet werden.
Op zijn minst zijn de motoren de hele wereld over gegaan, voor een tweede leven.
Die dingen zijn toen toch allemaal echt vernietigd?quote:Op maandag 9 januari 2017 21:29 schreef Fer het volgende:
[..]
Gedemonteerd, de regeling heeft niet kunnen voorkomen dat de wrakken in stukjes het land uit gingen en in Afrika weer in elkaar gezet werden.
Op zijn minst zijn de motoren de hele wereld over gegaan, voor een tweede leven.
Hoe wil je dat bewijzen dan? Ze kunnen zomaar foto's gemaakt hebben en daarna de boel in stukken verscheept hebben. Daarna in elkaar en rijden maar.quote:Op maandag 9 januari 2017 22:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die dingen zijn toen toch allemaal echt vernietigd?
Dat zit wel dichtgetimmerd.. een sloper krijgt altijd al een vergoeding (buiten de sloopregeling om) per ingenomen kenteken..quote:Op maandag 9 januari 2017 22:05 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Hoe wil je dat bewijzen dan? Ze kunnen zomaar foto's gemaakt hebben en daarna de boel in stukken verscheept hebben. Daarna in elkaar en rijden maar.
Of hebben ze simpel gedacht met alleen papieren en kentekenplaten?
Het zou mij niets verbazen dat slopers tegen een vergoeding een "ik heb auto nummer x gesloopt" papiertje uit hebben laten draaien
quote:Oude dieselauto's die meer fijnstof uitstoten dan een nieuw model, gaan meer betalen. Voor deze vervuilende diesels zonder fabrieksroetfilter gaat de mrb per 2019 met 15% omhoog (inclusief opcenten). Eigenaren van een vervuilende diesel hebben dus een paar jaar de tijd om een schonere auto te kopen.
Voor een gemiddelde dieselpersonenauto in de gewichtsklasse 1350-1450 kilo betekent dat een verhoging van ¤ 225 per jaar. De verhoging komt voor een gemiddelde bestelauto van een ondernemer uit op ¤ 62 per jaar.
Bpm tot 2020 met 14,7 % verlagen
Het kabinet wil de aanschafbelasting (bpm) stapsgewijs afbouwen met in totaal 14,7 % in 2020. De afbouw is een eerste stap is naar een volledige afbouw van de bpm op termijn. De dieseltoeslag is uitgezonderd van deze afbouw en deelt niet mee in de verlaging van de tarieven.
Ook de berekening van de bpm zal gaan veranderen. De CO2-uitstootgrenzen voor bezineauto’s en dieselauto’s wordt vanaf 2016 aangescherpt. Het vaste deel gaat omhoog van ¤ 175 naar ¤ 350. De CO2-component gaat met een gelijk deel omlaag. De hoogte van de bpm is afhankelijk van de CO2-uitstoot. Daarnaast gaat het tarief voor auto's die weinig CO2-uitstoten omlaag. Zuinige personenauto's in het kleine en middensegment krijgen hierdoor extra voordeel.
Verlaging mrb voor personenauto's
De mrb wordt per 1 januari 2017 voor reguliere personenvoertuigen verlaagd met 2,7%. Het kabinet maakt dit mogelijk vanuit de opbrengst van diverse maatregelen die opgenomen zijn in de Autobrief II.
Autobrief ll
met een slinger en 15cm dikke uitlaatquote:Op maandag 9 januari 2017 00:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met roetfilter, egr en adblue toch?
das geen vervanger. heb ze alle 3quote:
uuh heb heel wat auto's voorbij zien komen als export...quote:Op maandag 9 januari 2017 18:49 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Er is niet 1 auto die de slooppremie heeft gehad het land uit gegaan.. die zijn stuk voor stuk in de shredder beland.. (dat was een verplichting en ook niet onderuit te komen)
Een sloopregeling is dus superslecht voor het milieu.. al die autos waren prima, en daar zijn technisch slechtere voor teruggekomen.. (die dus minder lang mee gaan)
Het moet wel allemaal geproduceerd worden.. maarja dat is in China en het gaat om het milieu in NL en Europa..![]()
Is niet anders dan accu's voor hybrides.. lekker schoon.. een auto met 2 motoren
Dat ze ergens gebouwd moeten worden en veel meer energie kosten om te produceren word even vergeten.. Wat dat is toch niet in de buurt..
Het is 1 groot luchtkasteel..
Dat kan, maar niet eentje die een vergoeding heeft gekregen.. Geen demontage, geen vergoeding.. zowel ARN als de sloopregeling..quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:13 schreef T42 het volgende:
[..]
uuh heb heel wat auto's voorbij zien komen als export...
In sommige staten ja.quote:Op woensdag 11 januari 2017 02:41 schreef Fer het volgende:
Toch hebben die Amerikanen dit slimmer aangepakt, daar moest de dealer die de subsidie kreeg de motorolie aftappen en vullen met een goedje dat in enkele minuten motor vast liet lopen. Dan is het echt klaar.
Blijft wel zonde, wat het zijn nog gewoon goede auto's die vaak ook al redelijk aan de emisieeisen voldeden. USA had veel eerder strenge emissiewetten dan wij.
Hoe bedoel je, waarom moesten ze dat doen? VAG auto's na dieselgate is was dit eerder?quote:Op woensdag 11 januari 2017 02:41 schreef Fer het volgende:
Toch hebben die Amerikanen dit slimmer aangepakt, daar moest de dealer die de subsidie kreeg de motorolie aftappen en vullen met een goedje dat in enkele minuten motor vast liet lopen. Dan is het echt klaar.
Blijft wel zonde, wat het zijn nog gewoon goede auto's die vaak ook al redelijk aan de emisieeisen voldeden. USA had veel eerder strenge emissiewetten dan wij.
Wat een ongelofelijk stukje bullshit met drogredenen van de regering weer.quote:
Inderdaad, en dan vervangend werd door iets wat marginaal zuiniger was, zeg maar 1 op 6,5 ipv 1 op 6.quote:Op woensdag 11 januari 2017 10:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In sommige staten ja.
Was idd tenenkrommend als je zag wat er stukgemaakt werd.. automobiele genocide![]()
![]()
bedoel ook niet sloop. transport.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat kan, maar niet eentje die een vergoeding heeft gekregen.. Geen demontage, geen vergoeding.. zowel ARN als de sloopregeling..
Het gaat allemaal op kenteken.. dus wil je een auto exporteren dan moet je hem niet afmelden voor sloop.. (er word dus wel wat verkocht, maar die krijgen geen vergoeding)
En ik zeg dus dat dat niet kan... als ze in aanmerking kwamen voor die 2500 euro, zijn ze gesloopt.. De onderdelen ervan is een ander verhaal... maar complete autos.. neequote:Op woensdag 11 januari 2017 14:05 schreef T42 het volgende:
[..]
bedoel ook niet sloop. transport.
auto's die onder regeling ingeruild zijn die zo op de vrachtwagen naar buitenland gingen.
Wielen eraf + motorblok eruit is voldoende. 4u werk en de wagen zit weer ineenquote:Op woensdag 11 januari 2017 14:08 schreef Zolderkamer het volgende:
ik zeg dus dat dat niet kan... als ze in aanmerking kwamen voor die 2500 euro, zijn ze gesloopt.. De onderdelen ervan is een ander verhaal... maar complete autos.. nee
Ik heb geen idee hoe dat in belgie zit.. maar in NL komt er geen auto van een sloopterrein af nadat ie is afgemeld..quote:Op woensdag 11 januari 2017 14:09 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Wielen eraf + motorblok eruit is voldoende. 4u werk en de wagen zit weer ineen
Geen enkele politieker wil zich hieraan branden, vandaar dat er zo geleidelijk aan naar een uitfaseren van dieselwagens gewerkt wordt.
Scheepsbrandstof is zo smerige troep dat ze zeer milieubelastend zijn juist.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 05:34 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
ja, maar omdat die schepen zo onwaarschijnlijk veel lading meezeulen, is de milieubelasting relatief (als in:per product) laag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |