Als een 13 liter zespitter zo zuinig kan, kan een 2 liter viercilindertje dat ook: oftewel gekregen lgenoeg potentiequote:Op zondag 8 januari 2017 21:28 schreef GewoneBurger het volgende:
[..]
Verbiedt die diesel toch gewoon, idioten.
2.7 liter diesel hierquote:Op zondag 8 januari 2017 21:28 schreef GewoneBurger het volgende:
[..]
Verbiedt die diesel toch gewoon, idioten.
Ik 2.0 met bovenstaande.quote:Op maandag 9 januari 2017 00:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met roetfilter, egr en adblue toch?
quote:Op donderdag 25 augustus 2016 20:47 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb mijn dieseltje (met filter) nog nooit op een pluimpje betrapt, zelfs niet op de snelweg met terugschakelen en volgas.
Bij mijn oude zag je het 's avonds op de snelweg heel goed als je het gas in trapte in de koplampen van de auto achter je, maar deze doet volgens mij echt helemaal niks komma nullie.
Want omdat je het niet ziet, is het er niet?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:37 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ik heb er vanochtend onderweg naar mijn werk nog eens extra op gelet, maar zelfs bij het optrekken bij een stoplicht zie ik bij vrachtwagens en andere diesels geen rook, roet of wat dan ook. Ook kon ik geen verschil merken als ik achter een vrachtwagen of een lpg bus reed.
Ik ben het wel met je eens dat onze overheid de schoonste brandstoffen het meeste belast.
Vandaar ook die bubbels in frisdrank...quote:
Het verschil tussen oude en nieuwe auto's is schokkend. Tweetakt brommers zijn nog erger.quote:Op maandag 9 januari 2017 09:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Want omdat je het niet ziet, is het er niet?
Bij oudere (vracht)auto's zie je nog wel es zwarte vlekken rond de uitlaat, zie je tegenwoordig ook niet veel meer.quote:Op maandag 9 januari 2017 09:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Ze zouden er natuurlijk ook op aan kunnen sturen dat personenvervoer meer de kant van benzine/elektrisch/lpg op gaat, en de diesel vorlopig in het transport te houden, want vrachtwagens en bussen (lees: de zwaardere dieselmotoren) schijnen veel schoner te zijn dan personenautodiesels.quote:Op maandag 9 januari 2017 10:27 schreef Spanky78 het volgende:
Diesel ontstaat als je aardolie raffineert. Dus bij het produceren van oa benzine Etc. Heb je ook een deel diesel.
Als. Je daar niets mee doet wordt dat een enorm probleem. Dus als je diesels uitbant, zul je ook andere bestemmingen voor diesel moeten hebben. Je kunt het altijd nog beter verbranden dan in zee laten lopen natuurlijk...
Als schepen binnen een X aantal km van het land varen moeten ze toch naar schonere stookolie/diesel toe?quote:Op maandag 9 januari 2017 10:29 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het verschil tussen oude en nieuwe auto's is schokkend. Tweetakt brommers zijn nog erger.
En wat dacht je van stookolie... Welkom in Rotterdam... Waar de schepen meer vervuilen, maar de auto's worden geweerd...
Dat hoeft toch niet te betekenen dat ze niet meer vervuilen?quote:Op maandag 9 januari 2017 10:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bij oudere (vracht)auto's zie je nog wel es zwarte vlekken rond de uitlaat, zie je tegenwoordig ook niet veel meer.
Ook krom dat diesels dan verbannen worden...quote:Er zal nog steeds uitstoot zijn van fijnstof/roet, maar in binnensteden is meer dan eens gemeten dat de ingaande lucht meer deeltjes bevatte dan de uitlaatgassen
Klopt. Nog steeds geen EN590 maar wel al een stuk minder vuiligheid.quote:Op maandag 9 januari 2017 10:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als schepen binnen een X aantal km van het land varen moeten ze toch naar schonere stookolie/diesel toe?
Recht is iets kroms dat verbogen is.quote:Ook krom dat diesels dan verbannen worden...
Tja slooptax nog een keer doen? Die dingen dingen toch lachend naar Polen en de mensen hier kochten een iets jongere diesel voor terug.quote:Op maandag 9 januari 2017 11:17 schreef Sounddragon het volgende:
Verhogen werkt niet.
Mensen zijn gevoelig voor verLAGEN, je noemt zelf al de 14% lokkertjes.. goedkoper maken helpt mensen drempels over.. duurder maken zet alleen maar kwaad bloed en veroorzaakt onbegrip en onvrede.
Dan zit je met een gat in de staatsbegroting...quote:Op maandag 9 januari 2017 11:17 schreef Sounddragon het volgende:
Verhogen werkt niet.
Mensen zijn gevoelig voor verLAGEN, je noemt zelf al de 14% lokkertjes.. goedkoper maken helpt mensen drempels over.. duurder maken zet alleen maar kwaad bloed en veroorzaakt onbegrip en onvrede.
Mjah, alleen trappen die Polen daar niet nog eens in, die hebben inmiddels een vergelijkbaar wagenpark als hier. Misschien de Roemenen, maar dan nog zijn we op microniveau aan het dammen.quote:Op maandag 9 januari 2017 11:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Tja slooptax nog een keer doen? Die dingen dingen toch lachend naar Polen en de mensen hier kochten een iets jongere diesel voor terug.
Dat zoeken die struisvogels in Den Haag maar uit.quote:Op maandag 9 januari 2017 11:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan zit je met een gat in de staatsbegroting...
Het als een investering in schone lucht wegschrijven is blijkbaar niet mogelijk...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Zelf onze overheid weet heel goed dat de moderne diesels redelijk mileu vriendelijk zijn, tenminste daar ging ik van uit toen ik een 1.3 td kocht zonder bpm en minimale wegenbelasting. Helaas is deze regeling redelijk snel afgeschaft wegens te weinig inkomsten voor de overheid.quote:Op maandag 9 januari 2017 09:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |