abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 8 januari 2017 @ 21:34:49 #126
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167988768
quote:
2s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:28 schreef GewoneBurger het volgende:

[..]

Verbiedt die diesel toch gewoon, idioten.
Als een 13 liter zespitter zo zuinig kan, kan een 2 liter viercilindertje dat ook: oftewel gekregen lgenoeg potentie :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 9 januari 2017 @ 00:15:37 #127
53151 T42
Pinball Wizard
pi_167994855
quote:
2s.gif Op zondag 8 januari 2017 21:28 schreef GewoneBurger het volgende:

[..]

Verbiedt die diesel toch gewoon, idioten.
2.7 liter diesel hier ;)
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 00:28:28 #128
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167995005
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 00:15 schreef T42 het volgende:

[..]

2.7 liter diesel hier ;)
Met roetfilter, egr en adblue toch? :P
  Milf maandag 9 januari 2017 @ 00:44:33 #129
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_167995112
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 00:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Met roetfilter, egr en adblue toch? :P
Ik 2.0 met bovenstaande.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 00:54:37 #130
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167995164
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 00:44 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik 2.0 met bovenstaande.
T42 heeft nog niet eens commonrail :P
pi_167995166
Omdat de dieselindustrie (Volkswagen, Renault, PSA) een hele dikke vinger de Europeese wetgeving heeft. Lokale politici, hebben boter op hun hoofd en gaan er in mee. Het is dus wachten tot de industrie een voor hun rendabel alternatief heeft gevonden of fossiele brandstoffen op zijn.
.
  maandag 9 januari 2017 @ 01:22:37 #132
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167995314
Het punt is allang aangekomen dat als men nog zuiniger wil, dat de motoren nog minder km's kunnen maken voor ze versleten zijn..
Het is al niets meer.. de afgelopen jaren..
Neem bijv een tfsi van Audi.. die zijn allemaal kapot, gereviseerd.. of gerecycled, ruim voordat ze een ton op de teller hebben om maar aan de eisen te kunnen voldoen..
Recyclen is echt niet beter dan gewoon 1 miljoen of meer km's met je Volvo b20 maken..
Auto's bouwen en demonteren kost veel meer energie en dus uitstoot dan gewoon doorrijden..
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 01:26:29 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167995331
Klopt, auto's worden meer en meer een "wegwerp" product ;(
  maandag 9 januari 2017 @ 09:51:37 #134
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_167997834
quote:
14s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 20:47 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb mijn dieseltje (met filter) nog nooit op een pluimpje betrapt, zelfs niet op de snelweg met terugschakelen en volgas.
Bij mijn oude zag je het 's avonds op de snelweg heel goed als je het gas in trapte in de koplampen van de auto achter je, maar deze doet volgens mij echt helemaal niks komma nullie.
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:37 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ik heb er vanochtend onderweg naar mijn werk nog eens extra op gelet, maar zelfs bij het optrekken bij een stoplicht zie ik bij vrachtwagens en andere diesels geen rook, roet of wat dan ook. Ook kon ik geen verschil merken als ik achter een vrachtwagen of een lpg bus reed.
Ik ben het wel met je eens dat onze overheid de schoonste brandstoffen het meeste belast.
Want omdat je het niet ziet, is het er niet?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_167998079
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 22:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

CO2 lost niet op in water
Vandaar ook die bubbels in frisdrank...

CO2 lost wel degelijk op in water, alleen niet genoeg om water als CO2-filter toe te passen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_167998504
Diesel ontstaat als je aardolie raffineert. Dus bij het produceren van oa benzine Etc. Heb je ook een deel diesel.

Als. Je daar niets mee doet wordt dat een enorm probleem. Dus als je diesels uitbant, zul je ook andere bestemmingen voor diesel moeten hebben. Je kunt het altijd nog beter verbranden dan in zee laten lopen natuurlijk...
Whatever...
pi_167998535
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 09:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

[..]

Het verschil tussen oude en nieuwe auto's is schokkend. Tweetakt brommers zijn nog erger.

En wat dacht je van stookolie... Welkom in Rotterdam... Waar de schepen meer vervuilen, maar de auto's worden geweerd...
Whatever...
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 10:39:03 #138
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167998681
quote:

[..]

[..]

Bij oudere (vracht)auto's zie je nog wel es zwarte vlekken rond de uitlaat, zie je tegenwoordig ook niet veel meer.

Er zal nog steeds uitstoot zijn van fijnstof/roet, maar in binnensteden is meer dan eens gemeten dat de ingaande lucht meer deeltjes bevatte dan de uitlaatgassen :Y
  maandag 9 januari 2017 @ 10:39:28 #139
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167998684
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:27 schreef Spanky78 het volgende:
Diesel ontstaat als je aardolie raffineert. Dus bij het produceren van oa benzine Etc. Heb je ook een deel diesel.

Als. Je daar niets mee doet wordt dat een enorm probleem. Dus als je diesels uitbant, zul je ook andere bestemmingen voor diesel moeten hebben. Je kunt het altijd nog beter verbranden dan in zee laten lopen natuurlijk...
Ze zouden er natuurlijk ook op aan kunnen sturen dat personenvervoer meer de kant van benzine/elektrisch/lpg op gaat, en de diesel vorlopig in het transport te houden, want vrachtwagens en bussen (lees: de zwaardere dieselmotoren) schijnen veel schoner te zijn dan personenautodiesels.
Als ze al eens beginnen met het PERMANENT verlagen van belastingen op schonere voertuigen ipv iedere keer iedereen erin lokken en daarna de lollie weer weghalen en alsnog belasting erop gooien, dan zijn mensen wellicht ook bereid om blijvend de schone kant op te gaan.. Nu trapt straks niemand meer in die overheidsspelletjes met lage bijtellingen en aftrekjes die tóch weer worden afgepakt na 2 jaar.

Owja.. schepen mogen al een jaartje of 10 niet meer binnenlopen op stookolie.. die zijn als ze havens aandoen net zo schoon als vrachtwagens.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 9 januari 2017 @ 10:52:59 #140
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_167998883
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:29 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het verschil tussen oude en nieuwe auto's is schokkend. Tweetakt brommers zijn nog erger.

En wat dacht je van stookolie... Welkom in Rotterdam... Waar de schepen meer vervuilen, maar de auto's worden geweerd...
Als schepen binnen een X aantal km van het land varen moeten ze toch naar schonere stookolie/diesel toe?
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Bij oudere (vracht)auto's zie je nog wel es zwarte vlekken rond de uitlaat, zie je tegenwoordig ook niet veel meer.
Dat hoeft toch niet te betekenen dat ze niet meer vervuilen?
quote:
Er zal nog steeds uitstoot zijn van fijnstof/roet, maar in binnensteden is meer dan eens gemeten dat de ingaande lucht meer deeltjes bevatte dan de uitlaatgassen :Y
Ook krom dat diesels dan verbannen worden...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 10:55:25 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167998926
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 10:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als schepen binnen een X aantal km van het land varen moeten ze toch naar schonere stookolie/diesel toe?

Klopt. Nog steeds geen EN590 maar wel al een stuk minder vuiligheid.

quote:
Ook krom dat diesels dan verbannen worden...
Recht is iets kroms dat verbogen is.
  maandag 9 januari 2017 @ 11:02:41 #142
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167999069
Diesels van voor 2001 worden geweerd uit sommige steden.. die hebben nog geen roetfilters. Na het roetfilter is er trouwens nog veel verder doorontwikkeld.. nooit die reklame gezien met dat witte doekje voor de uitlaat van een lopende diesel? is gewoon schoon qua stof en fijnstof tegenwoordig.. Ik heb het niet over NoX, maar als we over gas-uitstoot vervuiling gaan praten kunnen we de benzine en LPG karren er ook wel weer bij pakken, want die zijn ook verre van schoon op dat gebied..

Je zou bijna zeggen dat het verbranden van koolwaterstoffen gewoon vervuilend is >.< :Y) O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167999214
In principe zit het omslagpunt al boven de 50000km voor personenwagens. Alleen door de 14% scam zijn er toch weer veel diesel personenwagens verkocht of geleased. Ik moest ook zo''n ding terwijlaat ik amper 35000 maak.

Duitsland maakt ook weinig aanstalten voor een verhoogde tak's op diesel pkw's

Diesel bpm verhogen mag niet ivm prijsverschil binnen de EU en diesel mrb islam weer zo flauw voor bestaande dieselrijders.
.
  maandag 9 januari 2017 @ 11:17:53 #144
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167999368
Verhogen werkt niet.

Mensen zijn gevoelig voor verLAGEN, je noemt zelf al de 14% lokkertjes.. goedkoper maken helpt mensen drempels over.. duurder maken zet alleen maar kwaad bloed en veroorzaakt onbegrip en onvrede.
pi_167999449
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:17 schreef Sounddragon het volgende:
Verhogen werkt niet.

Mensen zijn gevoelig voor verLAGEN, je noemt zelf al de 14% lokkertjes.. goedkoper maken helpt mensen drempels over.. duurder maken zet alleen maar kwaad bloed en veroorzaakt onbegrip en onvrede.
Tja slooptax nog een keer doen? Die dingen dingen toch lachend naar Polen en de mensen hier kochten een iets jongere diesel voor terug.
.
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 11:24:40 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167999496
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:17 schreef Sounddragon het volgende:
Verhogen werkt niet.

Dan zit je met een gat in de staatsbegroting...

Het als een investering in schone lucht wegschrijven is blijkbaar niet mogelijk...
  maandag 9 januari 2017 @ 11:42:00 #147
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167999761
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:21 schreef Fer het volgende:

[..]

Tja slooptax nog een keer doen? Die dingen dingen toch lachend naar Polen en de mensen hier kochten een iets jongere diesel voor terug.
Mjah, alleen trappen die Polen daar niet nog eens in, die hebben inmiddels een vergelijkbaar wagenpark als hier. Misschien de Roemenen, maar dan nog zijn we op microniveau aan het dammen.
Wij kunnen nog niet voor 1% rechtbreien wat ze in Azië en niet te vergeten (noord én zuid) Amerika de lucht in stampen met een noodgang. China, ons eigenste favoriete productielandje is inmiddels zodanig geindustrialiseerd dat ze met 2 vingers in hun neus de schonerigheid van heel de EU in een half dagje teniet doen voor het eerste jaar. Misschien is het een idee om daar eens wat aan te gaan doen in plaats van krampachtig ons eigen tuintje te blijven schoonvegen inclusief alle bijbehorende kosten en nutteloosheid van dien.
Laten we bijvoorbeeld eerst eens nokken met het kopen van beroerd gefabriceerde teringzooi uit het oosten, ons realiseren dat een truitje 30¤ hoort te kosten en niet 6, en dat het normaal is om datzelfde truitje 5 jaar te dragen in plaats van 3 maanden om het vervolgens op de afvalberg te tieven omdat het uit elkaar dondert en je dan toch liever een ander truitje hebt.

We zitten te trutzeiken over milligrammen stikstofdioxide in onze voortuin, terwijl we aan de andere kant van de wereld kilo's van die troep (inclusief zwavel) over willekeurig welke schutting flikkeren.

Als ons eigen tuintje maar schoon is, en onze portemonnee maar vol blijft |:(
  maandag 9 januari 2017 @ 11:44:46 #148
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167999811
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 11:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dan zit je met een gat in de staatsbegroting...

Het als een investering in schone lucht wegschrijven is blijkbaar niet mogelijk...
Dat zoeken die struisvogels in Den Haag maar uit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_168000515
NOx en fijnstof zijn inderdaad een lokaal probleem. Dus maakt het feite niks uit dat bakken in Roemenië hun laatste gassen uitblazen.

Andere optie zou diesel accijns verhogen (met stappenplan de komende jaren) en dan een compensatie in de MRB voor +3,5t .

Is misschien ook wel gunstiger voor NL transporteurs tegenover buitenlanders.
.
pi_168000887
quote:

[..]

[..]

Zelf onze overheid weet heel goed dat de moderne diesels redelijk mileu vriendelijk zijn, tenminste daar ging ik van uit toen ik een 1.3 td kocht zonder bpm en minimale wegenbelasting. Helaas is deze regeling redelijk snel afgeschaft wegens te weinig inkomsten voor de overheid.
60 HRC
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')