abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168013888
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:54 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je dacht als ik nu wat ga schreeuwen over poep en janken dat je dan overtuigender over kwam..?
Iets wegflikkeren wat nog niet stuk is is het slechtste wat je voor het milieu kunt doen.. punt..
Om de poep en jank heen onderbouw ik mijn post.
I.t.t. juist, ja.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  maandag 9 januari 2017 @ 20:56:50 #177
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168013938
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:55 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Om de poep en jank heen onderbouw ik mijn post.
I.t.t. juist, ja.
Door dat soort onnodig gelul voel ik me niet geroepen om ook maar iets te onderbouwen.. :W
pi_168013953
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:56 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Door dat soort onnodig gelul voel ik me niet geroepen om ook maar iets te onderbouwen.. :W
Topargumentatie :')
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_168015198
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 18:49 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Er is niet 1 auto die de slooppremie heeft gehad het land uit gegaan.. die zijn stuk voor stuk in de shredder beland.. (dat was een verplichting en ook niet onderuit te komen)
Een sloopregeling is dus superslecht voor het milieu.. al die autos waren prima, en daar zijn technisch slechtere voor teruggekomen.. (die dus minder lang mee gaan)

Gedemonteerd, de regeling heeft niet kunnen voorkomen dat de wrakken in stukjes het land uit gingen en in Afrika weer in elkaar gezet werden.

Op zijn minst zijn de motoren de hele wereld over gegaan, voor een tweede leven.
.
  maandag 9 januari 2017 @ 21:39:06 #180
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168015532
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:29 schreef Fer het volgende:

[..]

Gedemonteerd, de regeling heeft niet kunnen voorkomen dat de wrakken in stukjes het land uit gingen en in Afrika weer in elkaar gezet werden.

Op zijn minst zijn de motoren de hele wereld over gegaan, voor een tweede leven.
Nee het gros is door de shredder gegaan.. anders zou de hele handel op zn gat liggen door in 1 keer zoveel onderdelen te exporteren..
  maandag 9 januari 2017 @ 21:56:20 #181
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168016206
zo kan 'ie wel weer... pfff moet dat nou? doe es lief tegen elkaar :*

Je kunt ook op een normale manier discussiëren toch?

Ik ben het er wel mee eens dat iets wat niet stuk is, wegflikkeren, niet bepaald geweldig is voor het milieu. Sowieso wordt het 'bij ons' dan theoretisch wel schoner, maar de vervuiling aan de andere kant van de wereld waar niet alleen de energie wordt verbruikt voor de productie, maar ook staal moet worden gemaakt en getransporteerd, er honderden kilo's plastics moeten worden gemaakt en het hele spul in op tig plaatsen geassembleerd, getransporteerd en weer hierheen gesleept wordt, teneinde weer aan de belastingwedloop mee te gaan doen.
Goed voor diverse economieën, maar behoorlijk funest voor het milieu als je het mij vraagt. En dat allemaal om ons eigen lokale stoepje maar schoon te vegen.

Think about it.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 9 januari 2017 @ 22:00:02 #182
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168016370
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:29 schreef Fer het volgende:

[..]

Die dingen zijn toen toch allemaal echt vernietigd?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_168016632
quote:
5s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:00 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Die dingen zijn toen toch allemaal echt vernietigd?
Hoe wil je dat bewijzen dan? Ze kunnen zomaar foto's gemaakt hebben en daarna de boel in stukken verscheept hebben. Daarna in elkaar en rijden maar.

Of hebben ze simpel gedacht met alleen papieren en kentekenplaten?

Het zou mij niets verbazen dat slopers tegen een vergoeding een "ik heb auto nummer x gesloopt" papiertje uit hebben laten draaien
  maandag 9 januari 2017 @ 22:15:54 #184
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168017132
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:05 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Hoe wil je dat bewijzen dan? Ze kunnen zomaar foto's gemaakt hebben en daarna de boel in stukken verscheept hebben. Daarna in elkaar en rijden maar.

Of hebben ze simpel gedacht met alleen papieren en kentekenplaten?

Het zou mij niets verbazen dat slopers tegen een vergoeding een "ik heb auto nummer x gesloopt" papiertje uit hebben laten draaien
Dat zit wel dichtgetimmerd.. een sloper krijgt altijd al een vergoeding (buiten de sloopregeling om) per ingenomen kenteken..
Mits ie bij de ARN (of was het nou een andere stichting) aangesloten is..
En dan werkt dan ook nog weer met gradaties geloof ik.. hoe hoger het aantal punten hoe hoger de vergoeding.. maar dat moet je napluizen..

Oh: https://automotive-manage(...)-demontagevergoeding
pi_168017219
https://www.rijksoverheid(...)dengentenvendrik.pdf

Hier stelt de minister dat 15-25% van de motorblokken opnieuw verkocht worden. Maar gezond verstand zegt, dat de auto's voor de slooppremie, technisch nog niet rijp voor de sloop waren. Dus durf ik gerust te stellen, dat van deze slooppremie auto's wel iets meer als 25% van de motoren hergebruikt zijn.

Enige zekerheid is dat de kale chassis de sxhredder in gingen.
.
pi_168017811
Ontopic:

quote:
Oude dieselauto's die meer fijnstof uitstoten dan een nieuw model, gaan meer betalen. Voor deze vervuilende diesels zonder fabrieksroetfilter gaat de mrb per 2019 met 15% omhoog (inclusief opcenten). Eigenaren van een vervuilende diesel hebben dus een paar jaar de tijd om een schonere auto te kopen.

Voor een gemiddelde dieselpersonenauto in de gewichtsklasse 1350-1450 kilo betekent dat een verhoging van ¤ 225 per jaar. De verhoging komt voor een gemiddelde bestelauto van een ondernemer uit op ¤ 62 per jaar.

Bpm tot 2020 met 14,7 % verlagen
Het kabinet wil de aanschafbelasting (bpm) stapsgewijs afbouwen met in totaal 14,7 % in 2020. De afbouw is een eerste stap is naar een volledige afbouw van de bpm op termijn. De dieseltoeslag is uitgezonderd van deze afbouw en deelt niet mee in de verlaging van de tarieven.

Ook de berekening van de bpm zal gaan veranderen. De CO2-uitstootgrenzen voor bezineauto’s en dieselauto’s wordt vanaf 2016 aangescherpt. Het vaste deel gaat omhoog van ¤ 175 naar ¤ 350. De CO2-component gaat met een gelijk deel omlaag. De hoogte van de bpm is afhankelijk van de CO2-uitstoot. Daarnaast gaat het tarief voor auto's die weinig CO2-uitstoten omlaag. Zuinige personenauto's in het kleine en middensegment krijgen hierdoor extra voordeel.

Verlaging mrb voor personenauto's
De mrb wordt per 1 januari 2017 voor reguliere personenvoertuigen verlaagd met 2,7%. Het kabinet maakt dit mogelijk vanuit de opbrengst van diverse maatregelen die opgenomen zijn in de Autobrief II.

Autobrief ll
.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:09:05 #187
53151 T42
Pinball Wizard
pi_168036488
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 00:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Met roetfilter, egr en adblue toch? :P
met een slinger en 15cm dikke uitlaat
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:11:54 #188
53151 T42
Pinball Wizard
pi_168036563
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:23 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Dat is er wel. LPG.
das geen vervanger. heb ze alle 3
en de diesel vraagt zowat nooit onderhoud
de lpg vaak
en benzine geregeld
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:13:16 #189
53151 T42
Pinball Wizard
pi_168036602
quote:
14s.gif Op maandag 9 januari 2017 18:49 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Er is niet 1 auto die de slooppremie heeft gehad het land uit gegaan.. die zijn stuk voor stuk in de shredder beland.. (dat was een verplichting en ook niet onderuit te komen)
Een sloopregeling is dus superslecht voor het milieu.. al die autos waren prima, en daar zijn technisch slechtere voor teruggekomen.. (die dus minder lang mee gaan)

Het moet wel allemaal geproduceerd worden.. maarja dat is in China en het gaat om het milieu in NL en Europa.. :')

Is niet anders dan accu's voor hybrides.. lekker schoon.. een auto met 2 motoren
Dat ze ergens gebouwd moeten worden en veel meer energie kosten om te produceren word even vergeten.. Wat dat is toch niet in de buurt..

Het is 1 groot luchtkasteel..
uuh heb heel wat auto's voorbij zien komen als export...
  dinsdag 10 januari 2017 @ 22:11:48 #190
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168041455
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:13 schreef T42 het volgende:

[..]

uuh heb heel wat auto's voorbij zien komen als export...
Dat kan, maar niet eentje die een vergoeding heeft gekregen.. Geen demontage, geen vergoeding.. zowel ARN als de sloopregeling..
Het gaat allemaal op kenteken.. dus wil je een auto exporteren dan moet je hem niet afmelden voor sloop.. (er word dus wel wat verkocht, maar die krijgen geen vergoeding)
pi_168045875
Toch hebben die Amerikanen dit slimmer aangepakt, daar moest de dealer die de subsidie kreeg de motorolie aftappen en vullen met een goedje dat in enkele minuten motor vast liet lopen. Dan is het echt klaar.

Blijft wel zonde, wat het zijn nog gewoon goede auto's die vaak ook al redelijk aan de emisieeisen voldeden. USA had veel eerder strenge emissiewetten dan wij.
.
  woensdag 11 januari 2017 @ 10:05:10 #192
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168047791
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 02:41 schreef Fer het volgende:
Toch hebben die Amerikanen dit slimmer aangepakt, daar moest de dealer die de subsidie kreeg de motorolie aftappen en vullen met een goedje dat in enkele minuten motor vast liet lopen. Dan is het echt klaar.

Blijft wel zonde, wat het zijn nog gewoon goede auto's die vaak ook al redelijk aan de emisieeisen voldeden. USA had veel eerder strenge emissiewetten dan wij.
In sommige staten ja.
Was idd tenenkrommend als je zag wat er stukgemaakt werd.. automobiele genocide ;( :'( ;(
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 10:50:44 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168048555
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 02:41 schreef Fer het volgende:

Hoe bedoel je, waarom moesten ze dat doen? VAG auto's na dieselgate is was dit eerder?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168050461
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:31 schreef Fer het volgende:
Ontopic:

[..]

Wat een ongelofelijk stukje bullshit met drogredenen van de regering weer.

1. de regering heeft besloten dat diesel rijden niet genoeg oplevert dus wordt dat duurder gemaakt.
2. de BPM is een Nederlandse heffing waarvan de EU heeft gezegd dat die niet mag en dus afgeschaft moet worden. Verplichte exercitie dus die zo traag mogelijk wordt uitgevoerd
3. Geloof maar dat als het gros van de diesels afgeschaft is de mrb meteen weer verhoogd wordt, het geld wat de mrb nog moet opbrengen is inmiddels al uitgegeven dus dat zal op tafel moeten komen.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_168050507
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 10:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

In sommige staten ja.
Was idd tenenkrommend als je zag wat er stukgemaakt werd.. automobiele genocide ;( :'( ;(
Inderdaad, en dan vervangend werd door iets wat marginaal zuiniger was, zeg maar 1 op 6,5 ipv 1 op 6.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  woensdag 11 januari 2017 @ 14:05:40 #196
53151 T42
Pinball Wizard
pi_168052035
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:11 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat kan, maar niet eentje die een vergoeding heeft gekregen.. Geen demontage, geen vergoeding.. zowel ARN als de sloopregeling..
Het gaat allemaal op kenteken.. dus wil je een auto exporteren dan moet je hem niet afmelden voor sloop.. (er word dus wel wat verkocht, maar die krijgen geen vergoeding)
bedoel ook niet sloop. transport.
auto's die onder regeling ingeruild zijn die zo op de vrachtwagen naar buitenland gingen.
  woensdag 11 januari 2017 @ 14:08:34 #197
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168052090
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:05 schreef T42 het volgende:

[..]

bedoel ook niet sloop. transport.
auto's die onder regeling ingeruild zijn die zo op de vrachtwagen naar buitenland gingen.
En ik zeg dus dat dat niet kan... als ze in aanmerking kwamen voor die 2500 euro, zijn ze gesloopt.. De onderdelen ervan is een ander verhaal... maar complete autos.. nee
pi_168052106
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:08 schreef Zolderkamer het volgende:
ik zeg dus dat dat niet kan... als ze in aanmerking kwamen voor die 2500 euro, zijn ze gesloopt.. De onderdelen ervan is een ander verhaal... maar complete autos.. nee
Wielen eraf + motorblok eruit is voldoende. 4u werk en de wagen zit weer ineen ;)

Geen enkele politieker wil zich hieraan branden, vandaar dat er zo geleidelijk aan naar een uitfaseren van dieselwagens gewerkt wordt.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 11 januari 2017 @ 14:12:14 #199
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_168052146
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:09 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Wielen eraf + motorblok eruit is voldoende. 4u werk en de wagen zit weer ineen ;)

Geen enkele politieker wil zich hieraan branden, vandaar dat er zo geleidelijk aan naar een uitfaseren van dieselwagens gewerkt wordt.
Ik heb geen idee hoe dat in belgie zit.. maar in NL komt er geen auto van een sloopterrein af nadat ie is afgemeld..
  woensdag 11 januari 2017 @ 14:12:24 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168052152
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 05:34 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

ja, maar omdat die schepen zo onwaarschijnlijk veel lading meezeulen, is de milieubelasting relatief (als in:per product) laag.
Scheepsbrandstof is zo smerige troep dat ze zeer milieubelastend zijn juist.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')