Om de poep en jank heen onderbouw ik mijn post.quote:Op maandag 9 januari 2017 20:54 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je dacht als ik nu wat ga schreeuwen over poep en janken dat je dan overtuigender over kwam..?
Iets wegflikkeren wat nog niet stuk is is het slechtste wat je voor het milieu kunt doen.. punt..
Door dat soort onnodig gelul voel ik me niet geroepen om ook maar iets te onderbouwen..quote:Op maandag 9 januari 2017 20:55 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Om de poep en jank heen onderbouw ik mijn post.
I.t.t. juist, ja.
Topargumentatiequote:Op maandag 9 januari 2017 20:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Door dat soort onnodig gelul voel ik me niet geroepen om ook maar iets te onderbouwen..
Gedemonteerd, de regeling heeft niet kunnen voorkomen dat de wrakken in stukjes het land uit gingen en in Afrika weer in elkaar gezet werden.quote:Op maandag 9 januari 2017 18:49 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Er is niet 1 auto die de slooppremie heeft gehad het land uit gegaan.. die zijn stuk voor stuk in de shredder beland.. (dat was een verplichting en ook niet onderuit te komen)
Een sloopregeling is dus superslecht voor het milieu.. al die autos waren prima, en daar zijn technisch slechtere voor teruggekomen.. (die dus minder lang mee gaan)
Nee het gros is door de shredder gegaan.. anders zou de hele handel op zn gat liggen door in 1 keer zoveel onderdelen te exporteren..quote:Op maandag 9 januari 2017 21:29 schreef Fer het volgende:
[..]
Gedemonteerd, de regeling heeft niet kunnen voorkomen dat de wrakken in stukjes het land uit gingen en in Afrika weer in elkaar gezet werden.
Op zijn minst zijn de motoren de hele wereld over gegaan, voor een tweede leven.
Die dingen zijn toen toch allemaal echt vernietigd?quote:Op maandag 9 januari 2017 21:29 schreef Fer het volgende:
[..]
Gedemonteerd, de regeling heeft niet kunnen voorkomen dat de wrakken in stukjes het land uit gingen en in Afrika weer in elkaar gezet werden.
Op zijn minst zijn de motoren de hele wereld over gegaan, voor een tweede leven.
Hoe wil je dat bewijzen dan? Ze kunnen zomaar foto's gemaakt hebben en daarna de boel in stukken verscheept hebben. Daarna in elkaar en rijden maar.quote:Op maandag 9 januari 2017 22:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die dingen zijn toen toch allemaal echt vernietigd?
Dat zit wel dichtgetimmerd.. een sloper krijgt altijd al een vergoeding (buiten de sloopregeling om) per ingenomen kenteken..quote:Op maandag 9 januari 2017 22:05 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Hoe wil je dat bewijzen dan? Ze kunnen zomaar foto's gemaakt hebben en daarna de boel in stukken verscheept hebben. Daarna in elkaar en rijden maar.
Of hebben ze simpel gedacht met alleen papieren en kentekenplaten?
Het zou mij niets verbazen dat slopers tegen een vergoeding een "ik heb auto nummer x gesloopt" papiertje uit hebben laten draaien
quote:Oude dieselauto's die meer fijnstof uitstoten dan een nieuw model, gaan meer betalen. Voor deze vervuilende diesels zonder fabrieksroetfilter gaat de mrb per 2019 met 15% omhoog (inclusief opcenten). Eigenaren van een vervuilende diesel hebben dus een paar jaar de tijd om een schonere auto te kopen.
Voor een gemiddelde dieselpersonenauto in de gewichtsklasse 1350-1450 kilo betekent dat een verhoging van ¤ 225 per jaar. De verhoging komt voor een gemiddelde bestelauto van een ondernemer uit op ¤ 62 per jaar.
Bpm tot 2020 met 14,7 % verlagen
Het kabinet wil de aanschafbelasting (bpm) stapsgewijs afbouwen met in totaal 14,7 % in 2020. De afbouw is een eerste stap is naar een volledige afbouw van de bpm op termijn. De dieseltoeslag is uitgezonderd van deze afbouw en deelt niet mee in de verlaging van de tarieven.
Ook de berekening van de bpm zal gaan veranderen. De CO2-uitstootgrenzen voor bezineauto’s en dieselauto’s wordt vanaf 2016 aangescherpt. Het vaste deel gaat omhoog van ¤ 175 naar ¤ 350. De CO2-component gaat met een gelijk deel omlaag. De hoogte van de bpm is afhankelijk van de CO2-uitstoot. Daarnaast gaat het tarief voor auto's die weinig CO2-uitstoten omlaag. Zuinige personenauto's in het kleine en middensegment krijgen hierdoor extra voordeel.
Verlaging mrb voor personenauto's
De mrb wordt per 1 januari 2017 voor reguliere personenvoertuigen verlaagd met 2,7%. Het kabinet maakt dit mogelijk vanuit de opbrengst van diverse maatregelen die opgenomen zijn in de Autobrief II.
Autobrief ll
met een slinger en 15cm dikke uitlaatquote:Op maandag 9 januari 2017 00:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met roetfilter, egr en adblue toch?
das geen vervanger. heb ze alle 3quote:
uuh heb heel wat auto's voorbij zien komen als export...quote:Op maandag 9 januari 2017 18:49 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Er is niet 1 auto die de slooppremie heeft gehad het land uit gegaan.. die zijn stuk voor stuk in de shredder beland.. (dat was een verplichting en ook niet onderuit te komen)
Een sloopregeling is dus superslecht voor het milieu.. al die autos waren prima, en daar zijn technisch slechtere voor teruggekomen.. (die dus minder lang mee gaan)
Het moet wel allemaal geproduceerd worden.. maarja dat is in China en het gaat om het milieu in NL en Europa..![]()
Is niet anders dan accu's voor hybrides.. lekker schoon.. een auto met 2 motoren
Dat ze ergens gebouwd moeten worden en veel meer energie kosten om te produceren word even vergeten.. Wat dat is toch niet in de buurt..
Het is 1 groot luchtkasteel..
Dat kan, maar niet eentje die een vergoeding heeft gekregen.. Geen demontage, geen vergoeding.. zowel ARN als de sloopregeling..quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:13 schreef T42 het volgende:
[..]
uuh heb heel wat auto's voorbij zien komen als export...
In sommige staten ja.quote:Op woensdag 11 januari 2017 02:41 schreef Fer het volgende:
Toch hebben die Amerikanen dit slimmer aangepakt, daar moest de dealer die de subsidie kreeg de motorolie aftappen en vullen met een goedje dat in enkele minuten motor vast liet lopen. Dan is het echt klaar.
Blijft wel zonde, wat het zijn nog gewoon goede auto's die vaak ook al redelijk aan de emisieeisen voldeden. USA had veel eerder strenge emissiewetten dan wij.
Hoe bedoel je, waarom moesten ze dat doen? VAG auto's na dieselgate is was dit eerder?quote:Op woensdag 11 januari 2017 02:41 schreef Fer het volgende:
Toch hebben die Amerikanen dit slimmer aangepakt, daar moest de dealer die de subsidie kreeg de motorolie aftappen en vullen met een goedje dat in enkele minuten motor vast liet lopen. Dan is het echt klaar.
Blijft wel zonde, wat het zijn nog gewoon goede auto's die vaak ook al redelijk aan de emisieeisen voldeden. USA had veel eerder strenge emissiewetten dan wij.
Wat een ongelofelijk stukje bullshit met drogredenen van de regering weer.quote:
Inderdaad, en dan vervangend werd door iets wat marginaal zuiniger was, zeg maar 1 op 6,5 ipv 1 op 6.quote:Op woensdag 11 januari 2017 10:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In sommige staten ja.
Was idd tenenkrommend als je zag wat er stukgemaakt werd.. automobiele genocide![]()
![]()
bedoel ook niet sloop. transport.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat kan, maar niet eentje die een vergoeding heeft gekregen.. Geen demontage, geen vergoeding.. zowel ARN als de sloopregeling..
Het gaat allemaal op kenteken.. dus wil je een auto exporteren dan moet je hem niet afmelden voor sloop.. (er word dus wel wat verkocht, maar die krijgen geen vergoeding)
En ik zeg dus dat dat niet kan... als ze in aanmerking kwamen voor die 2500 euro, zijn ze gesloopt.. De onderdelen ervan is een ander verhaal... maar complete autos.. neequote:Op woensdag 11 januari 2017 14:05 schreef T42 het volgende:
[..]
bedoel ook niet sloop. transport.
auto's die onder regeling ingeruild zijn die zo op de vrachtwagen naar buitenland gingen.
Wielen eraf + motorblok eruit is voldoende. 4u werk en de wagen zit weer ineenquote:Op woensdag 11 januari 2017 14:08 schreef Zolderkamer het volgende:
ik zeg dus dat dat niet kan... als ze in aanmerking kwamen voor die 2500 euro, zijn ze gesloopt.. De onderdelen ervan is een ander verhaal... maar complete autos.. nee
Ik heb geen idee hoe dat in belgie zit.. maar in NL komt er geen auto van een sloopterrein af nadat ie is afgemeld..quote:Op woensdag 11 januari 2017 14:09 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Wielen eraf + motorblok eruit is voldoende. 4u werk en de wagen zit weer ineen
Geen enkele politieker wil zich hieraan branden, vandaar dat er zo geleidelijk aan naar een uitfaseren van dieselwagens gewerkt wordt.
Scheepsbrandstof is zo smerige troep dat ze zeer milieubelastend zijn juist.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 05:34 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
ja, maar omdat die schepen zo onwaarschijnlijk veel lading meezeulen, is de milieubelasting relatief (als in:per product) laag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |