Omdat het steeds weer dezelfde users zijn die ageren, zelfs schelden, op alles wat ook maar iets met de Islam te maken heeft.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:57 schreef Copycat het volgende:
Het wil er maar niet in dat een boerkini allesbehalve extremistisch is. Ik gok dat IS deze 'losbandige' moslims met liefde stenigt.
twitter:PrisonPlanet twitterde op donderdag 25-08-2016 om 11:44:52Muslim women get fined in France over clothingMuslim women in the Middle East get killed over clothingWhich one causes the most outrage? reageer retweet
Post was ook niet voor discussie bedoeld.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:25 schreef probeer het volgende:
Iemand die het over barbaren en wilde beesten heeft, daar kan je simpelweg niet normaal mee discussieren.
I know, maar op het totaal plaatje scheelt het niet zo heel veel.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die nonnen lopen er niet zo bedekt bij :p
Waarom niet? Nogmaals ik weet heus wel dat er bij veel vrouwen sprake is van een bepaalde dwang. Afhankelijk van je sociale omgeving kan dit al door peer pressure zijn. Maar sluit jij dan echt uit dat er vrouwen zijn die oprecht achter de fundamentalistische interpretaties van de Koran en Hadith staan? (want dat insinueer je nu eigenlijkquote:Ik kan mij niet voorstellen dat vrouwen vrijwillig zo door het leven gaan. Als ze het hier doen zijn ze naar mijn idee te ver heen.
Dus gewoon alles verbieden wat jij je niet voor kan stellen?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:08 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wel als je met een boerkini onze westerse normen en waarden probeert te veronachtzamen. Vergelijkbaar als die verschrikkelijke nihab en boerka. Ik kan me niet voorstellen dat vrouwen zich in dergelijke gewaden willen laten vernederen. Zich laten ontmenselijken. Dat mogen we en moeten we niet willen in een beschaafd land.
Goede vergelijking Henk.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:26 schreef frietenstamp het volgende:
twitter:PrisonPlanet twitterde op donderdag 25-08-2016 om 11:44:52Muslim women get fined in France over clothingMuslim women in the Middle East get killed over clothingWhich one causes the most outrage? reageer retweet
Toen ze nog wel zelf mochten kiezen (links voor de zwakbegaafden):quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die nonnen lopen er niet zo bedekt bij :p
Ik kan mij niet voorstellen dat vrouwen vrijwillig zo door het leven gaan. Als ze het hier doen zijn ze naar mijn idee te ver heen.
Nou die zijn er misschien dan wel ja. Vind dat eigenlijk wel gestoordquote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:28 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
I know, maar op het totaal plaatje scheelt het niet zo heel veel.
[..]
Waarom niet? Nogmaals ik weet heus wel dat er bij veel vrouwen sprake is van een bepaalde dwang. Afhankelijk van je sociale omgeving kan dit al door peer pressure zijn. Maar sluit jij dan echt uit dat er vrouwen zijn die oprecht achter de fundamentalistische interpretaties van de Koran en Hadith staan? (want dat insinueer je nu eigenlijk)
Ik kan me niet voorstellen dat er mannen zijn die vrijwillig in een speedo gaan lopen op het strand, maar toch zijn ze er.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:08 schreef Elzies het volgende:
[Ik kan me niet voorstellen dat vrouwen zich in dergelijke gewaden willen laten vernederen. Zich laten ontmenselijken. Dat mogen we en moeten we niet willen in een beschaafd land.
Dat is natuurlijk de kern van de hele zaak.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:30 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar ze moeten het verder zelf beslissen natuurlijk.
Maar zei het al eerder; de vrouwen in burkini op het strand zijn niet dezelfde vrouwen die met een bedekt gezicht over straat gaan.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:31 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de kern van de hele zaak.
quote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:55 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Er is niets extremistisch aan.
Vind jij nonnen ook extremistisch? Wil je nonnen weren van toeristisch plaatsen? Of mogen die wel omdat ze christelijk zijn?
Nog meer onnozelheid.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:57 schreef Copycat het volgende:
Het wil er maar niet in dat een boerkini allesbehalve extremistisch is. Ik gok dat IS deze 'losbandige' moslims met liefde stenigt.
Welke moslima is gedwongen haar boerkini uit te doen ?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:36 schreef Wespensteek het volgende:
Ach gelukkig zijn er nu bevrijde moslima's die gedwongen zijn hun boerkini uit te doen, een overwinning voor de vrijheid.
Verklaar u nader...quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Nog meer onnozelheid.
Hebben jullie wel eens van strategische zetten gehoord? Ooit?
De moslima's die op die stranden willen liggen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:37 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Welke moslima is gedwongen haar boerkini uit te doen ?
Lees anders dit even, als je durft.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:59 schreef Jane het volgende:
[..]
Wie ben jij om iemand te verplichten zijn kleren uit te trekken op het strand?
En mag ik in de winter wel met mijn jas aan en een muts op het strand wandelen, of moet ik dan ook naakt?
Griezel!
Het ene extreme goedpraten met het andere extremequote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:12 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Je hebt een te eenzijdig perspectief.
[ afbeelding ]
Een ander perspectief aanreiken is iets anders dan goedpraten.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Het ene extreme goedpraten met het andere extreme
nee hoor die mogen het strand gewoon verlatenquote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De moslima's die op die stranden willen liggen.
Wat een onzin verhaal zeg, weer iemand die zijn eigen vooroordelen als juist ziet.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Lees anders dit even, als je durft.
Vind het toch een rare gedachtegang als je het zien van een burkini als provocatie naar jezelf ziet hoor.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja,het is vast een complot.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
De domme instelling van jou.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Gelukkig hoeven we niet allemaal hetzelfde te zijn. Wat normaal is in deze mag lekker iedereen voor zichzelf bepalen. Die vrijheid hebben we.
Wat een benauwende samenleving krijgen we als iedereen maar in het keurslijf moet blijven en zich moet kleden en gedragen zoals normaal wordt gevonden door de gemiddelde nationalist.
Die bekrompen instelling van velen.
Ja, riepen ze dat op het strand? Of waren ze gewoon aan het recreëren op het strand, tot dat ze lastig gevallen werden?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:43 schreef DrMabuse het volgende:
Als achtergesteld deel van een import volk moord en brand blijven roepen want hé ik ben moslim , ho want dat is de wil van Allah!
Ik schaam me dat wij hetzelfde paspoort hebben.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:43 schreef DrMabuse het volgende:
Gewoon stug blijven doordrammen. Blijven uitlokken en blijven provoceren.
Als achtergesteld deel van een import volk moord en brand blijven roepen want hé ik ben moslim , ho want dat is de wil van Allah!
En alles vanwege antieke , debiele en ja , natuurlijk door mannen (!!) bedachte (leef) regeltjes.
Het is om je dood te lachen en dood te schamen , zoveel debiliteit anno 2016 in een Westers land..
En als je er over nadenkt : eigenlijk hoort zo'n antiek, abject en debiel iets ook bedekt te worden.
Net als bij de nonnen , de orthodoxe joden, de zwartekousendragers , de met mijters getooide geestelijken.
Daar waren we zeker in dit land eigenlijk grotendeels gelukkig wel klaar mee en konden we graag massaal om lachen en de spot mee drijven.
Maar met de moslims ligt dat heel anders : nee , dit zijn de ware uitverkorenen, de knuffelkonijnen der goeddoeners.
Zelfs die van fanatiek links , veelal dezelfde mensen die graag alle vormen van religie zagen uitsterven en er niet over zouden peinzen welke religieuze groepering dan ook te hulp te komen.
Gewoon stug blijven doordrammen. Blijven uitlokken en blijven provoceren.
Wat een stompzinnige redenering.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:26 schreef frietenstamp het volgende:
Ja, moslims's met een boerkini zijn onderdeel van een complot.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Nog meer onnozelheid.
Hebben jullie wel eens van strategische zetten gehoord? Ooit?
Hij heeft geen punt, want die tegenstelling bestaat alleen in zijn hoofd.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:49 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Je bevestigt alleen maar zijn punt.
Vandaar ook dat het niet nodig is het te verbieden maar er zijn een aantal mensen die helemaal doorgedraaid zijn en nu zelfs al onze eigen vrijheden om zeep helpen en die terugkeren naar de mannen wereld waarin wordt voorgeschreven hoe men zich moet kleden.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:43 schreef DrMabuse het volgende:
Daar waren we zeker in dit land eigenlijk grotendeels gelukkig wel klaar mee en konden we graag massaal om lachen en de spot mee drijven.
smhquote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vandaar ook dat het niet nodig is het te verbieden maar er zijn een aantal mensen die helemaal doorgedraaid zijn en nu zelfs al onze eigen vrijheden om zeep helpen en die terugkeren naar de mannen wereld waarin wordt voorgeschreven hoe men zich moet kleden.
Ik durf dat prima te lezen, maar de redenering in dat stuk slaat kant noch wal.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Neuh, want als we wetgeving hier pas idioot mogen vinden als het qua niveau dat van Saudi-Arabië aantikt ben je niet goed bij je hoofd.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:51 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wat een stompzinnige mening.
Ah, we mogen dus nog wel even verder gaan met idiote wetgeving omdat het in andere landen slechter is geregeld. Goed om te weten.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:56 schreef truthortruth het volgende:
FREEDOM!!! Even perspectief in deze discussie over het walgelijke Frankrijk![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hypocriet selectief geneuzel deze discussie. De dwangmoslims liggen in een deuk.
Volgens mij hebben sporters zelden wat te zeggen over hun clubtenue.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:29 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Toen ze nog wel zelf mochten kiezen (links voor de zwakbegaafden):
[ afbeelding ]
En dus? Jij wil dat we afglijden naar standaarden uit verre oorden?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:56 schreef truthortruth het volgende:
FREEDOM!!! Even perspectief in deze discussie over het walgelijke Frankrijk![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hypocriet selectief geneuzel deze discussie. De dwangmoslims liggen in een deuk.
En dan om het af te toppen, ook nog precies die landen waar de religie achter de burkini prominent is, wat een toeval hequote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, we mogen dus nog wel even verder gaan met idiote wetgeving omdat het in andere landen slechter is geregeld. Goed om te weten.
Owwww de slippery slope, daarover hoor ik pvv'ers met betrekking tot de islam ook altijd overquote:Op donderdag 25 augustus 2016 14:02 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
En dus? Jij wil dat we afglijden naar standaarden uit verre oorden?
Er gelden daar langs de hele Franse zuidkust wel kledingvoorschriften.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:56 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik durf dat prima te lezen, maar de redenering in dat stuk slaat kant noch wal.
Ja, nudistenclubs e.d. hebben regels dat je naakt moet. Mij trekt dat totaal niet, maar ja, ik ben ook geen nudist. Op de Canarische eilanden wel vaak genoeg op stranden geweest waar ook men ook veel naakt loopt. Ik ben zelf ook wel eens naakt gaan zwemmen daar, maar op een echt nudistennaakstrand, waar het verplicht is, zou ik me ook niet prettig voelen. Ik wil graag de vrijheid om ook gewoon iets aan te trekken als ik daar zin in heb, zonder voor glurende griezel aangezien te worden.
Volgens mij hebben we het hier over openbare stranden (en dus geen privé-clubs), waar geen kledingvoorschriften gelden. Of zouden moeten gelden. En waar ik als blanke, blonde vrouw dus wel gewoon met een lange broek en shirt op het strand mag zitten, maar iemand in een boerkini ineens niet welkom is.
Het pas weer niet in het straatje van de policor en dan is het stom, racistisch, xenofobisch en gebaseerd op een onderbuik gevoel.quote:
Dat is een halve bingokaart in een enkele zin. Chapeau!quote:Op donderdag 25 augustus 2016 14:04 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Het pas weer niet in het straatje van de policor en dan is het stom, racistisch, xenofobisch en gebaseerd op een onderbuik gevoel.
lol, some peoplequote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik wordt misselijkmakend.
Dat bent je al!
Je begrijpt toch wel dat er helemaal geen definitie bestaat van wát een boerkini precies is? Bedekkende kleding mag niet áls je moslima bent. Dat is wat deze regel inhoudt. Als ik het doe is het prima.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 14:04 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Er gelden daar langs de hele Franse zuidkust wel kledingvoorschriften.
Boerkini mag niet bij wet
bij overtreding krijg je gewoon een bekeuring
Als we al je posts waarin je beledigt en schoffeert niet meetellen, blijft er dan bijzonder weinig voor discussie over, niet waar?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:28 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Post was ook niet voor discussie bedoeld.
Eigenaardige is dat de boerkini in delen van Marokko al heel lang verboden zijn. Die zogenaamde Marokkaanse feministen bij Pauw hoor je daar niet over.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 14:11 schreef Jane het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat er helemaal geen definitie bestaat van wát een boerkini precies is? Bedekkende kleding mag niet áls je moslima bent. Dat is wat deze regel inhoudt. Als ik het doe is het prima.
Lekker waarschijnlijk, is dit een nieuw soort moslimsquote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:10 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Dwang? Oh ja? Hebben de boerkini-draagsters al mensen op het stand gedwongen zich te bedekken? Nee, zij stellen zich tolerant op. De repressie is eenzijdig in dezen.
Vegans dwingen ook niemand om geen vlees meer te eten (behalve hun kinderen), maar ze laten ook geen kans ongemoeid om te melden hoe goed ze wel niet zijn, hoe gezond ze wel niet zijn, en praten op een manier waarop het lijkt dat ze beter zijn dan vleeseters.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:10 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Dwang? Oh ja? Hebben de boerkini-draagsters al mensen op het stand gedwongen zich te bedekken? Nee, zij stellen zich tolerant op. De repressie is eenzijdig in dezen.
Heb je de regels dan opgezocht die er gelden voor de Zuid Franse stranden inzake het Boerkini verbod ?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 14:11 schreef Jane het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat er helemaal geen definitie bestaat van wát een boerkini precies is? Bedekkende kleding mag niet áls je moslima bent. Dat is wat deze regel inhoudt. Als ik het doe is het prima.
Bemoei je met je eigen zaken. Ik wil helemaal niet discussiëren over legalisatie en institutionalisering van vrouwenonderdrukking in NW-Europa. Ik ben een demonstrant. Rot op, met je onderwaterboerka.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 14:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Als we al je posts waarin je beledigt en schoffeert niet meetellen, blijft er dan bijzonder weinig voor discussie over, niet waar?
Volgens deze bron is het verre van verboden:quote:Op donderdag 25 augustus 2016 14:14 schreef Homey het volgende:
[..]
Eigenaardige is dat de boerkini in delen van Marokko al heel lang verboden zijn. Die zogenaamde Marokkaanse feministen bij Pauw hoor je daar niet over.
Hmhm, het ligt inderdaad aan de discussie, en niet aan jouw gebrekige fatsoensnormen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 14:23 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Bemoei je met je eigen zaken. Ik wil helemaal niet discussiëren over legalisatie en institutionalisering van vrouwenonderdrukking in NW-Europa. Ik ben een demonstrant. Rot op, met je onderwaterboerka.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |