abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164841622
Uit al die verhalen dat het elders nog slechter is moet je toch eigenlijk wel concluderen dat het in elk geval een verslechtering is volgens die mensen.
pi_164841625
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:02 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

En dus? Jij wil dat we afglijden naar standaarden uit verre oorden?
Owwww de slippery slope, daarover hoor ik pvv'ers met betrekking tot de islam ook altijd over :o
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_164841644
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 13:56 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik durf dat prima te lezen, maar de redenering in dat stuk slaat kant noch wal.

Ja, nudistenclubs e.d. hebben regels dat je naakt moet. Mij trekt dat totaal niet, maar ja, ik ben ook geen nudist. Op de Canarische eilanden wel vaak genoeg op stranden geweest waar ook men ook veel naakt loopt. Ik ben zelf ook wel eens naakt gaan zwemmen daar, maar op een echt nudistennaakstrand, waar het verplicht is, zou ik me ook niet prettig voelen. Ik wil graag de vrijheid om ook gewoon iets aan te trekken als ik daar zin in heb, zonder voor glurende griezel aangezien te worden.

Volgens mij hebben we het hier over openbare stranden (en dus geen privé-clubs), waar geen kledingvoorschriften gelden. Of zouden moeten gelden. En waar ik als blanke, blonde vrouw dus wel gewoon met een lange broek en shirt op het strand mag zitten, maar iemand in een boerkini ineens niet welkom is.
Er gelden daar langs de hele Franse zuidkust wel kledingvoorschriften.
Boerkini mag niet bij wet
bij overtreding krijg je gewoon een bekeuring
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_164841649
quote:
10s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 13:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat een stompzinnige redenering.
Het pas weer niet in het straatje van de policor en dan is het stom, racistisch, xenofobisch en gebaseerd op een onderbuik gevoel.
pi_164841685
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:04 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Het pas weer niet in het straatje van de policor en dan is het stom, racistisch, xenofobisch en gebaseerd op een onderbuik gevoel.
Dat is een halve bingokaart in een enkele zin. Chapeau!
wooblabalurg
  donderdag 25 augustus 2016 @ 14:10:43 #231
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164841788
quote:
10s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 12:41 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik wordt misselijkmakend.

Dat bent je al!
lol, some people
are we infinite or am I alone
  donderdag 25 augustus 2016 @ 14:11:30 #232
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_164841810
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:04 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Er gelden daar langs de hele Franse zuidkust wel kledingvoorschriften.
Boerkini mag niet bij wet
bij overtreding krijg je gewoon een bekeuring
Je begrijpt toch wel dat er helemaal geen definitie bestaat van wát een boerkini precies is? Bedekkende kleding mag niet áls je moslima bent. Dat is wat deze regel inhoudt. Als ik het doe is het prima.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_164841865
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 13:28 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Post was ook niet voor discussie bedoeld.
Als we al je posts waarin je beledigt en schoffeert niet meetellen, blijft er dan bijzonder weinig voor discussie over, niet waar?
"Pools are perfect for holding water"
pi_164841894
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:11 schreef Jane het volgende:

[..]

Je begrijpt toch wel dat er helemaal geen definitie bestaat van wát een boerkini precies is? Bedekkende kleding mag niet áls je moslima bent. Dat is wat deze regel inhoudt. Als ik het doe is het prima.
Eigenaardige is dat de boerkini in delen van Marokko al heel lang verboden zijn. Die zogenaamde Marokkaanse feministen bij Pauw hoor je daar niet over.
pi_164841979
quote:
3s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 13:10 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Dwang? Oh ja? Hebben de boerkini-draagsters al mensen op het stand gedwongen zich te bedekken? Nee, zij stellen zich tolerant op. De repressie is eenzijdig in dezen.
Lekker waarschijnlijk, is dit een nieuw soort moslims
pi_164842090
quote:
3s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 13:10 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Dwang? Oh ja? Hebben de boerkini-draagsters al mensen op het stand gedwongen zich te bedekken? Nee, zij stellen zich tolerant op. De repressie is eenzijdig in dezen.
Vegans dwingen ook niemand om geen vlees meer te eten (behalve hun kinderen), maar ze laten ook geen kans ongemoeid om te melden hoe goed ze wel niet zijn, hoe gezond ze wel niet zijn, en praten op een manier waarop het lijkt dat ze beter zijn dan vleeseters.
pi_164842099
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:11 schreef Jane het volgende:

[..]

Heb je de regels dan opgezocht die er gelden voor de Zuid Franse stranden inzake het Boerkini verbod ?
Als jij er in een boerkini gaat zitten krijg je ook gewoon een prent.
très facile à comprendre

Toute infraction fera l’objet d’un procès-verbal et sera punie de l’amende de première catégorie, soit 38 euros
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 25 augustus 2016 @ 14:23:46 #238
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164842164
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:13 schreef probeer het volgende:

[..]

Als we al je posts waarin je beledigt en schoffeert niet meetellen, blijft er dan bijzonder weinig voor discussie over, niet waar?
Bemoei je met je eigen zaken. Ik wil helemaal niet discussiëren over legalisatie en institutionalisering van vrouwenonderdrukking in NW-Europa. Ik ben een demonstrant. Rot op, met je onderwaterboerka. :r
pi_164842193
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:14 schreef Homey het volgende:

[..]

Eigenaardige is dat de boerkini in delen van Marokko al heel lang verboden zijn. Die zogenaamde Marokkaanse feministen bij Pauw hoor je daar niet over.
Volgens deze bron is het verre van verboden:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)kini-eigenlijk.dhtml

Wel is het zo dat sommige hotels het onhygiënisch vinden.
http://www.bladna.nl/marokkaanse-zwembaden-burkini,08936.html
pi_164842250
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:23 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Bemoei je met je eigen zaken. Ik wil helemaal niet discussiëren over legalisatie en institutionalisering van vrouwenonderdrukking in NW-Europa. Ik ben een demonstrant. Rot op, met je onderwaterboerka.
Hmhm, het ligt inderdaad aan de discussie, en niet aan jouw gebrekige fatsoensnormen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_164842266
Ik weet niet of deze al gepost is, van Geenstijl, maar mevrouw zal wel een racist zijn.

https://twitter.com/MEMRI(...)750840303616/video/1
pi_164842338
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens deze bron is het verre van verboden:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)kini-eigenlijk.dhtml

De herwinning van vrouwenrechten zal ook moeten ontstaan in de islamitische wereld zelf, en niet in Nederland. Zolang feministen ofwel wegkijken of gewoon te bang zijn, zal er weinig gebeuren. Van de mannen hoef je weinig te verwachten vrees ik. De dappere feministen in het Midden-Oosten die echt hun nek uitsteken hebben helemaal niets aan hun evenknieen in landen als Nederland, zoveel is duidelijk. Terwijl in Nederland wat betreft vrouwenrechten nog genoeg te doen is, check deze aflevering van Brandpunt:

http://brandpunt.kro-ncrv(...)een-daglicht-gezien/

Daar steekt een boerkini-verbod ergens in Frankrijk toch erg schril bij af.....
pi_164842430
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:30 schreef Homey het volgende:

[..]

De herwinning van vrouwenrechten zal ook moeten ontstaan in de islamitische wereld zelf, en niet in Nederland. Zolang feministen ofwel wegkijken of gewoon te bang zijn, zal er weinig gebeuren. Van de mannen hoef je weinig te verwachten vrees ik. De dappere feministen in het Midden-Oosten die echt hun nek uitsteken hebben helemaal niets aan hun evenknieen in landen als Nederland, zoveel is duidelijk. Terwijl in Nederland wat betreft vrouwenrechten nog genoeg te doen is, check deze aflevering van Brandpunt:

http://brandpunt.kro-ncrv(...)een-daglicht-gezien/

Daar steekt een boerkini-verbod ergens in Frankrijk toch erg schril bij af.....
Ik vind het totaal niet relevant hoe slecht het elders is. Ik beoordeel dit boerkini verbod in Frankrijk. Zelf schrik ik nogal van wat ik lees, de onderbouwing, het secularisme, vind ik ook ernstig, als een geloof niet dwingend opgelegd mag worden dan zeker secularisme ook niet. Dwingen een geloofsovertuiging te tonen of dwingen dat men geen geloofsovertuiging mag tonen vind ik even slecht.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 14:35:53 #244
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_164842452
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:24 schreef Wespensteek het volgende:

Maar dat is natuurlijk niet voorbehouden aan hotels in islamitische landen of boerkini's. Ben in mijn leven vaak genoeg in zwembaden geweest (vooral in andere West-Europese landen), waar je per se een badmuts op moest of waar bermuda's en t-shirts verboden waren in het water. Tja, dat is soms ook irritant (vooral als je geen badmuts hebt), maar het heeft iig niets met verplichte naaktheid te maken.

-edit- Zelfs mijn vader met nog 3 haren op zijn hoofd moest in Duitsland ooit een badmuts op. :')
Maar goed, zwembaden zijn een heel ander verhaal dan het strand. In zwembaden gelden hygieneregels die niet van toepassing zijn op een strand.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 25 augustus 2016 @ 14:36:11 #245
452947 frietenstamp
pi_164842459
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:27 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Ik weet niet of deze al gepost is, van Geenstijl, maar mevrouw zal wel een racist zijn.

https://twitter.com/MEMRI(...)750840303616/video/1
Zij heeft gewoon niet goed begrepen dat het haar eigen vrijwillige keuze was.
pi_164842480
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik vind het totaal niet relevant hoe slecht het elders is. Ik beoordeel dit boerkini verbod in Frankrijk. Zelf schrik ik nogal van wat ik lees, de onderbouwing, het secularisme, vind ik ook ernstig, als een geloof niet dwingend opgelegd mag worden dan zeker secularisme ook niet. Dwingen een geloofsovertuiging te tonen of dwingen dat men geen geloofsovertuiging mag tonen vind ik even slecht.
Als ik al zie hoe Hirsi Ali in Nederland werd weggezet als racist en gestoorde, zelfs door 3rdwave feministen. :') Zijn we hier niet veel beter.
pi_164842512
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:36 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Zij heeft gewoon niet goed begrepen dat het haar eigen vrijwillige keuze was.
En omdat het geen vrijwillige keus hoeft te zijn ga je ze dwingen een andere keus te maken want dat is vrijheid?
pi_164842526
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Check die link, dat vindt gewoon plaats in Nederland hoor. Als je je zo druk maakt om iets in Frankrijk, zou die Brandpunt aflevering jou helemaal over de kook moeten laten brengen.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 14:40:13 #249
452947 frietenstamp
pi_164842531
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En omdat het geen vrijwillige keus hoeft te zijn ga je ze dwingen een andere keus te maken want dat is vrijheid?
Niemand wordt gedwongen een andere keus te maken. Niemand wordt gedwongen naar het strand te gaan.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 14:40:43 #250
452947 frietenstamp
pi_164842543
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:40 schreef Homey het volgende:

[..]

Check die link, dat vindt gewoon plaats in Nederland hoor. Als je je zo druk maakt om iets in Frankrijk, zou die Brandpunt aflevering jou helemaal over de kook moeten laten brengen.
Nee joh, hij is van #teamislamisering
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')