Het gaat natuurlijk niet alleen om het kledingstuk zelf. Het gaat vooral om de ideologische opvattingen daarachter die dit soort vrouwen aanzetten zich bedekt te moeten gaan kleden. Dat zijn opvattingen die niet thuishoren binnen een open en vrije samenleving als de onze en het dient daarom geen aanmoediging.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Gelukkig hoeven we niet allemaal hetzelfde te zijn. Wat normaal is in deze mag lekker iedereen voor zichzelf bepalen. Die vrijheid hebben we.
Wat een benauwende samenleving krijgen we als iedereen maar in het keurslijf moet blijven en zich moet kleden en gedragen zoals normaal wordt gevonden door de gemiddelde nationalist.
Die bekrompen instelling van velen.
In de afbeelding is een nikaab, geen burqa, maar dat terzijde. Waarom heb je moeite om dat te geloven?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb er met de burqa inclusief bedekkend gezicht wel een beetje moeite mee om te geloven dat dit geheel vrijwillig is.
Die nonnen lopen er niet zo bedekt bij :pquote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:23 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
In de afbeelding is een nikaab, geen burqa, maar dat terzijde. Waarom heb je moeite om dat te geloven?
Geloof je ook dat er geen vrijwillig katholieke nonnen zijn?
Omdat het steeds weer dezelfde users zijn die ageren, zelfs schelden, op alles wat ook maar iets met de Islam te maken heeft.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:57 schreef Copycat het volgende:
Het wil er maar niet in dat een boerkini allesbehalve extremistisch is. Ik gok dat IS deze 'losbandige' moslims met liefde stenigt.
twitter:PrisonPlanet twitterde op donderdag 25-08-2016 om 11:44:52Muslim women get fined in France over clothingMuslim women in the Middle East get killed over clothingWhich one causes the most outrage? reageer retweet
Post was ook niet voor discussie bedoeld.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:25 schreef probeer het volgende:
Iemand die het over barbaren en wilde beesten heeft, daar kan je simpelweg niet normaal mee discussieren.
I know, maar op het totaal plaatje scheelt het niet zo heel veel.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die nonnen lopen er niet zo bedekt bij :p
Waarom niet? Nogmaals ik weet heus wel dat er bij veel vrouwen sprake is van een bepaalde dwang. Afhankelijk van je sociale omgeving kan dit al door peer pressure zijn. Maar sluit jij dan echt uit dat er vrouwen zijn die oprecht achter de fundamentalistische interpretaties van de Koran en Hadith staan? (want dat insinueer je nu eigenlijkquote:Ik kan mij niet voorstellen dat vrouwen vrijwillig zo door het leven gaan. Als ze het hier doen zijn ze naar mijn idee te ver heen.
Dus gewoon alles verbieden wat jij je niet voor kan stellen?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:08 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wel als je met een boerkini onze westerse normen en waarden probeert te veronachtzamen. Vergelijkbaar als die verschrikkelijke nihab en boerka. Ik kan me niet voorstellen dat vrouwen zich in dergelijke gewaden willen laten vernederen. Zich laten ontmenselijken. Dat mogen we en moeten we niet willen in een beschaafd land.
Goede vergelijking Henk.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:26 schreef frietenstamp het volgende:
twitter:PrisonPlanet twitterde op donderdag 25-08-2016 om 11:44:52Muslim women get fined in France over clothingMuslim women in the Middle East get killed over clothingWhich one causes the most outrage? reageer retweet
Toen ze nog wel zelf mochten kiezen (links voor de zwakbegaafden):quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die nonnen lopen er niet zo bedekt bij :p
Ik kan mij niet voorstellen dat vrouwen vrijwillig zo door het leven gaan. Als ze het hier doen zijn ze naar mijn idee te ver heen.
Nou die zijn er misschien dan wel ja. Vind dat eigenlijk wel gestoordquote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:28 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
I know, maar op het totaal plaatje scheelt het niet zo heel veel.
[..]
Waarom niet? Nogmaals ik weet heus wel dat er bij veel vrouwen sprake is van een bepaalde dwang. Afhankelijk van je sociale omgeving kan dit al door peer pressure zijn. Maar sluit jij dan echt uit dat er vrouwen zijn die oprecht achter de fundamentalistische interpretaties van de Koran en Hadith staan? (want dat insinueer je nu eigenlijk)
Ik kan me niet voorstellen dat er mannen zijn die vrijwillig in een speedo gaan lopen op het strand, maar toch zijn ze er.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:08 schreef Elzies het volgende:
[Ik kan me niet voorstellen dat vrouwen zich in dergelijke gewaden willen laten vernederen. Zich laten ontmenselijken. Dat mogen we en moeten we niet willen in een beschaafd land.
Dat is natuurlijk de kern van de hele zaak.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:30 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar ze moeten het verder zelf beslissen natuurlijk.
Maar zei het al eerder; de vrouwen in burkini op het strand zijn niet dezelfde vrouwen die met een bedekt gezicht over straat gaan.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:31 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de kern van de hele zaak.
quote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:55 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Er is niets extremistisch aan.
Vind jij nonnen ook extremistisch? Wil je nonnen weren van toeristisch plaatsen? Of mogen die wel omdat ze christelijk zijn?
Nog meer onnozelheid.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:57 schreef Copycat het volgende:
Het wil er maar niet in dat een boerkini allesbehalve extremistisch is. Ik gok dat IS deze 'losbandige' moslims met liefde stenigt.
Welke moslima is gedwongen haar boerkini uit te doen ?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:36 schreef Wespensteek het volgende:
Ach gelukkig zijn er nu bevrijde moslima's die gedwongen zijn hun boerkini uit te doen, een overwinning voor de vrijheid.
Verklaar u nader...quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Nog meer onnozelheid.
Hebben jullie wel eens van strategische zetten gehoord? Ooit?
De moslima's die op die stranden willen liggen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:37 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Welke moslima is gedwongen haar boerkini uit te doen ?
Lees anders dit even, als je durft.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:59 schreef Jane het volgende:
[..]
Wie ben jij om iemand te verplichten zijn kleren uit te trekken op het strand?
En mag ik in de winter wel met mijn jas aan en een muts op het strand wandelen, of moet ik dan ook naakt?
Griezel!
Het ene extreme goedpraten met het andere extremequote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:12 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Je hebt een te eenzijdig perspectief.
[ afbeelding ]
Een ander perspectief aanreiken is iets anders dan goedpraten.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Het ene extreme goedpraten met het andere extreme
nee hoor die mogen het strand gewoon verlatenquote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De moslima's die op die stranden willen liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |