Voor rauwe eieren zelfs. Splurge on the chocomousse!quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:28 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Dat geldt voor zachtgekookte eieren? Owhhhhh..
Maarja.. een zacht gekookt ei op een lekker broodje met filet american is natuurlijk de beste combi evah.. maar daar waag ik me in elk geval niet aan
quote:Wel of geen rauwe eieren?
Eieren, met name verse eieren, zijn geen risico bron voor Listeria. In het verleden is nog nooit een Listeria incident ontstaan door eieren geweest. Wel bestaat er de kans dat de eieren besmet zijn met Salmonella. Als de eieren goed verhit worden zal de Salmonella afsterven en geen gevaar meer vormen. Dit is het geval bij bijvoorbeeld een omelet, hard gekookte eieren of gerechten met ei die nog verwarmd worden zoals cake en quiche. Als de eieren niet verhit worden is het grootste risico op een Salmonellabesmetting al weggenomen door de eieren voor gebruik te wassen. In de meeste gevallen is namelijk de eierschaal besmet. Gebruik daarnaast verse eieren, hoe ouder het ei hoe groter de kans dat er toch een bacterie is binnen gedrongen. Door de eieren in de koelkast te bewaren verklein je ook de kans op bacteriegroei.
Als al deze tips opgevolgd worden, bestaat er de kans dat het ei van binnenuit besmet is. Deze Salmonellabesmetting is echter geen direct gevaar voor de ongeboren baby, maar kunnen de zwangere vrouw wel goed ziek maken. De kans op een besmetting bij één spiegelei of zachtgekookt ei is 1 op 20.000, dat komt neer op 0,005%. Het risico op Salmonellabesmetting bij het eten van een bavarois is groter omdat hier meer eieren in verwerkt zijn. In een bavarois met 20 eieren neemt de kans op salmonella besmetting toe tot 20 x 0,005% = 0,1%.
van god los zeg ik je.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:34 schreef BlueEyes het volgende:
En ik eet leverworst![]()
Als ik niet oppas bijna dagelijks want sjummie
Oh echt, geen gevaar voor baby? Zacht spiegeleitje, kom maar bij mama.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:15 schreef Stormqueen het volgende:
Sinds ik weet dat alleen ik er ziek van kan worden doe ik het sowieso gewoon #livingontheedge
Nope. Maar goed, als je zelf schijt- en schijtziek wordt is dat uiteindelijk voor niemand fijn MAARR ik ben nog nooit schijt- en schijtziek geweest van halfrauwe eieren. En die heb ik toch wel een fair share gehad in mijn levenquote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:41 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Oh echt, geen gevaar voor baby? Zacht spiegeleitje, kom maar bij mama.![]()
Moah ongezond. Ik heb telkens echt behoefte aan meer vet/calorieën en niet te zout. Anders ben ik nog meer moe. Dat haal ik echt niet met een bord groente (ookal pleur ik daar ook nog een flinke klodder vet door). Dus dan maar friet hoorquote:Op woensdag 24 augustus 2016 12:32 schreef Selvaria het volgende:
Grote favoriet nu blijft ongezond voer, met name patat en pannenkoeken.Gelukkig weet ik het nog te beperken tot maximaal 1 keer per week, maar omnomnom.
Verdorven mamaquote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nope. Maar goed, als je zelf schijt- en schijtziek wordt is dat uiteindelijk voor niemand fijn MAARR ik ben nog nooit schijt- en schijtziek geweest van halfrauwe eieren. En die heb ik toch wel een fair share gehad in mijn leven
Kijk wat BlueEyes doet is natuurlijk volslagen onverantwoord![]()
Ik zal het vlees zaterdag speciaal voor jou extra lang in de zon laten liggen voor het op de BBQ gaatquote:
Extra eiwit met maaiuhquote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zal het vlees zaterdag speciaal voor jou extra lang in de zon laten liggen voor het op de BBQ gaat
Marineren in rauw ei, leverworst en tequila en 3 uur voorgaren in de zonquote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:49 schreef Selvaria het volgende:
Of alles vast marineren in leverworst.
Mooie stats! Fijn!quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:54 schreef Nazil het volgende:
Mijn man heeft al filet american gehaald voor mij![]()
De man heet (niet quoten plz) en is ruim 3600 gram en rond de 52 cm en nu al een heerlijk jochie
Het idee is wel dat je als zwangere wat minder weerstand hebt, goed bedacht van de natuur.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:43 schreef Stormqueen het volgende:
Nope. Maar goed, als je zelf schijt- en schijtziek wordt is dat uiteindelijk voor niemand fijn MAARR ik ben nog nooit schijt- en schijtziek geweest van halfrauwe eieren. En die heb ik toch wel een fair share gehad in mijn leven
op de dag dat ik dacht dat ik een miskraam kreeg ben ik naar de supermarkt gelopen en heb ik twee ons gerookte zalm gehaald en in mijn hoofd gefrotquote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:59 schreef WupWup het volgende:
Stelletje ransbakkenIk ben ook niet moeilijk met al die regeltjes. Elk jaar wordt er weer een nieuwe reutel verzonnen. Rauw vlees doe ik niet, alcohol niet en voorverpakte vis laat ik staan (m'n gerookte zalm
) maar verder...
Ja rond half 11 waren we thuis. Was puur vanochtend nog ontbijt en douchen en wachten op de bloeduitslagen omdat ik vannacht bijna flauwviel onder de douchequote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:55 schreef Quoi het volgende:
Was je alweer snel thuis Nazil? Ongelofelijk, je hebt een zoon!Moooie naam. Niet de onze gelukkig.
quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:01 schreef Cygne het volgende:
Werd vandaag aangesproken door mn baas, die had van mijn teamleider gehoord dat ik zwanger was. Ik ben freelancer (al bijna 2 jaar bij het zelfde bedrijf) dus ik kneep m wel een beetje. Kwam er uiteindelijk op neer dat hij me wilde feliciteren en hij vond dat ik goed presteerde en of ik trek had in promotie.
Verwacht je ook niet.
Sinds ik vorige zwangerschap van Mignonne leerde dat dit best mocht doe ik dat ook. Te lekker om te laten liggen...quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:34 schreef BlueEyes het volgende:
En ik eet leverworst![]()
Als ik niet oppas bijna dagelijks want sjummie
Serieus? Dat wist ik nietquote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:36 schreef Ereshkigal het volgende:
[..]
Gynaecoloog kiest bewust ervoor om niet in te leiden maar te kiezen voor een keizersnede. Zij vind dit een veiligere optie dan inleiden omdat de vorige keer ook een keizersnede was en het risico op het scheuren van het litteken is te groot met inleiden door middel van hormonen....
NEEE WAT HÉ HOE DAN????quote:Op woensdag 24 augustus 2016 12:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Biefstuk mag tegenwoordig weer gewoon als het minstens 3 dagen ingevroren is geweest.
Doordat met weeën opwekkers de boel vaak heftiger is dan " normaal" bestaat de kans dat het litteken weefsel van de baarmoeder scheurt met alle ellende van dien...quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:47 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Serieus? Dat wist ik nietwat doen die hormonen met het litteken dan?
Check! Ik kreeg de optie van een geplande ook al van de vk. Meer kindjes wil ik noch niet. (Nou ja, ik wil er wel tienquote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:59 schreef Ereshkigal het volgende:
[..]
Doordat met weeën opwekkers de boel vaak heftiger is dan " normaal" bestaat de kans dat het litteken weefsel van de baarmoeder scheurt met alle ellende van dien...
Daarom is het of natuurlijk zonder ook maar iets van medicijnen ( evt strippen)en anders dus niet...
Als t litteken scheurt heb je meteen een groot probleem voor moeder en kind...(en alsnog je spoed keizersnede..)
95% van de uterusrupturen hebben uiteindelijke geen ernstige gevolgen voor moeder en kind, juist omdat een bevalling na eerdere keizersnede zo goed bewaakt wordt. Een bevalling na keizersnede is echt niet bijzonder spannend vanuit zorgverlenersoptiek. Ik snap dat het voor een zwangere met sectiolitteken heel anders kan aanvoelen, maar het is niet eerlijk om het als een enorm high risk te presenteren.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:59 schreef Ereshkigal het volgende:
[..]
Doordat met weeën opwekkers de boel vaak heftiger is dan " normaal" bestaat de kans dat het litteken weefsel van de baarmoeder scheurt met alle ellende van dien...
Daarom is het of natuurlijk zonder ook maar iets van medicijnen ( evt strippen)en anders dus niet...
Als t litteken scheurt heb je meteen een groot probleem voor moeder en kind...(en alsnog je spoed keizersnede..)
Rare vraag misschien, maar waarom móet het dan in het ziekenhuis? Toch voor die keer dat...?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:54 schreef WupWup het volgende:
[..]
95% van de uterusrupturen hebben uiteindelijke geen ernstige gevolgen voor moeder en kind, juist omdat een bevalling na eerdere keizersnede zo goed bewaakt wordt. Een bevalling na keizersnede is echt niet bijzonder spannend vanuit zorgverlenersoptiek. Ik snap dat het voor een zwangere met sectiolitteken heel anders kan aanvoelen, maar het is niet eerlijk om het als een enorm high risk te presenteren.
Dat van ons Flint is een van de oa een argument voor de keizersnede.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:11 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou het inderdaad tzt overleggen bij je gyn, Hilz. Eresh heeft natuurlijk een vrij ongebruikelijke medische geschiedenis. Maar voor zover ik weet zijn alle moeders die het afgelopen jaar na een sectio vaginaal zijn bevallen hier, hier ook echt probleemloos bevallen!
Zoals de dame boven me
ja daar doel ik opquote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:20 schreef Unihipili het volgende:
Dat zou dan zijn poliklinisch bevallen en als het nodig is ben je iig direct op locatie waar acute hulp geboden kan worden lijkt me? In plaats van uit voorzorg al ks te doen.
Vanwege de mogelijkheid tot CTG bewaking. Daarmee kun je een (beginnende) ruptuur snel opsporen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 16:35 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Rare vraag misschien, maar waarom móet het dan in het ziekenhuis? Toch voor die keer dat...?
(Wel fijn om te horen trouwens verder)
Bij mij begin het 's nachts nadat we een afspraak voor de sectio hadden gemaaktquote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:20 schreef Ereshkigal het volgende:
[..]
Dat van ons Flint is een van de oa een argument voor de keizersnede.
Maar goed er kan in 2 weken tijd vanalles gebeuren he...kan net zo goed morgen zelf aan de gang gaan dan beval ik gewoon normaal.het is dan niet zo dat ik dan nog een keizersnede krijg dan proberen we dit zo
Het is nu ingepland om mij rust te geven doordat we een eind datum weten... en ik ben er dolblij mee !!!
Helder, thanks!quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:42 schreef WupWup het volgende:
[..]
Vanwege de mogelijkheid tot CTG bewaking. Daarmee kun je een (beginnende) ruptuur snel opsporen.
Dat is precies wat ik al tegen mn vriend zei...zul je zien dat t vannacht begintquote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:46 schreef Loj het volgende:
[..]
Bij mij begin het 's nachts nadat we een afspraak voor de sectio hadden gemaakt
Dus.... Ik zou ff goed eten en op tijd slapen vanavond
Serieus: ik was ook heel blij om een datum te weten en heeft mij ook rust gegeven... Ik had zelf ook aangegeven geen inleiding te willen.
Het eindigde met een makkelijke snelle vaginale bevalling. Dus ik hoop hetzelfde voor jou
quote:Op woensdag 24 augustus 2016 18:01 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat tof Cygne van je werk!![]()
Ik ga voorlopig nog niet nadenken over de bevallingik hoop op thuis maar of dat mag na fluxus & mpv vraag ik me af...
MAAR.... We zagen net een hartje![]()
![]()
![]()
Gemeten op 8w1, dus ud voor nu op 4 april
Fazzzzzzzz!quote:Op woensdag 24 augustus 2016 18:01 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat tof Cygne van je werk!![]()
Ik ga voorlopig nog niet nadenken over de bevallingik hoop op thuis maar of dat mag na fluxus & mpv vraag ik me af...
![]()
![]()
Super!quote:Op woensdag 24 augustus 2016 18:01 schreef Fazzoletti het volgende:
![]()
![]()
Je wil een luiertas van de Bever omdat het dan een actievertas is?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 20:37 schreef Quoi het volgende:
Fijn Fazzoletti
Ik vind het nu toch wel warm hoor. Ga ff onder een koele douche stappen. Pa und ma hebben me vanmiddag meegenomen naar Bever voor een fijn multifunctioneel rugzakje. Helaas niet geslaagd en mijn ouders zitten elkaar nogal in de weg lately, dus heel gezellig waren ze nietMaar de middag vloog iig voorbij en thuis online een rugzak besteld
Luiertas check
Morgenochtend naar de vk. Dan weer een week afgestreept.
Klinkt als een fijne dag!quote:Op woensdag 24 augustus 2016 21:27 schreef sproetjes het volgende:
Gefeliciteerd fazzo4 april worden leuke mensen geboren
![]()
En cygne
Hier net als quoi een middagje met mijn ouders lekker gekeuveld en een beetje gewinkeld en gegeten. Baby weer verwend![]()
Ja was t ook. Ik ga meestal 1x per week naar hen toe als mijn man middagdienst heeft, maar t was te warm dus kwamen ze naar mij..ik mocht perse niet t hele stuk (20 minquote:Op woensdag 24 augustus 2016 22:27 schreef Cygne het volgende:
[..]
Klinkt als een fijne dag!![]()
Wij gaan morgen verhuizen.Man, vader en broer gaan het zware werk doen. Moeder en zus gaan poetsen en ik ga naar mn schoonmoeder. Die straks 10 minuten lopen bij ons vandaan woont.
Neequote:Op woensdag 24 augustus 2016 22:18 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Je wil een luiertas van de Bever omdat het dan een actievertas is?
pics van je zusje tas!quote:Op woensdag 24 augustus 2016 23:51 schreef Quoi het volgende:
[..]
Nee![]()
Omdat ik luiertassen suffe schoudertassen vind en een rugzak fijn combineert met het geplande dragen van onze kleine man.
En ik die rugtas erna dan ook nog kan gebruiken voor andere doeleinden.
Dat.
Kek ding! En vet hendig met die voorklep!quote:Op donderdag 25 augustus 2016 00:10 schreef Quoi het volgende:
Vooruit: http://www.rugzakcenter.n(...)er-spring-green.html
Thuisquote:Op donderdag 25 augustus 2016 07:11 schreef AwayTL het volgende:
Leuk idee zo'n wikkelgeval, maar waar laat je dan de hydrofielen, slaapzak, evt flesjes en gedoetjes, speen, tutje, 500 extra rompers, 1000 luiers..
+1quote:Op donderdag 25 augustus 2016 07:26 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat ik de luiertas dit keer meer ga gebruiken dan bij mauwtje. Ik heb overigens wel meer dan eens rompers moeten lenen, al dan niet bij de buren van de mensen waar we ons bezoek waren
De wickelmax is handig!! Er past veel meuk in als het nodig is.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 06:45 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik vind luiertassen ook ontzettend truttig, de enige reden dat ik er eentje heb is omdat die gratis was bij de combiwagen. Ik heb de minst truttige uitgekozen (een zwart/grijze messenger bag), ik moet maar zien of het handig is.
Voor uitstapjes zonder wagen ben ik van plan een Wickelmax te kopen en in een rugzak te mikken:
[ afbeelding ]
Zo'n soort opvouwverschoonding gaat zeker in de rugzak (alleen mag 'ie dan ook zonder extra vakjes)quote:Op donderdag 25 augustus 2016 06:45 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik vind luiertassen ook ontzettend truttig, de enige reden dat ik er eentje heb is omdat die gratis was bij de combiwagen. Ik heb de minst truttige uitgekozen (een zwart/grijze messenger bag), ik moet maar zien of het handig is.
Voor uitstapjes zonder wagen ben ik van plan een Wickelmax te kopen en in een rugzak te mikken:
[ afbeelding ]
Die vakjes lijken me juist handig, dan hoef je geen losse spullen uit je tas te grabbelen voordat je gaat verschonen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 08:37 schreef Quoi het volgende:
Zo'n soort opvouwverschoonding gaat zeker in de rugzak (alleen mag 'ie dan ook zonder extra vakjes)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |