abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator woensdag 24 augustus 2016 @ 13:32:35 #101
269689 crew  Viv
pi_164811709
Twinkle20 hoe doe je dat met die rijstkorrels? Nooit van gehoord. :o
  woensdag 24 augustus 2016 @ 13:33:08 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_164811727
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:28 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

Dat geldt voor zachtgekookte eieren? Owhhhhh..

Maarja.. een zacht gekookt ei op een lekker broodje met filet american is natuurlijk de beste combi evah.. maar daar waag ik me in elk geval niet aan ;)
Voor rauwe eieren zelfs. Splurge on the chocomousse!

quote:
Wel of geen rauwe eieren?
Eieren, met name verse eieren, zijn geen risico bron voor Listeria. In het verleden is nog nooit een Listeria incident ontstaan door eieren geweest. Wel bestaat er de kans dat de eieren besmet zijn met Salmonella. Als de eieren goed verhit worden zal de Salmonella afsterven en geen gevaar meer vormen. Dit is het geval bij bijvoorbeeld een omelet, hard gekookte eieren of gerechten met ei die nog verwarmd worden zoals cake en quiche. Als de eieren niet verhit worden is het grootste risico op een Salmonellabesmetting al weggenomen door de eieren voor gebruik te wassen. In de meeste gevallen is namelijk de eierschaal besmet. Gebruik daarnaast verse eieren, hoe ouder het ei hoe groter de kans dat er toch een bacterie is binnen gedrongen. Door de eieren in de koelkast te bewaren verklein je ook de kans op bacteriegroei.

Als al deze tips opgevolgd worden, bestaat er de kans dat het ei van binnenuit besmet is. Deze Salmonellabesmetting is echter geen direct gevaar voor de ongeboren baby, maar kunnen de zwangere vrouw wel goed ziek maken. De kans op een besmetting bij één spiegelei of zachtgekookt ei is 1 op 20.000, dat komt neer op 0,005%. Het risico op Salmonellabesmetting bij het eten van een bavarois is groter omdat hier meer eieren in verwerkt zijn. In een bavarois met 20 eieren neemt de kans op salmonella besmetting toe tot 20 x 0,005% = 0,1%.
disclaimer
pi_164811747
En ik eet leverworst :9~
Als ik niet oppas bijna dagelijks want sjummie :')
  woensdag 24 augustus 2016 @ 13:35:33 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_164811787
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:34 schreef BlueEyes het volgende:
van god los zeg ik je.
disclaimer
pi_164811909
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:15 schreef Stormqueen het volgende:
Sinds ik weet dat alleen ik er ziek van kan worden doe ik het sowieso gewoon #livingontheedge
Oh echt, geen gevaar voor baby? Zacht spiegeleitje, kom maar bij mama. :9~ O+

Ah, ik zie net je andere post, top. :Y)
  woensdag 24 augustus 2016 @ 13:43:07 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_164811950
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:41 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Oh echt, geen gevaar voor baby? Zacht spiegeleitje, kom maar bij mama. :9~ O+
Nope. Maar goed, als je zelf schijt- en schijtziek wordt is dat uiteindelijk voor niemand fijn MAARR ik ben nog nooit schijt- en schijtziek geweest van halfrauwe eieren. En die heb ik toch wel een fair share gehad in mijn leven :')

Kijk wat BlueEyes doet is natuurlijk volslagen onverantwoord :{w
disclaimer
pi_164811953
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 12:32 schreef Selvaria het volgende:
Grote favoriet nu blijft ongezond voer, met name patat en pannenkoeken. :9~ Gelukkig weet ik het nog te beperken tot maximaal 1 keer per week, maar omnomnom. :9
Moah ongezond. Ik heb telkens echt behoefte aan meer vet/calorieën en niet te zout. Anders ben ik nog meer moe. Dat haal ik echt niet met een bord groente (ookal pleur ik daar ook nog een flinke klodder vet door). Dus dan maar friet hoor :9. En extra eitje in pannenkoekbeslag met volle melk :9.

(Maar ik eet dan ook geen vlees dus minder keuze.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Unihipili op 24-08-2016 13:48:48 ]
pi_164812012
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nope. Maar goed, als je zelf schijt- en schijtziek wordt is dat uiteindelijk voor niemand fijn MAARR ik ben nog nooit schijt- en schijtziek geweest van halfrauwe eieren. En die heb ik toch wel een fair share gehad in mijn leven :')

Kijk wat BlueEyes doet is natuurlijk volslagen onverantwoord :{w
Verdorven mama ~O>
  woensdag 24 augustus 2016 @ 13:46:20 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_164812034
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:45 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Verdorven mama ~O>
Ik zal het vlees zaterdag speciaal voor jou extra lang in de zon laten liggen voor het op de BBQ gaat :Y)
disclaimer
pi_164812074
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik zal het vlees zaterdag speciaal voor jou extra lang in de zon laten liggen voor het op de BBQ gaat :Y)
Extra eiwit met maaiuh :Y)
pi_164812116
Of alles vast marineren in leverworst. O+
  woensdag 24 augustus 2016 @ 13:52:06 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_164812183
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:49 schreef Selvaria het volgende:
Of alles vast marineren in leverworst. O+
Marineren in rauw ei, leverworst en tequila en 3 uur voorgaren in de zon O+

En natuurlijk ongewassen sla er bij, want als je die hardt moet je het ook goed doen.
disclaimer
  woensdag 24 augustus 2016 @ 13:53:23 #113
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164812216
Neem er dan meteen een lekker biertje bij dames ;)

Ik vind zachte eitjes soms lekker, maar als iemand ze op een broodje eet bij me in de buurt kan ik er niet naar kijken :')

Pakket is eindelijk bezorgd, dus ik word straks lekker opgehaald door paps und mams en shoppen maar!
pi_164812254
Mijn man heeft al filet american gehaald voor mij O+

De man heet L.ars (niet quoten plz) en is ruim 3600 gram en rond de 52 cm en nu al een heerlijk jochie *O*
  woensdag 24 augustus 2016 @ 13:55:40 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_164812286
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:54 schreef Nazil het volgende:
Mijn man heeft al filet american gehaald voor mij O+

De man heet (niet quoten plz) en is ruim 3600 gram en rond de 52 cm en nu al een heerlijk jochie *O*
Mooie stats! Fijn!
disclaimer
  woensdag 24 augustus 2016 @ 13:55:59 #116
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164812296
Was je alweer snel thuis Nazil? Ongelofelijk, je hebt een zoon! O+ Moooie naam. Niet de onze gelukkig.
pi_164812407
O ik heb me ziek gegeten in het begin van deze xwangerschap aan broodjes :9~ . Nu niet meer want niks past meer :') .. ik eet vooral veel vloeibaar op het moment.. soep.. brinta.. pudding. Dat soort werk.

Vivi uh ja een vriendin van mij heeft dat bij mij gedaan. Aan de binnenkant van mijn beide onderbenen naar een gevoelig punt gezocht en daar vervolgens een beetje rijst op vastgetaped. Geen idee of dat de trick will do hoor :D .. belangrijkste is dat ik om die reden geen ks hoef en daar ben ik al lang blij om :D

Zul je zien dat er dtraks een andere dringende reden is en ik alsnog mijn portie krijg :')
beetje de boel jinxen zo :X

O ja en wat ook zo awkward is met dir neef van mijn man.. niemand weet dat ze weer 'bezig' zijn in de familie.. na al die ellende. Maar uiteraard hebben we gezegd dat we onze mond dicht zouden houden en dat we ze gewoon niet hebben gezien.

Goeie stats nazil! Geniet ervan! *O*
pi_164812411
Stelletje ransbakken O+ Ik ben ook niet moeilijk met al die regeltjes. Elk jaar wordt er weer een nieuwe reutel verzonnen. Rauw vlees doe ik niet, alcohol niet en voorverpakte vis laat ik staan (m'n gerookte zalm ;( ) maar verder...
  Manager PR/Moderator woensdag 24 augustus 2016 @ 13:59:53 #119
269689 crew  Viv
pi_164812421
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:43 schreef Stormqueen het volgende:
Het idee is wel dat je als zwangere wat minder weerstand hebt, goed bedacht van de natuur. :')

Echt rauwe eieren durf ik nu niet te eten (dus ook geen koekjesdeeg :'( ) maar zachtgekookte eitjes of meringue die nog zacht is vanbinnen wel.
pi_164812455
Ik ben toch al schijtziek. Dus zachtgekookte eitjes. :Y)

Hier net de opzichter van de woningstichting geweest. Die was dik tevreden dus alleen even de standaard schoonmaak en klaar.

Werd vandaag aangesproken door mn baas, die had van mijn teamleider gehoord dat ik zwanger was. Ik ben freelancer (al bijna 2 jaar bij het zelfde bedrijf) dus ik kneep m wel een beetje. Kwam er uiteindelijk op neer dat hij me wilde feliciteren en hij vond dat ik goed presteerde en of ik trek had in promotie. :o

Verwacht je ook niet. _O-
pi_164812464
Oh ik lik nog steeds met liefde de beslagkom uit :D
  woensdag 24 augustus 2016 @ 14:01:41 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_164812467
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:59 schreef WupWup het volgende:
Stelletje ransbakken O+ Ik ben ook niet moeilijk met al die regeltjes. Elk jaar wordt er weer een nieuwe reutel verzonnen. Rauw vlees doe ik niet, alcohol niet en voorverpakte vis laat ik staan (m'n gerookte zalm ;( ) maar verder...
op de dag dat ik dacht dat ik een miskraam kreeg ben ik naar de supermarkt gelopen en heb ik twee ons gerookte zalm gehaald en in mijn hoofd gefrot :')
Ik moet nog steeds regelmatig schakelen, wat die vis betreft. Kennelijk eet ik dat liever dan ik dacht :D
disclaimer
pi_164812597
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:55 schreef Quoi het volgende:
Was je alweer snel thuis Nazil? Ongelofelijk, je hebt een zoon! O+ Moooie naam. Niet de onze gelukkig.
Ja rond half 11 waren we thuis. Was puur vanochtend nog ontbijt en douchen en wachten op de bloeduitslagen omdat ik vannacht bijna flauwviel onder de douche :+ maar alles was goed. En nu ligt er eentje heerlijk naast mij te dromen en heb ik ook nog een uurtje slaap meegepakt.
pi_164812605
Heerlijk al die nuchterheid! Ik denk dat je zelf ook wel aanvoelt of het kan of niet.
Ik heb de mazzel dat ik altijd al eet en drink alsof ik zwanger ben :') Nu wel makkelijk met geheim houden.
Hou niet van rauw wat dan ook en drink al jaren alleen water :Y) Alleen mijn broodje gerookte zalm zal over 8 maanden wel bijzonder goed smaken ;( De man heeft beloofd ze deze tijd alleen op z'n werk te eten ~O>
pi_164813281
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:01 schreef Cygne het volgende:
Werd vandaag aangesproken door mn baas, die had van mijn teamleider gehoord dat ik zwanger was. Ik ben freelancer (al bijna 2 jaar bij het zelfde bedrijf) dus ik kneep m wel een beetje. Kwam er uiteindelijk op neer dat hij me wilde feliciteren en hij vond dat ik goed presteerde en of ik trek had in promotie. :o

Verwacht je ook niet. _O-
:D awesome
pi_164813452
Wat heerlijk, Nazil! Klinkt als een hele goede start van de kraamtijd O+

En wat fijn die herkenning en nuchterheid, dat van die biefstuk is nieuw :D , als ik opschiet kunnen we dit weekend nog biefstuk eten :9
pi_164813466
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:34 schreef BlueEyes het volgende:
Sinds ik vorige zwangerschap van Mignonne leerde dat dit best mocht doe ik dat ook. Te lekker om te laten liggen... :D
S. 2014
J. 2016
pi_164813534
Yo Cygne helemaal over jouw post heengelezen! Maar wat tof zeg ^O^
pi_164813755
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:36 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

Gynaecoloog kiest bewust ervoor om niet in te leiden maar te kiezen voor een keizersnede. Zij vind dit een veiligere optie dan inleiden omdat de vorige keer ook een keizersnede was en het risico op het scheuren van het litteken is te groot met inleiden door middel van hormonen....
Serieus? Dat wist ik niet :o wat doen die hormonen met het litteken dan?
pi_164813850
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 12:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Biefstuk mag tegenwoordig weer gewoon als het minstens 3 dagen ingevroren is geweest *O*.
NEEE WAT HÉ HOE DAN????
Mijn hart!! Vent z'n naaste collega is een noodslachter. Ik heb de heerlijkste vleesch stukken in de vriezer O+ O+
pi_164814019
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:47 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Serieus? Dat wist ik niet :o wat doen die hormonen met het litteken dan?
Doordat met weeën opwekkers de boel vaak heftiger is dan " normaal" bestaat de kans dat het litteken weefsel van de baarmoeder scheurt met alle ellende van dien...
Daarom is het of natuurlijk zonder ook maar iets van medicijnen ( evt strippen)en anders dus niet...
Als t litteken scheurt heb je meteen een groot probleem voor moeder en kind...(en alsnog je spoed keizersnede..)
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_164815075
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:59 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

Doordat met weeën opwekkers de boel vaak heftiger is dan " normaal" bestaat de kans dat het litteken weefsel van de baarmoeder scheurt met alle ellende van dien...
Daarom is het of natuurlijk zonder ook maar iets van medicijnen ( evt strippen)en anders dus niet...
Als t litteken scheurt heb je meteen een groot probleem voor moeder en kind...(en alsnog je spoed keizersnede..)
Check! Ik kreeg de optie van een geplande ook al van de vk. Meer kindjes wil ik noch niet. (Nou ja, ik wil er wel tien :P maar te oud te duur enz.) Dus vind het wel het overwegen waard.
pi_164815196
Kans op een uterusruptuur bij een vaginale bevalling na eerdere keizersnede is 0,4%. Kans op een uterusruptuur bij bijstimulatie is 0,9%. Kans op een uterusruptuur bij inleiding is 1%. Ja, als je goochelt met cijfers is dat meer dan een verdubbeling van het risico, maar bereken nu eens de kans dat je géén uterusruptuur krijgt? :)
  woensdag 24 augustus 2016 @ 15:54:03 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164815286
Uitgegaan van een standaard keizersnedelitteken bij standaard "patiënt". Als aantekening erbij :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164815288
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:59 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

95% van de uterusrupturen hebben uiteindelijke geen ernstige gevolgen voor moeder en kind, juist omdat een bevalling na eerdere keizersnede zo goed bewaakt wordt. Een bevalling na keizersnede is echt niet bijzonder spannend vanuit zorgverlenersoptiek. Ik snap dat het voor een zwangere met sectiolitteken heel anders kan aanvoelen, maar het is niet eerlijk om het als een enorm high risk te presenteren.
pi_164815343
Dank voor de verheldering Wup!
Ik had al even een huh wie wat waar momentje na die post en bijna op het vragenlijstje gezet voor als ik overgedragen ga worden.
Niet meer nodig nu dus.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:01:31 #137
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164815457
Gefeliciteerd Nazil O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:11:14 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_164815673
Ik zou het inderdaad tzt overleggen bij je gyn, Hilz. Eresh heeft natuurlijk een vrij ongebruikelijke medische geschiedenis. Maar voor zover ik weet zijn alle moeders die het afgelopen jaar na een sectio vaginaal zijn bevallen hier, hier ook echt probleemloos bevallen!

Zoals de dame boven me :7
disclaimer
pi_164816200
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:54 schreef WupWup het volgende:

[..]

95% van de uterusrupturen hebben uiteindelijke geen ernstige gevolgen voor moeder en kind, juist omdat een bevalling na eerdere keizersnede zo goed bewaakt wordt. Een bevalling na keizersnede is echt niet bijzonder spannend vanuit zorgverlenersoptiek. Ik snap dat het voor een zwangere met sectiolitteken heel anders kan aanvoelen, maar het is niet eerlijk om het als een enorm high risk te presenteren.
Rare vraag misschien, maar waarom móet het dan in het ziekenhuis? Toch voor die keer dat...?

(Wel fijn om te horen trouwens verder ;) )
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:39:02 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_164816299
Nou als je niet meteen ingrijpt bij een scheur kan dat nogal dodelijk zijn. En voor 1% risico op sterven zou ik toch het zekere wel voor het onzekere nemen :P
disclaimer
pi_164817199
Dat zou dan zijn poliklinisch bevallen en als het nodig is ben je iig direct op locatie waar acute hulp geboden kan worden lijkt me? In plaats van uit voorzorg al ks te doen.
pi_164817215
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:11 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou het inderdaad tzt overleggen bij je gyn, Hilz. Eresh heeft natuurlijk een vrij ongebruikelijke medische geschiedenis. Maar voor zover ik weet zijn alle moeders die het afgelopen jaar na een sectio vaginaal zijn bevallen hier, hier ook echt probleemloos bevallen!

Zoals de dame boven me :7
Dat van ons Flint is een van de oa een argument voor de keizersnede.
Maar goed er kan in 2 weken tijd vanalles gebeuren he...kan net zo goed morgen zelf aan de gang gaan dan beval ik gewoon normaal.het is dan niet zo dat ik dan nog een keizersnede krijg dan proberen we dit zo
Het is nu ingepland om mij rust te geven doordat we een eind datum weten... en ik ben er dolblij mee !!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_164817283
Ik word bij 36 weken overgedragen aan de gyn. Wel met de controles nog mogelijk tot bevalling bij vk mits gyn akoord.
Bevalling wordt sowieso met gyn/klinische vk omdat er anders teveel kapiteins op het schip staan en er juist fouten kunnen ontstaan.
Prima so be it en ik ga nog altijd voor de brandende boze doosch en niet voor nog een ritssluiting ;)
  woensdag 24 augustus 2016 @ 17:26:31 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_164817326
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:20 schreef Unihipili het volgende:
Dat zou dan zijn poliklinisch bevallen en als het nodig is ben je iig direct op locatie waar acute hulp geboden kan worden lijkt me? In plaats van uit voorzorg al ks te doen.
ja daar doel ik op ;)
disclaimer
pi_164817691
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:35 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Rare vraag misschien, maar waarom móet het dan in het ziekenhuis? Toch voor die keer dat...?

(Wel fijn om te horen trouwens verder ;) )
Vanwege de mogelijkheid tot CTG bewaking. Daarmee kun je een (beginnende) ruptuur snel opsporen.
pi_164817773
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:20 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

Dat van ons Flint is een van de oa een argument voor de keizersnede.
Maar goed er kan in 2 weken tijd vanalles gebeuren he...kan net zo goed morgen zelf aan de gang gaan dan beval ik gewoon normaal.het is dan niet zo dat ik dan nog een keizersnede krijg dan proberen we dit zo
Het is nu ingepland om mij rust te geven doordat we een eind datum weten... en ik ben er dolblij mee !!!
Bij mij begin het 's nachts nadat we een afspraak voor de sectio hadden gemaakt ;)
Dus.... Ik zou ff goed eten en op tijd slapen vanavond ;)

Serieus: ik was ook heel blij om een datum te weten en heeft mij ook rust gegeven... Ik had zelf ook aangegeven geen inleiding te willen.
Het eindigde met een makkelijke snelle vaginale bevalling. Dus ik hoop hetzelfde voor jou :*
pi_164818092
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:42 schreef WupWup het volgende:

[..]

Vanwege de mogelijkheid tot CTG bewaking. Daarmee kun je een (beginnende) ruptuur snel opsporen.
Helder, thanks!

Risico op situaties waarin acute hulp nodig is, is er altijd (zelfs wel groter dan die halve procent bij vb na een ks geloof ik) maar dan mag je nog steeds thuis bevallen. Vandaar mijn vraag waarom specifiek bij deze gebeurtenis niet meer. :)
pi_164818213
Wat tof Cygne van je werk! :)

Ik ga voorlopig nog niet nadenken over de bevalling :+ ik hoop op thuis maar of dat mag na fluxus & mpv vraag ik me af...

MAAR.... We zagen net een hartje O+ :'( O+
Gemeten op 8w1, dus ud voor nu op 4 april :s)
pi_164818311
Jaaa, nog meer knippers! *O*
  woensdag 24 augustus 2016 @ 18:07:23 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164818328
Alles 'mag', of tenminste, ze kunnen je niet dwingen ;). Het is aan jou en je hulpverlener om het evt. risico in te schatten en te bedenken of je dat wilt nemen of niet :).

En woei, een hartje Fazz O+ *O*!!!
KuikenGuppy
pi_164818358
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:46 schreef Loj het volgende:

[..]

Bij mij begin het 's nachts nadat we een afspraak voor de sectio hadden gemaakt ;)
Dus.... Ik zou ff goed eten en op tijd slapen vanavond ;)

Serieus: ik was ook heel blij om een datum te weten en heeft mij ook rust gegeven... Ik had zelf ook aangegeven geen inleiding te willen.
Het eindigde met een makkelijke snelle vaginale bevalling. Dus ik hoop hetzelfde voor jou :*
Dat is precies wat ik al tegen mn vriend zei...zul je zien dat t vannacht begint >:)
Dan is het ook goed hoor !! We wachten t gewoon af!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_164818807
Een knipper voor Fazz! *O* O+
wat fijn!
  woensdag 24 augustus 2016 @ 18:31:21 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_164818839
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:01 schreef Fazzoletti het volgende:

Ik ga voorlopig nog niet nadenken over de bevalling :+ ik hoop op thuis maar of dat mag na fluxus & mpv vraag ik me af...

O+ O+ *O*

Kom je in de op er bij?
disclaimer
pi_164819278
Fazz *O*
pi_164819328
Wat fijn Fazz *O*
pi_164819344
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

O+ O+ *O*

Kom je in de op er bij?
Dan is het wel meteen echt hè ;)
En ook al 2 wachtenden na me :D
pi_164819385
Hoera Fazz! Wat fijn! Als het een meisje is dan dips in F z'n kleding :P
pi_164819743
Yay voor knippers!! *O*

Ik heb vandaag mijn eerste dag voor de klas gehad. Nieuwe baan en prille zwangerschap is geen ideale combinatie, maar het ging gelukkig wel goed. Vanmiddag bij thuiskomst wel anderhalf uur het bed ingedoken om even bij te tanken, dat hou ik er voorlopig ook lekker in. Ik vind het vooral ook lastig dat er op mijn oude werk wel iemand was die ik in vertrouwen zou kunnen nemen, nu ken ik mijn collega's nog maar net. Gelukkig had ik vandaag niet al te veel last van kwaaltjes, hopelijk blijft dat zo.
pi_164820044
quote:

Fazzzzzzzz! *O* gefeliciteerd *O*
pi_164820269
Jeej Fazz, geweldig! *O*

Mijn moeder heeft mij vandaag lekker geholpen O+ badkamer een grote beurt gegeven, gestofzuigd, gedweild, de was gedaan en mij steeds drinken brengen O+ heel fijn!

Ik heb trouwens enorm veel zin in de bevalling! Bij de eerste wee piep ik vast anders, maar het lijkt me zo mooi en speciaal O+

Genoeg hartjes zo?
pi_164820513
Faz!! Yissssss!! Je beebie doet het!! O+ O+
pi_164821025
Fazz O+ zo fijn!
pi_164821112
quote:

Super! *O*
pi_164822033
Yay Fazz! *O*
  woensdag 24 augustus 2016 @ 20:37:49 #165
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164822136
Fijn Fazzoletti :s)

Ik vind het nu toch wel warm hoor. Ga ff onder een koele douche stappen. Pa und ma hebben me vanmiddag meegenomen naar Bever voor een fijn multifunctioneel rugzakje. Helaas niet geslaagd en mijn ouders zitten elkaar nogal in de weg lately, dus heel gezellig waren ze niet :') Maar de middag vloog iig voorbij en thuis online een rugzak besteld :D Luiertas check :)

Morgenochtend naar de vk. Dan weer een week afgestreept.
pi_164822443
Hartje voor Fazz!

Vandaag intake gehad bij de vk. En wat een fijne praktijk. Voelde me er echt prettig bij. Termijnecho gemaakt, via de buik ging helemaal prima zonder zoeken. Kindje lag met het kinnetje op de borst dus ze kon wat lastig meten maar zelfs zo klopte de termijn. We zagen al vingertjes en er werd weer gezwaaid. O+
pi_164822625
Jeej Fazz *O*
pi_164823754
Wat fijn, Cygne! O+
  woensdag 24 augustus 2016 @ 21:27:11 #169
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164824315
Gefeliciteerd fazzo *O* 4 april worden leuke mensen geboren ;) :P

En cygne O+

Hier net als quoi een middagje met mijn ouders lekker gekeuveld en een beetje gewinkeld en gegeten. Baby weer verwend O+
pi_164826171
Nazil van harte! Geniet ervan!
pi_164826979
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:37 schreef Quoi het volgende:
Fijn Fazzoletti :s)

Ik vind het nu toch wel warm hoor. Ga ff onder een koele douche stappen. Pa und ma hebben me vanmiddag meegenomen naar Bever voor een fijn multifunctioneel rugzakje. Helaas niet geslaagd en mijn ouders zitten elkaar nogal in de weg lately, dus heel gezellig waren ze niet :') Maar de middag vloog iig voorbij en thuis online een rugzak besteld :D Luiertas check :)

Morgenochtend naar de vk. Dan weer een week afgestreept.
Je wil een luiertas van de Bever omdat het dan een actievertas is? :D
pi_164827414
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:27 schreef sproetjes het volgende:
Gefeliciteerd fazzo *O* 4 april worden leuke mensen geboren ;) :P

En cygne O+

Hier net als quoi een middagje met mijn ouders lekker gekeuveld en een beetje gewinkeld en gegeten. Baby weer verwend O+
Klinkt als een fijne dag! O+
Wij gaan morgen verhuizen. *O* Man, vader en broer gaan het zware werk doen. Moeder en zus gaan poetsen en ik ga naar mn schoonmoeder. Die straks 10 minuten lopen bij ons vandaan woont. :D
  woensdag 24 augustus 2016 @ 22:41:30 #173
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164828073
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:27 schreef Cygne het volgende:

[..]

Klinkt als een fijne dag! O+
Wij gaan morgen verhuizen. *O* Man, vader en broer gaan het zware werk doen. Moeder en zus gaan poetsen en ik ga naar mn schoonmoeder. Die straks 10 minuten lopen bij ons vandaan woont. :D
Ja was t ook. Ik ga meestal 1x per week naar hen toe als mijn man middagdienst heeft, maar t was te warm dus kwamen ze naar mij..ik mocht perse niet t hele stuk (20 min :P ) alleen rijden haha.
En klinkt goed geregeld voor morgen :) jij lekker rustig aan doen en delegeren ;)
  Manager PR/Moderator woensdag 24 augustus 2016 @ 22:58:51 #174
269689 crew  Viv
pi_164828638
Hoera voor alle goede echo's hier! *O*

Net terug van een voorlichtingsavond over borstvoeding, eigenlijk niks nieuws gehoord dankzij het lurken in OUD. :D
  woensdag 24 augustus 2016 @ 23:51:21 #175
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164830351
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:18 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Je wil een luiertas van de Bever omdat het dan een actievertas is? :D
Nee }:|

Omdat ik luiertassen suffe schoudertassen vind en een rugzak fijn combineert met het geplande dragen van onze kleine man.

En ik die rugtas erna dan ook nog kan gebruiken voor andere doeleinden.

Dat.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 23:51:58 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164830368
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 23:51 schreef Quoi het volgende:

[..]

Nee }:|

Omdat ik luiertassen suffe schoudertassen vind en een rugzak fijn combineert met het geplande dragen van onze kleine man.

En ik die rugtas erna dan ook nog kan gebruiken voor andere doeleinden.

Dat.
pics van je zusje tas!
  woensdag 24 augustus 2016 @ 23:59:44 #177
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164830610
Jaa quoi pics!

Ik vond veel luiertassen ook maar niks, of te zoetsappig voor manlief dus toen ik de cowboysbag met 55% korting ergens voorbij zag komen ben ik daarvoor gezwicht O-) (ik heb nu ook een klein cowboysbag als tas dus ik kan em straks ook mooi zo gebruiken)
  donderdag 25 augustus 2016 @ 00:10:25 #178
67064 Quoi
Mama said be cool
  donderdag 25 augustus 2016 @ 00:12:08 #179
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164830924
Oh die is leuk :D O+
  donderdag 25 augustus 2016 @ 00:17:44 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164831054
quote:
Kek ding! En vet hendig met die voorklep!
  donderdag 25 augustus 2016 @ 00:29:49 #181
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164831325
Een vette klep ja :+ We gaan het zien, of 'ie handig is.
pi_164833850
Cygne en fazz *O* *O*
Quoi fijn dat je geslaagd bent, op naar baby!
Joah ik blijf hangen hier :+ met baby op mij, anders krijst hij de buurt bij elkaar. We hebben dus shifts ingevoerd. Verder is hij zo ontzettend leuk, lief en mooi O+
  Manager PR/Moderator donderdag 25 augustus 2016 @ 06:45:40 #183
269689 crew  Viv
pi_164834002
Ik vind luiertassen ook ontzettend truttig, de enige reden dat ik er eentje heb is omdat die gratis was bij de combiwagen. Ik heb de minst truttige uitgekozen (een zwart/grijze messenger bag), ik moet maar zien of het handig is.

Voor uitstapjes zonder wagen ben ik van plan een Wickelmax te kopen en in een rugzak te mikken:
  donderdag 25 augustus 2016 @ 07:11:36 #184
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_164834054
Leuk idee zo'n wikkelgeval, maar waar laat je dan de hydrofielen, slaapzak, evt flesjes en gedoetjes, speen, tutje, 500 extra rompers, 1000 luiers..

Het is veel makkelijker om gewoon een standaard tas te hebben met alle zooi, waar standaard te veel in zit en je ook niet 100 x hoeft te controleren of er nog wel een luier in te vinden is.

Wel eens dat het lelijke ondingen zijn. Heb dus uit ijdelheid een cowboysbag luiertas aangeschaft. Is nu mijn werktas.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_164834061
Leuke tas Quoi!

Ik snap je overweging zeker. Luiertassen hebben voor mij ook echt 0 toegevoegde waarde plus dat ik ze meestal ook nog enorm lelijk vind :+
Wij hebben nu een groene canvas schoudertas met leren banden, laten maken in Taiwan toen we daar op vakantie waren tijdens m'n vorige zwangerschap. Die voldoet nog steeds :)
  Manager PR/Moderator donderdag 25 augustus 2016 @ 07:18:11 #186
269689 crew  Viv
pi_164834088
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 07:11 schreef AwayTL het volgende:
Leuk idee zo'n wikkelgeval, maar waar laat je dan de hydrofielen, slaapzak, evt flesjes en gedoetjes, speen, tutje, 500 extra rompers, 1000 luiers..
Thuis }:| (met uitstapjes bedoel ik geen hele logeerpartijen, maar gewoon naar de stad/kinderboerderij/whatever)
  donderdag 25 augustus 2016 @ 07:26:07 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_164834113
Ik denk dat ik de luiertas dit keer meer ga gebruiken dan bij mauwtje. Ik heb overigens wel meer dan eens rompers moeten lenen, al dan niet bij de buren van de mensen waar we ons bezoek waren :')
disclaimer
  donderdag 25 augustus 2016 @ 07:37:46 #188
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164834167
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 07:26 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat ik de luiertas dit keer meer ga gebruiken dan bij mauwtje. Ik heb overigens wel meer dan eens rompers moeten lenen, al dan niet bij de buren van de mensen waar we ons bezoek waren :')
+1 :')
pi_164834178
Meer dan 1 extra kledingsetje nam ik niet mee. Verder 1 hydrofiel, doekjes en een handvol luiers. Speen in mn bh en knuffel in de wagen/doek. Ik ben ook van het niet teveel zooi meesjouwen :D

Om 20u met je peuter in bed gaan liggen is niet aan te raden zeg. Ik was zo zelf vertrokken. En dus wakker van 1-4 :')
  donderdag 25 augustus 2016 @ 07:40:35 #190
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164834189
En nog een *O* voor de knippers.

En au. Ze is volgens mij een uitgang aan het graven via mijn navel. Naja, de plek waar ooit mijn navel zat :'(
pi_164834310
Luiertas hier alleen gebruikt voor grote uitstapjes en als de wagen meeging. Oh ja en naar de GO gaat ie ook nog steeds elke keer volgepakt mee. Flesjes e.d. hadden we nooit mee ivm bv en later toen we op de fles over waren (10 maanden) dronk ze al niet zoveel meer en konden we ze 9/10 keer ook thuis laten. Meestal propten we een paar luiers, wat doekjes, een hydrofiel, een beker, een extra setje kleding (vergaten we meestal, we hebben geen nek/teenpoeper :P ) en haar speen + een speeltje in de rugtas, werkt idd het fijnst icm dragen.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 08:27:01 #192
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164834700
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 06:45 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik vind luiertassen ook ontzettend truttig, de enige reden dat ik er eentje heb is omdat die gratis was bij de combiwagen. Ik heb de minst truttige uitgekozen (een zwart/grijze messenger bag), ik moet maar zien of het handig is.

Voor uitstapjes zonder wagen ben ik van plan een Wickelmax te kopen en in een rugzak te mikken:
[ afbeelding ]
De wickelmax is handig!! Er past veel meuk in als het nodig is. :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 08:37:37 #193
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164834860
Nou, gelukkig sliep ik vanaf 6 uur nog twee uurtjes, want verder was dit weer eens een k-nacht. En mijn vent doet mee in de slapeloosheid. Vind het echt lastig om een houding te vinden.

Zo fijn om er dan weer uit te zijn c_/

Laat die warmste dag maar komen :{w

quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 06:45 schreef ViviRAWRS het volgende:

[ afbeelding ]
Zo'n soort opvouwverschoonding gaat zeker in de rugzak (alleen mag 'ie dan ook zonder extra vakjes) :Y
  Manager PR/Moderator donderdag 25 augustus 2016 @ 08:51:21 #194
269689 crew  Viv
pi_164835080
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 08:37 schreef Quoi het volgende:
Zo'n soort opvouwverschoonding gaat zeker in de rugzak (alleen mag 'ie dan ook zonder extra vakjes) :Y
Die vakjes lijken me juist handig, dan hoef je geen losse spullen uit je tas te grabbelen voordat je gaat verschonen. :Y)
pi_164835116
Warmste dag. :r Dreumes sliep vannacht pas om half 2 door die hitte, arm meisje. ;( En arme mama en papa. :P Gelukkig trek ik qua zwangerheid de hitte nog prima verder.
  donderdag 25 augustus 2016 @ 08:55:46 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164835131
Matje zonder dingen erop en eraan neemt wel uitgeklapt minder ruimte in. Dan is verschonen op krappe plekken zoals een bankje in restaurant (hadden we gisteren) makkelijker dan wanneer er nog van alles aan hangt :P
Vind ik ;)
pi_164835143
Wij hebben bij Djenna toen zo'n tas van Zwitsal + inhoud gewonnen. Inmiddels heeft ie zijn beste tijd wel gehad. Maar ik vind hem wel super fijn. Hier heb ik er altijd standaard een setje reservekleding in zitten, paracetamol, thermometer, ziekteverzekeringpasjes, luierdoekjes en luiers. En dadelijk als buikbaby er is dan ook nog fles/slabber/poederbakjes. Ding gaat eigenlijk altijd overal mee naartoe. Te vaak meegemaakt dat de kindjes zich tot aan de nek toe volgescheten hadden. En uiteraard had ik op dat moment dan niet die tas bij.

Quoi ik doe mee met de ruknacht. Ik heb gewoon NIET geslapen. Heeft uiteraard ook met de warmte te maken. Maar ook door zeer beweeglijke buikbaby (ben benieuwd dadelijk als ze er is :X ) en last but not least Bozilla :O . Leuk joh zo'n 2-jarige :O :O
de vorige keer had de vk al aangeboden om een nachtje zkh met oxazepam te doen om bij te tanken. Maar a) ik kan niet in zkh slapen want veel te rumoerig b) oxazepam doet bij mij niet zo heel veel. Ga straks tegelijk met de kindjes naar bed om 19 uur denk ik met homeopathische melatoninetabletjes.. hopelijk gaat dat me helpen want nu heb ik het gevoel dat ik aan insomnia lijd ofzo :O
  donderdag 25 augustus 2016 @ 08:58:43 #198
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164835188
Oh, maar niet geslapen is nog rukker Twink :*

Ik heb ook muggen gevangen vannacht. Voor eentje moest ik zelfs even springen en dan slaan met mijn boekje. Ik heb er een glorieuze sprong van gemaakt, zo van: KIND ZAK! Maar helaas :+
  donderdag 25 augustus 2016 @ 09:08:03 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_164835343
Nationale klaagdag vandaag O+ gelukkig te druk om social media bij te houden :P
disclaimer
pi_164835399
Ik had me voorbereid op een hele warme nacht; ramen open, laken ipv dekbed.... wordt ik om half 6 wakker omdat ik het koud heb }:| :')

Oh, en dank nog voor alle felicitaties gister O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')