abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164805095
Bij mij doen ze standaard eerst intake en daarna termijn echo. Heb nooit over die volgorde nagedacht tot het misging. Voelde de intake vrij nutteloos achteraf gezien.
Maar nu heb ik vroege echo en 2 weken later intake. Stukken beter, maar weet nu al dat ik enorm zenuwachtig zal zijn.
pi_164805199
Nazil *O*

Quoi :*

Thee, wanneer heb jij je eerste echo? Ik mag ook eerder vanwege het medische traject. Over twee weken mag ik al, dan 7 (en een halve) week zwanger.
pi_164805210
Bij mijn praktijk vroege echo en intake rond 8 weken. Wel prettig hoor, had niet veel langer willen wachten.
pi_164805226
Hoera hoera, gefeliciteerd Nazil! *O*
pi_164805392
Hoera Nazil, gefeliciteerd! *O*

Ik had de echo met 7+2 's ochtends en de intake op diezelfde dag in de middag. Vorige keer intake rond de 8 weken en toen pas de termijnecho met 10+6. Tijdens de intake was ook nog eens geen hartje te horen, dus dat voelde echt even alsof we net aan het doen waren alsof we daar hoorden. :+
pi_164805402
Gefeliciteerd Nazil! *G*
pi_164805524
Gefeliciteerd Nazil *G* nu lekker gaan genieten.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 24 augustus 2016 @ 08:41:10 #58
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164805528
Nazil gefeliciteeerd met de geboorte van jullie zoon!!!!! *O*

Hilzz mooie echo *O*

Welkom en gefeliciteerd Gogo!! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_164805730
Gefeliciteerd Nazil *O*

Welkom Gogo :)

Ooooh, vriend is nu al zenuwachtig voor vanmiddag :D O+ ik stiekem ook natuurlijk O-)

Is er iemand bekend met positiekleding van Anna Field? Ziet er leuk uit maar geen idee hoe het valt :)
pi_164805757
Nazil gefeliciteerd O+ *O*

Fazz succes vanmiddag O+
pi_164805759
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 08:03 schreef Thistleweed het volgende:
Thee, wanneer heb jij je eerste echo? Ik mag ook eerder vanwege het medische traject. Over twee weken mag ik al, dan 7 (en een halve) week zwanger.
Volgende week donderdag al :o Ben dan 7 weken en een beetje
pi_164805868
Gefeliciteerd Nazil!
pi_164805888
Nazil gefeliciteerd!! *O* *O*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_164806265
Nazil, gefeliciteerd! *O* Je jongetje is er!

L_A had met 6+5 de eerste echo bij het zkh maar achteraf gezien had ik liever nog twee weekjes gewacht. We hadden toevallig een knipper, maar als dat niet zo geweest was, had ik zo veel stress gehad (ben zelf in een vorige relatie zwanger geweest en kwam er toen bij de eerste echo met 7+5 achter dat er geen hartactie was, dat was nog steeds een pijnpuntje en ik vond het zooooo spannend).
pi_164806456
Gefeliciteerd, Nazil! *O* Hij is er gewoon O+ Een hele goede kraamtijd gewenst!

Volgens mij is termijnecho plus intake hier standaard met 10 weken. Als je achtergrond met miskramen hebt, kan een vroege echo ook, gelukkig (bij mij nu met 8 weken).
pi_164806617
NAzil van harte! Ben benieuwd naar de naam :)

Fazz, succes! En veel plezier ;) Ziet er leuk uit die kleding! Geen idee verder hoe het valt :P
  Manager PR/Moderator woensdag 24 augustus 2016 @ 10:08:45 #67
269689 crew  Viv
pi_164806729
quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 09:02 schreef Fazzoletti het volgende:
Is er iemand bekend met positiekleding van Anna Field? Ziet er leuk uit maar geen idee hoe het valt :)
Ik heb er een paar positie-wikkelvestjes van, die zitten wel prima. :)
pi_164806982
De rijstkorrels en het wiebelen als een hondje hebben geholpen *O*
head first .. nog niet vast maar dat komt vast nog wel de komende dagen/weken.

Wel beetje akward situatie. We kwamen de neef van mijn man op die afdeling tegen toen we klaar waren. Toen ik zwanger was van Boaz was de vrouw van die neef ook zwanger.. ze was een paar weken verder als ik. Maar hun kindje had de ziekte van Huntington (meen ik mij te herinneren.. of in ieder geval iets heel ergs) waardoor ze toen besloten de zwangerschap met een week of 19 af te breken. Vorig jaar november hebben ze nog een miskraam gehad en nu zaten ze daar heel ongemakkelijk in de wachtkamer. Hoop gewoon heel erg voor ze dat het nu wel goed gaat komen!

Zo eens kijken we de kindjes mee naar huis krijgen bij oma :')
pi_164807076
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:08 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik heb er een paar positie-wikkelvestjes van, die zitten wel prima. :)
Ah mooi, ik zag nl ook een leuk vest :)
  woensdag 24 augustus 2016 @ 10:27:58 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164807109
Lizan gefeliciteerd *O*.
KuikenGuppy
pi_164807272
Jeeeej Twinkle! Wat fijn dat ze goed ligt!
En Hilz zag een hartje O+ gisteren helemaal overheen gelezen.

Ik moet zeggen dat ik er best doorheen zit de laatste dagen. Breng tegenwoordig de dagen voor het grootste deel van de dag liggend door en zelfs dat zorgt voor veel pijn. Probeer steeds 10 minuutjes te lopen of te zitten, maar dat wil mijn lichaam gewoon niet meer. Slapen met deze hitte kan ik ook al niet dus ik ben niet meer de vrolijkste zullen we maar zeggen.
pi_164807323
Nazil gefeliciteerd met jullie mannetje *O* *O*
pi_164807486
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:34 schreef Mies_poes het volgende:
Jeeeej Twinkle! Wat fijn dat ze goed ligt!
En Hilz zag een hartje O+ gisteren helemaal overheen gelezen.

Ik moet zeggen dat ik er best doorheen zit de laatste dagen. Breng tegenwoordig de dagen voor het grootste deel van de dag liggend door en zelfs dat zorgt voor veel pijn. Probeer steeds 10 minuutjes te lopen of te zitten, maar dat wil mijn lichaam gewoon niet meer. Slapen met deze hitte kan ik ook al niet dus ik ben niet meer de vrolijkste zullen we maar zeggen.
Mies :* .. zo herkenbaar je post. Ik heb helaas weinig oppeppends voor je .. behalve dat het er echt bijna bijna bijna op zit. Hang in there :*
pi_164807492
Nazil, gefeliciteerd!
pi_164807562
quote:

Lijkt me heel vervelend, de hitte helpt dan ook niet nee... :*
pi_164808604
Nazil gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon !!

Hier rust in mijn hoofd en tegelijkertijd hyper!
Zojuist afspraak met de gynaecoloog gehad en tot mijn grote opluchting is er een datum gepland voor een keizersnede mocht de kleine voorlopig nog blijven zitten!
Ben daar zo ontzettend blij mee, ons back-up plan is in werking gezet en dat is goed zo ! We kunnen gaan aftellen...gelukkig krijgt de kleine nog eventjes de kans het zelf te doen dus ben benieuwd...
Ga maar snel verder met mn geboorte bord verven :')
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_164808755
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:23 schreef Ereshkigal het volgende:
Nazil gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon !!

Zojuist afspraak met de gynaecoloog gehad en tot mijn grote opluchting is er een datum gepland voor een keizersnede mocht de kleine voorlopig nog blijven zitten!
Ben daar zo ontzettend blij mee, ons back-up plan is in werking gezet en dat is goed zo ! We kunnen gaan aftellen...gelukkig krijgt de kleine nog eventjes de kans het zelf te doen dus ben benieuwd...
Ga maar snel verder met mn geboorte bord verven :')
Je kiest bewust niet voor inleiden tegen die tijd?
pi_164808933
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:29 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Je kiest bewust niet voor inleiden tegen die tijd?
Gynaecoloog kiest bewust ervoor om niet in te leiden maar te kiezen voor een keizersnede. Zij vind dit een veiligere optie dan inleiden omdat de vorige keer ook een keizersnede was en het risico op het scheuren van het litteken is te groot met inleiden door middel van hormonen....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_164809095
Fijn van de einddatum, Eresh!

Ik was net in de supermarkt en kocht een blikje makreel :9 maar keek toch voor de zekerheid nog even op de site van het voedingscentrum. Daar staat dat gerookte makreel voorverpakt niet mag, maar wat betekent dat voor uit blik? Sowieso houd ik me helemaal niet zo goed aan die lijst, nu ik nog eens goed keek :o . Ik drink minstens 2 koppen koffie, eet salami en rauwe ham (ik dacht te hebben gelezen dat als zoutpercentage boven de 3 ligt het wel mag :? ) en ook rauwe vis durf ik wel aan als het supervers is. Het voedingscentrum maakt helemaal geen nuances... Ben ik nou terecht zo eigenwijs of ben ik gewoon een slechte moeder :'( ?
  woensdag 24 augustus 2016 @ 11:49:05 #80
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164809210
Ik ben gewoon weer gaan slapen en ben opnieuw opgestaan. Dit keer met goede been. Kan ook niet anders als je wakker wordt met twee troostende poezenbeesten tegen je aan liggend. Ik was aardig uit mijn hum vanmorgen, om het maar op z'n zachtst te zeggen.

Mijn moeder heeft de goede snaar gevonden en vraagt gewoon op het perfecte moment of ze nog iets voor me kan doen vandaag. JA! Ik wil er gewoon ff uit (alleen met OV is dat teveel wandelwerk en dat ga ik niet meer doen met the bekkenaids). En zo ga ik vanmiddag met mijn paps en mams naar Bever, om daar een schandalig mooie rugzak te kopen (als luiertas ;) ) :)

Poppetje lacht, poppetje huilt hier. Maar voorlopig komen we de tijd weer even door.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 10:21 schreef Twinkle20 het volgende:
De rijstkorrels en het wiebelen als een hondje hebben geholpen
head first .. nog niet vast maar dat komt vast nog wel de komende dagen/weken.
Jaa, zie je! Fijn :) Dat vastzitten komt vanzelf dan wel.

quote:
Och Mies :* Wat zwaar is het dan! Is zwemmen nog een optie? Dat deed je een aantal dagen geleden nog?

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:23 schreef Ereshkigal het volgende:
Ga maar snel verder met mn geboorte bord verven
Fijn dat het voor jou goed voelt :) Heeft als ik het goed heb onthouden ook te maken met jouw eerdere ervaringen...? Is dat voor na de 40 weken of ligt de grens eerder?
  woensdag 24 augustus 2016 @ 11:56:44 #81
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164809397
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:43 schreef marel88 het volgende:
Fijn van de einddatum, Eresh!

Ik was net in de supermarkt en kocht een blikje makreel :9 maar keek toch voor de zekerheid nog even op de site van het voedingscentrum. Daar staat dat gerookte makreel voorverpakt niet mag, maar wat betekent dat voor uit blik? Sowieso houd ik me helemaal niet zo goed aan die lijst, nu ik nog eens goed keek :o . Ik drink minstens 2 koppen koffie, eet salami en rauwe ham (ik dacht te hebben gelezen dat als zoutpercentage boven de 3 ligt het wel mag :? ) en ook rauwe vis durf ik wel aan als het supervers is. Het voedingscentrum maakt helemaal geen nuances... Ben ik nou terecht zo eigenwijs of ben ik gewoon een slechte moeder :'( ?
Je bent geen slechte moeder en ook niet eigenwijs. Het is een combi van gezond verstand en gevoel, vind ik. Rauwe vis durf je aan, geef je aan. Bij gerookte makreel gaat het volgens mij om het risico op besmetting door $#% (kom er ff niet op). Durf je dat aan, is de vraag? Ik heb het niet gedaan, maar denk dat zolang je geen buitensporige hoeveelheden eet, het weinig kwaad kan.

Blijft lastig.
pi_164809470
Quoi,
Klopt dat dit te maken heeft met de eerste. Paar uur later en we waren ons ventje kwijt geweest.
Kleine krijgt tot ruim over de 39 weken de tijd om zelf te komen. Kan helaas geen datum hier wegzetten want er lezen hier bekende van ons mee :') en willen het voor de opa's oma's en tantes toch spannend houden. Ook zou het nu gentle sectio worden en hoop hiermee het trauma na flint weg te hebben (kind bij je ipv 5 man boven je kind kusje kunnen geven en weg zijn ze....)

Vervelend die moodswings zo...
:*
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  woensdag 24 augustus 2016 @ 12:00:57 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_164809497
Marel, blikvis mag gewoon. Twee koppen koffie mag gewoon. Rauwe vis mag in de meeste gevallen ook gewoon. En volgens mij mag salami in ieder geval ook gewoon. Je bent dus prima bezig!

(en zelfs als als als. De kans op toxo besmetting bij bijvoorbeeld biefstuk is ongeveer 1 op 5000. Dat is echt heel erg laag ;))
disclaimer
pi_164809525
Quoi, in een bad liggen is nog wel te doen, dat heb ik maandag dan ook gedaan; 1.5 uur in een bubbelbad :P zwemmen zelf doet ook pijn.
Vriend en ik gaan vrijdag nog een nachtje weg naar een hotel met jacuzzi op de kamer, dat lijkt me heel erg fijn O+
Fijn dat jij weer wat vrolijker bent en lekker op pad gaat met je mam :*

Marel, je moet het zelf weten, het gaat om jouw gevoel, ik zou het zelf alleen niet doen. Hoeft ook niet, want het is jouw kindje ;)
  woensdag 24 augustus 2016 @ 12:24:22 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164810073
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 12:00 schreef Stormqueen het volgende:
Marel, blikvis mag gewoon. Twee koppen koffie mag gewoon. Rauwe vis mag in de meeste gevallen ook gewoon. En volgens mij mag salami in ieder geval ook gewoon. Je bent dus prima bezig!

(en zelfs als als als. De kans op toxo besmetting bij bijvoorbeeld biefstuk is ongeveer 1 op 5000. Dat is echt heel erg laag ;))
Biefstuk mag tegenwoordig weer gewoon als het minstens 3 dagen ingevroren is geweest *O*.
KuikenGuppy
pi_164810108
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 12:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Biefstuk mag tegenwoordig weer gewoon als het minstens 3 dagen ingevroren is geweest *O*.
Wacht wat?! *O* *O* *O* *O*
  woensdag 24 augustus 2016 @ 12:26:43 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164810125
Het Voedingscentrum vind ik sowieso maar een rare, ongenuanceerde toko.
KuikenGuppy
pi_164810267
Vorige keer was ik heel voorzichtig met alles. Extreem haast. Dan had ik ergens gelezen dat basilicum de baarmoeder zo kon laten samentrekken dat de weeën zouden kunnen beginnen, en at ik dus tot week 37 geen pesto meer. _O- Tuurlijk had ik me wel bedacht dat je daarvoor een kilo basilicum oid zou moeten eten, maar hey, waarom onnodig risico's nemen? :D

2 jaar geleden 'mocht' salami ook nog gewoon, dus dat eet ik nu ook gewoon. Rauw(e) vlees/vis laat ik staan en ik eet ook geen zachtgekookte eitjes. Bij een kwaliteitsjapanner zou ik wel sushi durven eten, maar bij zo'n vreetschuur waag ik me er niet aan.

Grote favoriet nu blijft ongezond voer, met name patat en pannenkoeken. :9~ Gelukkig weet ik het nog te beperken tot maximaal 1 keer per week, maar omnomnom. :9
pi_164810314
Tnx all, ik ga lekker makreel eten :9

quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 12:26 schreef Burdie het volgende:
Ja, dat was mijn eerste gedachte ook. Maar aan de andere kant snap ik het ook wel. Veel mensen hebben denk ik geen zin om uit te pluizen welke salami wel en niet mag. Als je al die nuances op een site kwijt wilt, begint niemand met lezen. Dus dan moet je dit zien als "zeker safe". Wijk je af omdat je je er in verdiept hebt, dan is dat een bewuste en gedocumenteerde keuze :) . Maar van mij had er wel een doorklikmogelijkheid mogen zijn naar de genuanceerde versie.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 12:34:45 #90
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164810323
Pasta pesto heb ik in grooooooote hoeveelheden gegeten tijdens mijn zwangerschap :D Lekker zelfgemaakte pesto :9
pi_164810327
quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 12:26 schreef Burdie het volgende:
Dat sowieso. :')
  woensdag 24 augustus 2016 @ 12:54:39 #92
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164810768
Twink wat fijn dat de baby in de goede positie ligt! *O*
En hopelijk loopt nu alles goed voor je neef en z'n vrouw.

Fazz veel plezier met de echo vanmiddag! Nog even in spanning ;)

Sterkte Mies, hopelijk heb je tv en veel ijsjes in de buurt.
Misschien een mobiele airco huren voor de tussentijd? Slapen is wel belangrijk :*

Eresh wat fijn dat jullie een datum hebben! Spannennndddd!!

Marel ik eet ook gewoon rauwe ham. Heb het eerst nog met de VK erover gehad en die zei dat het ook gewoon een stukje gezond verstand is.. rauwe ham die je koopt op een martkje in zuid-frankrijk zou bijvoorbeeld niet de voorkeur hebben.. maar bij een gewone nederlandse supermarkt zouden ze het niet afraden ;)
En makreel uit blik mag volgens mij ook gewoon (vacuüm plastic verpakking is dacht ik het risico?).

Ik heb ook weer een sticker van de VK.
Glucosetest van vorige week was helemaal goed en bloeddruk was goed.. en hartje gehoord.. en toen stond ik alweer buiten :P

Dit weekend gaan we naar de F1 van Belgie. Ben benieuwd hoe het gaat! We hebben algemene sta plaatsen.. dus ik hoop ergens een plekje in de schaduw te kunnen bemachtigen. Heb speciaal deze gekocht.. dus kan ik een beetje loungen tijdens het wachten ;)
  woensdag 24 augustus 2016 @ 13:06:11 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_164811070
Ik heb net drie zachte dooiers gegeten :9
disclaimer
  woensdag 24 augustus 2016 @ 13:07:37 #94
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_164811099
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 12:32 schreef Selvaria het volgende:
Vorige keer was ik heel voorzichtig met alles. Extreem haast. Dan had ik ergens gelezen dat basilicum de baarmoeder zo kon laten samentrekken dat de weeën zouden kunnen beginnen, en at ik dus tot week 37 geen pesto meer. _O- Tuurlijk had ik me wel bedacht dat je daarvoor een kilo basilicum oid zou moeten eten, maar hey, waarom onnodig risico's nemen? :D

2 jaar geleden 'mocht' salami ook nog gewoon, dus dat eet ik nu ook gewoon. Rauw(e) vlees/vis laat ik staan en ik eet ook geen zachtgekookte eitjes. Bij een kwaliteitsjapanner zou ik wel sushi durven eten, maar bij zo'n vreetschuur waag ik me er niet aan.

Grote favoriet nu blijft ongezond voer, met name patat en pannenkoeken. :9~ Gelukkig weet ik het nog te beperken tot maximaal 1 keer per week, maar omnomnom. :9
Pannenkoeken *O* Elke week prijs....
Patat probeer ik tot 1 keer per maand te beperken, witte choco daarentegen :X

Mocht iemand eraan denken om met 26 weken nog een festivalletje (autocorrectie maakte er festivalsletje van :D ) te pakken?
Kan best hoor!! Prima Lowlands gehad, al is het niet drinken natuurlijk wel even wat minder.

Nazil, gefeliciteerd *O*
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_164811232
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:06 schreef Stormqueen het volgende:
Sinds Wup meldde dat dat mag (als het een bepaalde kerntemp heeft bereikt) eet ik dat ook gewoon. Waar hou ik me eigenlijk wel aan? :9

Wat me nog het meest verbaasde is dat mijn VK ook helemaal geen nuance aanbracht. Gewoon voedingscentrum aanhouden, dan komt het goed. Ik heb m'n mond maar gehouden :X
pi_164811256
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 12:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat mocht al hoor mits gebakken ala schoenzool :P
S. 2014
J. 2016
  woensdag 24 augustus 2016 @ 13:15:07 #97
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164811267
@Rady: goede oplossing! Doet 'onze Max' nog mee? (totaal geen verstand van F1)

@Queens: lekker! Hier ging North Sea Jazz ook prrrrrrima (zelfs inclusief dansje doen).

Ik moet wachten op een pakketje voor ik weg kan... :{

quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:06 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn vent kookt elke zondagochtend heel netjes een keihard eitje voor me :D
  woensdag 24 augustus 2016 @ 13:15:27 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_164811273
Sinds ik weet dat alleen ik er ziek van kan worden doe ik het sowieso gewoon #livingontheedge
disclaimer
  woensdag 24 augustus 2016 @ 13:28:02 #99
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164811603
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:15 schreef Stormqueen het volgende:
Sinds ik weet dat alleen ik er ziek van kan worden doe ik het sowieso gewoon #livingontheedge
Dat geldt voor zachtgekookte eieren? Owhhhhh..

Maarja.. een zacht gekookt ei op een lekker broodje met filet american is natuurlijk de beste combi evah.. maar daar waag ik me in elk geval niet aan ;)
  woensdag 24 augustus 2016 @ 13:31:19 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164811676
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat mocht al hoor mits gebakken ala schoenzool :P
Dat hoeft dus niet als het 3 dagen ingevroren is geweest, dan mag je 'm gewoon rood eten :9.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')