Volgende week donderdag alquote:Op woensdag 24 augustus 2016 08:03 schreef Thistleweed het volgende:
Thee, wanneer heb jij je eerste echo? Ik mag ook eerder vanwege het medische traject. Over twee weken mag ik al, dan 7 (en een halve) week zwanger.
Ik heb er een paar positie-wikkelvestjes van, die zitten wel prima.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:02 schreef Fazzoletti het volgende:
Is er iemand bekend met positiekleding van Anna Field? Ziet er leuk uit maar geen idee hoe het valt
Ah mooi, ik zag nl ook een leuk vestquote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:08 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik heb er een paar positie-wikkelvestjes van, die zitten wel prima.
Miesquote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:34 schreef Mies_poes het volgende:
Jeeeej Twinkle! Wat fijn dat ze goed ligt!
En Hilz zag een hartjegisteren helemaal overheen gelezen.
Ik moet zeggen dat ik er best doorheen zit de laatste dagen. Breng tegenwoordig de dagen voor het grootste deel van de dag liggend door en zelfs dat zorgt voor veel pijn. Probeer steeds 10 minuutjes te lopen of te zitten, maar dat wil mijn lichaam gewoon niet meer. Slapen met deze hitte kan ik ook al niet dus ik ben niet meer de vrolijkste zullen we maar zeggen.
Lijkt me heel vervelend, de hitte helpt dan ook niet nee...quote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:34 schreef Mies_poes het volgende:
Ik moet zeggen dat ik er best doorheen zit de laatste dagen. Breng tegenwoordig de dagen voor het grootste deel van de dag liggend door en zelfs dat zorgt voor veel pijn. Probeer steeds 10 minuutjes te lopen of te zitten, maar dat wil mijn lichaam gewoon niet meer. Slapen met deze hitte kan ik ook al niet dus ik ben niet meer de vrolijkste zullen we maar zeggen.
Je kiest bewust niet voor inleiden tegen die tijd?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:23 schreef Ereshkigal het volgende:
Nazil gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon !!
Hier rust in mijn hoofd en tegelijkertijd hyper!
Zojuist afspraak met de gynaecoloog gehad en tot mijn grote opluchting is er een datum gepland voor een keizersnede mocht de kleine voorlopig nog blijven zitten!
Ben daar zo ontzettend blij mee, ons back-up plan is in werking gezet en dat is goed zo ! We kunnen gaan aftellen...gelukkig krijgt de kleine nog eventjes de kans het zelf te doen dus ben benieuwd...
Ga maar snel verder met mn geboorte bord verven
Gynaecoloog kiest bewust ervoor om niet in te leiden maar te kiezen voor een keizersnede. Zij vind dit een veiligere optie dan inleiden omdat de vorige keer ook een keizersnede was en het risico op het scheuren van het litteken is te groot met inleiden door middel van hormonen....quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:29 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Je kiest bewust niet voor inleiden tegen die tijd?
Jaa, zie je! Fijnquote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:21 schreef Twinkle20 het volgende:
De rijstkorrels en het wiebelen als een hondje hebben geholpen
head first .. nog niet vast maar dat komt vast nog wel de komende dagen/weken.
Och Miesquote:Op woensdag 24 augustus 2016 10:34 schreef Mies_poes het volgende:
Fijn dat het voor jou goed voeltquote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:23 schreef Ereshkigal het volgende:
Hier rust in mijn hoofd en tegelijkertijd hyper!
Zojuist afspraak met de gynaecoloog gehad en tot mijn grote opluchting is er een datum gepland voor een keizersnede mocht de kleine voorlopig nog blijven zitten!
Ben daar zo ontzettend blij mee, ons back-up plan is in werking gezet en dat is goed zo ! We kunnen gaan aftellen...gelukkig krijgt de kleine nog eventjes de kans het zelf te doen dus ben benieuwd...
Ga maar snel verder met mn geboorte bord verven
Je bent geen slechte moeder en ook niet eigenwijs. Het is een combi van gezond verstand en gevoel, vind ik. Rauwe vis durf je aan, geef je aan. Bij gerookte makreel gaat het volgens mij om het risico op besmetting door $#% (kom er ff niet op). Durf je dat aan, is de vraag? Ik heb het niet gedaan, maar denk dat zolang je geen buitensporige hoeveelheden eet, het weinig kwaad kan.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:43 schreef marel88 het volgende:
Fijn van de einddatum, Eresh!
Ik was net in de supermarkt en kocht een blikje makreelmaar keek toch voor de zekerheid nog even op de site van het voedingscentrum. Daar staat dat gerookte makreel voorverpakt niet mag, maar wat betekent dat voor uit blik? Sowieso houd ik me helemaal niet zo goed aan die lijst, nu ik nog eens goed keek
. Ik drink minstens 2 koppen koffie, eet salami en rauwe ham (ik dacht te hebben gelezen dat als zoutpercentage boven de 3 ligt het wel mag
) en ook rauwe vis durf ik wel aan als het supervers is. Het voedingscentrum maakt helemaal geen nuances... Ben ik nou terecht zo eigenwijs of ben ik gewoon een slechte moeder
?
Biefstuk mag tegenwoordig weer gewoon als het minstens 3 dagen ingevroren is geweestquote:Op woensdag 24 augustus 2016 12:00 schreef Stormqueen het volgende:
Marel, blikvis mag gewoon. Twee koppen koffie mag gewoon. Rauwe vis mag in de meeste gevallen ook gewoon. En volgens mij mag salami in ieder geval ook gewoon. Je bent dus prima bezig!
(en zelfs als als als. De kans op toxo besmetting bij bijvoorbeeld biefstuk is ongeveer 1 op 5000. Dat is echt heel erg laag)
Wacht wat?!quote:Op woensdag 24 augustus 2016 12:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Biefstuk mag tegenwoordig weer gewoon als het minstens 3 dagen ingevroren is geweest.
Ja, dat was mijn eerste gedachte ook. Maar aan de andere kant snap ik het ook wel. Veel mensen hebben denk ik geen zin om uit te pluizen welke salami wel en niet mag. Als je al die nuances op een site kwijt wilt, begint niemand met lezen. Dus dan moet je dit zien als "zeker safe". Wijk je af omdat je je er in verdiept hebt, dan is dat een bewuste en gedocumenteerde keuzequote:Op woensdag 24 augustus 2016 12:26 schreef Burdie het volgende:
Het Voedingscentrum vind ik sowieso maar een rare, ongenuanceerde toko.
Dat sowieso.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 12:26 schreef Burdie het volgende:
Het Voedingscentrum vind ik sowieso maar een rare, ongenuanceerde toko.
Pannenkoekenquote:Op woensdag 24 augustus 2016 12:32 schreef Selvaria het volgende:
Vorige keer was ik heel voorzichtig met alles. Extreem haast. Dan had ik ergens gelezen dat basilicum de baarmoeder zo kon laten samentrekken dat de weeën zouden kunnen beginnen, en at ik dus tot week 37 geen pesto meer.Tuurlijk had ik me wel bedacht dat je daarvoor een kilo basilicum oid zou moeten eten, maar hey, waarom onnodig risico's nemen?
![]()
2 jaar geleden 'mocht' salami ook nog gewoon, dus dat eet ik nu ook gewoon. Rauw(e) vlees/vis laat ik staan en ik eet ook geen zachtgekookte eitjes. Bij een kwaliteitsjapanner zou ik wel sushi durven eten, maar bij zo'n vreetschuur waag ik me er niet aan.
Grote favoriet nu blijft ongezond voer, met name patat en pannenkoeken.Gelukkig weet ik het nog te beperken tot maximaal 1 keer per week, maar omnomnom.
Sinds Wup meldde dat dat mag (als het een bepaalde kerntemp heeft bereikt) eet ik dat ook gewoon. Waar hou ik me eigenlijk wel aan?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:06 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb net drie zachte dooiers gegeten
Dat mocht al hoor mits gebakken ala schoenzoolquote:Op woensdag 24 augustus 2016 12:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Biefstuk mag tegenwoordig weer gewoon als het minstens 3 dagen ingevroren is geweest.
Mijn vent kookt elke zondagochtend heel netjes een keihard eitje voor mequote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:06 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb net drie zachte dooiers gegeten
Dat geldt voor zachtgekookte eieren? Owhhhhh..quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:15 schreef Stormqueen het volgende:
Sinds ik weet dat alleen ik er ziek van kan worden doe ik het sowieso gewoon #livingontheedge
Dat hoeft dus niet als het 3 dagen ingevroren is geweest, dan mag je 'm gewoon rood etenquote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat mocht al hoor mits gebakken ala schoenzool
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |