Dat is behoorlijk kansloos. Zolang hij zich niet asociaal gedraagt laat hem dan lekker. Tuurlijk is er een kans dat je voor het zelfde stoplicht staat maar misschien is het die andere persoon daar helemaal niet om te doen. Misschien houd hij gewoon van doorrijden...quote:Op maandag 22 augustus 2016 23:42 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik lach altijd met een grote glimlach als zo'n persoon mij inhaalt of hem er per se nog ergens voor propt en dan vervolgens naast mij staat bij het volgende stoplicht. Klein sarcastisch applaus er bij.
Ik vind zijn rijgedrag meer kansloos. Ik heb het nu dus vooral over de opdringerige haastige idioten die niet normaal rijden he?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 13:01 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk kansloos. Zolang hij zich niet asociaal gedraagt laat hem dan lekker. Tuurlijk is er een kans dat je voor het zelfde stoplicht staat maar misschien is het die andere persoon daar helemaal niet om te doen. Misschien houd hij gewoon van doorrijden...
Daarnaast is er ook een kans dat hij een stoplicht 'eerder' heeft, dan heeft hij nu geen tijd winst maar de volgende keer weer wel.
Blijkbaar niet bekend met de diverse N wegen in Noord Holland? Ik zal je even helpen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 06:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Juist.
En elk verkeerslicht op een enkelstrookse rijbaan op een 80 weg heeft even 2 opstelstroken om daarna weer 1 strook te worden.
Zo'n weg is ook echt minimaal 20 km lang zonder rotondes of kruisingen, opritten of wat dan ook.
Nee, als je bij het verkeerslicht als 1e weg bent zit je de 1e 20 km gebeiteld. LOL!!!!
Ach, op die wegen mag je allemaal 80. En als iedereen dat ook gewoon netjes rijdt, heb je weinig te mekkeren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 13:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Blijkbaar niet bekend met de diverse N wegen in Noord Holland? Ik zal je even helpen.
N243 van Alkmaar naar Hoorn. Vanaf het moment dat je Alkmaar echt uit bent, heb je een enkelstrooks weg voor je die tot de oprit A7 nergens meer twee rijstroken in een richting krijgt. En dat is, zeker in de lengte, een weg die populair is bij dagjesmensen, o.a. vanwege de bloembollen. Goed, geen 20 km, maar 18,7. Idee is hetzelfde.
N244 van Alkmaar naar Purmerend, pas vlak voor de viaducten over de A7 en kruispunten met de op/afritten wordt het weer 2 rijstroken per richting. Tot dat punt alles enkelstrooks. Afstand: 24,7km.
N242 vanaf Alkmaar naar Wieringermeer. Vanaf Heerhugowaard kom je 1x een tweebaans (ja, baans, want gescheiden rijstroken) rotonde tegen, waar natuurlijk een bejaarde rijdt die rotondes eng vindt, maar wel links gaat staan, dus de vrachtwagens nog niet voorbij komt, in de bijna 21 kilometer dat je naar Wieringerwerf rijdt en daarna is het 15 km zonder inhaal mogelijkheden totdat je daadwerlijk OP de A7 zit. Vroeger mocht je er bijna het hele stuk 100 en inhalen, dat was ideaal.
Vooruit, een wat bekendere: N9, vanaf het punt dat je Alkmaar uit rijdt (waar je dus de N245 op kan) totdat je bij vliegveld De Kooy, bij Den Helder dus, bent en de N99 erbij komt, is het enkelstrooks zonder inhaalmogelijkheden. Lengte: ruim 33 km.
Als iedereen gewoon 80 zou rijden, zou ik ook niet zo lopen mekkeren. Zoals ik al zei in het vorige topic, je hebt er teveel die slingeren tussen de 60 en 80 of de 80 nooit halen. En dat is heel irritant, zeker als je op cruise wilt rijden, dus wil ik liever voorop rijden. Als ik, bijvoorbeeld op de 243, 85 op de cruise rijd, zie ik die lui nooit meer terug.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 13:28 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ach, op die wegen mag je allemaal 80. En als iedereen dat ook gewoon netjes rijdt, heb je weinig te mekkeren.
Gelukkig zijn de wegen vrij overzichtelijk, ik haal daar zelf ook nog wel eens een auto in. Lastiger als je achter een rijtje rijdt, maar goed, ik probeer deze wegen ook vooral te vermijden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 13:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als iedereen gewoon 80 zou rijden, zou ik ook niet zo lopen mekkeren. Zoals ik al zei in het vorige topic, je hebt er teveel die slingeren tussen de 60 en 80 of de 80 nooit halen. En dat is heel irritant, zeker als je op cruise wilt rijden, dus wil ik liever voorop rijden. Als ik, bijvoorbeeld op de 243, 85 op de cruise rijd, zie ik die lui nooit meer terug.
Ik ook, maar ik verdom het om over Amsterdam te rijden als ik naar Hoorn moet. Dat is een fucking eind om. Ken trouwens wel meer wegen in de regio waar je de locals er zo uit plukt... Die rijden er 30-40 te hard.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 13:37 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de wegen vrij overzichtelijk, ik haal daar zelf ook nog wel eens een auto in. Lastiger als je achter een rijtje rijdt, maar goed, ik probeer deze wegen ook vooral te vermijden.
Ah okee, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Dacht dat je het bij iedereen deed die eerder bij het stoplicht is dan jijquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 13:04 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik vind zijn rijgedrag meer kansloos. Ik heb het nu dus vooral over de opdringerige haastige idioten die niet normaal rijden he?
Niet mensen die op een nette manier je voorbij gaan. Nee, gewoon de kansloze douwers en drukkers. Vaak voorzien van een dertien in dozijn leasehok.
Ik rijd er niet te hard, maar wel door. Met dus af en toe een inhaalactie.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 14:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik verdom het om over Amsterdam te rijden als ik naar Hoorn moet. Dat is een fucking eind om. Ken trouwens wel meer wegen in de regio waar je de locals er zo uit plukt... Die rijden er 30-40 te hard.![]()
Haha, nee dat nietquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 14:26 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Ah okee, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Dacht dat je het bij iedereen deed die eerder bij het stoplicht is dan jij
http://www.autoweek.nl/ni(...)m-van-monsterdiesel/quote:Je begrijpt toch dat 400pk te weinig is om dat koppel te halen?
Het vreemde is dat 1 van auto's zo ongeveer de traagste auto is die er rond rijd (Seat Marbella uit 1995 met een kleine 41 pk) en toch trek ik sneller op dan de meeste auto's bij een verkeerslicht zonder gek te doenquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 00:00 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Echt trage auto's ga ik eerlijk gezegd ook niet achter blijven ook al weet ik dat we bij de volgende stoplichten misschien weer naast elkaar staan. Mijn auto heeft bijna 400 pk en meer dan 700NM koppel. Als ik gewoon rustig optrek, dan gaat dat al sneller dan auto's met 60 pk wat geklooi geeft met het gas geven. Om dat te vermijden ga ik er liever naast staan. Overigens geef ik dan wel graag wat meer gas bij voor de fun. Ik heb zo'n auto niet gekocht om als een oud omaatje te rijden. Niet iedereen in een snellere auto voelt zich superieur aan mensen in een langzamere auto.
Ben ik helemaal met je eens. Maar als je iemand voor je hebt die het nieuwe rijden hanteert met weinig pk, dan trekken ze (te) langzaam op.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 18:28 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Het vreemde is dat 1 van auto's zo ongeveer de traagste auto is die er rond rijd (Seat Marbella uit 1995 met een kleine 41 pk) en toch trek ik sneller op dan de meeste auto's bij een verkeerslicht zonder gek te doen![]()
![]()
Dus het aantal pk maakt op dat moment niets uit, maar hoe je er mee omgaat.
De boardcomputer in mijn auto geeft aan wanneer je moet schakelen, maar dan rij je dus 70 in z'n 5. Ik snap niet wat daar de bedoeling van is. Optrekken kan je dan wel vergeten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:08 schreef Sounddragon het volgende:
Het 'nieuwe rijden' is dé manier om je motor naar de kleaute te helpen.
Ik kan met de mijne prima op 1100 toeren schakelen, maar ik denk dat ik dan toch écht een keer de lul ben met een dichtgeprutteld DPF. Soms doe ik het wel, ik heb de perfecte CC in 50km zones (stationair in 5), maar beter maak je gewoon lekker een beetje toeren.
Zeker die lichte grasmaaiermotortjes zijn er gewoon op gebouwd om gas mee te geven.
De bedoeling daarvan is het niet gebruiken van brandstof zodat je de fantasiecijfers een beetje haalt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 23:58 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
De boardcomputer in mijn auto geeft aan wanneer je moet schakelen, maar dan rij je dus 70 in z'n 5. Ik snap niet wat daar de bedoeling van is. Optrekken kan je dan wel vergeten.
Dit.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:08 schreef Sounddragon het volgende:
Het 'nieuwe rijden' is dé manier om je motor naar de kleaute te helpen.
Ik kan met de mijne prima op 1100 toeren schakelen, maar ik denk dat ik dan toch écht een keer de lul ben met een dichtgeprutteld DPF. Soms doe ik het wel, ik heb de perfecte CC in 50km zones (stationair in 5), maar beter maak je gewoon lekker een beetje toeren.
Zeker die lichte grasmaaiermotortjes zijn er gewoon op gebouwd om gas mee te geven.
Die retarder is toch een soort vliegwiel dat rem energie opslaat en weet benut bij optrekken? Gaan ze er dan niet vanuit dat rustig doorrijden en op de opgeslagen energie optrekken minder brandstof gebruikt dan laten uitrollen en optrekken op de motor?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 01:13 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dit.
Ik snap ook niet waarom fabrikanten de gebruikers van hun nieuwe ecohokken proberen te stimuleren met meldingen op het dashboard om zo vroeg mogelijk door te schakelen. Alsof de redline bij 2500 rpm begint.
Ik had het ook laatst bij een nieuwe Scania. (nog geen maand en 4000 km oud) Die hebben ook een scoreding op het display waarmee je kunt zien hoe goed je schakelt (bij volautomaat blijft 'ie op 100% staan, wij van wc-eend...), remt en anticipeert.
Dus ik met goede moed op pad, moet ik bij Zwolle eraf, en die afrit lijkt eindeloos. Dus ik een kilometer ofzo van het gas, laat ik 'm helemaal uitbollen, beneden aangekomen nét een groen verkeerslicht, ik geef gas, en het balkje van "remmen" en "anticiperen" vallen beide met een derde terug. Kom ik erachter dat je dus gewoon moet blijven rijden en driehonderd meter voordat je stil komt te staan de motorrem en retarder vol erop moet zetten. En dat vindt de Scania wél goed. Ik weet zeker dat mijn methode minder brandstof heeft gekost, maargoed...
Zelfs dan niet, als ik bij 1900 toeren opschakel ben ik nog steeds vlot genoeg. Dan komt ie net terug boven 1300-1400 toeren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 18:38 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Maar als je iemand voor je hebt die het nieuwe rijden hanteert met weinig pk, dan trekken ze (te) langzaam op.
Oh dat is mooi. Dan vraag ik me af waarom sommige mensen zo verdomd langzaam optrekken.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 07:54 schreef Fer het volgende:
[..]
Zelfs dan niet, als ik bij 1900 toeren opschakel ben ik nog steeds vlot genoeg. Dan komt ie net terug boven 1300-1400 toeren.
Het is primair niet bedoeld als terugwinsysteem, de originele retarder is het best voor te stellen als een propeller in een oliebad (omzetting kinetische energie naar thermische energie), maar je hebt ook vertragers die werken als een soort dynamo, meestal zitten die in hybride auto's (zoals de Prius)quote:Op woensdag 24 augustus 2016 07:46 schreef Fixers het volgende:
[..]
Die retarder is toch een soort vliegwiel dat rem energie opslaat en weet benut bij optrekken? Gaan ze er dan niet vanuit dat rustig doorrijden en op de opgeslagen energie optrekken minder brandstof gebruikt dan laten uitrollen en optrekken op de motor?
Ja, dat zal voor een diesel vast werken, maar het probleem is ook dat veel mensen lessen in een diesel met voldoende trekkracht onderin die best zo gereden kan worden. Vervolgens kopen ze zo'n ecohokje op benzine, maar niemand heeft ze verteld dat de motor daarin hele andere karaktereigenschappen heeft en vooral zijn vermogen uit toeren maken moet halen. Dan krijg je dus die mensen die een Aygo rijden en voor een acceleratie van 0-100 zo'n 3 dagen nodig hebben.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 07:54 schreef Fer het volgende:
[..]
Zelfs dan niet, als ik bij 1900 toeren opschakel ben ik nog steeds vlot genoeg. Dan komt ie net terug boven 1300-1400 toeren.
Hahaha, herkenbaar ja. Zelf gelest in een fluks dieseltje, daarna in mijn eigen trage hok (VW Bora uit 2000) echt een paar weken of zo de truthola uitgehangen totdat ik een aantal keer met een stel Russen reed. Luidkeels werd ik bij opritten en optrekken aangemoedigd om die naald in het rood te raggen. "Benzien! Benzien! Motarrr moet VRRRROEM doen, ja? JA! JA!"quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:24 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, dat zal voor een diesel vast werken, maar het probleem is ook dat veel mensen lessen in een diesel met voldoende trekkracht onderin die best zo gereden kan worden. Vervolgens kopen ze zo'n ecohokje op benzine, maar niemand heeft ze verteld dat de motor daarin hele andere karaktereigenschappen heeft en vooral zijn vermogen uit toeren maken moet halen. Dan krijg je dus die mensen die een Aygo rijden en voor een acceleratie van 0-100 zo'n 3 dagen nodig hebben.
Ja, dat dus. In principe is elke auto wel vlot genoeg om mee te kunnen rijden met het verkeer, maar dan moet je er wel soms een beetje moeite voor doen en dat betekent soms dus ook 'm de toeren in jagen. Daar mag best wel een keer aandacht aan besteed worden tijden tijdens rijlessen in plaats van het zover mogelijk uitknijpen van een druppel brandstof zoals ze nu doen. Gelukkig heb ik nog in een LPG/Benzine bak (een 6e hands NIssan Primera) gelest, dus had ik die problemen sowieso nietquote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:53 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Hahaha, herkenbaar ja. Zelf gelest in een fluks dieseltje, daarna in mijn eigen trage hok (VW Bora uit 2000) echt een paar weken of zo de truthola uitgehangen totdat ik een aantal keer met een stel Russen reed. Luidkeels werd ik bij opritten en optrekken aangemoedigd om die naald in het rood te raggen. "Benzien! Benzien! Motarrr moet VRRRROEM doen, ja? JA! JA!"![]()
Zelfs ons boodschappenwagentje (ouwe Daihatsu Charade) kreeg ik hierna echt wel op snelheid die snelweg op
Dat scheelt denk ik idd. Van benzine naar benzine is niet zo'n cultuurschok, alleen ff wennen aan de details van de auto.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 12:43 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, dat dus. In principe is elke auto wel vlot genoeg om mee te kunnen rijden met het verkeer, maar dan moet je er wel soms een beetje moeite voor doen en dat betekent soms dus ook 'm de toeren in jagen. Daar mag best wel een keer aandacht aan besteed worden tijden tijdens rijlessen in plaats van het zover mogelijk uitknijpen van een druppel brandstof zoals ze nu doen. Gelukkig heb ik nog in een LPG/Benzine bak (een 6e hands NIssan Primera) gelest, dus had ik die problemen sowieso niet
Mijn ouders hebben een keer een Toyota Corolla gekocht die van oude mensen was geweest, je merkte aan alles dat die nooit harder had gereden dan 80. Na de auto eens een paar keer losgereden te hebben in de eerste tijd na aanschaf was er niets meer van te merken en die heeft het nog heel lang gedaan, maar ik kan me niet voorstellen dat het inderdaad goed is voor je motorblok. Af en toe dat rode lijntje aantikken is echt niet zo erg (mits je motor warm is natuurlijk)quote:Op woensdag 24 augustus 2016 12:58 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Dat scheelt denk ik idd. Van benzine naar benzine is niet zo'n cultuurschok, alleen ff wennen aan de details van de auto.
Wat mij betreft vertellen ze ook meer over de consequenties van het nieuwe rijden. Ja, je verbruikt minder benzine maar nee, je motor wordt hier niet blij van. Soms ff blazen (als ie warm is natuurlijk) in het rood is gewoon goed voor je blokje.
Volgens mij gaat je motor ook veel eerder olie zuipen/lekken als ie ingereden is à la het nieuwe rijden. Ik ben er in ieder geval voor gewaarschuwd dat als je een auto koopt van zuunige bejaarden je dit probleem snel gaat krijgen.
Laat mij jou dan ook even (uit de droom) helpen: Die wegen ken ik aardig goed, rij er regelmatig.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 13:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Blijkbaar niet bekend met de diverse N wegen in Noord Holland? Ik zal je even helpen.
Precies.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:53 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb er hier vast al eens over geklaagd maar HAAT aan mensen die voorrang verlenen in een situatie waarbij ze zelf voorrang hebben. Net nog in de ankers op een rotonde waar een vriendelijke automobilist voorrang verleende aan een stel fietsers (en bij deze rotonde wijzen de haaietanten echt de kant van het gescheiden fietspad uit). Allemaal lief en aardig, maar elke keer ben ik weer blij dat ik anticipeerde en dat de auto achter mij dat ook doet.
De symbolen op de weg scheppen duidelijkheid, houd je daar dan ook aan.
Inderdaad, gister had ik er ook zo één voor me (was jij dat achter me?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:53 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb er hier vast al eens over geklaagd maar HAAT aan mensen die voorrang verlenen in een situatie waarbij ze zelf voorrang hebben. Net nog in de ankers op een rotonde waar een vriendelijke automobilist voorrang verleende aan een stel fietsers (en bij deze rotonde wijzen de haaietanten echt de kant van het gescheiden fietspad uit). Allemaal lief en aardig, maar elke keer ben ik weer blij dat ik anticipeerde en dat de auto achter mij dat ook doet.
De symbolen op de weg scheppen duidelijkheid, houd je daar dan ook aan.
Vreselijk inderdaad. Ook als je zelf ineens voorrang krijgt waar je het niet had. Tijdje geleden kreeg zo'n licht ook het idee om voor mij (plus drie kinderen) ineens out of the blue op zijn rem te gaan staan terwijl a) er iets van 5 auto's achter hem zaten, b) wij keurig zonder haast stonden te wachten en (de klapper) c) er achter zijn rijbaan een fietspad met diverse fietsers plus een scooter aankwamen die niet gingen stoppen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:53 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb er hier vast al eens over geklaagd maar HAAT aan mensen die voorrang verlenen in een situatie waarbij ze zelf voorrang hebben. Net nog in de ankers op een rotonde waar een vriendelijke automobilist voorrang verleende aan een stel fietsers (en bij deze rotonde wijzen de haaietanten echt de kant van het gescheiden fietspad uit). Allemaal lief en aardig, maar elke keer ben ik weer blij dat ik anticipeerde en dat de auto achter mij dat ook doet.
De symbolen op de weg scheppen duidelijkheid, houd je daar dan ook aan.
Dit.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:06 schreef BigSmurf het volgende:
Flitspalen voor rood en V-max 50 op 2-strooks (rond)wegen in steden. Echt, haal die dingen alsjeblieft weg. Half Nederland gaat keihard bovenop de rem wanneer het licht op oranje springt, zonder ook een moment te spiegelen en te bedenken dat oranje nog altijd niet betekent dat je een noodstop ervoor moet maken. En die 50 km/h flitser voegt geen flikker toe aan de verkeersveiligheid.
Zo lang ik nog zeer regelmatig op de rem moet als ik groen krijg voor roodrijders op 50 wegen, zit ik er eigenlijk niet zo mee dat er roodlicht flitsers zijn.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:06 schreef BigSmurf het volgende:
Flitspalen voor rood en V-max 50 op 2-strooks (rond)wegen in steden. Echt, haal die dingen alsjeblieft weg. Half Nederland gaat keihard bovenop de rem wanneer het licht op oranje springt, zonder ook een moment te spiegelen en te bedenken dat oranje nog altijd niet betekent dat je een noodstop ervoor moet maken. En die 50 km/h flitser voegt geen flikker toe aan de verkeersveiligheid.
ja, maar die doen ook meestal vmax, en die veroorzaken dan dus ook remakties.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 14:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo lang ik nog zeer regelmatig op de rem moet als ik groen krijg voor roodrijders op 50 wegen, zit ik er eigenlijk niet zo mee dat er roodlicht flitsers zijn.
Echt he, onvoorstelbaar. Dat heb ik zelfs nog niet gezien. Wel windbuilen die zó belangrijk zijn dat ze met papieren/laptop op het stuur menen zaken te moeten doen, met een telefoon aan het oor erbij als het kan. Of mensen met een tomtom direct voor hun plaat op de voorruit, maar Julia Roberts heb ik nog niet gespotquote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:08 schreef MarieAlice het volgende:
Gisteren was mijn irritatie een of andere idioot die ineens zonder meer naar links ging op de snelweg, niet beseffend dat ik daar wel reed. Dus maar heel hard remmen (want nog auto links van mij) en claxonneren.
Had meneer een reden om naar links te gaan? Neen, de weg lag voor hem open zo ver hij kon zien. Had meneer door dat hij wat fout deed? Neen, niet echt. Hij bleef gewoon een tijd keurig tussen de twee rijvakken rijden en ging dna weer naar rechts. Dus rijd ik hem even later voorbij met een duidelijk zichtbare 'what the fuck, dude?'-blik. Bleek meneer zijn tablet aan de voorruit te hebben hangen en een film met Julia Roberts aan het kijken te zijn...
![]()
![]()
![]()
Ik dacht dat dit niet bestond, maar blijkbaar dus wel...
What the.. kun je daar niet de politie voor bellen ofzo? Kenteken en weg doorgeven, die gast heeft vrij letterlijk een bord voor z'n kop..quote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:08 schreef MarieAlice het volgende:
Gisteren was mijn irritatie een of andere idioot die ineens zonder meer naar links ging op de snelweg, niet beseffend dat ik daar wel reed. Dus maar heel hard remmen (want nog auto links van mij) en claxonneren.
Had meneer een reden om naar links te gaan? Neen, de weg lag voor hem open zo ver hij kon zien. Had meneer door dat hij wat fout deed? Neen, niet echt. Hij bleef gewoon een tijd keurig tussen de twee rijvakken rijden en ging dna weer naar rechts. Dus rijd ik hem even later voorbij met een duidelijk zichtbare 'what the fuck, dude?'-blik. Bleek meneer zijn tablet aan de voorruit te hebben hangen en een film met Julia Roberts aan het kijken te zijn...
![]()
![]()
![]()
Ik dacht dat dit niet bestond, maar blijkbaar dus wel...
Dat heb ik dan ook gedaan. Handsfree uiteraard.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 21:09 schreef tbonesteak289 het volgende:
[..]
What the.. kun je daar niet de politie voor bellen ofzo? Kenteken en weg doorgeven, die gast heeft vrij letterlijk een bord voor z'n kop..
Groene kruizen?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 21:22 schreef Ferry_76 het volgende:
Volgens mij denken de meeste buitenlanders in Nederland dat een rood kruis boven de plusstrook betekend dat er iets gebeurd is en daarom de snelheid omlaag moet, en dat drie groene kruizen juist betekend dat je mag gassen.. Helaas is dat dus juist andersom.![]()
En vorige week op de A12 nog ruzie met een Zwitser. Meneer reedt dus vanwege bovenstaande keurig honderd waar je 130 mocht, dus ik er voorbij. Moet ik vervolgens in de ankers voor inhalende caravan nummer zoveel (Bonus irritatie..) komt die zwitser mij rechts voorbij jagen om vervolgens nog even net voor mijn neus zijn auto naar links te willen gooien. Maar dat liet ik even niet toe. Leverde me wat zwitsers gescheld en boze gebaartjes op. Arschloch.
Als in spits/plusstrook open, dus op de A12 van twee naar drie banen.quote:
Haha wauw ik kreeg gewoon een kleine paniekaanval...quote:Op donderdag 25 augustus 2016 21:35 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als in spits/plusstrook open, dus op de A12 van twee naar drie banen.
Edit: Zijn pijlen trouwens![]()
Je bedoelt die garage uit? Want de keren dat ik dáár bijna platgereden ben, bij uitritten van garages door stoere huisvaders in dikke leasebakken met vol gas, zijn echt niet te tellen. En dan zo'n glazige blik opzij als je daar staat. "Wat nou, voetganger? Ik ga toch heel hard! Dus!"quote:Op donderdag 25 augustus 2016 21:41 schreef IDkaart het volgende:
Je hebt in Leiden bij Molen de Valk zo'n parkeergarage die gebouwd wordt en daarnaast (richting de Beestenmarkt) een kruispunt. Ik kwam vanaf de Langegracht (stadszijde) en ik wilde naar die zijde tegen de hekken van de parkeergarage aan. Komt er ineens zo'n grote zwarte auto aanracen die veel te hard rijdt (duidelijk niet teruggeschakeld naar 2, die gast reed minstens 50). Zie ik vervolgens ook dat er haaientanden richting zijn kant waren en hij me voorrang had moeten geven.
Het was op dit punt.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 21:46 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Je bedoelt die garage uit? Want de keren dat ik dáár bijna platgereden ben, bij uitritten van garages door stoere huisvaders in dikke leasebakken met vol gas, zijn echt niet te tellen. En dan zo'n glazige blik opzij als je daar staat. "Wat nou, voetganger? Ik ga toch heel hard! Dus!"
Ja die bedoelde ik inderdaad geloof ik! Ik kom er nu niet vaak meer, maar toen ik dat nog wel kwam, lang geleden, toen was het al raak met dat soort volkquote:Op donderdag 25 augustus 2016 21:54 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Het was op dit punt.
https://www.google.nl/map(...)8i6656!6m1!1e1?hl=nl
Jij bedoelt wrs die "Digrosparkeergarage", daar is het inderdaad heel erg verschrikkelijk ja. Maar oké als je ziet wat voor volk er bij de Dirk daar komt.
Ja die Digrosparkeergarage is volgens mij in de hele wijde omgeving erg bekend... Iedereen weet dat je daar niet moet parkeren en ook dat die Dirk daar erg getto is.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 22:03 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ja die bedoelde ik inderdaad geloof ik! Ik kom er nu niet vaak meer, maar toen ik dat nog wel kwam, lang geleden, toen was het al raak met dat soort volk
Jawel hoor, na een halve seconde al.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 21:05 schreef Nattekat het volgende:
En je wordt niet geflitst als het stoplicht net 1 tel op rood staat
Ik ben toch benieuwd naar een richtlijn. Ik ging er vanuit dat de camera werkt zolang het rood is, dus zonder vertraging. En dat zou niet eens hoeven. Geel is voor de marge, rood is gewoon te laat. Simpel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:05 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Jawel hoor, na een halve seconde al.
Die halve seconde is voor het geval dat je onder het licht door rijdt als het net dan rood wordt en je nog over de lussen moet rijden. In principe ben je inderdaad al te laat, maar daar is dus nog enige extra marge in.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:59 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ben toch benieuwd naar een richtlijn. Ik ging er vanuit dat de camera werkt zolang het rood is, dus zonder vertraging. En dat zou niet eens hoeven. Geel is voor de marge, rood is gewoon te laat. Simpel.
Precies, na een halve secondequote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:05 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Jawel hoor, na een halve seconde al.
Die tijd hebben ze laatst aangepast meen ik laatst ergens gelezen te hebben. Voor 80km/h wegen dan.quote:
Plotseling, plotseling... na 10 jaar zie al dit soort dingen opeens van een kilometer aankomen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 18:20 schreef IDkaart het volgende:
Wat een leerzame rijles vandaag.
Ik rij links op de snelweg. Ineens komt er vlak voor me een sloom wit busje rijden, keihard op de rem. Wat heb ik dan weer wel gelijk heb geleerd: Koppeling hoef je niet te gebruiken op de snelweg, pas als je bij het uitvoegen 50 of langzamer rijdt, tot dan mag je in z'n 5 jeej.
In Leiden de Kooi moest ik achteruit uit een parkeervak rijden. Komt er ineens keihard een auto langsscheuren die ik haast niet op tijd op kon merken, omdat hij véél te hard reed.Even later rijd ik op de Willem de Zwijgerlaan netjes recht. Gaat diezelfde auto van links gelijk in een keer twee banen naar rechts na de stoplichten op dit punt zonder te kijken:https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=nl
En in een woonwijk reed ik op een 50 weg bijna tegen twee fietsers aan die zomaar de weg overstaken. Instructeur: die mensen willen dood.
Dit was de Amsterdam West <-----> Zaandam Mocro express.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 09:56 schreef Ridocar het volgende:
Ik had gisterenavond in de Coentunnel (richting Zaandam) een paar racemobielen die bijna tegen m'n oplegger reden omdat het verschil 80-140+ te veel is om fatsoenlijk te reageren op vrachtauto's die voorsorteren. En dan vervolgens seinen en handen uit het raam want zo schuif je je eigen gebrek aan skills en stoerdoenerij af op die vrachtwagenchauffeur die op de middelste rijstrook rijdt. Opzouten, stelletje koekwauzen!
Wou net zeggen dan gaan de alarmlichten al branden als je in je spiegel in de verte een afgetrapte bmw, of golf met hippe velgjes ziet komen aanscheuren. Of één of andere tokkie met haar kinderen op de stoeprand ziet staan kijken op de mobiel terwijl de kids als dolle konijnen om haar heen rennen...quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 18:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Plotseling, plotseling... na 10 jaar zie al dit soort dingen opeens van een kilometer aankomen.
Dit was helaas geen tokkie-auto.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:33 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Wou net zeggen dan gaan de alarmlichten al branden als je in je spiegel in de verte een afgetrapte bmw, of golf met hippe velgjes ziet komen aanscheuren. Of één of andere tokkie met haar kinderen op de stoeprand ziet staan kijken op de mobiel terwijl de kids als dolle konijnen om haar heen rennen...
Soms zie je het ook gewoon al ik weet niet precies waaraan. Ook van die mensen die constant links blijven rijden op de snelweg en dan ook nog zulke uilskuikens die hun auto inclusief vies vergeelde caravan met 90 voor jou gooien. Dank u !
Ik woon vlakbij de grens en hier zijn het ook vaak gewoon "normale" belgen.. helaas.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:52 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Dit was helaas geen tokkie-auto.Caravans heb ik gelukkig nog niet gezien.
Belgen zijn verschrikkelijk in het verkeer.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:53 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Ik woon vlakbij de grens en hier zijn het ook vaak gewoon "normale" belgen.. helaas.
Vooral als ze in NL rijden. Ze denken dat het hier ook max 70 is op de provinciale wegen. Helemaal tof als er geen mogelijkheid is om in te halen (verbod of onoverzichtelijk)quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Belgen zijn verschrikkelijk in het verkeer.
Met 90@130 linksplakken, niet reageren op seinen, opeens besluiten dat je toch de A44 op moet terwijl ze uiterst links op de A4 rijden, etc.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vooral als ze in NL rijden. Ze denken dat het hier ook max 70 is op de provinciale wegen. Helemaal tof als er geen mogelijkheid is om in te halen (verbod of onoverzichtelijk)
Nee, dat is hoe lang 'ie op oranje blijft. Dat wordt inderdaad verlengd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 18:32 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Die tijd hebben ze laatst aangepast meen ik laatst ergens gelezen te hebben. Voor 80km/h wegen dan.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:33 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Wou net zeggen dan gaan de alarmlichten al branden als je in je spiegel in de verte een afgetrapte bmw, of golf met hippe velgjes ziet komen aanscheuren. Of één of andere tokkie met haar kinderen op de stoeprand ziet staan kijken op de mobiel terwijl de kids als dolle konijnen om haar heen rennen...
...
Ach ja, Nederlanders doen dat met 80 in Duitsland. Lood om oud ijzerquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:57 schreef Ridocar het volgende:
Vooral als ze in NL rijden. Ze denken dat het hier ook max 70 is op de provinciale wegen. Helemaal tof als er geen mogelijkheid is om in te halen (verbod of onoverzichtelijk)
Het meeste van het Vlaams volg ik wel, maar wat is seutachtig?quote:Op maandag 29 augustus 2016 05:54 schreef einzeinz het volgende:et het er zo'n seutachtig meisje uit van een jaar of 25.
Sukkelig, denk ik.quote:Op maandag 29 augustus 2016 08:34 schreef Fixers het volgende:
[..]
Het meeste van het Vlaams volg ik wel, maar wat is seutachtig?
Nou zijn ze in Duitsland ook wel van het padje af als het gaat om de maximale snelheid op provinciale wegen. Wat wij doen op de snelwegen, doen zij op de provinciale wegen. Ik heb afgelopen weekend 40, 50, 60, 70 en 100 gezien. Kan zijn dat er ook nog ergens 80 stond. En dan vaak om de paar honderd meter een andere maximale snelheid.quote:Op zondag 28 augustus 2016 15:18 schreef Rewimo het volgende:
Ach ja, Nederlanders doen dat met 80 in Duitsland. Lood om oud ijzer
Lijkt me niet zo vreemd. Die beesten kunnen zelfs dood nog aardig wat schade aanrichten aan een auto. Of aan een motorfiets(er) die niet meer kan uitwijken.quote:Op maandag 29 augustus 2016 17:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Tevens werd vandaag de linkerrijstrook van de A4 afgezet (Schiedam - Delft) voor een dode gans.
Ik had het eigenlijk nog nooit gezien en er werd echt een flink stuk afgezet.quote:Op maandag 29 augustus 2016 18:12 schreef deezler het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo vreemd. Die beesten kunnen zelfs dood nog aardig wat schade aanrichten aan een auto. Of aan een motorfiets(er) die niet meer kan uitwijken.
Ben ik stiekem toch benieuwd wat je rijdt....quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:18 schreef k_man het volgende:
maar ik kwam niet verder dan 240 - kennelijk moet de kap dicht om echt de 250 te halen.
Daar wil je niet overheen knallen met 100...quote:
Check het linkje in m'n sig...quote:Op maandag 29 augustus 2016 18:57 schreef goed_volk het volgende:
Ben ik stiekem toch benieuwd wat je rijdt....
Ik zag het gewoon direct voor mequote:Op zondag 28 augustus 2016 15:16 schreef Jihawti het volgende:
[..]Zo herkenbaar! "Treyvano! Sylvano! Priscilla! Delano! Laat mamma ff essemesseh goftedomme! Hierrrblijfuh! Hou die hont vast!"
Dat gebeurt echt gewoon dagelijks. Die dingen zouden gewoon allemaal massaal verwijderd moeten worden, aangezien ze toch geen enkele functie hebben.quote:Op maandag 29 augustus 2016 17:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Matrixborden die voor de lol aan staan.. Moet je ineens een stuk 70 gaan rijden voor niets. Geen afzetting, geen ongeluk, geen wegwerkzaamheden.. helemaal niets??
En of! Ooit zat ik naast een collega die ineens zijn adem inhield met een gierend geluid. Ik kijk op en zie een patrijs (denk ik) die door een auto voor ons is geraakt met een mooi boogje op me af tollen. Terwijl ik in elkaar duik zwaait ie gelukkig vlak voor de motorkap naar beneden tegen de (metalen) bumper aan. Zat een gat van 15 bij 15 (minstens) in...quote:Op maandag 29 augustus 2016 18:12 schreef deezler het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo vreemd. Die beesten kunnen zelfs dood nog aardig wat schade aanrichten aan een auto. Of aan een motorfiets(er) die niet meer kan uitwijken.
Ach ja, je voorruit kan gelukkig wel wat hebbenquote:Op maandag 29 augustus 2016 19:45 schreef Jihawti het volgende:
[..]
En of! Ooit zat ik naast een collega die ineens zijn adem inhield met een gierend geluid. Ik kijk op en zie een patrijs (denk ik) die door een auto voor ons is geraakt met een mooi boogje op me af tollen. Terwijl ik in elkaar duik zwaait ie gelukkig vlak voor de motorkap naar beneden tegen de (metalen) bumper aan. Zat een gat van 15 bij 15 (minstens) in...
Moet je voorstellen wat er gebeurt als dat tegen je voorruit klapt. Ik denk dat je dan niet erg relaxed de vluchtstrook kan halen...
Ja dat bedoel ik. Het gaf een klap! Zit je daar met je hart in je keel en de ingewanden van een vogel voor je neus uit elkaar gespat. Ruitenwisser? Alarmlichten? Richtingaanwijzer? Met 120...quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:59 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Ach ja, je voorruit kan gelukkig wel wat hebbenHet zal meer moeite kosten je hoofd koel te houden en netjes te parkeren zonder het overige verkeer te raken.
Hahaha ik vind m zo al mooi! Dat ie alleen nog de optie "stoer wegrijden" kan bedenken en zelf ook wel snapt dat ie gezichtsverlies geleden heeft (ondanks grote bek! dat kan helemaal niet! als ik harder schreeuw heb ik toch altijd gelijkquote:Op maandag 29 augustus 2016 20:43 schreef CoolGuy het volgende:
Godverdomme. Dus ik wil mn dashcam aansluiten, kan ik die laadkabel niet vinden. Prima, dan maar naar de MediaMarkt om zo'n ding te halen. Ik onderweg daarheen, kom ik op een kruising die NIET gelijkwaardig is, en ik moet naar links, met de voorrangsweg mee, en rijdt er een malloot in een Pajero, die komt van rechts, en die rijdt zo de weg op.
Dus ik schud met mn hoofd van man man man, direct 't raampje open, en ook direct 'ja wat is er mongool, ik kom van rechts'. Dus ik zeg die jou gemaakt heeft is een mongool en jij ook, want je komt wel van rechts maar je hebt géén voorrang, kijk maar eens naar dat bordje. *wijst*.
Hij kijken, je ziet 'm denken, je ziet ook dat ie zich realiseert dat ik gelijk heb, maar hij was een Anabolen Billy dus dat kun je dan niet toegeven, en toen was 't weer van mongool dit dat. Stopt er dus achter mij een auto van een autorijschool.![]()
![]()
Die gozer stapt uit en vraagt wat het probleem is. Dus die gast in die Pajero direct van 'wat moet jij dan?'
"jou vertellen dat je een mongool bent want je kwam niet van een voorrangsweg dus je had moeten wachten, en wat wilde je daar aan gaan doen?'
Heerlijk, zulke directe reacties![]()
![]()
![]()
Die gozer wíst dat natuurlijk al wel, dat ie geen gelijk had, maar niet toegeven, en dan maar als een halve zool weg scheuren. Zo jammer dat daar dan nooit toevallig politie ofzo bij uit komt.
Uiteraard. Degene die het moet opruimen wil dat graag veilig doen. En meteen kijken of wel echt alles weg is.quote:Op maandag 29 augustus 2016 18:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik had het eigenlijk nog nooit gezien en er werd echt een flink stuk afgezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |