abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:10:55 #76
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164889708
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 13:44 schreef GSbrder het volgende:
Waarom geven we hier dan veel meer euro's uit aan mensen zonder werk hier, dan daar?
Omdat onmiddellijke gelijktrekking resulteert in zowel menselijke rampen hier als rampen daar. Beide groepen en maatschappijen zullen daar kapot aan gaan, dat is gewoon zo. De 'wetenschappelijke' norm van 0.7% tot 1.0% van het BNP - op het eerste gezicht een laag bedrag - komt niet uit de lucht vallen. Daar is goed over nagedacht, inclusief multiplier effecten en dergelijke. 5.0% van het BNP is gewoon veel te veel en - op dit moment - ontwrichtend. Dat vervolgens zeer weinig landen zich aan het advies-minimum houden, is een tweede. Dankzij slavendrijvers-rechts.

Punt is echter dat 'links' en 'progressief' niet alleen aan de smalle eigen groep denkt wanneer het om de charitas en belastingvrije giften gaat, of de ontwikkelingssamenwerking. Dat verwijt snijdt geen hout - ze zetten daar geen dependance van Eton College op ofzo. Ook de SP heeft een internationale focus. Dat dit een proces van de lange adem is - een adem die nog héél lang kan duren dankzij rechtse sabotage - doet daar niets aan af. Zeker wanneer de tegenpartij helemaal geen OSW wilt, en ook wat aan de giftenaftrek wil doen (of: al heeft gedaan).

Het streven is een inclusieve benadering (waarbij een deel van 'links' zal beargumenteren dat niet iedereen op een kluitje moet gaan wonen), en de tot nu toe gerealiseerde daden staven dat ook. Zeker in vergelijking met de tegenovergestelde politieke kleur hint het niet naar een exclusieve vorm van liefdadigheid.

quote:
Ik deel volledig je mening dat we meer hebben aan ontwikkelingshulp dan aan hogere bijstandsuitkeringen.
Dit is een geveinsd en onoprecht standpunt. Extreem-rechts (jij ook) wil de ontwikkelingshulp naar nul.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:13:47 #77
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_164889791
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 18:44 schreef keste010 het volgende:

[..]

Het gaat P_T dan ook niet om liefdadigheid in het algemeen. Het gaat om de liefdadigheid die het afkopen van het schuldgevoel is zodra leed voor iemand's gezicht plaatsvindt en/of diegene aangekeken kan worden zodra hij/zij geen hand uitsteekt. Het zorg dragen voor bijv. een schone leefomgeving voor iedereen is toch vooral een linkse 'hobby'.
De geschiedenis heeft jouw ongelijk al bewezen. Het waren de rijken die gezonde woningen gingen bouwen voor de armen aan het begin van de vorige eeuw.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:31:54 #78
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_164890178
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 00:54 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Rechtvaardigt dat een patent ?
Niets rechtvaardigt een patent.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:34:35 #79
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164890232
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:42:26 #80
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164891597
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 14:13 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De geschiedenis heeft jouw ongelijk al bewezen. Het waren de rijken die gezonde woningen gingen bouwen voor de armen aan het begin van de vorige eeuw.
Ik wacht Keste010 zijn antwoord graag af maar ik heb hier wel een inhoudelijk weerwoord op.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:42:51 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164891608
quote:
En je punt is? Oh nee, dat ga je beantwoorden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:45:52 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164891665
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 14:13 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De geschiedenis heeft jouw ongelijk al bewezen. Het waren de rijken die gezonde woningen gingen bouwen voor de armen aan het begin van de vorige eeuw.
Mensen als David Evekink waren in de 19e eeuw daar al mee bezig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:50:13 #83
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164891754
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mensen als David Evekink waren in de 19e eeuw daar al mee bezig.
http://rond1900.jouwweb.n(...)woningbouw-nederland
https://nl.wikipedia.org/wiki/Arbeiderswoning

Dan ga je vast vragen wat mijn punt is, maar dat weet je dondersgoed. Ondertussen ga je misschien je vrienden of 'denktanks' inschakelen om de wikipedia pagina naar 'liberale' leest te herschrijven.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:51:46 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164891783
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 15:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

http://rond1900.jouwweb.n(...)woningbouw-nederland
https://nl.wikipedia.org/wiki/Arbeiderswoning

Dan ga je vast vragen wat mijn punt is, maar dat weet je dondersgoed. Ondertussen ga je misschien je vrienden of 'denktanks' inschakelen om de wikipedia pagina naar 'liberale' leest te herschrijven.
http://stbog.nl/file/269/(...)itatie-stichting.pdf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:30:38 #85
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_164892527
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 14:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit is een geveinsd en onoprecht standpunt. Extreem-rechts (jij ook) wil de ontwikkelingshulp naar nul.
Ik heb al eerder aangegeven meer ontwikkelingshulp te willen bieden. Ten koste van de uitkeringen, uiteraard.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:32:50 #86
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_164892562
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 15:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

http://rond1900.jouwweb.n(...)woningbouw-nederland
https://nl.wikipedia.org/wiki/Arbeiderswoning

Dan ga je vast vragen wat mijn punt is, maar dat weet je dondersgoed. Ondertussen ga je misschien je vrienden of 'denktanks' inschakelen om de wikipedia pagina naar 'liberale' leest te herschrijven.
Uit jouw bron:

quote:
Betrokken burgers in de steden uit de betere klassen met filantropische, sociaal-christelijke of economische motieven trokken zich het lot aan van de onderklasse, en gingen op zoek naar manieren om de huisvesting en de leefomstandigheden van het proletariaat te verbeteren. Dit werd namelijk door de heersende confessionele en liberale politieke klasse niet gezien als overheidstaak.

Via particulier initiatief werden de eerste woningen gebouwd die speciaal voor arbeiders waren bedoeld. In Amsterdam ontstonden de eerste initiatieven. De Vereeniging ten behoeve der Arbeidersklasse te Amsterdam (VAK) was in 1852 de eerste woningbouwvereniging van Nederland, die een voorbeeldfunctie probeerde te vervullen, bijvoorbeeld met hun eerste (model)blok rug-aan-rugwoningen aan het Amsterdamse Smalle Pad, tegenwoordig Planciusstraat. Zij zette zich in om woningen te bouwen die menswaardige huisvesting boden aan de arbeidersgezinnen in verpauperde buurten van Amsterdam, zoals de Jordaan. Aan de bewoners werden strenge eisen gesteld op het gebied van inkomen, gedrag en fatsoen, wat stelselmatig werd gecontroleerd.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:33:30 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164892567
Ik blijf het jammer vinden dat zich links noemende mensen tegenwoordig vooral actief is met gelul en zo weinig met daadwerkelijk wat doen. Muilhelden van hun idealen.
Deze observatie blijft zo ongelofelijk waar
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Enige wat er over is gebleven van de Arbeidersbeweging is de geïnstitutionaliseerde roep om een overheid die alles moet regelen. Maar was dat altijd het geval? Nee, de Arbeidersbeweging was bezig om arbeiders te scholen, ze verder te brengen, alcoholmisbruik te bestrijden door bijvoorbeeld volkshuizen op te richten, veelbelovende kinderen uit arbeidersgezinnen een hoge opleiding mogelijk te maken (iemand als Wim Kok ging naar Neyenrode).
Niets van dat alles is over.
Verder komen? Wat maken van je leven? Welnee, bijstandsmoeders in de watten leggen, solidair zijn met drie generaties werkloos, dat is wat er over is van Links.
Toen ik 20 was heb ik samen met een stel vrienden die ook een betaalbare woning zochten een woningbouw vereniging opgezet, hebben een pand gekocht en opgeknapt. Het pand staat nog steeds en is overgegaan in een andere WBV.
Waarom? Omdat het kon!
Zie de linkse kliek hier heel goed googelen maar vraag me oprecht af, wat dragen jullie nu eigenlijk écht bij in de reeele wereld. Je hoeft de vraag niet te beantwoorden, dat wordt toch alleen maar oudbakken brood met beledigde leverworst. Vraag het jezelf eens af. Waarom heb je nooit een school gebouwd in een derde wereld land. Waarom heb je geen stichting opgezet die wat veranderde in de wereld.
Zie dat wel van veel christelijke mensen, nu heb ik de pleuris aan gristenen, maar daarvoor heb ik respect.
Loop eens naar de spiegel en denk aan wat JFK zei:


Vraag je maar eens af, wat heb je nu daadwerkelijk gedaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:38:48 #88
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_164892643
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik blijf het jammer vinden dat zich links noemende mensen tegenwoordig vooral actief is met gelul en zo weinig met daadwerkelijk wat doen. Muilhelden van hun idealen.
Deze observatie blijft zo ongelofelijk waar

[..]

Toen ik 20 was heb ik samen met een stel vrienden die ook een betaalbare woning zochten een woningbouw vereniging opgezet, hebben een pand gekocht en opgeknapt. Het pand staat nog steeds en is overgegaan in een andere WBV.
Waarom? Omdat het kon!
Zie de linkse kliek hier heel goed googelen maar vraag me oprecht af, wat dragen jullie nu eigenlijk écht bij in de reeele wereld. Je hoeft de vraag niet te beantwoorden, dat wordt toch alleen maar oudbakken brood met beledigde leverworst. Vraag het jezelf eens af. Waarom heb je nooit een school gebouwd in een derde wereld land. Waarom heb je geen stichting opgezet die wat veranderde in de wereld.
Zie dat wel van veel christelijke mensen, nu heb ik de pleuris aan gristenen, maar daarvoor heb ik respect.
Loop eens naar de spiegel en denk aan wat JFK zei:


Vraag je maar eens af, wat heb je nu daadwerkelijk gedaan.
Het heeft weinig zin om iets op te bouwen als dat door het neoliberalisme nog sneller word afgebroken, of geprivatiseerd, gecorrumpeerd, gedemoniseerd of gewoon gejat.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:39:31 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164892656
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Uit jouw bron:

[..]

Tja, sneller gegoegeld dan gelezen dus.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:40:39 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164892675
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het heeft weinig zin om iets op te bouwen als dat door het neoliberalisme nog sneller word afgebroken, of geprivatiseerd, gecorrumpeerd, gedemoniseerd of gewoon gejat.
Kijk, dit bedoel ik, grote bek maar niets doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:48:52 #91
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_164892800
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk, dit bedoel ik, grote bek maar niets doen.
Hebben ze jouw WBV ook geprivatiseerd?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:50:43 #92
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164894191
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik heb al eerder aangegeven meer ontwikkelingshulp te willen bieden. Ten koste van de uitkeringen, uiteraard.
Áls je het al zou willen dan is dat ten faveure van het eigen bedrijfsleven. Dus een denivellerende herijking van de overheidsbestedingen. Gebonden ontwikkelingshulp. Ik zal de quotes er maar niet bij pakken maar je vond Koenders maar een "teveel wereldverbeteraar". Je bent gewoon niet oprecht, een terugkerend probleem in de discussies.

http://www.mo.be/artikel/(...)rtig-procent-verlies

quote:
3s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Uit jouw bron:

[..]

Dit dus; je stopt waar de tekst relevant begint te worden.

"Kleine woningen[bewerken]

Met menswaardige huisvesting voor de uitverkoren gezinnen werd in de tweede helft van de negentiende eeuw en de eerste decennia van de twintigste eeuw doorgaans een kleine woning bedoeld van 15 tot 20 vierkante meter, meestal met één kamer met bedsteden en soms twee kamers voor arbeidersgezinnen die dit konden betalen, meestal zonder stromend water, bad of douche, een alkoof met een stoof waar werd gekookt en een privaat (toilet), dat soms nog moest worden gedeeld met anderen in het complex. Op het platteland waren de arbeiderswoningen doorgaans wat ruimer, en hadden de woningen ook een eigen zolder met een of meer slaapvertrekken. De huur vanaf enkele kwartjes per week bleek voor de meeste arbeiders al problematisch ondanks kinderarbeid van zonen en dochters.

Druppel op gloeiende plaat[bewerken]

In de praktijk bleek het zeer lastig om woningen te bouwen tegen een kostendekkende huurprijs die nog betaalbaar waren voor grote delen van de arbeidersbevolking. Ondanks de eenvoudige bouw en het kleine oppervlak per woning bleken de gebouwde woningen van de filantropisch ingestelde bouwmaatschappijen en bouwverenigingen slechts betaalbaar voor een beter geschoolde en betaalde bovenklasse van de arbeiders. Door de voortdurende toestroom van nieuwe arme landarbeiders naar de stad heeft het weinig kunnen bijdragen aan het beëindigen van de slechte leefomstandigheden van de arbeidersklasse.

Overheidstaak[bewerken]
Rond 1900 kwam men in brede kring tot het inzicht dat het bouwen van arbeiderswoningen en het opheffen van de erbarmelijke leefomstandigheden van laagbetaalde arbeiders niet mogelijk waren zonder overheidssteun. De steun voor overheidsingrijpen was dusdanig gegroeid, dat het kabinet-Pierson wet- en regelgeving daarop aanpaste, zoals de invoering van de Woningwet, de Gezondheidswet, de Leerplichtwet en de Ongevallenwet. Vooral dankzij de eerste twee wetten werd volkshuisvesting hoe langer hoe meer een overheidstaak, waarbij de woningcorporaties een doorslaggevende rol kregen in de twintigste eeuw."


quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het heeft weinig zin om iets op te bouwen als dat door het neoliberalisme nog sneller word afgebroken, of geprivatiseerd, gecorrumpeerd, gedemoniseerd of gewoon gejat.
Er is veel onderzoek gedaan naar de Amerikaanse context, maar de 'Routledge Companion to Philanthropy' (2016) is vrij duidelijk voor wat betreft Nederland.

"In Europe, however, persons with a left-wing political orientation are found to be more active participants in voluntary associations (Van Oorschot et al. 2006). A study on philanthropy in the Netherlands found that persons with a left-wing political orientation are more likely to give to charitable organizations (Bekkers and Wiepking, 2006). Hughes and Luksetich (1999) found that total private contributions to art museums are higher in states with a higher proportion of the population voting Republican in presidential elections."

Punt. Misschien moeten Koch en co wat beter hun best doen in de werkelijkheid aanpassen :)
http://www.psychologicals(...)emic-dishonesty.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Reality-based_community

Zat studies die geen doorgang vinden of worden geblokkeerd vanwege politieke en economische sensibiliteit (absoluut geen grapje!), vooral wanneer meer dan ooit universiteiten worden aangespoord om in dienst te staan van de multinationals d.m.v. toegepast onderzoek (typisch VVD beleid).

quote:
Uit onderzoek onder Nederlandse beleggers blijkt dat beleggers die links stemmen zich in het algemeen socialer gedragen dan beleggers die rechts stemmen. Linkse kiezers doen bijvoorbeeld meer vrijwilligerswerk en zijn vaker geregistreerd als orgaandonor dan rechtse kiezers. Dit suggereert dat rechtse kiezers zich meer volgens het economische standaardmodel gedragen, waarin mensen alleen proberen hun eigen geluk te maximaliseren en zich niet pro-sociaal gedragen.
http://www.corporate-engagement.com/research/86

Zo is het, en niet anders. Waarbij trouwens voor wat betreft 'rechts' ook weer een duidelijk onderscheid bestaat tussen christelijke kiezers en niet-christelijke kiezers (m.u.v. de SGP).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:50:47 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164894193
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hebben ze jouw WBV ook geprivatiseerd?
Is altijd een stichting gebleven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:52:22 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164894218
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Áls je het al zou willen dan is dat ten faveure van het eigen bedrijfsleven. Dus een denivellerende herijking van de overheidsbestedingen. Gebonden ontwikkelingshulp. Ik zal de quotes er maar niet bij pakken maar je vond Koenders maar een "teveel wereldverbeteraar". Je bent gewoon niet oprecht, een terugkerend probleem in de discussies.

http://www.mo.be/artikel/(...)rtig-procent-verlies

[..]

Dit dus; je stopt waar de tekst relevant begint te worden.

[..]

Er is veel onderzoek gedaan naar de Amerikaanse context, maar de 'Routledge Companion to Philanthropy' is vrij duidelijk voor wat betreft Nederland.

"In Europe, however, persons with a left-wing political orientation are found to be more active participants in voluntary associations (Van Oorschot et al. 2006). A study on philanthropy in the Netherlands found that persons with a left-wing political orientation are more likely to give to charitable organizations (Bekkers and Wiepking, 2006). Hughes and Luksetich (1999) found that total private contributions to art museums are higher in states with a higher proportion of the population voting Republican in presidential elections."

Punt. Misschien moeten Koch en co wat beter hun best doen in de werkelijkheid aanpassen :)
http://www.psychologicals(...)emic-dishonesty.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Reality-based_community

Zat studies die geen doorgang vinden of worden geblokkeerd vanwege politieke en economische sensibiliteit (absoluut geen grapje!), vooral wanneer meer dan ooit universiteiten worden aangespoord om in dienst te staan van de multinationals d.m.v. toegepast onderzoek (typisch VVD beleid).

[..]

http://www.corporate-engagement.com/research/86

Zo is het, en niet anders. Waarbij trouwens voor wat betreft 'rechts' ook weer een duidelijk onderscheid bestaat tussen christelijke kiezers en niet-christelijke kiezers (m.u.v. de SGP).
Wederom héél goed gegoegeld, maar niet veel meer dan dat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:56:43 #95
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164894278
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wederom héél goed gegoegeld, maar niet veel meer dan dat.
Natuurlijk, om jouw generaliserende onzin te ontkrachten ga ik het niet uit mijn duim zuigen.

Het heeft ook in ESB gestaan (Economisch Statistische Berichten), bepaald geen linkse publicatie, onder de titel "Sociaal gedrag linkse en rechtse kiezers".

Het duimen zuigen laat ik aan jou over. Overigens kun je aan dat 'sociale gedrag' ook weer een Ayn Rand achtige spin geven, dat "altruïsme het kwaad" is (één van de idolen van Rutte).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:59:52 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164894319
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Natuurlijk, om jouw generaliserende onzin te ontkrachten ga ik het niet uit mijn duim zuigen.

Het heeft ook in ESB gestaan (Economisch Statistische Berichten), bepaald geen linkse publicatie, onder de titel "Sociaal gedrag linkse en rechtse kiezers".

Het duimen zuigen laat ik aan jou over. Overigens kun je aan dat 'sociale gedrag' ook weer een Ayn Rand achtige spin geven, dat "altruïsme het kwaad" is (één van de idolen van Rutte).
Heb je niets zien weerleggen over david evekink waar ik over poste. Je kan goed goegelen klopkoek, maar discussie voeren is wat anders. Als ik je vraag een punt te maken, doe dat eens een keer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_164896407
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het heeft weinig zin om iets op te bouwen als dat door het neoliberalisme nog sneller word afgebroken, of geprivatiseerd, gecorrumpeerd, gedemoniseerd of gewoon gejat.
Dat ben ik met je eens, we zullen eerst en vooral de neoliberalen van hun troon moeten stoten. Dat kan pas gebeuren wanneer het volk in de gaten krijgt hoe slecht het neoliberale beleid uitpakt voor de meeste mensen. Helaas komen de massamedia echter steeds meer in handen van neoliberale geesten. In de Nederlandse politiek zijn de PvdD en de SP het beste tegengif, deze partijen zijn uitgesproken anti-neoliberaal.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164896650
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Toen ik 20 was heb ik samen met een stel vrienden die ook een betaalbare woning zochten een woningbouw vereniging opgezet, hebben een pand gekocht en opgeknapt. Het pand staat nog steeds en is overgegaan in een andere WBV.
Waarom? Omdat het kon!
Ja, dat kon. Voltooid verleden tijd. Hoe moet een groep mensen van rond de 20 in deze tijd een woning kopen en dat opknappen (ook dat kost aardig wat geld aan materialen)? Dat kunnen ze niet betalen, ook niet als het een opknappertje is, en van de bank krijgen ze hiervoor geen lening. De woningen waren wat minder duur toen jij 20 was. Verder heb jij wel een goed punt dat de linkse mensen niet alleen erover moeten praten maar ook moeten handelen, dit zal echter in het centrum van de politieke macht moeten gebeuren: word lid van de PvdD of de SP, leg je vrienden en familieleden het een en ander over politiek uit, richt een progressieve niet-partijgebonden organisatie op die het land intrekt...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164897071
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, dat kon. Voltooid verleden tijd. Hoe moet een groep mensen van rond de 20 in deze tijd een woning kopen en dat opknappen (ook dat kost aardig wat geld aan materialen)? Dat kunnen ze niet betalen, ook niet als het een opknappertje is, en van de bank krijgen ze hiervoor geen lening. De woningen waren wat minder duur toen jij 20 was. Verder heb jij wel een goed punt dat de linkse mensen niet alleen erover moeten praten maar ook moeten handelen, dit zal echter in het centrum van de politieke macht moeten gebeuren: word lid van de PvdD of de SP, leg je vrienden en familieleden het een en ander over politiek uit, richt een progressieve niet-partijgebonden organisatie op die het land intrekt...
Dat is op dit moment lastig ja.

Daarom is trouwens het D66-plan wel interessant. Door vaste en tijdelijke contracten samen te voegen krijgen oudere werknemers met een lange staat van dienst meer onzekerheid, maar voor wie in de 20 is wordt het daarmee ongetwijfeld veel makkelijker om een huis te kunnen kopen.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 20:33:08 #100
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164897162
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je niets zien weerleggen over david evekink waar ik over poste. Je kan goed goegelen klopkoek, maar discussie voeren is wat anders. Als ik je vraag een punt te maken, doe dat eens een keer.
Ik word geacht om precies op één willekeurig geval in te gaan? Je dumpt doodleuk een link zonder uitleg, dat slechts één zeer specifieke stichting behandelt (een kleine instelling, voeg ik er aan toe). Het behandelt niet de grote getallen. Het weerlegt geenszins de twee links waar jij op reageert.

De allereerste armenwoningen en woningbouwvereniging (in 1852) werd trouwens helemaal niet door de superrijken opgezet. Welgestelden, zeker, maar er zaten ook artsen en advocaten tussen. Dat zijn niet de superrijken. Daarom waren er ook minimaal twintig donateurs voor nodig om het allereerste kleine begin van start te krijgen.

Verder is het gewoon een feit dat de private weldoenerij pas écht van start ging toen ook de overheid zich ermee ging bemoeien. De literatuurstudie van de parlementaire enquete naar woningbouwcorporaties merkt op:

"Aan het einde van de 19e eeuw groeit het besef dat de vrije markt niet in staat is het kwantitatieve maar vooral ook kwalitatieve woningprobleem op te lossen. De liberale instelling «Maatschappij tot nut van ’t Algemeen» speelt een belangrijke rol in de meningsvorming met betrekking tot volkshuisvesting. In het in 1896 in opdracht van de Maatschappij geschreven rapport «Het vraagstuk der volkshuisvesting» wordt een voorname rol voor woningcorporaties en overheidsfinanciering van die corporaties bepleit. De auteurs wijzen op de voordelen van collectief eigendom: «Zodra men den arbeider eigenaar maakt van zijne woning, belemmert men hem in zijn vrijheid van beweging en kluistert men hem vast aan een moeilijk realiseerbaar onroerend goed, waarvan hij de reparatieën vaak niet kan betalen en dat hem te groot kan worden als hij oud wordt, te klein als zijn gezin aangroeit»."

Het besef tot noodzaak van overheidsinmenging op de woningmarkt groeit mede doordat, in vergelijking met het midden van de 19e eeuw, het politieke klimaat ingrijpend is veranderd door de opkomst van sociaalde-mocraten en confessionele partijen47.Door de bewustwording van de leefomstandigheden in relatie tot de volksgezondheid binnen de toenmalige woningsector, besluit de overheid in 1901 om de woningsector op nationaal niveau te reguleren en een Woningwet vast te stellen."


Pas ná dit besluit kwam de private weldoenerij echt van de grond en verbeterden zowel de kwaliteit als kwantiteit aanzienlijk (met als gevolg een productievere beroepsbevolking enzovoorts). Zoals je hierboven kunt lezen is het nota bene de grootste charitatieve organisatie geweest die dit aankaartte. Dat is typerend.

Dat in veel gevallen overheidsbemoeienis hand in hand gaat met particulier initiatief is niet verrassend - daar ligt immers gewoon hetzelfde draagvlak en sociale verantwoordelijkheidsgevoel aan ten grondslag. Kijk maar naar de landen die hoog scoren op vrijwilligerswerk, of veel aan goede delen geven. Ondanks de uitzonderingen op de regel correleert dit gewoon sterk.

Het klinkt wel heel leuk dat privaat initiatief de 'verzorgingsstaat' kan vervangen, maar de volunteer rate liep in de Reagan jaren gewoon significant terug (google maar...), zelfs in de voorspoedige jaren na 1984. Het geven aan goede doelen ook. Is dat verbazend? Ik denk het niet. Reagan zijn praatjes over community pride en volunteerism waren voor een gedeelte een schaamlap om hardvochtigheid te verhullen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_164897189
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is op dit moment lastig ja.

Daarom is trouwens het D66-plan wel interessant. Door vaste en tijdelijke contracten samen te voegen krijgen oudere werknemers met een lange staat van dienst meer onzekerheid, maar voor wie in de 20 is wordt het daarmee ongetwijfeld veel makkelijker om een huis te kunnen kopen.
Ik zie meer heil in het transformeren van de arbeidswetgeving naar hoe het in de jaren 70/80 was. Dat als uitgangspunt nemen in ieder geval, je kan het lichtjes aanpassen. Natuurlijk moet je een flexibele schil kunnen hebben maar die flexibele schil hoeft niet heel erg groot te zijn. Laat vast het uigangspunt zijn en sta flexibel enkel toe in uitzonderingen; voor seizoensgebonden werk en indien er een ontheffing wordt gegeven door het ministerie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164897226
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zie meer heil in het transformeren van de arbeidswetgeving naar hoe het in de jaren 70/80 was. Dat als uitgangspunt nemen in ieder geval, je kan het lichtjes aanpassen. Natuurlijk moet je een flexibele schil kunnen hebben maar die flexibele schil hoeft niet heel erg groot te zijn. Laat vast het uigangspunt zijn en sta flexibel enkel toe in uitzonderingen; voor seizoensgebonden werk en indien er een ontheffing wordt gegeven door het ministerie.
Dan is volgend jaar ineens al het werk 'seizoensgebonden'. :D
pi_164897240
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:34 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Stopte met lezen na "Ik wordt". :@
Hoewel ik met jouw spellingsnazisme sympathiseer kan je exact dezelfde reactie gebruiken voor sommige rechtse mensen die hier reageren. Het is opvallend dat jij als uitgesproken neo-liberaal bij Klopkoek wel zo reageert en bij onze rechtse forumgenoten niet. :)

Gelieve de volgende keer inhoudelijk te reageren of niet te reageren. Laten we het hier een beetje ontopic houden, het onderwerp is er belangrijk genoeg voor.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164897266
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan is volgend jaar ineens al het werk 'seizoensgebonden'. :D
Nee hoor, de overheid kan een lijstje maken - jaarlijks geupdate - wat wel en niet seizoensgebonden is. Bovendien kunnen hiervoor enkele heldere criteria worden opgesteld. Het past helemaal bij het neoliberale denken om dat invullen aan de werkgevers over te laten maar dat moeten we natuurlijk juist niet doen, we moeten het overlaten aan de samenleving om dat in te vullen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164897400
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor, de overheid kan een lijstje maken - jaarlijks geupdate - wat wel en niet seizoensgebonden is. Bovendien kunnen hiervoor enkele heldere criteria worden opgesteld. Het past helemaal bij het neoliberale denken om dat invullen aan de werkgevers over te laten maar dat moeten we natuurlijk juist niet doen, we moeten het overlaten aan de samenleving om dat in te vullen.
Hoe dan ook, ik weet niet wat jij in je hoofd hebt, maar ons bedrijf heeft bijv. ongeveer 10 flexibele krachten per 1 'vaste' kracht en dat kan ook echt niet anders.

Het probleem zit hem in het verschil tussen 'vaste' krachten die telkens een tijdelijk contract van een jaar krijgen en mensen met een echt vast contract. Dat verschil zou het liefst moeten verdwijnen.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 20:52:37 #106
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164897588
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoewel ik met jouw spellingsnazisme sympathiseer kan je exact dezelfde reactie gebruiken voor sommige rechtse mensen die hier reageren. Het is opvallend dat jij als uitgesproken neo-liberaal bij Klopkoek wel zo reageert en bij onze rechtse forumgenoten niet. :)

Gelieve de volgende keer inhoudelijk te reageren of niet te reageren. Laten we het hier een beetje ontopic houden, het onderwerp is er belangrijk genoeg voor.
Wat denk jij van het punt dat ik maak?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_164900102
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoewel ik met jouw spellingsnazisme sympathiseer kan je exact dezelfde reactie gebruiken voor sommige rechtse mensen die hier reageren. Het is opvallend dat jij als uitgesproken neo-liberaal bij Klopkoek wel zo reageert en bij onze rechtse forumgenoten niet. :)

Gelieve de volgende keer inhoudelijk te reageren of niet te reageren. Laten we het hier een beetje ontopic houden, het onderwerp is er belangrijk genoeg voor.
Dat is puur toeval; ik kwam toevallig net het topic binnen terwijl ik het doorgaans niet lees. Tevens ben ik niet rechts. Spellingsnazi wil ik best voor m'n rekening nemen.

Verder dien je gewoon niet te zeiken.
pi_164900215
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat denk jij van het punt dat ik maak?
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:33 schreef Klopkoek het volgende:
Pas ná dit besluit kwam de private weldoenerij echt van de grond en verbeterden zowel de kwaliteit als kwantiteit aanzienlijk (met als gevolg een productievere beroepsbevolking enzovoorts). Zoals je hierboven kunt lezen is het nota bene de grootste charitatieve organisatie geweest die dit aankaartte. Dat is typerend.

Dat in veel gevallen overheidsbemoeienis hand in hand gaat met particulier initiatief is niet verrassend - daar ligt immers gewoon hetzelfde draagvlak en sociale verantwoordelijkheidsgevoel aan ten grondslag. Kijk maar naar de landen die hoog scoren op vrijwilligerswerk, of veel aan goede delen geven. Ondanks de uitzonderingen op de regel correleert dit gewoon sterk.

Het klinkt wel heel leuk dat privaat initiatief de 'verzorgingsstaat' kan vervangen, maar de volunteer rate liep in de Reagan jaren gewoon significant terug (google maar...), zelfs in de voorspoedige jaren na 1984. Het geven aan goede doelen ook. Is dat verbazend? Ik denk het niet. Reagan zijn praatjes over community pride en volunteerism waren voor een gedeelte een schaamlap om hardvochtigheid te verhullen.
Ik denk dat jij hier gelijk in hebt. In Nederland zag je het ook: Rutte die opriep om meer aan mantelzorg te doen op het moment dat er fors werd bezuinigd op de ouderenzorg.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_164900341
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoe dan ook, ik weet niet wat jij in je hoofd hebt, maar ons bedrijf heeft bijv. ongeveer 10 flexibele krachten per 1 'vaste' kracht en dat kan ook echt niet anders.
Dat kan ik niet beoordelen, verreweg de meeste bedrijven hebben geen grote flexibele schil nodig.
Verder is de ene flexibele schil de andere niet. Als er een gunstige vraag/aanbodverhouding is voor de werknemers (hooggequalificeerde mensen) dan is het geen probleem dat er sprake is van flexibele arbeid, op het moment dat er 10 werknemers zijn voor 20 banen dan is het wel een probleem, dan krijg je een neerwaartse spiraal.
Het punt is dat de overheid op dit vlak veel meer aan regulering moet doen.

quote:
Het probleem zit hem in het verschil tussen 'vaste' krachten die telkens een tijdelijk contract van een jaar krijgen en mensen met een echt vast contract. Dat verschil zou het liefst moeten verdwijnen.
^O^
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:38:07 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164900485
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, dat kon. Voltooid verleden tijd. Hoe moet een groep mensen van rond de 20 in deze tijd een woning kopen en dat opknappen (ook dat kost aardig wat geld aan materialen)? Dat kunnen ze niet betalen, ook niet als het een opknappertje is, en van de bank krijgen ze hiervoor geen lening. De woningen waren wat minder duur toen jij 20 was. Verder heb jij wel een goed punt dat de linkse mensen niet alleen erover moeten praten maar ook moeten handelen, dit zal echter in het centrum van de politieke macht moeten gebeuren: word lid van de PvdD of de SP, leg je vrienden en familieleden het een en ander over politiek uit, richt een progressieve niet-partijgebonden organisatie op die het land intrekt...
Stichting oprichten, businessplan maken, je moet uit de box denken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 28 augustus 2016 @ 09:02:31 #111
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_164905763
De overheid moet dit, de overheid moet dat. De overheid ziet al niet eens kans haar huidige taken goed uit te voeren en geeft nu al de helft van het bnp uit. Waar moet dat geld vandaan komen voor al dat moois?
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 28 augustus 2016 @ 09:04:17 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164905772
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 09:02 schreef Paper_Tiger het volgende:
De overheid moet dit, de overheid moet dat. De overheid ziet al niet eens kans haar huidige taken goed uit te voeren en geeft nu al de helft van het bnp uit. Waar moet dat geld vandaan komen voor al dat moois?
De rijken moeten dat betalen, dat begrijp je toch wel? En als dat op is en je socialistische economie gaat nog verder kapot komt dat door Amerika.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 28 augustus 2016 @ 09:32:53 #113
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_164905970
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 09:02 schreef Paper_Tiger het volgende:
De overheid moet dit, de overheid moet dat. De overheid ziet al niet eens kans haar huidige taken goed uit te voeren en geeft nu al de helft van het bnp uit. Waar moet dat geld vandaan komen voor al dat moois?
Ophouden met marktpropaganda kost geen geld.
The view from nowhere.
  zondag 28 augustus 2016 @ 09:40:47 #114
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_164906038
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 09:32 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ophouden met marktpropaganda kost geen geld.
levert niks op ook. Volgende idee graag.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 28 augustus 2016 @ 09:49:52 #115
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_164906125
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik blijf het jammer vinden dat zich links noemende mensen tegenwoordig vooral actief is met gelul en zo weinig met daadwerkelijk wat doen. Muilhelden van hun idealen.
Deze observatie blijft zo ongelofelijk waar

[..]

Toen ik 20 was heb ik samen met een stel vrienden die ook een betaalbare woning zochten een woningbouw vereniging opgezet, hebben een pand gekocht en opgeknapt. Het pand staat nog steeds en is overgegaan in een andere WBV.
Waarom? Omdat het kon!
Zie de linkse kliek hier heel goed googelen maar vraag me oprecht af, wat dragen jullie nu eigenlijk écht bij in de reeele wereld. Je hoeft de vraag niet te beantwoorden, dat wordt toch alleen maar oudbakken brood met beledigde leverworst. Vraag het jezelf eens af. Waarom heb je nooit een school gebouwd in een derde wereld land. Waarom heb je geen stichting opgezet die wat veranderde in de wereld.
Zie dat wel van veel christelijke mensen, nu heb ik de pleuris aan gristenen, maar daarvoor heb ik respect.
Loop eens naar de spiegel en denk aan wat JFK zei:


Vraag je maar eens af, wat heb je nu daadwerkelijk gedaan.
Weer eens lekker aan het moraliseren. Toen jij 20 was, was Nederland socialistisch en werden idealen nog gewaardeerd, en werd gemeenschapszin ondersteund door overheid en cultuur. Tegenwoordig niet meer. Met een stel vrienden aan een huis werken klinkt ouderwets. Vrienden? Wat een gelul. Samen aan een huis werken. Van wie is dat huis dan? Op dat soort ideeen is de samenleving niet meer ingericht. De samenleving is nu individualistisch, maar onvoldoende veilig om je te kunnen veroorloven af te wijken. Je doet niks meer samen. Je moet vooral oppassen dat je niet opgeknoopt wordt door agressief rechts (degenen die deze nieuwe situatie hebben doorgedrukt).

De meeste mensen richten zich nu op overleven. Als gemeenschap heb je minder middelen nodig dan individuen, die allemaal individueel voldoende middelen moeten vergaren om zich veilig te kunnen voelen. Want iedere afhankelijkheid van anderen is gekkenwerk is tijden van gecultiveerd egoisme.

[ Bericht 3% gewijzigd door deelnemer op 28-08-2016 09:59:14 ]
The view from nowhere.
  zondag 28 augustus 2016 @ 10:18:11 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164906422
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 09:49 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Weer eens lekker aan het moraliseren. Toen jij 20 was, was Nederland socialistisch en werden idealen nog gewaardeerd, en werd gemeenschapszin ondersteund door overheid en cultuur. Tegenwoordig niet meer. Met een stel vrienden aan een huis werken klinkt ouderwets. Vrienden? Wat een gelul. Samen aan een huis werken. Van wie is dat huis dan? Op dat soort ideeen is de samenleving niet meer ingericht. De samenleving is nu individualistisch, maar onvoldoende veilig om je te kunnen veroorloven af te wijken. Je doet niks meer samen. Je moet vooral oppassen dat je niet opgeknoopt wordt door agressief rechts (degenen die deze nieuwe situatie hebben doorgedrukt).

De meeste mensen richten zich nu op overleven. Als gemeenschap heb je minder middelen nodig dan individuen, die allemaal individueel voldoende middelen moeten vergaren om zich veilig te kunnen voelen. Want iedere afhankelijkheid van anderen is gekkenwerk is tijden van gecultiveerd egoisme.
Het is een voorbeeld, jij gaat in op dat voorbeeld ipv op wat ik duidelijk probeer te maken. Je zwelgt verder in negativiteit en vroeger was alles beter gejammer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 28 augustus 2016 @ 10:35:51 #117
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164906670
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 09:02 schreef Paper_Tiger het volgende:
De overheid moet dit, de overheid moet dat. De overheid ziet al niet eens kans haar huidige taken goed uit te voeren
Zolang men braaf op de nepotistische VVD blijft stemmen zal dat niet veranderen. De overheid is met de jaren helaas steeds meer de Italiaanse/Amerikaanse kant op gegaan. Het publieke zorgstelsel is compleet vernaggeld en na de VS het meest inefficiënte van de Westerse wereld (blijft veel aan strijkstokjes kleven).
https://www.ftm.nl/artike(...)el-geen-groot-succes
https://www.ftm.nl/artike(...)s-gaat-naar-overhead

quote:
en geeft nu al de helft van het bnp uit. Waar moet dat geld vandaan komen voor al dat moois?
Consistent en zonder ophouden leugens en onwaarheden verkondigen is in ieder geval gratis.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:23:59 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164907487
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 10:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zolang men braaf op de nepotistische VVD blijft stemmen zal dat niet veranderen. De overheid is met de jaren helaas steeds meer de Italiaanse/Amerikaanse kant op gegaan. Het publieke zorgstelsel is compleet vernaggeld en na de VS het meest inefficiënte van de Westerse wereld (blijft veel aan strijkstokjes kleven).
https://www.ftm.nl/artike(...)el-geen-groot-succes
https://www.ftm.nl/artike(...)s-gaat-naar-overhead

[..]

Consistent en zonder ophouden leugens en onwaarheden verkondigen is in ieder geval gratis.
Dus wat je zegt is dat hoe de overheid zaken aan heeft gepakt niet deugd? Ben ik met je eens, toen ik nog particulier verzekerd was voor de invoering van het zorgstelsel betaalde ik minder dan de helft aan premie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:32:48 #119
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164907665
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus wat je zegt is dat hoe de overheid zaken aan heeft gepakt niet deugd? Ben ik met je eens, toen ik nog particulier verzekerd was voor de invoering van het zorgstelsel betaalde ik minder dan de helft aan premie.
Op het vorige gezuig typte ik een uitgebreide post - geen enkele reactie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:37:26 #120
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_164907769
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 09:02 schreef Paper_Tiger het volgende:
De overheid moet dit, de overheid moet dat. De overheid ziet al niet eens kans haar huidige taken goed uit te voeren en geeft nu al de helft van het bnp uit. Waar moet dat geld vandaan komen voor al dat moois?
Geld zat:

NWS / Panama Papers: 'Megaschandaal' belastingontduiking #3
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:38:48 #121
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_164907792
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is een voorbeeld, jij gaat in op dat voorbeeld ipv op wat ik duidelijk probeer te maken. Je zwelgt verder in negativiteit en vroeger was alles beter gejammer.
Bij vroeger denk ik terug aan de tijd voordat rechts Nederland de boel had ondergekotst (figuurlijk gesproken). Toen mensen nog van alles konden gaan doen, zonder zich druk te maken over de vraag of je dat wel gaat overleven. De tijd dat 16 jaar oud zijn nog geen nadeel was, omdat iemand van 46 je probeert te pakken op het feit dat je nog groen achter de oren bent. Toen onschuld niet levensbedreigend was, en het ondermijnen van mensen voor eigen gewin niet gewaardeerd werd.
The view from nowhere.
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:49:12 #122
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164908038
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:38 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Bij vroeger denk ik terug aan de tijd voordat rechts Nederland de boel had ondergekotst (figuurlijk gesproken). Toen mensen nog van alles konden gaan doen, zonder zich druk te maken over de vraag of je dat wel gaat overleven. De tijd dat 16 jaar oud zijn nog geen nadeel was, omdat iemand van 46 je probeert te pakken op het feit dat je nog groen achter de oren bent. Toen onschuld niet levensbedreigend was, en het ondermijnen van mensen voor eigen gewin niet gewaardeerd werd.
Mooie fantasie heb je.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 28 augustus 2016 @ 11:58:47 #123
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164908252
quote:
14s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mooie fantasie heb je.
Hij zet het m.i. wat te dik aan maar er zit zeker een kleine kern van waarheid in. Dit soort gedrags- en gevoelsverandering (bijv. empathie) is tot een bepaalde hoogte te staven.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:00:14 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164908278
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:38 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Bij vroeger denk ik terug aan de tijd voordat rechts Nederland de boel had ondergekotst (figuurlijk gesproken). Toen mensen nog van alles konden gaan doen, zonder zich druk te maken over de vraag of je dat wel gaat overleven. De tijd dat 16 jaar oud zijn nog geen nadeel was, omdat iemand van 46 je probeert te pakken op het feit dat je nog groen achter de oren bent. Toen onschuld niet levensbedreigend was, en het ondermijnen van mensen voor eigen gewin niet gewaardeerd werd.
Natuurlijk, vroeger was alles beter.
:')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:04:18 #125
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164908361
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Op het vorige gezuig typte ik een uitgebreide post - geen enkele reactie.
gek genoeg als ik jou een directe vraag stel reageer je ook meestal niet, en zeker niet met een antwoord.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:05:06 #126
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164908377
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

gek genoeg als ik jou een directe vraag stel reageer je ook meestal niet, en zeker niet met een antwoord.
Waardoor zal dat komen... nu heb ik me laten verleiden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:05:18 #127
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164908382
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hij zet het m.i. wat te dik aan maar er zit zeker een kleine kern van waarheid in. Dit soort gedrags- en gevoelsverandering (bijv. empathie) is tot een bepaalde hoogte te staven.
https://www.theguardian.c(...)-liberalism-european
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:10:33 #128
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164908482
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 11:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit soort gedrags- en gevoelsverandering (bijv. empathie) is tot een bepaalde hoogte te staven.
Zelfs als dat al kan dan zal blijken dat empathie alleen maar toegenomen is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:11:43 #129
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164908505
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 22:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat jij hier gelijk in hebt. In Nederland zag je het ook: Rutte die opriep om meer aan mantelzorg te doen op het moment dat er fors werd bezuinigd op de ouderenzorg.
Japan, Frankrijk, Nederland, Zweden, Finland en Noorwegen staan bij alle lijstjes en meetmethodes consequent in de top 10 van landen waar particulieren het grootste percentage van hun inkomen aan filantropie besteden. Ook Canada zou je daar bij kunnen scharen aangezien de overheidsuitgaven daar consequent op 45-50% van het BNP ligt.

In democratische landen bestaat - ondanks uitzonderingen - 'gewoon' een correlatie tussen de inspanningen door de overheid op dat vlak, en wat de burgers doen. Kijk ook maar naar welke landen hoog scoren bij vrijwilligerswerk (volunteerism). Het ene vult het andere aan, en andersom.

In de Verenigde Staten is het gewoon feitelijk waar dat de 'volunteer rate' af nam in de Reagan jaren (zelfs ná 1984), evenals de bereidheid om aan de charitas en goede doelen te geven.

Dat is mijn bescheiden opvatting althans.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:29:25 #130
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164908787
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_164908824
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 22:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Stichting oprichten, businessplan maken, je moet uit de box denken.
Iedereen moet maar out of the box denken. Hoe realistisch is dat? :')

Niet iedereen (sterker nog; slechts enkelen) hebben voldoende capaciteiten, financiële middelen en de tijd beschikbaar om te handelen zoals in jouw voorbeeld.

"Even een stichtinkje opzetten" "Een pand kopen" enz. enz. Dat gaat echt lukken zonder startkapitaal ja.

Je zal dit wel weer zien als het denken in onmogelijkheden in plaats van mogelijkheden, maar je moet ook reëel zijn.

Bovendien, als iedereen 'out of the box' moet denken om elementaire zaken uit het leven gedaan te krijgen dan gaat er iets niet goed.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 28 augustus 2016 @ 13:55:43 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164910995
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:31 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Iedereen moet maar out of the box denken. Hoe realistisch is dat? :')

Niet iedereen (sterker nog; slechts enkelen) hebben voldoende capaciteiten, financiële middelen en de tijd beschikbaar om te handelen zoals in jouw voorbeeld.

"Even een stichtinkje opzetten" "Een pand kopen" enz. enz. Dat gaat echt lukken zonder startkapitaal ja.

Je zal dit wel weer zien als het denken in onmogelijkheden in plaats van mogelijkheden, maar je moet ook reëel zijn.

Bovendien, als iedereen 'out of the box' moet denken om elementaire zaken uit het leven gedaan te krijgen dan gaat er iets niet goed.
Ook jij gaat op het voorbeeld in en niet op het punt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_164911088
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 13:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ook jij gaat op het voorbeeld in en niet op het punt.
Nou ja, mijn punt is dus dat er misschien wel een kern van waarheid zit in jouw stelling, maar dat dat dus makkelijker gezegd dan gedaan is. Het is af te vragen hoe reëel dat is.

Want om zo ondernemend te zijn en initiatieven op touw te krijgen moet men bepaalde capaciteiten bezitten (en in voldoende mate), financiële middelen hebben, en de tijd ervoor hebben.

Al die voorwaarden en kwaliteiten zijn schaars en is dus voor het merendeel niet weggelegd denk ik.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 28 augustus 2016 @ 15:02:48 #134
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_164913672
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 13:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nou ja, mijn punt is dus dat er misschien wel een kern van waarheid zit in jouw stelling, maar dat dat dus makkelijker gezegd dan gedaan is. Het is af te vragen hoe reëel dat is.

Want om zo ondernemend te zijn en initiatieven op touw te krijgen moet men bepaalde capaciteiten bezitten (en in voldoende mate), financiële middelen hebben, en de tijd ervoor hebben.

Al die voorwaarden en kwaliteiten zijn schaars en is dus voor het merendeel niet weggelegd denk ik.
Men vergeet dat het alles uitmaakt in welk spoor iemand zit. Een bouwvakkersfamilie zet gemakkelijk zelf een eigen huis in elkaar. Dat zie een familie van musici niet doen.
The view from nowhere.
  zondag 28 augustus 2016 @ 15:21:51 #135
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_164914242
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:02 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Men vergeet dat het alles uitmaakt in welk spoor iemand zit. Een bouwvakkersfamilie zet gemakkelijk zelf een eigen huis in elkaar. Dat zie een familie van musici niet doen.
Die krijgen dan weer bakken met subsidie.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 28 augustus 2016 @ 15:24:37 #136
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164914319
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:21 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Die krijgen dan weer bakken met subsidie.
Bakken? Scheepscontainers!
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_164914421
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:21 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Die krijgen dan weer bakken met subsidie.
Leuk, maar leidt af van het punt dat hij wilde maken. Namelijk dat achtergrond behoorlijk bepalend is voor de kansen in je leven.

Er wordt vaak zo makkelijk gedaan alsof iedereen maar over de noodzakelijke capaciteiten, financiële middelen, en tijd beschikt om te voldoen aan het gewenste ideaalbeeld van ondernemende, initiatiefvolle, creatieve mensen die overal uitdagingen en kansen zien en in oplossingen denken in plaats van in problemen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_164914575
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:31 schreef Tomatenboer het volgende:
Bovendien, als iedereen 'out of the box' moet denken om elementaire zaken uit het leven gedaan te krijgen dan gaat er iets niet goed.
:Y Mooi gezegd. Erg waar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 28 augustus 2016 @ 15:39:59 #139
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_164914681
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Leuk, maar leidt af van het punt dat hij wilde maken. Namelijk dat achtergrond behoorlijk bepalend is voor de kansen in je leven.

Er wordt vaak zo makkelijk gedaan alsof iedereen maar over de noodzakelijke capaciteiten, financiële middelen, en tijd beschikt om te voldoen aan het gewenste ideaalbeeld van ondernemende, initiatiefvolle, creatieve mensen die overal uitdagingen en kansen zien en in oplossingen denken in plaats van in problemen.
Ik ben het met je eens dat het voor een beetje achterstand zorgt.
Niet iedereen hoeft succesvol te zijn. Er zijn meer manieren van gelukkig zijn.
Je moet alleen ophouden om succesvolle mensen te demoniseren.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 28 augustus 2016 @ 15:41:49 #140
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164914727
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 28 augustus 2016 @ 15:43:10 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164914756
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Leuk, maar leidt af van het punt dat hij wilde maken. Namelijk dat achtergrond behoorlijk bepalend is voor de kansen in je leven.

Er wordt vaak zo makkelijk gedaan alsof iedereen maar over de noodzakelijke capaciteiten, financiële middelen, en tijd beschikt om te voldoen aan het gewenste ideaalbeeld van ondernemende, initiatiefvolle, creatieve mensen die overal uitdagingen en kansen zien en in oplossingen denken in plaats van in problemen.
Het ging helemaal niet om de kansen in je leven, het ging erom dat mensen veel te veel lullen en te weinig poetsen. Grote bek over wat er mis zou zijn maar geen fuck bijdragen, daadwerkelijk wat doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 28 augustus 2016 @ 15:43:40 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164914774
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_164914794
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het ging helemaal niet om de kansen in je leven, het ging erom dat mensen veel te veel lullen en te weinig poetsen. Grote bek over wat er mis zou zijn maar geen fuck bijdragen, daadwerkelijk wat doen.
Daar heb ik al op geantwoord. Namelijk dat niet iedereen over de vereiste capaciteiten, financiële middelen en tijd beschikt om initiatieven op te zetten of even een pandje te kopen enz.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 28 augustus 2016 @ 15:46:00 #144
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_164914833
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En weer een linkdump.
Wat is je probleem precies?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 28 augustus 2016 @ 15:46:16 #145
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_164914842
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En weer een linkdump.
Maar wel een goed artikel. Klopkoek pleit hier duidelijk voor een goudstandaard. Beste systeem ooit.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_164914844
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:39 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het voor een beetje achterstand zorgt.
Niet iedereen hoeft succesvol te zijn. Er zijn meer manieren van gelukkig zijn.
Je moet alleen ophouden om succesvolle mensen te demoniseren.
Ik denk eerder dat het andersom is, dat mensen die om wat voor reden dan ook niet helemaal succesvol zijn of het niet redden in de maatschappij, en dat worden er steeds meer, worden weggezet als lui, losers, initiatiefloos, paupers, tokkies enz.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 28 augustus 2016 @ 15:47:43 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164914876
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Daar heb ik al op geantwoord. Namelijk dat niet iedereen over de vereiste capaciteiten, financiële middelen en tijd beschikt om initiatieven op te zetten of even een pandje te kopen enz.
Als je niet over de capaciteiten beschikt om daadwerkelijk wat te doen om de wereld te verbeteren zoals jij meent dat het zou verbeterd moeten worden ben je een chimp met een lobotomie en kan je je maar beter helemaal geen mening aanmeten over politiek.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_164914935
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je niet over de capaciteiten beschikt om daadwerkelijk wat te doen om de wereld te verbeteren zoals jij meent dat het zou verbeterd moeten worden ben je een chimp met een lobotomie en kan je je maar beter helemaal geen mening aanmeten over politiek.
Onzin, jij doet alsof iedereen wel even de capaciteiten bezit om ondernemend te zijn en initiatieven op te zetten of om voldoende financiële middelen te vergaren om even een pandje te kopen ofzo.

Je snapt zelf ook wel dat ook niet iedereen ondernemer kan worden.

Die kwaliteiten zijn zelfs maar voor een relatief kleine groep van de bevolking weggelegd.

Natuurlijk kan iedereen wel naar Afrika afreizen bijvoorbeeld om vrijwilligerswerk te doen, of hier in Nederland vrijwilligerswerk doen, maar ook daar zijn financiële middelen voor nodig (reis naar Afrika) en tijd nodig. Maar over dergelijke initiatieven hadden we het volgens mij niet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 28 augustus 2016 @ 15:50:25 #149
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_164914958
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:46 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Maar wel een goed artikel. Klopkoek pleit hier duidelijk voor een goudstandaard. Beste systeem ooit.
Het is zelden of nooit duidelijk waar klopkoek voor pleit met zijn posts, als je hem vraagt of hij daadwerkelijk vind wat hij aan link dumpt is hij 9 van de 10 keer boos en zegt hij dat ik zuig en trol.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 28 augustus 2016 @ 15:52:55 #150
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_164915041
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 15:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het andersom is, dat mensen die om wat voor reden dan ook niet helemaal succesvol zijn of het niet redden in de maatschappij, en dat worden er steeds meer, worden weggezet als lui, losers, initiatiefloos, paupers, tokkies enz.
Alleen maar als ze klagen over mensen die het wel hebben gemaakt en daar wel al die offers voor gebracht hebben.
a man convinced against his will is of the same opinion still
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')