abonnement Unibet Coolblue
pi_161992235
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

We hebben in NL eigenlijk een heel complexe vlaktaks, het zou goed zijn de lastendruk flink te verlagen, en heb er niets tegen dat te doen door de schalen te verschuiven en de belastingvrije voet flink te verhogen.
Waar echt geld bespaard kan worden is in alle losse regelingen die moeten worden uitgevoerd door veel.ambtenaren met dure consultants en software, gecontroleerd op fraude etc.

Inderdaad zou alles eens goed versimpeld moeten worden. Waarbij men netto niet eens zal merken dat het veranderd is.

Het geld dat overblijft kun je dan steken in een hogere belastingvrije voet.
Whatever...
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:19:06 #152
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161992279
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gewoon weer importheffingen invoeren.
In ieder geval deglobaliseren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:20:16 #153
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161992300
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:16 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Waar echt geld bespaard kan worden is in alle losse regelingen die moeten worden uitgevoerd door veel.ambtenaren met dure consultants en software, gecontroleerd op fraude etc.

Inderdaad zou alles eens goed versimpeld moeten worden. Waarbij men netto niet eens zal merken dat het veranderd is.

Het geld dat overblijft kun je dan steken in een hogere belastingvrije voet.
Dan wel in combinatie met iets hogere percentages voor de hogere schijven, anders werkt het denivellerend.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:27:54 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161992451
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan wel in combinatie met iets hogere percentages voor de hogere schijven, anders werkt het denivellerend.
Uitstekend
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161992565
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan wel in combinatie met iets hogere percentages voor de hogere schijven, anders werkt het denivellerend.
Prima. Lijkt me fair.

Maar dan ook goede kinderopvang voor normale prijzen voor iedereen die werkt. Er zijn nu zoveel (met name vrouwen)die een heel groot deel van hun parttime loon naar de opvang brengen omdat hun man een goede baan heeft. Ook oneerlijk.

Het allerbelangrijkst vind ik nog de toegankelijkheid vannhet onderwijs voorn iedereen. Dat leenstelsel moet echt worden afgeschaft. Klassen op basisscholennkleiner en docenten moeten veel beter worden opgeleid en betaald.
Whatever...
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:36:55 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161992634
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:33 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Prima. Lijkt me fair.

Maar dan ook goede kinderopvang voor normale prijzen voor iedereen die werkt. Er zijn nu zoveel (met name vrouwen)die een heel groot deel van hun parttime loon naar de opvang brengen omdat hun man een goede baan heeft. Ook oneerlijk.

Het allerbelangrijkst vind ik nog de toegankelijkheid vannhet onderwijs voorn iedereen. Dat leenstelsel moet echt worden afgeschaft. Klassen op basisscholennkleiner en docenten moeten veel beter worden opgeleid en betaald.
Waarom zou ik meer belasting moeten betalen zodat mensen met kinderen meer overhouden als ze beide gaan werken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:38:28 #157
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161992660
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:33 schreef Spanky78 het volgende:
Maar dan ook goede kinderopvang voor normale prijzen voor iedereen die werkt. Er zijn nu zoveel (met name vrouwen)die een heel groot deel van hun parttime loon naar de opvang brengen omdat hun man een goede baan heeft. Ook oneerlijk.

Het allerbelangrijkst vind ik nog de toegankelijkheid vannhet onderwijs voorn iedereen. Dat leenstelsel moet echt worden afgeschaft. Klassen op basisscholennkleiner en docenten moeten veel beter worden opgeleid en betaald.
Ik ben het daar uiteraard mee eens. Daarnaast nog twee belangrijke wijzigingen:
- de afschaffing van het collegegeld voor Nederlanders
- de afschaffing van het verhoogde collegegeld voor een tweede opleiding

Ik zie er geen nadeel in als mensen op latere leeftijd nog studeren terwijl ze al werken en dit zou bovendien het aantal deeltijdstudenten doen toenemen wat ervoor zorgt dat universiteiten hier meer op inspelen met als gevolg dat je uiteindelijk gemakkelijker zelfstandig kan studeren zonder afhankelijk te zijn van vaste contactmomenten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:39:49 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161992691
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben het daar uiteraard mee eens. Daarnaast nog twee belangrijke wijzigingen:
- de afschaffing van het collegegeld voor Nederlanders
- de afschaffing van het verhoogde collegegeld voor een tweede opleiding

Ik zie er geen nadeel in als mensen op latere leeftijd nog studeren terwijl ze al werken en dit zou bovendien het aantal deeltijdstudenten doen toenemen wat ervoor zorgt dat universiteiten hier meer op inspelen met als gevolg dat je uiteindelijk gemakkelijker zelfstandig kan studeren zonder afhankelijk te zijn van vaste contactmomenten.
Jij denkt ook alleen maar aan je eigen belang
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:41:54 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161992756
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:16 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Waar echt geld bespaard kan worden is in alle losse regelingen die moeten worden uitgevoerd door veel.ambtenaren met dure consultants en software, gecontroleerd op fraude etc.

Inderdaad zou alles eens goed versimpeld moeten worden. Waarbij men netto niet eens zal merken dat het veranderd is.

Het geld dat overblijft kun je dan steken in een hogere belastingvrije voet.
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laten we eens beginnen met
het afschaffen van alle subsidies
het afschaffen van alle toe en bijslagen
het afschaffen van kinderbijslag
het afschaffen van alle aftrekposten
het afschaffen van de bestuurslaag provincies
het afschaffen van OWS, SZW
het afschaffen van alle overheidsbemoeienis met sport en cultuur
het afschaffen van alle reintegratie onzin en het afschaffen van het UWV, arbeidsmarkt overlaten aan commerciele partijen zoals uitzendbureaus.
het afschaffen van de waterschappen
het afschaffen van cq verzelfstandigen van het koningshuis, Nederland republiek
Gemeentelijke herindelingen verder doorvoeren
Dit allemaal steken in het verlagen van inkomstenbelasting en andere lastendruk. De betrokken ambtenaren ontslaan danwel inzetten op fraudebestrijding waar ze zichzelf moeten verdienen.
Woningbouw en bouwrijp maken geen overheidstaak meer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:44:52 #160
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_161992820
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

_O_
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:45:03 #161
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161992823
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij denkt ook alleen maar aan je eigen belang
Nee hoor. Ik denk hier in maatschappelijk belang. Nederland moet het economisch hebben van meer waarde toevoegen dan de concurrenten, niet van harder werken voor lagere salarissen. We hebben dus zo'n goed mogelijk opgeleide mensen nodig. Daarom zou ik graag zien dat er geen financiële drempel is om een opleiding te volgen. 2000 euro per jaar vind ik een fors bedrag voor mensen die een mager salaris hebben.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:46:13 #162
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161992857
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik denk hier in maatschappelijk belang.
Sure
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:51:32 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161992975
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik denk hier in maatschappelijk belang. Nederland moet het economisch hebben van meer waarde toevoegen dan de concurrenten, niet van harder werken voor lagere salarissen. We hebben dus zo'n goed mogelijk opgeleide mensen nodig. Daarom zou ik graag zien dat er geen financiële drempel is om een opleiding te volgen. 2000 euro per jaar vind ik een fors bedrag voor mensen die een mager salaris hebben.
Mensen die een richting gaan studeren die economisch van belang is zullen geen moeite hebben hun studie terug te betalen. Pretstudiestudenten wel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:53:24 #164
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161993023
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mensen die een richting gaan studeren die economisch van belang is zullen geen moeite hebben hun studie terug te betalen. Pretstudiestudenten wel.
Ik begrijp niet waarom jij er zoveel moeite mee hebt om dit te begrijpen, er zijn ook tal van maatschappelijk nuttige investeringen terwijl de persoon zelf daar niet rijk van wordt. Denk jij dat wiskundigen en natuurkundigen die meer fundamenteel onderzoek doen net zo goed betaald worden als goede advocaten en artsen? En toch is het maatschappelijk nut niet geringer. Get it?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:55:07 #165
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161993064
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom jij er zoveel moeite mee hebt om dit te begrijpen, er zijn ook tal van maatschappelijk nuttige investeringen terwijl de persoon zelf daar niet rijk van wordt. Denk jij dat wiskundigen en natuurkundigen die meer fundamenteel onderzoek doen net zo goed betaald worden als goede advocaten en artsen? En toch is het maatschappelijk nut niet geringer. Get it?
Wiskunde en natuurkunde zie jij als pretstudies?
LOL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161994123
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wiskunde en natuurkunde zie jij als pretstudies?
LOL
Dat wordt wel een beetje irritant. Dat je nooit eens iets snapt. Of doet alsof.
Of je leest het niet. Of je leest het wel maar begrijpt het niet.
Waardoor je onnozele conclusies trekt.
Het is een uitstekende post van Bram.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 07-05-2016 20:50:22 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 21:08:10 #167
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161994772
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dit kan je in ieder geval aanpassen! Zet die paar schurkenstaatjes maar flink onder druk met embargo's en zo.
Hoezo schurkenstaten? Als een particulier 20 huizen in Duitsland heeft mag Nederland in het algemeen geen belasting heffen over die winsten.

Je doet altijd alsof het zo schimmig is, geen idee waarom. Begrijp dat het niet je vakgebied is maar je voorbeelden zijn zo...onnozel.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_161994955
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou ik meer belasting moeten betalen zodat mensen met kinderen meer overhouden als ze beide gaan werken?
Omdat zij later jouw AOW gaan betalen, jouw kont moeten afvegen in het verzorgingstehuis en in zijn algeheel de generatie gaan vormen die later voor ons moeten zorgen.

Bovendien gaat het om bedragen die peanuts zijn tov de zorg voor al die ouderen zonder kinderen waar ik ook voor moet betalen.

Als ik niet voor de anderen hoef te dokken houd ik geld zat over voor kinderopvang overigens. Maar dat is niet zo. Dat is meestal het probleem met 'solidariteit', het werkt meestal maar 1 kant op... Er zijn teveel free riders in ons systeem, dat is echt een probleem.
Whatever...
  zaterdag 7 mei 2016 @ 21:31:01 #169
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_161995309
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom jij er zoveel moeite mee hebt om dit te begrijpen, er zijn ook tal van maatschappelijk nuttige investeringen terwijl de persoon zelf daar niet rijk van wordt. Denk jij dat wiskundigen en natuurkundigen die meer fundamenteel onderzoek doen net zo goed betaald worden als goede advocaten en artsen? En toch is het maatschappelijk nut niet geringer. Get it?
Ik denk niet dat wis- en natuurkundigen blij worden van werk met een hoger salaris. Niet iedereen kan uitdaging vinden in de werkzaamheden van een tandarts, fiscalist of econometrist.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_161996490
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 21:31 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik denk niet dat wis- en natuurkundigen blij worden van werk met een hoger salaris. Niet iedereen kan uitdaging vinden in de werkzaamheden van een tandarts, fiscalist of econometrist.
En toch vind ik dat we waarde niet helemaal correct toekennen. Momenteel hebben degenen met de grootste bek een hoger loon. Dat zijn dus de beroepsonderhandelaars en enkele goed beschermde 'vrije' beroepen...

Maar of ze echt waard zijn wat ze krijgen, dat is wat wel ter discussie mag staan. Bankdirecteuren zijn hun geld niet waard, dat weten we allang. Onderwijzers zijn meer waard dan ze krijgen, in ieder geval degenen die competent zijn...
Whatever...
  zaterdag 7 mei 2016 @ 22:18:58 #171
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_161996611
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:13 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En toch vind ik dat we waarde niet helemaal correct toekennen. Momenteel hebben degenen met de grootste bek een hoger loon. Dat zijn dus de beroepsonderhandelaars en enkele goed beschermde 'vrije' beroepen...

Maar of ze echt waard zijn wat ze krijgen, dat is wat wel ter discussie mag staan. Bankdirecteuren zijn hun geld niet waard, dat weten we allang. Onderwijzers zijn meer waard dan ze krijgen, in ieder geval degenen die competent zijn...
Och, waarom zou je dat ter discussie stellen? Wat mensen krijgen hangt van de schaarste af. Onderwijzers zijn niet schaars, iedere alfa-havist kan docent worden. Daarnaast hebben mensen met een 'grote bek' blijkbaar een betere onderhandelingspositie.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 22:22:39 #172
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_161996698
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom jij er zoveel moeite mee hebt om dit te begrijpen, er zijn ook tal van maatschappelijk nuttige investeringen terwijl de persoon zelf daar niet rijk van wordt. Denk jij dat wiskundigen en natuurkundigen die meer fundamenteel onderzoek doen net zo goed betaald worden als goede advocaten en artsen? En toch is het maatschappelijk nut niet geringer. Get it?
Wel opmerkelijk: als een individu een studie heeft afgerond met een goedbetaalde baan, dan mag hij niet mopperen over het betrekkelijk lage netto inkomen. Als iemand een studie heeft afgerond in een minder lucratief vakgebied, dan mag hij wél mopperen over het lage bruto inkomen. Alsof we hier kunnen bepalen welk marktfalen resulteert in over- of onderschatting van het "maatschappelijk nut".
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 22:42:21 #173
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161997221
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 21:16 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Omdat zij later jouw AOW gaan betalen, jouw kont moeten afvegen in het verzorgingstehuis en in zijn algeheel de generatie gaan vormen die later voor ons moeten zorgen.

Bovendien gaat het om bedragen die peanuts zijn tov de zorg voor al die ouderen zonder kinderen waar ik ook voor moet betalen.

Als ik niet voor de anderen hoef te dokken houd ik geld zat over voor kinderopvang overigens. Maar dat is niet zo. Dat is meestal het probleem met 'solidariteit', het werkt meestal maar 1 kant op... Er zijn teveel free riders in ons systeem, dat is echt een probleem.
Maar concreet hebben mensen met kinderen gewoon meer te besteden ten koste van mij. Hoe solidair is dat? Het is gewoon stemmen kopen met belastinggeld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 22:43:43 #174
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161997264
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat wordt wel een beetje irritant. Dat je nooit eens iets snapt. Of doet alsof.
Of je leest het niet. Of je leest het wel maar begrijpt het niet.
Waardoor je onnozele conclusies trekt.
Het is een uitstekende post van Bram.
Nee, is het niet. Bram preekt voor eigen parochie, das prima, maar geef dat gewoon toe.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161998868
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar concreet hebben mensen met kinderen gewoon meer te besteden ten koste van mij. Hoe solidair is dat? Het is gewoon stemmen kopen met belastinggeld.
Dat is niet helemaal waar. Als mijn vrouw vanwege te dure opvang zou stoppen met werken betaalt ze helemaal geen belasting meer. En ze betaalt veel meer belasting dan wij aan opvangtoeslag krijgen. Dus netto voor de samenleving is er dan gewoon minder geld. Tenslotte krijgen we dan gen toeslag meer, maar we betalen nog minder belasting. Dus ook minder voor jouw belastingvoordelen die je ervan kan financieren.

Dan hebben we het nog niet gehad over de ruim 15k jaarlijks die wij hiermee in die hele opvangindustrie pompen, waar ook weer allerlei anderen van worden betaald en wat weer meer belasting oplevert. Ook voor jou. Als mijn vrouw niet zou werken, was dat geld daar niet geweest en dus ook een stukje economie minder. Weer minder inkomsten voor de belastingdienst die jij moet bijpassen.

Dit is nu typisch één van de heel weinige toeslagen/stimuleringsmaatregelen die voor iedereen positief werkt. Voor mensen met gezinnen die willen werken, voor de mensen die in de opvang werken én de rest van de gemeenschap, aangezien er netto meer belasting wordt betaald dan uitgekeerd aan toeslag.

Ik durf dus zelfs te beweren dat jij er beter van wordt als de kinderopvangtoeslag wordt verhoogd, want meer mensen gaan werken en betalen meer belasting (je krijgt alleen toeslag over de uren die je werkt btw)

P.S. Vanwege het grote verschil in inkomen tussen mij en mijn vrouw werkt ze voor een minimumloon dat en tiener die vakkenvult nog niet krijgt... netto. Dus juist voor mensen met een hoger inkomen verlaag je dan arbeidsparticipatie van de partners... niet handig. Meestal hoogopgeleide mensen die veel waarde toevoegen en weinig verdienen... Onderwijs, zorg... dingen die hard nodig zijn.
Whatever...
  zondag 8 mei 2016 @ 21:14:53 #176
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_162021722
quote:
quote:
More than $12tn (£8tn) has been siphoned out of Russia, China and other emerging economies into the secretive world of offshore finance, new research has revealed, as David Cameron prepares to host world leaders for an anti-corruption summit.

A detailed 18-month research project has uncovered a sharp increase in the capital flowing offshore from developing countries, in particular Russia and China.

The analysis, carried out by Columbia University professor James S Henry for the Tax Justice Network, shows that by the end of 2014, $1.3tn of assets from Russia were sitting offshore. The figures, which came from compiling and cross-checking data from global institutions including the International Monetary Fund and the United Nations, follow the Panama Papers revelations of global, systemic tax avoidance.

Chinese citizens have $1.2tn stashed away in tax havens, once estimates for Hong Kong and Macau are included. Malaysia, Thailand and Indonesia – all of which have seen high-profile corruption scandals in recent years – also come high on the list of the worst-affected countries.
quote:
Oil-rich countries including Nigeria and Angola feature as key sources of offshore funds, the research finds, as do Brazil and Argentina. Henry said the owners of this hidden capital were often so keen to secure secrecy and avoid their wealth being appropriated back home, that they were willing to accept paltry financial returns rather than investing it in ways that might promote economic development. Charging just 1% tax on this mountain of offshore wealth would yield more than $120bn a year, almost equivalent to the entire $131bn global aid budget.
Het artikel gaat verder.

[ Bericht 17% gewijzigd door Papierversnipperaar op 08-05-2016 21:22:21 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 9 mei 2016 @ 16:12:07 #177
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_162039148
quote:
Topeconomen: 'Belastingparadijzen vergroten ongelijkheid' - rtlz.nl

Er is geen enkele reden om belastingparadijzen goed te keuren, vinden topeconomen. Thomas Piketty, Jeffrey Sachs en meer dan 300 andere economen hebben een brief ondertekend waarin ze dat schrijven.

De brief is gericht aan de wereldleiders die zich deze maand verzamelen op de anticorruptietop in Londen. Ze schrijven erin dat het bestaan van belastingparadijzen op geen enkele manier bijdraagt aan de wereldwijde welvaart of het welzijn van mensen.

Vergroting van ongelijkheid
"Hoewel de jurisdicties zonder twijfel bijdragen aan de welvaart van enkele rijke individuen en multinationale corporaties, is dat ten koste van anderen. Op die manier dragen ze bij aan een vergroting van de ongelijkheid."

Hoewel ze ook schrijven dat ze het er niet over eens zullen worden welk belastingstelsel dan wel goed is, delen ze de mening dat bedrijven die gebruik maken van belastingparadijzen de internationale economie uit balans brengen. "Door illegale activiteiten te verbergen en door het rijke individuen en bedrijven toe te staan om onder verschillende regels te opereren, bedreigen we de rechtsstaat. En dat is juist een cruciaal ingrediënt voor een gezonde economie."

Wereldwijde afspraken
En de enige oplossing? Wereldwijde afspraken maken, zeggen de economen. Daarnaast moeten landen ervoor zorgen dat alle grondgebieden van hun land transparant zijn over hun financiën en de bedrijven die zich in de landen vestigen. Groot-Brittannië moet daar volgens hen het voortouw in nemen, omdat ruim een derde van alle belastingparadijzen Brits grondgebied is.

Belastingparadijzen zijn een hot topic sinds de Panama Papers vorige maand in de media kwamen. Het zijn documenten die zijn gelekt uit de interne administratie van Mossack Fonseca & Co, een juridisch advieskantoor in Panama. Het bedrijf zet voor klanten vennootschappen op in belastingparadijzen, en helpt ze zo om veel geld te besparen. Onder meer voetballer Lionel Messi, acteur Jackie Chan en de president van Oekraïne doken op in de documenten.

17:30
Bron: www.rtlz.nl
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_162044667
Panama Papers maandag grotendeels online gezet

quote:
De Panama Papers zijn maandag grotendeels online gezet door het internationale journalistenconsortium dat onderzoek heeft gedaan naar belastingparadijzen.

Begin april werden de resultaten van dat onderzoek al naar buiten gebracht, dat in Nederland gebeurde door het Financieele Dagblad en Trouw.

Het gaat om een database van meer dan 200.000 vennootschappen in belastingparadijzen die vrij doorzoekbaar is.

Persoonlijke informatie zoals rekeningnummers, e-mailadressen, paspoortkopieën en telefoonnummers zijn niet vrijgegeven. De informatie is afkomstig van het Panamese juridische advieskantoor Mossack Fonseca.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 23:34:13 #179
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_162200449
quote:
Officials in Latin America linked to 'Panama Papers' - Latest News - JamaicaObserver.com

Monday, April 04, 2016 | 8:28 AM

SAO PAULO, Brazil (AFP) — Various Latin American officials are among the world figures mentioned in the "Panama Papers" trove of leaked tax documents detailing suspect international financial dealings, reporters who analyzed the material found.

The documents from the Panama-based law firm Mossack Fonseca, which helped set up the offshore companies, were obtained from an anonymous source by German daily Sueddeutsche Zeitung and shared with media worldwide by the International Consortium of Investigative Journalists (ICIJ).

- BRAZIL -

At least 57 people already linked to Brazil's huge Petrobras corruption scandal opened offshore companies through Mossack Fonseca, local media reported.

The O Estado de Sao Paulo reported late Sunday that many of those companies were unknown in the anti-corruption "Operation Car Wash" surrounding Petrobras launched in 2014.

Topping the list is a company that reportedly belongs to Eduardo Cunha, the speaker of the lower house of Brazil's legislature and the man heading efforts to impeach President Dilma Rousseff.

While Cunha's name does not directly appear on the list, the Brazilian members of ICIJ looking at the leaked documents -- UOL, O Estado de Sao Paulo and Rede TV -- say that one of the companies is directly linked to Cunha.

In a statement, Cunha vehemently denied the allegation, and challenged anyone to show his links to any offshore company.

Separately, prosecutors last year charged Cunha with taking millions of dollars in bribes and hiding the money in Switzerland.

Other Brazilians linked to the "Panama Papers" include a former cabinet minister and a former legislator.

Unknown offshore companies belonging to firms linked to the Petrobras scandal have also surfaced. They include construction firm Odebrecht, whose former head, Marcelo Odebrecht, was sentenced in March to nearly 20 years in prison on corruption charges.

- ARGENTINA -

President Mauricio Macri, his father, and brother Mariano were on the board of directors of an offshore company registered in the Bahamas since 1998, the daily La Nacion reported. The company was in operation until 2009, two years into Macri's tenure as Buenos Aires mayor.

In a statement, the government said that Macri was never a stakeholder in the company, even though he was "circumstantially" its CEO.

Aside from football megastar Lionel Messi, other prominent Argentines linked to the "Panama Papers" include a former private secretary to the late ex-president Nestor Kirchner (2003-2007) and a senior aide to Macri when the president was Buenos Aires mayor.

- MEXICO -

Juan Armando Hinojosa Cantu, one of Mexico's richest tycoons and head of the Higa business group hid at least $100 million in offshore companies that stretch to New Zealand, according to the website Aristegui Noticias.

The money was moved via companies created by Mossack Fonseca using the name of Hinojosa's mother and mother in law, the website said.

In late 2014 Aristegui Noticias reported that one of Hinojosa's companies provided a lavish mansion for the wife of President Enrique Pena Nieto. After the news broke the first lady said she repaid the builder with earnings from her days as a telenovela star.

When the government exonerated Pena Nieto for a possible conflict of interest in the case in 2015, Hinojosa transferred millions of dollars to offshore companies in New Zealand, Aristegui Noticias said.

Other Mexicans linked to the "Panama Papers" include an oil company contractor, politicians, a popular actress, and people linked to drug cartels, the magazine Proceso reported.

- PERU -

Two major supporters of Keiko Fujimori -- who is leading the polls in Peru's upcoming presidential election -- have undeclared interests in offshore companies set up by Mossack Fonseca, according to the news website Ojo Publico.

Others linked with offshore companies set up by the Panamanian firm include Peru's leading timber company as well as three renown local chefs, Ojo Publico said.

Bron: www.jamaicaobserver.com
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_162278793
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 17 mei 2016 @ 20:44:52 #181
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162279496
Zijn er nu al bewijzen dat er daadwerkelijk wat illegaals gebeurd is, of blijven we hier een gesundes volksempfinden hanteren?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:17:49 #182
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_162282366
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Zijn er nu al bewijzen dat er daadwerkelijk wat illegaals gebeurd is, of blijven we hier een gesundes volksempfinden hanteren?
Legaal, illegaal? Wat maakt het uit? De war on drugs is niet goed en belastingontwijking ook niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_162282565
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Legaal, illegaal? Wat maakt het uit? De war on drugs is niet goed en belastingontwijking ook niet.
Wat een misselijke vergelijking.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:24:17 #184
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_162282599
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:23 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat een misselijke vergelijking.
Het is een uitstekende vergelijking.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_162282644
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is een uitstekende vergelijking.
Nee. De War on Drugs is gewelddadig, schadelijk en immoreel. Belastingontwijking is zelfverdediging, nuttig en er is moreel niets mis mee. Totaal anders dus.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:27:42 #186
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_162282728
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:25 schreef heiden6 het volgende:
Belastingontwijking is zelfverdediging
Bullshit, het is je onttrekken aan je verantwoordelijkheden. Wel de lusten niet de lasten. De halve wereld verhongert, en de 1%, die meer dan de helft van het vermogen in handen heeft is te beroerd om daar ook maar iets aan te doen. Daarmee hebben ze bloed aan hun handen en zijn ze dus uiterst gewelddadig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_162282811
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Bullshit, het is je onttrekken aan je verantwoordelijkheden.
Nee, dat is het niet. Het is niet mijn verantwoordelijkheid mee te werken met iemand die mij probeert af te persen, en zeker niet om meer geld af te staan dan de afperser eist.

quote:
Wel de lusten niet de lasten. De halve wereld verhongert, en de 1%, die meer dan de helft van het vermogen in handen heeft is te beroerd om daar ook maar iets aan te doen. Daarmee hebben ze bloed aan hun handen en zijn ze dus uiterst gewelddadig.
Armoede wordt natuurlijk niet opgelost door belasting te betalen, integendeel zelfs, hoe meer belasting mensen betalen hoe armer ze worden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:32:26 #188
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_162282897
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Het is niet mijn verantwoordelijkheid mee te werken met iemand die mij probeert af te persen, en zeker niet om meer geld af te staan dan de afperser eist.

[..]
Je libertarische retoriek is vermoeiend. Als je tegen belastingen bent, begin dan bij de armen.
quote:
Armoede wordt natuurlijk niet opgelost door belasting te betalen, integendeel zelfs, hoe meer belasting mensen betalen hoe armer ze worden.
Hoe meer arme mensen belasting betalen. Dat is geen excuus voor rijken om niet te betalen. Alsof zij er arm van zouden worden. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door damian5700 op 17-05-2016 22:45:43 (Ad hominem weggehaaald) ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_162282987
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je libertarische retoriek is vermoeiend.
Jij bent zelf vermoeiend met je rare praatjes.

quote:
Als je tegen belastingen bent, begin dan bij de armen.
Laten we beginnen met iedereen.

quote:
Hoe meer arme mensen belasting betalen,
Arme mensen hebben er natuurlijk het meeste last van, omdat ze het minst kunnen missen.

quote:
--edit--
Rustig aan!

[ Bericht 1% gewijzigd door damian5700 op 17-05-2016 22:48:28 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:38:19 #190
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_162283095
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:34 schreef heiden6 het volgende:



Laten we beginnen met iedereen.


Dat gaat niet meer, de rijken hebben al een flinke voorsprong.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_162283132
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat gaat niet meer, de rijken hebben al een flinke voorsprong.
:?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 18 mei 2016 @ 08:59:33 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162287739
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Bullshit, het is je onttrekken aan je verantwoordelijkheden. Wel de lusten niet de lasten. De halve wereld verhongert, en de 1%, die meer dan de helft van het vermogen in handen heeft is te beroerd om daar ook maar iets aan te doen. Daarmee hebben ze bloed aan hun handen en zijn ze dus uiterst gewelddadig.
Dit kan je ook zeggen over drugsgebruik.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 mei 2016 @ 09:00:50 #193
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162287749
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Legaal, illegaal? Wat maakt het uit?
Gesundes Volksempfinden dus.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Gesundes_Volksempfinden

[ Bericht 14% gewijzigd door Pietverdriet op 18-05-2016 10:04:58 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162301258
quote:
"Over de geldstromen zijn heel onduidelijke of soms zelfs helemaal geen contracten opgesteld. Op die manier kunnen journalisten of de belastingdienst niet achterhalen wie de eigenaar van een constructie of geldstroom is.

Het vermoeden bestaat dat veel miljonairs de constructie gebruiken om geen belasting te betalen in hun thuisland. Belastingontwijking dus. "Waarom zou je anders dit soort ingewikkelde constructies bedenken", vraagt FD-journalist Siem Eikelenboom zich af."

Het hangt er denk ik vanaf of je bovenstaande goed of slecht vindt. Inderdaad zaken die mogelijk niet strafbaar zijn maar dat wel behoren te zijn. Als het fraude mogelijk maakt dan zal dat ook plaatsvinden. En er gaan heus nog wel koppen rollen. De geest is uit de fles. De IJslandse Premier is niet afgetreden door wat "Gesundes Volksempfinden" want dat waait altijd heel snel over.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bart2002 op 18-05-2016 19:04:11 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 29 mei 2016 @ 12:53:59 #195
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_162588331
quote:
Minister: Franse belastingdeal voor Google uitgesloten - rtlz.nl

Frankrijk gaat het Google niet makkelijk maken en wil de belasting die het bedrijf nog moet betalen in het land tot de laatste cent op de staatsbankrekening terugzien.

Michel Sapin, de Franse minister van Financiën, zegt in een interview met Reuters dat onderhandelingen met Google over een mogelijke deal uitgesloten zijn.

De Franse belastinginspectie viel afgelopen week binnen bij het hoofdkantoor van Google in Parijs. Het techbedrijf wordt verdacht van belastingontduiking en zou volgens The Guardian nog 1,6 miljard euro aan achterstallige belastingen open hebben staan. Of dat inderdaad zo is wilde Sapin niet bevestigen.

De Franse belastingdienst zit niet bepaald stil. Op 18 mei deed de dienst ook al een inval bij McDonald's. En dat is nog niet alles. Sapin zegt tegen Reuters dat er waarschijnlijk nog meer bedrijven op het lijstje staan.

Multinationals als Google, McDonald's en Starbucks voelen de druk in Europa om belasting te betalen. In Nederland moet koffieketen Starbucks van de Europese Commissie nog minimaal 20 miljoen euro betalen aan de Belastingdienst vanwege een illegale deal. Een beslissing die overigens wordt aangevochten door de Nederlandse overheid.

Google bespaart via een Nederlandse constructie ook flink wat geld uit. Een rekensommetje van RTL Z wees uit dat het bedrijf in 2014 1,4 miljard euro belasting bespaarde via een Nederlandse brievenbusfirma.

Google is zich ondertussen van geen kwaad bewust, en stelt tegen Reuters dat het zich volledig aan de Franse wet houdt.

Van de Britten kreeg Google trouwens wel een belastingdeal. In januari sprak de techgigant met de autoriteiten af nog een slordige 250 miljoen euro aan achterstallige belastingen af te dragen, een bedrag dat volgens veel critici veel te laag was.

Dat zit er in Frankrijk niet in: "We sluiten geen deals zoals Brittannië, we passen de wet toe", zei Sapin volgens Reuters.

Google, nu onderdeel van Alphabet, betaalt in de meeste Europese landen weinig belasting omdat het bijna alle belasting aangeeft in Ierland, waar het Europese hoofdkantoor van het bedrijf is gevestigd. In Ierland hebben veel multinationals hun Europese hoofdvestiging vanwege het zeer gunstige belastingklimaat.

De inval in Parijs is onderdeel van een onderzoek naar belastingfraude en het georganiseerd witwassen van de opbrengsten van belastingfraude. Mocht Google schuldig worden bevonden dan hangt het een boete van 11 miljoen euro boven het hoofd, of een boete ter hoogte van de helft van het witgewassen geld, aldus Reuters.
Bron: www.rtlz.nl
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 1 juni 2016 @ 22:58:54 #196
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_162681201
quote:
Panama Papers inquiry expected to call George Osborne as witness

Chancellor likely to be among several ministers asked to face proposed committee to answer questions about tax avoidance industry

George Osborne, the chancellor, and ministers from the UK’s extensive network of tax havens are among key witnesses that MEPs intend to call as part of a major inquiry set to be launched into the Panama Papers.

Leaders of the European parliament meet in Brussels on Thursday to approve the creation of an influential 65-member “inquiry committee”, which is expected to target the tax avoidance industry nurtured by Britain and other European member states.

According to draft documents, the committee will have a mandate to investigate “alleged contraventions and maladministration in the application of Union law in relation to money laundering, tax avoidance and evasion”.

The final wording of the mandate will be decided at a meeting between Martin Schulz, president of the European parliament, and leaders of the various political groupings before a vote by MEPs on 23 June.

“We absolutely need to have George Osborne there,” said Molly Scott Cato, a spokesperson on tax affairs for the Greens in the European parliament. “The chancellor needs to explain why we continue to have this bizarre limbo in the overseas territories. We need to move into the 21st century and regularise the situation as regards those overseas territories.”
Het artikel gaat verder.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_162691908
In elk geval is het wat stil rondom die 'openbaring'. Ik denk toch dat er teveel bekende mensen bij betrokken zijn.
  donderdag 2 juni 2016 @ 15:43:24 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162694055
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:20 schreef Jaroon het volgende:
In elk geval is het wat stil rondom die 'openbaring'. Ik denk toch dat er teveel bekende mensen bij betrokken zijn.
Nee, ik denk dat er gewoon niets illegaals aan de hand is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162694080
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 15:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat er gewoon niets illegaals aan de hand is
Dat is er zeker wel. Het gaat gewoon te ver. En als de bal gaat rollen........
  donderdag 2 juni 2016 @ 15:46:31 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162694142
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 15:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is er zeker wel. Het gaat gewoon te ver. En als de bal gaat rollen........
Heb tot nu toe nog niets van gezien, nog geen officier van justitie die iemand aan het vervolgen is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')