Ik zeg daar dat je het niet snapt. Dat is niet bepaald een mening.quote:Op maandag 22 augustus 2016 20:51 schreef erodome het volgende:
[..]
[..]
[..]
Alleen al op deze pagina dus.
Neem een keer verantwoordelijkheid voor je uitspraken. Als je zoiets zegt accepteer dan ook de gevolgen of zeg het niet, kader het, of wat dan ook. Maar zeggen dat jij zoiets nog nooit bent tegengekomen is beeldvorming van de hoogste orde.quote:Op maandag 22 augustus 2016 20:32 schreef erodome het volgende:
Bull van de grootste orde. Ga je me nu weer betichten van mede oorzaak te zijn van terrorisme en andere narigheden?
Er staat wat er staat, dat ik persoonlijk daar geen ervaring mee heb in mijn eigen kring. Waarmee ik bedoel dat het allemaal niet zo zwart/wit is. Iets wat ik keer op keer zeg.
quote:Op maandag 22 augustus 2016 20:52 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Nee, want dat is een uiting van religie en dat is nu verboden
Als het er uit zou zien als een gewone spijkerbroek en shirt kan niemand ze iets maken
Het is een tegengewicht tegenover de alles is gedwongen roep die hier hard klinkt.quote:Op maandag 22 augustus 2016 20:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Neem een keer verantwoordelijkheid voor je uitspraken. Als je zoiets zegt accepteer dan ook de gevolgen of zeg het niet, kader het, of wat dan ook. Maar zeggen dat jij zoiets nog nooit bent tegengekomen is beeldvorming van de hoogste orde.
Ja maar dat wordt dus geassocieerd met geloof, men kan zien dat ze moslimas zijn, ik denk dat zoiets beter van badstof gemaakt kan worden:quote:Op maandag 22 augustus 2016 20:55 schreef erodome het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is gewoon een badstoffen pak in vele verschillende vormen en maten... Ze zijn er zelfs in tijgerprint en dat soort dingen. Met hoofdoek, zonder hoofddoek, verschillende vormen van hoofdoek. Met korte mouwen, lange mouwen, nauwsluitend, loszittend, alles kan.
Het IS van badstof gemaakt, dat is juist het punt.quote:Op maandag 22 augustus 2016 20:58 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ja maar dat wordt dus geassocieerd met geloof, men kan zien dat ze moslimas zijn, ik denk dat zoiets beter van badstof gemaakt kan worden
[ afbeelding ]
Als maar niet wordt gezien dat het om moslims gaat is het goed
Maar hoe worden ze dan allemaal herkend als "Burkini" ipv als "Zwempak" ?quote:Op maandag 22 augustus 2016 20:55 schreef erodome het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is gewoon een badstoffen pak in vele verschillende vormen en maten... Ze zijn er zelfs in tijgerprint en dat soort dingen. Met hoofdoek, zonder hoofddoek, verschillende vormen van hoofdoek. Met korte mouwen, lange mouwen, nauwsluitend, loszittend, alles kan.
Het verschil is de uiting van religie, dat staat in de OPquote:Op maandag 22 augustus 2016 20:59 schreef erodome het volgende:
Oh shit, miste het plaatje, maar ech wtf, wat is het verschil?
Maar als religieuze uitingen in gewone kleren wel toegestaan zijn, wat is dan het nut?quote:Op maandag 22 augustus 2016 21:01 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Het verschil is de uiting van religie, dat staat in de OP
Niet, het is miereneuken, laat mensen lekker zelf dragen wat ze willenquote:Op maandag 22 augustus 2016 21:00 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar hoe worden ze dan allemaal herkend als "Burkini" ipv als "Zwempak" ?
Of wellicht iets nauwkeuriger gesteld om de vinger op de echt zere plek te leggen: is een burkini ook een burkini als deze gedragen wordt door een niet-moslim, of is het dan een zwempak?
Ja mee eens, moet je mij niet vragen, de volgende stap is waarschijnlijk dat een moslima ook niet meer mag baden in een lange jurk etc...quote:Op maandag 22 augustus 2016 21:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar als religieuze uitingen in gewone kleren wel toegestaan zijn, wat is dan het nut?
Een moslima mag dus wel pootje baden in lange jurk en zeer bedekkende hoofddoek, zolang het maar niet van badstof is.
Hoe gaan ze dan om met een surfpak met hofddoek?
Dan mag het wel. Zo'n IS zelfmoordenares bijvoorbeeld wordt niet gezien als moslima door de meerderheid der moslims. Die mag dus wèl met een burkini over het strand, zolang ze er maar een bomgordel bij draagt.quote:Op maandag 22 augustus 2016 21:00 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar hoe worden ze dan allemaal herkend als "Burkini" ipv als "Zwempak" ?
Of wellicht iets nauwkeuriger gesteld om de vinger op de echt zere plek te leggen: is een burkini ook een burkini als deze gedragen wordt door een niet-moslim, of is het dan een zwempak?
Maar je snapt er geen drol van met je tegengewicht. Je zegt dat ze uithuwelijken hard aan moeten pakken, maar zo werkt dat helemaal niet. Van de twee gevallen die ik ken, was 1 meisje die dacht echt dat haar ouders het beste voor haar wisten, het andere meisje wilde haar familie niet te schande maken. Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt met je 'ze moeten dat soort zaken aanpakken'. Die meisjes zullen zelf het nooit aanhandig maken, laat staan getuigen. De problemen zitten zoveel dieper, die hoor je niet aan de oppervlakte of van die moslims die wel de vrijheid hebben gekregen.quote:Op maandag 22 augustus 2016 20:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is een tegengewicht tegenover de alles is gedwongen roep die hier hard klinkt.
Ik neem verantwoordelijkheid, ik kies mijn woorden zorgvuldig daar.
Als de vrouw zegt dat het zo goed is, dan is het haar eigen keuze om uitgehuwelijkt te worden/zich te bedekken omdat ze niet gezien mag worden/geslagen te worden/enzovoort.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:22 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar je snapt er geen drol van met je tegengewicht. Je zegt dat ze uithuwelijken hard aan moeten pakken, maar zo werkt dat helemaal niet. Van de twee gevallen die ik ken, was 1 meisje die dacht echt dat haar ouders het beste voor haar wisten, het andere meisje wilde haar familie niet te schande maken. Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt met je 'ze moeten dat soort zaken aanpakken'. Die meisjes zullen zelf het nooit aanhandig maken, laat staan getuigen. De problemen zitten zoveel dieper, die hoor je niet aan de oppervlakte of van die moslims die wel de vrijheid hebben gekregen.
Spijkerbroek, longsleeve, african wrap of zonneklep, geen probleem. Maar dat willen ze niet want dat trolt niet lekker. Of het mag niet van de clan.quote:Op maandag 22 augustus 2016 20:40 schreef Flow3r het volgende:
Ik geloof ook wel dat het vrije keuze is, maar met een verbod kunnen ze nog steeds op het strand komen en zich op andere manieren bedekken?
Dat is net zo goed een idiote regel.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:10 schreef ietjefietje het volgende:
In Frankrijk mogen mannen ook niet met zwemshorts in het water, moet persé zo´n klein zwembroekje zijn! dit omdat je anders te veel water zou verspillen....pfffft!
De zee heeft ook zo'n gebrek aan water.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:10 schreef ietjefietje het volgende:
In Frankrijk mogen mannen ook niet met zwemshorts in het water, moet persé zo´n klein zwembroekje zijn! dit omdat je anders te veel water zou verspillen....pfffft!
En die boerenkinkelkini verspilt nog veel meer water, dus NEE!
9008twitter:
Die laatste fotoquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 18:36 schreef M.N.Ahmed het volgende:
Als men een boerkini vreemd vindt, wat te denken hiervan?
[ afbeelding ]
Orthodox Jewish man photographed covering himself in plastic bag during flight because faith forbids him to fly over cemeteries
http://www.dailymail.co.u(...)STIC-BAG-flight.html
Hier een video van de Franse politie op zoek naar vrouwen in boerkini
https://twitter.com/FeizaK/status/767813987274723328
https://twitter.com/SafaTweets/status/765169851207979008twitter:
Dus Frankrijk gaat de waterpret van deze meiden verbieden..?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is gewoon raar. De burkini mag niet maar een lange broek, shirt en hoofddoek wel...quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:24 schreef Jigzoz het volgende:
Wat op zich vreemd is, is dat er destijds bijzonder weinig kritiek was op het Turkse verbod op religieuze kleding in openbare gebouwen. Dat gold juist als toonbeeld van hoe een overwegend islamitisch land religie toch duidelijk een privézaak kon laten zijn. Nu is er in een paar Franse badplaatsen een veel minder verregaande maatregel van kracht en ineens is dat wél een grof schandaal.
De gedachte erachter is om de stranden niet te confronteren met de islam na alle recente aanslagen in Frankrijk. Niet perse andere religies (er waren ook aanwijzingen van aanslagen op stranden). Men zit met de islam en alle polarisatie (tot aan terrorisme aan toe) in de maag en weet niet hoe er mee om te gaan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 18:40 schreef Yasmin23 het volgende:
Het is gewoon raar. De burkini mag niet maar een lange broek, shirt en hoofddoek wel...
En welk nut heeft dit verbod... Als het is om openbare plaatste niet te confronteren met religie verbied dan alles. Ook hoofddoekjes, keppeltjes en de rest wat er allemaal zo gebruikt wordt.
Dus de hoofddoekjes zijn ook verboden?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:35 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De gedachte erachter is om de stranden niet te confronteren met de islam na alle recente aanslagen in Frankrijk. Niet perse andere religies ,(er waren ook aanwijzingen van aanslagen op stranden). Men zit met de islam en alle polarisatie (tot aan terrorisme aan toe) in de maag en weet niet hoe er mee om te gaan.
Geen idee, maar je krijgt dus ook dit soort geluiden;quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus de hoofddoekjes zijn ook verboden?
quote:Nicolas Sarkozy wants to ban pork-free options in French school canteens, which means no more subtitute meals for Muslim and Jewish students
quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:37 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Geen idee, maar je krijgt dus ook dit soort geluiden;
[..]
Men weet het gewoon niet meer en ik snap dat ook wel. Je wil aan de ene kant alle vrijheid geven maar wordt geconfronteerd met een fenomeen dat daar niet echt lekker mee omgaat.quote:
Je begrijpt deze reactie? Het verbieden van pork free gerechten? Dus mogen ze dan ook geen gerechten met kip serveren?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:38 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Men weet het gewoon niet meer en ik snap dat ook wel. Je wil aan de ene kant alle vrijheid geven maar wordt geconfronteerd met een fenomeen dat daar niet echt lekker mee omgaat.
Nee, ik begrijp dat men niet weet hoe er mee om te gaan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:39 schreef Yasmin23 het volgende:
Je begrijpt deze reactie? Het verbieden van pork free gerechten? Dus mogen ze dan ook geen gerechten met kip serveren?
Het slaat allemaal nergens op. Als het alleen is gericht op de islam verbied dan ook hoofddoekjes...quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee, ik begrijp dat men niet weet hoe er mee om te gaan.
Dat het geen logische reacties zijn ben ik mee eens.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het slaat allemaal nergens op. Als het alleen is gericht op de islam verbied dan ook hoofddoekjes...
Ze hebben daar al een groot probleem met een samenleving die naast de Franse leeft toch. En dan bedoel ik natuurlijk de grote buitenwijken van de grote steden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:48 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat het geen logische reacties zijn ben ik mee eens.
Het negeren heeft tot dit geleid, nu gaan ze repressie gebruiken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:50 schreef Yasmin23 het volgende:
Ze hebben daar al een groot probleem met een samenleving die naast de Franse leeft toch. En dan bedoel ik natuurlijk de grote buitenwijken van de grote steden.
Ze doen precies wat het doel van terrorisme onder andere is, de afstand tussen groepen mensen vergroten.
Ja en dus totaal zinloze maatregelen nemen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het negeren heeft tot dit geleid, nu gaan ze repressie gebruiken.
Amsterdam loopt ook al miljoenen aan toeristeninkomsten mis hoor... Vanzelfsprekend minder dan Parijs, maar het effect is er.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Vanmiddag het bericht dat Frankrijk en met name Parijs miljoenen aan toerisme inkomsten misloopt. Dat is echt een strop. Ze zijn daar veel verder dan hier met extreem denken en handelen. Het is een dooddoener maar wij kunnen het ons niet eens voorstellen in het veilige Nederland. .
Ach....in ieder geval gaan we nu de juiste discussies voeren. Moet je een ideologie die helemaal niet past in een (lerende) vrije democratie restricties opleggen of geef je het de vrije hand en zie je wel wat er gebeurd. Nu gaat men met enigszins lompe middelen restricties opleggen, maar daar komt in ieder geval wel de juiste discussie uit.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en dus totaal zinloze maatregelen nemen.
Ja bij ons op Fokquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:03 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ach....in ieder geval gaan we nu de juiste discussies voeren. Moet je een ideologie die helemaal niet past in een (lerende) vrije democratie restricties opleggen of geef je het de vrije hand en zie je wel wat er gebeurd. Nu gaat men met enigszins lompe middelen restricties opleggen, maar daar komt in ieder geval wel de juiste discussie uit.
Ik denk dat je dat soort politieke figuren overschat.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:04 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja bij ons op Fok![]()
Het lijkt mij dat ze alle opties al hadden overwegen voordat ze met dit kwamen... .
Misschien wel ja :p Ik stel mij zo voor dat er dan een afdeling met knappe koppen is die dan alle mogelijke scenario's van zo'n maatregel doornemen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:06 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat soort politieke figuren overschat.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien wel ja :p Ik stel mij zo voor dat er dan een afdeling met knappe koppen is die dan alle mogelijke scenario's van zo'n maatregel doornemen.
Kwam de hint overquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |