abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164770104
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:51 schreef erodome het volgende:

[..]

[..]

[..]

Alleen al op deze pagina dus.
Ik zeg daar dat je het niet snapt. Dat is niet bepaald een mening.
pi_164770167
Het is wel plezierig hoe mannen tegenwoordig ook lang over kleding kunnen lullen. Is de verwijfde samenleving tenminste ergens goed voor.
pi_164770182
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:32 schreef erodome het volgende:
Bull van de grootste orde. Ga je me nu weer betichten van mede oorzaak te zijn van terrorisme en andere narigheden?
Er staat wat er staat, dat ik persoonlijk daar geen ervaring mee heb in mijn eigen kring. Waarmee ik bedoel dat het allemaal niet zo zwart/wit is. Iets wat ik keer op keer zeg.
Neem een keer verantwoordelijkheid voor je uitspraken. Als je zoiets zegt accepteer dan ook de gevolgen of zeg het niet, kader het, of wat dan ook. Maar zeggen dat jij zoiets nog nooit bent tegengekomen is beeldvorming van de hoogste orde.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_164770183
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:52 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Nee, want dat is een uiting van religie en dat is nu verboden

Als het er uit zou zien als een gewone spijkerbroek en shirt kan niemand ze iets maken

Het is gewoon een badstoffen pak in vele verschillende vormen en maten... Ze zijn er zelfs in tijgerprint en dat soort dingen. Met hoofdoek, zonder hoofddoek, verschillende vormen van hoofdoek. Met korte mouwen, lange mouwen, nauwsluitend, loszittend, alles kan.

http://en.modanisa.com/burkini.htm
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_164770207
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Neem een keer verantwoordelijkheid voor je uitspraken. Als je zoiets zegt accepteer dan ook de gevolgen of zeg het niet, kader het, of wat dan ook. Maar zeggen dat jij zoiets nog nooit bent tegengekomen is beeldvorming van de hoogste orde.
Het is een tegengewicht tegenover de alles is gedwongen roep die hier hard klinkt.
Ik neem verantwoordelijkheid, ik kies mijn woorden zorgvuldig daar.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 22 augustus 2016 @ 20:58:45 #106
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_164770277
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:55 schreef erodome het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het is gewoon een badstoffen pak in vele verschillende vormen en maten... Ze zijn er zelfs in tijgerprint en dat soort dingen. Met hoofdoek, zonder hoofddoek, verschillende vormen van hoofdoek. Met korte mouwen, lange mouwen, nauwsluitend, loszittend, alles kan.
Ja maar dat wordt dus geassocieerd met geloof, men kan zien dat ze moslimas zijn, ik denk dat zoiets beter van badstof gemaakt kan worden:

Als maar niet wordt gezien dat het om moslims gaat is het goed :')
pi_164770309
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:58 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Ja maar dat wordt dus geassocieerd met geloof, men kan zien dat ze moslimas zijn, ik denk dat zoiets beter van badstof gemaakt kan worden
[ afbeelding ]
Als maar niet wordt gezien dat het om moslims gaat is het goed :')
Het IS van badstof gemaakt, dat is juist het punt.
En religieuze uitingen zijn niet verboden, met wijde jurk en hoofddoek mag wel, datzelfde in badstof niet.

Oh shit, miste het plaatje, maar ech wtf, wat is het verschil?
pi_164770323
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:55 schreef erodome het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maar hoe worden ze dan allemaal herkend als "Burkini" ipv als "Zwempak" ?

Of wellicht iets nauwkeuriger gesteld om de vinger op de echt zere plek te leggen: is een burkini ook een burkini als deze gedragen wordt door een niet-moslim, of is het dan een zwempak?
  maandag 22 augustus 2016 @ 21:01:06 #109
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_164770350
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:59 schreef erodome het volgende:
Oh shit, miste het plaatje, maar ech wtf, wat is het verschil?
Het verschil is de uiting van religie, dat staat in de OP
pi_164770388
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 21:01 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Het verschil is de uiting van religie, dat staat in de OP
Maar als religieuze uitingen in gewone kleren wel toegestaan zijn, wat is dan het nut?
Een moslima mag dus wel pootje baden in lange jurk en zeer bedekkende hoofddoek, zolang het maar niet van badstof is.

Hoe gaan ze dan om met een surfpak met hofddoek?
  maandag 22 augustus 2016 @ 21:02:47 #111
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_164770396
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 21:00 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Of wellicht iets nauwkeuriger gesteld om de vinger op de echt zere plek te leggen: is een burkini ook een burkini als deze gedragen wordt door een niet-moslim, of is het dan een zwempak?
Niet, het is miereneuken, laat mensen lekker zelf dragen wat ze willen :')
  maandag 22 augustus 2016 @ 21:04:17 #112
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_164770445
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 21:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar als religieuze uitingen in gewone kleren wel toegestaan zijn, wat is dan het nut?
Een moslima mag dus wel pootje baden in lange jurk en zeer bedekkende hoofddoek, zolang het maar niet van badstof is.

Hoe gaan ze dan om met een surfpak met hofddoek?
Ja mee eens, moet je mij niet vragen, de volgende stap is waarschijnlijk dat een moslima ook niet meer mag baden in een lange jurk etc...

In veel zwembaden ben je nu al verplicht een bikini of zwempak te dragen, iets anders mag niet, dat willen ze dan ook op het strand
pi_164770548
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 21:00 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dan mag het wel. Zo'n IS zelfmoordenares bijvoorbeeld wordt niet gezien als moslima door de meerderheid der moslims. Die mag dus wèl met een burkini over het strand, zolang ze er maar een bomgordel bij draagt.
pi_164770955
Is er eigenlijk een normering? Hoeveel procent huid moet zichtbaar zijn? En hoe meet men dat? En mogen mannen dat eigenlijk doen?
pi_164772931
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is een tegengewicht tegenover de alles is gedwongen roep die hier hard klinkt.
Ik neem verantwoordelijkheid, ik kies mijn woorden zorgvuldig daar.
Maar je snapt er geen drol van met je tegengewicht. Je zegt dat ze uithuwelijken hard aan moeten pakken, maar zo werkt dat helemaal niet. Van de twee gevallen die ik ken, was 1 meisje die dacht echt dat haar ouders het beste voor haar wisten, het andere meisje wilde haar familie niet te schande maken. Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt met je 'ze moeten dat soort zaken aanpakken'. Die meisjes zullen zelf het nooit aanhandig maken, laat staan getuigen. De problemen zitten zoveel dieper, die hoor je niet aan de oppervlakte of van die moslims die wel de vrijheid hebben gekregen.
pi_164773694
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:22 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar je snapt er geen drol van met je tegengewicht. Je zegt dat ze uithuwelijken hard aan moeten pakken, maar zo werkt dat helemaal niet. Van de twee gevallen die ik ken, was 1 meisje die dacht echt dat haar ouders het beste voor haar wisten, het andere meisje wilde haar familie niet te schande maken. Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt met je 'ze moeten dat soort zaken aanpakken'. Die meisjes zullen zelf het nooit aanhandig maken, laat staan getuigen. De problemen zitten zoveel dieper, die hoor je niet aan de oppervlakte of van die moslims die wel de vrijheid hebben gekregen.
Als de vrouw zegt dat het zo goed is, dan is het haar eigen keuze om uitgehuwelijkt te worden/zich te bedekken omdat ze niet gezien mag worden/geslagen te worden/enzovoort.

Dat is de logica.
  maandag 22 augustus 2016 @ 22:54:52 #117
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164774079
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:40 schreef Flow3r het volgende:
Ik geloof ook wel dat het vrije keuze is, maar met een verbod kunnen ze nog steeds op het strand komen en zich op andere manieren bedekken?
Spijkerbroek, longsleeve, african wrap of zonneklep, geen probleem. Maar dat willen ze niet want dat trolt niet lekker. Of het mag niet van de clan.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:19:57 #118
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_164778955
Ik snap nog steeds niet wat er precies mis is met een normaal badpak eigenlijk?

Zijn het de blote armen en benen die het hem doen?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_164779478
In Frankrijk mogen mannen ook niet met zwemshorts in het water, moet persé zo´n klein zwembroekje zijn! dit omdat je anders te veel water zou verspillen....pfffft!

En die boerenkinkelkini verspilt nog veel meer water, dus NEE!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_164779525
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:10 schreef ietjefietje het volgende:
In Frankrijk mogen mannen ook niet met zwemshorts in het water, moet persé zo´n klein zwembroekje zijn! dit omdat je anders te veel water zou verspillen....pfffft!
Dat is net zo goed een idiote regel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:17:15 #121
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_164779574
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:10 schreef ietjefietje het volgende:

En die boerenkinkelkini verspilt nog veel meer water, dus NEE!
De zee heeft ook zo'n gebrek aan water.

Dan is het juist heel nederlands, poging tot inpoldering.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_164781936
Wat op zich vreemd is, is dat er destijds bijzonder weinig kritiek was op het Turkse verbod op religieuze kleding in openbare gebouwen. Dat gold juist als toonbeeld van hoe een overwegend islamitisch land religie toch duidelijk een privézaak kon laten zijn. Nu is er in een paar Franse badplaatsen een veel minder verregaande maatregel van kracht en ineens is dat wél een grof schandaal.
pi_164782088
Er was in de jaren twintig nog geen internet.
pi_164792020
Als men een boerkini vreemd vindt, wat te denken hiervan?

Orthodox Jewish man photographed covering himself in plastic bag during flight because faith forbids him to fly over cemeteries
http://www.dailymail.co.u(...)STIC-BAG-flight.html

Hier een video van de Franse politie op zoek naar vrouwen in boerkini
https://twitter.com/FeizaK/status/767813987274723328

https://twitter.com/SafaTweets/status/76516985120797
9008

Dus Frankrijk gaat de waterpret van deze meiden verbieden..?

mohammad
pi_164792044
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 18:36 schreef M.N.Ahmed het volgende:
Als men een boerkini vreemd vindt, wat te denken hiervan?

[ afbeelding ]

Orthodox Jewish man photographed covering himself in plastic bag during flight because faith forbids him to fly over cemeteries
http://www.dailymail.co.u(...)STIC-BAG-flight.html

Hier een video van de Franse politie op zoek naar vrouwen in boerkini
https://twitter.com/FeizaK/status/767813987274723328

https://twitter.com/SafaTweets/status/76516985120797
9008

Dus Frankrijk gaat de waterpret van deze meiden verbieden..?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die laatste foto :')
pi_164792097
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 11:24 schreef Jigzoz het volgende:
Wat op zich vreemd is, is dat er destijds bijzonder weinig kritiek was op het Turkse verbod op religieuze kleding in openbare gebouwen. Dat gold juist als toonbeeld van hoe een overwegend islamitisch land religie toch duidelijk een privézaak kon laten zijn. Nu is er in een paar Franse badplaatsen een veel minder verregaande maatregel van kracht en ineens is dat wél een grof schandaal.
Het is gewoon raar. De burkini mag niet maar een lange broek, shirt en hoofddoek wel...

En welk nut heeft dit verbod... Als het is om openbare plaatste niet te confronteren met religie verbied dan alles. Ook hoofddoekjes, keppeltjes en de rest wat er allemaal zo gebruikt wordt.
pi_164793459
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 18:40 schreef Yasmin23 het volgende:
Het is gewoon raar. De burkini mag niet maar een lange broek, shirt en hoofddoek wel...

En welk nut heeft dit verbod... Als het is om openbare plaatste niet te confronteren met religie verbied dan alles. Ook hoofddoekjes, keppeltjes en de rest wat er allemaal zo gebruikt wordt.
De gedachte erachter is om de stranden niet te confronteren met de islam na alle recente aanslagen in Frankrijk. Niet perse andere religies (er waren ook aanwijzingen van aanslagen op stranden). Men zit met de islam en alle polarisatie (tot aan terrorisme aan toe) in de maag en weet niet hoe er mee om te gaan.
pi_164793475
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 19:35 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De gedachte erachter is om de stranden niet te confronteren met de islam na alle recente aanslagen in Frankrijk. Niet perse andere religies ,(er waren ook aanwijzingen van aanslagen op stranden). Men zit met de islam en alle polarisatie (tot aan terrorisme aan toe) in de maag en weet niet hoe er mee om te gaan.
Dus de hoofddoekjes zijn ook verboden?
pi_164793502
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 19:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus de hoofddoekjes zijn ook verboden?
Geen idee, maar je krijgt dus ook dit soort geluiden;
quote:
Nicolas Sarkozy wants to ban pork-free options in French school canteens, which means no more subtitute meals for Muslim and Jewish students
pi_164793518
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 19:37 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Geen idee, maar je krijgt dus ook dit soort geluiden;

[..]

:')

Verplicht varken eten dus.

Hoe simpel kunnen mensen denken.
pi_164793557
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 19:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
:')
Verplicht varken eten dus.
Men weet het gewoon niet meer en ik snap dat ook wel. Je wil aan de ene kant alle vrijheid geven maar wordt geconfronteerd met een fenomeen dat daar niet echt lekker mee omgaat.
pi_164793585
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 19:38 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Men weet het gewoon niet meer en ik snap dat ook wel. Je wil aan de ene kant alle vrijheid geven maar wordt geconfronteerd met een fenomeen dat daar niet echt lekker mee omgaat.
Je begrijpt deze reactie? Het verbieden van pork free gerechten? Dus mogen ze dan ook geen gerechten met kip serveren?

_O-
pi_164793620
Trouwens kan mij niet voorstellen dat die man echt zo simpel denkt.
pi_164793728
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 19:39 schreef Yasmin23 het volgende:
Je begrijpt deze reactie? Het verbieden van pork free gerechten? Dus mogen ze dan ook geen gerechten met kip serveren?

_O-
Nee, ik begrijp dat men niet weet hoe er mee om te gaan.
pi_164793774
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 19:43 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, ik begrijp dat men niet weet hoe er mee om te gaan.
Het slaat allemaal nergens op. Als het alleen is gericht op de islam verbied dan ook hoofddoekjes...
pi_164793914
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 19:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het slaat allemaal nergens op. Als het alleen is gericht op de islam verbied dan ook hoofddoekjes...
Dat het geen logische reacties zijn ben ik mee eens.
pi_164793975
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 19:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat het geen logische reacties zijn ben ik mee eens.
Ze hebben daar al een groot probleem met een samenleving die naast de Franse leeft toch. En dan bedoel ik natuurlijk de grote buitenwijken van de grote steden.

Ze doen precies wat het doel van terrorisme onder andere is, de afstand tussen groepen mensen vergroten.

En hoop toch echt dat die pork free verplichting een hoax is...
  Forum Admin dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:53:28 #138
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_164794038
Vanmiddag het bericht dat Frankrijk en met name Parijs miljoenen aan toerisme inkomsten misloopt. Dat is echt een strop. Ze zijn daar veel verder dan hier met extreem denken en handelen. Het is een dooddoener maar wij kunnen het ons niet eens voorstellen in het veilige Nederland. .
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_164794156
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 19:50 schreef Yasmin23 het volgende:
Ze hebben daar al een groot probleem met een samenleving die naast de Franse leeft toch. En dan bedoel ik natuurlijk de grote buitenwijken van de grote steden.

Ze doen precies wat het doel van terrorisme onder andere is, de afstand tussen groepen mensen vergroten.
Het negeren heeft tot dit geleid, nu gaan ze repressie gebruiken.
pi_164794167
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 19:59 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het negeren heeft tot dit geleid, nu gaan ze repressie gebruiken.
Ja en dus totaal zinloze maatregelen nemen. :')
pi_164794200
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Vanmiddag het bericht dat Frankrijk en met name Parijs miljoenen aan toerisme inkomsten misloopt. Dat is echt een strop. Ze zijn daar veel verder dan hier met extreem denken en handelen. Het is een dooddoener maar wij kunnen het ons niet eens voorstellen in het veilige Nederland. .
Amsterdam loopt ook al miljoenen aan toeristeninkomsten mis hoor... Vanzelfsprekend minder dan Parijs, maar het effect is er.
pi_164794254
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 19:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en dus totaal zinloze maatregelen nemen. :')
Ach....in ieder geval gaan we nu de juiste discussies voeren. Moet je een ideologie die helemaal niet past in een (lerende) vrije democratie restricties opleggen of geef je het de vrije hand en zie je wel wat er gebeurd. Nu gaat men met enigszins lompe middelen restricties opleggen, maar daar komt in ieder geval wel de juiste discussie uit.
pi_164794278
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:03 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ach....in ieder geval gaan we nu de juiste discussies voeren. Moet je een ideologie die helemaal niet past in een (lerende) vrije democratie restricties opleggen of geef je het de vrije hand en zie je wel wat er gebeurd. Nu gaat men met enigszins lompe middelen restricties opleggen, maar daar komt in ieder geval wel de juiste discussie uit.
Ja bij ons op Fok :P

Het lijkt mij dat ze alle opties al hadden overwegen voordat ze met dit kwamen... .
pi_164794333
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:04 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja bij ons op Fok :P

Het lijkt mij dat ze alle opties al hadden overwegen voordat ze met dit kwamen... .
Ik denk dat je dat soort politieke figuren overschat.
pi_164794367
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:06 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat soort politieke figuren overschat.
Misschien wel ja :p Ik stel mij zo voor dat er dan een afdeling met knappe koppen is die dan alle mogelijke scenario's van zo'n maatregel doornemen.
pi_164794592
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien wel ja :p Ik stel mij zo voor dat er dan een afdeling met knappe koppen is die dan alle mogelijke scenario's van zo'n maatregel doornemen.
_O-
pi_164794600
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

_O-
Ik verwacht te veel dus :p
pi_164794667
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik verwacht te veel dus :p
Kwam de hint over :P
pi_164794675
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:18 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Kwam de hint over :P
Ja vrij duidelijk :p
pi_164794724
Het zou natuurlijk kunnen dat ze een stel terroristen hadden afgeluisterd die speciale burkini bomgordels hadden ontwikkeld waardoor ze eruit zagen als een stel gezette moslimas die een dagje naar het strand gaan. Maar ik schat die kans niet zo hoog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')