Het is gewoon raar. De burkini mag niet maar een lange broek, shirt en hoofddoek wel...quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 11:24 schreef Jigzoz het volgende:
Wat op zich vreemd is, is dat er destijds bijzonder weinig kritiek was op het Turkse verbod op religieuze kleding in openbare gebouwen. Dat gold juist als toonbeeld van hoe een overwegend islamitisch land religie toch duidelijk een privézaak kon laten zijn. Nu is er in een paar Franse badplaatsen een veel minder verregaande maatregel van kracht en ineens is dat wél een grof schandaal.
De gedachte erachter is om de stranden niet te confronteren met de islam na alle recente aanslagen in Frankrijk. Niet perse andere religies (er waren ook aanwijzingen van aanslagen op stranden). Men zit met de islam en alle polarisatie (tot aan terrorisme aan toe) in de maag en weet niet hoe er mee om te gaan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 18:40 schreef Yasmin23 het volgende:
Het is gewoon raar. De burkini mag niet maar een lange broek, shirt en hoofddoek wel...
En welk nut heeft dit verbod... Als het is om openbare plaatste niet te confronteren met religie verbied dan alles. Ook hoofddoekjes, keppeltjes en de rest wat er allemaal zo gebruikt wordt.
Dus de hoofddoekjes zijn ook verboden?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:35 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De gedachte erachter is om de stranden niet te confronteren met de islam na alle recente aanslagen in Frankrijk. Niet perse andere religies ,(er waren ook aanwijzingen van aanslagen op stranden). Men zit met de islam en alle polarisatie (tot aan terrorisme aan toe) in de maag en weet niet hoe er mee om te gaan.
Geen idee, maar je krijgt dus ook dit soort geluiden;quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus de hoofddoekjes zijn ook verboden?
quote:Nicolas Sarkozy wants to ban pork-free options in French school canteens, which means no more subtitute meals for Muslim and Jewish students
quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:37 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Geen idee, maar je krijgt dus ook dit soort geluiden;
[..]
Men weet het gewoon niet meer en ik snap dat ook wel. Je wil aan de ene kant alle vrijheid geven maar wordt geconfronteerd met een fenomeen dat daar niet echt lekker mee omgaat.quote:
Je begrijpt deze reactie? Het verbieden van pork free gerechten? Dus mogen ze dan ook geen gerechten met kip serveren?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:38 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Men weet het gewoon niet meer en ik snap dat ook wel. Je wil aan de ene kant alle vrijheid geven maar wordt geconfronteerd met een fenomeen dat daar niet echt lekker mee omgaat.
Nee, ik begrijp dat men niet weet hoe er mee om te gaan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:39 schreef Yasmin23 het volgende:
Je begrijpt deze reactie? Het verbieden van pork free gerechten? Dus mogen ze dan ook geen gerechten met kip serveren?
Het slaat allemaal nergens op. Als het alleen is gericht op de islam verbied dan ook hoofddoekjes...quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee, ik begrijp dat men niet weet hoe er mee om te gaan.
Dat het geen logische reacties zijn ben ik mee eens.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het slaat allemaal nergens op. Als het alleen is gericht op de islam verbied dan ook hoofddoekjes...
Ze hebben daar al een groot probleem met een samenleving die naast de Franse leeft toch. En dan bedoel ik natuurlijk de grote buitenwijken van de grote steden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:48 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat het geen logische reacties zijn ben ik mee eens.
Het negeren heeft tot dit geleid, nu gaan ze repressie gebruiken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:50 schreef Yasmin23 het volgende:
Ze hebben daar al een groot probleem met een samenleving die naast de Franse leeft toch. En dan bedoel ik natuurlijk de grote buitenwijken van de grote steden.
Ze doen precies wat het doel van terrorisme onder andere is, de afstand tussen groepen mensen vergroten.
Ja en dus totaal zinloze maatregelen nemen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het negeren heeft tot dit geleid, nu gaan ze repressie gebruiken.
Amsterdam loopt ook al miljoenen aan toeristeninkomsten mis hoor... Vanzelfsprekend minder dan Parijs, maar het effect is er.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Vanmiddag het bericht dat Frankrijk en met name Parijs miljoenen aan toerisme inkomsten misloopt. Dat is echt een strop. Ze zijn daar veel verder dan hier met extreem denken en handelen. Het is een dooddoener maar wij kunnen het ons niet eens voorstellen in het veilige Nederland. .
Ach....in ieder geval gaan we nu de juiste discussies voeren. Moet je een ideologie die helemaal niet past in een (lerende) vrije democratie restricties opleggen of geef je het de vrije hand en zie je wel wat er gebeurd. Nu gaat men met enigszins lompe middelen restricties opleggen, maar daar komt in ieder geval wel de juiste discussie uit.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en dus totaal zinloze maatregelen nemen.
Ja bij ons op Fokquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:03 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ach....in ieder geval gaan we nu de juiste discussies voeren. Moet je een ideologie die helemaal niet past in een (lerende) vrije democratie restricties opleggen of geef je het de vrije hand en zie je wel wat er gebeurd. Nu gaat men met enigszins lompe middelen restricties opleggen, maar daar komt in ieder geval wel de juiste discussie uit.
Ik denk dat je dat soort politieke figuren overschat.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:04 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja bij ons op Fok![]()
Het lijkt mij dat ze alle opties al hadden overwegen voordat ze met dit kwamen... .
Misschien wel ja :p Ik stel mij zo voor dat er dan een afdeling met knappe koppen is die dan alle mogelijke scenario's van zo'n maatregel doornemen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:06 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat soort politieke figuren overschat.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien wel ja :p Ik stel mij zo voor dat er dan een afdeling met knappe koppen is die dan alle mogelijke scenario's van zo'n maatregel doornemen.
Kwam de hint overquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |