Dit heb ik ookquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 13:09 schreef livelink het volgende:
Toch heb ik me tot nog toe totaal niet geėrgerd aan Erdbrink. Terwijl ik vorig jaar vond dat sommige gesprekken heel moeizaam waren met Wilfried de Jong.
Kan, maar met Hedy had ik wel moeite.quote:
Hedy heb ik gemist. Dus dat kan inderdaad wel.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:21 schreef Soury het volgende:
[..]
Kan, maar met Hedy had ik wel moeite.
Als je naar Goedele Liekens kijkt en Bart Peeters, die trekken ook brede bekken, ik denk dat het deels door het taaltje komt. Probeer maar eens Vlaams te praten, dan merk je dat je het ook doet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 19:15 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik had dat met een eeuwige glimlach.
Nee, de man van geweldige programma's en documentaires.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 22:27 schreef Ringo het volgende:
Wilfried de Jong, is dat de man die al glazig gaat kijken als er een woord langer dan aėrodynamica voorbijkomt?
Nee, zegt me niks.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:32 schreef tong80 het volgende:
Nee, de man van geweldige programma's en documentaires.
Als ik dit lees vind ik het nu al jammer dat de keuzefilm niet Age of Adeline is. Die beschrijving maakt me nieuwsgierig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:47 schreef golfer het volgende:
Aanstaande zondag is Andrea Maier, de jongste hoogleraar interne geneeskunde van Nederland, te gast in Zomergasten. Het thema van de avond is veroudering en oudere mensen. "Veroudering is ‘hot’ en tegelijkertijd wordt er heel moeilijk over gedaan."
Thomas Erdbrink en Andrea Maier zullen zich in Zomergasten bezighouden met de ouderen onder ons. De hoogleraar wil een genuanceerd beeld van veroudering schetsen en laten zien hoe dit onderwerp zich in Nederland ontwikkelt. Maier vertelt haar verhaal aan de hand van een aantal film- en televisiefragmenten.
Een van de fragmenten die de hoogleraar laat zien, komt uit de documentaire De nieuwe wildernis (2013), die het leven tijdens de vier seizoenen in de natuur van de Oostvaardersplassen beschrijft. ook wordt er gekeken naar een fragment uit de boekverfilming van Boven is het stil (2013). In deze film wordt het verhaal vertelt van een platteland met stugge boeren, norse zinnen en latente gevoelens.
Tot slot krijgt de speelfilm Age of Adeline (2015) aandacht. In deze film blijft een moeder op mysterieuze wijze jong, terwijl haar dochter normaal ouder wordt.
De Zomergasten-keuzefilm, die na de uitzending getoond wordt, is The Physician (2013). Deze film beschrijft het begin van de medische wetenschap in de elfde eeuw.
Ik ben hem nu aan het kijken. Beetje jammer van die gimmick met dat beeldformaat.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 15:10 schreef golfer het volgende:
Gisteravond trouwens pas de keuzefilm van afgelopen zondag kunnen afzien.(Mommy)
Wat een aparte en beklemmende en goed geacteerde (vooral die zoon) film was dat.
Geprogrammeerd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:06 schreef DO2 het volgende:
Fuck die keuzefilm. Als je n goede film wilt zien moet je vanavond naar Ida kijken. Cinematografisch hoogstandje. Werkelijk: om je vingers bij af te likken.
En bekeken. Mooi inderdaad.quote:
Deze 'jongere' zit er klaar voor.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:13 schreef truthortruth het volgende:
Hebben we er nog zin in of willen we niet jong blijven?
130, dan valt de pensioenleeftijd nog wel mee.quote:
Ja, wanneer zijn ze daarmee begonnen? Heel verwarrend.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:19 schreef Pisces29 het volgende:
Ik moet nog steeds wennen dat de gast rechts zit
Zo voelt ze zich ook...quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:20 schreef Pisces29 het volgende:
Is zij 38? Ik had haar wel 45-48 kunnen geven
Ik dacht dit seizoen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:22 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, wanneer zijn ze daarmee begonnen? Heel verwarrend.
Nou, zeker, en haar stem vliegt ook iedere keer omhoog. Gespannen rietje...quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:33 schreef Bluezz het volgende:
FFFFWWWWW, irritante inademing met geluid
deze nooit gezien, maar wat spannend en wat een opluchting tien ze op de kant warenquote:Op zondag 28 augustus 2016 20:40 schreef golfer het volgende:
Indrukwekkende beelden waren dat destijds.
Dat zeg jij van alles wat leeft. Volgende week met Rutte natuurlijk ook weer.quote:
shit, nu let ik er ook op. Hiervoor hoorde ik het eigenlijk niet.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:33 schreef Bluezz het volgende:
FFFFWWWWW, irritante inademing met geluid
Werkelijk? Mijn balletjes kruipen juist kermend naar n hoekje.quote:
Sorry 😊quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:45 schreef livelink het volgende:
[..]
shit, nu let ik er ook op. Hiervoor hoorde ik het eigenlijk niet.
Het is een gave, dat klopt.quote:
Ik zag toch vooral voor commentaar op bepaalde haardrachten.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat zeg jij van alles wat leeft. Volgende week met Rutte natuurlijk ook weer.
quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:46 schreef DO2 het volgende:
[..]
Werkelijk? Mijn balletjes kruipen juist kermend naar n hoekje.
Ze heeft gelukkig niet zo'n vieze plakpony als die Belgin van vorige week.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:46 schreef DO2 het volgende:
Werkelijk? Mijn balletjes kruipen juist kermend naar n hoekje.
Het zijn ook net mensen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:49 schreef PlutoxMoon het volgende:
Ik vind haar -tot nu toe- vooral erg menselijk als wetenschapper/hoogleraar.
Ik ken ze ook gewoon in het dagelijks leven. Daar zijn ze doorgaans vrij menselijk.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:51 schreef PlutoxMoon het volgende:
[..]![]()
Ik heb ze vaker anders aan tafel gezien.
Dit is live tv.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ken ze ook gewoon in het dagelijks leven. Daar zijn ze doorgaans vrij menselijk.
Ik dacht dat we een dag uit het leven van zouden zien. Vind dit ook een beetje half werk.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:55 schreef livelink het volgende:
Wat irritant om naar niks te kijken. Maak er dan een radiodocumentaire van.
naar random knakker die in camera kijkt terwijl er blijkbaar van alles met oudere man gebeurt op geluid te oordelenquote:
Ja die zit hardstikke door te lekken nu..net als de bejaarden die ze behandelt.quote:
Zenuwen? Het lijkt me sowieso een nerveus typetje.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:05 schreef Nadinarama het volgende:
Waarom lacht ze heel de tijd? Ik vind het helemaal niet grappig.
Dat ademhalen is wel opvallend hoor. En ben niet iemand die daar op let.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:07 schreef golfer het volgende:
Inhoudelijk is het allemaal nog niet veel aangezien het commentaar weer eens over haar uiterlijk en manier van ademhalen gaat.
Mij in elk geval niet!quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:07 schreef Scorpion_17 het volgende:
Interessante vraag: help je de mensheid door m een leven van 1000 jaar te geven?
Ja, ik word er zelf ook zenuwachtig van.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:06 schreef PlutoxMoon het volgende:
[..]
Zenuwen? Het lijkt me sowieso een nerveus typetje.
En vooral, wie zou zich als proefpersoon voor zo'n verjongingstechniek willen lenen? Terwijl verder iedereen om je heen wel wegvalt.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:07 schreef Scorpion_17 het volgende:
Interessante vraag: help je de mensheid door m een leven van 1000 jaar te geven?
Ik zie meteen allerlei praktische bezwaren. Belangrijkste: kwaliteit van leven. Deze aarde en samenleving is op geen enkele manier ingericht op een leven van 1000 jaar. Voedseltekort, uitstoot, mega overspannen arbeidsmarkt door een overschot aan aanbod etc.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:10 schreef livelink het volgende:
[..]
En vooral, wie zou zich als proefpersoon voor zo'n verjongingstechniek willen lenen? Terwijl verder iedereen om je heen wel wegvalt.
Ja, dat heeft ze net best helder uitgelegd.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:11 schreef golfer het volgende:
Ouderdom is in haar ogen dus een ziekte?
Niet ouderdom overigens, maar veroudering.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:11 schreef golfer het volgende:
Jawohl.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:11 schreef golfer het volgende:
Het is niet te overzien. Dat zien we nu al eigenlijk met de pensioenleeftijd-discussie. Mensen worden ouder en moeten dus langer doorwerken, terwijl er niet voldoende werk is voor iedereen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:11 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik zie meteen allerlei praktische bezwaren. Belangrijkste: kwaliteit van leven. Deze aarde en samenleving is op geen enkele manier ingericht op een leven van 1000 jaar. Voedseltekort, uitstoot, mega overspannen arbeidsmarkt door een overschot aan aanbod etc.
quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:19 schreef speknek het volgende:
Toch altijd mooi, met een Duits accent praten over experimenten op mensen.
quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:19 schreef speknek het volgende:
Toch altijd mooi, met een Duits accent praten over experimenten op mensen.
quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:28 schreef Reya het volgende:
Mooi dat de interviewer ook vol op de Mengele-kaart inzet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |