Net alsof de BMX'ers, surfers, zeilers zonder NOCNSF kunnen sportenquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 09:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Staatsmongool ben jij ook. Het zijn geen amateurvoetballers
Destemeer reden om springknollen niet te subsiederen en andere Olympische sporters welquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Daar ging het niet over, jij zei dat het geld beter ergens anders aan besteed kon worden. Het ging over geld.
Wat wordt er dan gesubsidieerd? (weet ik dus echt niet he, normale vraag).quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Destemeer reden om springknollen niet te subsiederen en andere Olympische sporters wel
Iedere A-sporterquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat wordt er dan gesubsidieerd? (weet ik dus echt niet he, normale vraag).
Waar staat die verdedling?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:10 schreef embedguy het volgende:
Nog altijd beter dan dat elk ander land doet, als je het aantal medailles deelt door het aantal inwoners van dat land.
https://www.google.nl/sea(...)Cnull%2Cnull%2C16%5D
En Ramona en Epkequote:
Auto en een modaal salarisquote:
Ik heb het even opgezocht en ze krijgen een stipendium. Dit is echter afhankelijk van het eigen inkomen. Dus die ruiters krijgen denk ik niks hoor.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Auto en een modaal salaris
Je bedoeld Romana?quote:
Brommers kieken is ook olympisch?quote:
Ik heb er toevallig net iets over gehoord op Radio 1, terwijl ik naar huis reed.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat wordt er dan gesubsidieerd? (weet ik dus echt niet he, normale vraag).
Goed zo, nu nog uit de OS flikkerenquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht en ze krijgen een stipendium. Dit is echter afhankelijk van het eigen inkomen. Dus die ruiters krijgen denk ik niks hoor.
Dat klopt, dat gaat over de paarden. Daarom staat er bij sommige ook N.O.P. voor. Maar dit ging even over de ruiters.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik heb er toevallig net iets over gehoord op Radio 1, terwijl ik naar huis reed.
Er was dus een speciaal paardenfonds opgericht, waar mensen in konden investeren. Na deze Spelen willen de investeerders graag hun rendement zien, dus worden de paarden (waaronder Zenith) weer verkocht.
Van volledige subsidiering is dus geen sprake, want Dubbeldam is binnenkort zijn paard dus gewoon kwijt.
Hij kan zijn paard overigens wel zelf kopen. Of dat een bepaalde sponsor het koopt VDL of zo en hem er op laat rijden. Dus niet zeker dat hij hem kwijt is. Al is hij daarbij een slecht voorbeeld omdat hij zelf aangegeven heeft te willen stoppen, maar ook weer niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik heb er toevallig net iets over gehoord op Radio 1, terwijl ik naar huis reed.
Er was dus een speciaal paardenfonds opgericht, waar mensen in konden investeren. Na deze Spelen willen de investeerders graag hun rendement zien, dus worden de paarden (waaronder Zenith) weer verkocht.
Van volledige subsidiering is dus geen sprake, want Dubbeldam is binnenkort zijn paard dus gewoon kwijt.
Maakt niet uit wat je er van vindt, in ieder geval geen gesubsidieerde bedoening dus.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Goed zo, nu nog uit de OS flikkeren
Het stipendium is zelfs beneden modaal, dus zeker de sporters die daar volledig van afhankelijk zijn hebben geen vetpot. Niks mis mee trouwens, je moet het ook voor de sport doen en blij zijn dat je steun krijgt zodat je daar 100% op kunt focussen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Auto en een modaal salaris
Grote mondiale sport, en als ze een beetje d'n best doen(en bijvoorbeeld gaan werven in Australie, Nieuw Zeeland en Zuidelijk afrika) dan kan Nederland misschien wel meequote:
Als hij 10 jaar eerder geboren was moest ie contributie betalenquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Vroeger had ik een collega die in het hockeyteam zat. Die kon dan omdat hij die aanvulling had parttime werken. En hij kreeg altijd vrij als er trainingen waren of wedstrijden. Verder had hij een heel klein autootje waar ik niet in gezien zou willen worden met een OS logo er op.
Dan misschien wel, maar dat is afhankelijk van je status en nog wat andere vereisten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Inclusief lease bak, en secundaire arbeidsvoorwaarden?
Polo is ook een goede optie in plaats van knolrijden, dan heb je het wel over een echte sportquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Heb op Barbados wel eens gezien dat er een cricketwedstrijd was. Kwamen echt duizenden mensen op af. Ook op een polowedstrijd daar trouwens, polo te paard...
Zoveel grote verassingen zijn er niet geweest hoorquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:43 schreef MakkieR het volgende:
Denk dat dit het OS is van de onbekenden, of van de niet favorieten, wel mooi trouwens
Mwah, judo is altijd maar 1 of 2 de laatste OS, werd nu ook niet meer verwachtquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:32 schreef marcodej het volgende:
Medaille 19 binnen. Handbal of volleybal moet voor medaille 20 zorgen, maar wordt lastig.
10x goud wordt ook lastig.
Onder de 20 is toch een tikkie teleurstellend wmb. 0 medailles bij de paarden en zwemmen en 1 bij het judo zijn de grootste teleurstellingen denk ik, daarnaast het gemiste goud van Epke. Valt het daar goed, dan zijn het wereldspelen.
De grootste falers zijn wel de heren hockey'ers, elke Europese clubfinale gaat jaar in jaar uit tussen 2 Nederlandse ploegen en dat je als het hockeyland bij uitstek niet eens een medaille haalt is gewoon bizar slecht.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:32 schreef marcodej het volgende:
Medaille 19 binnen. Handbal of volleybal moet voor medaille 20 zorgen, maar wordt lastig.
Onder de 20 is toch een tikkie teleurstellend wmb. 0 medailles bij de paarden en zwemmen en 1 bij het judo zijn de grootste teleurstellingen denk ik, daarnaast het gemiste goud van Epke. Valt het daar goed, dan zijn het wereldspelen.
Komt omdat iedere goede hockeyer uit een ander land in Nederland speelt. Dat gaat ook met schaatsen gebeuren denkquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:54 schreef TLC het volgende:
[..]
De grootste falers zijn wel de heren hockey'ers, elke Europese clubfinale gaat jaar in jaar uit tussen 2 Nederlandse ploegen en dat je als het hockeyland bij uitstek niet eens een medaille haalt is gewoon bizar slecht.
Dit.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:43 schreef MakkieR het volgende:
Denk dat dit het OS is van de onbekenden, of van de niet favorieten, wel mooi trouwens
AUS 1quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 21:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
De favorieten laten het afweten en de minder bekenden halen stelen de show.
ALS alles nou eens op zn plek was gevallen en laten we zeggen dat de helft van de favorieten het hadden gehaald. Of dat van Vleuten op de fiets was blijven zitten... dat soort.
25 a 30? En misschien 3 goud meer.
Valt mee. Top 10 in de medaillespiegel is tof. En medailles per inwoner staan we volgens mij toch dik op 1.
Grenada of Fiji scoort beter hoorquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 21:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
ALS alles nou eens op zn plek was gevallen en laten we zeggen dat de helft van de favorieten het hadden gehaald. Of dat van Vleuten op de fiets was blijven zitten... dat soort.
Valt mee. Top 10 in de medaillespiegel is tof. En medailles per inwoner staan we volgens mij toch dik op 1.
quote:
Fuck it, 3 of 4 dus. En GB dichtbij. Dik hoog dus.quote:
Tiende slechtst. Bahama's, Jamaica, Fiji, Kroatië, Nieuw-Zeeland, Bahrein, Hongarije, Kosovo en Slovenië doen het beter.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 21:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Fuck it, 3 of 4 dus. En GB dichtbij. Dik hoog dus.
Oh wacht, dat is met alleen de gouden medailles. Met het totaal aantal medailles tegenover aantal inwoners staat Nederland pas 16e. Grenada, Denemarken, Litouwen, Georgië, Australië, Armenië en Azerbeidzjan doen het dan beter.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 21:30 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Tiende slechtst. Bahama's, Jamaica, Fiji, Kroatië, Nieuw-Zeeland, Bahrein, Hongarije, Kosovo en Slovenië doen het beter.
Wij zijn er echt koningen in om anderen in het zadel te helpen bij sporten die we dominerenquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 21:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Komt omdat iedere goede hockeyer uit een ander land in Nederland speelt. Dat gaat ook met schaatsen gebeuren denk
ook mijn gevoel inderdaad. Goud met een zwart randje?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:32 schreef marcodej het volgende:
Je vergeet hockey.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:32 schreef marcodej het volgende:
Ook nog zoiets is dat Nederland dan met gemak op de vierde plaats van de wereld had gestaan op de medaillespiegel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 21:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Dit.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 21:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Komt omdat iedere goede hockeyer uit een ander land in Nederland speelt. Dat gaat ook met schaatsen gebeuren denk
Taekwando en atletiek, maar als ik het goed heb is dat redelijk onwaarschijnlijkquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 21:44 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Overigens zijn er buiten boksen, hockey, volley en handbal ergens nog medailles te winnen?
ok thanks. Hopelijk komen we dan toch op 20.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 22:01 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Taekwando en atletiek, maar als ik het goed heb is dat redelijk onwaarschijnlijk
Welke medaille kansen liggen er nog na boksen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 00:46 schreef marcodej het volgende:
Dat 10x goud kunnen we wel wegstrepen.
Hierdoor eindigt deze OS wel onder Londen, ondanks meer goud. Man, wat een tegenvallers.
Taekwondo. Misschien.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 00:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Welke medaille kansen liggen er nog na boksen?
Epke 1, Ramona 2, Hockeydames 1 allemaal regerend Olympisch kampioen. Dumolin voor goudquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 01:00 schreef DO2 het volgende:
Welke echte 'favorieten' hadden we dan? Ik kom niet verder dan de hockeydames en Dafne voor de 200m. Maar bij een toernooi zegt dat niet zoveel. En Elaine Thompson was gewoon de betere.
O, n regerend Olympisch kampioen is in jouw boekje de favoriet. Ok.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 01:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Epke 1, Ramona 2, Hockeydames 1 allemaal regerend Olympisch kampioen. Dumolin voor goud
Plus Dafne voor 200 meter en medaille op 100 meter
LOL, die gaan zo gewoon laatste worden in hun serie.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 22:54 schreef DO2 het volgende:
Als we met atletiek nog 1 bronzen medaille weten te winnen ( voor de 4x400 bij de vrouwen ) mag je echt van n klein wonder spreken, hoor. Die kan je wel wegstrepen.
Ja, die kans is groter.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 01:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
LOL, die gaan zo gewoon laatste worden in hun serie.
Van dat rijtje waren alleen de hockeydames en Schippers 200 meter echt favoriet, Dumoulin zonder polsbreuk ook wel, maar dat werd daardoor ook twijfelachtig. Ranomi was op de 100 zeker geen favoriete en op de 50 kon ze meedoen om goud, maar waren er op papier ook wel een aantal beter en Epke was door zijn enorm rommelige voorbereiding ook geen topfavoriet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 01:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Epke 1, Ramona 2, Hockeydames 1 allemaal regerend Olympisch kampioen. Dumolin voor goud
Plus Dafne voor 200 meter en medaille op 100 meter
Hebben de 6de seizoentijd in hun halve finale hoor!quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 01:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
LOL, die gaan zo gewoon laatste worden in hun serie.
Ze zijn niet alleen OKquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 01:10 schreef DO2 het volgende:
[..]
O, n regerend Olympisch kampioen is in jouw boekje de favoriet. Ok.
En Dafne favoriet voor de 100m? Ben je niet helemaal lekker?
Helemaal mee eens, puur op cijfers kun je er niets over zeggen hoe we hebben gepresteerd deze spelen. Misschien nog een top-10 is toch wel goed.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 04:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Uiteindelijk gaan de spelen dan inderdaad echt weer een beetje als een nachtkaars uit voor Nederland. Qua gouden medailles prima gepresteerd, 1 a 2 boven de voorspellingen (al zullen sommigen zeggen dat 8 goud niet onverwacht komt), maar qua zilveren en bronzen medailles toch een tikje teleurstellend
Maar meest teleurstellende OS, zeker niet. Dat vind ik van deze eeuw zonder twijfel 2004, ook omdat er eigenlijk geen enkele 'verrassende' gouden medaille winnaar was.
Waarom uithuilen als het de op één na beste zomerspelen wordenquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 10:56 schreef Giggio het volgende:
uithuilen en op naar Tokio2020 (tussenstop Pjongpang2018 - die ontzettend gaan tegenvallen t.o.v. Sotsie2014 dus daar hoeven we alvast niet over te fokken)
Bijna niemand had een PR.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 11:29 schreef Max23 het volgende:
[..]
Waarom uithuilen als het de op één na beste zomerspelen worden![]()
Tuurlijk had er meer ingezeten, maar dat heeft ieder land wel (behalve de kleine landjes)
Tja, maar de Chef de Mission wordt altijd afgerekend op de medailles. En daar is deze OS niks mis mee.quote:
ik huil niet uit - de sporters mogen uithuilen - ik ben tevree met het resultaat - tegen- en meevallers: dat zijn de olympische spelenquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 11:29 schreef Max23 het volgende:
[..]
Waarom uithuilen als het de op één na beste zomerspelen worden![]()
Tuurlijk had er meer ingezeten, maar dat heeft ieder land wel (behalve de kleine landjes)
Waar in Sotsji de meesten excl. Sauerkraut en Kramer hun niveau haalden of daarboven, staan nu de uitzonderingen aan de andere kant van de streep.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 11:35 schreef Max23 het volgende:
[..]
Tja, maar de Chef de Mission wordt altijd afgerekend op de medailles. En daar is deze OS niks mis mee.
En niet te vergeten: De eerste individuele medaille ooit voor een turnster, en dan ook nog meteen goud.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 11:53 schreef Nattekat het volgende:
Goed;
- We hebben de eerste beachvolleybalmedaille sinds ooit.
- geschiedenis geschreven bij het zeilen
- Bij zowel de mannen als de vrouwen goud bij het open water zwemmen
- Steeds beter wordende wielrenners m/v
- Voor het eerst in de geschiedenis een vrouwen handbalteam en dat team in de halve finale
- Volleybalsters die ver boven zich uit stegen en enkele echte toplanden hebben verslagen
- Eerste Europese medaille op de 200m sinds lang
Denk aan de positieve dingen
Hoe staat Australië achter ons?quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 11:30 schreef Nattekat het volgende:
Het goede nieuws: Australië heeft wederom gechoked op een onderdeel waar ze favoriet waren (BMX) en staat nog steeds achter ons
Een Australische heeft gisteren/vannacht de Moderne Vijfkamp gewonnen, dus staan ze boven onsquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 11:30 schreef Nattekat het volgende:
Het goede nieuws: Australië heeft wederom gechoked op een onderdeel waar ze favoriet waren (BMX) en staat nog steeds achter ons
Inmiddels voor onsquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 12:00 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Hoe staat Australië achter ons?
Oh, was puur op goud.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Inmiddels voor ons
Goud op de moderne vijfkamp.
Qua goud staan plek 8-11 gelijk. Op basis van zilver staat Australië nu op acht, Italië negen, Nederland tien.
De medaillespiegel wordt dan ook alleen gerangschikt op goud. Als dat gelijk is pas op zilver en brons.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 12:09 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh, was puur op goud.
Ik keek naar totaal aantal medailles, daar staan we redelijk achter op Australië.
Top 10 op de medaillespiegel was het doel, dan kijken we dus naar de kleuren.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 12:09 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oh, was puur op goud.
Ik keek naar totaal aantal medailles, daar staan we redelijk achter op Australië.
Klopt, daarom staat ZK nog steeds onder ons met meer medailles.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 12:11 schreef Max23 het volgende:
[..]
De medaillespiegel wordt dan ook alleen gerangschikt op goud. Als dat gelijk is pas op zilver en brons.
Nee, door compleet onverwacht goud op de moderne vijfkamp.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 11:30 schreef Nattekat het volgende:
Klopt, en volgens de NOS (i knowquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 12:33 schreef Wilskracht het volgende:
Er is een kleine kans wil niet jinxen dat Nederland er via het boksen 1 goud bij krijgt.
Hockey mannen halen vaak wel een medaille maar zelden goud de laatste jaren.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 05:30 schreef Tweek het volgende:
Het is wel duidelijk dat ik het verneukt heb, 5 euro per op Goud Schippers 100m en 200m, goud hockey mannen, goud hockey vrouwen, goud dumoulin en goud Epke. Gelukkig heb ik nog 1.65 gewonnen met Bolt.
Dat zegt de NOS helemaal nietquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 12:43 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Klopt, en volgens de NOS (i know) maken we goede kans op goud in taekwondo, maar dat moet ik eerst nog zien gebeuren.
Dat zou toch ook behoorlijk historisch zijnquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 12:33 schreef Wilskracht het volgende:
Er is een kleine kans wil niet jinxen dat Nederland er via het boksen 1 goud bij krijgt.
Misschien dat ze het intussen hebben aangepast, vanochtend stond er duidelijk dat ze een goede kans maakte op goud, niet dat dit volgens haarzelf zo was. Ik zeg zoiets niet zomaar.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 13:30 schreef Max23 het volgende:
[..]
Dat zegt de NOS helemaal niet
Enige wat die hebben gedaan is een filmpje gemaakt van Oogink. En tuurlijk zegt ze zelf dat ze voor goud gaat. Dat zou iedere (sub)topper in zijn/haar sport doen
Dit soort opmerkingen mag je van mij achterwege laten hoor.quote:Ik word gewoon misselijk van die figuren als jou die alles zo interpreteren dat ze daarna flink kritiek kunnen leveren. Gatverdamme.
Dan ben jij één van de enige in dit topic die dat nog niet heeft gedaan.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 14:54 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Misschien dat ze het intussen hebben aangepast, vanochtend stond er duidelijk dat ze een goede kans maakte op goud, niet dat dit volgens haarzelf zo was. Ik zeg zoiets niet zomaar.
[..]
Dit soort opmerkingen mag je van mij achterwege laten hoor.
Ik heb tot nu toe zeer weinig tot geen kritiek geleverd, niet op de NOS en zeker niet op de sporters.
Dat is het enige wat er over haal medaillekansen staat in het artikel. De titel wekt misschien een andere suggestie op, maar daar wordt verder niks over gezegd. Zeker niet dat ze grote kans maakt op goud, zoals jij het formuleerde.quote:Dolgelukkig begint taekwondoka Reshmie Oogink (+67 kg) vanmiddag aan haar eerste Olympische Spelen. Met broer Michael aan haar zijde als coach maakt ze een goede kans op eremetaal.
Niet alleen in dit topic, helaas.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 14:58 schreef Max23 het volgende:
[..]
Dan ben jij één van de enige in dit topic die dat nog niet heeft gedaan.
Klopt, dit is nu de enige.quote:NOS heeft dit artikel over Oogink:
http://nos.nl/rio2016/art(...)jacht-naar-goud.html
[..]
Dat is het enige wat er over haal medaillekansen staat in het artikel. De titel wekt misschien een andere suggestie op, maar daar wordt verder niks over gezegd. Zeker niet dat ze grote kans maakt op goud, zoals jij het formuleerde.
Man manquote:
Ja okequote:
Ook wel veel vierde en vijfde plaatsen die erg dicht tegen een medaille aan zaten. Qua gouden medailles zat het af en toe mee, qua medailles in het algemeen heeft het ook wel flink tegen gezeten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 05:44 schreef GotenSSJ het volgende:
Qua goud is het fantastisch, in de breedte valt het tegen. Eigenlijk niet geheel terecht verwoord, juist in de breedte zijn er veel medailles gepakt, maar veel 'verwachte' medailles van toppers zijn er niet gekomen dit jaar.
Precies. Ook alleen Van der Breggen die 2 medailles heeft gehaald, de rest allemaal 1.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 20:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ook wel veel vierde en vijfde plaatsen die erg dicht tegen een medaille aan zaten. Qua gouden medailles zat het af en toe mee, qua medailles in het algemeen heeft het ook wel flink tegen gezeten.
Dat is wel een trend idd.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 20:41 schreef KingRadler het volgende:
sporters die net komen kijken hebben goed gepresteerd. Alleen die, die ook meededen op vorige spelen hebben het laten liggen.
we zijn feitelijk inderdaad beter geworden in de breedte. Nog nooit haalde nl in meer sporten een medaille dan tijdens deze os. Kun je nagaan al die 4de plekken...quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 20:40 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Precies. Ook alleen Van der Breggen die 2 medailles heeft gehaald, de rest allemaal 1.
We zijn in de breedte juist veel beter geworden en daardoor zijn er meer kansen op medailles, maar ook meer kansen op teleurstellingen. Naar mijn mening hadden we dit jaar een betere Olympische afvaardiging dan ooit, die gemiddeld naar verwachting heeft gepresteerd.
Maar dat zijn juist de 2 sporten waar het altijd heel erg bij elkaar ligt, We hebben bij het judo maar 1 medaille minder dan in 2012. Paarden scheelt wel een hoop.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:22 schreef BeamofLight het volgende:
Tov alle eerdere OS verhoeren paarden en judo t dus
Vergeet niet dat Dubbeldam al aardig oud is, en Ankie van Grunsven doet niet eens meer mee, wat voorheen ook altijd een zekerheidje was op dressuur.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:26 schreef Max23 het volgende:
[..]
Maar dat zijn juist de 2 sporten waar het altijd heel erg bij elkaar ligt, We hebben bij het judo maar 1 medaille minder dan in 2012. Paarden scheelt wel een hoop.
Gemiddeld? Deze Spelen staan op no.2 achter Sydney 2000 wat betreft gouden medailles.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:08 schreef Falco het volgende:
Denk dat het wel meevalt. Vind het eigenlijk wel gemiddelde spelen wat betreft medaille-oogst.
Zit wel wat geluk bij he. Wevers wint goud met zilver randje door de val van Biles. Weertman wint goud door gesuf van een Griek. En Bouwmeester was echt op het nippertje. Aan de andere kant ook veel pech met daarbij volgens mij veel vierde en vijfde plaatsen. Het is dus wel gemiddeld denk ik, al had het echt uitzonderlijk kunnen worden. Halverwege dinsdag staat NL in zes halve finales: Ligtlee, beachvolleybal mannen, handbal vrouwen, volleybal vrouwen en hockey twee keer. De dagen daarna zijn er zilver, brons en vier 4e plaatsen. Is toch jammer. Maar goed al met al redelijke spelen waarna Hendriks mag ophoepelen. De doelstelling is immers niet gehaald. En zijn instelling met losersvluchten en Yuri van Gelder staat me ook niet aan.quote:Op zondag 21 augustus 2016 01:39 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Gemiddeld? Deze Spelen staan op no.2 achter Sydney 2000 wat betreft gouden medailles.
Er zitten altijd wel wat gelukjes bij.quote:Op zondag 21 augustus 2016 08:22 schreef Falco het volgende:
[..]
Zit wel wat geluk bij he. Wevers wint goud met zilver randje door de val van Biles. Weertman wint goud door gesuf van een Griek. En Bouwmeester was echt op het nippertje. Aan de andere kant ook veel pech met daarbij volgens mij veel vierde en vijfde plaatsen. Het is dus wel gemiddeld denk ik, al had het echt uitzonderlijk kunnen worden. Halverwege dinsdag staat NL in zes halve finales: Ligtlee, beachvolleybal mannen, handbal vrouwen, volleybal vrouwen en hockey twee keer. De dagen daarna zijn er zilver, brons en vier 4e plaatsen. Is toch jammer. Maar goed al met al redelijke spelen waarna Hendriks mag ophoepelen. De doelstelling is immers niet gehaald. En zijn instelling met losersvluchten en Yuri van Gelder staat me ook niet aan.
Nee hoor, Weertmans hand was er al eerder dan de hand van de Griek die onder het bord doorging. Het verschil had hoogstens wat kleiner kunnen zijn, maar goud was hoe dan ook voor Weertman.quote:Op zondag 21 augustus 2016 08:22 schreef Falco het volgende:
[..]
Zit wel wat geluk bij he. Wevers wint goud met zilver randje door de val van Biles. Weertman wint goud door gesuf van een Griek. En Bouwmeester was echt op het nippertje. Aan de andere kant ook veel pech met daarbij volgens mij veel vierde en vijfde plaatsen. Het is dus wel gemiddeld denk ik, al had het echt uitzonderlijk kunnen worden. Halverwege dinsdag staat NL in zes halve finales: Ligtlee, beachvolleybal mannen, handbal vrouwen, volleybal vrouwen en hockey twee keer. De dagen daarna zijn er zilver, brons en vier 4e plaatsen. Is toch jammer. Maar goed al met al redelijke spelen waarna Hendriks mag ophoepelen. De doelstelling is immers niet gehaald. En zijn instelling met losersvluchten en Yuri van Gelder staat me ook niet aan.
Denk dat je niet zomaar effe 400/500 man kan vervoeren van Rio/Sao paulo naar Nederland en ik kan me zomaar voorstellen dat sporters die al klaar zijn met de OS niet voor een gezonde sfeer zorgen.quote:Op zondag 21 augustus 2016 08:22 schreef Falco het volgende:
[..]
Komt dat het water in Rio even nat was als in Londenquote:Op zondag 21 augustus 2016 12:51 schreef KingRadler het volgende:
de enige die het nivo van Londen hebben vast gehouden dat waren de zeilers.
Was pas succesvol geweest als meer atleten aan de verwachtingen hadden voldaanquote:Op zondag 21 augustus 2016 14:20 schreef TheVulture het volgende:
Het aantal goud is prima, maar in absolute aantallen valt het toch echt een tikkeltje tegen, 19 medailles tov een prognose van 25 tot 30 van de meeste kenners is toch aan de onderkant van de curve, en ten opzichte van Londen geen vooruitgang.
En de fietsers.quote:Op zondag 21 augustus 2016 12:51 schreef KingRadler het volgende:
de enige die het nivo van Londen hebben vast gehouden dat waren de zeilers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |