abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164706020
Zou jammer zijn als de handbalvrouwen en volleybalvrouwen nog vierde worden, wat op zich wel in de lijn der verwacht ligt.
pi_164706562
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 12:43 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Klopt, en volgens de NOS (i know :') ) maken we goede kans op goud in taekwondo, maar dat moet ik eerst nog zien gebeuren. :P
Dat zegt de NOS helemaal niet :')
Enige wat die hebben gedaan is een filmpje gemaakt van Oogink. En tuurlijk zegt ze zelf dat ze voor goud gaat. Dat zou iedere (sub)topper in zijn/haar sport doen

Maakt ze een kans op een medaille? Dat wel, maar ook daar is ze een outsider voor. Zeker geen zekerheid.

Ik word gewoon misselijk van die figuren als jou die alles zo interpreteren dat ze daarna flink kritiek kunnen leveren. Gatverdamme.
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:04:41 #103
319979 Fok-it
All is well
pi_164707150
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 12:33 schreef Wilskracht het volgende:
Er is een kleine kans wil niet jinxen dat Nederland er via het boksen 1 goud bij krijgt.
Dat zou toch ook behoorlijk historisch zijn
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:54:41 #104
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_164708186
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 13:30 schreef Max23 het volgende:

[..]

Dat zegt de NOS helemaal niet :')
Enige wat die hebben gedaan is een filmpje gemaakt van Oogink. En tuurlijk zegt ze zelf dat ze voor goud gaat. Dat zou iedere (sub)topper in zijn/haar sport doen
Misschien dat ze het intussen hebben aangepast, vanochtend stond er duidelijk dat ze een goede kans maakte op goud, niet dat dit volgens haarzelf zo was. Ik zeg zoiets niet zomaar.
quote:
Ik word gewoon misselijk van die figuren als jou die alles zo interpreteren dat ze daarna flink kritiek kunnen leveren. Gatverdamme.
Dit soort opmerkingen mag je van mij achterwege laten hoor.
Ik heb tot nu toe zeer weinig tot geen kritiek geleverd, niet op de NOS en zeker niet op de sporters.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_164708265
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 14:54 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Misschien dat ze het intussen hebben aangepast, vanochtend stond er duidelijk dat ze een goede kans maakte op goud, niet dat dit volgens haarzelf zo was. Ik zeg zoiets niet zomaar.

[..]

Dit soort opmerkingen mag je van mij achterwege laten hoor.
Ik heb tot nu toe zeer weinig tot geen kritiek geleverd, niet op de NOS en zeker niet op de sporters.
Dan ben jij één van de enige in dit topic die dat nog niet heeft gedaan.

NOS heeft dit artikel over Oogink:
http://nos.nl/rio2016/art(...)jacht-naar-goud.html

quote:
Dolgelukkig begint taekwondoka Reshmie Oogink (+67 kg) vanmiddag aan haar eerste Olympische Spelen. Met broer Michael aan haar zijde als coach maakt ze een goede kans op eremetaal.
Dat is het enige wat er over haal medaillekansen staat in het artikel. De titel wekt misschien een andere suggestie op, maar daar wordt verder niks over gezegd. Zeker niet dat ze grote kans maakt op goud, zoals jij het formuleerde.
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:02:02 #106
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_164708343
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 14:58 schreef Max23 het volgende:

[..]

Dan ben jij één van de enige in dit topic die dat nog niet heeft gedaan.
Niet alleen in dit topic, helaas.
quote:
NOS heeft dit artikel over Oogink:
http://nos.nl/rio2016/art(...)jacht-naar-goud.html

[..]

Dat is het enige wat er over haal medaillekansen staat in het artikel. De titel wekt misschien een andere suggestie op, maar daar wordt verder niks over gezegd. Zeker niet dat ze grote kans maakt op goud, zoals jij het formuleerde.
Klopt, dit is nu de enige.
Vanochtend hadden ze nog een stukje over haar kansen in het algemene 'wat gaat er vandaag gebeuren in Rio' oid artikel. Die hebben ze intussen idd aangepast zie ik nu.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_164713732
Atlanta 1996 - 19 medailles over 8 sporten

hockey
roeien
volleybal
wielrennen
paardensport
zeilen
judo
zwemmen

Sydney 2000 - 25 medailles over 9 sporten

hockey
judo
paardensport
wielrennen
zwemmen
roeien
TENNIS
zeilen
BOOGSCHIETEN

Athene 2004 - 22 medailles over 7 sporten

paardensport
wielrennen
zwemmen
BADMINTON
hockey
judo
roeien

Peking 2008 - 16 medailles over 8 sporten

hockey
paardensport
roeien
WATERPOLO
wielrennen
zwemmen
judo
zeilen

Londen 2012 - 20 medailles over 8 sporten

GYMNASTIEK/ TURNEN
hockey
wielrennen
zeilen
zwemmen
paardensport
judo
roeien

Rio 2016 - 18 medailles over 10 sporten

BOKSEN
gymnastiek/ turnen
roeien
wielrennen
zeilen
zwemmen
ATLETIEK
hockey
judo
volleybal

wellicht komt daar taekwando bij? Serie loopt nog.
dus we hebben wel de medailles verdeeld over meerdere sporten.

[ Bericht 3% gewijzigd door The_Big_Lebowski op 20-08-2016 19:06:39 ]
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:30:18 #108
319979 Fok-it
All is well
pi_164716588
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 19:00 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

volleybal

Man man :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:31:26 #109
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_164716628
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 20:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Beachvolleybal is ook volleybal ;)
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:31:55 #110
319979 Fok-it
All is well
pi_164716646
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 20:31 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Beachvolleybal is ook volleybal ;)
Ja oke :D
Goed punt inderdaad :+
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:34:32 #111
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_164716726
het ziet er naar uit dat we alleen nog met boxen een medaille gaan halen.
pi_164716829
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 05:44 schreef GotenSSJ het volgende:
Qua goud is het fantastisch, in de breedte valt het tegen. Eigenlijk niet geheel terecht verwoord, juist in de breedte zijn er veel medailles gepakt, maar veel 'verwachte' medailles van toppers zijn er niet gekomen dit jaar.
Ook wel veel vierde en vijfde plaatsen die erg dicht tegen een medaille aan zaten. Qua gouden medailles zat het af en toe mee, qua medailles in het algemeen heeft het ook wel flink tegen gezeten.
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:40:52 #113
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_164716924
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 20:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ook wel veel vierde en vijfde plaatsen die erg dicht tegen een medaille aan zaten. Qua gouden medailles zat het af en toe mee, qua medailles in het algemeen heeft het ook wel flink tegen gezeten.
Precies. Ook alleen Van der Breggen die 2 medailles heeft gehaald, de rest allemaal 1.

We zijn in de breedte juist veel beter geworden en daardoor zijn er meer kansen op medailles, maar ook meer kansen op teleurstellingen. Naar mijn mening hadden we dit jaar een betere Olympische afvaardiging dan ooit, die gemiddeld naar verwachting heeft gepresteerd.
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:41:54 #114
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_164716946
sporters die net komen kijken hebben goed gepresteerd. Alleen die, die ook meededen op vorige spelen hebben het laten liggen.
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:58:27 #115
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_164717370
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 20:41 schreef KingRadler het volgende:
sporters die net komen kijken hebben goed gepresteerd. Alleen die, die ook meededen op vorige spelen hebben het laten liggen.
Dat is wel een trend idd.
pi_164717927
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 20:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]

ja ik geef toe ik moest er eerst ook om lachen, maar bv bmx wordt onder wielrennen geplaatst.
pi_164717997
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 20:40 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Precies. Ook alleen Van der Breggen die 2 medailles heeft gehaald, de rest allemaal 1.

We zijn in de breedte juist veel beter geworden en daardoor zijn er meer kansen op medailles, maar ook meer kansen op teleurstellingen. Naar mijn mening hadden we dit jaar een betere Olympische afvaardiging dan ooit, die gemiddeld naar verwachting heeft gepresteerd.
we zijn feitelijk inderdaad beter geworden in de breedte. Nog nooit haalde nl in meer sporten een medaille dan tijdens deze os. Kun je nagaan al die 4de plekken...
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 21:22:27 #118
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_164718009
Tov alle eerdere OS verhoeren paarden en judo t dus
pi_164718098
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 21:22 schreef BeamofLight het volgende:
Tov alle eerdere OS verhoeren paarden en judo t dus
Maar dat zijn juist de 2 sporten waar het altijd heel erg bij elkaar ligt, We hebben bij het judo maar 1 medaille minder dan in 2012. Paarden scheelt wel een hoop.
pi_164718733
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 21:26 schreef Max23 het volgende:

[..]

Maar dat zijn juist de 2 sporten waar het altijd heel erg bij elkaar ligt, We hebben bij het judo maar 1 medaille minder dan in 2012. Paarden scheelt wel een hoop.
Vergeet niet dat Dubbeldam al aardig oud is, en Ankie van Grunsven doet niet eens meer mee, wat voorheen ook altijd een zekerheidje was op dressuur.
  zondag 21 augustus 2016 @ 01:39:12 #121
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_164724485
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:08 schreef Falco het volgende:
Denk dat het wel meevalt. Vind het eigenlijk wel gemiddelde spelen wat betreft medaille-oogst.
Gemiddeld? Deze Spelen staan op no.2 achter Sydney 2000 wat betreft gouden medailles.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zondag 21 augustus 2016 @ 08:22:20 #122
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_164726939
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 01:39 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Gemiddeld? Deze Spelen staan op no.2 achter Sydney 2000 wat betreft gouden medailles.
Zit wel wat geluk bij he. Wevers wint goud met zilver randje door de val van Biles. Weertman wint goud door gesuf van een Griek. En Bouwmeester was echt op het nippertje. Aan de andere kant ook veel pech met daarbij volgens mij veel vierde en vijfde plaatsen. Het is dus wel gemiddeld denk ik, al had het echt uitzonderlijk kunnen worden. Halverwege dinsdag staat NL in zes halve finales: Ligtlee, beachvolleybal mannen, handbal vrouwen, volleybal vrouwen en hockey twee keer. De dagen daarna zijn er zilver, brons en vier 4e plaatsen. Is toch jammer. Maar goed al met al redelijke spelen waarna Hendriks mag ophoepelen. De doelstelling is immers niet gehaald. En zijn instelling met losersvluchten en Yuri van Gelder staat me ook niet aan.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_164727350
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 08:22 schreef Falco het volgende:

[..]

Zit wel wat geluk bij he. Wevers wint goud met zilver randje door de val van Biles. Weertman wint goud door gesuf van een Griek. En Bouwmeester was echt op het nippertje. Aan de andere kant ook veel pech met daarbij volgens mij veel vierde en vijfde plaatsen. Het is dus wel gemiddeld denk ik, al had het echt uitzonderlijk kunnen worden. Halverwege dinsdag staat NL in zes halve finales: Ligtlee, beachvolleybal mannen, handbal vrouwen, volleybal vrouwen en hockey twee keer. De dagen daarna zijn er zilver, brons en vier 4e plaatsen. Is toch jammer. Maar goed al met al redelijke spelen waarna Hendriks mag ophoepelen. De doelstelling is immers niet gehaald. En zijn instelling met losersvluchten en Yuri van Gelder staat me ook niet aan.
Er zitten altijd wel wat gelukjes bij.

Als Biles niet was gevallen, had Wevers een moeilijkere oefening gedaan(+0,4) in de uitgangsscore. Dan was ze op een score gekomen die Biles met haar normale oefening ook niet makkelijk haalt. Je kan echt niet zeggen dat ze won door die val.
pi_164729627
quote:

[..]

Nee hoor, Weertmans hand was er al eerder dan de hand van de Griek die onder het bord doorging. Het verschil had hoogstens wat kleiner kunnen zijn, maar goud was hoe dan ook voor Weertman.
pi_164730536
quote:

[..]

Denk dat je niet zomaar effe 400/500 man kan vervoeren van Rio/Sao paulo naar Nederland en ik kan me zomaar voorstellen dat sporters die al klaar zijn met de OS niet voor een gezonde sfeer zorgen.

Lijkt me dat als ze op eigen gelegenheid in Rio wilden blijven(of bijvoorbeeld naar een ander ZA land wilden dit gewoon kan)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 21 augustus 2016 @ 12:51:24 #126
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_164730760
de enige die het nivo van Londen hebben vast gehouden dat waren de zeilers.
pi_164731581
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 12:51 schreef KingRadler het volgende:
Komt dat het water in Rio even nat was als in Londen
pi_164732893
Het aantal goud is prima, maar in absolute aantallen valt het toch echt een tikkeltje tegen, 19 medailles tov een prognose van 25 tot 30 van de meeste kenners is toch aan de onderkant van de curve, en ten opzichte van Londen geen vooruitgang.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_164735973
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 14:20 schreef TheVulture het volgende:
Het aantal goud is prima, maar in absolute aantallen valt het toch echt een tikkeltje tegen, 19 medailles tov een prognose van 25 tot 30 van de meeste kenners is toch aan de onderkant van de curve, en ten opzichte van Londen geen vooruitgang.
Was pas succesvol geweest als meer atleten aan de verwachtingen hadden voldaan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_164756658
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 12:51 schreef KingRadler het volgende:
En de fietsers.
  maandag 22 augustus 2016 @ 09:48:21 #131
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_164756724
Gezien het aantal deelnemers is plaats 11 op de mediale lijst helemaal niet verkeerd.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')