abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 augustus 2016 @ 14:05:22 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_164619078
Welkom in Zwangerschap en Geboorte!

27 augustus: Quoi (jongen)
29 augustus: Nazil (jongen)

10 september: Ereshkigal
12 september: Mies_poes (meisje)
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20 (meisje)
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss (meisje)

1 oktober: Little_Acorn & PiperMaru (jongen)
8 oktober: Saarah (jongen)
10 oktober: jUsTmE13o2 (meisje)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS & Kyran (meisje)
27 oktober: Veruca_Assault

3 november: snoenk (meisje)
5 november: gewoonmezelf87 (jongen)
9 november: sproetjes (jongen)
10 november: Roomsnoes (jongen)
25 november: _Duckietje_ (jongen)
27 november: Queens (jongen)
29 november: Tinos85

1 december: Radyhyn (jongen)
12 december: Goudreinette (meisje)
16 december: Ooi86 (jongen)
23 december: Mienepien
28 december: BlueEyes

2017

25 januari: Levitation
30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup
11 februari: marel88
27 februari: *** Stormqueen en bleiblei ***

19 maart: Cygne

6 april: Hilzillah
7 april: Sam1993

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 19-08-2016 14:00:23 ]
disclaimer
  woensdag 17 augustus 2016 @ 14:06:15 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_164619092
Tevens jeuken mijn borsten, dat wil zeggen dat ze NOG GROTER worden en ik ben pas 12 weken en nu al ruim twee cupmaten omhoog :')

Mijn buik doet daarentegen nog helemaal niks, voor de balans.
disclaimer
pi_164619588
Tetten :9~

Ik heb er dit keer werkelijk geen seconde aan gedacht om even te bellen. Was een stuk slimmer geweest, maar ach, heb me nu toch weer anderhalf uur weten te vermaken :Y)
pi_164620118
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 12:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Weet je wat ik wel echt heel raar vind? Gisteravond op de weegschaal tikte ik de 80 aan. Vanmorgen nog eens gewogen .. ding stond nog op exact dezelfde plek, niet verschoven ofzo .. en toen bleef hij weer hangen op 75 (laatstbekende gewicht, zowel thuis als zkh). Ik kan toch niet in 1 nacht ineens 5 kilo lichter worden ondanks dat ik vocht vasthoud? :? ... dan zou ik weg gedreven zijn vannacht in bed.
Je hebt gewoon stiekem veel gepoept *).
En gezweet ja.
En er stond niet iemand sneaky achter je met de teen op de rand van de weegschaal te drukken.
pi_164620492
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 14:06 schreef Stormqueen het volgende:
Tevens jeuken mijn borsten, dat wil zeggen dat ze NOG GROTER worden en ik ben pas 12 weken en nu al ruim twee cupmaten omhoog :')

Stiekem ben je zwanger van een tweeling en zitten ze in je borsten :9
pi_164620496
@twinkle, bij mij maakt het ook best vee uit wanneer ik weeg (ik neem trouwens net als SQ altijd het meest gunstige getal *) ) Anders morgenochtend nog een keertje wegen.

Die cravings kijk ik niet naar uit trouwens. Hoopte deze zwangerschap mijn gewicht binnen de perken te houden. Maargoed, dat wilde ik de vorige keren ook maar de Liuk ijsjes waren gewoon veel te lekker. Nu vooral nergens trek in, dat scheelt.
pi_164620633
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 14:06 schreef Stormqueen het volgende:

ah je draagt hoog? :+
:)
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:14:42 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_164620768
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:08 schreef mignonne het volgende:

[..]

ah je draagt hoog? :+
nou ja ik was er van overtuigd dat het de tweede keer echt supersnel zou gaan maar je ziet het:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
pi_164620912
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 15:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nou ja ik was er van overtuigd dat het de tweede keer echt supersnel zou gaan maar je ziet het:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
U is een beetje afgevallen in de tussenliggende tijd :o Staat je goed!!
En ik groeide ook 2 maten in de eerste 10 weken. Heel bizar.

Twinkle, ik zou ook een beetje raar opkijken, zeker als je in je achterhoofd houdt dat er wat signalen zijn om je beter in de gaten te houden.
Het kan ook gewoon heel simpel zijn: batterij bijna leeg (ervanuit gaande dat het een digitale is), want dan gaan ze het maf doen.

En natuurlijk scheelt het of je in de ochtend of in de avond weegt. Maar toch geen 5 kg??

*gaat terug in lurkstand*
  woensdag 17 augustus 2016 @ 15:35:49 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_164621390
Nou ja, als je er dus 's avonds met kleren en schoenen aan op heeft gestaan na een liter thee, en 's morgens naakt na veel plassen, dan kan dat best, ook wel es meegemaakt. Maar het is niet echt eerlijk vergelijken. Ik vergelijk alleen ochtendmetingen, da's de meest stabiele vergelijking.

En je hebt gelijk, ik speel wel een beetje vals ja.
disclaimer
pi_164622779
En was het precies 5kg of rondt de weegschaal af/is het een analoge.
pi_164623156
We hebben een digitale en het scheelde 4.8 kg

Maar idd verschillendr momenten omstandigheden :Y
  woensdag 17 augustus 2016 @ 17:14:34 #13
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164624120
Bij mij scheelt het ook vaak een hele hoop per dag!

En nu ben ik ws een kilo lichter aangezien de Arend Is Geland :+

Hoera *O*

Heerlijk met mams op balkon gezeten en gebabbeld. Toen was de middag om en ging vriendlief raspatatjes halen O+ En daar wacht ik nu op. Niet vervelend.
pi_164624630
Ok. Ik kom een beetje laat op dit feestje maar dat filmpje! Holy shit. Was de baby nou aan het poepen tijdens de bevalling? Wat waren die donkere slierten in het hele begin? Ik zag de vrouw ook poepen (waarom haalde niemand dat weg?). Toen het hoofd nog niet geboren was maar de rest wel en de baby ging bewegen, freaky!
Ik ben nogal onder de indruk (weet nog niet positief of negatief...)

En dank je Mignonne voor je lieve woorden ❤
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
  woensdag 17 augustus 2016 @ 17:47:28 #15
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164625016
Ik kijk dat filmpje liever niet. Ik doe het vuile werk wel, maar verder geen spiegel oid :X

Hoe gaat het met je VA?
pi_164626157
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 17:47 schreef Quoi het volgende:
Ik kijk dat filmpje liever niet. Ik doe het vuile werk wel, maar verder geen spiegel oid :X

Hoe gaat het met je VA?
Het is echt heel grafisch maar moest blijven kijken :X Bij one born every minute is het toch anders :')

Hier alles ok! so far so good en morgen 30 weken! Ik lig rustig in de tuin de hele dag en bezoek wat komt doet de was en brengt mij drinken. Prima! Dit weer is ook wel ideaal. Nu hebben nog veel mensen vakantie dus het niets doen is nog niet saai want veel aanspraak.
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
  woensdag 17 augustus 2016 @ 18:37:21 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_164626325
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 17:31 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ok. Ik kom een beetje laat op dit feestje maar dat filmpje! Holy shit. Was de baby nou aan het poepen tijdens de bevalling? Wat waren die donkere slierten in het hele begin? Ik zag de vrouw ook poepen (waarom haalde niemand dat weg?). Toen het hoofd nog niet geboren was maar de rest wel en de baby ging bewegen, freaky!
Ik ben nogal onder de indruk (weet nog niet positief of negatief...)

En dank je Mignonne voor je lieve woorden ❤
ja, alle baby's poepen eigenlijk tijdens de bevalling, doordat ze door dat nauwe kanaal worden geperst. Maar bij head first bevallingen komt de poep achter de baby aan, bij butt first komt de poep voor de baby uit 8-)
disclaimer
pi_164627140
Mijn kind plaste én poepte over me heen toen ik haar net een minuut kende. O+
pi_164628693
Alle baby's poepen helemaal niet tijdens de bevalling heur. Dat zou betekenen dat iedereen meconiumhoudend vruchtwater had ;)
pi_164629066
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 18:56 schreef Selvaria het volgende:
+1. Echt bijna direct :D
Ze doet het nog regelmatig dunnetjes over in de badkuip. Dan trekt ze haar poephoofd, zegt "komte poep" en kloink-een bolus.
pi_164629291
Van de week nog toen Djenna en Boaz samen in bad zaten :')
Boaz ging op een gegeven moment in zo'n houding zitten en ineens dreef er iets naar boven :')
Normaal wil Djenna nooit het bad uit maar nubwist ze niet hoe snel dat ze moest maken dat ze eruit kwam :D _O-

Goed dit was behoorlijk offtopic sorry :@
  woensdag 17 augustus 2016 @ 20:10:58 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_164629339
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 19:51 schreef WupWup het volgende:
Alle baby's poepen helemaal niet tijdens de bevalling heur. Dat zou betekenen dat iedereen meconiumhoudend vruchtwater had ;)
nee, toch niet als ze pas poepen tijdens het geboren worden? Als ze door het kanaal geperst worden?

Ik dacht iig dat vrijwel alle baby's dan poepen, net als vrijwel alle moeders, een beetje het idee van leeggeknepen worden. Maar jij zal het uiteraard beter weten dan ik :+
disclaimer
  woensdag 17 augustus 2016 @ 20:29:00 #23
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164629849
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 20:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee, toch niet als ze pas poepen tijdens het geboren worden? Als ze door het kanaal geperst worden?

Ik dacht iig dat vrijwel alle baby's dan poepen, net als vrijwel alle moeders, een beetje het idee van leeggeknepen worden. Maar jij zal het uiteraard beter weten dan ik :+
Mijn baby's hebben allebei niet gepoept tijdens of vlak na de bevalling. Deden ze lekker thuis :Y)

ik heb zelf ook 2x niet gepoept, wonderlijk gezien mijn cyste die tussen mijn baarmoederwand en darmwand zit. De ruimte is daar al beperkt zeg maar
  woensdag 17 augustus 2016 @ 20:30:06 #24
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164629883
Ik vond het ook een indrukwekkend filmpje.

Ik heb zelf niet gepoept tijdens bevalling maar O. Uiteindelijk wel in vruchtwater en direct toen ze op me lag.
pi_164629914
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 18:56 schreef Selvaria het volgende:
Check! En veul, alles dat ze had opgespaard en (gelukkig want thuisbevalling) nog niet in het vruchtwater had geloosd :')
pi_164630756
Ik vond het filmpje ook erg indrukwekkend! Dat lijfje dat er al uit is, maar het hoofdje nog binnenboord :o En dat duurde zo lang, ik dacht de hele tijd 'moet iemand niet even helpen?'.
En dat zo'n stuitbevalling gewoon kan zonder scheuren .. Dat dat past!

Het was me trouwens helemaal niet opgevallen dat moeders ook ging poepen.

Ik had ook niet gepoept tijdens de bevalling, maar ik had het geluk dat ik een paar uur voor de bevalling diarree kreeg en al helemaal leeg was :+
Geen idee eigenlijk of peuter destijds heeft gepoept, in ieder geval niet over me heen.
pi_164630885
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 20:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Zo even lekker een klodder groene plakmeconium over je versche ruptuur heen :9
Nee, meestal niet. Stuitbaby's meestal wel.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 21:13:05 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164631010
Meekijken met een spiegel vond ik juist zo mooi en zo motiverend dat ik dit keer in mijn bevalplan heb geschreven dat ik dat heel graag wil O+.
Nou ja, tenzij in bad, want dan kan het denk ik niet :'). Ik twijfel heel erg of ik in bad wil bevallen of alleen de weeën in bad wil opvangen... De vk's staan er iig positief tegenover en er zijn twee ziekenhuizen in de regio die er aan willen meewerken. De keuze is dus aan mij :o (en ik ben zo enorm goed in beslissen, vooral zwanger :'))
KuikenGuppy
pi_164631114
Met een spiegel kijken lijkt me eigenlijk ook wel gaaf en motiverend inderdaad. Ik geloofde de vk niet toen ze zei dat ze het hoofdje al zag, totdat man het ook zei.

Kan je het niet ter plekke beslissen, Burdie?
pi_164631154
Haha Savvy, ik geloofde het ook niet :D Ik dacht dat ik nog heel lang moest, en toen ze zeiden dat ze al haartjes en hoofdje zagen, dacht ik: jaja, da's zeker zo'n motivatiepraatje, zo ver ben ik heul nog niet. Ik was zo bang om afgeleid te worden en mijn kracht te verliezen. En floeps, volgende wee was ze er. Ik was best verbaasd dat het zo snel ging ineens :D

Ik ben aan het filmpje beginnen vanochtend. En hoewel ik alle bevallingsfilmpjes machtig interessant vind, was deze me nét iets teveel tijdens mijn ontbijt :P Straks nog eens proberen :D
  woensdag 17 augustus 2016 @ 21:32:32 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164631396
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:19 schreef Savvy. het volgende:
Met een spiegel kijken lijkt me eigenlijk ook wel gaaf en motiverend inderdaad. Ik geloofde de vk niet toen ze zei dat ze het hoofdje al zag, totdat man het ook zei.

Kan je het niet ter plekke beslissen, Burdie?
Mwah, het verschil tussen wel en geen bevalbad huren/aanschaffen is grofweg ¤200, daar wil ik van te voren wel een idee bij hebben :+.
KuikenGuppy
  woensdag 17 augustus 2016 @ 21:39:42 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_164631590
Kun je zo'n ding niet doorverkopen?

Goed. Ik heb mijn poepstatistieken duidelijk niet op een rij. Teleurstellend :'( *gaat zich verdiepen.
Voor de statistiek: zowel ik als mauw hebben tijdens de uitdrijving gepoept; er lagen meconiumslakken tussen de plas vruchtwater op de grond :7
disclaimer
pi_164633089
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:22 schreef Roomsnoes het volgende:
Haha Savvy, ik geloofde het ook niet :D Ik dacht dat ik nog heel lang moest, en toen ze zeiden dat ze al haartjes en hoofdje zagen, dacht ik: jaja, da's zeker zo'n motivatiepraatje, zo ver ben ik heul nog niet. Ik was zo bang om afgeleid te worden en mijn kracht te verliezen. En floeps, volgende wee was ze er. Ik was best verbaasd dat het zo snel ging ineens :D
Dat inderdaad :D

quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mwah, het verschil tussen wel en geen bevalbad huren/aanschaffen is grofweg ¤200, daar wil ik van te voren wel een idee bij hebben :+.
Aha ja, dat is misschien wel handig :+ Ik dacht dat als je het bad sowieso wil gebruiken om de weeen in op te vangen, dat je dan ter plekke nog kan beslissen of je in het bad wilt blijven.
pi_164633130
*O* *O* Voor de drol van Quoi

Met een spiegel kijken lijkt mij ook heel interessant O+

Twinkle en anderen die niet op hun rug kunnen liggen omdat ze anders flauwvallen, hoe deden jullie dat bij je vorige bevalling(en) met persen? Anders dan op je rug liggen of kon je toen wel op je rug liggen?
pi_164633203
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Maar die is toch sowieso handig om de weeën op te vangen?
Nou ja hier komt 'ie vrijdag :o en dan tzt eens uitproberen.
Ik heb in gewoon bad echt geen comfortabele houding iig.
pi_164634210
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:13 schreef Burdie het volgende:
Meekijken met een spiegel vond ik juist zo mooi en zo motiverend dat ik dit keer in mijn bevalplan heb geschreven dat ik dat heel graag wil O+.
Nou ja, tenzij in bad, want dan kan het denk ik niet :'). Ik twijfel heel erg of ik in bad wil bevallen of alleen de weeën in bad wil opvangen... De vk's staan er iig positief tegenover en er zijn twee ziekenhuizen in de regio die er aan willen meewerken. De keuze is dus aan mij :o (en ik ben zo enorm goed in beslissen, vooral zwanger :'))
En je vk's hebben em niet te huur?
Je kunt hem vrij goed weer doorverkopen iig. Er zit als het goed is naast het bad zelf ook een losse hoes bij, die gaat over/in het bad en daar gaat het water in. Dat bad is dan verder prima hygiënisch schoon en in nieuwstaat, hoeft de volgende alleen zo'n nieuwe hoes er bij te kopen.
  Manager PR/Moderator woensdag 17 augustus 2016 @ 22:52:41 #37
269689 crew  Viv
pi_164634619
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:15 schreef Mies_poes het volgende:
Twinkle en anderen die niet op hun rug kunnen liggen omdat ze anders flauwvallen, hoe deden jullie dat bij je vorige bevalling(en) met persen? Anders dan op je rug liggen of kon je toen wel op je rug liggen?
Hier net terug van de informatieavond over bevallen en dit kwam ook aan bod! *) Het is een bekend probleem omdat de baby je grote bloedvaten plet als je op de rug ligt, daar kan de baby zelf ook last van krijgen door verminderde doorbloeding van de baarmoeder. Oplossingen waren bijvoorbeeld wat kussens achter je zodat je niet plat ligt, of op je zij draaien.

Maar wat mij nu het fijnste lijkt is de baarkruk terwijl mijn man achter mij zit. O+
  woensdag 17 augustus 2016 @ 23:11:22 #38
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164635409
Dat leek mij ook prettig Vivi :) wij hebben 27 september een rondleiding door t geboortecentrum, ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn allemaal. (Bevalbad helaas niet)
pi_164637019
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:52 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hier net terug van de informatieavond over bevallen en dit kwam ook aan bod! *) Het is een bekend probleem omdat de baby je grote bloedvaten plet als je op de rug ligt, daar kan de baby zelf ook last van krijgen door verminderde doorbloeding van de baarmoeder. Oplossingen waren bijvoorbeeld wat kussens achter je zodat je niet plat ligt, of op je zij draaien.

Maar wat mij nu het fijnste lijkt is de baarkruk terwijl mijn man achter mij zit. O+
Ah top, thanks!
Ik ga ook voor de baarkruk, maar kan me voorstellen dat ik toch wat anders besluit in the heat of the moment.
  donderdag 18 augustus 2016 @ 02:07:59 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164638951
He ja, dat heb ik nou ook. Baarkruk heeft prio. Ik merk snel genoeg als ik weer eens op die ader lig, want misselijk en bleh. Is dus weer iets om even uit te proberen en overboord te gooien als het niet goed lukt.

Afijn, ik wil nu weer slapen }:|
  donderdag 18 augustus 2016 @ 06:28:46 #41
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164641939
Ik heb er in mijn zwangerschap veel last van gehad, kon de 20 weken echo niet eens 'uitliggen' zonder 3x van houding te moeten verwisselen omdat ik anders echt out zou gaan. Tijdens weeën en persen eigenlijk nergens last van gehad! Met persen lig je ook niet lang plat op je rug, althans ik niet. Je komt toch wat naar voren om je benen vast te pakken etc
  donderdag 18 augustus 2016 @ 06:48:52 #42
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164641969
Buh, wat een nacht. Er wel 5x uitgeweest en nu maar op de bank want weet niet meer hoe te liggen. Dat ventje heeft billen en daar kan hij mee schuiven, that's for sure :+
pi_164641979
Ik werd een uur geleden wakker van de ergste jeuk ever. Bleek een mug mijn handen leeg te hebben gezogen. 1 steek midden op een andere steek van een paar dagen oud. Jeuk op jeuk. Ik werd gek. Nu lig ik ook maar op de bank, daar zijn geen muggen :(
pi_164641980
c_/ koffie of iets anders voor de slechte nachten!

Gemene mug, Nazil!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 06:55:55 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_164641982
Ik wilde ook heel graag op de baarkruk maar toen ik eenmaal vol in de laatste ontsluitingsfase zat wilde ik eigenlijk helemaal niet meer bewegen, dus uiteindelijk toch gewoon op de rug bevallen. Misschien was er meer schade geweest op de kruk. Maar ik had ook geen last van die ader verder.

Vanmiddag combinatietest!

Fieder, hoe is het daar?
disclaimer
  donderdag 18 augustus 2016 @ 07:18:56 #46
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164642019
Stomme mug :(

Hier geen mug meer te bekennen sinds we de nieuwe hor er weer uit moesten halen, want pasmeetfoutje. Raarr.

Spannend SQ?

Ik mag weer naar de vk straks. Fijn! Weet niet waarom, maar duurde toch wel lang sinds de vorige afspraak. Waarsch sta ik weer binnen 10 min buiten..
pi_164642125
Muggen. :( Laatst in het bos met dreumes liep ik steeds om haar heen te slaan omdat er allemaal muggen het op haar voorzien hadden. Gevolg was dat ik daarna helemaal onder de muggenbulten zat en zij vooral lekker gespeeld heeft. :')

Succes straks SQ! Fijn even babyspieken ook weer. O+ Hier nog 4 weken te gaan tot SEO!

Ik had een ruggenprik, dus had geen keus en moest wel op bed bevallen. Ik heb het geen moment vervelend gevonden, het voelde gewoon goed. Passief persen op mijn zij om de baby te laten zakken was dan weer de hel op aarde. :(

Gisteren liep ik waggelend door de stad. :') Waar ik eerder nog makkelijk achter dreumes aanrennen als niet-drachtige hinde, leek het nu echt nergens meer op. _O- Mijn buik heeft ook een enorme groeispurt gemaakt, hopelijk krijg ik mijn mobiliteit ook weer wat meer terug als dat wat gestabiliseerd is.
pi_164642128
Bij beide kindjes in het begin vooral op de zij. Bij Djenna moest ik perse op de linker zij want die had het er echt wel lastig mee (uiteindelijk vacuum). Als je op de linkerzij ligt is het net iets voordeliger voor het kindje als op de rechterzij. Op het laatst zat ik voor mijn gevoel half rechtop en benen in de stijgbeugels.

Bij Boaz mocht ik wel lekker op mijn rechterzij meepersen. Ik slaap nu ook meestal op mijn rechterzij. En ook daar op het laatst pas flink rechtop. Geen stijgbeugels die ronde.

Baarkruk had in eerste instantie dr voorkeur maar is er nooit van gekomen. O.a. vanwege ruggenprik bij beide bevallingen.

Mentholgel tegen de jeuk?

Straks met mijn man mee voor zijn sterilisatie })
ik vroeg hem nog.. weet je het heel heel heel zeker? Nu kun je nog terug? Hij zegt weet jij het zeker? Hmm ... in mijn hart is er ruimte voor heel veel kindjes maar ik wil nu eindelijk eens verder met de toekomst, loopbaan etc. Dat heeft toch iedere zwangerschap een beetje kn hold gestaan hier. Dus we hebben er vrede mee :Y ... tis echt goed zo. En al preggie zijnde ben ik vooral het laatste trimester niet de leukste persoon op aarde :') ... vooral voor mezelf niet :')
pi_164642336
Spannend SQ!

Wij mogen ook weer zometeen. Hopelijk is alles goed en hoeven we voorlopig even niet meer terug. Moeten ook niet vergeten adreswijziging door te geven. :D
pi_164642372
Spannend SQ! Alweer bijna 12 weken dus! Heb je nog bloed verloren afgelopen week/weken?

c_/ voor wie het nodig heeft.

Ik wilde ook op de baarkruk, vond het heel fijn. Maar doordat de persweeen niet doorzetten en het te lang duurde moest ik afwisselend de kruk af en bed op. Ben wel benieuwd wat de richtlijnen precies zijn hierin want dat heb ik natuurlijk niet onthouden oO<
  Manager PR/Moderator donderdag 18 augustus 2016 @ 08:49:17 #51
269689 crew  Viv
pi_164642529
Succes SQ en man van Twinkle20! Mijn man kromp laatst ineen toen hij hier aan het bijlezen was en je over die 2 verdovingen vertelde. :')
pi_164642698
Nou dan ben ik benieuwd wat zijn reactie is als jij dadelijk je kindje in je armen hebt .. dan mag ie je toch wel voor heel lange tijd op handen dragen als ie nu al zo doet over 2 prikjes :D _O_ .. want dat stelt in mijn ogen nog steeds 0,0 niks voor t.o.v. een bevalling
pi_164642749
Prikjes in den ballen lijkt me anders ook geen pretje.

Dank voor jullie perservaringen :P goed om re weten allemaal.

Succes zo Sq!
Hopelijk ook alles goed bij jou, Cygne!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 09:09:51 #54
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_164642765
Hoe mijn onderwereld er uit zag na 40 minuten (zonder effect) op de baarkruk:
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_164642811
Vind de uitspraak " bevallen is erger dan... (insert behandeling/ingreep) een behoorlijke dooddoener... Ik heb mijn man ooit een blaas/ urineweg-onderzoek zien ondergaan, en ik geloof dat hij liever ook zou bevallen... :P

Succes twinkelman!
En Cygne en SQ succes bij de echo's/onderzoeken.
S. 2014
J. 2016
pi_164642862
Succes Cygne, hopelijk weer een hele mooie controle, waar je weer een tikkie zekerder van terugkomt!

En ook succes voor SQ, krijg je gelijk uitslag of moet het nog gecombineerd worden met bloedonderzoek?

Hier lijkt de misselijkheid wat te stabiliseren, heel prettig!
pi_164642879
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 09:09 schreef Mariposas het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was volgens mij ook de reden dat ik er af moest :Y) Ben wel benieuwd of m'n fluxus hier op een of andere manier aan te linken is trouwens :{ *note: vragen aan vk over 6 maanden*
pi_164642914
Hier ging t ook beter met de misselijkheid, de afgelopen week. Lijkt ook alsof het bij spanning (veel) erger wordt. Kan sinds gisteren weer niks binnenhouden.
  donderdag 18 augustus 2016 @ 09:32:47 #59
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164643045
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 09:09 schreef Mariposas het volgende:
[ afbeelding ]
:D!
pi_164643266
Succes vandaag SQ en Cygne!
pi_164643424
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 09:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou dan ben ik benieuwd wat zijn reactie is als jij dadelijk je kindje in je armen hebt .. dan mag ie je toch wel voor heel lange tijd op handen dragen als ie nu al zo doet over 2 prikjes :D _O_ .. want dat stelt in mijn ogen nog steeds 0,0 niks voor t.o.v. een bevalling
Er zijn heel weinig dingen die (voor mij) in de buurt komen van de pijn/heftigheid/duur van mijn bevalling, maar toch loop ik ook echt wel te miepen als ik straks mijn 3e verstandskies moet laten trekken. Of bloed moet laten prikken. Of mijn oren uit moet laten spuiten ( :') , maar wat een rotgevoel). Het is niet dat ik ineens superwoman ben geworden doordat ik al eens bevallen ben.
pi_164643463
Succes SQ en Cygne!

Pfoe, gisteren een hele dag opgepast op het kindje van vrienden van ons (15 maanden). Ik was aan het eind van de dag he-le-maal afgedraaid. Ineens snapte ik waarom mensen zeggen dat een dag thuis met je kind zwaarder is dan een dag werken, waarom mensen het niet trekken in combinatie met slaapgebrek. Ook mensen die zeggen dat ze niet eens tijd hebben om naar de wc te gaan en zelf te eten/drinken snap ik ineens een heel stuk beter :X Nou ja, een voorbereid mens telt voor 2 zullen we maar zeggen ;)
pi_164643517
Na de eerste shock van de kraamweek groei je er ook wel in mee met je eigen kind hoor. Een vijftienmaander is heel 'anders druk' dan een babytje.
Kwak
pi_164643540
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 10:01 schreef PiperMaru het volgende:
Succes SQ en Cygne!

Pfoe, gisteren een hele dag opgepast op het kindje van vrienden van ons (15 maanden). Ik was aan het eind van de dag he-le-maal afgedraaid. Ineens snapte ik waarom mensen zeggen dat een dag thuis met je kind zwaarder is dan een dag werken, waarom mensen het niet trekken in combinatie met slaapgebrek. Ook mensen die zeggen dat ze niet eens tijd hebben om naar de wc te gaan en zelf te eten/drinken snap ik ineens een heel stuk beter :X Nou ja, een voorbereid mens telt voor 2 zullen we maar zeggen ;)
Een kindje van een ander vind ik zelf intensiever dan mn eigen dochter hoor, mn eigen dochter liet ik soms wel even huilen, terwijl je t bij een ander kind toch wat sneller wilt oplossen, weet niet waar het precies in zit maar na een dag oppassen op kinderen van anderen ben ik vaak dubbel zo moe dan wanneer ik alleen mn eigen peuter heb. Ben benieuwd hoe dat straks met 2 is.
S. 2014
J. 2016
pi_164643569
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 10:01 schreef PiperMaru het volgende:
Succes SQ en Cygne!

Mijn dreumes is 15 maanden en een beetje nu en juist leuker en makkelijker dan ooit. O+ Wat kwak zegt is absoluut waar, je groeit als moeder met je kindje mee en krijgt steeds meer handigheid in alles.
pi_164643576
Dat is natuurlijk ook zo, je eigen kindje ken je veel beter en je bouwt ook een routine samen op. Soms ben ik wel bang dat mijn "me-time" (vreselijk woord) in het gedrang komt en die heb ik wel echt nodig om op te laden. Het zal pittig worden, maar heb er wel vertrouwen in dat we ook daarin onze weg zullen vinden met z'n tweeën. Maar gisteren was wel even een leuke reality check ;) Het is overigens wel een superleuk en makkelijk kind O+
pi_164643616
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 09:59 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Er zijn heel weinig dingen die (voor mij) in de buurt komen van de pijn/heftigheid/duur van mijn bevalling, maar toch loop ik ook echt wel te miepen als ik straks mijn 3e verstandskies moet laten trekken. Of bloed moet laten prikken. Of mijn oren uit moet laten spuiten ( :') , maar wat een rotgevoel). Het is niet dat ik ineens superwoman ben geworden doordat ik al eens bevallen ben.
Dat zijn idd ook rotdingen :X .. ik heb er nog eentje en op een boze dagvzal die er waarschijnlijk ook wel uit moeten but I'm not looking forward :X

En over dat voor kinderen zorgen zwaarder is als een dag werken. Zo ervaar ik het ook soms hoor .. ik kies er dan ook heel bewust voor om dadelijk weer fulltime aan de bak te gaan. Zijn overigens wel meer redenen voor maar dit is er eentje. Ik heb echt diep respect voor onze gastouders en dat laat ik ze ook regelmatig merken _O_ . Ze krijgen van ons altijd een presentje met hun verjaardag en een kerstpakket.
pi_164643635
Oh je gaat "me-time" inleveren,aar je hoeft het niet op te geven,hooguit anders in te delen.

Ik heb net weer even urine ingeleverd en als t goed is krijg ik vandaag de uitslag vh bloed voor ijzer en b12.
S. 2014
J. 2016
pi_164643639
Ja, daar moest ik ook nog aan denken, aan gastouders en hoe die het doen met een heel stel van die handenbindertjes. Echt diep respect inderdaad _O_
  donderdag 18 augustus 2016 @ 10:25:56 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_164643831
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 09:05 schreef Twinkle20 het volgende:
dude, dat is toch helemaal niet relevant :') een bevalling stelt ook niks voor vergeleken bij onverdoofd je ledematen geamputeerd krijgen :{w

Fazz, ik ben nu 12+3! En nee, bloedprikken doe ik ook vandaag dus de uitslag komt volgende week :)

Cygne, succes ook straks :* hoe laat mag je?
disclaimer
  donderdag 18 augustus 2016 @ 10:26:50 #71
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164643847
Pipermaru dat is heftig idd! Wij zijn als we soms oppassen (al is dat op een hand te tellen) ook altijd uitgevloerd! Maar een eigen kind wordt anders, dat geloof ik.

Net controle gehad bij de vk! En hoera w/ meneertje ligt definitief ingedaald. Ook voelde ze zijn beentjes en kontje nog lekker in mijn ribben porren. Beladvies is dus weer normaal (pas bij regelmatige weeen). Mijn bloeddruk was voorbeeldig. Het gaat dus gewoon supergoed :s)

Ik dacht: toch eens vragen of ze iets kan zeggen over het formaat. En toen gaf ze aan dat het 'bepaald geen kleine/korte jongen is' en waarschijnlijk wel 8+ pond. Nou ja..... iets anders kán ook niet bij ons, maar toch even slikken. Maar: wir schaffen das!

Erna een wandelingetje naar de supermarkt. Inmiddels op een snelheid van 5 kmu. Alles dat ik sneller doe, daar krijg ik steken van in mijn onderbuik. Ziet er dus tamelijk "ik kan elk moment bevallen" uit :')

Blij :) Nu verder wachten.
pi_164643881
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 10:26 schreef Quoi het volgende:
Baladvies is dus weer normaal
Haha, Freudiaanse vertyping ivm de balprikjes ;)

Fijn dat de kleine man is ingedaald!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 10:32:15 #73
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164643962
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 10:28 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Haha, Freudiaanse vertyping ivm de balprikjes ;)

Fijn dat de kleine man is ingedaald!
Auto-correct :{ Blijkbaar is een baladvies een gangbaarder woord :D
pi_164644022
Succes vandaag Cygne en SQ!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 10:35:43 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164644042
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 10:32 schreef Quoi het volgende:

[..]

Auto-correct :{ Blijkbaar is een baladvies een gangbaarder woord :D
Past zich aan aan wat je het meest gebruikt. Zo ken ik een Fok user die standaard hoer typt ipv hier en groepsex ipv groepswhatsapp :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164644046
Ik mag straks ook weer naar de vk. Hoop dat die van mij ook eindelijk ingedaald is :+ ben er bang voor.
En verder gisteren te veel gedaan (maar wel leuk) dus maar even rustig aan doen vandaag.
Sq en cygne ook succes!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 10:41:33 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164644163
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 10:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Past zich aan aan wat je het meest gebruikt. Zo ken ik een Fok user die standaard hoer typt ipv hier en groepsex ipv groepswhatsapp :+
:D Hilarisch!

SPOILER
Nazil, hoop het ook! En anders dalen ze wel tijdens de laatste fase. Geen man overboord.
  donderdag 18 augustus 2016 @ 10:43:50 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164644208
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 10:41 schreef Quoi het volgende:

[..]

:D Hilarisch!

SPOILER
Nazil, hoop het ook! En anders dalen ze wel tijdens de laatste fase. Geen man overboord.
_O_

Snoerboer is wel een bazenwinkel trouwens O+

En ik moet echt opletten met wat ik zeg, gisteren hele dag met kleintjes opgetrokken en dan merk ik aan mezelf hoe vaak ik loop te schelden enzo :')
(Omdat ik dat dan bewust dus inhoud met die miepies erbij ;) )
Wordt nog wat met Larfje als ze wat meer mee krijgt van de wereld :P
pi_164644280
Quoi, goed verhaal :') En wat een leuke webwinkel, die kende ik helemaal niet!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 10:50:05 #80
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164644320
Het is ook een hele leuke winkel om langs te gaan in Rotterdam. Dat is dan SnoerBoer volgens mij :Y Zit in de winkel Wattnou. Ook crea bea bedacht trouwens, die naam.

Ja, dat af en toe schelden idd. Herkenbaar. Straks komt mijn zus met nichtjes lunchen. Handig hoor, zo'n exemplaar van 13 jaar. Die mag mijn teennagels even lakken.
pi_164644450
Spannend SQ!

Ik heb weer last van ischias :{ Bij de eerste zwangerschap ook, maar bij de tweede niet. Nu is een dagje Efteling natuurlijk ook niet het beste voor je bekken, maar een nachtje slapen zou dat toch weer moeten kunne fixen. Vond ik. Nu maar even niks doen, want straks weer werken tot 22u.
pi_164644534
SQ, 11u in principe. Nu in de wachtkamer. :X
pi_164644551
Succes meiden met de nekplooimeting!
pi_164646544
Nou. Te hoge bloeddruk :{ urine was wel goed, maandag weer controle. Ze wilde mij al bijna naar het zh sturen voor een bloedtest maar legde het formulier net op tijd weg :+ maandag maar afwachten.
pi_164646999
Rustigaan Nazil! En als je je niet lekker voelt de komende dagen bellen he
  donderdag 18 augustus 2016 @ 12:54:51 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_164647017
En, hoe was het Cygne?

Nazil, ai da's kut. Hopelijk een eenmalige uitschieter :*

Wup, das óók kut -O- zeker als het al zo vroeg opspeelt -O-
disclaimer
pi_164647107
Jup die badkamer doen wat toch nog op het lijstje stond laten we maar even zitten.
Dat ik al een tijdje meer hoofdpijn heb hielp ook niet meer voor de geruststelling bij de vk. Alleen had ik dat vorige week ook al en toen was het nog goed.

Heb nu idd briefje gekregen bij welke klachten ik moet bellen dus dan zien we het wel. Hopen op een eenmalige uitschieter idd.
pi_164647490
We hadden een zwaaiend en trappelend kindje. :o Zag er allemaal keurig uit volgens de arts. ^O^

Hij was zo druk dat ze 'm maar amper opgemeten kreeg. _O-
  donderdag 18 augustus 2016 @ 13:28:50 #89
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164647569
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 13:24 schreef Cygne het volgende:
We hadden een zwaaiend en trappelend kindje. :o Zag er allemaal keurig uit volgens de arts. ^O^

O+ *O* O+ !
KuikenGuppy
pi_164647590
quote:

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
S. 2014
J. 2016
pi_164647591
quote:

Fantastisch O+
pi_164647603
Cygne, ik ben zó blij dat je dit nu allemaal zo mee mag maken. O+. Wat geweldig!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Manager PR/Moderator donderdag 18 augustus 2016 @ 13:31:12 #93
269689 crew  Viv
pi_164647625
Wat fijn Cygne! O+ Ik vond het zo spannend voor je dat ik hier op werk zat te F5-en.

Edit: ik was niet de enige :D
pi_164647636
Cygne, wat geweldig *O* Wat zal je weer opgelucht zijn!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 13:31:51 #95
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164647637
Cyne wat super! *O*
pi_164647649
Cygne wat fijn *O* *O* wat een geruststelling!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 13:34:20 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_164647686
Super Cygne! O+
disclaimer
pi_164647740
Gefeliciteerd cygne :)

wupz0r :* rustig aan, je moet nog wel ff mee.
pi_164647744
Aah Cygne, wat fijn!! O+ O+ O+
pi_164647789
Even een vraagje. Ik hou sinds vanochtend veel vocht vast in handen en voeten, voeten vooral. Wordt met het uur meer. Soms tintelingen in beide, maar dat lijkt me niet gek met al dat vocht.
Verder geen klachten. Moet ik hier wat mee?
pi_164647804
Wup en nazik das mooi shit -O-

Cygne wat goed *O* *O*
pi_164647915
Jeej wat fijn Cygne!

Ben jij al geweest SQ?

En Twink, succes voor je man!
pi_164647920
quote:
:o O+ Wat een leuke collectie! Die schoentjes! Dat jasje!
pi_164648259
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 13:40 schreef Mies_poes het volgende:
Even een vraagje. Ik hou sinds vanochtend veel vocht vast in handen en voeten, voeten vooral. Wordt met het uur meer. Soms tintelingen in beide, maar dat lijkt me niet gek met al dat vocht.
Verder geen klachten. Moet ik hier wat mee?
lijkt me een prima vraag voor je gyn of vk ;)
je kunt ze ook gewoon bellen voor overleg he :)
pi_164648398
Cygne wat heerlijk! Ik vond dat zoooo'n opluchting!

Gelukkig is de Lidl collectie wat saai voor mij, goed voor mijn bankrekening.

Deed Fieder al een *meld* ?
pi_164648911
Fazz het is al gepiept! Viel reuze mee.. mocht er ook gewoon bij blijven. Vanfaag heeft ie wel een verplicht dagje 'bankzaken' :Y

Fieder? O-) O-) ... hopelijk babyknuffelen!

Mies bellen idd! (Moet ik jodig zeggen ... mevrouw-belle-nie O-))
  donderdag 18 augustus 2016 @ 15:19:31 #108
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164649688
Hey Cygne, wat fijn O+

Nazil, balen van je bloeddruk. Gelukkig urine goed. Hoe hoog was 'ie?

Mies, even overleggen is zeker niet gek vanwege de snelle verandering.

WupWup, ischias :{ Je moet nog effe, dus dat is een dikke jammer.

Ik kom even horizontaal bij van de mexicaanse lunch die mijn zus meebracht :P
  donderdag 18 augustus 2016 @ 15:25:53 #109
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164649809
quote:
In de blog staat:
"Onlangs kreeg ik een persbericht in mijn inbox waar ik wel heel enthousiast van werd: Lidl komt met een babycollectie bestaande uit organische babykleding en accessoires zoals schoentjes, sokjes en wikkeldoeken. ‘Dat wordt een gat in de markt!’ dacht ik meteen."

Over Freudiaanse verspreking gesproken :D

Leuke spullies wel!
pi_164649860
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 15:19 schreef Quoi het volgende:
Hey Cygne, wat fijn O+

Nazil, balen van je bloeddruk. Gelukkig urine goed. Hoe hoog was 'ie?

Mies, even overleggen is zeker niet gek vanwege de snelle verandering.

WupWup, ischias :{ Je moet nog effe, dus dat is een dikke jammer.

Ik kom even horizontaal bij van de mexicaanse lunch die mijn zus meebracht :P
120/80 dus normaal gesproken prima, maar voor mij te hoog. Onderdruk ligt altijd onder de 70.
  donderdag 18 augustus 2016 @ 15:57:25 #111
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164650412
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 15:29 schreef Nazil het volgende:

[..]

120/80 dus normaal gesproken prima, maar voor mij te hoog. Onderdruk ligt altijd onder de 70.
Da's mijne :) Maar natuurlijk alleen maar zinnig om met je normale bloeddruk te vergelijken. Goed de signalen in de gaten houden. Gelukkig zit het er bijna op ;)
pi_164650430
Cygne *O* O+ *O*
pi_164650625
Wat fijn, Cygne!!!
pi_164650861
Balen van je bloeddruk Nazil.

Wup, had je bij je eerste zwangerschap ook al zo vroeg last van ischias? Ben je mooi klaar mee :{

Vk gebeld en die gooide het op de warmte omdat ik verder geen klachten heb. Bij hoofdpijn direct bellen :)
pi_164651809
Cygne O+
pi_164652034
Cygne wat fijn! *O*

Ben jij al geweest SQ? Heb ik er overheen gelezen?

Balen van je bloeddruk, Nazil. Hopelijk daalt ie weer.

En auw Wup, ischias is echt niet tof.
  donderdag 18 augustus 2016 @ 18:02:11 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_164653125
Ja, ik ben inmiddels geweest! Prachtig actief kindje met alles erop en eraan O+ vingertjes en teentjes geteld en de nekplooi was binnen vijf minuten gemeten! (Voor hen die het nog weten: bij mauw ben ik twee uur bezig geweest verdeeld over twee sessies :'))
Foto volgt, ik heb net sinds vanmiddag een nieuwe telefoon en die leest geen bitmap bestanden dus ik moet even wachten tot mijn laptop weer vrij is van stomme kattenfilmpjes...
disclaimer
pi_164653161
Wat geweldig Cygne! Echt ontzettend fijn dat je dit ook zo kunt meemaken.

En mooi SQ!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 18:11:54 #119
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164653326
Super sq!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 18:16:52 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_164653421
Ik ben niet helemaal zeker van wel of geen nub. Mignonne, wup? Is dit been of nub?

Hand tegen voorhoofd (van bovenaf gezien O+)

disclaimer
pi_164653715
quote:

*O* wat fijn!!!! :*
pi_164653813
Wat mooi SQ! O+

En dank voor alle lieve reacties. :*
pi_164653985
Ik mag eeeeeeeeindelijk uit de lijst hoor! :+

Vanmiddag is onze tweede zoon R.uben geboren. Vanmorgen hebben ze de vliezen gebroken. Het was heel heftig, zelfs door de ruggenprik heen bleef de pijn bijna ondraaglijk. Hij weegt dan ook 4830 gram. Hopelijk morgen naar huis O+ Grote broer komt zo kijken

Cygne wat fijn O+ verder niet bijgelezen
pi_164653990
ik zie geen nub zo snel maar ben onderweg ;) en wup doet niet aan nub (mwhihi dat rijmt :+ )

wel prachtige foto's ♡
  donderdag 18 augustus 2016 @ 18:39:00 #125
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_164654061
Gefeliciteerd Fieder met je kleine grote reus! :o O+
pi_164654068
Gefeliciteerd Fieder!

Top gedaan hoor! :*
Geniet zo van de ontmoeting tussen de broertjes O+
  donderdag 18 augustus 2016 @ 18:39:18 #127
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164654076
Fieder!! w/ Gefeliciteerd met je grote ventje!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 18:40:26 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_164654117
Eindelijk, fieder! Van harte gefeliciteerd! Flinke jongen :o
disclaimer
  donderdag 18 augustus 2016 @ 18:40:52 #129
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_164654134
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 18:16 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben niet helemaal zeker van wel of geen nub. Mignonne, wup? Is dit been of nub?

[ afbeelding ]

Hand tegen voorhoofd (van bovenaf gezien O+)

[ afbeelding ]
Ik faal de laatste tijd nogal hard, maar het lijkt me dat ik wel een nub zie, dat met dat bolletje. En dan lijkt het me inderdaad een Naud?
pi_164654151
Wat een mooie plaatjes Sq O+

En Fieder! Gefeliciteerd met je reus! O+
pi_164654375
Fieder eindelijk! Van harte gefeliciteerd! *O* *O*
  donderdag 18 augustus 2016 @ 18:51:30 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164654448
Gefeliciteerd Fieder *O*. 't Wachten werd beloond!
KuikenGuppy
pi_164654497
Gefeliciteerd Fieder *O*
S. 2014
J. 2016
pi_164654500
Fieder, gefeliciteerd met reuzenbaby! Hopelijk snel naar huis!
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_164654503
Fieder! Eindelijk! Gefeliciteerd met jullie grote kleine man! O+

En SQ jeej voor goede npm! *O*
pi_164654530
Oooh wat fijn Fieder! Gefeliciteerd! O+
pi_164654605
Fieder met aan de maat jochie *O* O+
Eindelijk!!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 18:59:28 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_164654650
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 18:37 schreef mignonne het volgende:
ik zie geen nub zo snel maar ben onderweg ;) en wup doet niet aan nub (mwhihi dat rijmt :+ )

wel prachtige foto's ♡

Dat is er dus geen zeg je?
ik ben hier dus kennelijk minder goed in dan ik dacht :')
disclaimer
pi_164654959
Fieder daar issie dan! Wat een reusje! :o ... hoop dat alles goed met jullie gaat verder :*

Sq fijn dat het gelukt is *O*

En ik sta 6e! *O* *O* .. looking forward!
pi_164655000
Fiederrrrrrrrrrr hoera! Wat een grote zeg! Goed gedaan! O+ O+

Sq volgens mij is dat er wel een toch? Als het een nub is (wat ik denk) is het een verdomd goeie. *)
pi_164655036
Fieder gefeliciteerd *O*
pi_164655178
Fieder van harte!! Wat een kerel zeg! Alles goed met jullie? :*
pi_164655440
SQ heeft een piem0l?

Fieder, gefeliciteerd! Wat een grote bink al zeg!!
pi_164655463
Fieder, van harte! Met dat gewicht héél begrijpelijk dat het erg zwaar is geweest, respect dame! Hopelijk kun je nu wat bijkomen en genieten van je man (mijn kleinste woog dat met 3 maand gecorrigeerd :o )
  donderdag 18 augustus 2016 @ 19:31:50 #145
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164655877
Fieder gefeliciteerd met je kleine grote. Daar is hij dan*O*
pi_164656465
Jaaaaa Cygne! *O* Superfijn!

En SQ een goede (en snelle) nekplooimeting, geweldig *O*

En Fieder, last but not least, gefeliciteerd, je geduld is beloond :) Klinkt heel heftig.. Maar wat fijn dat hij er eindelijk is! *O*

Zo veel jompels in 1 post :')
pi_164656978
Fieder gefeliciteerd! *O*

En SQ een goede echo!
Het lijkt wel een beetje een nub, maar ik denk dat het een beentje is?
pi_164657103
Gefeliciteerd Fieder!!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 20:09:59 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164657259
Gefeliciteerd Fieder!

Dat gewicht, goeie naam voor bonkie kereltje O+
Nu lekker even aansterken, hoop dat het lukt in het ziekenhuis!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 20:10:52 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164657286
Als wat ik denk het heupje is, is dat inderdaad een beentje, naar binnen gedraaid.
pi_164657339
Fieder gefeliciteerd! *O* *O*

En Cygne en SQ O+ *O*
pi_164657372
Cygne en sq wat een goede berichten. Ben blij voor jullie.

Fieder gefeliciteerd met je beertje en veel geluk samen!
pi_164657389
Fieder hoeraaaa, van harte!! *O* En ik ben op die naam :Y
pi_164657451
Fieder gefeliciteerd *O*

En jeej voor de echo's van Cygne en Stormqueen *O*
pi_164657590
Proficiat Fieder *O*
En natuurlijk ook voor de goede echo's!
pi_164657781
Fieder gefeliciteerd!! O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_164658153
Gefeliciteerd, Fieder! Een goede kraamtijd en herstel gewenst, laat je maar mooi verwennen!

En mooie echo's, SQ!
pi_164658256
Mijn man maakte nog een filmpje. O+ Met commentaar van de arts.

SPOILER
Niet quoten graag, haal t zo weer weg.

[ Bericht 15% gewijzigd door Cygne op 19-08-2016 13:03:22 ]
  donderdag 18 augustus 2016 @ 20:42:21 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164658346
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 20:39 schreef Cygne het volgende:

Wat suuuupergaaf! _O_

En fijn om te horen allemaal O+
pi_164658365
Beeeeeebie O+
S. 2014
J. 2016
  donderdag 18 augustus 2016 @ 20:45:28 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_164658476
Mooi he cygne O+ Bizar ook dat dat in je lijf zit!

Wij zagen ons kindje ook drinken, je zag echt dat mondje open en dicht gaan O+
disclaimer
  donderdag 18 augustus 2016 @ 20:46:33 #162
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164658518
Fieder gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!! *O*

Cygne.. lieve wiebelkontbaby O+

Sq mooie echo!! Volgns mij heeft ie gewoon een 3e been :7
En er is hier in de straat een 'echte' Noud geboren :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 18 augustus 2016 @ 20:47:26 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_164658563
Ik heb de geslachtsecho gepland staan op mijn verjaardag. Over 3,5 week weten we het!
disclaimer
pi_164658592
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 20:45 schreef Stormqueen het volgende:
Mooi he cygne O+ Bizar ook dat dat in je lijf zit!

Wij zagen ons kindje ook drinken, je zag echt dat mondje open en dicht gaan O+
Ja he! O+
En wat tof om dat al te zien. O+

Ik heb me vanmiddag ingeschreven bij de verloskundige in mijn nieuwe woonplaats. Ze hadden geen ruimte voor opmerkingen dus ze zullen wel denken. _O-
pi_164658637
Fieder! Gefeliciteerd! Wat een spekkie! Hoop dat je niet teveel maat 50 in huis hebt gehaald :@
  donderdag 18 augustus 2016 @ 20:55:18 #166
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164658836
Spannend Sq! Mooi presentje voor je verjaardag :Y
Cygne alles komt zo bij elkaar he.. mooi nieuw huis en en nog mooiere buikbeeb.

Gisteren heb ik glucosetest gehad. Nuchter was 4,4.. en volgende week krijg ik de uitslag bij de vk.. verwacht dat er niks aan de hand is hoor. Heb wel 2 uur met Vv in de wachtkamer gezeten... maar de tijd ging best snel met boekjes voorlezen en puzzeltjes maken (en dat hij iedereen in de wachtkamer het puzzelstukje met de krokodil moest laten zien O+).
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_164659437
Gefeliciteerd Fieder! *O*

Nooooes nu sta ik al op #7 :@
pi_164659852
Jaa Fieder, eindelijk! Gefeliciteerd met je flinke vent! *O* *O* *O*
  donderdag 18 augustus 2016 @ 21:28:09 #169
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164659953
Gefeliciteerd Fieder! Eindelijk!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164660043
Grote jongen Fieder O+ Van harte gefeliciteerd *O*

SQ en Cygne, mooie plaatjes O+
pi_164660124
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 20:39 schreef Cygne het volgende:

Fijn Cygne O+.
pi_164660279
Cygne O+ O+ O+

Fieder gefeliciteerd! *G*
  Manager PR/Moderator donderdag 18 augustus 2016 @ 21:37:51 #173
269689 crew  Viv
pi_164660366
Fieder jemig wat een flinke baby heb je op de wereld gezet! _O_ Gefeliciteerd!
  donderdag 18 augustus 2016 @ 21:49:24 #174
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164660874
Fieder gefeliciteerd!

En SQ wat een mooie echo O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164662966
Gefeliciteerd Fieder! *O*

Een dansbaby voor Cygne *O*

SQ ook een mooi plaatje! Zo van een stilstaande foto kan ik je niet zeggen welke vlek wat is, dan moet je toch de context van het bewegend beeld erbij hebben. Maar de pose doet wel mieterig aan natuurlijk :+ ;)
pi_164663129
Gefeliciteerd Fieder!

En wat fijn, goede echo's voor Cynge en SQ O+ Gewoon al echte baby's in jullie buik, zo bijzonder hoe snel dat gaat.

Ik moet me toch eens gaan inlezen op dat nub gebeuren. Maar eerst moet ik nodig gaan slapen. Was al weer vergeten hoe moe je de eerste weken kunt zijn.
pi_164663195
Gefeliciteerd Fieder! *G*

Wat mooi om zo'n klein bewegend kindje te zien, he Cygne? Vind het zo fijn dat het nu zo goed gaat O+
  donderdag 18 augustus 2016 @ 23:43:03 #178
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164664827
goede echo's voor Cynge en SQ *O*
En gefeliciteerd Fieder!
pi_164665414
Ik-kan-weer-eens-nie-slape-nie-lalala :( :( :( :O
pi_164668399
Bleh wat is het heet :%
pi_164669346
Ben maar naar beneden gaan om een bak ijs op te eten :Y)
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 05:11:51 #182
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_164670861
Ik heb aan jullie gedacht vannacht. Jemig wat heet! Fieder gefeliciteerd
/ lurkt verder
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 06:26:51 #183
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164671518
Heet?
Misschien zit ik stiekem op een ander halfrond, maar het is/was hier lekker koel. Vanaf vier uur wakker, maarjaaaaa :O
pi_164671651
En vandaag wordt het nog een beetje warmer bij ons geloof ik.

Nou Quoi benieuwd hoe lang jij op 1 staat! :Y
pi_164671688
Jaaa daar is hij dan O+ fieder gefeliciteerd met jullie zoon en broertje *O*
pi_164671804
Wat naar, het niet kunnen slapen. Ik vind die bak ijs wel een goede oplossing :D Netflix erbij en het is bijna leuk om 's nachts wakker te zijn.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:01:13 #187
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164671875
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 07:23 schreef Twinkle20 het volgende:
En vandaag wordt het nog een beetje warmer bij ons geloof ik.

Nou Quoi benieuwd hoe lang jij op 1 staat! :Y
Anders ik ook. Heb het al aardig gehad :P

Hoe ging het gister? Heb je een fijn biertje voor je vent neergezet naderhand?
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:27:53 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164672075
Heet :? zitten jullie allemaal in Zimbabwe ofzo?
Ik heb heerlijk geslapen O+. Wil wel weer terug mijn bedje in, maar daar is kuiken het niet mee eens :').
KuikenGuppy
pi_164672097
Fieder van harte met je zoon!

Hier nog alles goed, bijna 33 weken, nog altijd nergens last van. Ja, soms een beetje benauwd als ik rechtop zit of juist lig.

Kraamzorg komt dinsdag voor intake 😬 wordt wel heel echt opeens dan he.

Verder nog even bijlezen!
pi_164672455
Fieder gefeliciteerd met jullie zoon!!!
Cygne een dansende baby
En ook sq een goede echo !!!

Vandaag 37 weken :Y
Gewoon al 2 weken verder dan met de eerste...
Gisteren weinig beweging dus had besloten te bellen als dat vandaag ook zo was...gelukkig werd er even flink gewiebeld met de billen( 37 weken is voor ons ook weer een rotweek toen is ons neefje dood geboren en dat blijft rondspoken)
Ben blij als het woensdag is en ik de gynaecoloog gesproken heb over wel/niet inleiden.....mijn hoofd wil rust merk ik
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_164672603
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 08:01 schreef Quoi het volgende:

[..]

Anders ik ook. Heb het al aardig gehad :P

Hoe ging het gister? Heb je een fijn biertje voor je vent neergezet naderhand?
Het was een paar uurtjes wat gevoelig maar hij heeft gewoon staan koken en 's avonds nog in de tuin onkruid zitten plukken .. allen geheel op eigen initiatief ^O^ .. dat biertje heeft ie zichzelf gepakt obdetussen naar de handbaldames kijkend.

Vandaag had ie zichzelf wel vrij gepakt just to be sure. Dus nu met zijn viertjes qualitytime en lekker rustig aan :)

Vanavond pakken we een filmpje samen :)
pi_164672823
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 09:02 schreef Ereshkigal het volgende:
Fieder gefeliciteerd met jullie zoon!!!
Cygne een dansende baby
En ook sq een goede echo !!!

Vandaag 37 weken :Y
Gewoon al 2 weken verder dan met de eerste...
Gisteren weinig beweging dus had besloten te bellen als dat vandaag ook zo was...gelukkig werd er even flink gewiebeld met de billen( 37 weken is voor ons ook weer een rotweek toen is ons neefje dood geboren en dat blijft rondspoken)
Ben blij als het woensdag is en ik de gynaecoloog gesproken heb over wel/niet inleiden.....mijn hoofd wil rust merk ik
37 weken *O* meldplicht :P
S. 2014
J. 2016
pi_164672992
Gefeliciteer Fieder!
Wat een mooie echo's Cygne en SQ O+ O+
pi_164673158
Ik zet hier even heel onwennig ook een teen in dit topic. Kan nog niet echt geloven dat ik zwanger ben ondanks de duidelijke streep van maandag, ga straks nog een test halen van een ander merk :P Uitgerekende datum zou 19 april zijn *O*
Ik zou het zo graag willen voelen wat er allemaal gebeurt! Ben ook niet misselijk ofzo. Gisteren wel heel moe 's middags (wat ik normaal nooit heb) en gevoelige borsten en het is wel gevoelig ter hoogte van mijn baarmoeder als ik traploop of naar de wc ben geweest.
Maar toch, het dringt nog niet door. De afspraak voor een vitaliteitsecho bij de vk is al gemaakt voor over 2,5 week, hopelijk dan wel echt het gevoel. Ik denk dat ik daar keihard ga janken als ik het hartje hoor ^O^
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:51:02 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_164673249
Welkom Tweedle! Dat onwennige kan best nog wel even aanhouden hoor. Bij mij ging dat de vorige keer pas rond de 17 weken een beetje "echt" voelen allemaal.

Hitte hebben wij ook niet hier in Brabant met een nachttemperatuur van 10 graden. Lekker raampje open, prima geslapen! Of kunnen / willen jullie de ramen niet open zetten?

Rady, kreeg jij de GTT ook weer wegens BMI?
Waar ligt die grens eigenlijk? En gaan ze dan uit van je pre-zwangerschapsBMI of van je zwangere gewicht?
disclaimer
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:52:51 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164673283
@SQ, de grens ligt bij een bmi van 30 tijdens de intake, pril- of pre-zwanger.
KuikenGuppy
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:53:37 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_164673295
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 09:52 schreef Burdie het volgende:
@SQ, de grens ligt bij een bmi van 30 tijdens de intake / pre-zwanger.
Ooohhhhhh :+
Dan hoeft het in elk geval niet wegens protokoll dit keer 8-)
disclaimer
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:29:11 #198
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164673911
Ook hiervoor (OGTT) wordt weleens van protocol afgeweken als daar aanleiding voor is ;)

@Tweedledee: Gefeliciteerd en welkom! En wat een gekke periode is dit idd. Dat hartje zien kloppen zal de eerste realiteitscheck zijn! :)

@Twinkle: Mooi. Veel plezier vanavond.

Hier heb ik alweer een tweede (!) hazeslaapje achter de rug. Lekker even wat slaap inhalen van afgelopen nacht. Vanavond haken we misschien even wat later op de avond aan bij vrienden/borrel. Wie weet voel ik me fit genoeg. Ook het weekend zit vol met 'onder voorbehoudjes'. Fijne afleiding!
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:31:53 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_164673975
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 10:29 schreef Quoi het volgende:
Ook hiervoor (OGTT) wordt weleens van protocol afgeweken als daar aanleiding voor is ;)

Dat weet ik, vandaar de "niet wegens protokoll" ;)

En fijn zo, wat afleiding :Y
disclaimer
pi_164674095
Eresh 37 weken *O*

Twinkle geniet van jullie dagje lekker met zijn viertjes en vanavond lekker samen weg O+

Tweedledee, gevoelige borsten zijn goed *O*

Hier was het in de slaapkamer wel echt heet ondanks de mobiele airco die we gisteravond aan hadden gezet. We hebben echter een dakterras aan onze slaapkamer en nieuwsgierige katten dus een groot raam kan 's nachts niet open als we hen niet op visite willen :P
Nou ja, even twee uur pauze van de slaap is ook niet gek, daarna nog lekker getukt :)
Hier vanavond een bruiloft.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:42:09 #201
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164674201
Voetjes weer een beetje geslonken trouwens Mies?

Ik heb overigens niet (hard) genoeg (of niet het goede oeuvre) gezongen voor onze kleine grote ###: klik. Nu is 'ie toch ineens best groot geworden en dat met die global warming :+
pi_164675283
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 10:42 schreef Quoi het volgende:
Voetjes weer een beetje geslonken trouwens Mies?

Ik heb overigens niet (hard) genoeg (of niet het goede oeuvre) gezongen voor onze kleine grote ###: klik. Nu is 'ie toch ineens best groot geworden en dat met die global warming :+
Das heul niet erg, want de jouwe moet tegen de Nederlandse temperaturen kunnen. Spekjes zijn geen overbodige luxe :Y)

Voetjes zijn niet geslonken, waren vannacht ook lekker heet dus dat helpt niet mee qua slapen. Ach, nog maar een paar weken :s)
  Manager PR/Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:55:39 #203
269689 crew  Viv
pi_164675526
Vanochtend bij de huisarts geweest om de kinkhoestvaccinatie te regelen, maar ze had er nog geen ervaring mee. Ik had zelfs expres een afspraak bij haar omdat zij in Nieuw Zeeland heeft gewerkt, waar kinkhoestvaccinatie van zwangeren al standaard is. :') Nou ja, ze gaat het uitzoeken via de GGD en dan hoor ik meer.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:01:34 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164675627
Meh, ik heb keuzestress over de locatie van de bevalling en of ik al dan niet in bad wil bevallen (heeft mogelijk ook invloed op de locatie van de bevalling, want in het zkh hier in de stad is dat onmogelijk).
En ik moet het op korte termijn 'beslissen' ivm intakes en het maken van afspraken. Ik spreek de vk weer over 2 weken, en dan wil ik in principe duidelijkheid hebben.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:05:22 #205
269689 crew  Viv
pi_164675701
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 12:01 schreef Burdie het volgende:
Meh, ik heb keuzestress over de locatie van de bevalling en of ik al dan niet in bad wil bevallen (heeft mogelijk ook invloed op de locatie van de bevalling, want in het zkh hier in de stad is dat onmogelijk).
En ik moet het op korte termijn 'beslissen' ivm intakes en het maken van afspraken. Ik spreek de vk weer over 2 weken, en dan wil ik in principe duidelijkheid hebben.
Kun je niet gewoon kiezen voor het ziekenhuis dat wél een bad heeft, en de beslissing of je er wel of niet gebruik van maakt van het moment zelf laten afhangen?
pi_164675759
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 11:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
Vanochtend bij de huisarts geweest om de kinkhoestvaccinatie te regelen, maar ze had er nog geen ervaring mee. Ik had zelfs expres een afspraak bij haar omdat zij in Nieuw Zeeland heeft gewerkt, waar kinkhoestvaccinatie van zwangeren al standaard is. :') Nou ja, ze gaat het uitzoeken via de GGD en dan hoor ik meer.
Toen ik de afspraak maakte bij de assistent heb ik gezegd dat er op de site van het RIVM meer info is te vinden voor de huisarts. Ik ben toen al snel terug gebeld dat het recept besteld was (en dat ik het zelf zou moeten betalen). En dat als ik het recept opgehaald had, ik kon bellen voor een afspraak om gem te zetten.

Ik heb vooral ook benadrukt dat het RIVM een positief advies had gegeven aan de minister. Alleen dat het er tot op heden nog niet van is gekomen om het ook daadwerkelijk te bekrachtigen. Dat kan de ha ook terug lezen.

Ik moet zeggen.. ik heb een heel fijne, efficiente hapraktijk die altijd goed meedenken. Ik was wel de eerste die hier om vroeg geloof ik.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:09:18 #207
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164675772
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 12:05 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Kun je niet gewoon kiezen voor het ziekenhuis dat wél een bad heeft, en de beslissing of je er wel of niet gebruik van maakt van het moment zelf laten afhangen?
Het is sowieso zelf meenemen, en omdat je dat ding daar dan nog moet opzetten en vullen, lijkt me dat je dan eerder die kant op moet.
Ik denk dat ik gewoon maar een flowchart ga maken ofzo; in deze situatie naar dit ziekenhuis en in die situatie naar dat ziekenhuis :').
KuikenGuppy
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:16:35 #208
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164675898
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 11:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
Idem hier. Ik had een andere HA als mn eigen (maargoed net nieuw in de praktijk dus maakt eigenlijk niet uit). Had t doorgegeven aan de assistente en werd smiddags gebeld "ja ik vind t maar raar. Nog nooooooit van gehoord hoor en ik zit zelf ook in mn laatste trimester dus tsja ik ga eerst overleggen met je vk" (had al uitgelegd dat die er ook positief tegenover stonden maar goed dat ze t zelf checkt) daarna belde ze terug "ja t is niet echt perse een harde richtlijn he maarja als je t zelf wil dan moet je t maar doen." :')

Dus nu is er een besteld (als t goed is een dkt zonder polio) en moest ik em binnenkort maar ophalen bij de apotheek.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:23:05 #209
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164676010
Ik mis eigenlijk info van het RIVM over wat de toevoegingen D en T betekenen voor de zwangerschap. Er staat alleen "deze zijn niet schadelijk" als een soort bijzinnetje, en that's it. Jammer dat er zo weinig mono-vaccins verkrijgbaar zijn...
KuikenGuppy
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:30:53 #210
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164676143
Ja dat vond ik ook jammer. Vooral omdat ik in maart toen ik pril zwanger was al een dtp (kinder)vaccinatie heb gehad ivm tetanus. Maar volgens HA kon het iig geen kwaad..
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:45:43 #211
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164676389
Maar is het enkelvoudige vaccin ook al aangepast ondertussen?
Aangezien de stam waar we voor vaccineerde allang een mutatie heeft doorgemaakt?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_164676514
Ik wals even door jullie vaccinatiepraat heen :P
Vraagje voor de LLM'ers: genieten jullie nog volop van de zwangerschap of mag het van jullie wel klaar zijn?
Ik vind het nog maar weinig genieten op het moment :@ Ik geniet van de dikke, mooie buik en het gefriemel in mijn buik, maar verder... Kan steeds minder, steeds meer pijn en ongemakken, vind mezelf (behalve buik) onwijs lelijk, voel me eenzaam maar heb ook geen zin in mensen om me heen :'), vind de dagen moeilijk door te komen en de hormonen nemen deze week ook weer een loopje met me. Vanaf maandag (37 weken) kan het me niet snel genoeg gaan tot ons meisje er is O+ Wat zijn jullie ervaringen?
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:58:19 #213
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164676614
Ik voelde me niet lelijk maar ik was het wel spuugzat :+
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:59:18 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164676643
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 12:45 schreef Moppert het volgende:
Maar is het enkelvoudige vaccin ook al aangepast ondertussen?
Aangezien de stam waar we voor vaccineerde allang een mutatie heeft doorgemaakt?
Wat ik begreep wel, maar is er veel vraag en weinig productie, dus iedereen krijgt het meervoudige vaccin
pi_164676694
Mies_poes, ik ben er ook echt helemaal klaar mee.
Ik heb veel last van mn bekken, harde buiken en nog meer van die rot kwaaltjes.
Tegelijkertijd geniet ik van mn bolle buik en dat gewrijf en geschuifel in mn buik...
Maar vind het echt niet erg als het nu besluit te komen *O*
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:02:51 #216
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164676703
Ik ben er allang klaar mee Mies :@. Ik vind en voel mezelf wel heel mooi, zwanger. Maar ik ben liever gewoon weer mezelf, dat ik weer kan doen en laten wat ik wil.
KuikenGuppy
pi_164677054
Ik blijf het raar vinden, ik en mijn lijf zijn totaal kapot maar ik ben het nog niet zat. Ik zie de kwaaltjes heel erg los van de baby ofzo. Of ik denk dat ze toch niet over zijn als de baby er is :D.
Morgen 35 weken. Toch wil ik echt minimaal de 38 weken halen. In theorie de 40 of 45 ofzo :P.
Waar ik wel bang voor ben is dat ik na zoveel weken niet slapen met oververmoeid pijnlijk lijf en alles zo kapot ben dat ik geen puf meer heb voor de bevalling.

[ Bericht 4% gewijzigd door Unihipili op 19-08-2016 13:44:19 ]
pi_164677110
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 13:02 schreef Burdie het volgende:
Ik ben er allang klaar mee Mies :@. Ik vind en voel mezelf wel heel mooi, zwanger. Maar ik ben liever gewoon weer mezelf, dat ik weer kan doen en laten wat ik wil.
Als ik m'n make-up heb gedaan en m'n haar een beetje zit (1x in de week :')) dan voel ik me ook heel mooi, maar anders...
Ik loop ook als een debiel, opstaan doe ik ook als een debiel dus mijn aantrekkelijkheidsgevoel is ver te zoeken.
Ik vind het wel fijn dat het herkenbaar is O+
  Manager PR/Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:38:29 #219
269689 crew  Viv
pi_164677255
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 12:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Toen ik de afspraak maakte bij de assistent heb ik gezegd dat er op de site van het RIVM meer info is te vinden voor de huisarts.
Ik doe hier niks meer via de assistente, dat gaat altijd mis. :{ Die site heb ik vandaag wel genoemd bij de huisarts.
quote:
Ik heb vooral ook benadrukt dat het RIVM een positief advies had gegeven aan de minister. Alleen dat het er tot op heden nog niet van is gekomen om het ook daadwerkelijk te bekrachtigen.
Het is de Gezondheidsraad die met het positieve advies is gekomen, de minister zou in de eerste helft van dit jaar een besluit nemen. :')
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 12:23 schreef Burdie het volgende:
Ik mis eigenlijk info van het RIVM over wat de toevoegingen D en T betekenen voor de zwangerschap. Er staat alleen "deze zijn niet schadelijk" als een soort bijzinnetje, en that's it. Jammer dat er zo weinig mono-vaccins verkrijgbaar zijn...
In het buitenland geven ze Tdap, dat is hetzelfde als DKT hier. De ruime ervaring die is opgedaan met het kinkhoestvaccin in de zwangerschap geldt dus net zo goed voor D en T. ;)
pi_164677330
Jommes... Ik zag een hartje! :'( O+
pi_164677369
Hartjes ftw <3
pi_164677394
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 13:43 schreef Hilzillah het volgende:
:'( :'( :'( O+ O+ O+ O+
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:48:25 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164677413
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 13:38 schreef ViviRAWRS het volgende:
In het buitenland geven ze Tdap, dat is hetzelfde als DKT hier. De ruime ervaring die is opgedaan met het kinkhoestvaccin in de zwangerschap geldt dus net zo goed voor D en T. ;)
Dat zal best, maar iets meer info dan een kort bijzinnetje had ik persoonlijk wel fijn gevonden... ;).

@Hillz yay *O*.
KuikenGuppy
pi_164677448
quote:
*O* *O* *O* gefeliciteerd!!!! O+
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_164677498
Yay Hilzillah *O*
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:53:32 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_164677502
quote:
joepie! Wat geweldig! Mag ik je nu in de op knallen dan?
disclaimer
pi_164677559
quote:
Wat geweldig! O+ hoe ver ben je nu?
pi_164677579
O+ Hilz *O*
pi_164677591
quote:
O+ O+ O+ O+ O+ O+ Zo blij voor jullie. :*
S. 2014
J. 2016
pi_164677612
Jeeeeej Hilz! O+
pi_164677613
Yesssss ik wil wel in de op. 6 april ud
Ben nu psies 7.1
pi_164677638
Hillz gratuliere *O*
pi_164677783
Mies ik ben het zat ja. Wil gewoon weer om kunnen draaien in bed, van de bank af kunnen komen zonder harde buik en lopen zonder een kermisattractie in het dorp te zijn. Verder qua kwaaltjes gaat het prima, maar het heeft lang genoeg geduurd zo.

Hilz *O* *O*
pi_164677786
Hartje voor Hilz O+ *O*

Ik heb als kind kinkhoest gehad (hoestend op de gang van de kleuterschool :'( ) Geen idee hoe het zit met die vaccinaties. Gaat dan pas over het 3e trimester toch?
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:16:01 #235
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164677907
Hillz O+ *O*
pi_164678367
quote:
Joepie *O*

Gefeliciteerd met S en met het kloppende hartje (helaas niet meer dan 1 dus? ;) )! Het feest kan beginnen O+
pi_164678716
Ik haal die vaccinatie niet. In die periode van de Mexicaanse griep was ik zwanger van de oudste en heb me toen ook niet laten vaccineren.

Hoera Hilzilla! *O*
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:57:22 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_164678812
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 14:53 schreef WupWup het volgende:
Ik haal die vaccinatie niet. In die periode van de Mexicaanse griep was ik zwanger van de oudste en heb me toen ook niet laten vaccineren.

Hoera Hilzilla! *O*
ik ga het ook niet doen #livingontheedge
disclaimer
  Manager PR/Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:57:31 #239
269689 crew  Viv
pi_164678816
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 14:09 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik heb als kind kinkhoest gehad (hoestend op de gang van de kleuterschool :'( ) Geen idee hoe het zit met die vaccinaties. Gaat dan pas over het 3e trimester toch?
Klopt, hier alle info: http://www.rivm.nl/Onderw(...)oor_zwangere_vrouwen

En Hilz wat goed en wat fijn! *O*
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:59:36 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164678867
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 14:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Idem :).
KuikenGuppy
pi_164678994
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 14:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Badasses zijn we 8-) :')
pi_164679020
Wat fijn Hilz!!! Opgelucht?

En ik heb de noodzaak van een kinkhoest vaccinatie gemist, waarom zou ik dat willen? Welke epidemie heb ik gemist?
pi_164679032
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 14:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Idem :).
Hier ook niet.

Oh jongens, onze buren gaan trouwen en ik zag ze net (ze zijn zo prachtig! O+) en nu ben ik verdrietig dat ik straks een andere achternaam heb dan vriend en kind dus ik wil ook trouwen :') Gaan we wel doen binnen een paar jaar, maar dan heb ik een paar jaar een andere achternaam, lijkt me zo ongezellig.

Goed, geloof dat het tijd wordt om te bevallen, want ik verzin elke dag iets nieuws :Y)
  Manager PR/Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:11:04 #244
269689 crew  Viv
pi_164679139
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 15:06 schreef marel88 het volgende:
En ik heb de noodzaak van een kinkhoest vaccinatie gemist, waarom zou ik dat willen? Welke epidemie heb ik gemist?
Zie linkje hierboven, kinkhoest komt weer vaker voor en pasgeborenen kunnen daar heel ziek van worden, en die zijn dan nog niet gevaccineerd. Door in het derde trimester te vaccineren geef je antistoffen aan de baby via de placenta (en eventueel moedermelk).
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:11:09 #245
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164679143
Nog zo'n badass hier. Tevens nogal zat. Ik hoop dat dit voorwerk is, want voel me vandaag echt belabberd. Ander scenario is dat ik ziek word. We'll see #neverbeentheredonethat ):O
  Manager PR/Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:14:49 #246
269689 crew  Viv
pi_164679234
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 15:11 schreef Quoi het volgende:
Tevens nogal zat. Ik hoop dat dit voorwerk is, want voel me vandaag echt belabberd. Ander scenario is dat ik ziek word. We'll see #neverbeentheredonethat ):O
Ziek worden en bevallen sluit elkaar niet uit hè? Multitasken! ):O ):O
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:21:50 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_164679410
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 15:06 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Hier ook niet.

Oh jongens, onze buren gaan trouwen en ik zag ze net (ze zijn zo prachtig! O+) en nu ben ik verdrietig dat ik straks een andere achternaam heb dan vriend en kind dus ik wil ook trouwen :') Gaan we wel doen binnen een paar jaar, maar dan heb ik een paar jaar een andere achternaam, lijkt me zo ongezellig.

Goed, geloof dat het tijd wordt om te bevallen, want ik verzin elke dag iets nieuws :Y)
Ik ben wel getrouwd en mag officieel zijn achternaam gebruiken maar ik raak er niet aan gewend dus noem mezelf in de praktijk altijd bij mijn eigen naam. Ik dacht ook dat het echt heel eenzaam zou zijn als enige in het gezin met een andere achternaam maar in de praktijk viel me dat alleszins mee :D
disclaimer
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:25:13 #248
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164679494
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 15:21 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik ben wel getrouwd en mag officieel zijn achternaam gebruiken maar ik raak er niet aan gewend dus noem mezelf in de praktijk altijd bij mijn eigen naam. Ik dacht ook dat het echt heel eenzaam zou zijn als enige in het gezin met een andere achternaam maar in de praktijk viel me dat alleszins mee :D
Mijn tante heeft haar eigen naam gehouden tot de kinderen naar school gingen en andere ouders/instanties er niks van snapten dat 'mevrouw Jansen' de moeder kon zijn van 'zoon Dirksen'.

Wij hebben een geregistreerd partnerschap, en ik heb mijn mans naam aangenomen toen kuiken werd geboren O+.
KuikenGuppy
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:30:15 #249
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164679612
is ook heel suf hoor, instanties raken helemaal van de leg soms door die andere achternaam. :')
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:33:06 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_164679699
Eigenlijk vind ik dat de stelregel moet zijn dat 't kind altijd de achternaam van de moeder krijgt. Ons systeem is wat dat betreft best achterhaald.
disclaimer
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:33:38 #251
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164679712
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 15:14 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ziek worden en bevallen sluit elkaar niet uit hè? Multitasken! ):O ):O
Dat zou ik echt stom vinden ):O
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:35:55 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164679779
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 15:33 schreef Stormqueen het volgende:
Eigenlijk vind ik dat de stelregel moet zijn dat 't kind altijd de achternaam van de moeder krijgt. Ons systeem is wat dat betreft best achterhaald.
Dat krijgt het ook. En de moeder heeft de naam van haar man gekregen, toen ze trouwde. En babies buiten het huwelijk zijn een schande en daar zou je je voor moeten schamen.
KuikenGuppy
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:37:04 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164679817
Wacht, verkeerde eeuw.
KuikenGuppy
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:37:39 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_164679835
_O-
Met je buitenechtelijke kuikens :P
disclaimer
pi_164679934
Wat fijn Hilz! *O* *O* *O*

Ik zal me ook nog eens inlezen over die vaccinatie en de volgende controle eens vragen of mijn vk er bekend mee is.

Wij zijn de vorige zwangerschap getrouwd, ik was toen 32 weken. O+ Ik heb mans achternaam aangenomen omdat ik 1. graag de familie Xxxx wilde zijn en 2. ik niks met mijn eigen naam/de kant van de familie waar de naam vandaan komt heb.
pi_164679940
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 15:21 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ah, er is dus prima mee te leven? :Y)
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:44:56 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_164680039
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 15:41 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Ah, er is dus prima mee te leven? :Y)
ja nou ja, voor mij wel, maar ik kan natuurlijk niet in jouw hoofd kijken O-)
disclaimer
pi_164680047
Ik heb besloten niet te vaccineren, shoot me :+

Hoe zit het nu met 2e kind. Moet je die nu wel of niet erkennen vooraf aan de bevalling?
Vind het beetje dubbel staan op internet
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:55:08 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164680290
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 15:45 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb besloten niet te vaccineren, shoot me :+

Hoe zit het nu met 2e kind. Moet je die nu wel of niet erkennen vooraf aan de bevalling?
Vind het beetje dubbel staan op internet
Wel, op rijksoverheid.nl staan de regels :)
KuikenGuppy
pi_164680294
Hilzillah, gefeliciteerd met het O+!

Hier ook de erkenning geregeld, kind krijgt achternaam van vriendin. Ik ben dus straks de enige met een andere achternaam en dat blijft ook zo want wil graag een keer trouwen, maar mijn achternaam blijft.

Was nog wel grappig bij de erkenning. Sinds 2014 kan ik dus als duomoeder de ongeboren vrucht erkennen op dezelfde manier als de man van een (ongetrouwd) heterostel. Alleen wisten ze op het gemeentehuis niet hoe dat precies werkte :') Dus werden we twee keer doorgestuurd en moesten er drie collega's aan te pas komen (en moest ik het zelfs nog voor die mensen googlen :') :') :')) voor ze erachter waren dat het inderdaad hetzelfde werkte als bij een ongetrouwd heterokoppel. Blijkbaar ook in een redelijk grote stad nog een onbekend fenomeen.
pi_164680497
Een van de meiden van de zwangerschapsgym van dreumes is ook lesbisch en zij hebben 2,5 uur ( :') !) op het stadskantoor moeten zitten voordat er eindelijk iemand was die hun verhaal begreep en er daadwerkelijk iets mee kon. Triest eigenlijk, zoiets aparts is het tegenwoordig toch niet meer?
pi_164680550
Klopt, Pipermaru, en sinds toen hoef je als geregistreerd partner ook niet meer te erkennen. Beter geregeld dus en logisch ook.
Ik heb mijn mans naam achter de mijne geplakt, maar dat snapt het systeem op mn werk ook totaal niet. Dus daar ben ik dan weer mw getrouwde naam-eigennaam. En de bank snapt het ook niet. Ach ja. Als dat het ergste is :P
pi_164680618
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:03 schreef Selvaria het volgende:
Een van de meiden van de zwangerschapsgym van dreumes is ook lesbisch en zij hebben 2,5 uur ( :') !) op het stadskantoor moeten zitten voordat er eindelijk iemand was die hun verhaal begreep en er daadwerkelijk iets mee kon. Triest eigenlijk, zoiets aparts is het tegenwoordig toch niet meer?
2,5 uur?! Dat is echt extreem en eigenlijk om te huilen. Ik snap gewoon niet dat die mensen daarover niet worden ingeleerd/bijgeschoold. Het is toch hun vak?! De info staat echt superduidelijk op sites van de overheid en gemeentes.
pi_164680633
Ik ben ook getrouwd en heb de naam van mijn man aangenomen. Omdat die beter klinkt met mijn voornaam, vond ik. Ook vond ik mijn initialen (SS) niet heel tof. _O-

Mijn man is een nieuw recept emesafene ophalen bij de apotheek en hij blijft heel lang weg. Ik ben benieuwd. :')
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:13:00 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_164680741
Misschien is ie meteen even boodschappen doen ofzo :+ of is dat te logisch?
disclaimer
pi_164680813
Ook al heb ik een vrij logische achternaam (zijn naam-mijn naam), in praktijk is het heel erg lastig. Op het werk heet ik mijn eigen naam terwijl collega's wel dubbele achternamen hebben, de bank is het koppelstreepje vergeten en van instanties is het altijd maar afwachten wat ze er van gemaakt hebben :') in praktijk wissel ik af want ik ben er nog steeds niet aan gewend.

En die rot hormonen _O- ik bedacht mij twee weken geleden dat ik toch andere gordijnen wilde op de slaapkamer. Nu eindelijk voor elkaar gekregen bij man, m'n moeder wilde ze wel maken want dan zou ik ze voor de bevalling nog hebben. Kom ik bij de gordijnzaak aan, duurt het twee weken voor de stof op voorraad is :( nou dat gaan we dus niet redden. En dan is de noodzaak er ook een beetje af :') dus nu chagrijnig.
pi_164680892
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:13 schreef Stormqueen het volgende:
Misschien is ie meteen even boodschappen doen ofzo :+ of is dat te logisch?
Nee dat heeft ie al gedaan, vanochtend. Of het is gewoon druk of ze doen weer moeilijk. :D
pi_164680907
Hilz, wat goed! *O*

Mies, toen ik LLM was vond ik het zwaar maar ik genoot er wel van. Lijkt me heel pittig als je er door heen zit maar je bent volgens mij echt de enige niet. :*

Ik heb net even de kids achter de tv geplempt (Mickey Mouse clubhuis, wat een verschrikking, begin er niet aan) en even wat slaap gepakt op de bank. Ik ben zooooo moe. Nouja, als dat het enige kwaaltje is dan is dat ook niet zo'n drama.

Ik raak zelf nog wel eens in de war van mijn achternaam. Op werk moest ik toen ik net getrouwd was mijn meisjesnaam aanhouden. Dat heb ik maar zo gelaten, ook bij mijn nieuwe werk. Maar verder heb ik overal mijn man zijn naam aangehouden. Bij medische dingen krijg ik ook mijn meisjes naam maar laatst in eens weer mijn getrouwde naam. Ik had het makkelijker gevonden als alles gewoon het zelfde zou zijn. Nu raak ik af en toe in de war.
  Manager PR/Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:17:47 #269
269689 crew  Viv
pi_164680908
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:17 schreef Cygne het volgende:
Nee dat heeft ie al gedaan, vanochtend. Of het is gewoon druk of ze doen weer moeilijk. :D
Als ze weer moeilijk doen, word ik boos. :(
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:21:18 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_164681013
Mickey mouse clubhouse :'( ik voel je pijn thistle
disclaimer
pi_164681126
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:08 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

2,5 uur?! Dat is echt extreem en eigenlijk om te huilen. Ik snap gewoon niet dat die mensen daarover niet worden ingeleerd/bijgeschoold. Het is toch hun vak?! De info staat echt superduidelijk op sites van de overheid en gemeentes.
Ja, achteraf kunnen ze er gelukkig om lachen, maar het is inderdaad te zot voor woorden. En we wonen hier nog in een aardige stad, geen gristelijk gehucht oid. :')
pi_164681196
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:21 schreef Stormqueen het volgende:
Mickey mouse clubhouse :'( ik voel je pijn thistle
Jippieeeeee

Jippie jippie jip jipperdiejeej *O*

Ooooh doooedels... :r
pi_164681310
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:17 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Als ze weer moeilijk doen, word ik boos. :(
Hahaha! Nou we hebben het wel meegekregen. Maar:

-Ik mag er het liefst maar 1 per dag en alleen indien het echt niet anders kan.
-Ik word er Heel. Erg. Suf van.
-Ik mag het niet combineren met alcohol. Nouja, wat flauw zeg. :')
-De arts in het umc kon het dan wel voorgeschreven maar het was toch wel schadelijk.

Ja joh weet die arts veel. :')

Op het doosje staat ook, zonodig een per dag. Terwijl mijn arts er drie heeft voorgeschreven want spiegel opbouwen en zulks.
  Manager PR/Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:32:57 #274
269689 crew  Viv
pi_164681358
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:31 schreef Cygne het volgende:
-Ik mag het niet combineren met alcohol. Nouja, wat flauw zeg. :')
:D !! Dus je moet de Emesafene even laten staan als je vanavond een wijntje wil? Goed advies joh.
pi_164681394
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:32 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:D !! Dus je moet de Emesafene even laten staan als je vanavond een wijntje wil? Goed advies joh.
Ja weet je hoe kut? Ik heb vanavond een bruiloft hoor! }:|
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:34:47 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164681411
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:27 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Jippieeeeee

Em ie zee ka ee iekrek, em oo uu es ee.

In vind het liedje in het Engels wel catchy.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:36:01 #277
269689 crew  Viv
pi_164681453
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:31 schreef Cygne het volgende:
Op het doosje staat ook, zonodig een per dag. Terwijl mijn arts er drie heeft voorgeschreven want spiegel opbouwen en zulks.
Ik vraag me af of dit wel mag. :o Als op het recept 3 per dag staat, horen zij dit volgens mij op het etiket af te drukken (tenzij in overleg met de voorschrijvend arts).
pi_164681523
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:36 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dit wel mag. :o Als op het recept 3 per dag staat, horen zij dit volgens mij op het etiket af te drukken (tenzij in overleg met de voorschrijvend arts).
:o
Ze heeft wel overlegd. Met een collega. Man heeft ook weer gevraagd wat er dan zo verschrikkelijk aan is. Maar ze hebben niet echt een antwoord. :')

Ziekenhuis schijnt vooralsnog banger te zijn voor uitdroging dan voor emesafene.
pi_164681607
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:38 schreef Cygne het volgende:

[..]

:o
Ze heeft wel overlegd. Met een collega. Man heeft ook weer gevraagd wat er dan zo verschrikkelijk aan is. Maar ze hebben niet echt een antwoord. :')

Ziekenhuis schijnt vooralsnog banger te zijn voor uitdroging dan voor emesafene.
Weet je arts wel hoe ze met zijn recept omgaan? Ik vind het wel kwalijk eigenlijk.
  Manager PR/Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:44:52 #280
269689 crew  Viv
pi_164681711
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Weet je arts wel hoe ze met zijn recept omgaan? Ik vind het wel kwalijk eigenlijk.
Ik ook. Bij de apotheek moeten ze natuurlijk controleren of de dosering etcetera wel klopt, maar als ze twijfelen of dit wel goed is voor deze patiënt bellen ze - voor zover ik weet - met de voorschrijvend arts en passen ze het niet op eigen houtje aan. Maar ik ben arts, geen apotheker, dus misschien kan iemand anders dit toelichten. :Y)
pi_164681745
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Zij weet dat mijn apotheek niet voor emesafene is. Ik weet niet wat ze er verder van vindt. Ik moest bellen als ik het niet mee zou krijgen.

Die discussie vind ik wel nutteloos telkens. Een arts in een umc schrijft dat niet voor de lol voor, lijkt me. Ze hebben dan wel weer de hoeveelheid meegegeven die de arts voorschreef.

Gelukkig de laatste keer dat we hier moesten zijn.

^O^
pi_164682171
quote:
Jaaa Hillz *O* Hartjes!
pi_164682195
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 12:53 schreef Mies_poes het volgende:
Ik wals even door jullie vaccinatiepraat heen :P
Vraagje voor de LLM'ers: genieten jullie nog volop van de zwangerschap of mag het van jullie wel klaar zijn?
Ik vind het nog maar weinig genieten op het moment :@ Ik geniet van de dikke, mooie buik en het gefriemel in mijn buik, maar verder... Kan steeds minder, steeds meer pijn en ongemakken, vind mezelf (behalve buik) onwijs lelijk, voel me eenzaam maar heb ook geen zin in mensen om me heen :'), vind de dagen moeilijk door te komen en de hormonen nemen deze week ook weer een loopje met me. Vanaf maandag (37 weken) kan het me niet snel genoeg gaan tot ons meisje er is O+ Wat zijn jullie ervaringen?
Exactly my thoughts :Y
al moet ik eerlijk zeggen .. als ik eens iets onderneem waar ik van tevoren tegenop kijk, dan blijkt het vaak nog harstikke gezellig ook en bovendien vliegt de tijd dan meer. Maar ik herken je gevoel volledig!

Vivi je hebt gelijk :@ .. de gezobdheidsraad bedoelde ik :@

Hilzz! :o .. wat fijn! Wat goed! Lekker broeden nu! *O*
  Manager PR/Moderator vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:09:56 #284
269689 crew  Viv
pi_164682253
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:46 schreef Cygne het volgende:
Gelukkig de laatste keer dat we hier moesten zijn.
Verhuizen, de oplossing voor alles! O+
pi_164682538
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:08 schreef Cygne het volgende:
Mijn man is een nieuw recept emesafene ophalen bij de apotheek en hij blijft heel lang weg. Ik ben benieuwd. :')
Pokémon aan het vangen onderweg *).
pi_164682648
Wie riep er vorige week ook alweer heel hard dat ze niet meer in de badkamer op de grond ging liggen om de voegen met een tandenborstel te doen? En wie lag er net op de grond de voegen te doen in de badkamer? Heb alleen de tandenborstel niet gebruikt :+
Nou ja. Voegen zijn iig weer ongeveer wit. De rest van de badkamer moet ik zo nog afmaken, eerst pauze.
pi_164682751
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:09 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Verhuizen, de oplossing voor alles! O+
Precies. O+
pi_164682787
quote:

[..]

Jippieeeeee

De jippie dans mama, de jippie dans, waarom dans je niet mama? Mama? MAAAAAMAAAAA
pi_164682954
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:26 schreef Nazil het volgende:
Wie riep er vorige week ook alweer heel hard dat ze niet meer in de badkamer op de grond ging liggen om de voegen met een tandenborstel te doen? En wie lag er net op de grond de voegen te doen in de badkamer? Heb alleen de tandenborstel niet gebruikt :+
Nou ja. Voegen zijn iig weer ongeveer wit. De rest van de badkamer moet ik zo nog afmaken, eerst pauze.
Nooo :o .. hormonen zijn echt rare dingen
pi_164683196
quote:

[..]

Jippieeeeee

_O-

Mickey kijkuh mama? Mickey kijkuh?

Die aflevering van de goofbot... :Y)
S. 2014
J. 2016
pi_164683298
Ik prijs mij gelukkig dat ik dat programma nog nooit heb gezien, mijn peuter dus ook niet :+

Nazil _O-

Wel jammer dat ik (nog?) geen nesteldrang heb, nu m'n poets op vakantie is moet ik toch echt weer zelf aan de slag ;(
pi_164684507
Hilz wat fijn! O+

Voorzichtige meld hier. Moest helpen verwarring te schoppen hier ;)
Over 2 weken vroege echo, tot die tijd beetje struisvogelen...
pi_164686076
Thee *O*
pi_164686227
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:39 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nooo :o .. hormonen zijn echt rare dingen
Ja ik zal blij zijn als dat rare gedrag van mij weg is _O-

Thee *O* *O*
pi_164688476
Thweedlethee is compleet :s) :s) :s)

De credits voor die naam gaan naar iemand anders, btw. Weet ff niet meer wie!
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 20:33:08 #296
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164688535
Thee, welkom! Wordt gezellig druk hier :)

Ik ga tegen de muur, want voel me hondsberoerd. Mijn buik lijkt echt uit te scheuren, zo straks staat 'ie, waardoor zitten niet echt kan. Alleen liggen met de doomoo :') Na twee stappen krijg ik pijnlijke steken in onderbuik en ik ben misselijk. Dat wordt zo niet sporten morgen en vanavond skip ik ook mijn 'onder voorbehoudje'. Door ook een sluimerend keelpijntje en een dichte neus vrees ik ook een beetje voor ziek worden.

/eindeklaagzang
pi_164688805
Quoi, doe je rustig aan? Zit er ergens regelmaat in? Misschien even lekker in bad? Als het erger wordt je vk bellen?
pi_164689520
Quoi misschien sowieso ff komende dagen niks (dus echt niks... Bank of bed maximaal) doen? Je moet ook een beetje uitgerust die bevalling in hé?
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:09:16 #299
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164689689
Geen regelmaat (ook geen bad trouwens :+ ). En Nazil, ik deed ook ECHT niks vandaag en zal dat de komende dagen ook niet doen ;)

Als ik maar wist dat het al iets te maken had met die kleine, dan onderging ik het. Maar heb nu geen idee of dit 'gewoon' de nieuwe laatste loodjes fase is, of niet. Ik heb serieus net even mijn buik toegesproken dat 'ie best mag komen.
pi_164690280
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 16:44 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik ook. Bij de apotheek moeten ze natuurlijk controleren of de dosering etcetera wel klopt, maar als ze twijfelen of dit wel goed is voor deze patiënt bellen ze - voor zover ik weet - met de voorschrijvend arts en passen ze het niet op eigen houtje aan. Maar ik ben arts, geen apotheker, dus misschien kan iemand anders dit toelichten. :Y)
Apotheker meld! Wij mogen recepten niet zonder overleg aanpassen, aangezien dat ook voorschrijven is en dat mogen wij niet. Doen het soms stiekem wel als het echt duidelijk een vergissing is, of als de arts niet meer te bereiken is (vrijdagmiddag 17:30 bijvoorbeeld). Maar dan bellen we altijd die maandag er op nog even na. In dit specifieke geval zou ik de gyn even gebeld hebben om te checken, want zover ik weet is het normaliter wel max 2x1, bij ernstige klachten max 2 dagen max 4 tab. Maarja, dat komt omdat het zo onderzocht is en niet omdat het nou zo slecht voor je is (bij mijn weten).
pi_164690344
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 21:23 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Apotheker meld! Wij mogen recepten niet zonder overleg aanpassen, aangezien dat ook voorschrijven is en dat mogen wij niet. Doen het soms stiekem wel als het echt duidelijk een vergissing is, of als de arts niet meer te bereiken is (vrijdagmiddag 17:30 bijvoorbeeld). Maar dan bellen we altijd die maandag er op nog even na. In dit specifieke geval zou ik de gyn even gebeld hebben om te checken, want zover ik weet is het normaliter wel max 2x1, bij ernstige klachten max 2 dagen max 4 tab. Maarja, dat komt omdat het zo onderzocht is en niet omdat het nou zo slecht voor je is (bij mijn weten).
De max is 3x1 pd volgens de arts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')