Je hebt gewoon stiekem veel gepoeptquote:Op woensdag 17 augustus 2016 12:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Weet je wat ik wel echt heel raar vind? Gisteravond op de weegschaal tikte ik de 80 aan. Vanmorgen nog eens gewogen .. ding stond nog op exact dezelfde plek, niet verschoven ofzo .. en toen bleef hij weer hangen op 75 (laatstbekende gewicht, zowel thuis als zkh). Ik kan toch niet in 1 nacht ineens 5 kilo lichter worden ondanks dat ik vocht vasthoud?... dan zou ik weg gedreven zijn vannacht in bed.
Stiekem ben je zwanger van een tweeling en zitten ze in je borstenquote:Op woensdag 17 augustus 2016 14:06 schreef Stormqueen het volgende:
Tevens jeuken mijn borsten, dat wil zeggen dat ze NOG GROTER worden en ik ben pas 12 weken en nu al ruim twee cupmaten omhoog![]()
Mijn buik doet daarentegen nog helemaal niks, voor de balans.
ah je draagt hoog?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 14:06 schreef Stormqueen het volgende:
Tevens jeuken mijn borsten, dat wil zeggen dat ze NOG GROTER worden en ik ben pas 12 weken en nu al ruim twee cupmaten omhoog![]()
Mijn buik doet daarentegen nog helemaal niks, voor de balans.
nou ja ik was er van overtuigd dat het de tweede keer echt supersnel zou gaan maar je ziet het:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
quote:Op woensdag 17 augustus 2016 15:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou ja ik was er van overtuigd dat het de tweede keer echt supersnel zou gaan maar je ziet het:U is een beetje afgevallen in de tussenliggende tijdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Staat je goed!!
En ik groeide ook 2 maten in de eerste 10 weken. Heel bizar.
Twinkle, ik zou ook een beetje raar opkijken, zeker als je in je achterhoofd houdt dat er wat signalen zijn om je beter in de gaten te houden.
Het kan ook gewoon heel simpel zijn: batterij bijna leeg (ervanuit gaande dat het een digitale is), want dan gaan ze het maf doen.
En natuurlijk scheelt het of je in de ochtend of in de avond weegt. Maar toch geen 5 kg??
*gaat terug in lurkstand*
Het is echt heel grafisch maar moest blijven kijkenquote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:47 schreef Quoi het volgende:
Ik kijk dat filmpje liever niet. Ik doe het vuile werk wel, maar verder geen spiegel oid![]()
Hoe gaat het met je VA?
ja, alle baby's poepen eigenlijk tijdens de bevalling, doordat ze door dat nauwe kanaal worden geperst. Maar bij head first bevallingen komt de poep achter de baby aan, bij butt first komt de poep voor de baby uitquote:Op woensdag 17 augustus 2016 17:31 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ok. Ik kom een beetje laat op dit feestje maar dat filmpje! Holy shit. Was de baby nou aan het poepen tijdens de bevalling? Wat waren die donkere slierten in het hele begin? Ik zag de vrouw ook poepen (waarom haalde niemand dat weg?). Toen het hoofd nog niet geboren was maar de rest wel en de baby ging bewegen, freaky!
Ik ben nogal onder de indruk (weet nog niet positief of negatief...)
En dank je Mignonne voor je lieve woorden ❤
+1. Echt bijna directquote:Op woensdag 17 augustus 2016 18:56 schreef Selvaria het volgende:
Mijn kind plaste én poepte over me heen toen ik haar net een minuut kende.
nee, toch niet als ze pas poepen tijdens het geboren worden? Als ze door het kanaal geperst worden?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:51 schreef WupWup het volgende:
Alle baby's poepen helemaal niet tijdens de bevalling heur. Dat zou betekenen dat iedereen meconiumhoudend vruchtwater had
Mijn baby's hebben allebei niet gepoept tijdens of vlak na de bevalling. Deden ze lekker thuisquote:Op woensdag 17 augustus 2016 20:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, toch niet als ze pas poepen tijdens het geboren worden? Als ze door het kanaal geperst worden?
Ik dacht iig dat vrijwel alle baby's dan poepen, net als vrijwel alle moeders, een beetje het idee van leeggeknepen worden. Maar jij zal het uiteraard beter weten dan ik
Check! En veul, alles dat ze had opgespaard en (gelukkig want thuisbevalling) nog niet in het vruchtwater had geloosdquote:Op woensdag 17 augustus 2016 18:56 schreef Selvaria het volgende:
Mijn kind plaste én poepte over me heen toen ik haar net een minuut kende.
Zo even lekker een klodder groene plakmeconium over je versche ruptuur heenquote:Op woensdag 17 augustus 2016 20:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, toch niet als ze pas poepen tijdens het geboren worden? Als ze door het kanaal geperst worden?
Ik dacht iig dat vrijwel alle baby's dan poepen, net als vrijwel alle moeders, een beetje het idee van leeggeknepen worden. Maar jij zal het uiteraard beter weten dan ik
Mwah, het verschil tussen wel en geen bevalbad huren/aanschaffen is grofweg ¤200, daar wil ik van te voren wel een idee bij hebbenquote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:19 schreef Savvy. het volgende:
Met een spiegel kijken lijkt me eigenlijk ook wel gaaf en motiverend inderdaad. Ik geloofde de vk niet toen ze zei dat ze het hoofdje al zag, totdat man het ook zei.
Kan je het niet ter plekke beslissen, Burdie?
Dat inderdaadquote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:22 schreef Roomsnoes het volgende:
Haha Savvy, ik geloofde het ook nietIk dacht dat ik nog heel lang moest, en toen ze zeiden dat ze al haartjes en hoofdje zagen, dacht ik: jaja, da's zeker zo'n motivatiepraatje, zo ver ben ik heul nog niet. Ik was zo bang om afgeleid te worden en mijn kracht te verliezen. En floeps, volgende wee was ze er. Ik was best verbaasd dat het zo snel ging ineens
Aha ja, dat is misschien wel handigquote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mwah, het verschil tussen wel en geen bevalbad huren/aanschaffen is grofweg ¤200, daar wil ik van te voren wel een idee bij hebben.
Maar die is toch sowieso handig om de weeën op te vangen?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mwah, het verschil tussen wel en geen bevalbad huren/aanschaffen is grofweg ¤200, daar wil ik van te voren wel een idee bij hebben.
En je vk's hebben em niet te huur?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:13 schreef Burdie het volgende:
Meekijken met een spiegel vond ik juist zo mooi en zo motiverend dat ik dit keer in mijn bevalplan heb geschreven dat ik dat heel graag wil.
Nou ja, tenzij in bad, want dan kan het denk ik niet. Ik twijfel heel erg of ik in bad wil bevallen of alleen de weeën in bad wil opvangen... De vk's staan er iig positief tegenover en er zijn twee ziekenhuizen in de regio die er aan willen meewerken. De keuze is dus aan mij
(en ik ben zo enorm goed in beslissen, vooral zwanger
)
Hier net terug van de informatieavond over bevallen en dit kwam ook aan bod!quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:15 schreef Mies_poes het volgende:
Twinkle en anderen die niet op hun rug kunnen liggen omdat ze anders flauwvallen, hoe deden jullie dat bij je vorige bevalling(en) met persen? Anders dan op je rug liggen of kon je toen wel op je rug liggen?
Ah top, thanks!quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:52 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hier net terug van de informatieavond over bevallen en dit kwam ook aan bod!Het is een bekend probleem omdat de baby je grote bloedvaten plet als je op de rug ligt, daar kan de baby zelf ook last van krijgen door verminderde doorbloeding van de baarmoeder. Oplossingen waren bijvoorbeeld wat kussens achter je zodat je niet plat ligt, of op je zij draaien.
Maar wat mij nu het fijnste lijkt is de baarkruk terwijl mijn man achter mij zit.
Dat was volgens mij ook de reden dat ik er af moestquote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:09 schreef Mariposas het volgende:
Hoe mijn onderwereld er uit zag na 40 minuten (zonder effect) op de baarkruk:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:09 schreef Mariposas het volgende:
Hoe mijn onderwereld er uit zag na 40 minuten (zonder effect) op de baarkruk:
[ afbeelding ]
Er zijn heel weinig dingen die (voor mij) in de buurt komen van de pijn/heftigheid/duur van mijn bevalling, maar toch loop ik ook echt wel te miepen als ik straks mijn 3e verstandskies moet laten trekken. Of bloed moet laten prikken. Of mijn oren uit moet laten spuiten (quote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou dan ben ik benieuwd wat zijn reactie is als jij dadelijk je kindje in je armen hebt .. dan mag ie je toch wel voor heel lange tijd op handen dragen als ie nu al zo doet over 2 prikjes![]()
.. want dat stelt in mijn ogen nog steeds 0,0 niks voor t.o.v. een bevalling
Een kindje van een ander vind ik zelf intensiever dan mn eigen dochter hoor, mn eigen dochter liet ik soms wel even huilen, terwijl je t bij een ander kind toch wat sneller wilt oplossen, weet niet waar het precies in zit maar na een dag oppassen op kinderen van anderen ben ik vaak dubbel zo moe dan wanneer ik alleen mn eigen peuter heb. Ben benieuwd hoe dat straks met 2 is.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 10:01 schreef PiperMaru het volgende:
Succes SQ en Cygne!
Pfoe, gisteren een hele dag opgepast op het kindje van vrienden van ons (15 maanden). Ik was aan het eind van de dag he-le-maal afgedraaid. Ineens snapte ik waarom mensen zeggen dat een dag thuis met je kind zwaarder is dan een dag werken, waarom mensen het niet trekken in combinatie met slaapgebrek. Ook mensen die zeggen dat ze niet eens tijd hebben om naar de wc te gaan en zelf te eten/drinken snap ik ineens een heel stuk beterNou ja, een voorbereid mens telt voor 2 zullen we maar zeggen
Mijn dreumes is 15 maanden en een beetje nu en juist leuker en makkelijker dan ooit.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 10:01 schreef PiperMaru het volgende:
Succes SQ en Cygne!
Pfoe, gisteren een hele dag opgepast op het kindje van vrienden van ons (15 maanden). Ik was aan het eind van de dag he-le-maal afgedraaid. Ineens snapte ik waarom mensen zeggen dat een dag thuis met je kind zwaarder is dan een dag werken, waarom mensen het niet trekken in combinatie met slaapgebrek. Ook mensen die zeggen dat ze niet eens tijd hebben om naar de wc te gaan en zelf te eten/drinken snap ik ineens een heel stuk beterNou ja, een voorbereid mens telt voor 2 zullen we maar zeggen
Dat zijn idd ook rotdingenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:59 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Er zijn heel weinig dingen die (voor mij) in de buurt komen van de pijn/heftigheid/duur van mijn bevalling, maar toch loop ik ook echt wel te miepen als ik straks mijn 3e verstandskies moet laten trekken. Of bloed moet laten prikken. Of mijn oren uit moet laten spuiten (, maar wat een rotgevoel). Het is niet dat ik ineens superwoman ben geworden doordat ik al eens bevallen ben.
dude, dat is toch helemaal niet relevantquote:Op donderdag 18 augustus 2016 09:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou dan ben ik benieuwd wat zijn reactie is als jij dadelijk je kindje in je armen hebt .. dan mag ie je toch wel voor heel lange tijd op handen dragen als ie nu al zo doet over 2 prikjes![]()
.. want dat stelt in mijn ogen nog steeds 0,0 niks voor t.o.v. een bevalling
Auto-correctquote:Op donderdag 18 augustus 2016 10:28 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Haha, Freudiaanse vertyping ivm de balprikjes
Fijn dat de kleine man is ingedaald!
Past zich aan aan wat je het meest gebruikt. Zo ken ik een Fok user die standaard hoer typt ipv hier en groepsex ipv groepswhatsappquote:Op donderdag 18 augustus 2016 10:32 schreef Quoi het volgende:
[..]
Auto-correctBlijkbaar is een baladvies een gangbaarder woord
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 10:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Past zich aan aan wat je het meest gebruikt. Zo ken ik een Fok user die standaard hoer typt ipv hier en groepsex ipv groepswhatsapp
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nazil, hoop het ook! En anders dalen ze wel tijdens de laatste fase. Geen man overboord.
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 10:41 schreef Quoi het volgende:
[..]Hilarisch!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nazil, hoop het ook! En anders dalen ze wel tijdens de laatste fase. Geen man overboord.![]()
Snoerboer is wel een bazenwinkel trouwens
En ik moet echt opletten met wat ik zeg, gisteren hele dag met kleintjes opgetrokken en dan merk ik aan mezelf hoe vaak ik loop te schelden enzo
(Omdat ik dat dan bewust dus inhoud met die miepies erbij)
Wordt nog wat met Larfje als ze wat meer mee krijgt van de wereld
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:24 schreef Cygne het volgende:
We hadden een zwaaiend en trappelend kindje.Zag er allemaal keurig uit volgens de arts.
![]()
Hij was zo druk dat ze 'm maar amper opgemeten kreeg.
We hadden een zwaaiend en trappelend kindje.Zag er allemaal keurig uit volgens de arts.
![]()
Fantastischquote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:24 schreef Cygne het volgende:
![]()
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:34 schreef mignonne het volgende:
https://www.laviesagista.(...)kleding-accessoires/tip, vanaf 15 sept
lijkt me een prima vraag voor je gyn of vkquote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:40 schreef Mies_poes het volgende:
Even een vraagje. Ik hou sinds vanochtend veel vocht vast in handen en voeten, voeten vooral. Wordt met het uur meer. Soms tintelingen in beide, maar dat lijkt me niet gek met al dat vocht.
Verder geen klachten. Moet ik hier wat mee?
In de blog staat:quote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:34 schreef mignonne het volgende:
https://www.laviesagista.(...)kleding-accessoires/tip, vanaf 15 sept
120/80 dus normaal gesproken prima, maar voor mij te hoog. Onderdruk ligt altijd onder de 70.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:19 schreef Quoi het volgende:
Hey Cygne, wat fijn![]()
Nazil, balen van je bloeddruk. Gelukkig urine goed. Hoe hoog was 'ie?
Mies, even overleggen is zeker niet gek vanwege de snelle verandering.
WupWup, ischiasJe moet nog effe, dus dat is een dikke jammer.
Ik kom even horizontaal bij van de mexicaanse lunch die mijn zus meebracht
Da's mijnequote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:29 schreef Nazil het volgende:
[..]
120/80 dus normaal gesproken prima, maar voor mij te hoog. Onderdruk ligt altijd onder de 70.
![]()
Ik faal de laatste tijd nogal hard, maar het lijkt me dat ik wel een nub zie, dat met dat bolletje. En dan lijkt het me inderdaad een Naud?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 18:16 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben niet helemaal zeker van wel of geen nub. Mignonne, wup? Is dit been of nub?
[ afbeelding ]
Hand tegen voorhoofd (van bovenaf gezien)
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 18:37 schreef mignonne het volgende:
ik zie geen nub zo snel maar ben onderwegen wup doet niet aan nub (mwhihi dat rijmt
)
wel prachtige foto's ♡
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet quoten graag, haal t zo weer weg.
[ Bericht 15% gewijzigd door Cygne op 19-08-2016 13:03:22 ]
Wat suuuupergaaf!quote:Op donderdag 18 augustus 2016 20:39 schreef Cygne het volgende:
Mijn man maakte nog een filmpje.Met commentaar van de arts.
Niet quoten graag, haal t zo weer weg.
Ja he!quote:Op donderdag 18 augustus 2016 20:45 schreef Stormqueen het volgende:
Mooi he cygneBizar ook dat dat in je lijf zit!
Wij zagen ons kindje ook drinken, je zag echt dat mondje open en dicht gaan
Fijn Cygnequote:Op donderdag 18 augustus 2016 20:39 schreef Cygne het volgende:
Mijn man maakte nog een filmpje.Met commentaar van de arts.
Niet quoten graag, haal t zo weer weg.
Anders ik ook. Heb het al aardig gehadquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 07:23 schreef Twinkle20 het volgende:
En vandaag wordt het nog een beetje warmer bij ons geloof ik.
Nou Quoi benieuwd hoe lang jij op 1 staat!![]()
Het was een paar uurtjes wat gevoelig maar hij heeft gewoon staan koken en 's avonds nog in de tuin onkruid zitten plukken .. allen geheel op eigen initiatiefquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 08:01 schreef Quoi het volgende:
[..]
Anders ik ook. Heb het al aardig gehad![]()
Hoe ging het gister? Heb je een fijn biertje voor je vent neergezet naderhand?
37 wekenquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 09:02 schreef Ereshkigal het volgende:
Fieder gefeliciteerd met jullie zoon!!!
Cygne een dansende baby
En ook sq een goede echo !!!
Vandaag 37 weken![]()
Gewoon al 2 weken verder dan met de eerste...
Gisteren weinig beweging dus had besloten te bellen als dat vandaag ook zo was...gelukkig werd er even flink gewiebeld met de billen( 37 weken is voor ons ook weer een rotweek toen is ons neefje dood geboren en dat blijft rondspoken)
Ben blij als het woensdag is en ik de gynaecoloog gesproken heb over wel/niet inleiden.....mijn hoofd wil rust merk ik
Ooohhhhhhquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 09:52 schreef Burdie het volgende:
@SQ, de grens ligt bij een bmi van 30 tijdens de intake / pre-zwanger.
Dat weet ik, vandaar de "niet wegens protokoll"quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:29 schreef Quoi het volgende:
Ook hiervoor (OGTT) wordt weleens van protocol afgeweken als daar aanleiding voor is
Das heul niet erg, want de jouwe moet tegen de Nederlandse temperaturen kunnen. Spekjes zijn geen overbodige luxequote:Op vrijdag 19 augustus 2016 10:42 schreef Quoi het volgende:
Voetjes weer een beetje geslonken trouwens Mies?
Ik heb overigens niet (hard) genoeg (of niet het goede oeuvre) gezongen voor onze kleine grote ###: klik. Nu is 'ie toch ineens best groot geworden en dat met die global warming
Kun je niet gewoon kiezen voor het ziekenhuis dat wél een bad heeft, en de beslissing of je er wel of niet gebruik van maakt van het moment zelf laten afhangen?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:01 schreef Burdie het volgende:
Meh, ik heb keuzestress over de locatie van de bevalling en of ik al dan niet in bad wil bevallen (heeft mogelijk ook invloed op de locatie van de bevalling, want in het zkh hier in de stad is dat onmogelijk).
En ik moet het op korte termijn 'beslissen' ivm intakes en het maken van afspraken. Ik spreek de vk weer over 2 weken, en dan wil ik in principe duidelijkheid hebben.
Toen ik de afspraak maakte bij de assistent heb ik gezegd dat er op de site van het RIVM meer info is te vinden voor de huisarts. Ik ben toen al snel terug gebeld dat het recept besteld was (en dat ik het zelf zou moeten betalen). En dat als ik het recept opgehaald had, ik kon bellen voor een afspraak om gem te zetten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
Vanochtend bij de huisarts geweest om de kinkhoestvaccinatie te regelen, maar ze had er nog geen ervaring mee. Ik had zelfs expres een afspraak bij haar omdat zij in Nieuw Zeeland heeft gewerkt, waar kinkhoestvaccinatie van zwangeren al standaard is.Nou ja, ze gaat het uitzoeken via de GGD en dan hoor ik meer.
Het is sowieso zelf meenemen, en omdat je dat ding daar dan nog moet opzetten en vullen, lijkt me dat je dan eerder die kant op moet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:05 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon kiezen voor het ziekenhuis dat wél een bad heeft, en de beslissing of je er wel of niet gebruik van maakt van het moment zelf laten afhangen?
Idem hier. Ik had een andere HA als mn eigen (maargoed net nieuw in de praktijk dus maakt eigenlijk niet uit). Had t doorgegeven aan de assistente en werd smiddags gebeld "ja ik vind t maar raar. Nog nooooooit van gehoord hoor en ik zit zelf ook in mn laatste trimester dus tsja ik ga eerst overleggen met je vk" (had al uitgelegd dat die er ook positief tegenover stonden maar goed dat ze t zelf checkt) daarna belde ze terug "ja t is niet echt perse een harde richtlijn he maarja als je t zelf wil dan moet je t maar doen."quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 11:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
Vanochtend bij de huisarts geweest om de kinkhoestvaccinatie te regelen, maar ze had er nog geen ervaring mee. Ik had zelfs expres een afspraak bij haar omdat zij in Nieuw Zeeland heeft gewerkt, waar kinkhoestvaccinatie van zwangeren al standaard is.Nou ja, ze gaat het uitzoeken via de GGD en dan hoor ik meer.
Wat ik begreep wel, maar is er veel vraag en weinig productie, dus iedereen krijgt het meervoudige vaccinquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:45 schreef Moppert het volgende:
Maar is het enkelvoudige vaccin ook al aangepast ondertussen?
Aangezien de stam waar we voor vaccineerde allang een mutatie heeft doorgemaakt?
Als ik m'n make-up heb gedaan en m'n haar een beetje zit (1x in de weekquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 13:02 schreef Burdie het volgende:
Ik ben er allang klaar mee Mies. Ik vind en voel mezelf wel heel mooi, zwanger. Maar ik ben liever gewoon weer mezelf, dat ik weer kan doen en laten wat ik wil.
Ik doe hier niks meer via de assistente, dat gaat altijd mis.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Toen ik de afspraak maakte bij de assistent heb ik gezegd dat er op de site van het RIVM meer info is te vinden voor de huisarts.
Het is de Gezondheidsraad die met het positieve advies is gekomen, de minister zou in de eerste helft van dit jaar een besluit nemen.quote:Ik heb vooral ook benadrukt dat het RIVM een positief advies had gegeven aan de minister. Alleen dat het er tot op heden nog niet van is gekomen om het ook daadwerkelijk te bekrachtigen.
In het buitenland geven ze Tdap, dat is hetzelfde als DKT hier. De ruime ervaring die is opgedaan met het kinkhoestvaccin in de zwangerschap geldt dus net zo goed voor D en T.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:23 schreef Burdie het volgende:
Ik mis eigenlijk info van het RIVM over wat de toevoegingen D en T betekenen voor de zwangerschap. Er staat alleen "deze zijn niet schadelijk" als een soort bijzinnetje, en that's it. Jammer dat er zo weinig mono-vaccins verkrijgbaar zijn...
Dat zal best, maar iets meer info dan een kort bijzinnetje had ik persoonlijk wel fijn gevonden...quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 13:38 schreef ViviRAWRS het volgende:
In het buitenland geven ze Tdap, dat is hetzelfde als DKT hier. De ruime ervaring die is opgedaan met het kinkhoestvaccin in de zwangerschap geldt dus net zo goed voor D en T.
Joepiequote:
ik ga het ook niet doen #livingontheedgequote:Op vrijdag 19 augustus 2016 14:53 schreef WupWup het volgende:
Ik haal die vaccinatie niet. In die periode van de Mexicaanse griep was ik zwanger van de oudste en heb me toen ook niet laten vaccineren.
Hoera Hilzilla!![]()
Klopt, hier alle info: http://www.rivm.nl/Onderw(...)oor_zwangere_vrouwenquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 14:09 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik heb als kind kinkhoest gehad (hoestend op de gang van de kleuterschool) Geen idee hoe het zit met die vaccinaties. Gaat dan pas over het 3e trimester toch?
Idemquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 14:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ga het ook niet doen #livingontheedge
Badasses zijn wequote:Op vrijdag 19 augustus 2016 14:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ga het ook niet doen #livingontheedge
Hier ook niet.quote:
Zie linkje hierboven, kinkhoest komt weer vaker voor en pasgeborenen kunnen daar heel ziek van worden, en die zijn dan nog niet gevaccineerd. Door in het derde trimester te vaccineren geef je antistoffen aan de baby via de placenta (en eventueel moedermelk).quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:06 schreef marel88 het volgende:
En ik heb de noodzaak van een kinkhoest vaccinatie gemist, waarom zou ik dat willen? Welke epidemie heb ik gemist?
Ziek worden en bevallen sluit elkaar niet uit hè? Multitasken!quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:11 schreef Quoi het volgende:
Tevens nogal zat. Ik hoop dat dit voorwerk is, want voel me vandaag echt belabberd. Ander scenario is dat ik ziek word. We'll see #neverbeentheredonethat
Ik ben wel getrouwd en mag officieel zijn achternaam gebruiken maar ik raak er niet aan gewend dus noem mezelf in de praktijk altijd bij mijn eigen naam. Ik dacht ook dat het echt heel eenzaam zou zijn als enige in het gezin met een andere achternaam maar in de praktijk viel me dat alleszins meequote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:06 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Hier ook niet.
Oh jongens, onze buren gaan trouwen en ik zag ze net (ze zijn zo prachtig!) en nu ben ik verdrietig dat ik straks een andere achternaam heb dan vriend en kind dus ik wil ook trouwen
Gaan we wel doen binnen een paar jaar, maar dan heb ik een paar jaar een andere achternaam, lijkt me zo ongezellig.
Goed, geloof dat het tijd wordt om te bevallen, want ik verzin elke dag iets nieuws
Mijn tante heeft haar eigen naam gehouden tot de kinderen naar school gingen en andere ouders/instanties er niks van snapten dat 'mevrouw Jansen' de moeder kon zijn van 'zoon Dirksen'.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ben wel getrouwd en mag officieel zijn achternaam gebruiken maar ik raak er niet aan gewend dus noem mezelf in de praktijk altijd bij mijn eigen naam. Ik dacht ook dat het echt heel eenzaam zou zijn als enige in het gezin met een andere achternaam maar in de praktijk viel me dat alleszins mee
Dat zou ik echt stom vindenquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:14 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ziek worden en bevallen sluit elkaar niet uit hè? Multitasken!![]()
Dat krijgt het ook. En de moeder heeft de naam van haar man gekregen, toen ze trouwde. En babies buiten het huwelijk zijn een schande en daar zou je je voor moeten schamen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:33 schreef Stormqueen het volgende:
Eigenlijk vind ik dat de stelregel moet zijn dat 't kind altijd de achternaam van de moeder krijgt. Ons systeem is wat dat betreft best achterhaald.
Ah, er is dus prima mee te leven?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ben wel getrouwd en mag officieel zijn achternaam gebruiken maar ik raak er niet aan gewend dus noem mezelf in de praktijk altijd bij mijn eigen naam. Ik dacht ook dat het echt heel eenzaam zou zijn als enige in het gezin met een andere achternaam maar in de praktijk viel me dat alleszins mee
ja nou ja, voor mij wel, maar ik kan natuurlijk niet in jouw hoofd kijkenquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:41 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Ah, er is dus prima mee te leven?
Wel, op rijksoverheid.nl staan de regelsquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 15:45 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb besloten niet te vaccineren, shoot me![]()
Hoe zit het nu met 2e kind. Moet je die nu wel of niet erkennen vooraf aan de bevalling?
Vind het beetje dubbel staan op internet
2,5 uur?! Dat is echt extreem en eigenlijk om te huilen. Ik snap gewoon niet dat die mensen daarover niet worden ingeleerd/bijgeschoold. Het is toch hun vak?! De info staat echt superduidelijk op sites van de overheid en gemeentes.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:03 schreef Selvaria het volgende:
Een van de meiden van de zwangerschapsgym van dreumes is ook lesbisch en zij hebben 2,5 uur (!) op het stadskantoor moeten zitten voordat er eindelijk iemand was die hun verhaal begreep en er daadwerkelijk iets mee kon. Triest eigenlijk, zoiets aparts is het tegenwoordig toch niet meer?
Nee dat heeft ie al gedaan, vanochtend. Of het is gewoon druk of ze doen weer moeilijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:13 schreef Stormqueen het volgende:
Misschien is ie meteen even boodschappen doen ofzoof is dat te logisch?
Als ze weer moeilijk doen, word ik boos.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:17 schreef Cygne het volgende:
Nee dat heeft ie al gedaan, vanochtend. Of het is gewoon druk of ze doen weer moeilijk.
Ja, achteraf kunnen ze er gelukkig om lachen, maar het is inderdaad te zot voor woorden. En we wonen hier nog in een aardige stad, geen gristelijk gehucht oid.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:08 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
2,5 uur?! Dat is echt extreem en eigenlijk om te huilen. Ik snap gewoon niet dat die mensen daarover niet worden ingeleerd/bijgeschoold. Het is toch hun vak?! De info staat echt superduidelijk op sites van de overheid en gemeentes.
Jippieeeeeequote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:21 schreef Stormqueen het volgende:
Mickey mouse clubhouseik voel je pijn thistle
Hahaha! Nou we hebben het wel meegekregen. Maar:quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Als ze weer moeilijk doen, word ik boos.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:31 schreef Cygne het volgende:
-Ik mag het niet combineren met alcohol. Nouja, wat flauw zeg.
Ja weet je hoe kut? Ik heb vanavond een bruiloft hoor!quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]!! Dus je moet de Emesafene even laten staan als je vanavond een wijntje wil? Goed advies joh.
Em ie zee ka ee iekrek, em oo uu es ee.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:27 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Jippieeeeee
Jippie jippie jip jipperdiejeej![]()
Ooooh doooedels...
Ik vraag me af of dit wel mag.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:31 schreef Cygne het volgende:
Op het doosje staat ook, zonodig een per dag. Terwijl mijn arts er drie heeft voorgeschreven want spiegel opbouwen en zulks.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:36 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit wel mag.Als op het recept 3 per dag staat, horen zij dit volgens mij op het etiket af te drukken (tenzij in overleg met de voorschrijvend arts).
Weet je arts wel hoe ze met zijn recept omgaan? Ik vind het wel kwalijk eigenlijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:38 schreef Cygne het volgende:
[..]![]()
Ze heeft wel overlegd. Met een collega. Man heeft ook weer gevraagd wat er dan zo verschrikkelijk aan is. Maar ze hebben niet echt een antwoord.
Ziekenhuis schijnt vooralsnog banger te zijn voor uitdroging dan voor emesafene.
Ik ook. Bij de apotheek moeten ze natuurlijk controleren of de dosering etcetera wel klopt, maar als ze twijfelen of dit wel goed is voor deze patiënt bellen ze - voor zover ik weet - met de voorschrijvend arts en passen ze het niet op eigen houtje aan. Maar ik ben arts, geen apotheker, dus misschien kan iemand anders dit toelichten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Weet je arts wel hoe ze met zijn recept omgaan? Ik vind het wel kwalijk eigenlijk.
Zij weet dat mijn apotheek niet voor emesafene is. Ik weet niet wat ze er verder van vindt. Ik moest bellen als ik het niet mee zou krijgen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Weet je arts wel hoe ze met zijn recept omgaan? Ik vind het wel kwalijk eigenlijk.
Exactly my thoughtsquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 12:53 schreef Mies_poes het volgende:
Ik wals even door jullie vaccinatiepraat heen
Vraagje voor de LLM'ers: genieten jullie nog volop van de zwangerschap of mag het van jullie wel klaar zijn?
Ik vind het nog maar weinig genieten op het momentIk geniet van de dikke, mooie buik en het gefriemel in mijn buik, maar verder... Kan steeds minder, steeds meer pijn en ongemakken, vind mezelf (behalve buik) onwijs lelijk, voel me eenzaam maar heb ook geen zin in mensen om me heen
, vind de dagen moeilijk door te komen en de hormonen nemen deze week ook weer een loopje met me. Vanaf maandag (37 weken) kan het me niet snel genoeg gaan tot ons meisje er is
Wat zijn jullie ervaringen?
Verhuizen, de oplossing voor alles!quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:46 schreef Cygne het volgende:
Gelukkig de laatste keer dat we hier moesten zijn.
Pokémon aan het vangen onderwegquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:08 schreef Cygne het volgende:
Mijn man is een nieuw recept emesafene ophalen bij de apotheek en hij blijft heel lang weg. Ik ben benieuwd.
Precies.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Verhuizen, de oplossing voor alles!
De jippie dans mama, de jippie dans, waarom dans je niet mama? Mama? MAAAAAMAAAAAquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:27 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Jippieeeeee
Ooooh doooedels...
Noooquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:26 schreef Nazil het volgende:
Wie riep er vorige week ook alweer heel hard dat ze niet meer in de badkamer op de grond ging liggen om de voegen met een tandenborstel te doen? En wie lag er net op de grond de voegen te doen in de badkamer? Heb alleen de tandenborstel niet gebruikt![]()
Nou ja. Voegen zijn iig weer ongeveer wit. De rest van de badkamer moet ik zo nog afmaken, eerst pauze.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:27 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Jippieeeeee
Ooooh doooedels...
Ja ik zal blij zijn als dat rare gedrag van mij weg isquote:Op vrijdag 19 augustus 2016 17:39 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nooo.. hormonen zijn echt rare dingen
Apotheker meld! Wij mogen recepten niet zonder overleg aanpassen, aangezien dat ook voorschrijven is en dat mogen wij niet. Doen het soms stiekem wel als het echt duidelijk een vergissing is, of als de arts niet meer te bereiken is (vrijdagmiddag 17:30 bijvoorbeeld). Maar dan bellen we altijd die maandag er op nog even na. In dit specifieke geval zou ik de gyn even gebeld hebben om te checken, want zover ik weet is het normaliter wel max 2x1, bij ernstige klachten max 2 dagen max 4 tab. Maarja, dat komt omdat het zo onderzocht is en niet omdat het nou zo slecht voor je is (bij mijn weten).quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 16:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik ook. Bij de apotheek moeten ze natuurlijk controleren of de dosering etcetera wel klopt, maar als ze twijfelen of dit wel goed is voor deze patiënt bellen ze - voor zover ik weet - met de voorschrijvend arts en passen ze het niet op eigen houtje aan. Maar ik ben arts, geen apotheker, dus misschien kan iemand anders dit toelichten.
De max is 3x1 pd volgens de arts.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 21:23 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
Apotheker meld! Wij mogen recepten niet zonder overleg aanpassen, aangezien dat ook voorschrijven is en dat mogen wij niet. Doen het soms stiekem wel als het echt duidelijk een vergissing is, of als de arts niet meer te bereiken is (vrijdagmiddag 17:30 bijvoorbeeld). Maar dan bellen we altijd die maandag er op nog even na. In dit specifieke geval zou ik de gyn even gebeld hebben om te checken, want zover ik weet is het normaliter wel max 2x1, bij ernstige klachten max 2 dagen max 4 tab. Maarja, dat komt omdat het zo onderzocht is en niet omdat het nou zo slecht voor je is (bij mijn weten).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |