abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 augustus 2016 @ 04:11:37 #1
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_164542906
quote:
Boerkini verboden op strand van Cannes

De burgemeester van Cannes heeft een verbod ingesteld op het dragen van boerkini's, lichaamsbedekkende badkleding die strenggelovige moslima's soms dragen.

Burgemeester David Lisnard zegt in een lokale krant dat zijn beslissing te maken heeft met de noodtoestand in het land. Het is nu verboden 'badkleding te dragen die getuigt van een religieuze overtuiging, terwijl Frankrijk nu doelwit is van terroristische acties'.
Islamitisch extremisme

"We hebben niet de sluier verboden, niet het keppeltje, niet het kruis. Er is simpelweg een verbod op het symbool van het islamitisch extremisme", zegt Lisnard.

Moslimorganisaties hebben al opgeroepen om samen in beroep te gaan tegen eventuele boetes.

http://www.rtlnieuws.nl/b(...)op-strand-van-cannes
Originele OP:
quote:
Eerder berichtte Amnesty International al over de noodtoestand in Frankrijk. Deze is oorspronkelijk ingesteld naar aanleiding van de terroristische aanslag in Bataclan, maar duurt nog steeds voort. Link naar artikel: https://www.amnesty.nl/ov(...)krijk-lijkt-oneindig

Nu gebruikt de burgemeester van Cannes het om een boerkiniverbod in te stellen op het strand van Cannes. Even ter informatie: een boerkini is een soort surfkleding met een hoofddoek.

Te gek voor woorden dat de rechtstaat in Frankrijk zo misbruikt wordt, als we nog van een rechtstaat kunnen spreken. Een typische uiting van moslimhaat als je het mij vraagt.
En er is nóg een badplaats bij in Frankrijk die boerkini's verbiedt *O*
quote:
Na de Franse stad Cannes, heeft ook een tweede badplaats aan de Côte d'Azur, Villeneuve-Loubet, het dragen van een boerkini op het strand verboden. Dat meldt de burgemeester van de badstad vandaag.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)kini-op-strand.dhtml

De gang naar het gerecht heeft niet mogen baten :W
quote:
Drie vrouwen en het Collectif contre l'islamophobie en France (CCIF) stapten naar het gerecht tegen de beslissing van de Franse filmstad. Ze vonden dat die illegaal was en eisten de opheffing ervan. De administratieve rechtbank van Nice heeft zaterdag echter hun verzoek verworpen. Volgens de rechtbank is de beslissing van de gemeente in regel met de wet op laïciteit.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)kini-op-strand.dhtml
pi_164542914
Wat een vieze racist die burgermeester.
  maandag 15 augustus 2016 @ 04:59:26 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_164542986
quote:
15s.gif Op maandag 15 augustus 2016 04:12 schreef Timeschanger het volgende:
Want boerkinidraagsters zijn een ras?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_164542991
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 04:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Want boerkinidraagsters zijn een ras?
Nee maar moslims wel en deze burgermeesters discrimineerd zo'n beetje alles waar de islam voor staat.
pi_164542998
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 05:11 schreef Timeschanger het volgende:

[..]

Nee maar moslims wel en deze burgermeesters discrimineert zo'n beetje alles waar de islam voor staat.
:') Geweld, onderdrukking, haat tegen striptekenaars, intolerantie, en een issue met alles waar Gillette op staat?
◢◤
pi_164543012
quote:
12s.gif Op maandag 15 augustus 2016 05:22 schreef Oversight het volgende:

[..]

:') Geweld, onderdrukking, haat tegen striptekenaars, intolerantie, en een issue met alles waar Gillette op staat?
Je hebt het over de hooguit 10.000 gestoorde idioten van IS? De overige 1.6 miljard moslims zijn vreedzaam en tegen alles wat IS doet.
  maandag 15 augustus 2016 @ 05:43:09 #7
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_164543015
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 05:39 schreef Timeschanger het volgende:

[..]

Je hebt het over de hooguit 10.000 gestoorde idioten van IS? De overige 1.6 miljard moslims zijn vreedzaam en tegen alles wat IS doet.
Allemaal, stuk voor stuk! Vredelievende mensen. Allemaal.
pi_164543020
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2016 05:43 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Allemaal, stuk voor stuk! Vredelievende mensen. Allemaal.
Breivik doodde en terroriseerde 86 tieners. Alle blanken Europeanen zijn ook potentionele terroristen, net als die moslims omdat daar een paar idioten tussenzitten!!! Echt waar hoor!!!

Groetjes Henk de PVV tokkie #metenmet2maten
pi_164543022
quote:
15s.gif Op maandag 15 augustus 2016 04:12 schreef Timeschanger het volgende:
Ahhhh, moslimmannetjes worden daar nu belet in het discrimineren van hun onderdanige moslimvrouwtjes. Mijn hart huilt. :'(
pi_164543028
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 05:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ahhhh, moslimmannetjes worden daar nu belet in het discrimineren van hun onderdanige moslimvrouwtjes. Mijn hart huilt. :'(
ik denk dat jij maart volgend jaar nog harder huilt als Geertje vol op zijn bek gaat en links eindelijk weer kan gaan regeren
  maandag 15 augustus 2016 @ 06:05:38 #11
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_164543029
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2016 05:55 schreef Timeschanger het volgende:

[..]

Breivik doodde en terroriseerde 86 tieners. Alle blanken Europeanen zijn ook potentionele terroristen, net als die moslims omdat daar een paar idioten tussenzitten!!! Echt waar hoor!!!

Groetjes Henk de PVV tokkie #metenmet2maten
Je bent niet zo goed in discussieren, dat zie ik; je draait je eigen argument nu om. Typisch om jezelf meteen in een slachtofferrol te werpen.
pi_164543032
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2016 06:05 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Je bent niet zo goed in discussieren, dat zie ik; je draait je eigen argument nu om. Typisch om jezelf meteen in een slachtofferrol te werpen.
Ik hou van vrede en vrijheid. Iets waar PVV'ers zoals jij vaak moeite mee hebben. Die leven liever in een politiestaat en deporteren alles moslims naar gaskamers
het is maar wat je liever hebt
  maandag 15 augustus 2016 @ 06:09:29 #13
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_164543034
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 06:06 schreef Timeschanger het volgende:

[..]

Ik hou van vrede en vrijheid. Iets waar PVV'ers zoals jij vaak moeite mee hebben. Die leven liever in een politiestaat en deporteren alles moslims naar gaskamers
het is maar wat je liever hebt
Ik geef toe dat het mij niet zou deren als alle moslims morgen dood neervallen, maar daar streef ik niet naar. Net als ik het niet erg zou vinden dat morgen alle PVV'ers dood zouden neervallen. Maar dat is vast te ingewikkeld voor je liberale geest :')
pi_164543042
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 06:09 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Ik geef toe dat het mij niet zou deren als alle moslims morgen dood neervallen, maar daar streef ik niet naar. Net als ik het niet erg zou vinden dat morgen alle PVV'ers dood zouden neervallen. Maar dat is vast te ingewikkeld voor je liberale geest :')
gast emigreer lekker naar Rusland ofzo als je het leuk vindt om minderheden te discrimeren
  maandag 15 augustus 2016 @ 06:19:32 #15
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_164543047
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 06:14 schreef Timeschanger het volgende:

[..]

gast emigreer lekker naar Rusland ofzo als je het leuk vindt om minderheden te discrimeren
Stop nu gewoon, het begint een beetje genant te worden.
pi_164543077
quote:

[..]

Nee maar moslims wel en deze burgermeesters discrimineerd zo'n beetje alles waar de islam voor staat.
Zou je het minder erg vinden als hij zijn versie van laïcité ook op Joden zou toepassen ? Of is die in deze gewoon totaal ongepast ?
pi_164543104
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 06:39 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Zou je het minder erg vinden als hij zijn versie van laïcité ook op Joden zou toepassen ? Of is die in deze gewoon totaal ongepast ?
elke minderheid die gediscrimineerd wordt is vreselijk. Ook joden
pi_164543114
quote:

[..]

Kennelijk zijn er dan meer gestoord idioten van IS dan vreedzame ( :')^e +1) moslims die met succes hun afkeer van dergelijke praktijken op het wereldtoneel zichtbaar hebben gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2016 07:04:46 ]
  maandag 15 augustus 2016 @ 08:02:22 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_164543262
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 06:39 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Laïcité wordt op Joden toegepast, het is wet in Frankrijk en dus op iedereen van toepassing. Het zijn de boerkinimoslimas die menen boven de wet (en de rechtsstaat) te mogen staan.
Interessant artikel vanuit een iets andere invalshoek:
http://m.welt.de/debatte(...)-Islam-anpassen.html
.
  maandag 15 augustus 2016 @ 08:08:28 #20
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_164543288
quote:

[..]

Dan is het op zijn minst opvallend dat 1,6 miljard moslims niet in staat zijn 10.000 geloofsgenoten in het gareel te krijgen. Ofwel: wat houdt dat "tegen IS" zijn feitelijk in? In elk genoeg niet voldoende om geloofsgenoten van IS aan te geven (Molenbeek) of solidair te zijn met niet-moslims die tegen IS zijn (gewoon effe niet met je burkini op het strand als een olifant in een porcelijnkast).
  maandag 15 augustus 2016 @ 08:14:56 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_164543316
quote:

[..]

Moslims zijn evenmin een ras.
Die moslims trouwens die schijt hebben aan alles wat een Franse burgemeester symboliseert, zoals de rechtstaat en democratie.
Als de boerkini op het strand van de rivièra uitdrukt waar de islam voor staat, zou ik toch wel willen weten waar in de Koran staat dat moslima's moeten provoceren door op te vallen - was juist de sluier er niet voor bedoeld om *niet* de aandacht te trekken?
  maandag 15 augustus 2016 @ 08:43:46 #22
19194 Oversight
◢◤
pi_164543470
quote:

[..]

_O- Als ik over een uurtje klaar met lachen ben, ...

:@ ....wordt je dan heel verdrietig als ik wat video's van die "vreedzame" moslims post hier?

:') .... die dus gewoon hier rondhangen, en niet in de zandbak?
◢◤
pi_164543607
Het is wel triest dat er zover moet komen dat een burgemeester mag bepalen wat "vrije" burgers in hun eigen tijd aanhebben op een openbare strand die toegankelijk zou moeten zijn voor iedereen.
Het is nog triester dat hiermee de zogenaamde burgemeester alleen maar aan de is adepten "bewijst" dat moslims toch nooit als volwaardige burgers gezien worden en hiermee ook vredelievende mensen met islamitische achtergrond in een hoekje duwen.
Het is echt triest.
pi_164543632
quote:

[..]

Ze hebben onderhand al organisaties in 18 landen en gaan uitbreiden naar 24 landen. Dat kan niet met 10.000 gestoorde idioten. Dat zijn 100.000en gestoorde idioten met de ondersteuning van miljoenen. En dan nog de mensen die het allemaal wel best vinden.
  Overall beste user 2022 maandag 15 augustus 2016 @ 09:06:46 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_164543681
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 08:14 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Moslims zijn evenmin een ras.
Die moslims trouwens die schijt hebben aan alles wat een Franse burgemeester symboliseert, zoals de rechtstaat en democratie.
Als de boerkini op het strand van de rivièra uitdrukt waar de islam voor staat, zou ik toch wel willen weten waar in de Koran staat dat moslima's moeten provoceren door op te vallen - was juist de sluier er niet voor bedoeld om *niet* de aandacht te trekken?
Is opvallen en provoceren dan fout of zo?

Ga dat de deelnemers aan een willekeurige gaypride eens vertellen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 15 augustus 2016 @ 09:10:16 #26
3928 Ulx
pi_164543708
Twee homoseksuele travestieten met baarden in boerkini hand in hand op het strand.

Moet de politie ingrijpen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 15 augustus 2016 @ 09:22:03 #27
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_164543827
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:06 schreef Ulx het volgende:

[..]

Is opvallen en provoceren dan fout of zo?

Ga dat de deelnemers aan een willekeurige gaypride eens vertellen.
In het westen niet, almoet je op reacties rekenen.

Maar het is voor de islam hartstikke haram voor vrouwen om op te vallen. Vandaar dat ze niks mogen en onder een kleedje moeten.
  Overall beste user 2022 maandag 15 augustus 2016 @ 09:26:49 #28
3928 Ulx
pi_164543880
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

In het westen niet, almoet je op reacties rekenen.

Maar het is voor de islam hartstikke haram voor vrouwen om op te vallen. Vandaar dat ze niks mogen en onder een kleedje moeten.
Hier toch ook? Ik lees alleen maar dat ze niet mogen provoceren en opvallen van meneer de burgemeester.
  maandag 15 augustus 2016 @ 09:27:06 #29
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_164543883
quote:

[..]

Nee maar moslims wel
Oh werkelijk? Moslims een ras? Heb ik iets gemist? Want ik dacht altijd dat religie een mentale keuze was, niet een collectie aan traditioneel geologisch geconcentreerde genetische markers.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_164543929
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oh werkelijk? Moslims een ras? Heb ik iets gemist? Want ik dacht altijd dat religie een mentale keuze was, niet een collectie aan traditioneel geologisch geconcentreerde genetische markers.
nee maar ik probeer aan te geven dat moslims een bevolkingsgroep zijn
  maandag 15 augustus 2016 @ 09:32:33 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_164543958
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:30 schreef Timeschanger het volgende:

[..]

In de vaagste zin van het woord. Wat heeft dat verder met racisme te maken? Criminelen zijn ook een bevolkingsgroep, priesters ook, mensen die een Ferrari poster op hun zolderkamertjesdeur hebben hangen ook. Heeft ook niks met ras te maken. Dus ik snap niet zo goed je geschreeuw over racisme.
pi_164544007
quote:

[..]

Moslims een ras noemen :')
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_164544060
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In de vaagste zin van het woord. Wat heeft dat verder met racisme te maken? Criminelen zijn ook een bevolkingsgroep, priesters ook, mensen die een Ferrari poster op hun zolderkamertjesdeur hebben hangen ook. Heeft ook niks met ras te maken. Dus ik snap niet zo goed je geschreeuw over racisme.
sorry mijn fout ik bedoel te zeggen dat de burgermeester van Cannes discriminerend tegen moslims is. Sorry racisme is inderdaad niet het juiste woord
pi_164544203
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:30 schreef Timeschanger het volgende:

[..]

Totale flauwekul. Moslim zijn heeft niets te maken met enige etniciteit. Laat staan dat we kunnen spreken over een ras. Bovendien zijn er wereldwijd ontzettend veel verschillende moslimstromingen die allemaal in naam van Allah en Mohammed elkaar de hersens in slaan.

De islam is geen religie. De islam is een totalitaire ideologie vermomd als religie. Het is een totalitaire ideologie die zich richt op het sociaal, economisch en maatschappelijk onderdrukken van hun aanhangers waarbij het uitoefenen van middelen zoals sociale uitsluiting, geweld en doodslag niet wordt geschuwd. Allemaal kenmerken die juist tegenovergesteld zijn waar een vreedzame religie voor dient te staan.

Het verplicht moeten bedekken van lichaamsdelen is een vorm van onderdrukking. Hoewel je in de Koran nergens een vers kunt vinden dat moslima's gesluierd of bedekt in een boerka of boerkini moeten gaan rondlopen zie je vanuit de orthodoxe stromingen een toenemende sociale druk tot deze afschuwelijke lichaamsbedekking. Ik vind het mensonwaardig, niet passend binnen onze cultuur en het heeft mijnsinziens niets met een religieuze uiting te maken. Degene die dit hebben verzonnen misbruiken een religie om hun onderdrukkingspolitiek door te voeren. Het laatste wat je als beschaving moet doen is dit soort lieden een vrijbrief geven. Bijvoorbeeld via onze grondwettelijke vrijheid van godsdienstbeleving. Als in beginsel zo'n religieus verbod helemaal niet bestaat dan is het natuurlijk onzin dat anderen zo'n verbod opeisen uit naam van zo'n niet bestaand religieus beginsel.
pi_164544312
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:39 schreef Timeschanger het volgende:
sorry mijn fout ik bedoel te zeggen dat de burgermeester van Cannes discriminerend tegen moslims is. Sorry racisme is inderdaad niet het juiste woord
Hoezo is een burkini verbieden discriminerend tegen moslims, het is hooguit discriminerend voor burkini draagsters. Waar is die diversiteit nu bij moslims, als een terrorist weer tientallen mensen vermoord dan moeten we niet alle moslims er op aan kijken. Nu wordt er een kledingstuk verboden en vervalt die diversiteit ineens? Dat burkini draagsters hier tegen in op stand komen kan ik me nog voorstellen, maar hoezo gaat dit over alle moslims? Waar is die diversiteit nu?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Overall beste user 2022 maandag 15 augustus 2016 @ 10:01:10 #36
3928 Ulx
pi_164544377
Hou toch eens op met dat gehuichel.

Het is gewoon goedkoop scoren van een burgemeester die wel even laat zien dat hij keihard optreedt tegen de terroristen door vrouwen te verbieden een badpak met vastgenaaide badmuts te dragen.
  Overall beste user 2022 maandag 15 augustus 2016 @ 10:09:32 #37
3928 Ulx
pi_164544480
Wat is het volgende dat hij wil? Broeken moeten tot over de enkel want hoogwater is typisch moslimfundamentalist?
pi_164544599
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:01 schreef Ulx het volgende:

Het is gewoon goedkoop scoren van een burgemeester die wel even laat zien dat hij keihard optreedt tegen de terroristen door vrouwen te verbieden een badpak met vastgenaaide badmuts te dragen.
Wie lopen er nu hypocriet te doen, een burkini verdedigen met het argument van 'vrijheid'. Kom op zeg.
pi_164544616
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:01 schreef Ulx het volgende:

Dat denk ik niet. Kijk naar de reactie van de aanwezige Noord-Afrikaanse mannen toen enkele toeristen deze vrouwen met boerkini's gingen fotograferen. Ze werden aangevallen.

Dan spreek je toch van een ongewenst cultureel fenomeen wat indruist tegen de bestaande grondwettelijke normen en waarden. Het ongewenst promoten van een onderdrukkende totalitaire ideologie (vermomd als religie) die aanhangers en andersdenkenden opdraagt zich op een bepaalde manier te kleden en te gedragen. Sorry, maar in een vrij land staat het vrij om foto's te maken aan het strand.

Ga dan lekker terug naar een conservatief moslimland als SA of Qatar. Daar lopen alle vrouwen bedekt, zijn hun rechten ingeperkt. Iedereen happy en tevreden. In die landen gaan Westerse vrouwen toch ook niet provocerend met een bikini aan op straat lopen? Vallen hun mannen toch ook niet de lokale bevolking aan die daar aanstoot aanneemt? Ik bedoel maar. Hier moeten we dit ongewenste gedrag maar accepteren?
  Overall beste user 2022 maandag 15 augustus 2016 @ 10:43:42 #40
3928 Ulx
pi_164544976
Fotografeer eens wat spelende kinderen op het strand en kijk wat men dan met je doet.
pi_164545139
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:43 schreef Ulx het volgende:
Fotografeer eens wat spelende kinderen op het strand en kijk wat men dan met je doet.
Dus omdat pedofielen bestaan mogen we geen spelende kinderen meer fotograferen aan het strand? Is dat de samenleving die je voor ogen hebt?
pi_164545173
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:43 schreef Ulx het volgende:
Vrouwen zijn kinderen.
  Overall beste user 2022 maandag 15 augustus 2016 @ 10:56:53 #43
3928 Ulx
pi_164545204
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:52 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dus omdat pedofielen bestaan mogen we geen spelende kinderen meer fotograferen aan het strand? Is dat de samenleving die je voor ogen hebt?
Net zo absurd om vrouwen die gefotografeerd worden te verplichten iets anders aan te trekken omdat manlief boos was op de fotograaf.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:01:04 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_164545275
hoeveel burkini's wonen er eigenlijk in Cannes?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:07:20 #45
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_164545376
Weet je wat het probleem is met al die emanciperende moslims die menen hun rechten op te moeten eisen?
In Europa zijn we net van de dominante rol van het (christelijk) geloof af. Iedereen, zelfs de meeste christenen zijn daar helemaal happy mee.

En dan komt er zo'n groep met een nog veel conservatiever geloof even lekker in your face? Nee bedankt, doe dat lekker thuis als je zonodig wilt,of ga gewoon met de tijd mee...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Overall beste user 2022 maandag 15 augustus 2016 @ 11:08:07 #46
3928 Ulx
pi_164545384
quote:
3s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:01 schreef Re het volgende:
hoeveel burkini's wonen er eigenlijk in Cannes?
Cousteau kwam er toch vandaan? Of droeg hij een duikpak?
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:10:22 #47
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164545427
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 08:58 schreef loni55 het volgende:
Het is wel triest dat er zover moet komen dat een burgemeester mag bepalen wat "vrije" burgers in hun eigen tijd aanhebben op een openbare strand die toegankelijk zou moeten zijn voor iedereen.
Het is nog triester dat hiermee de zogenaamde burgemeester alleen maar aan de is adepten "bewijst" dat moslims toch nooit als volwaardige burgers gezien worden en hiermee ook vredelievende mensen met islamitische achtergrond in een hoekje duwen.
Het is echt triest.
Nou zeg, echt verschrikkelijk, dat deze burgemeester niet zwicht voor barbaren, religieuze sekten en staatsgevaarlijke groeperingen. Dat hij geen vrouwenonderdrukking gaat faciliteren op zijn gemeentestrand. Want vredelievende vrouwenonderdrukking, wat kan daar nou verkeerd aan zijn he? We gijzelen en vernederen haar uit liefde, echt niet uit haat. :')

De enige compatibele moslim in het vrije westen is een ex-moslim.
pi_164545439
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 10:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

Net zo absurd om vrouwen die gefotografeerd worden te verplichten iets anders aan te trekken omdat manlief boos was op de fotograaf.
Je weet drommels goed dat we hier over twee verschillende zaken hebben.

Er bestaat een groot verschil tussen het aanspreken of aanpakken van een pedofiel die met een lustmotief foto's neemt van spelende kinderen. Maar dat geeft geen vrijbrief om fotograferen aan het strand maar te gaan verbieden. Dat zou absurd zijn.

Deze Noord-Afrikaanse mannen die toeristen belagen omdat ze vrouwen met het fenomeen boerkini fotograferen is gebaseerd op een ideologisch motief. Zij noemen het een religieus motief, maar dat weerleg ik omdat in de Koran nergens staat dat een vrouw verplicht een boerkini moet dragen aan het strand. Laat staan dat je daar geen foto van mag nemen. Dus ik vind niet dat je als samenleving mee moet gaan met lieden die op onjuiste argumenten een religie misbruiken om hun eigen agenda door te voeren.

Kies je als samenleving wel voor zo'n structuur, prima maar beperk dat in eigen land zoals we zien in landen als SA, Qatar of Iran. Maar leg zo'n dergelijke gedragsregel niet op in samenlevingen waar het vrij staat om een bikini te dragen op het strand, topless te kunnen zonnen en waar het normaal is dat we van elkaar foto's nemen.

Dat onderliggende motief stoort mij nog meer dan de boerkini zelf, wat inderdaad een badpak is met aangenaaide badmuts. Waar leg je de grens? Gaan we straks ook maar accepteren dat vrouwen die topless liggen te zonnen aan het strand worden lastig gevallen door moslims omdat zij vinden dat dit niet mag? Dat is natuurlijk absurd te noemen.
pi_164545468
Ik zou het ook erg sterk vinden als in de Koran vermeld stond dat je geen foto's mocht nemen van vrouwen in boerkini.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_164545581
Volgend jaar vooral stemmen op de partij voor de varkens, stelletje haatvarkens hier :r
pi_164545583
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:12 schreef Ludachrist het volgende:
Ik zou het ook erg sterk vinden als in de Koran vermeld stond dat je geen foto's mocht nemen van vrouwen in boerkini.
Er staat niet eens in dat een vrouw verplicht met een hoofddoek moet gaan rondlopen, laat staan met een boerka of nihab. Daarom vind ik het ook vreemd dat deze gedragsregels (die in beginsel nergens staan vermeld) als religieus recht wordt opgeëist.

Daarom ben ik ook voorstander een scheiding te maken tussen wat we religieuze beginselen noemen (wat staat er nu letterlijk) of meegaan met orthodoxe lieden die er een eigen nadrukkelijke agenda op nahouden.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:18:02 #52
452947 frietenstamp
pi_164545597
Die mocro's begrijpen gewoon heel goed dat ze geen vrouw meer kunnen krijgen als ze ze niet meer aan de ketting kunnen leggen. Al die vrouwen zullen een westerse man willen. Dat is ook de reden dat westerse nep-feministen tegen bevrijding van moslima's en voor onderdrukking zijn. Zij beseffen maar al te goed dat zij dan geen man meer kunnen krijgen.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:20:23 #53
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_164545644
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:17 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Volgend jaar vooral stemmen op de partij voor de varkens, stelletje haatvarkens hier :r
Gaan we zeker doen. Het heeft lang genoeg geduurd. Wat mij betreft bannen ze dat hele islam uit west-Europa, ik walg ervan.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:20:28 #54
452947 frietenstamp
pi_164545646
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er staat niet eens in dat een vrouw verplicht met een hoofddoek moet gaan rondlopen, laat staan met een boerka of nihab. Daarom vind ik het ook vreemd dat deze gedragsregels (die in beginsel nergens staan vermeld) als religieus recht wordt opgeëist.

Daarom ben ik ook voorstander een scheiding te maken tussen wat we religieuze beginselen noemen (wat staat er nu letterlijk) of meegaan met orthodoxe lieden die er een eigen nadrukkelijke agenda op nahouden.
Dat een man die sletjes moet afdekken zal er toch wel ergens in staan?
pi_164545655
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:27 schreef SpecialK het volgende:
Het is onderdeel van de cultuur en daarmee dus ook deel van etniciteit. Het zijn geen genetische markers maar je bent er in geboren en heeft je daarmee gevormd.
pi_164545669
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

In de Koran staan een heleboel dingen niet, daar komt de Hadith om de hoek kijken.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:21:46 #57
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_164545674
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:20 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Het is onderdeel van de cultuur en daarmee dus ook deel van etniciteit. Het zijn geen genetische markers maar je bent er in geboren en heeft je daarmee gevormd.
Zoals je zelf zegt maakt het dat nog niet tot een ras.
pi_164545713
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:21 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Racisme kan ook betrekking hebben op etniciteit, al ben ik het niet met Hoink eens dat dit soort beleid richting moslims racisme genoemd kan worden.
pi_164545737
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:20 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Gaan we zeker doen. Het heeft lang genoeg geduurd. Wat mij betreft bannen ze dat hele islam uit west-Europa, ik walg ervan.
Haatvarkens zoals jou moeten ze uitroeien. Jullie soort is niets meer dan ongedierte. Bah Bah Bah.

Ow ja, en succes. De partij voor de varkens kan de Islam nooit meer stoppen. Lololol.
pi_164545763
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:21 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Nee, dat klopt. Maar de term racisme is verbreed waarbij discriminatie op etniciteit ook onder deze term valt. Het 19e eeuwse concept 'ras' is niet meer toepasbaar dus het idee van racisme ook. Deze verandering in semantiek is overigens internationaal erkend. Sneue semantische spelletjes zijn daarmee overbodig geworden.
pi_164545794
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Racisme kan ook betrekking hebben op etniciteit, al ben ik het niet met Hoink eens dat dit soort beleid richting moslims racisme genoemd kan worden.
Ik ben het er ook niet mee eens. Maar ik ben deze tactiek onderhand wel beu gezien het in alle gevallen van discriminatie wordt toegepast en zo de discussie frustreert.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:29:30 #62
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_164545825
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:25 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Haatvarkens zoals jou moeten ze uitroeien.
Zie hier de mentaliteit van een moslim ;(
pi_164545838
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In de Koran staan een heleboel dingen niet, daar komt de Hadith om de hoek kijken.
Die is natuurlijk niet authentiek en kun je daarom niet bestempelen als een islamitisch beginsel.

Ik zie overigens veel overeenkomsten binnen het vroegere christendom toen bij de beruchte concilies Bijbelpassages werden aangepast of herschreven om zodoende een eigen sociale, politieke, economische en maatschappelijke onderdrukkende agenda door te voeren. We weten allemaal waar die aanvullingen toe hebben geleid. Maar feitelijk spreek je dan niet meer over een religie maar over het transformeren van een religie naar een totalitaire ideologie. Binnen de islamitische wereld (met al haar verschillende stromingen) zien we feitelijk hetzelfde verschijnsel optreden.

Als je naar beelden kijkt van Afghanistan en Egypte in de jaren zestig-zeventig dan zag je een samenleving waar moslima's gewoon ongesluierd rondliepen. Veel meer vrijheden en rechten hadden. Daarom vind ik ook dat we als samenleving niet moeten meegaan binnen de opvattingen van orthodoxe stromingen die qua ideologisch standpunt claimen vanuit een religieus kader te handelen, maar dit feitelijk helemaal niet doen.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:31:31 #64
452947 frietenstamp
pi_164545872
quote:

[..]

Haatvarkens zoals jou moeten ze uitroeien. Jullie soort is niets meer dan ongedierte. Bah Bah Bah.

Ow ja, en succes. De partij voor de varkens kan de Islam nooit meer stoppen. Lololol.
De gematigde moslim aan het woord.
pi_164545891
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:29 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Zie hier de mentaliteit van een moslim ;(
De Islam verbannen en daarmee ook moslims mag dan weer wel hè :')
pi_164545899
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar als we de Hadith gaan meenemen als onderdeel van deze religie dan kunnen we de islam wel degelijk als haatzaaiend en discriminerend betitelen , zelfs voor de rechters. Veel verdedigers van de islam proberen daarom altijd de Hadith buiten de discussie te houden.
pi_164545902
quote:

[..]

Jouw plaatje mag ook niet meer als je geliefde islam hier de baas is, he? Hypocriet. :')
pi_164545911
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:30 schreef Elzies het volgende:
Die is natuurlijk niet authentiek en kun je daarom niet bestempelen als een islamitisch beginsel.

Ik zie overigens veel overeenkomsten binnen het vroegere christendom toen bij de beruchte concilies Bijbelpassages werden aangepast of herschreven om zodoende een eigen sociale, politieke, economische en maatschappelijke onderdrukkende agenda door te voeren. We weten allemaal waar die aanvullingen toe hebben geleid. Maar feitelijk spreek je dan niet meer over een religie maar over het transformeren van een religie naar een totalitaire ideologie. Binnen de islamitische wereld (met al haar verschillende stromingen) zien we feitelijk hetzelfde verschijnsel optreden.

Als je naar beelden kijkt van Afghanistan en Egypte in de jaren zestig-zeventig dan zag je een samenleving waar moslima's gewoon ongesluierd rondliepen. Veel meer vrijheden en rechten hadden. Daarom vind ik ook dat we als samenleving niet moeten meegaan binnen de opvattingen van orthodoxe stromingen die qua ideologisch standpunt claimen vanuit een religieus kader te handelen, maar dit feitelijk helemaal niet doen.
Dat laatste is niet zo vreemd als je bedenkt dat in beide landen door het Westen werden gecontroleerd via hun staatshoofden.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:33:41 #69
452947 frietenstamp
pi_164545922
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als het wel authentiek zou zijn zou het allemaal nog steeds even psycho zijn en in strijd met onze normen en waarden.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:33:52 #70
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_164545926
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:32 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Levend deporteren naar een beloofd land waar ze in alle vrijheid dat achterlijke geloof van ze kunnen belijden is wat anders dan uitroeien.
pi_164545945
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:32 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Jouw plaatje mag ook niet meer als je geliefde islam hier de baas is, he? Hypocriet. :')
Alles mag, er is geen dwang. Je moet het zelf willen.
  Overall beste user 2022 maandag 15 augustus 2016 @ 11:35:24 #72
3928 Ulx
pi_164545952
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:11 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je weet drommels goed dat
Je weet drommels goed dat je je betoog nu met een aanname begint.
pi_164545968
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:32 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar als we de Hadith gaan meenemen als onderdeel van deze religie dan kunnen we de islam wel degelijk als haatzaaiend en discriminerend betitelen , zelfs voor de rechters. Veel verdedigers van de islam proberen daarom altijd de Hadith buiten de discussie te houden.
Dat klopt. Punt is dat de Hadith natuurlijk verhalen zijn over het gedrag van Mohammed, en er dus een heleboel varianten mogelijk zijn. Daarom dragen lang niet alle moslims een niqab, en zijn er ook moslims die in de Hadith de rechtvaardiging vinden om ongelovigen dood te maken.

Je kunt op basis van de Hadith dus niet de volledige islam als discriminerend of haatzaaiend betitelen. Wel kan je dat doen met de groepen die betreffende interpretaties aanhangen. IS bijvoorbeeld.
pi_164545984
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:35 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Alles mag, er is geen dwang. Je moet het zelf willen.
Volgens mij begrijp je het niet helemaal.
pi_164545999
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:33 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Levend deporteren naar een beloofd land waar ze in alle vrijheid dat achterlijke geloof van ze kunnen belijden is wat anders dan uitroeien.
Ongedierte moet je uitroeien. Mensen die haat zaaien zie ik als ongedierte, inclusief de haatvarkens hier en de terroristen van de IS.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:37:45 #76
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_164546007
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:32 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Zie hier een nationalistische Turk die niks opheeft met onze cultuur, normen en waarden en alleen maar haat komt zaaien. Wat mij betreft past zo iemand beter thuis in zijn natuurlijke habitat met een zielige dictator aan de macht.
pi_164546040
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:36 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je het niet helemaal.
Nou wat een tijd leven we nu in, dat een kafir me komt vertellen wat de Islam is. Zeker op Google universiteit gestudeerd?
pi_164546057
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:39 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Nou wat een tijd leven we nu in, dat een kafir me komt vertellen wat de Islam is. Zeker op Google universiteit gestudeerd?
Als je geaccepteerd wil worden dan is dit geen goede manier dit te bewerkstelligen.
pi_164546058
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:33 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Als het wel authentiek zou zijn zou het allemaal nog steeds even psycho zijn en in strijd met onze normen en waarden.
De Koran kent 23 passages die regelrecht oproept tot geweld en doodslag jegens ongelovigen. Dus laten we daar niet van wegkijken. Maar de Koran verplicht vrouwen nergens tot het dragen van hoofddoeken, boerka's of boerkini's. Het moedigt een kuisheidsideaal aan voor vrouwen, maar dat is het ook.

De Koran is in tegenstelling tot de Bijbel zo goed als authentiek gebleven. Er is weinig in veranderd. De Hadith behelst mondelinge aanvullende gedragsregels die van de profeet Mohammed afkomstig zouden zijn. Daar kun je als sceptici vraagtekens bij zetten. Anders zou je binnen de Koran vergelijkbare gedragsregels tegenkomen, terwijl veel van die latere gedragsregels tegengesteld zijn aan wat in de Koran staat.
pi_164546079
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:37 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Zie hier een nationalistische Turk die niks opheeft met onze cultuur, normen en waarden en alleen maar haat komt zaaien. Wat mij betreft past zo iemand beter thuis in zijn natuurlijke habitat met een zielige dictator aan de macht.
Lol, als ik een andere mening heb ben ik meteen een Turk? Typisch de arrogantie van de blanke Nederlanders was Nederland ten onder gaat.
pi_164546081
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:37 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Ongedierte moet je uitroeien. Mensen die haat zaaien zie ik als ongedierte, inclusief de haatvarkens hier en de terroristen van de IS.
Misschien tijd voor een kop koffie? c_/
pi_164546084
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:37 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Ik kan ook wel elke keer zeggen zie hier een nationalistische Nederlander die geen idee heeft van zn eigen cultuur, normen en waarden maar wel haat wil zaaien tegen mensen die wel een idee hebben. Zo iemand past het beste in een hermetisch afgesloten zolderkamer met een enkele computer zonder internet.

Maar echt veel schiet je er niet mee op. Wel leuk hoor, btje moddergooien, je op laten jutten. :D
wooblabalurg
pi_164546101
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:42 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik kan ook wel elke keer zeggen zie hier een nationalistische Nederlander die geen idee heeft van zn eigen cultuur, normen en waarden maar wel haat wil zaaien tegen mensen die wel een idee hebben. Zo iemand past het beste in een hermetisch afgesloten zolderkamer met een enkele computer zonder internet.

Maar echt veel schiet je er niet mee op. Wel leuk hoor, btje moddergooien, je op laten jutten. :D
Een computer zonder internet is natuurlijk wel de ergste vorm van marteling.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_164546109
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:41 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Lol, als ik een andere mening heb ben ik meteen een Turk? Typisch de arrogantie van de blanke Nederlanders was Nederland ten onder gaat.
Als je nou eens een prijs wint dan kun je weer Nederlander worden. Gaat alles toch net even wat sneller. :o
wooblabalurg
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:44:15 #85
452947 frietenstamp
pi_164546120
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:41 schreef Elzies het volgende:

[..]

_O- Deze debiele reactie van NL/EU op agressie.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:44:23 #86
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_164546123
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:41 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Je geeft aan dat je mij dood wil maken. In wat voor opzicht moet ik dat betitelen als een "andere mening".

:')
pi_164546140
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:41 schreef Elzies het volgende:

[..]

Liever thee, samen met Cohen.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:45:38 #88
452947 frietenstamp
pi_164546148
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:44 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Je geeft aan dat je mij dood wil maken. In wat voor opzicht moet ik dat betitelen als een "andere mening".

Je wilt een dialoog aangaan met je doodsbedreiger. Ga in therapie.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:46:14 #89
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_164546160
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:43 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Als je nou eens een prijs wint dan kun je weer Nederlander worden. Gaat alles toch net even wat sneller. :o
Alleen moet je daarvoor wel enige vorm van talent hebben. Een prijs voor beroven of tasjes pikken bestaat zover ik weet nog niet.
pi_164546172
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:43 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Nee, Nederlander wordt je hier pas als je zegt dat je moslims dood wil hebben.
pi_164546230
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:46 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Nee, Nederlander wordt je hier pas als je zegt dat je moslims dood wil hebben.
In NWS gaat die vlieger inderdaad op. De kunst is om dat gedrag vooral niet te spiegelen.
pi_164546254
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:44 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Als haatzaaier ben je geen haar beter dat de IS terroristen. Beide groepen moeten we uitroeien voor een betere wereld.
pi_164546296
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat klopt. Punt is dat de Hadith natuurlijk verhalen zijn over het gedrag van Mohammed, en er dus een heleboel varianten mogelijk zijn. Daarom dragen lang niet alle moslims een niqab, en zijn er ook moslims die in de Hadith de rechtvaardiging vinden om ongelovigen dood te maken.

Je kunt op basis van de Hadith dus niet de volledige islam als discriminerend of haatzaaiend betitelen. Wel kan je dat doen met de groepen die betreffende interpretaties aanhangen. IS bijvoorbeeld.
Toch is het ook vaak een goedkope truuk om de islam maar in zo'n positief mogelijk daglicht te stellen.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:57:34 #94
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_164546419
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:51 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Als haatzaaier ben je geen haar beter dat de IS terroristen. Beide groepen moeten we uitroeien voor een betere wereld.
Ik heb gezegd dat de islam wat mij betreft verbannen mag worden. Waar in die zin staat dat ik ze wil afmaken. Simpele ziel die je bent. _O-

Maar ik beschouw dit als een doodsbedreiging. Eens kijken of ik daar wat mee kan.
pi_164546459
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar dan kun je toch niet meer spreken over een gezamenlijke religie, maar toch veel eerder over een ratjetoe aan verschillende stromingen die elkaar in woord en daad tegenspreken en elkaar in naam van Allah en Mohammed letterlijk afmaken?

Ik vind dat zoiets niet meer mag vallen onder de noemer religie en dat dit soort stromingen geen gebruik meer mogen maken van onze grondwettelijke recht tot godsdienstvrijheid.
pi_164546489
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Maar dan kun je toch niet meer spreken over een gezamenlijke religie, maar toch veel eerder over een ratjetoe aan verschillende stromingen die elkaar in woord en daad tegenspreken en elkaar in naam van Allah en Mohammed letterlijk afmaken?

Ik vind dat zoiets niet meer mag vallen onder de noemer religie en dat dit soort stromingen geen gebruik meer mogen maken van onze grondwettelijke recht tot godsdienstvrijheid.
Bedankt voor je mening maar zo werkt categoriseren dus niet.
pi_164546491
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:57 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Ik heb gezegd dat de islam wat mij betreft verbannen mag worden. Waar in die zin staat dat ik ze wil afmaken. Simpele ziel die je bent. _O-

Maar ik beschouw dit als een doodsbedreiging. Eens kijken of ik daar wat mee kan.
Is sowieso banwaardig. Ben er al eens voor geband en dat was niet zo direct.
pi_164546512
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:57 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Succes schat. Simpele ziel die je bent. Waar zeg ik dat ik je dood ga maken? _O-

Terroristen, haatzaaiers (haatimams, haatvarkens, haatbaarden), moordenaars, verkrachters moeten ze uitroeien door deze beesten de doodstraf op te leggen en niet straffen met een taakstraf. Wordt eens tijd dat de regering hier de doodstraf weer invoert. Zijn we snel genoeg verlost van een heleboel ongedierte.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ron.Jeremy op 15-08-2016 17:42:20 ]
pi_164546513
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Toch is het ook vaak een goedkope truuk om de islam maar in zo'n positief mogelijk daglicht te stellen.
Ongetwijfeld, dingen mooier voordoen dan ze zijn is geen mens vreemd.
pi_164546833
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ze hebben de Koran gezamenlijk, dus is er wel een overkoepelende gezamenlijke religie, de islam. Daarbinnen heb je inderdaad allerlei stromingen die elkaar naar het leven kunnen staan, dat heb je goed gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')