Originele OP:quote:Boerkini verboden op strand van Cannes
De burgemeester van Cannes heeft een verbod ingesteld op het dragen van boerkini's, lichaamsbedekkende badkleding die strenggelovige moslima's soms dragen.
Burgemeester David Lisnard zegt in een lokale krant dat zijn beslissing te maken heeft met de noodtoestand in het land. Het is nu verboden 'badkleding te dragen die getuigt van een religieuze overtuiging, terwijl Frankrijk nu doelwit is van terroristische acties'.
Islamitisch extremisme
"We hebben niet de sluier verboden, niet het keppeltje, niet het kruis. Er is simpelweg een verbod op het symbool van het islamitisch extremisme", zegt Lisnard.
Moslimorganisaties hebben al opgeroepen om samen in beroep te gaan tegen eventuele boetes.
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)op-strand-van-cannes
En er is nóg een badplaats bij in Frankrijk die boerkini's verbiedtquote:Eerder berichtte Amnesty International al over de noodtoestand in Frankrijk. Deze is oorspronkelijk ingesteld naar aanleiding van de terroristische aanslag in Bataclan, maar duurt nog steeds voort. Link naar artikel: https://www.amnesty.nl/ov(...)krijk-lijkt-oneindig
Nu gebruikt de burgemeester van Cannes het om een boerkiniverbod in te stellen op het strand van Cannes. Even ter informatie: een boerkini is een soort surfkleding met een hoofddoek.
Te gek voor woorden dat de rechtstaat in Frankrijk zo misbruikt wordt, als we nog van een rechtstaat kunnen spreken. Een typische uiting van moslimhaat als je het mij vraagt.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)kini-op-strand.dhtmlquote:Na de Franse stad Cannes, heeft ook een tweede badplaats aan de Côte d'Azur, Villeneuve-Loubet, het dragen van een boerkini op het strand verboden. Dat meldt de burgemeester van de badstad vandaag.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)kini-op-strand.dhtmlquote:Drie vrouwen en het Collectif contre l'islamophobie en France (CCIF) stapten naar het gerecht tegen de beslissing van de Franse filmstad. Ze vonden dat die illegaal was en eisten de opheffing ervan. De administratieve rechtbank van Nice heeft zaterdag echter hun verzoek verworpen. Volgens de rechtbank is de beslissing van de gemeente in regel met de wet op laïciteit.
Want boerkinidraagsters zijn een ras?quote:Op maandag 15 augustus 2016 04:12 schreef Timeschanger het volgende:
Wat een vieze racist die burgermeester.
Nee maar moslims wel en deze burgermeesters discrimineerd zo'n beetje alles waar de islam voor staat.quote:Op maandag 15 augustus 2016 04:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Want boerkinidraagsters zijn een ras?
quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:11 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Nee maar moslims wel en deze burgermeesters discrimineert zo'n beetje alles waar de islam voor staat.
Je hebt het over de hooguit 10.000 gestoorde idioten van IS? De overige 1.6 miljard moslims zijn vreedzaam en tegen alles wat IS doet.quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:22 schreef Oversight het volgende:
[..]Geweld, onderdrukking, haat tegen striptekenaars, intolerantie, en een issue met alles waar Gillette op staat?
Allemaal, stuk voor stuk! Vredelievende mensen. Allemaal.quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:39 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Je hebt het over de hooguit 10.000 gestoorde idioten van IS? De overige 1.6 miljard moslims zijn vreedzaam en tegen alles wat IS doet.
Breivik doodde en terroriseerde 86 tieners. Alle blanken Europeanen zijn ook potentionele terroristen, net als die moslims omdat daar een paar idioten tussenzitten!!! Echt waar hoor!!!quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:43 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Allemaal, stuk voor stuk! Vredelievende mensen. Allemaal.
Ahhhh, moslimmannetjes worden daar nu belet in het discrimineren van hun onderdanige moslimvrouwtjes. Mijn hart huilt.quote:Op maandag 15 augustus 2016 04:12 schreef Timeschanger het volgende:
Wat een vieze racist die burgermeester.
ik denk dat jij maart volgend jaar nog harder huilt als Geertje vol op zijn bek gaat en links eindelijk weer kan gaan regerenquote:Op maandag 15 augustus 2016 05:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ahhhh, moslimmannetjes worden daar nu belet in het discrimineren van hun onderdanige moslimvrouwtjes. Mijn hart huilt.
Je bent niet zo goed in discussieren, dat zie ik; je draait je eigen argument nu om. Typisch om jezelf meteen in een slachtofferrol te werpen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:55 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Breivik doodde en terroriseerde 86 tieners. Alle blanken Europeanen zijn ook potentionele terroristen, net als die moslims omdat daar een paar idioten tussenzitten!!! Echt waar hoor!!!
Groetjes Henk de PVV tokkie #metenmet2maten
Ik hou van vrede en vrijheid. Iets waar PVV'ers zoals jij vaak moeite mee hebben. Die leven liever in een politiestaat en deporteren alles moslims naar gaskamersquote:Op maandag 15 augustus 2016 06:05 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Je bent niet zo goed in discussieren, dat zie ik; je draait je eigen argument nu om. Typisch om jezelf meteen in een slachtofferrol te werpen.
Ik geef toe dat het mij niet zou deren als alle moslims morgen dood neervallen, maar daar streef ik niet naar. Net als ik het niet erg zou vinden dat morgen alle PVV'ers dood zouden neervallen. Maar dat is vast te ingewikkeld voor je liberale geestquote:Op maandag 15 augustus 2016 06:06 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Ik hou van vrede en vrijheid. Iets waar PVV'ers zoals jij vaak moeite mee hebben. Die leven liever in een politiestaat en deporteren alles moslims naar gaskamers
het is maar wat je liever hebt
gast emigreer lekker naar Rusland ofzo als je het leuk vindt om minderheden te discrimerenquote:Op maandag 15 augustus 2016 06:09 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Ik geef toe dat het mij niet zou deren als alle moslims morgen dood neervallen, maar daar streef ik niet naar. Net als ik het niet erg zou vinden dat morgen alle PVV'ers dood zouden neervallen. Maar dat is vast te ingewikkeld voor je liberale geest
Stop nu gewoon, het begint een beetje genant te worden.quote:Op maandag 15 augustus 2016 06:14 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
gast emigreer lekker naar Rusland ofzo als je het leuk vindt om minderheden te discrimeren
Zou je het minder erg vinden als hij zijn versie van laïcité ook op Joden zou toepassen ? Of is die in deze gewoon totaal ongepast ?quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:11 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Nee maar moslims wel en deze burgermeesters discrimineerd zo'n beetje alles waar de islam voor staat.
elke minderheid die gediscrimineerd wordt is vreselijk. Ook jodenquote:Op maandag 15 augustus 2016 06:39 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zou je het minder erg vinden als hij zijn versie van laïcité ook op Joden zou toepassen ? Of is die in deze gewoon totaal ongepast ?
Kennelijk zijn er dan meer gestoord idioten van IS dan vreedzame (quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:39 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Je hebt het over de hooguit 10.000 gestoorde idioten van IS? De overige 1.6 miljard moslims zijn vreedzaam en tegen alles wat IS doet.
Laïcité wordt op Joden toegepast, het is wet in Frankrijk en dus op iedereen van toepassing. Het zijn de boerkinimoslimas die menen boven de wet (en de rechtsstaat) te mogen staan.quote:Op maandag 15 augustus 2016 06:39 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zou je het minder erg vinden als hij zijn versie van laïcité ook op Joden zou toepassen ? Of is die in deze gewoon totaal ongepast ?
Dan is het op zijn minst opvallend dat 1,6 miljard moslims niet in staat zijn 10.000 geloofsgenoten in het gareel te krijgen. Ofwel: wat houdt dat "tegen IS" zijn feitelijk in? In elk genoeg niet voldoende om geloofsgenoten van IS aan te geven (Molenbeek) of solidair te zijn met niet-moslims die tegen IS zijn (gewoon effe niet met je burkini op het strand als een olifant in een porcelijnkast).quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:39 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Moslims zijn evenmin een ras.quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:11 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Nee maar moslims wel en deze burgermeesters discrimineerd zo'n beetje alles waar de islam voor staat.
quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:39 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Ze hebben onderhand al organisaties in 18 landen en gaan uitbreiden naar 24 landen. Dat kan niet met 10.000 gestoorde idioten. Dat zijn 100.000en gestoorde idioten met de ondersteuning van miljoenen. En dan nog de mensen die het allemaal wel best vinden.quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:39 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Is opvallen en provoceren dan fout of zo?quote:Op maandag 15 augustus 2016 08:14 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Moslims zijn evenmin een ras.
Die moslims trouwens die schijt hebben aan alles wat een Franse burgemeester symboliseert, zoals de rechtstaat en democratie.
Als de boerkini op het strand van de rivièra uitdrukt waar de islam voor staat, zou ik toch wel willen weten waar in de Koran staat dat moslima's moeten provoceren door op te vallen - was juist de sluier er niet voor bedoeld om *niet* de aandacht te trekken?
In het westen niet, almoet je op reacties rekenen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 09:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is opvallen en provoceren dan fout of zo?
Ga dat de deelnemers aan een willekeurige gaypride eens vertellen.
Hier toch ook? Ik lees alleen maar dat ze niet mogen provoceren en opvallen van meneer de burgemeester.quote:Op maandag 15 augustus 2016 09:22 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
In het westen niet, almoet je op reacties rekenen.
Maar het is voor de islam hartstikke haram voor vrouwen om op te vallen. Vandaar dat ze niks mogen en onder een kleedje moeten.
Oh werkelijk? Moslims een ras? Heb ik iets gemist? Want ik dacht altijd dat religie een mentale keuze was, niet een collectie aan traditioneel geologisch geconcentreerde genetische markers.quote:
nee maar ik probeer aan te geven dat moslims een bevolkingsgroep zijnquote:Op maandag 15 augustus 2016 09:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oh werkelijk? Moslims een ras? Heb ik iets gemist? Want ik dacht altijd dat religie een mentale keuze was, niet een collectie aan traditioneel geologisch geconcentreerde genetische markers.
In de vaagste zin van het woord. Wat heeft dat verder met racisme te maken? Criminelen zijn ook een bevolkingsgroep, priesters ook, mensen die een Ferrari poster op hun zolderkamertjesdeur hebben hangen ook. Heeft ook niks met ras te maken. Dus ik snap niet zo goed je geschreeuw over racisme.quote:Op maandag 15 augustus 2016 09:30 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
nee maar ik probeer aan te geven dat moslims een bevolkingsgroep zijn
Moslims een ras noemenquote:Op maandag 15 augustus 2016 05:11 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
sorry mijn fout ik bedoel te zeggen dat de burgermeester van Cannes discriminerend tegen moslims is. Sorry racisme is inderdaad niet het juiste woordquote:Op maandag 15 augustus 2016 09:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
In de vaagste zin van het woord. Wat heeft dat verder met racisme te maken? Criminelen zijn ook een bevolkingsgroep, priesters ook, mensen die een Ferrari poster op hun zolderkamertjesdeur hebben hangen ook. Heeft ook niks met ras te maken. Dus ik snap niet zo goed je geschreeuw over racisme.
Totale flauwekul. Moslim zijn heeft niets te maken met enige etniciteit. Laat staan dat we kunnen spreken over een ras. Bovendien zijn er wereldwijd ontzettend veel verschillende moslimstromingen die allemaal in naam van Allah en Mohammed elkaar de hersens in slaan.quote:Op maandag 15 augustus 2016 09:30 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
nee maar ik probeer aan te geven dat moslims een bevolkingsgroep zijn
Hoezo is een burkini verbieden discriminerend tegen moslims, het is hooguit discriminerend voor burkini draagsters. Waar is die diversiteit nu bij moslims, als een terrorist weer tientallen mensen vermoord dan moeten we niet alle moslims er op aan kijken. Nu wordt er een kledingstuk verboden en vervalt die diversiteit ineens? Dat burkini draagsters hier tegen in op stand komen kan ik me nog voorstellen, maar hoezo gaat dit over alle moslims? Waar is die diversiteit nu?quote:Op maandag 15 augustus 2016 09:39 schreef Timeschanger het volgende:
sorry mijn fout ik bedoel te zeggen dat de burgermeester van Cannes discriminerend tegen moslims is. Sorry racisme is inderdaad niet het juiste woord
Wie lopen er nu hypocriet te doen, een burkini verdedigen met het argument van 'vrijheid'. Kom op zeg.quote:Op maandag 15 augustus 2016 10:01 schreef Ulx het volgende:
Hou toch eens op met dat gehuichel.
Het is gewoon goedkoop scoren van een burgemeester die wel even laat zien dat hij keihard optreedt tegen de terroristen door vrouwen te verbieden een badpak met vastgenaaide badmuts te dragen.
Dat denk ik niet. Kijk naar de reactie van de aanwezige Noord-Afrikaanse mannen toen enkele toeristen deze vrouwen met boerkini's gingen fotograferen. Ze werden aangevallen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 10:01 schreef Ulx het volgende:
Hou toch eens op met dat gehuichel.
Het is gewoon goedkoop scoren van een burgemeester die wel even laat zien dat hij keihard optreedt tegen de terroristen door vrouwen te verbieden een badpak met vastgenaaide badmuts te dragen.
Dus omdat pedofielen bestaan mogen we geen spelende kinderen meer fotograferen aan het strand? Is dat de samenleving die je voor ogen hebt?quote:Op maandag 15 augustus 2016 10:43 schreef Ulx het volgende:
Fotografeer eens wat spelende kinderen op het strand en kijk wat men dan met je doet.
Vrouwen zijn kinderen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 10:43 schreef Ulx het volgende:
Fotografeer eens wat spelende kinderen op het strand en kijk wat men dan met je doet.
Net zo absurd om vrouwen die gefotografeerd worden te verplichten iets anders aan te trekken omdat manlief boos was op de fotograaf.quote:Op maandag 15 augustus 2016 10:52 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dus omdat pedofielen bestaan mogen we geen spelende kinderen meer fotograferen aan het strand? Is dat de samenleving die je voor ogen hebt?
Cousteau kwam er toch vandaan? Of droeg hij een duikpak?quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:01 schreef Re het volgende:
hoeveel burkini's wonen er eigenlijk in Cannes?
Nou zeg, echt verschrikkelijk, dat deze burgemeester niet zwicht voor barbaren, religieuze sekten en staatsgevaarlijke groeperingen. Dat hij geen vrouwenonderdrukking gaat faciliteren op zijn gemeentestrand. Want vredelievende vrouwenonderdrukking, wat kan daar nou verkeerd aan zijn he? We gijzelen en vernederen haar uit liefde, echt niet uit haat.quote:Op maandag 15 augustus 2016 08:58 schreef loni55 het volgende:
Het is wel triest dat er zover moet komen dat een burgemeester mag bepalen wat "vrije" burgers in hun eigen tijd aanhebben op een openbare strand die toegankelijk zou moeten zijn voor iedereen.
Het is nog triester dat hiermee de zogenaamde burgemeester alleen maar aan de is adepten "bewijst" dat moslims toch nooit als volwaardige burgers gezien worden en hiermee ook vredelievende mensen met islamitische achtergrond in een hoekje duwen.
Het is echt triest.
Je weet drommels goed dat we hier over twee verschillende zaken hebben.quote:Op maandag 15 augustus 2016 10:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Net zo absurd om vrouwen die gefotografeerd worden te verplichten iets anders aan te trekken omdat manlief boos was op de fotograaf.
Er staat niet eens in dat een vrouw verplicht met een hoofddoek moet gaan rondlopen, laat staan met een boerka of nihab. Daarom vind ik het ook vreemd dat deze gedragsregels (die in beginsel nergens staan vermeld) als religieus recht wordt opgeëist.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:12 schreef Ludachrist het volgende:
Ik zou het ook erg sterk vinden als in de Koran vermeld stond dat je geen foto's mocht nemen van vrouwen in boerkini.
Gaan we zeker doen. Het heeft lang genoeg geduurd. Wat mij betreft bannen ze dat hele islam uit west-Europa, ik walg ervan.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:17 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Volgend jaar vooral stemmen op de partij voor de varkens, stelletje haatvarkens hier
Dat een man die sletjes moet afdekken zal er toch wel ergens in staan?quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:17 schreef Elzies het volgende:
[..]
Er staat niet eens in dat een vrouw verplicht met een hoofddoek moet gaan rondlopen, laat staan met een boerka of nihab. Daarom vind ik het ook vreemd dat deze gedragsregels (die in beginsel nergens staan vermeld) als religieus recht wordt opgeëist.
Daarom ben ik ook voorstander een scheiding te maken tussen wat we religieuze beginselen noemen (wat staat er nu letterlijk) of meegaan met orthodoxe lieden die er een eigen nadrukkelijke agenda op nahouden.
Het is onderdeel van de cultuur en daarmee dus ook deel van etniciteit. Het zijn geen genetische markers maar je bent er in geboren en heeft je daarmee gevormd.quote:Op maandag 15 augustus 2016 09:27 schreef SpecialK het volgende:
Oh werkelijk? Moslims een ras? Heb ik iets gemist? Want ik dacht altijd dat religie een mentale keuze was, niet een collectie aan traditioneel geologisch geconcentreerde genetische markers.
In de Koran staan een heleboel dingen niet, daar komt de Hadith om de hoek kijken.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:17 schreef Elzies het volgende:
[..]
Er staat niet eens in dat een vrouw verplicht met een hoofddoek moet gaan rondlopen, laat staan met een boerka of nihab. Daarom vind ik het ook vreemd dat deze gedragsregels (die in beginsel nergens staan vermeld) als religieus recht wordt opgeëist.
Zoals je zelf zegt maakt het dat nog niet tot een ras.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:20 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Het is onderdeel van de cultuur en daarmee dus ook deel van etniciteit. Het zijn geen genetische markers maar je bent er in geboren en heeft je daarmee gevormd.
Racisme kan ook betrekking hebben op etniciteit, al ben ik het niet met Hoink eens dat dit soort beleid richting moslims racisme genoemd kan worden.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:21 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Zoals je zelf zegt maakt het dat nog niet tot een ras.
Haatvarkens zoals jou moeten ze uitroeien. Jullie soort is niets meer dan ongedierte. Bah Bah Bah.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:20 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Gaan we zeker doen. Het heeft lang genoeg geduurd. Wat mij betreft bannen ze dat hele islam uit west-Europa, ik walg ervan.
Nee, dat klopt. Maar de term racisme is verbreed waarbij discriminatie op etniciteit ook onder deze term valt. Het 19e eeuwse concept 'ras' is niet meer toepasbaar dus het idee van racisme ook. Deze verandering in semantiek is overigens internationaal erkend. Sneue semantische spelletjes zijn daarmee overbodig geworden.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:21 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Zoals je zelf zegt maakt het dat nog niet tot een ras.
Ik ben het er ook niet mee eens. Maar ik ben deze tactiek onderhand wel beu gezien het in alle gevallen van discriminatie wordt toegepast en zo de discussie frustreert.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Racisme kan ook betrekking hebben op etniciteit, al ben ik het niet met Hoink eens dat dit soort beleid richting moslims racisme genoemd kan worden.
Zie hier de mentaliteit van een moslimquote:Op maandag 15 augustus 2016 11:25 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Haatvarkens zoals jou moeten ze uitroeien.
Die is natuurlijk niet authentiek en kun je daarom niet bestempelen als een islamitisch beginsel.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
In de Koran staan een heleboel dingen niet, daar komt de Hadith om de hoek kijken.
De gematigde moslim aan het woord.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:25 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Haatvarkens zoals jou moeten ze uitroeien. Jullie soort is niets meer dan ongedierte. Bah Bah Bah.
Ow ja, en succes. De partij voor de varkens kan de Islam nooit meer stoppen. Lololol.
De Islam verbannen en daarmee ook moslims mag dan weer wel hèquote:Op maandag 15 augustus 2016 11:29 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Zie hier de mentaliteit van een moslim
Maar als we de Hadith gaan meenemen als onderdeel van deze religie dan kunnen we de islam wel degelijk als haatzaaiend en discriminerend betitelen , zelfs voor de rechters. Veel verdedigers van de islam proberen daarom altijd de Hadith buiten de discussie te houden.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
In de Koran staan een heleboel dingen niet, daar komt de Hadith om de hoek kijken.
Jouw plaatje mag ook niet meer als je geliefde islam hier de baas is, he? Hypocriet.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:25 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Haatvarkens zoals jou moeten ze uitroeien. Jullie soort is niets meer dan ongedierte. Bah Bah Bah.
Ow ja, en succes. De partij voor de varkens kan de Islam nooit meer stoppen. Lololol.
Dat laatste is niet zo vreemd als je bedenkt dat in beide landen door het Westen werden gecontroleerd via hun staatshoofden.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:30 schreef Elzies het volgende:
Die is natuurlijk niet authentiek en kun je daarom niet bestempelen als een islamitisch beginsel.
Ik zie overigens veel overeenkomsten binnen het vroegere christendom toen bij de beruchte concilies Bijbelpassages werden aangepast of herschreven om zodoende een eigen sociale, politieke, economische en maatschappelijke onderdrukkende agenda door te voeren. We weten allemaal waar die aanvullingen toe hebben geleid. Maar feitelijk spreek je dan niet meer over een religie maar over het transformeren van een religie naar een totalitaire ideologie. Binnen de islamitische wereld (met al haar verschillende stromingen) zien we feitelijk hetzelfde verschijnsel optreden.
Als je naar beelden kijkt van Afghanistan en Egypte in de jaren zestig-zeventig dan zag je een samenleving waar moslima's gewoon ongesluierd rondliepen. Veel meer vrijheden en rechten hadden. Daarom vind ik ook dat we als samenleving niet moeten meegaan binnen de opvattingen van orthodoxe stromingen die qua ideologisch standpunt claimen vanuit een religieus kader te handelen, maar dit feitelijk helemaal niet doen.
Als het wel authentiek zou zijn zou het allemaal nog steeds even psycho zijn en in strijd met onze normen en waarden.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Die is natuurlijk niet authentiek en kun je daarom niet bestempelen als een islamitisch beginsel.
Levend deporteren naar een beloofd land waar ze in alle vrijheid dat achterlijke geloof van ze kunnen belijden is wat anders dan uitroeien.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:32 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
De Islam verbannen en daarmee ook moslims mag dan weer wel hè
Alles mag, er is geen dwang. Je moet het zelf willen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:32 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Jouw plaatje mag ook niet meer als je geliefde islam hier de baas is, he? Hypocriet.
Je weet drommels goed dat je je betoog nu met een aanname begint.quote:
Dat klopt. Punt is dat de Hadith natuurlijk verhalen zijn over het gedrag van Mohammed, en er dus een heleboel varianten mogelijk zijn. Daarom dragen lang niet alle moslims een niqab, en zijn er ook moslims die in de Hadith de rechtvaardiging vinden om ongelovigen dood te maken.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:32 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar als we de Hadith gaan meenemen als onderdeel van deze religie dan kunnen we de islam wel degelijk als haatzaaiend en discriminerend betitelen , zelfs voor de rechters. Veel verdedigers van de islam proberen daarom altijd de Hadith buiten de discussie te houden.
Volgens mij begrijp je het niet helemaal.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:35 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Alles mag, er is geen dwang. Je moet het zelf willen.
Ongedierte moet je uitroeien. Mensen die haat zaaien zie ik als ongedierte, inclusief de haatvarkens hier en de terroristen van de IS.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:33 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Levend deporteren naar een beloofd land waar ze in alle vrijheid dat achterlijke geloof van ze kunnen belijden is wat anders dan uitroeien.
Zie hier een nationalistische Turk die niks opheeft met onze cultuur, normen en waarden en alleen maar haat komt zaaien. Wat mij betreft past zo iemand beter thuis in zijn natuurlijke habitat met een zielige dictator aan de macht.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:32 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
De Islam verbannen en daarmee ook moslims mag dan weer wel hè
Nou wat een tijd leven we nu in, dat een kafir me komt vertellen wat de Islam is. Zeker op Google universiteit gestudeerd?quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:36 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je het niet helemaal.
Als je geaccepteerd wil worden dan is dit geen goede manier dit te bewerkstelligen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:39 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Nou wat een tijd leven we nu in, dat een kafir me komt vertellen wat de Islam is. Zeker op Google universiteit gestudeerd?
De Koran kent 23 passages die regelrecht oproept tot geweld en doodslag jegens ongelovigen. Dus laten we daar niet van wegkijken. Maar de Koran verplicht vrouwen nergens tot het dragen van hoofddoeken, boerka's of boerkini's. Het moedigt een kuisheidsideaal aan voor vrouwen, maar dat is het ook.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:33 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Als het wel authentiek zou zijn zou het allemaal nog steeds even psycho zijn en in strijd met onze normen en waarden.
Lol, als ik een andere mening heb ben ik meteen een Turk? Typisch de arrogantie van de blanke Nederlanders was Nederland ten onder gaat.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:37 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Zie hier een nationalistische Turk die niks opheeft met onze cultuur, normen en waarden en alleen maar haat komt zaaien. Wat mij betreft past zo iemand beter thuis in zijn natuurlijke habitat met een zielige dictator aan de macht.
Misschien tijd voor een kop koffie?quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:37 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Ongedierte moet je uitroeien. Mensen die haat zaaien zie ik als ongedierte, inclusief de haatvarkens hier en de terroristen van de IS.
Ik kan ook wel elke keer zeggen zie hier een nationalistische Nederlander die geen idee heeft van zn eigen cultuur, normen en waarden maar wel haat wil zaaien tegen mensen die wel een idee hebben. Zo iemand past het beste in een hermetisch afgesloten zolderkamer met een enkele computer zonder internet.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:37 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Zie hier een nationalistische Turk die niks opheeft met onze cultuur, normen en waarden en alleen maar haat komt zaaien. Wat mij betreft past zo iemand beter thuis in zijn natuurlijke habitat met een zielige dictator aan de macht.
Een computer zonder internet is natuurlijk wel de ergste vorm van marteling.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:42 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik kan ook wel elke keer zeggen zie hier een nationalistische Nederlander die geen idee heeft van zn eigen cultuur, normen en waarden maar wel haat wil zaaien tegen mensen die wel een idee hebben. Zo iemand past het beste in een hermetisch afgesloten zolderkamer met een enkele computer zonder internet.
Maar echt veel schiet je er niet mee op. Wel leuk hoor, btje moddergooien, je op laten jutten.
Als je nou eens een prijs wint dan kun je weer Nederlander worden. Gaat alles toch net even wat sneller.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:41 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Lol, als ik een andere mening heb ben ik meteen een Turk? Typisch de arrogantie van de blanke Nederlanders was Nederland ten onder gaat.
quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:41 schreef Elzies het volgende:
[..]
Misschien tijd voor een kop koffie?
Je geeft aan dat je mij dood wil maken. In wat voor opzicht moet ik dat betitelen als een "andere mening".quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:41 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Lol, als ik een andere mening heb ben ik meteen een Turk? Typisch de arrogantie van de blanke Nederlanders was Nederland ten onder gaat.
Liever thee, samen met Cohen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:41 schreef Elzies het volgende:
[..]
Misschien tijd voor een kop koffie?
Je wilt een dialoog aangaan met je doodsbedreiger. Ga in therapie.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:44 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Je geeft aan dat je mij dood wil maken. In wat voor opzicht moet ik dat betitelen als een "andere mening".
Alleen moet je daarvoor wel enige vorm van talent hebben. Een prijs voor beroven of tasjes pikken bestaat zover ik weet nog niet.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:43 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Als je nou eens een prijs wint dan kun je weer Nederlander worden. Gaat alles toch net even wat sneller.
Nee, Nederlander wordt je hier pas als je zegt dat je moslims dood wil hebben.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:43 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Als je nou eens een prijs wint dan kun je weer Nederlander worden. Gaat alles toch net even wat sneller.
In NWS gaat die vlieger inderdaad op. De kunst is om dat gedrag vooral niet te spiegelen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:46 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Nee, Nederlander wordt je hier pas als je zegt dat je moslims dood wil hebben.
Als haatzaaier ben je geen haar beter dat de IS terroristen. Beide groepen moeten we uitroeien voor een betere wereld.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:44 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Je geeft aan dat je mij dood wil maken. In wat voor opzicht moet ik dat betitelen als een "andere mening".
Toch is het ook vaak een goedkope truuk om de islam maar in zo'n positief mogelijk daglicht te stellen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat klopt. Punt is dat de Hadith natuurlijk verhalen zijn over het gedrag van Mohammed, en er dus een heleboel varianten mogelijk zijn. Daarom dragen lang niet alle moslims een niqab, en zijn er ook moslims die in de Hadith de rechtvaardiging vinden om ongelovigen dood te maken.
Je kunt op basis van de Hadith dus niet de volledige islam als discriminerend of haatzaaiend betitelen. Wel kan je dat doen met de groepen die betreffende interpretaties aanhangen. IS bijvoorbeeld.
Ik heb gezegd dat de islam wat mij betreft verbannen mag worden. Waar in die zin staat dat ik ze wil afmaken. Simpele ziel die je bent.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:51 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Als haatzaaier ben je geen haar beter dat de IS terroristen. Beide groepen moeten we uitroeien voor een betere wereld.
Maar dan kun je toch niet meer spreken over een gezamenlijke religie, maar toch veel eerder over een ratjetoe aan verschillende stromingen die elkaar in woord en daad tegenspreken en elkaar in naam van Allah en Mohammed letterlijk afmaken?quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat klopt. Punt is dat de Hadith natuurlijk verhalen zijn over het gedrag van Mohammed, en er dus een heleboel varianten mogelijk zijn. Daarom dragen lang niet alle moslims een niqab, en zijn er ook moslims die in de Hadith de rechtvaardiging vinden om ongelovigen dood te maken.
Je kunt op basis van de Hadith dus niet de volledige islam als discriminerend of haatzaaiend betitelen. Wel kan je dat doen met de groepen die betreffende interpretaties aanhangen. IS bijvoorbeeld.
Bedankt voor je mening maar zo werkt categoriseren dus niet.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:59 schreef Elzies het volgende:
[..]
Maar dan kun je toch niet meer spreken over een gezamenlijke religie, maar toch veel eerder over een ratjetoe aan verschillende stromingen die elkaar in woord en daad tegenspreken en elkaar in naam van Allah en Mohammed letterlijk afmaken?
Ik vind dat zoiets niet meer mag vallen onder de noemer religie en dat dit soort stromingen geen gebruik meer mogen maken van onze grondwettelijke recht tot godsdienstvrijheid.
Is sowieso banwaardig. Ben er al eens voor geband en dat was niet zo direct.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:57 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat de islam wat mij betreft verbannen mag worden. Waar in die zin staat dat ik ze wil afmaken. Simpele ziel die je bent.![]()
Maar ik beschouw dit als een doodsbedreiging. Eens kijken of ik daar wat mee kan.
Succes schat. Simpele ziel die je bent. Waar zeg ik dat ik je dood ga maken?quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:57 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat de islam wat mij betreft verbannen mag worden. Waar in die zin staat dat ik ze wil afmaken. Simpele ziel die je bent.![]()
Maar ik beschouw dit als een doodsbedreiging. Eens kijken of ik daar wat mee kan.
Ongetwijfeld, dingen mooier voordoen dan ze zijn is geen mens vreemd.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:52 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Toch is het ook vaak een goedkope truuk om de islam maar in zo'n positief mogelijk daglicht te stellen.
Ze hebben de Koran gezamenlijk, dus is er wel een overkoepelende gezamenlijke religie, de islam. Daarbinnen heb je inderdaad allerlei stromingen die elkaar naar het leven kunnen staan, dat heb je goed gezien.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:59 schreef Elzies het volgende:
[..]
Maar dan kun je toch niet meer spreken over een gezamenlijke religie, maar toch veel eerder over een ratjetoe aan verschillende stromingen die elkaar in woord en daad tegenspreken en elkaar in naam van Allah en Mohammed letterlijk afmaken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |