abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164545583
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:12 schreef Ludachrist het volgende:
Ik zou het ook erg sterk vinden als in de Koran vermeld stond dat je geen foto's mocht nemen van vrouwen in boerkini.
Er staat niet eens in dat een vrouw verplicht met een hoofddoek moet gaan rondlopen, laat staan met een boerka of nihab. Daarom vind ik het ook vreemd dat deze gedragsregels (die in beginsel nergens staan vermeld) als religieus recht wordt opgeëist.

Daarom ben ik ook voorstander een scheiding te maken tussen wat we religieuze beginselen noemen (wat staat er nu letterlijk) of meegaan met orthodoxe lieden die er een eigen nadrukkelijke agenda op nahouden.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:18:02 #52
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164545597
Die mocro's begrijpen gewoon heel goed dat ze geen vrouw meer kunnen krijgen als ze ze niet meer aan de ketting kunnen leggen. Al die vrouwen zullen een westerse man willen. Dat is ook de reden dat westerse nep-feministen tegen bevrijding van moslima's en voor onderdrukking zijn. Zij beseffen maar al te goed dat zij dan geen man meer kunnen krijgen.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:20:23 #53
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_164545644
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:17 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Volgend jaar vooral stemmen op de partij voor de varkens, stelletje haatvarkens hier :r
Gaan we zeker doen. Het heeft lang genoeg geduurd. Wat mij betreft bannen ze dat hele islam uit west-Europa, ik walg ervan.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:20:28 #54
452947 frietenstamp
pi_164545646
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er staat niet eens in dat een vrouw verplicht met een hoofddoek moet gaan rondlopen, laat staan met een boerka of nihab. Daarom vind ik het ook vreemd dat deze gedragsregels (die in beginsel nergens staan vermeld) als religieus recht wordt opgeëist.

Daarom ben ik ook voorstander een scheiding te maken tussen wat we religieuze beginselen noemen (wat staat er nu letterlijk) of meegaan met orthodoxe lieden die er een eigen nadrukkelijke agenda op nahouden.
Dat een man die sletjes moet afdekken zal er toch wel ergens in staan?
pi_164545655
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2016 09:27 schreef SpecialK het volgende:
Oh werkelijk? Moslims een ras? Heb ik iets gemist? Want ik dacht altijd dat religie een mentale keuze was, niet een collectie aan traditioneel geologisch geconcentreerde genetische markers.
Het is onderdeel van de cultuur en daarmee dus ook deel van etniciteit. Het zijn geen genetische markers maar je bent er in geboren en heeft je daarmee gevormd.
pi_164545669
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

In de Koran staan een heleboel dingen niet, daar komt de Hadith om de hoek kijken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:21:46 #57
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_164545674
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:20 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Het is onderdeel van de cultuur en daarmee dus ook deel van etniciteit. Het zijn geen genetische markers maar je bent er in geboren en heeft je daarmee gevormd.
Zoals je zelf zegt maakt het dat nog niet tot een ras.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_164545713
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:21 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Racisme kan ook betrekking hebben op etniciteit, al ben ik het niet met Hoink eens dat dit soort beleid richting moslims racisme genoemd kan worden.
pi_164545737
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:20 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Gaan we zeker doen. Het heeft lang genoeg geduurd. Wat mij betreft bannen ze dat hele islam uit west-Europa, ik walg ervan.
Haatvarkens zoals jou moeten ze uitroeien. Jullie soort is niets meer dan ongedierte. Bah Bah Bah.

Ow ja, en succes. De partij voor de varkens kan de Islam nooit meer stoppen. Lololol.
pi_164545763
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:21 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Nee, dat klopt. Maar de term racisme is verbreed waarbij discriminatie op etniciteit ook onder deze term valt. Het 19e eeuwse concept 'ras' is niet meer toepasbaar dus het idee van racisme ook. Deze verandering in semantiek is overigens internationaal erkend. Sneue semantische spelletjes zijn daarmee overbodig geworden.
pi_164545794
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:24 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Racisme kan ook betrekking hebben op etniciteit, al ben ik het niet met Hoink eens dat dit soort beleid richting moslims racisme genoemd kan worden.
Ik ben het er ook niet mee eens. Maar ik ben deze tactiek onderhand wel beu gezien het in alle gevallen van discriminatie wordt toegepast en zo de discussie frustreert.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:29:30 #62
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_164545825
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:25 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Haatvarkens zoals jou moeten ze uitroeien.
Zie hier de mentaliteit van een moslim ;(
pi_164545838
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In de Koran staan een heleboel dingen niet, daar komt de Hadith om de hoek kijken.
Die is natuurlijk niet authentiek en kun je daarom niet bestempelen als een islamitisch beginsel.

Ik zie overigens veel overeenkomsten binnen het vroegere christendom toen bij de beruchte concilies Bijbelpassages werden aangepast of herschreven om zodoende een eigen sociale, politieke, economische en maatschappelijke onderdrukkende agenda door te voeren. We weten allemaal waar die aanvullingen toe hebben geleid. Maar feitelijk spreek je dan niet meer over een religie maar over het transformeren van een religie naar een totalitaire ideologie. Binnen de islamitische wereld (met al haar verschillende stromingen) zien we feitelijk hetzelfde verschijnsel optreden.

Als je naar beelden kijkt van Afghanistan en Egypte in de jaren zestig-zeventig dan zag je een samenleving waar moslima's gewoon ongesluierd rondliepen. Veel meer vrijheden en rechten hadden. Daarom vind ik ook dat we als samenleving niet moeten meegaan binnen de opvattingen van orthodoxe stromingen die qua ideologisch standpunt claimen vanuit een religieus kader te handelen, maar dit feitelijk helemaal niet doen.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:31:31 #64
452947 frietenstamp
pi_164545872
quote:

[..]

Haatvarkens zoals jou moeten ze uitroeien. Jullie soort is niets meer dan ongedierte. Bah Bah Bah.

Ow ja, en succes. De partij voor de varkens kan de Islam nooit meer stoppen. Lololol.
De gematigde moslim aan het woord.
pi_164545891
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:29 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Zie hier de mentaliteit van een moslim ;(
De Islam verbannen en daarmee ook moslims mag dan weer wel hè :')
pi_164545899
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar als we de Hadith gaan meenemen als onderdeel van deze religie dan kunnen we de islam wel degelijk als haatzaaiend en discriminerend betitelen , zelfs voor de rechters. Veel verdedigers van de islam proberen daarom altijd de Hadith buiten de discussie te houden.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_164545902
quote:

[..]

Jouw plaatje mag ook niet meer als je geliefde islam hier de baas is, he? Hypocriet. :')
pi_164545911
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:30 schreef Elzies het volgende:
Die is natuurlijk niet authentiek en kun je daarom niet bestempelen als een islamitisch beginsel.

Ik zie overigens veel overeenkomsten binnen het vroegere christendom toen bij de beruchte concilies Bijbelpassages werden aangepast of herschreven om zodoende een eigen sociale, politieke, economische en maatschappelijke onderdrukkende agenda door te voeren. We weten allemaal waar die aanvullingen toe hebben geleid. Maar feitelijk spreek je dan niet meer over een religie maar over het transformeren van een religie naar een totalitaire ideologie. Binnen de islamitische wereld (met al haar verschillende stromingen) zien we feitelijk hetzelfde verschijnsel optreden.

Als je naar beelden kijkt van Afghanistan en Egypte in de jaren zestig-zeventig dan zag je een samenleving waar moslima's gewoon ongesluierd rondliepen. Veel meer vrijheden en rechten hadden. Daarom vind ik ook dat we als samenleving niet moeten meegaan binnen de opvattingen van orthodoxe stromingen die qua ideologisch standpunt claimen vanuit een religieus kader te handelen, maar dit feitelijk helemaal niet doen.
Dat laatste is niet zo vreemd als je bedenkt dat in beide landen door het Westen werden gecontroleerd via hun staatshoofden.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:33:41 #69
452947 frietenstamp
pi_164545922
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als het wel authentiek zou zijn zou het allemaal nog steeds even psycho zijn en in strijd met onze normen en waarden.
  maandag 15 augustus 2016 @ 11:33:52 #70
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_164545926
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:32 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

De Islam verbannen en daarmee ook moslims mag dan weer wel hè :')
Levend deporteren naar een beloofd land waar ze in alle vrijheid dat achterlijke geloof van ze kunnen belijden is wat anders dan uitroeien.
pi_164545945
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:32 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Jouw plaatje mag ook niet meer als je geliefde islam hier de baas is, he? Hypocriet. :')
Alles mag, er is geen dwang. Je moet het zelf willen.
pi_164545952
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:11 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je weet drommels goed dat
Je weet drommels goed dat je je betoog nu met een aanname begint.
pi_164545968
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:32 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar als we de Hadith gaan meenemen als onderdeel van deze religie dan kunnen we de islam wel degelijk als haatzaaiend en discriminerend betitelen , zelfs voor de rechters. Veel verdedigers van de islam proberen daarom altijd de Hadith buiten de discussie te houden.
Dat klopt. Punt is dat de Hadith natuurlijk verhalen zijn over het gedrag van Mohammed, en er dus een heleboel varianten mogelijk zijn. Daarom dragen lang niet alle moslims een niqab, en zijn er ook moslims die in de Hadith de rechtvaardiging vinden om ongelovigen dood te maken.

Je kunt op basis van de Hadith dus niet de volledige islam als discriminerend of haatzaaiend betitelen. Wel kan je dat doen met de groepen die betreffende interpretaties aanhangen. IS bijvoorbeeld.
pi_164545984
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:35 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Alles mag, er is geen dwang. Je moet het zelf willen.
Volgens mij begrijp je het niet helemaal.
pi_164545999
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 11:33 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Levend deporteren naar een beloofd land waar ze in alle vrijheid dat achterlijke geloof van ze kunnen belijden is wat anders dan uitroeien.
Ongedierte moet je uitroeien. Mensen die haat zaaien zie ik als ongedierte, inclusief de haatvarkens hier en de terroristen van de IS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')