SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
Je kan toch in Nederland de Nederlandse uitspraak aanhouden en in het buitenland de Engelse?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 12:54 schreef Tyr80 het volgende:
Jesse, voor een jongen, en dan uitgesproken als 'Djessie' en niet als 'Yessuh', kan dat?
In de engelstalige wereld komt het vrij veel voor, maar wil graag weten hoe dat in Nederland zit.
We hebben namelijk een naam nodig die het in het Nederlands, Engels en Chinees (mandarijn) goed doet. En los van de geslachtvraag voldoet Jesse heel erg goed...
Dus als je een Jesse (obv spelling) in je omgeving hebt hoor ik heel graag of het een jongen of meisje is en hoe ze het uitspreken! Dank
Wat een conventionele naam vergeleken bij de naam van jullie dochter, hoe is dat zo tot stand gekomen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 12:59 schreef hvan het volgende:
Ik kom eigenlijk zelden in dit topic, maar stiekem toch wel eens gekeken voor een leuke jongens of meisjesnaam.
18 juli j.l. was het dan zover. James zag het daglicht en is het kleine broertjes van onze dochter Sabeau![]()
Inmiddels is James al bijna 4 weken oud en gaat het hartstikke goed met hem
Jesse ken ik als jongensnaam, uitgesproken zoals je het schrijft (de naam komt van het Hebreeuwse Yishay).quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 12:54 schreef Tyr80 het volgende:
Jesse, voor een jongen, en dan uitgesproken als 'Djessie' en niet als 'Yessuh', kan dat?
In de engelstalige wereld komt het vrij veel voor, maar wil graag weten hoe dat in Nederland zit.
We hebben namelijk een naam nodig die het in het Nederlands, Engels en Chinees (mandarijn) goed doet. En los van de geslachtvraag voldoet Jesse heel erg goed...
Dus als je een Jesse (obv spelling) in je omgeving hebt hoor ik heel graag of het een jongen of meisje is en hoe ze het uitspreken! Dank
Kan wel, maar ik vind de Nederlandse uitspraak echt niet mooi...dank voor je bijdrage aan de statistiekenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je kan toch in Nederland de Nederlandse uitspraak aanhouden en in het buitenland de Engelse?
Maar de Jesse's die ik ken zijn allemaal jongens en worden Nederlands uitgesproken. Meisjes zijn Jessie
Uitzonderingen zijn er altijd jaquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Jesse ken ik als jongensnaam, uitgesproken zoals je het schrijft (de naam komt van het Hebreeuwse Yishay).
Maar als jij wilt dat 't op z'n Engels uitgesproken wordt, kan dat ook prima toch? Het is wel in alle talen een jongensnaam (maar Blake Lively heeft haar dochter James genoemd, 't is maar hoe zwaar je daar aan tilt).
Hij stelt zich toch gewoon voor als djessie? En anders corrigeert hij zijn teammaatjes een keer, doen ze 't daarna nooit meer fout.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:27 schreef Tyr80 het volgende:bij het sporten en andere Nederlandse dingen wordt 't dan toch Yessuh....
Beau een optie?quote:Hoop dat we nog op een tweede optie komen, zelfs de Chinese tekentjes voor Jesse zijn dik in orde
Had ik ook bedacht, maar dan Bo, wat in het Chinees dan ongeveer als Buwuh uitgesproken wordt...dus helaas.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 13:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hij stelt zich toch gewoon voor als djessie? En anders corrigeert hij zijn teammaatjes een keer, doen ze 't daarna nooit meer fout.
[..]
Beau een optie?
Ik ken een jongen van 2 die Jesse heet, in het Engels uitgesproken. Wel geadopteerd vanuit het buitenland. Vind het verder prima kunnenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 12:54 schreef Tyr80 het volgende:
Klopt, maar sommige namen veranderen dan te veel. Robbert of Constantijn werkt daar echt niet. En Chinese namen krijgen zijn voor niet-Chinezen soms weer lastig om goed uit te spreken.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 09:57 schreef Roomsnoes het volgende:
Mijn eerste gevoel is om het op z'n NL uit te spreken. Maar is het een groot probleem als het in het Eng of Mandarijn lichtelijk anders uitgesproken wordt? Waar wonen jullie?
Mijn dochter heet O.l.i.via. Ik spreek het op zijn NL uit, in Noorwegen (waat we wonen als Oeliiiivia (iets andere toon al en uitspraak dus) en in het Engels is het Òh-livvia. Kleine verschillen, maar 100% eenduidige uitspraak krijg je toch niet, denk ik.
Mijn zoon heet Aike. Prima te doen in NLs (is Fries), in het Engels als Ike of Aiken, en in het Mandarijn keurig gelijk qua uitspraak aan het NLs. En er zijn prima karakters bij te vinden om er wat leuks van te maken.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 10:11 schreef Tyr80 het volgende:
Jaaa, 2 Engels uitgeproken Jesse's!
Yesse zou je dan in het Engels ook uitspreken als Yessuh, dat was nou net niet de bedoeling
[..]
Klopt, maar sommige namen veranderen dan te veel. Robbert of Constantijn werkt daar echt niet. En Chinese namen krijgen zijn voor niet-Chinezen soms weer lastig om goed uit te spreken.
We puzzelen verder, dank voor alle input!
Hee een lotgenoot, wat toevalligquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 10:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijn zoon heet Aike. Prima te doen in NLs (is Fries), in het Engels als Ike of Aiken, en in het Mandarijn keurig gelijk qua uitspraak aan het NLs. En er zijn prima karakters bij te vinden om er wat leuks van te maken.
Jesse James. Al eeuwen een jongensnaam dus.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 10:17 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Hee een lotgenoot, wat toevallig
Aike, zal het zo doorgeven als ze wakker is! Zou wel eens een goeie kunnen zijn...
Oh super, zijn we meteen klaar voor de tweede naam!quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 12:27 schreef mootie het volgende:
[..]
Jesse James. Al eeuwen een jongensnaam dus.
Ja, want das heul belangrijk, schijnt. Je kind an sich is niet uniek natuurlijk, daar heb je een unieke naam voor nodigquote:Op zondag 14 augustus 2016 22:20 schreef Kyara het volgende:
Dat heet dan originele spelling. En dan trots zijn dat het een naam is die NIEMAND heeft!
quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:59 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh dear ik maakte zo'n klassieke fout bij de kapper... Het ging zo:
Kapster: "Ja ik ben zwanger maar mijn vriend vindt de namen die ik voorstel niks..."
Ik: "Oh? Hoezo?"
Kapster: "Hij vindt zelf Nederlandse namen leuk en vindt alle namen die ik voorstel van die 'negernamen' "
Ik: "Oh, ja, zoals Djaylano enzo. Hahaha. Te erg."
Kapster: "Eh.... Ja. Dat is wel de naam die we nu hebben gekozen. Of nouja bijna. Het wordt 'Déélaanoo. Want die naam hoor je bijna nooit."
.......
Ik heb me er maar uitgered met een vaag "Ja maar zonder die J is het natuurlijk wél heel leuk, ja nee, Déélaanoo is echt een heel ander verhaal, dat snap ik, leuk hoor!" en toen een schietgebedje gedaan dat ze m'n haar niet zou verknippen.
Kapster: "Ja ik ben zwanger maar mijn vriend vindt de namen die ik voorstel niks..."
Kapster: "Hij vindt zelf Nederlandse namen leuk en vindt alle namen die ik voorstel van die 'negernamen' "
Kapster: "Eh.... Ja. Dat is wel de naam die we nu hebben gekozen. Of nouja bijna. Het wordt 'Déélaanoo. Want die naam hoor je bijna nooit."
.......
Ik heb me er maar uitgered met een vaag "Ja maar zonder die J is het natuurlijk wél heel leuk, ja nee, Déélaanoo is echt een heel ander verhaal, dat snap ik, leuk hoor!" en toen een schietgebedje gedaan dat ze m'n haar niet zou verknippen.
Welke naam?quote:Op zondag 14 augustus 2016 23:06 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
Das idd wel lef hebben als ze met de schaar in je haar staat
Ik kan er meestal vrij goed een oooh wat leuk uit gooien. 1 keer duurde het me echt een paar seconden te lang, die (upperclass)mensen hadden een (semi-whitetrash)naam gekozen die ik echt niet aan zag komen. Ik dacht eerst dat ze me in de zeik namenniet dus.
.......
nai, beroepsgeheim ehquote:Op zondag 14 augustus 2016 23:10 schreef Chanty het volgende:
[..]
Welke naam?je vergeet het belangrijkste te melden
.......
Razz! Zeg dat dan ook niet uitgerekend bij de kapperquote:Op zondag 14 augustus 2016 22:59 schreef Razztwizzle het volgende:
.......
Jasperquote:Op maandag 15 augustus 2016 13:20 schreef Burdie het volgende:
Heeft iemand hier nog een geniale ingeving voor een naam die bij de naam van kuiken past? (Kuiken heeft dezelfde voornaam als dhr. Lévelt en de Volendamse zanger Keizer).
Nickquote:Op maandag 15 augustus 2016 13:20 schreef Burdie het volgende:
Heeft iemand hier nog een geniale ingeving voor een naam die bij de naam van kuiken past? (Kuiken heeft dezelfde voornaam als dhr. Lévelt en de Volendamse zanger Keizer).
Zo geschreven: een jongenquote:Op vrijdag 12 augustus 2016 12:54 schreef Tyr80 het volgende:
quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 03:28 schreef Unihipili het volgende:
Voor wie nog een naam zoekt: Jana.
[ afbeelding ]
Mijn zoon het J.esse, in de Nederlandse variant. Nog nooit iemand gehad die het op de Engelse manier uitsprak, dus als je dat wel wilt, wordt het vooral heel erg veel corrigeren vrees ik.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 12:54 schreef Tyr80 het volgende:
Ja voor de helderheid overwegen we nu de spelling Jessy, maar vind buiten Nederland juist Jesse weer correcter.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:32 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Mijn zoon het J.esse, in de Nederlandse variant. Nog nooit iemand gehad die het op de Engelse manier uitsprak, dus als je dat wel wilt, wordt het vooral heel erg veel corrigeren vrees ik.
Jessy is een meisjesnaam.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:45 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ja voor de helderheid overwegen we nu de spelling Jessy, maar vind buiten Nederland juist Jesse weer correcter.
Ja in Nederland wel ja. Zelf heb ik dat alleen bij Jessie, en vind ik Jessy weer beide kanten op kunnen. Maar goed, we zien 't welquote:
Haha, Jazz-e Jackrabbit? Of DJ Jazz-E Jessquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 10:17 schreef Burdie het volgende:
Je zou ook voor de variant Jazz-E kunnen kiezen?
Mijn hemel, wat een triestigheid.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 14:06 schreef Burdie het volgende:
Een moeder hier in 't dorp heeft haar zoon Djessie genoemd (volgens mij zo geschreven), en krijgt het voor elkaar om dat op de zo Nederlands mogelijkste manier uit te spreken.
Améliequote:Op donderdag 25 augustus 2016 15:00 schreef Goudreinette het volgende:
Pfff nou wij komen er nog niet echt uit met de namen. We zoeken een meisjesnaam.. Ik hou van de wat apartere (Scandinavische/Friese/Franse) namen maar mijn vriend gaat vooral voor de top-10 namen.
Een goede compromis is wenselijk dus![]()
Enkele namen van het lijstje:
Liese
Nora
Imme
Philou
Anna
Maas
Wie helpt ons verder?
Miaquote:Op donderdag 25 augustus 2016 15:00 schreef Goudreinette het volgende:
Pfff nou wij komen er nog niet echt uit met de namen. We zoeken een meisjesnaam.. Ik hou van de wat apartere (Scandinavische/Friese/Franse) namen maar mijn vriend gaat vooral voor de top-10 namen.
Een goede compromis is wenselijk dus![]()
Enkele namen van het lijstje:
Liese
Nora
Imme
Philou
Anna
Maas
Wie helpt ons verder?
+1quote:Op donderdag 25 augustus 2016 15:21 schreef PiperMaru het volgende:
Ik ken Maas trouwens als jongensnaam.
Eh..? Dat vraagt om afgeknalde kootjes met oud en nieuw natuurlijkquote:Op donderdag 25 augustus 2016 15:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Amélie
Fenne
Elin
Robin
Ilva
Mette
Rund
Sonja/Ronja
Bo
Emma
Marrit
quote:Op donderdag 25 augustus 2016 15:40 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Eh..? Dat vraagt om afgeknalde kootjes met oud en nieuw natuurlijk
Ik wilde er al niet over zeuren, dacht dat je het gewoon een enorm hippe naam vondquote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:26 schreef Burdie het volgende:
[..]![]()
Autocorrectfaal.
Ik weet ook niet meer wat er moest staan, dus sorry.
Edit: Rune moest er staan.
Robinquote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:21 schreef Goudreinette het volgende:
DankEr kunnen er een paar mee op onze lijst..
Unisex namen of namen die eigenlijk voor jongens zijn maar ook best voor een meisje zouden kunnen zijn ook van harte welkom!
Maas stond op de jongenslijst maar ik vind 'm te gaaf om al los te laten
De burgerlijke stand zal maar autocoureur hebbenquote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:26 schreef Burdie het volgende:
[..]![]()
Autocorrectfaal.
Ik weet ook niet meer wat er moest staan, dus sorry.
Edit: Rune moest er staan.
quote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:39 schreef Unihipili het volgende:
[..]
De burgerlijke stand zal maar autocoureur hebben.
Zelfs bij hipheid is er een grens hèquote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:28 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik wilde er al niet over zeuren, dacht dat je het gewoon een enorm hippe naam vond
Svenjaquote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Robin
Moos
Senne
Of Svenja
Gitta
Loïs
Tunde
Ninaquote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:21 schreef Goudreinette het volgende:
Unisex namen of namen die eigenlijk voor jongens zijn maar ook best voor een meisje zouden kunnen zijn ook van harte welkom!
Misha?quote:Op donderdag 25 augustus 2016 17:21 schreef Goudreinette het volgende:
Nou maar te hopen dat het geen drag queen wordt; no diva.quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:00 schreef sproetjes het volgende:
Op mijn timeline is een d.iva.no. geboren (wel geheel in de lijn der verwachting qua naamkeuze)....
Nog een parel trouwens: Sh.airity
quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou maar te hopen dat het geen drag queen wordt; no diva.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door Leandra op 29-08-2016 12:24:02 ]
Sommige mensen zouden zichzelf niet voort mogen planten.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:47 schreef Burdie het volgende:
Ik zag op Facebook een Sherdestiny met haar zoontje Ruviengelo.
Zouden ze dan Giovanni bedoelen in een vreemde fonetisch engelse uitspraak ofzo?quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:22 schreef PiperMaru het volgende:
Twee pareltjes van de Prénatal FB: G-lissah en Djayvanëy. Waarom in hemelsnaam dat trema op de E??
Finse overgrootvader?quote:Op maandag 29 augustus 2016 12:22 schreef PiperMaru het volgende:
Twee pareltjes van de Prénatal FB: G-lissah en Djayvanëy. Waarom in hemelsnaam dat trema op de E??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ik heb een ex wiens kat zo heet/heette. Geen idee of ze hem nog heeft.quote:Op maandag 29 augustus 2016 14:32 schreef Chanty het volgende:
Bij mijn ouders in de straat was Bailey geboren...
Die eerste naam, zo heet een wijnhandel hierquote:Op maandag 29 augustus 2016 19:38 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Bij mij op school zit een D.iva.no met als broer R.ave.lino
Misschien de kat nu vervangen door een kind en woont ze bij Chanty in de straat?quote:Op maandag 29 augustus 2016 17:37 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik heb een ex wiens kat zo heet/heette. Geen idee of ze hem nog heeft.
Inclusief puntjes?quote:Op maandag 29 augustus 2016 19:38 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Bij mij op school zit een D.iva.no met als broer R.ave.lino
Gelukkig maar!quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 09:39 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Nope, dat is ivm Google. Aangezien de laatste naam maar 1x gegeven is de laatste jaren.
Ondertussen ben ik aan de naam gewend. Maar ken hem nu ook al 3 jaar.quote:
Rotterdam hequote:Op dinsdag 30 augustus 2016 09:47 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Ondertussen ben ik aan de naam gewend. Maar ken hem nu ook al 3 jaar.
Ach en op onze school lopen nog meer van de pareltjes rond!
ben je bang dat de ouders gaan googlen en je daarna komen opzoeken ofzo?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 09:39 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Nope, dat is ivm Google. Aangezien de laatste naam maar 1x gegeven is de laatste jaren.
Als je van duitse schlagers houdt wel leuk.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 00:45 schreef vaduz het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van Heijno?
Nee, nee en uhh nevahquote:Op woensdag 31 augustus 2016 00:45 schreef vaduz het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van Heijno?
Geschreven vind ik Nevah er nog best ok uitzien eigenlijk. Uitgesproken minder maar het zou best een kanshebber voor mijnquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 23:18 schreef Stormqueen het volgende:
Ik verbaas me wel vaker over de namen op de prenatal Facebook maar nu zag ik een meisje dat Mis was genoemdwat erg.
(Ook een meisje dat nevah heet trouwens)
foeiquote:Op woensdag 31 augustus 2016 08:21 schreef Mineola het volgende:
[..]
Geschreven vind ik Nevah er nog best ok uitzien eigenlijk. Uitgesproken minder maar het zou best een kanshebber voor mijnAmerikaanse meisjesnamen-gp-lijst
zijn.
Djazzy is het zelfs.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 14:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn hemel, wat een triestigheid.
Bedankt SQ,quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 23:18 schreef Stormqueen het volgende:
Ik verbaas me wel vaker over de namen op de prenatal Facebook maar nu zag ik een meisje dat Mis was genoemdwat erg.
(Ook een meisje dat nevah heet trouwens)
Ik ken wel een N.evaeh. Uitspraak hetzelfde ongeveer als nevee. Heaven spelled backwardsquote:Op woensdag 31 augustus 2016 08:21 schreef Mineola het volgende:
[..]
Geschreven vind ik Nevah er nog best ok uitzien eigenlijk. Uitgesproken minder maar het zou best een kanshebber voor mijnAmerikaanse meisjesnamen-gp-lijst
zijn.
Replay & Gordonquote:Op woensdag 31 augustus 2016 11:18 schreef Unihipili het volgende:
Nevah nooit niet enzo
Dus altijd wel?
Mij aan Nashville.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 14:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
Replay & Gordon.
En Avery doet me aan een scheepswrak denken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jantien?quote:Op woensdag 7 september 2016 12:06 schreef Roomsnoes het volgende:
Harmke?
Hermine
Ariane
Hadewych
Hoe creatie mag het zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op woensdag 7 september 2016 12:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Jantien?Ach, er zit een A, E en I in!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarop voortbordurend: Rieky, Riek(k)e, Hannekequote:Op woensdag 7 september 2016 12:03 schreef PiperMaru het volgende:
Harrie komt van Hendrik/Henry. Misschien biedt dit lijstje aanknopingspunten:
Hendrik, Henri (Fr.), Drikus, Endrik, Haino, Hein, Heino, Heinricus, Hendricus, Hendrikus, Henk, Hennie, Henricus, Hindrik, Hins, Rik, Rikus, Heinrich (Du.), Heinz (Du.), Harry (Eng.), Henry (Eng.), Enrico (Ital.), Drika, Drina, Heintje, Hendrica, Hendrika, Hendrikje, Hennes, Hennie, Henrica, Hetty, Hinke, Jet, Rika, Riek, Riekje, Rina, Rini, Harriet (Eng.), Henrietta (Eng.), Henriette (Fr.), Enrica (Ital.).
Als officiële naam zal hij minder vaak voorkomen dan als roepnaam of afkorting, zeker bij de vorige generaties.quote:
Het was inderdaad gewoon ordinair H.arrie.quote:Op woensdag 7 september 2016 15:29 schreef Leandra het volgende:
Ik vraag me al die tijd vooral af waar H.arrie een afkorting/koosnaam van is, of heette de man werkelijk H.arrie?
Dat is idd sneu, en ik hoop oprecht dat ze ook niet flink stevig is, want dat zou het helemaal triest maken.quote:Op woensdag 7 september 2016 16:25 schreef Tink89 het volgende:
Ik dacht even te checken of de namen die we bedacht hebben voor onze heel erg hypothetische en nog niet in de maak zijnde kinderen origineel waren... staan ze allebei al op het lijstje.
Mijn pleegzusje is btw ook wel sneu, die heet H.eave.ly. Zonder n dus. Uitgesproken als 'Heavily'. Om je dood te schamen als je over straat loopt en haar moet roepen.
Dat was gewaagd voor die tijd, maar dat beperkt idd de mogelijkheden qua vernoemingen wel.quote:Op woensdag 7 september 2016 16:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Het was inderdaad gewoon ordinair H.arrie.
Nee geen idee.quote:Op woensdag 7 september 2016 16:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was gewaagd voor die tijd, maar dat beperkt idd de mogelijkheden qua vernoemingen wel.
Weet je toevallig naar wie hij zelf vernoemd was?
Ik ben al aan het informeren inderdaad. Goede tip.quote:Op woensdag 7 september 2016 16:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien kun je daar een naam vinden die makkelijk(er) te verbouwen is tot een leuke vernoeming?
Aureliequote:Op woensdag 7 september 2016 16:54 schreef Cygne het volgende:
Ik ben ook op zoek naar inspiratie. In principe hebben we wel al mooie namen bedacht maar extra input is nooit weg. Voor meisjes houden we van Frans, sprookjesachtig en voor jongens van klassiek, richting bijbels.
Oh en het moet ook nog een beetje mooi klinken als het wordt uitgesproken door mijn Brabantse familie of mijn mans Amsterdamse familie.
Vind ik heel mooiquote:
Annelie dan? Of Aimee?quote:Op woensdag 7 september 2016 17:15 schreef Cygne het volgende:
[..]
Vind ik heel mooimaar ik weet wat er van de uitspraak gemaakt wordt in onze families.
Is wel de hoek waar we zoeken.
Anaïsquote:Op woensdag 7 september 2016 16:54 schreef Cygne het volgende:
Ik ben ook op zoek naar inspiratie. In principe hebben we wel al mooie namen bedacht maar extra input is nooit weg. Voor meisjes houden we van Frans, sprookjesachtig en voor jongens van klassiek, richting bijbels.
Oh en het moet ook nog een beetje mooi klinken als het wordt uitgesproken door mijn Brabantse familie of mijn mans Amsterdamse familie.
Die film.quote:Op woensdag 7 september 2016 17:38 schreef Molo het volgende:
Ofelia
wel associatie met deze film voor mij
Pan's Labyrinth (2006) - IMDb
Oh ook een Ariadne daar
ik vind ze wel mooi, maar smaken verschillen natuurlijkquote:Op woensdag 7 september 2016 17:41 schreef Cygne het volgende:
[..]
Die film.![]()
Die namen, leuk voor in de film.
Genevièvequote:Op woensdag 7 september 2016 17:38 schreef laziness het volgende:
Mijn man zijn favoriete meisjesnaam die ik niks vind is Severine.
Diënne
Anaïs
Céleste
Héloïse
Alizee
Clarisse
Laure
Laurette
Amélie
Brigitte
Genevieve
Blanche
Fauve
Cecile
Georgette
Colette
Danae
Frederique
Jolette
Josette
Juliette
Elaine
Fayette
Dorene
Madeleine
Emeline
Emelie
Mágali
Mireille
Noelle
Odette
Salene
Solange
Saraphine
Odile
Sophie
Fleur
Sylvie
Valerie
Veronique
Phillou
Estee
Fabienne
Nadine
Pascalle
Ranae
Roselle
Rochelle
Virginie
Vivienne
Yvette
Ze is vier, dus heeft het nog niet echt door. Monique vind ik trouwens ook echt afschuwelijk, maar misschien wel een tikje minder afschuwelijk dan haar naam idd.quote:Op woensdag 7 september 2016 16:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is idd sneu, en ik hoop oprecht dat ze ook niet flink stevig is, want dat zou het helemaal triest maken.
Heeft ze zelf niet de neiging om zich maar Monique te noemen (of Helen, of whatever andere naam)?
Nee, maar als ze zelf vindt dat ze John heet mag ze best aan mensen vragen haar John te noemenquote:Op donderdag 8 september 2016 09:17 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ze is vier, dus heeft het nog niet echt door. Monique vind ik trouwens ook echt afschuwelijk, maar misschien wel een tikje minder afschuwelijk dan haar naam idd.
En het is een pleegkind, dus veranderen mag niet.
ik zou t 'afkorten' tot Lilyquote:Op donderdag 8 september 2016 09:17 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ze is vier, dus heeft het nog niet echt door. Monique vind ik trouwens ook echt afschuwelijk, maar misschien wel een tikje minder afschuwelijk dan haar naam idd.
En het is een pleegkind, dus veranderen mag niet.
Dat vind ik wel een mooie, waar je idd mee weg zou kunnen komenquote:Op donderdag 8 september 2016 09:30 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ik zou t 'afkorten' tot Lily
Hier ook namenstress... nu al, met 16,5 week
Nog eem meisjes naam vind ik toch lastiger dan bij nummer 1
Ach ik ben met 6wk al een beetje aan het kijken ..quote:Op donderdag 8 september 2016 09:30 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ik zou t 'afkorten' tot Lily
Hier ook namenstress... nu al, met 16,5 week
Nog een meisjes naam vind ik toch lastiger dan bij nummer 1
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 14 september 2016 22:52 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Ach ik ben met 6wk al een beetje aan het kijken ..mede door dat we er bij de laatste gewoon niet uitkwamen en ik geen zin heb in weer diezelfde stress
Dat was trouwens Noa Olivia Annabelle geworden.![]()
Oeh, zo'n naamgrapje had ik met de naam van de oudste gedaan als dat een meisje was geweest.quote:Op woensdag 14 september 2016 22:52 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Ach ik ben met 6wk al een beetje aan het kijken ..mede door dat we er bij de laatste gewoon niet uitkwamen en ik geen zin heb in weer diezelfde stress
Dat was trouwens Noa Olivia Annabelle geworden.![]()
Ohh nu zie ik pas dat ze niet alleen Noa heet, maar ook N.O.A.quote:Op donderdag 15 september 2016 01:07 schreef Leandra het volgende:
Oeh, zo'n naamgrapje had ik met de naam van de oudste gedaan als dat een meisje was geweest.
Google leedasha. 1e hit bij afbeeldingen.quote:Op vrijdag 16 september 2016 21:30 schreef Missladybug het volgende:
Bij superkids doet er een meisje mee met de naam D'Lila.
Verbastering van Delilah.
Ik snap je niet. Dan zie ik gewoon een plaatje met leedasha erop?quote:Op zaterdag 17 september 2016 17:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Google leedasha. 1e hit bij afbeeldingen.
quote:Op zondag 18 september 2016 01:43 schreef Missladybug het volgende:
[..]
Ik snap je niet. Dan zie ik gewoon een plaatje met leedasha erop?
oooh veel leuke , maar helaas ook veel die al bij kinderen van vriendinnen/familie gegeven zijn (overvloed aan meisjes, dus dat maakt t extra moeilijk)quote:Op maandag 19 september 2016 17:49 schreef Fee-nix het volgende:
tombolafan:
Silke
Noor/Nora
Maura
Carin
Karlijn
Flore
Julie
Mirthe/Mirte/Myrthe
Yara
Elin/Eline
Roos
Ook veel leuke!quote:Op maandag 19 september 2016 19:44 schreef danic het volgende:
Eva
Lieke
Wieke
Arwen
Jelke (toch een J)
Jonne
Mijke
Nina
Nynke
Sanne
Imme
Diede
Rosa
Ilse
Aimee
zo heet mn collega en een vriendinquote:Op maandag 19 september 2016 21:46 schreef Cygne het volgende:
Tombo, van je lijstje vind ik Ilva of Isolde mooi bij je oudste passen.![]()
Of Marit, da's mijn lievelings. Maar dat dacht mn zus 13 jaar geleden al.
quote:Op woensdag 7 september 2016 11:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kunnen jullie me helpen. Mijn zusje wil haar dochter (tweede of derde naam) vernoemen naar haar overleden schoonvader. Hij heette H.arrie.
Nu ligt Henriëtte heel erg voor de hand, maar dat vindt ze vreselijk. Dan kun je heel creatief en "hip" doen en er iets als Harley van maken, maar dat is het ook niet echt. Hebben jullie nog creatieve ideeën? In combinatie met M.artina want die vernoeming staat al vast, tenzij er een mooie combi van H.arrie en M.artina te maken is. En nee, niet Hartina.Hera?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 7 september 2016 11:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kunnen jullie me helpen. Mijn zusje wil haar dochter (tweede of derde naam) vernoemen naar haar overleden schoonvader. Hij heette H.arrie.
Nu ligt Henriëtte heel erg voor de hand, maar dat vindt ze vreselijk. Dan kun je heel creatief en "hip" doen en er iets als Harley van maken, maar dat is het ook niet echt. Hebben jullie nog creatieve ideeën? In combinatie met M.artina want die vernoeming staat al vast, tenzij er een mooie combi van H.arrie en M.artina te maken is. En nee, niet Hartina.HillarySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brugklaskamp 1993 flashbacksquote:Op dinsdag 27 september 2016 12:07 schreef oh-oh het volgende:
Er is een mevrouw op tv die Latrina heet
quote:Op dinsdag 27 september 2016 12:07 schreef oh-oh het volgende:
Er is een mevrouw op tv die Latrina heet
Juliaquote:Op donderdag 13 oktober 2016 19:51 schreef hanke het volgende:
Namen, namen.. met een 3e dochter op komst, zoeken we inspiratie! We hebben al 2 dochters, A.nne en M.aud... suggesties van namen in dezelfde stijl, die er ook nog eens mooi bij passen, zijn heel welkom. Ik zie hier altijd zulke mooie lijstjes voorbij komen, ben heel benieuwd naar jullie suggesties!
Is van alle tijden, mijn oma uit 1912 werd ook Zus genoemd.quote:
Die ken ik ookquote:Op maandag 29 augustus 2016 11:47 schreef Burdie het volgende:
Ik zag op Facebook een Sherdestiny met haar zoontje Ruviengelo.
quote:Op maandag 17 oktober 2016 14:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Dyjamantino was meer consequent geweest
Djymantino.quote:Op maandag 17 oktober 2016 14:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Dyjamantino was meer consequent geweest
We noemen onze oudste ook zus.quote:Op maandag 17 oktober 2016 12:59 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Is van alle tijden, mijn oma uit 1912 werd ook Zus genoemd.Ze had wel een echte voornaam hoor, maar die zou ik moeten opzoeken.
Ik had vroeger een tante Zus. Was een zus van mijn oma. Geen idee hoe ze echt heette, ze overleed al toen ik nog heel klein was.quote:Op maandag 17 oktober 2016 12:59 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Is van alle tijden, mijn oma uit 1912 werd ook Zus genoemd.Ze had wel een echte voornaam hoor, maar die zou ik moeten opzoeken.
Sis is in Brabant een verbastering van Frans (Franciscus).quote:Op maandag 17 oktober 2016 12:46 schreef Burdie het volgende:
Op Facebook:
Jaelyinn, zusje van Kaithly.
Sis, zusje van Kick.
quote:Op maandag 17 oktober 2016 22:05 schreef Kyara het volgende:
Mijn kleuter noemt zijn zusjes altijd zus omdat hij te laks is om goed te kijken wie van de twee hij voor zich heeft.
Psstquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:59 schreef amaranta het volgende:
moeder van 4 kinderen D.ay.mien, Dia.man.tino, Dj.ayor.dy en Dj.yo.va.nny
💎💎💎💎💎
Lol! Niet gezien.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:04 schreef twist02 het volgende:
[..]
Psst
Inderdaad wel echt een 4 pareltjes ja...
Hippe vorm van Cees?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 10:29 schreef tombolafan het volgende:
Ik zag laatst in een blad dat K.eet geboren was, zusje van S.eez
K.eet okee, maar S.eez...
Ronjaquote:Op maandag 24 oktober 2016 12:20 schreef Goudreinette het volgende:
Wij zijn er nog steeeeeds niet uit.. Wie heeft er nog een tof lijstje meisjesnamen?
De huidige shortlist is o.a.:
Ilva
Kaia
Imme
Lou
Diede
Elif
Mirre
Lucie
Maeva
Zijn die door hem of jou gevetood?quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:31 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kan ook nog wel wat inspiratie gebruiken! Mijn man zit heel erg in de Scandinavische hoek maar veel van die namen doen het niet voor mij. Onze smaak is wel redelijk Nederlands maar ook een beetje uitspreekbaar in het Engels. Een naam met 1 of twee lettergrepen en niet beginnend met een M. Noud en Wout vallen soberso af. Ook gevetood zijn: Rein, Lars, Sven, Boris, Jonas, Jochen en Leon. Weet iemand nog iets geniaals?
Ivaquote:Op maandag 24 oktober 2016 12:20 schreef Goudreinette het volgende:
Wij zijn er nog steeeeeds niet uit.. Wie heeft er nog een tof lijstje meisjesnamen?
Ilva
Kaia
Imme
Lou
Diede
Elif
Mirre
Lucie
Maeva
Sebquote:Op maandag 24 oktober 2016 12:31 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kan ook nog wel wat inspiratie gebruiken! Mijn man zit heel erg in de Scandinavische hoek maar veel van die namen doen het niet voor mij. Onze smaak is wel redelijk Nederlands maar ook een beetje uitspreekbaar in het Engels. Een naam met 1 of twee lettergrepen en niet beginnend met een M. Noud en Wout vallen soberso af. Gevetood zijn: Rein, Lars, Sven, Boris, Jonas, Jochen en Leon. Weet iemand nog iets geniaals?
Geweldige naamquote:
De namen die ik hier mooi van vind zijn vaak al door vrienden aan hun kinderen gegevenquote:Op maandag 24 oktober 2016 12:55 schreef Dot. het volgende:
[..]
Iva
Mia
Tirza
Juno
June
Isabel/Isobel
Isolde
Matilde
Lori
Nina
Mette
Maite
Dit is de eerste keer dat ik zo'n lijstje maak. Misschien heb je er iets aan. Misschien denk je ook wel van aargh.. Sorry in dat gevalquote:Op maandag 24 oktober 2016 12:31 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kan ook nog wel wat inspiratie gebruiken! Mijn man zit heel erg in de Scandinavische hoek maar veel van die namen doen het niet voor mij. Onze smaak is wel redelijk Nederlands maar ook een beetje uitspreekbaar in het Engels. Een naam met 1 of twee lettergrepen en niet beginnend met een M. Noud en Wout vallen soberso af. Gevetood zijn: Rein, Lars, Sven, Boris, Jonas, Jochen en Leon. Weet iemand nog iets geniaals?
Giuliaquote:Op maandag 24 oktober 2016 12:50 schreef Fazzoletti het volgende:
Onze jongensnaam hadden we vorige keer al voor de 20 weken. Nu, qua meisjesnaam heb ik echt nog geen flauw idee
![]()
Dat het ook leuk moet klinken met naam van de oudste maakt het nog een stukje gecompliceerder vind ik
Jensquote:Op maandag 24 oktober 2016 12:31 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kan ook nog wel wat inspiratie gebruiken! Mijn man zit heel erg in de Scandinavische hoek maar veel van die namen doen het niet voor mij. Onze smaak is wel redelijk Nederlands maar ook een beetje uitspreekbaar in het Engels. Een naam met 1 of twee lettergrepen en niet beginnend met een M. Noud en Wout vallen soberso acf. Gevetood zijn: Rein, Lars, Sven, Boris, Jonas, Jochen en Leon. Weet iemand nog iets geniaals?
Sverre, Jesper, Hilmar (is een jongensnaamquote:Op maandag 24 oktober 2016 12:31 schreef Stormqueen het volgende:
Zou jij een naam kiezen waarbij mensen zich moeten afvragen of je kind een jongen of een meisje is?quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:18 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Sverre, Jesper, Hilmar (is een jongensnaam)
Ties of Thies, Daniël, Jurre, Lex, Benjamin...
Jongens namen zijn moeilijk
quote:
quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:20 schreef twist02 het volgende:
[..]Wait, whut? Heet-ie niet echt zo?
Het spijt me ontzettend jou op deze prachtige 24e oktober zulk indrukwekkend nieuws te brengen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
volgens mij waren t 2 meiden ook nogquote:
Ik ook! het is dat ik de naam toevallig ergens tegenkwam anders was het bzn gewordenquote:Op maandag 24 oktober 2016 12:47 schreef Stormqueen het volgende:
Door beidenik vind een jongensnaam echt verschrikkelijk moeilijk zeg
Waarom niet? Genoeg Robins, Kims en Charlies in de wereld die daar volgens mij niet overmatig door belast worden. En dan is Hilmar alleen maar een minder bekende jongensnaam, ipv echt unisex.quote:Op maandag 24 oktober 2016 15:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zou jij een naam kiezen waarbij mensen zich moeten afvragen of je kind een jongen of een meisje is?
R.obin is om die reden niet onze meisjesnaam geworden, tot mijn grote verdriet. Mijn lieftallige echtgenoot kon zich er niet overheen zetten. Gelukkig bleek het een jongenquote:Op maandag 24 oktober 2016 15:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zou jij een naam kiezen waarbij mensen zich moeten afvragen of je kind een jongen of een meisje is?
Het is een gebbetje en SQ weet dat wel. Ik ben een meisje en heet Hilmarquote:Op maandag 24 oktober 2016 15:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar voor een jongen had het toch ook gekundquote:Op maandag 24 oktober 2016 21:14 schreef Mineola het volgende:
[..]
R.obin is om die reden niet onze meisjesnaam geworden, tot mijn grote verdriet. Mijn lieftallige echtgenoot kon zich er niet overheen zetten. Gelukkig bleek het een jongen
Ja, maar wat als je dan al een leuke jongensnaam had?quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 08:31 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Maar voor een jongen had het toch ook gekund
En dat is wel heel slecht Myrr.
Oh jazeker, maar wij hadden het altijd als meisjesnaam in ons hoofd. Voor een jongen hadden we andere namen bedacht.quote:Op dinsdag 25 oktober 2016 08:31 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Maar voor een jongen had het toch ook gekund
En dat is wel heel slecht Myrr.
Ik vind Mia mooi klinken bij F! Geen idee alleen of dat je smaak is.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 12:42 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik moet bij Milo altijd denken aan chocolademelkEen oud-kamergenote van me, met wie ik liters Milo heb gedronken heeft haar zoon ook zo genoemd
![]()
Qua namen heb ik nog geen idee dit keer. Welke meisjes naam gaat leuk met F?
Vereisten:
Minstens 2 lettergreep
Niet te te veel LLL (bekt heel rot met achternaam)
Nederlands/Franse namen vind ik vaak leuk
Liever niet top 10
Mooie namen! Inspiratie:quote:Op maandag 24 oktober 2016 12:20 schreef Goudreinette het volgende:
Ilva
Kaia
Imme
Lou
Diede
Elif
Mirre
Lucie
Maeva
Forum Opties | |
---|---|