cafca | dinsdag 9 augustus 2016 @ 21:50 |
Wil je beginnen met wielrennen, een racefiets kopen of iets wat hier mee te maken heeft stel dan gerust in dit topic je vraag. Er zal altijd wel iemand te vinden zijn die je dan verder kan helpen. Link vorige topics: SPT / Racefiets kopen SPT / Racefiets kopen #2 / Beginnen met wielrennen SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen # 3 SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #4 SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #5 met nieuwe oudjes SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #6 beginnen verder SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #7 Hopen op beter weer! SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #8 Hopen op beter weer! Hieronder alvast een paar tips (met dank aan fietsforum): Tips voor je begint: -Laat je niet misleiden door het uiterlijk van een fiets, dit wilt totaal niks zeggen over de kwaliteit van de fiets. -Bestel een racefiets niet via internet als je geen verstand van fietsen hebt. De prijzen zijn vaak lager via internet, maar daar krijg je geen service voor terug. Als je een fiets bij een fietsenmaker koopt en er is iets mis dan kan je altijd nog terug om hun erna te laten kijken. Ook kunnen zij bij de aanschaf de fiets precies op maat instellen. -Doe eerst goed wat research(bijv op internet) voordat je gaat kijken naar een fiets. Dit voorkomt een impulsaankoop. -Koop een racefiets bij een specialist, of in ieder geval in een fietsenwinkel waar ze redelijk wat racefietsen verkopen. Dit voorkomt dat je in een verkooppraatje trapt van een verkoper en achteraf met een slechte fiets zit opgescheept. -Het kan voorkomen dat de fietsenwinkel de fiets die jij op het oog hebt niet op voorraad heeft en moet bestellen. Probeer dan eerst een andere winkel in de buurt te zoeken die de bepaalde fiets wel heeft staan zodat je weet hoe deze er in het echt uitziet. Zo kan je later niet voor verassingen komen te staan. -Het is belangrijk dat je weet waarvoor je de fiets gaat gebruiken. Wil je er wedstrijden mee gaan rijden of alleen voor recreatief gebruik? Want als je op een hoog niveau fietst dan hoort daar ook een betere fiets bij dan dat je af en toe een rondje gaat fietsen. -Het allerbelangrijkste blijft natuurlijk je budget, je kan wel een peperdure fiets gezien hebben maar als je daar het geld niet voor hebt dan houdt het gewoon simpelweg op. Dus stel jezelf de vraag: hoeveel geld wil ik hier aan besteden? -Als je net begint met fietsen koop dan niet een te dure fiets, want voor je het weet ben je zo uitgekeken op het wielrennen en staat er een dure fiets in de schuur te vergaan. En als je de fietsenwinkel uitrijdt is de fiets gelijk al een stuk in waarde gedaald. -Wees niet bang en stel al je vragen aan de verkoper (of hier)! Handige site voor onderhoud aan de fiets: http://racefietsonderhoud.wielrennenmaastricht.nl/ Fietskleding: Een paar sites voor fietskleding, onderdelen, etc. www.cyclewear.eu www.futurumshop.nl www.salden.nl www.bike2build.nl www.bike-components.de https://www.12gobiking.nl/ http://www.mantel.com/ https://www.hopmansfietsgigant.nl/ http://www.bikester.nl http://www.wiggle.nl/ Sites voor fietsroutes / bijhouden hiervan: https://www.strava.com/ http://www.gpsies.com/ www.bikely.com (routes maken middels googlemaps) www.endomondo.com www.mapmyride.com http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do YouTube: https://www.youtube.com/user/globalcyclingnetwork Informatie van user dop; Los! | |
cafca | dinsdag 9 augustus 2016 @ 21:52 |
Laatste vraag + eerste reactie:Voor dat budget koop je meer dan een beginnersfiets, keuze genoeg. Advies: ga naar een goede speciaalzaak, laat jezelf opmeten en koop voor ca. 1500,- euro een goede middenklasser. | |
T_Fuff | dinsdag 9 augustus 2016 @ 22:27 |
Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een racefiets met een budget van ca ¤800. Nu hebben we veel onderzoek gedaan en rondgekeken en gevraagd en denken we er wel uit te zijn. Voorkeur gaat uit naar een tweedehands fiets met 105 afmontage en in die range zitten we te kijken naar o.a. cannondale caad8, trek emonda alr4, bulls harrier 2015. Nu kwam ik Cannondale synapse ALU 105 TRP tegen en die sprak me wel aan. Maar ik kan niet zoveel vinden over dat frame en of dit een goede koop zou zijn, niet specifiek dit model, maar dan neem ik deze mee in de zoektocht. Als jullie nog aanbevelingen hebben, dan hoor ik dat graag overigens. O en dames/heren is dat nou echt alleen marketing? Gezien mijn vriendin op een 'heren'-fiets (caad10) heeft gereden en dat heel erg prima vond. Lijkt mij weinig verschil maken m.u.v. zadel toch? | |
ratatat | dinsdag 9 augustus 2016 @ 22:41 |
Bij bijvoorbeeld Cannondale zijn de dames varianten toch wel echt anders qua geometrie. | |
T_Fuff | woensdag 10 augustus 2016 @ 10:05 |
Waarop is dat dan gebaseerd? Vrouwen en mannen zijn naar mijn weten toch gelijkwaardig geproportioneerd? Een breder bekken snap ik, maar geometrie is toch vooral verhouding benen armen en romp? Of mis ik nu echt wat O en wat zijn jullie ervaringen met het merk Ghost? Ik kan er weinig over vinden, behalve dat het vrij nieuw is. | |
ratatat | woensdag 10 augustus 2016 @ 10:22 |
http://www.womenscycling.(...)ions-different-mens/ | |
T_Fuff | woensdag 10 augustus 2016 @ 10:28 |
Uiteraard, ik snap hem. Het gaat om veel meer dan alleen wat ik zei! Thanks voor de info! Verklaart een hoop. | |
Keroppi | donderdag 11 augustus 2016 @ 11:14 |
Super interessant verhaal. Ik dacht ook dat het 'alleen' om de benen/romp verhouding ging. Het schijnt ook dat de remmen/shifters aangepast worden op de kleinere handen van vrouwen. Alleen, ik ben 1.84m, ik vrees dat ik dan sowieso buiten de 'damesmaatjes' val Nu heb ik een herenmodel, maar wel een smaller stuur en dameszadel erop laten zetten. | |
Guppy | donderdag 11 augustus 2016 @ 11:40 |
Als ik m'n handen in de beugels heb kan ik nog maar nét met m'n vingertoppen bij de shifters | |
Keroppi | donderdag 11 augustus 2016 @ 15:22 |
Misschien is dat af te stellen, of te veranderen/vervangen? Dat weten de heren hier vast wel | |
ratatat | donderdag 11 augustus 2016 @ 15:42 |
Bij de nieuwe Shimano is het vrij makkelijk om de reach van je shifters in te stellen met een inbus. En ik meen dat het met oudere Shimano shifters met een shim gaat. Geen idee hoe het zit met sram/campagnolo. | |
Andyy | donderdag 11 augustus 2016 @ 16:09 |
Sram kan je ook instellen met een imbus | |
peedy82 | zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:50 |
Hoi, ik wil graag gaan beginnen met fietsen en ben nu dus op zoek naar een goede fiets. Ben van plan zo'n 2 keer per week te gaan fietsen. Nu kwam ik deze fiets tegen op marktplaats. Zou dit wat zijn? http://link.marktplaats.nl/m1077965080 | |
IrishBastard | zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:01 |
Ik weet niet hoe groot je bent, maar dit is wel een vrij klein frame. Ik zou mezelf even laten meten bij een fietsenmaker als ik jou was Goede basis om te zoeken. | |
peedy82 | zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:13 |
Nou ben ik ook echt niet zo groot, 1.65. maar dat is wel een goede tip idd 😀 Edit: het is wel de goede maat voor mij. Is het eventueel een goede beginnersfiets? [ Bericht 5% gewijzigd door peedy82 op 15-08-2016 13:03:17 ] | |
T_Fuff | woensdag 17 augustus 2016 @ 16:52 |
Van het weekend met mijn vriendin naar grote fietswinkel geweest en gevraagd of het nu werkelijk zoveel verschil maakt om een damesmodel te nemen. Antwoord was direct ja, juist omdat mijn vriendin nogal klein is, 1.63m. Verkoper liet gelijk ervaren wat het verschil was. Op kleine herenmaten helemaal oversteekt en te grote reach. Die korte stuurpen en smaller stuur heeft ze duidelijk nodig. Best jammer want dat betekent wel een flink kleiner aanbod. Uiteindelijk een mooie deal kunnen maken en een Scott Contessa Speedster 15 2016 mee naar huis genomen. Nu ik nog | |
Andyy | woensdag 17 augustus 2016 @ 16:55 |
Scott foil met dura ace di2? Hebben jullie mooi matchende fietsen, enigszins. | |
T_Fuff | woensdag 17 augustus 2016 @ 21:29 |
Ja, mooie fiets, beetje hoog gegrepen wel voor een 1e fiets | |
Sunri5e | zondag 28 augustus 2016 @ 15:51 |
V&A / [TK] Tegoedbon 150 euro Mantel tweewielers Arnhem | |
Bronson | maandag 29 augustus 2016 @ 08:41 |
Dag heren en dames, ik wil graag naast het mtben af en toe ook de racefiets pakken. Dus ik zoek voor max. ¤ 400,- een racefiets. Wat denken jullie van deze: http://www.marktplaats.nl(...)orizontalRichSnippet | |
Andyy | maandag 29 augustus 2016 @ 09:10 |
Overpriced oude crap | |
Bronson | maandag 29 augustus 2016 @ 09:10 |
Duidelijk. | |
Andyy | maandag 29 augustus 2016 @ 09:19 |
Voor dat geld kan je iets moderners krijgen met een nieuwere groep | |
Bronson | maandag 29 augustus 2016 @ 09:28 |
Ok. Ik zit alleen met de framemaat. De keuze is niet bepaald reuze daardoor. | |
dop | maandag 29 augustus 2016 @ 09:34 |
gezien de maat die je kiest ben je 2.05 meter? welke maat mtb heb je ? [ Bericht 1% gewijzigd door dop op 29-08-2016 09:50:54 ] | |
Bronson | maandag 29 augustus 2016 @ 10:02 |
Hm, ik ben 1.93m. Heb de XL maat van Giant. Precieze framemaat zou ik even na moeten kijken. | |
dop | maandag 29 augustus 2016 @ 10:29 |
met 193 zou je verwachten dat je ergens tussen de 59 en 62 cm frame uitkomt. dan is er nog behoorlijk wat aanbod op MP alleen de extreem grote maten is lastig, maar zou geen 65 frame kiezen met jou lengte | |
Bronson | maandag 29 augustus 2016 @ 10:59 |
Is dit een betere optie? http://www.marktplaats.nl(...)eviousPage=lr&pos=30 | |
Coppi | maandag 29 augustus 2016 @ 11:10 |
Nette fiets voor een nette prijs. Met Shimano 105 zit je nooit verkeerd. | |
Bronson | maandag 29 augustus 2016 @ 11:20 |
Top. | |
Bronson | woensdag 31 augustus 2016 @ 08:04 |
Heb hem gekocht. Even goed schoonmaken en nieuwe buitenbandjes en hij ziet er weer prima uit. | |
T_Fuff | woensdag 31 augustus 2016 @ 09:37 |
Nice, nu lekker kilometers maken. Ik heb een Bulls Harrier 1 met volledige 105 5800 groep op de kop getikt voor ¤725, nieuw! Fietst erg fijn en inmiddels iets meer dan 100km gereden Vanavond een klein rondje doen met de vrouw des huizes. | |
Bronson | woensdag 31 augustus 2016 @ 10:06 |
Top! Het is voor mij puur afwisseling voor het mtben. Altijd maar het bos in en dan dezelfde singletracks moeten fietsen begint ook een beetje te vervelen. | |
mrPanerai | woensdag 31 augustus 2016 @ 10:37 |
Doe jezelf dan ook nog een nieuw stuurlintje kado, geeft meteen een volledig nieuwe indruk. | |
Bronson | woensdag 31 augustus 2016 @ 10:48 |
Heb al boodschappenlijstje: • stuurlint • buitenbanden • spd pedalen • batterij voor flightdeck | |
Najieto | woensdag 31 augustus 2016 @ 10:50 |
Ik zou wel voor spd-sl pedalen gaan dan. Tenzij je met mtb schoen gaat fietsen. | |
Bronson | woensdag 31 augustus 2016 @ 10:55 |
Er zitten nu spd-sl pedalen op. Maar dan zou ik weer speciaal daarvoor schoenen moeten kopen. Ik heb nu goeie mtb schoenen, dus dan koop ik liever een setje spd pedalen. Mocht dat nou uiteindelijk niet bevallen kan ik nog altijd raceschoenen kopen. | |
LintuxCx | donderdag 1 september 2016 @ 00:51 |
Nee man, gewoon met SPD's werkt prima. Loop je ook niet als een manke eend zo tussen het fietsen door. | |
Andyy | donderdag 1 september 2016 @ 09:16 |
Dan moet je ook niet lopen | |
#ANONIEM | donderdag 1 september 2016 @ 09:24 |
Als je gaat fietsen, hoef je niet te lopen he. | |
cafca | donderdag 1 september 2016 @ 11:50 |
Ja, maar..... Hoe kom je anders de Keutenberg op tijdens de AGR? | |
Andyy | donderdag 1 september 2016 @ 14:06 |
Bunnyhoppen leren | |
IrishBastard | vrijdag 2 september 2016 @ 18:08 |
Na laatst een meting gedaan te hebben nu op zoek naar 56cm frame om mijn 90's Dura Ace (Cascarsi frame, dunwandig staal) fietsje te vervangen. Zie nu twee interessante opties: http://www.marktplaats.nl(...)enfiets-ultegra.html http://www.marktplaats.nl(...)ura-ace-maat-56.html Budget is rond de 850 euro, maar indien nodig kan er iets bij. Heb zelf wel SPD pedalen die ik zo op die Isaac kan monteren, en setje wielen is ook wel te fixen (desnoods later te upgraden). Wat raden jullie aan, en waarom? | |
ultra_ivo | vrijdag 2 september 2016 @ 19:01 |
belangrijker is wat je met de Cascarsi gaat doen . | |
muzas | vrijdag 2 september 2016 @ 19:05 |
De ene 56 is de andere niet. | |
IrishBastard | vrijdag 2 september 2016 @ 19:07 |
Beide advertenties zeggen 56 of ben ik nou gek? De Isaac lijkt mij qua groep etc een stuk beter en 2 jaar jonger, natuurlijk? | |
IrishBastard | vrijdag 2 september 2016 @ 19:09 |
Hoezo? | |
muzas | vrijdag 2 september 2016 @ 19:09 |
Ik bedoel in het algemeen. Een losse framemaat zegt bizar weinig. Ik heb bij specialized een 58 nodig, bij cannondale weer een 60. En dan nog zit een 58cm specialized Roubaix anders dan een 58cm specialized Venge | |
IrishBastard | vrijdag 2 september 2016 @ 19:12 |
Ach so. Zag dat de reach van de Isaac ook redelijk volgens meting is, maar lijkt me dan ook weer sterk afhankelijk van stuurpen etc? Ergo: als ik niet puur naar de framemaat moet kijken, waarnaar dan wel? | |
IrishBastard | vrijdag 2 september 2016 @ 19:15 |
Ik kwam er trouwens achter dat het enige verhaal wat ik online kon vinden over Cascarsi met foto toevallig gestoeld is op het frame dat ik hier heb staan: http://wielersport.slogblog.nl/post/1/2819 Inclusief genoemd deukje en zelfde stickers. Moet wel dezelfde zijn | |
muzas | vrijdag 2 september 2016 @ 19:15 |
De geometrietabel. Je hebt een meting laten doen toch? dan heb je meer gekregen dan alleen een effectieve zadelbuislengte (ofwel 'framemaat') Nou kun je het zo ingewikkeld maken als je zelf wil; uiteindelijk valt een hoop te schuiven met stuurpennen, spacers etc.. Maar ik wilde alleen even optekenen dat blind staren op 'framemaat' misleidend kan zijn. Overigens is die cube alles behalve ultegra. Ja de achterderailleur. De rest (shifters, crankset, remmen(?)) is 105. | |
IrishBastard | vrijdag 2 september 2016 @ 19:18 |
Ja, die had ik er net dus voor de Isaac al even naast gehad. Voor de Cube kon ik 'm zo nog niet vinden. Die Cube is verder ook niet zo heel bijzonder toch? Dan lijkt die Isaac mij wat netter qua afmontage en gebruikte onderdelen? | |
muzas | vrijdag 2 september 2016 @ 19:20 |
Ik weet niet hoe goed die eerste serie DA di2 is. De shifters zijn overigens ultegra... Waarom? | |
IrishBastard | vrijdag 2 september 2016 @ 19:23 |
De schakelgroep(en) toch ook? Alleen de crankset is DA. Di2 systeem is Ultegra | |
muzas | vrijdag 2 september 2016 @ 19:25 |
Oh ja ik zie het. Ik vind het veel geld voor een fiets zonder wielen. | |
ultra_ivo | vrijdag 2 september 2016 @ 19:25 |
Omdat het een frame is dat een bepaald type liefhebber doet watertanden. Ik vraag mij overigens af of je voor de door jou genoemde prijs een beter frame kunt krijgen dan dat je nu hebt, Columbus EL was destijds een top buizenset en nu ga je voor maximaal middenklasse spul. Je hebt eigenlijk 2 opties met beter resultaat: -Het geld investeren in je huidige fiets en er helemaal een topfiets van maken met veel karakter -deze fiets aan een liefhebber verkopen en het geld bij je budget optellen zodat je een betere middenklasser kunt kopen. | |
IrishBastard | vrijdag 2 september 2016 @ 19:31 |
Helder Ik had de indruk dat met de gemonteerde groepen en andere onderdelen, indien in nette staat en met bijv. een ander setje tweedehands wielen voor +/- 100 euro het best een leuke deal zou kunnen zijn. Overigens zou ik wel kijken wat er nog van de prijs af zou kunnen bij deze, natuurlijk. Alhoewel hij ook een setje Easton EA50 had liggen waar een slag in zat en een spaak uit was voor ¤100 vraagprijs. Als daar nou een deal van te maken is (¤700) zou dat dan nog steeds een hoge prijs zijn? | |
IrishBastard | vrijdag 2 september 2016 @ 19:33 |
O. Daar vertel je me iets nieuws Maar zou ik dan niet een volledige overhaul moeten doen? Zitten matige Mavic velgen op, naven krijgen speling, cassette en ketting aan vervanging toe, stuur verkeerde maat etc etc... Ben je dan niet net zo goed een bak geld kwijt voor dan een erg oud frame? Ik heb ieets minder nostalgische binding, zoals je merkt | |
poiuytr | vrijdag 2 september 2016 @ 19:46 |
Ik vind die Cube persoonlijk driekeer niks maar dat is smaak. Lijkt wel een kinderfiets qua kleuren. In wat voor staat zijn de onderdelen op die Isaac fiets? Als je gelijk aandrijflijn moet vervangen met dura ace spul ben je sloot aan geld kwijt. https://www.mantel.com/sh(...)cy1yYWNlI3N0YXJ0OQ== Vast nog wel ergens goedkoper te krijgen maar even als vergelijk. | |
ultra_ivo | vrijdag 2 september 2016 @ 19:46 |
Als ik de link die je op de vorige pagina postte goed interpreteer heb je een modern stalen frame, eentje met 130mm tussen de achtervork. Als je Dura Ace groep 8 of meer kransjes heeft dan klopt dit. In dat geval passen alle moderne wielen. Met een beetje goed shoppen kun je makkelijk een set mooie wielen voor 300-400 Euro scoren. Er zijn zat specialisten op dit gebied hier. Cassette en ketting horen tot normaal onderhoud, die moet je bij normaal gebruik toch 1x per jaar vervangen en kun je buiten je aankoop budget houden. Kosten trouwens niet zoveel in 8-speed. het stuur, noem eens even op wat je nodig hebt (breedte hart op hart en diameter net naast de stuurpen), wellicht dat ik nog wat heb liggen. Dit frame was in zijn tijd een topframe, goed vakmanschap vergaat niet. | |
IrishBastard | vrijdag 2 september 2016 @ 19:54 |
Is inderdaad 8 kransen. Qua stuur moet ik dan kijken, er zit nu zo'n stuurpen op die over het stuur heen schuift net als een oude stadsfiets. Altijd een rond stuur dus, waar ik afgeplat bovenop wat aangenamer zou vinden. Maar dan zou ik de pen natuurlijk gewoon kunnen vervangen. Moet hij wel eerst los komen, nu zit hij vastgeroest oid kan hem dus nu ook niet in hoogte verstellen, en volgens de meting zou hij ongeveer 6-7 cm omhoog moeten dit om de lijn met de zadelhoogte goed te krijgen. Ben nu dus wat meer onderrug aan het trainen Hoe zit dat dan eigenlijk met die groepen? Ik bedoel, dat het een DA remmenset en voor/achter derrailleur zijn betekent toch niet dat die het eeuwige leven hebben, lijkt me? | |
IrishBastard | vrijdag 2 september 2016 @ 19:58 |
Logische vraag, maar dat is bij iedere tweedehands fiets toch? Dat zul je altijd op locatie moeten checken lijkt me Ik was meer van mening dat ik in zo'n nieuwere fiets beter zou kunnen investeren qua onderhoud dan mijn oude, maar kennelijk is dat dus nogal relatief | |
cafca | vrijdag 2 september 2016 @ 20:05 |
Eeuwig niet, maar het wel degelijk spul. Ik denk dat Ivo nog wel met oudere groepen rijdt. Ik heb vorig jaar nog een fiets uit '76 verkocht met een 6 speed Campa nuevo record groep, schakelde nog als een zonnetje Als ik uit de 2 links moest kiezen, zou ik voor de Isaacs gaan, maar dat is voornamelijk op smaak ja. | |
IrishBastard | vrijdag 2 september 2016 @ 20:08 |
Voor mijn beeldvorming trouwens: wat zou zo'n klassieker ongeveer waard zijn dan? Ik hecht er namelijk echt niets aan en vind 'm zelfs lelijk Ook dat zou voor mij reden zijn iets nieuwers te zoeken, natuurlijk Let wel: frame is verre van perfect. Er zit een deuk in de bovenste stang (van het stuur dat er eens tegen aan geslagen is waarschijnlijk), er zit roest op de verchroomde achterbrug en wat aan het frame. | |
IrishBastard | vrijdag 2 september 2016 @ 20:36 |
Is deze combinatie van frame/groepen nou heel goedkoop of ligt dat aan mij? Alle vergelijkbare frames zijn ¤400 duurder, zou deze of beschadigd of gejat zijn ofzo? http://www.marktplaats.nl(...)rd-groep-fuul.html?1 | |
ratatat | vrijdag 2 september 2016 @ 20:44 |
replique | |
muzas | vrijdag 2 september 2016 @ 20:45 |
Da's chinees voor nep, IrishBastard. Ik vertaal het ff voor je. Zo ben ik. | |
IrishBastard | vrijdag 2 september 2016 @ 20:46 |
/noobmode Mooi dag die Chinezen ook zulk spul fiksen trouwens. | |
ultra_ivo | vrijdag 2 september 2016 @ 20:52 |
Pennen zijn inderdaad te vervangen. Je kunt ook met een adapter een moderne ahead stuurpen erop zetten. Persoonlijk vindt ik dat lelijk uitzien. Je kunt een klassieke stuurpen tot een bepaalde hoogte verstellen, er zit een markering op tot hoe ver het mag. 6-7cm omhoog is best veel, dat geeft mij het gevoel dat je frame wel eens wat te klein kan zijn. Een vuistregel voor klassieke frame is dat je zadelpen ongeveer een vuist boven je bovenbuis uitsteekt. Is dat bij jou het geval of steekt je zadelpen verder uit? De 8-vits Dura Ace groep is een van de meest langlevende groepen die ooit gebouwd is. Eigenlijk een van de beste combinaties van duurzaamheid, modernheid en makkelijke verkrijgbaarheid van onderdelen. Voor een gebruiksklassieker is dit een hele goede keuze. Nadeel is alleen dat de schakeling niet combineerbaar is met andere Shimano groepen. Maar ook daar zijn wat trucjes voor . De 90-ies zijn tamelijk specifiek qua smaak, zeker bij frames die een Italiaanse sfeer moeten oproepen. Daar moet je van houden. Mijn smaak is het iig niet. Ik zou zeggen dat een Columbus EL frame in goede staat (geen roest en geen deuken) kaal op iets van 200-400 Euro komt, het prijsverschil zit 'm in de finesse van de lugs en afwerking en in het merk. DA 8-vits groep is minimaal 200. Verkoop je deze fiets via marktplaats dan kom je op hooguit 200 Euro, de prijs in Nederland ligt gewoon erg laag. Bied je 'm in Duitsland aan dan is 500 Euro haalbaar, met een beetje moeite, goede presentatie en wat zorg vooraf (stuurpen loshalen). | |
IrishBastard | vrijdag 2 september 2016 @ 21:04 |
Zadelpen zit wel ongeveer een volledige handbreedte boven de buis, heb geen hele grote handen, dus dat lijkt te kloppen. Zal eens nameten hoe ik met het stuur zit dan. En ik kom nog wel eens bijje terug over het hoe en wat van verkopen in Duitsland als ik zelf een andere fiets heb: als ik iemand echt blij kan maken met een frame als dit terwijl ik het zelf niet de moeite waard vindt lijkt me dat leuker De boel dan eens loshalen en goed schoonmaken/fotograferen is dan ook wel weer leuk | |
sm4rtb1ts | zaterdag 3 september 2016 @ 17:39 |
Dit topic is een godengeschenk; ik heb jullie hulp hard nodig. Om +/- 3 maal in de week naar m'n werk te reizen (25 kilometer verderop) + af en toe rond te touren in het weekend zoek ik een eerste racefiets. Nu heb ik wat gegoogled om te zien waar zo'n fiets aan moet voldoen, maar desondanks heb ik echt nog geen flauw idee waar ik moet beginnen; noch ik, noch iemand in mijn omgeving heeft ook maar enig verstand van racefietsen. Budget: 500-1500 euro. Uit de OP maak ik op dat iemand zoals ik (een beginner) dan het best een volledig nieuwe fiets koopt in een winkel en 'm daar laat afstellen, waar ik geen probleem mee heb. Ik wil een fiets van degelijke kwaliteit om mee te beginnen. Ik weet welke framemaat ik heb (58,5cm), maar verder weet ik bar weinig waar ik naar moet kijken: op dit moment weet ik niets eens of ik wel echt een racefiets moet hebben, of toch eerder een hybride model. Laat ik me in dit stadium vooral leiden door merken (welke??) + prijs (hoeveel??) of zijn er toch nog meer zaken waar ik op kan letten? Is dit iets, bijvoorbeeld: https://www.hansstruijkfietsen.nl/trek-1-2-h2-heren-2016 of https://www.hansstruijkfietsen.nl/trek-1-1-h2-heren-2016 Elk commentaar/advies of tip is meer dan welkom! Indien iemand een goede fietszaak in Eindhoven weet, verneem ik het trouwens graag. | |
cafca | zaterdag 3 september 2016 @ 18:56 |
Je budget is erg breed, er zit nog al een verschil tussen 500 en 1500 euro. En is dat voor de fiets alleen, of inclusief kleding, helm en pedalen? Voor 500 euro koop je zeker geen goede nieuwe racefiets, voor 1500 zeker wel. Welke framemaat je hebt is ook afhankelijk van merk en type. De fietsen uit je linker hebben de goedkoopste (claris) en op een na goedkoopste groepen die er zijn, zou ik niemand aanraden. Ik zou voor minimaal Tiagra gaan, bij voorkeur 105. Ik zou naar een goede speciaalzaak gaan en je daar laten adviseren. Ik ben niet heel goed bekend in Eindhoven kwa fietsenwinkels, maar ik kom nog wel eens bij Mutsaars in Schijndel,is toch redelijk in de buurt, dat vind ik een hele fijne zaak, deskundig advies en ze proberen je niet per se het duurste te verkopen. Voorbeeldje: https://www.salden.nl/nl/(...)-tempo-race-105.html [ Bericht 11% gewijzigd door cafca op 03-09-2016 19:01:37 ] | |
sm4rtb1ts | zaterdag 3 september 2016 @ 20:12 |
Ja, vooral omdat ik niet goed weet hoeveel een degelijke beginnersfiets zou moeten kosten. Uiteindelijk zou ik maximaal 1200-1500 euro willen uitgeven, maar omdat ik toch ook nog een beetje het water moet testen wil ik er ook niet meteen een fortuin aan kwijt zijn. Oké, bedankt voor de heads-up! Schijndel is inderdaad niet zo ver van me vandaan, dus ik zal daar eens langsgaan. Goed om te lezen dat ze je niet meteen het duurste willen aansmeren. Bedankt voor de tip, ook de fiets! Eén ontzettende beginnersvraag: waar staat die '105' voor? | |
cafca | zaterdag 3 september 2016 @ 21:49 |
Uit de OP:105 is dus de middenklasse groep van Shimano, zeg maar. | |
Andyy | zaterdag 3 september 2016 @ 23:52 |
Rij je naar werk met of zonder rugzak? Met is niet heel prettig op een racer vind ik | |
muzas | zondag 4 september 2016 @ 08:52 |
En om het nog makkelijker te maken; Ik rij liever met een nieuwe tiagra 4700 dan met een oude ultegra 6600 | |
muzas | zondag 4 september 2016 @ 08:54 |
Goede rugzak kopen. Je hebt er genoeg die speciaal gevormd zijn voor de racer. Ik heb de deuter race exp air. Zou er zo een toch van 100+ mee rijden. | |
Keroppi | zondag 4 september 2016 @ 09:59 |
Vaude heeft ook hele goede. Met een soort 'net' wat voor ventilatie zorgt en waardoor de achterkant van je rugzak niet tegen je rug plakt. Daarnaast handige extra's zoals een bevestigingsysteem voor je helm en een beschermhoes voor als het gaat regenen. Laatst 70km gefiets met een propvol rugzak en geen moment last van gehad. | |
sm4rtb1ts | zondag 4 september 2016 @ 10:03 |
Totaal overheen gelezen, bedankt! Waarschijnlijk met een klein rugzakje. Zou ik die niet op een snelbinder kunnen vastmaken of draag ik die beter op m'n rug? | |
muzas | zondag 4 september 2016 @ 10:13 |
Dat heeft die deuter dus ook allemaal. | |
ultra_ivo | zondag 4 september 2016 @ 11:25 |
Met een snelbinder kun je niks vastmaken. Als je iets goed op de fiets wil zetten voor woon-werk en het er snel weer af kunt halen, dan kun je kijken naar een Topeak Rackpack met bijbehorende drager. Die schuif je er zo op en klikt vast. Zit muurvast totdat je op het knopje drukt en je hem er weer af kunt schuiven. De dragers zijn er ook voor racefietsen zonder oogjes, die zitten dan aan de zadelpen vast. Let wel op, dit kun je niet doen bij een carbon zadelpen. | |
#ANONIEM | zondag 4 september 2016 @ 11:34 |
Maakt dat voor woon-werk-verkeer echt veel uit? Ik ben me ook aan het oriënteren op een racefiets (ik heb nu een oude hybride). Ik fiets uitsluitend over vlak geasfalteerd wegdek, dus geen heuvels hier. Ik hoe dus nauwelijks te schakelen. Heeft een duurdere groep dan nog veel meerwaarde eigenlijk? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2016 11:34:25 ] | |
cafca | zondag 4 september 2016 @ 13:12 |
Als je niet veel schakelt maakt het in gebruik niet heel veel uit, maar wel kwa duurzaamheid. Zoals hierboven beschreven: een Dura Ace groep uit de jaren 90 schakelt nog prima (en houdt nog wat restwaarde als je hem wilt verkopen), een Sora groep van 10 jaar oud kun je waarschijnlijk zo weggooien. Wat dat betreft geldt 105 zo'n beetje als de gulden middenweg. | |
#ANONIEM | zondag 4 september 2016 @ 14:06 |
OK. Ik heb wel eens gehoord dat het echt duurdere spul minder duurzaam is, omdat hier alles aangedaan is om gewicht te besparen, en dat dit de duurzaamheid niet ten goede komt. Klopt dit? | |
ultra_ivo | zondag 4 september 2016 @ 15:11 |
Dat is bij de allerbeste groepen het geval. De Dura Ace uit het begin van de jaren '90 was daarop een uitzondering. Voor de beste prijs/kwaliteit/duurzaamheid verhouding kom je normaliter uit bij de middenklasse groepen als Veloce, 105, Cyclone, Athena en Ultegra (om het niet alleen tot Shimano te beperken). | |
Coppi | maandag 5 september 2016 @ 23:47 |
Veel plezier ermee. Er rijdt niets zo lekker als een nieuwe (tweedehands) fiets. | |
dop | dinsdag 6 september 2016 @ 17:29 |
zonder is natuurlijk altijd lekkerder. ik heb een nomad quartz 20, en een vaude hyper, prima stuk mee te fietsen zeker voor woon werk. (de deuter die muzas noemt ziet er ook goed uit) | |
dop | dinsdag 6 september 2016 @ 18:50 |
som is dat zeker waar. zeker als het om slijtage onderdelen gaat zoals ketting en tandwielen. maar als het gaat om deraileurs, remmen en shifters dan is er ook extra aandacht besteed aan de ergonomie en kwaliteit. | |
stripe | maandag 5 juni 2017 @ 12:32 |
Op zoek naar ervaringen en do's en don'ts: Fiets nu al een jaar of 5-6 op mijn beginnersfiets (Koga Miyata Flyer uit 2009 afgemonteerd met Shimano Tiagra. Aluminium frame met carbon voorvork. Nu het wielrennen wat serieuzer wordt en ik me over een paar maanden wil aansluiten bij een wielerclub ben ik aan het kijken naar een andere fiets: - carbon frame - Shimano Ultegra/Dura Ace (of evt. 105) het liefst shimano omdat ik daar eigenlijk al het gereedschap voor heb, en tevreden ben over de betrouwbaarheid en beschikbaarheid van onderdelen. Wat raden jullie aan? Bij praktisch alle merken kan je voor rond de ¤2000 een carbon frame krijgen met een goede groep, maar wat zijn écht goede frames? Is het het geld waard om direct voor een Ultegra groep te gaan of volstaat 105? | |
mrPanerai | maandag 5 juni 2017 @ 13:50 |
Weet je al welk soort geo je wil? Meer op comfort gericht of toch meer een beenhard sprintersmodel. | |
stripe | maandag 5 juni 2017 @ 15:51 |
Dank voor je reactie. Daar heb ik eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht. Ga me eerst even inlezen in de verschillen! | |
dop | maandag 5 juni 2017 @ 15:52 |
sommige onderdelen kan het lonen om voor ultegra te kiezen , maar met 105 heb je ook een prima groep. vooral cassette en ketting zijn van ultegra beter ,de vraag is of dat het prijsverschil waard is. het is niet dat het 2x zo lang mee gaat blijven slijtage onderdelen. voor het overige geld lichter en mooier afgewerkt (remmen shifters en derailleurs) wat frames betreft er is zo verschrikkelijk veel te krijgen dat je beter eerst kunt kijken wat je mooi vind. wielen is waarschijnlijk meer te winnen als in welk frame je kiest [ Bericht 3% gewijzigd door dop op 05-06-2017 16:01:23 ] | |
stripe | woensdag 7 juni 2017 @ 14:26 |
Hoe wordt hier gedacht over het merk Bianchi? Ik twijfel tussen een aantal merken maar heb een kans om deze fiets te kopen (praktisch nieuw). De fiets voldoet eigenlijk volledig aan mijn eisen: - Goed frame (carbon) - Volledig Shimano Ultegra 11spd afgemonteerd - Model is wel 2015 maar de prijs is een stuk aantrekkelijker vergeleken met andere full-carbon fietsen. | |
LintuxCx | woensdag 7 juni 2017 @ 22:18 |
Ik zie ze vrij regelmatig, vaak wel mooie fietsen. Deze is ook niet verkeerd. Volgens mij is er sinds 2015 een nieuwe Ultegra serie uitgebracht dus wat dat betreft loop je dan achter, maar lijkt mij geen ramp. Mijn 2013 Ultegra rijdt ook nog heerlijk en heb ik destijds (in 2014) ook met een vrij fijne korting kunnen kopen. (Ik loop inmiddels 2 Ultegra revisies achter wat naar het schijnt wel jammer is ... maar nog geen zin om 'm nu al te vervangen. ) | |
Devv | woensdag 7 juni 2017 @ 22:25 |
-edit- Oeps: verkeerde reeks. [ Bericht 93% gewijzigd door Devv op 07-06-2017 22:49:35 ] | |
Bogatell | woensdag 7 juni 2017 @ 23:23 |
Wat is in jullie opinie de toegevoegde waarde van een zgn. ''bike fitting''? Bedrijf waar ik mijn Specialized fiets heb gekocht werkt samen met een soort 'in house' franchiser die dan anderhalf uur de tijd voor je neemt om jou zgn. helemaal 'perfect' op de fiets te zetten. Bij de verkoop viel mij al op dat de dealer nogal aandrong op het doen van een dergelijke bike fitting, met name omdat ik door de aankoop van mijn fiets 50% korting daarop krijg. Desondanks kost het me alsnog bijna 80 euro. Aanvankelijk was ik enthousiast en zei ik dat ik dit zeker ging doen, maar bij nader inzien vraag ik mij eigenlijk af of dit echt toegevoegde waarde heeft voor mij als amateur fietser die gemiddeld vier keer per maand een rondje zal gaan fietsen. Ik neem toch aan dat de dealer mijn standaard maten opmeet om daar de fiets op in te stellen zoals ze zelfs bij de Vos doen, en dat de bike fitting meer fine tuning is. Zijn natuurlijk ook weer allerlei bedrijfjes om de fietsen business heen die er een graantje van mee willen pikken. Doen of niet wat vinden jullie? | |
LintuxCx | woensdag 7 juni 2017 @ 23:40 |
Ik heb een bike fit gedaan en vond het resultaat op zich best fijn. Ging "wat" verder dan het zadel op de goeie hoogte zetten - logisch op zich, maar hij heeft bv ook het stuur met wat gerommel hoger gezet, de plaatjes in mijn schoenen wat versteld, etc. Het reed heerlijk daarna, maar natuurlijk zat dat deels tussen de oren. | |
mrPanerai | donderdag 8 juni 2017 @ 10:43 |
Bianchi zijn wel echt mooie fietsen, mooi afgewerkt en de infinito echte comfortracer, kan je niet veel fout mee doen. Maar bij een Bianchi fiets zou ik voor Campagnolo afmontage gaan, Athena dan of zo. Die bike fitting van 80 euro maakt toch ook niets meer uit wanneer je zulk bedrag aan een fiets uitgeeft, maar je zit beter op je fiets. En een normale fietshandelaar rekent ook niets aan om die iets langere of korter stuurpen te vervangen als dat nodig is. | |
Fretwork | donderdag 8 juni 2017 @ 11:23 |
Mooie fietsen, prima groepset. Maar heb weleens klachten gehoord over de verdere afmontage, en dan voornamelijk wielen. | |
stripe | donderdag 8 juni 2017 @ 11:24 |
Ik zoek eigenlijk specifiek een Shimano afmontage omdat ik daar al het gereedschap voor heb en dus weet hoe alles onderhouden moet worden. De fiets die ik evt. Kan kopen heeft alleen wat testkilometers gemaakt en is dus praktisch nieuw, de korting is wel aanzienlijk dus echt wel het overwegen waard. Maar met Shimano Ultergra is niks mis lijkt me toch? Het evt. kiezen voor Campagnolo zou dan puur persoonlijke voorkeur zijn of is er nog een andere reden om toch voor Campagnolo te gaan? Dank voor je reactie in ieder geval! | |
Andyy | donderdag 8 juni 2017 @ 12:08 |
Met ultegra is niks mis, beetje saaie standaard keuze alleen. Zou voor sram gaan, weegt toch aanzienlijk minder dan vergelijkbare groepen van Shimano. | |
#ANONIEM | donderdag 8 juni 2017 @ 12:18 |
Campagnolo ziet er mooi uit en remt beter heb ik het idee. Kwalitatief is het allemaal prima spul, of je nu Shimano of Campagnolo neemt. Vanaf Chorus (maar dan zit je in een andere prijsklasse) heb je ook ultrashift, dat heeft wat mij betreft echt meerwaarde. | |
mrPanerai | donderdag 8 juni 2017 @ 12:19 |
Nee is niks mis met shimano, en zeker met die korting is dat een logische keuze. 't zou meer een gevoelskwestie zijn als je keuze had. En ook met al je shimanotools kan je best aan campa werken. | |
dop | donderdag 8 juni 2017 @ 13:38 |
Compleet gemonteerde fiets met campy is geld weggooien, potenza zakt mijn broek van af, en alle hogere groepen betaal je minimaal ¤500 meer voor een gelijkwaardige fiets. (geld steek ik liever in goede/betere wielen) Keuze voor Sram kan. ik nog wel inkomen maar de keuzen word dan nogal beperkt , gewoon weinig te vinden tenzij je echt meer geld gaat uitgeven. budget tot 2000 euro gewoon braaf shimano, bang for the buck | |
kaasplankje | donderdag 8 juni 2017 @ 13:46 |
Hoezo zakt je broek af van potenzo dop? | |
kaasplankje | donderdag 8 juni 2017 @ 13:54 |
Die reparto corse wielen op Bianchi instapmodellen zijn echt pauper. Die fulcrums zijn wel goed. | |
stripe | donderdag 8 juni 2017 @ 13:54 |
Dank voor alle reacties hier. Zelf altijd fietsen gehad met Shimano en daar tevreden over. Dit wordt wel een 'duurdere' groep van Shimano die ik nooit eerder heb gehad dus zal vanzelf zien hoe het bevalt. Laatste twijfel over de fiets is zitpositie. Het frame is in tegenstelling tot mijn huidige fiets meer gericht op 'comfort' dan 'race'. Zie hier links en rechts. Wat zijn jullie ervaringen met een frame meer gebaseerd op comfort? Het raceframe van aluminium dat ik nu heb kan ik ook wel 100km op fietsen zonder enige klachten en is vrij sportief qua zitpositie. Wel heb ik de originele stuurpen vervangen door een korter exemplaar. Het stuur is wel op dezelfde hoogte gebleven. | |
kaasplankje | donderdag 8 juni 2017 @ 13:56 |
Wat ga je met die fiets doen? Wedstrijden? dan race. Toeren? dan comfort. | |
dop | donderdag 8 juni 2017 @ 14:01 |
loopt achter de feiten aan, te weinig prijs verschil met athena wat ik nog wel de campy uitstraling vind hebben. potenza komt op mij over als tiagra met een campy stikker (okay ik draaf door) word jij als campy fan er blij van (potenza) | |
kaasplankje | donderdag 8 juni 2017 @ 14:09 |
Moah, ik vind het wel een mooie groep. Alleen voor mezelf heb ik liefst minstens chorus. Athena gaat met pensioen en veloce ook. Daarvoor in de plaats krijg je nu centaur en potenza. Waarom ze dat zo doen is mij een raadsel. Verder is het aanbod erg klein met Campy afgemonteerde fietsen dus de kans dat je er een aanbieding mee hebt is marginaal. En de cassette's zijn duur, maar dat ligt denk ikook aan het kleine aanbod. | |
#ANONIEM | donderdag 8 juni 2017 @ 14:17 |
Ik fiets op jouw aanraden met Chorus in combinatie met een Ultegra-cassette. Bevalt me prima en nu heb ik voor 55 euro er een klimcassette bij kunnen kopen in plaats van 100. Al valt dat ook wel weer mee qua kosten, want hoe vaak vervang je je cassette nou? | |
kaasplankje | donderdag 8 juni 2017 @ 14:34 |
Nouja ongeveer om de 10.000 km dus voor sommigen al 2 per jaar. Ik heb zelf nu dura ace cassettes in de aanbieding voor 100.- | |
mrPanerai | donderdag 8 juni 2017 @ 14:58 |
Ja potenza is budget maar op een mooi Italiaans frame hoort gewoon een Italiaanse groep. | |
#ANONIEM | donderdag 8 juni 2017 @ 15:35 |
Merk je daar wat van, Ultegra vs. Dura Aids (hi ha ho)? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2017 15:35:14 ] | |
Andyy | donderdag 8 juni 2017 @ 16:01 |
Verschilt per persoon. Ik heb een aerofiets en ga daar 2x 300+ fietsen komende maand, gaat prima waarschijnlijk. | |
kaasplankje | donderdag 8 juni 2017 @ 16:22 |
de dura ace heeft titanium kransjes. Niet allemaal alleen de grootste. Dat is iets lichter. | |
cafca | donderdag 8 juni 2017 @ 16:39 |
Is lichter, dus ken je harder fietsen. Vooral bergop. Maar ook eerder versleten. | |
cafca | donderdag 8 juni 2017 @ 16:41 |
Aero vs comfort is ook gewoon een kwestie van smaak, naast wat je er mee wil. | |
#ANONIEM | donderdag 8 juni 2017 @ 17:08 |
Je merkt er dus niks van. Buiten het feit dat je de boel eerder moet vervangen. | |
kaasplankje | donderdag 8 juni 2017 @ 20:49 |
Ik zal dat niet ontkennen, voor de recreant is ultegra level kwalitieit ruim voldoende. Betere kwaliteit koop je vooral omdat je het ervoor over hebt en niet zozeer omdat je dat nodig hebt. | |
ledlamp | maandag 12 juni 2017 @ 00:42 |
Wielerliefhebbers, ik zit een beetje met een probleem. Ik wil graag een racefiets kopen maar ik heb er de ballen verstand van. Ben totaal geen duursporter maar ik heb wielrennen altijd al leuk gevonden en om op gewicht te blijven voor de sport die ik beoefen wil ik graag wat kortere fietstochten in de week maken (max 100-200 per week denk ik). Ik ben in het verleden vaker wezen fietsen met een vriend en nu wil ik zelf een fiets kopen. Heb 500 euro te besparen en bij decathlon heb ik een fiets, de Triban 500, gezien die in mijn budget valt. Is dit een goede keuze of niet? Ik woon in de omgeving Arnhem/Nijmegen dus ik zal vooral op het vlakke fietsen met hier en daar een heuveltje. Helm en kleding etc heb ik overigens al. | |
dop | maandag 12 juni 2017 @ 04:40 |
nee | |
Jantjoo123 | maandag 12 juni 2017 @ 11:03 |
Wie o wie kan mij helpen. Ik heb heel veel pagina's van dit forum doorgelezen en de meeste van jullie lijken toch wel echte diehards. Ik ben op zoek naar mijn eerste racefiets en die mag best een beetje goedkoop zijn. Nu kwam ik via google bijvoorbeeld hier terecht http://www.goedkopefietskopen.nl/top-5-goede-goedkope-racefietsen-beginners-2017-modellen/ dat is een top 5 met goedkope racefietsen voor beginners, ik dus. Al die linkjes verwijzen overigens door naar fietsenwinkel, maar ik heb natuurlijk even rond gebeld en een aantal van die fietsen kan ik hier in de buurt proberen. O.a. de Sensa, Scott en Giant. De Giant heeft voor nu mijn voorkeur. Maar zijn dit echt tot 750 zo'n beetje de beste fietsen die ik kan kopen of zijn er vergelijkbare fietsen welke bijvoorbeeld nog goedkoper of veel beter zijn? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb die 5 fietsen tegen alle forum berichten hier gehouden en dan lijkt het alleen maar troep te zijn. Is dat zo of kan ik als beginner hier goed mee uit de voeten? Ik verwacht ongeveer twee keer per week een kilometer of 40-50 te gaan fietsen, puur voor conditie. En in de zomer mag de fiets mee naar ons vakantiehuis in de bourgogne, ik moet dus wel voldoende speling qua versnellingen hebben. Alvast bedankt! Gr Jantjoo | |
cafca | maandag 12 juni 2017 @ 11:12 |
Lijkt me sterk dat je voor 750 niet ergens een overjarig modelletje kunt kopen wat beter is. Ik heb er geen ervaring mee, maar tourney en claris is wel echt de onderkant van Shimano aan schakelmateriaal. Je zou ook kunnen kijken op marktplaats, of als je daar geen vertrouwen in hebt, bij de fietsenmaker kijken voor een 2e hands fiets met beperkte garantie | |
Devv | maandag 12 juni 2017 @ 11:31 |
Ik heb een jaar geleden een tweedehands Sensa Umbria met Sora onderdelen gekocht voor iets meer dan ¤400. Dat is echt meer dan goed voor woon-werkverkeer (voor mij ongeveer 40 tot 50 kilometer naar werk). Ik kreeg destijds het advies om meer uit te geven en iet met minimaal 105 te nemen. Dat heb ik toen niet gedaan en daar heb ik geen spijt van. Het geld wat ik toen bespaard heb, zit nu in de full carbon mooi weer fiets met Ultegra . | |
DikDikkie | maandag 12 juni 2017 @ 11:48 |
Ik rij al een paar jaar naar tevredenheid (1 a 2 ritten per week van 40 - 70km) op een Sensa Umbria met Tiagra. Als je er op past zou ik voor deze gaan: https://www.fietsenwinkel.nl/sensa-romagna-tiagra-2016 | |
Jantjoo123 | dinsdag 13 juni 2017 @ 10:37 |
Sora kan dus prima zijn voor niet te zwaar gebruik > check. Romagna met Tiagra is nog een iets betere keus maar iets duurder > check. Even kijken of die Romagna ergens in de buurt te proefrijden is! Alvast bedankt! | |
Devv | dinsdag 13 juni 2017 @ 11:01 |
Ik denk dat je voor woon-werkverkeer niet te moeilijk moet doen tenzij je geld hebt om uit te geven. De alu fiets die ik voor woon-werkverkeer gebruik mag best een krasje krijgen. | |
cafca | dinsdag 13 juni 2017 @ 14:17 |
Nee, maar Tiagra is wel een stuk beter dan Claris oid. Zeker als je die voor hetzelfde geld kunt krijgen, wat m.i. moet lukken | |
ledlamp | dinsdag 13 juni 2017 @ 16:20 |
Want? Wat zou een goed alternatief zijn? Ik kan geen 2k neerleggen voor een oerdegelijke fiets Is dit misschien wat? https://www.fietsenwinkel.nl/sensa-umbria-21-2017 | |
Fretwork | dinsdag 13 juni 2017 @ 18:39 |
Hij is zwaar, heeft slechte schakelapparatuur en remmen voor een racefiets. Een met Shimano 105 of huidige Tiagra groep afgemonteerde fiets is dan een veel betere keuze. Tweedehands past goed binnen je budget, anders zoeken naar een mooi koopje. Zijn wel lijstjes met goede Tiagra fietsen. | |
cafca | dinsdag 13 juni 2017 @ 19:53 |
Deze fiets kun je na een jaar weggooien. Als je iets meer uitgeeft, zeg 450-500 euro, kun je 2e hands een fiets kopen met een beter frame en een betere groep, die je na een jaar nog voor 250-350 kunt verkopen. (Of als winterfiets, naast de nieuwe, echt goede fiets die je dan gaat kopen ) | |
kaasplankje | dinsdag 13 juni 2017 @ 20:12 |
Matrabike Alleen de echte weten | |
T_Fuff | dinsdag 13 juni 2017 @ 21:03 |
Inderdaad, zo heb ik een overjarig model gehaald tijdens een tour de france actie. Bulls Harrier 1, volledig 105 afgemonteerd (nieuwste groep) voor ¤725. Daarnaast kun je op marktplaats of bij de goeie fietsboer echt prima 2e hands spul krijgen, denk dat je voor ¤500 prima een goeie 105 kan krijgen, enige wat je nodig hebt is geduld. | |
Andyy | dinsdag 13 juni 2017 @ 21:07 |
Ik gebruik zo'n stokvis als mooi weer fiets en koersfiets | |
cafca | dinsdag 13 juni 2017 @ 21:20 |
Hier staat nog een mooie racefiets op mp: http://link.marktplaats.n(...)mpaign=socialbuttons Wel wat werk aan, maar voor dat geld toch een koopje | |
IrishBastard | dinsdag 13 juni 2017 @ 21:33 |
| |
LintuxCx | dinsdag 13 juni 2017 @ 21:35 |
Ja, precies. En als tweedehands je niet trekt, kun je nog een paar maanden wachten (mocht dat een optie is) tot de 2018 modellen binnen komen druppelen, dan worden de 2017 modellen voor vrij aardige kortingen verkocht. Dan moet een "nieuwe" Tiagra (wat mij betreft het minimum) met verder mooie specificaties toch wel lukken, of misschien zelfs 105. Tourney zou ik echt niet doen, yikes. Da's letterlijk de laagste klasse bij Shimano, nog brakker dan Sora... | |
Stienn | woensdag 14 juni 2017 @ 08:35 |
Ik wil vanavond een tweede hands fiets ophalen, via marktplaats. Zijn er goede punten waar ik op moet letten? Het is een giant trc, 105 groep en vorige winter voor het laatst een onderhoudsbeurt gehad. | |
IrishBastard | woensdag 14 juni 2017 @ 09:03 |
Lak/corrosie, staat van lagers (speling etc), staat van groepen (ook qua vuil, zegt veel over een gebruiker) en ketting qua slijtage. Even fietsen om algehele werking inclusief schakelen te testen, afmetingen (ook verdere afmontage zoals stuurpen etc) om een beeld te hebben wat je nog moet investeren. | |
cafca | woensdag 14 juni 2017 @ 09:32 |
Check ook op speling balhoofd en crank. | |
stripe | woensdag 14 juni 2017 @ 10:13 |
Speling op het balhoofd controleer je door de voorrem helemaal in te knijpen en dan het stuur even van voor naar achter te bewegen. Dan voel je snel genoeg of er speling zit. Crank check je door even te voelen aan de cranks zelf. Ook kun je controleren of de wielen nog 'recht' zijn (dus geen hoogte of zij-slagen) en ook of ze goed gecentreerd in het frame zitten. | |
IrishBastard | woensdag 14 juni 2017 @ 10:59 |
Dat zijn toch lagers? | |
cafca | woensdag 14 juni 2017 @ 11:40 |
Yup. Had ik even overheen gelezen in jouw post | |
ledlamp | woensdag 14 juni 2017 @ 17:22 |
Ik heb me even ingelezen en ben daarna op zoek gegaan naar fietsen met tiagra of 105 als groep. Hoe kan ik zien uit welk jaar de fiets komt? De modellen uit 2017 zijn namelijk net iets te prijzig voor mij. Ook heb ik op marktplaats naar tweedehands fietsen gekeken maar er zit erg veel verschil in qua prijs terwijl er vaak wel dezelfde groep op zit. Is bv deze fiets goed? https://www.marktplaats.n(...)eviousPage=lr&pos=13 | |
dop | woensdag 14 juni 2017 @ 18:08 |
2011 model 9 speed nieuwprijs 1000 dollar vind ik de reeds geboden ¤410 vrij stevig , op de foto lijkt hij wel in goede staat. | |
ledlamp | woensdag 14 juni 2017 @ 19:06 |
Wat voor prijs zou redelijk zijn voor zoiets? Ze hebben m net opnieuw er op gezet met min. 380 als biedprijs omdat ze hem waarschijnlijk niet verkocht kregen. | |
dop | woensdag 14 juni 2017 @ 19:19 |
markt van vraag en aanbod nu wil iedereen fietsen en zal de vraagprjs mogelijk wel lukken in het najaar / winter zou ik zeggen 50 tot 100 euro minder, of zelfs niemand die hem wil | |
Stienn | woensdag 14 juni 2017 @ 22:10 |
Thnx voor de tips waar ik op moet letten! Nu snap ik het volgende niet helemaal, ik wil plaatjes kopen voor m'n schoenen. Alleen ik zie dat je Shimano SPD-SL plaatjes kan kopen met verschillende graden speling en SPD-Multie release. Wat raden jullie aan om mee te starten? | |
LintuxCx | woensdag 14 juni 2017 @ 23:48 |
SPD-Multi Release is een SPD variant, SPD-SL is heel wat anders. Ikzelf heb SPD (en volgens mij de Multi Release variant) en ben daar tevreden mee. Is eigenlijk voor Mountain Bikes, SPD-SL is gebruikelijker op racefietsen ... maar ik vind het nou eenmaal wel fijn om op mijn fietsschoenen ook nog gewoon te kunnen lopen. En dat kan met SPD wel, want het plaatje zit een beetje in de zool verborgen zegmaar, steekt (zo goed als) niet uit. Bij SPD-SL zit 'ie echt onder de schoen, waardoor lopen niet echt plezierig is. Voordeel van SPD-SL is vziw ook nog dat de onderkant van de schoen helemaal hard/stijf is waardoor je beter kracht kunt zetten, terwijl SPD wat meer aanvoelt als een gewone schoen. Dus ik loop wel wat kracht mis, maar ik hoef iig geen extra paar schoenen op werk te hebben liggen. | |
Devv | woensdag 14 juni 2017 @ 23:52 |
Je gaat eerst wielrennen en dan zit je de hele dag met die schoenen op kantoor?! Lekker fris. | |
LintuxCx | donderdag 15 juni 2017 @ 00:33 |
Ik woon 10km van mijn werk. Laten we mijn fietsrit naar werk maar geen wielrennen noemen. | |
IrishBastard | donderdag 15 juni 2017 @ 08:20 |
Ik gebruik ook 'gewoon' SPD. Erg tevreden over want wel fijn (redelijk) comfortabel lopen. Ik zou wel aanraden pedalen met een grotere 'kooi' (rand om het kliksysteem) te kopen, dus specifiek voor wielrennen. Geeft veel meer steun dan de echte mountainbike pedalen die ik eerst had, wat op langere ritten scheelt in hoe vermoeid je voeten worden. | |
T_Fuff | donderdag 15 juni 2017 @ 09:04 |
Dit. Zelf SPD-SL, heel gangbaar, stijve zool, voelt wat mij betreft iets prettiger, maar lijkt me voor mountainbike dan weer niks. | |
#ANONIEM | donderdag 15 juni 2017 @ 09:42 |
Kan toch een extra paar schoenen op werk leggen? Heel de dag op je fietsschoenen lopen is wel beetje raar | |
LintuxCx | donderdag 15 juni 2017 @ 09:51 |
Ik loop ook vaker op sokken. Wordt bij mij op kantoor gelukkig niet zo raar gevonden maar bezoekers kijken er soms idd vreemd van op. (Maar nu ik haast elke dag met de racefiets ga overweeg ik idd toch maar eens een paar gewone schoenen achter te laten ja...) | |
dop | donderdag 15 juni 2017 @ 10:04 |
raar is iets doen omdat een ander er iets van vind. | |
#ANONIEM | donderdag 15 juni 2017 @ 10:16 |
Oké dop | |
LintuxCx | donderdag 15 juni 2017 @ 10:20 |
Ook een goeie. Dat heb ik idd op beide fietsen, en op één dan klik aan beide kanten en op één klik aan één kant en beiden hebben in mijn ervaring wel zo hun voordeel - die laatste kun je evt ook nog op gewone schoenen gebruiken (en ja, waarom dan een racefiets kopen etc, ik weet 't, maar voor mijn gebruik kan dit soms goed uitkomen ). Op dat eerste kan het ook maar voelt 't onplezierig aan, die bobbel onder je schoen. | |
cafca | donderdag 15 juni 2017 @ 15:05 |
Ik loop ook altijd gewoon op sokken, als ik met de racefiets naar het werk ga. Ik rijd dan weer met Look-pedalen, om het makkelijk te maken | |
muzas | donderdag 15 juni 2017 @ 15:07 |
Ik heb een set schoenen op mn werk liggen. Voordeel van een ziekenhuis is ook, als ik een broek of shirt vergeten ben, loop ik een dag in het wit Handdoeken hoef ik niet mee te nemen en ook niet zelf te wassen, ideaal eigenlijk. | |
Andyy | donderdag 15 juni 2017 @ 17:07 |
Ik kan niet douchen in de ziekenhuis. Ze hebben in de douche van de kleedkamer schoenenrekken staan | |
#ANONIEM | donderdag 15 juni 2017 @ 17:10 |
in de ziekenhuis? | |
muzas | donderdag 15 juni 2017 @ 17:38 |
Wij hebben een verwarmde/airco fietsenkelder met luchtcompressortje, speciale droogkasten voor natte kleding, muziekje op de achtergrond, alles. Je kan ook ebikes lenen bij ons. Reserveren, en karren maar. Ze doen hier echt hun uiterste best om mensen fietsend naar het werk te krijgen | |
cafca | donderdag 15 juni 2017 @ 18:53 |
Mijn werkgever is een fanatiek fietser, maar een douche hebben we nog steeds niet. | |
ledlamp | woensdag 5 juli 2017 @ 16:06 |
Hoi mensen, ik kijk al een paar jaar de grote rondes en heb af en toe op een geleende fiets zelf een paar dagen rondgefietst maar nu heb ik toch de knoop doorgehakt en besloten om zelf een fiets te kopen. Ik ben een fervent powerlifter dus ik ben redelijk zwaar dus honderden euro's neerleggen om een 1kg lichtere fiets te hebben lijkt me niet echt een goed idee. Ik heb zo'n 500-600 euro te besteden aan een fiets. De kleding etc heb ik al. Ik zal per week zo'n 50km rijden rondom Nijmegen/Noord-Limburg/Brabant en in de vakanties wat meer km maken met tochten van 100-150km. Eerder heb ik de tip gekeken om naar een fiets met tiagra of 105 groep te kijken. Vaak zijn deze wel net iets boven mijn budget. Zijn claris, tourney en sora dan echt zo'n bout groepen dat niemand het aanraad om zo'n fiets aan te schaffen? Heeft er iemand nog tips voor me? | |
IrishBastard | woensdag 5 juli 2017 @ 19:02 |
Lees even deze en vorige pagina terug, volgens mij was exact dezelfde vraag net gesteld. Eindconclusie was volgens mij om voor dat geld liever een goede tweedehands te zoeken | |
ledlamp | woensdag 5 juli 2017 @ 19:58 |
Ja de vraagsteller was ik zelf Heb nog steeds geen fiets gevonden. Ik zie af en toe wel wat moois voorbij komen maar kan de knoop maar niet doorhakken | |
IrishBastard | woensdag 5 juli 2017 @ 20:27 |
Sprak van de week een van onze fietsgroep (+/- 50-70km per week) die eerst 2 jaar gefietst heeft op een nieuwe fiets van ¤550 en daarna voor goede aluminium fiets ging met 105& Ultegra. Het verschil zat hem voor hem niet alleen in de groepen (levensduur en schakel/remzekerheid) maar ook vooral in de fiets zelf: frame en vooral wielen die simpelweg te slap en meeverend waren. Zijn nieuwe fiets (¤1600) was zoveel steviger dat hij nooit en te nimmer terug zou gaan. Zelf heb ik vorig jaar september voor ¤875 een Isaac Graviton 2014 gekocht die weinig gebruikt was maar waar alle 105 onderdelen vervangen waren voor Ultegra DI2 en een Dura Ace crank. Als wielen zaten er Ksyrium Elites in. Ja, dat is ¤275 boven jouw budget maar ook ver boven spec. Leert mij dat er ook echt wel iets schappelijke voor ¤600 te krijgen moet zijn | |
ledlamp | woensdag 5 juli 2017 @ 20:54 |
Ja het verschil met iedereen hier is dat ik niet echt een wielrenner ben. Ik doe aan krachtsport en moet op bepaald gewicht blijven en wielrennen heb ik altijd al leuk gevonden om naar te kijken. Het is dus niet zo dat ik met een hele groep flinke toertochten ga maken iedere week. Heb zelf wel eens op de oude fiets van de vader van een vriend gefietst. Dat was een koya miyata uit 1995 of misschien wel ouder en daar heb ik een paar keer 150-200km op een dag mee rondgereden en dat ging prima. De fiets was wel altijd erg goed onderhouden geweest. Op de website van mijn lokale fietsenboer staat een 2e hands fiets met tiagra in mijn budget. Misschien dat ik daar eens langs ga. https://www.kerstenwieler(...)triestina-racefiets/ [ Bericht 5% gewijzigd door ledlamp op 06-07-2017 14:21:22 ] | |
LintuxCx | woensdag 5 juli 2017 @ 22:05 |
WTF, ¤875 voor Di2?? | |
IrishBastard | vrijdag 7 juli 2017 @ 08:38 |
Positief of negatief? Op pagina 2 van dit topic was men namelijk nog niet razend enthousiast toen ik de link deelde vorig jaar Moet zeggen dat de algehele deal met die Ksyriums toen wel beter uitviel dan ik van tevoren verwacht had | |
dop | vrijdag 7 juli 2017 @ 09:15 |
positief Klinkt als een prima deal. | |
LintuxCx | vrijdag 7 juli 2017 @ 09:44 |
Ja, positief. Sorry, bedacht me later ook dat dat idd dubbelzinnig was. Misschien leek het te goed om waar te zijn toen, geen idee, denk niet dat ik er zelf bij was. Heb vorig jaar een dagje op een fiets met Di2 (en ook wattmeter enzo) gereden, het heeft wel wat. En grappig om dan in je FIT bestand idioot veel extra data te hebben. | |
IrishBastard | vrijdag 7 juli 2017 @ 09:58 |
Is natuurlijk wel de eerste Ultegra set die geleverd is, dus wat dat betreft al wat ouder maar hij functioneert prima Vind het zelf wel fijn werken: is volledig trefzeker schakelen en ook heel makkelijk af te stellen. Moet wel toegeven dat ik het zelf alleen nooit nieuw zou kopen Is het me toch te duur voor | |
20100 | vrijdag 7 juli 2017 @ 10:34 |
ben je palletsorteerder of zo als je de hele dag met SPD schoenen op het werk kan rondlopen? | |
Devv | vrijdag 7 juli 2017 @ 11:32 |
Buiten de discussie of het fris is om de hele dag met je wielrenschoenen rond te lopen, horen op een wielrenfiets gewoon SPD-SL pedalen. | |
cafca | vrijdag 7 juli 2017 @ 13:54 |
En soberso, wielrenschoenen zijn niet om op te lopen | |
Godshand | vrijdag 7 juli 2017 @ 18:22 |
Ik zou het wel handig vinden, als ze een vergelijkbare schoen maken als bij MTB. Kan je gewoon zonder van schoen te wisselen met je maten het restaurant of terras op lopen | |
cafca | vrijdag 7 juli 2017 @ 19:17 |
Dat lukt toch wel op racefiets schoenen? | |
LintuxCx | vrijdag 7 juli 2017 @ 21:14 |
Bijna goed, volgens mij heet het tegenwoordig "systems engineer" bij mij. En doe het ook niet de hele dag, laat liever m'n schoenen bij m'n bureau liggen. | |
Godshand | zaterdag 8 juli 2017 @ 04:05 |
Jawel, maar dat is slecht voor die schoenen... | |
Stienn | vrijdag 28 juli 2017 @ 11:12 |
Oke, ik heb sinds kort een racefiets. Nu ben ik opzoek naar een fietscomputer die ik kan koppelen met Strava. Ik heb nu een tweetal gevonden die me interessant lijken Bryton Rider 310 Sigma fox 7.0 Wat raden jullie aan? Of moet ik naar heel iets anders kijken? | |
mrPanerai | vrijdag 28 juli 2017 @ 11:53 |
nee hoor, wel voor de schoenplaatjes | |
dop | vrijdag 28 juli 2017 @ 12:03 |
ik heb geen sigma ervring , wel bryton. Bryton werkt goed , heeft alleen heel slechte support. | |
Stienn | vrijdag 28 juli 2017 @ 12:06 |
Slechte support als in als er iets defect is? | |
dop | vrijdag 28 juli 2017 @ 13:21 |
jep of als e vragen hebt | |
Godshand | zondag 30 juli 2017 @ 23:30 |
Ok, dat bedoel ik ook ja | |
Fretwork | vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:50 |
http://road.cc/content/te(...)hoes-recessed-cleats Of een Fizik M3b | |
cafca | vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:05 |
Wahoo Elemnt Bolt | |
RealBizkit666 | vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:13 |
Als het puur om strava gaat. Dan de Wahoo Elemnt Mini. | |
dop | vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:28 |
die heeft geen GPS heb je telefoon bij nodig | |
mrbombastic | vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:32 |
Ik wil gaan beginnen met wielrennen, 2x per week fietsen in de polder. Ben 1.88m lang, dus framemaat 60 volgens mij. Ik heb me een klein beetje ingelezen, maar eigenlijk nog weinig verstand ervan. Ik zoek een fiets die ook op mijn lichaamsmaten wordt ingesteld. Nu kwam ik onderstaande fiets tegen op http://www.vosfietsen.nl/ voor 699 euro. Sensa Romagna Afmontage: Vol Shimano Tiagra Triple Wielset: Supra RA Comp Zadel: Supra Comp Line Stuur & nok: Supra Wat denken jullie hiervan? | |
Fretwork | vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:48 |
Ik vind Sensa een prima merk. De Shimano Tiagra 4700 groep schijnt prima te zijn, maar kan niet zien of dit een oudere is. Persoonlijk zou ik eerder voor een 105 afgemonteerde fiets gaan zonder triple, maar met een compact. Zoals die Bulls Harrier van 824. Over Vos heb ik ook negatieve verhalen gehoord, wellicht interessant om dat te checken. | |
Maraca | vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:02 |
Jaaa | |
Rodgrod | vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:52 |
Wat mij sowieso opvalt als ik naar de foto kijk is dat de bekabeling naar de shifters nogal apart verloopt..... Verder heb je i.m.o. een triple in de polder niet nodig, met een dubbel en de juiste cassette kan je prima uit de voeten ( ook met windkracht 5 kwam ik gisteren achter ) | |
Fretwork | vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:31 |
Heb je een alert aanstaan voor elke keer dat die genoemd wordt? | |
Maraca | vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:36 |
krijg een smsje | |
cafca | vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:11 |
Zo te zien is het een 4700, 4600 was alleen in zilverkleurig volgens mij. Sensa maakt mooie fietsen voor een redelijke instapprijs, heb alleen geen idee wat de kwaliteit van die supra-afmontage is. Wat ik van Vos begrepen heb, is dat het echte dozenschuivers zijn, verwacht dus niet teveel support bij aanschaf van een fiets daar. Maar ja, dat kun je ook niet verwachten voor zo'n prijs | |
mrbombastic | vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:25 |
Bedankt voor de tips. Over Vos zie ik ook veel negatieve reacties en wordt aangereden om ergens anders heen te gaan als beginner. Op fietsenwinkel.nl krijg je bij een aantal fietsen ook een gratis bikefitting. Heeft er iemand ervaring met hun bikefitting? | |
cafca | vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:57 |
Fietsenwinkel.nl is momenteel er druk bezig om van het dozenschuiver-imago af te komen. Verder geen ervaring mee. Ik weet niet waar je woont, maar Math Salden en Mantel hebben soms ook mooie aanbiedingen. | |
Halcon | zondag 6 augustus 2017 @ 13:07 |
Om te beginnen en twee keer in de week wat te fietsen, prima. Je kunt wel voor een veel duurder exemplaar gaan, maar als je er straks niks aan vindt of toch minder gaat, dan is dat zonde. Vos ken ik verder niet. Ik zou altijd gaan voor een verkoper die 1) je precies opmaat en dan gaat adviseren, i.p.v. je maten aanpast naar gelang waar hij het meeste op verdient en 2) een verkoper waar je in geval van problemen terecht kunt. Dat kost soms wat meer, maar bespaart je veel irritatie. | |
Andyy | zondag 6 augustus 2017 @ 13:19 |
Zo simpel werkt dat niet. Ik ben 5 cm kleiner en rijdt rond op een 54. Je moet kijken naar de geometrie en hoe jouw lichaamsverhoudingen zijn. En Vos is een ballentent, alleen komen als je weet wat je wilt | |
Halcon | zondag 6 augustus 2017 @ 13:23 |
Ja, precies goed zitten is wel de basis. | |
nickjanssen777 | vrijdag 2 februari 2018 @ 12:30 |
Beste leden . Mag ik een mening over een tweedehands Specialized Venge pro uit 2015 de adverteerder wilt er tussen de 1900,00/2200,00 euro voor hebben . toen ik een bod deed van 1500,00 euro ging hij meteen akkoord met het bedrag. Wat vinden jullie hiervan wel of niet doen ? https://www.marktplaats.n(...)c624&previousPage=lr | |
Fretwork | vrijdag 2 februari 2018 @ 12:31 |
Specialized fietsen worden regelmatig gejat, misschien iets om op te letten als je hem gaat bekijken. Edit: ziet er overigens zuiver uit. | |
mrPanerai | vrijdag 2 februari 2018 @ 13:18 |
| |
dop | vrijdag 2 februari 2018 @ 14:07 |
prijs lees lijkt scherp. Wielen zijn. Wat goedkoper dan je zou verwachten bij de rest van het geheel. Campa afmontage zie je weinig op specialized. Eerste fiets? | |
Remco | woensdag 14 maart 2018 @ 14:01 |
Ik wil een nieuwe fiets, heb ooit 8 jaar terug een instapmodel gekocht merk Moser met Shimano Tiagra erop voor iets van 700 euro alles standaard. Nu was ik bij een fietsenwinkel en mijn budget ligt rond de 1500 euro. Daar raadden ze me een Trek Domaine fiets aan, met Shimano Tiagra en zonder carbon o.i.d. nu werd me verteld dat de frames van Trek erg goed zijn en dat die fiets daarom beter is dan bijvoorbeeld een Cube Attain die wel Shimano 105 heeft en carbon frame. In hoeverre klopt dit, en is een Trek Domaine voor 1300 euro een goede fiets afgemonteerd met Tiagra. Ik fiets in de zomermaanden zo'n 300 kilometer per maand. | |
#ANONIEM | woensdag 14 maart 2018 @ 14:04 |
Heb je de specificaties van die Domane? https://www.12gobiking.nl/trek-domane Zie hier namelijk duizend verschillende | |
Remco | woensdag 14 maart 2018 @ 14:09 |
Bijna zeker dat het deze was: https://www.12gobiking.nl/trek-domane-alr-4-2017 | |
Fretwork | woensdag 14 maart 2018 @ 14:09 |
Ik zou niet teveel kijken naar carbon of aluminium. Wel zou ik eerder voor 105 gaan dan Tiagra. Je hebt dan modernere 11 speed schakelsystemen en veel betere remmen (schijnt het). Heb zelf een aluminium Canyon met Ultegra en een opgewaardeerde wielset. Hartstikke fijne fiets voor 1600 in totaal. Kijk ook vooral of je reviews kan vinden die wat over de wielen zeggen, daar ga je kwaliteit echt merken. | |
Fretwork | woensdag 14 maart 2018 @ 14:10 |
Overigens schijnt de laatste serie Tiagra wel relatief goed te zijn. Op zich een prima keuze voor 300km per maand. | |
Waterdrinker | zondag 10 juni 2018 @ 14:47 |
Voor zover dit topic nog actief is... Ik wil ook een racefiets! Ik wil een paar keer per maand een stukje (100km) fietsen. Nu doe ik dat op m'n mountainbike, maar dat fietst dus niet optimaal op asfalt. Ooit wil ik nog eens naar Noord Frankrijk fietsen, dus wat heuvels moet 'ie wel kunnen handlen, maar bergen heb ik niet op de planning staan. Drie kettingwielen is niet nodig dan, toch? Ik heb geprobeerd m'n binnenbeenlengte op te meten en kom op 78cm uit (ik ben ook maar 1,77m ofzo lang). Dat zou dan 53cm framehoogte moeten zijn als je 0,68 * 78 doet, maar andere sites zeggen weer 0,66 * 78 en dan kom je op 51,5 dus 52 cm framehoogte. Lijkt me dat ik dan echt 52 of 53 moet hebben, en 54 dus te groot is? Op Marktplaats zijn er nog wel wat fietsen van 54cm, maar kleiner vind ik nauwelijks. Ik snap dat ik een proefritje moet maken, maar omdat ik 0 racefiets-ervaring heb, voel ik ook niet direct wat goed rijdt en wat niet. M'n budget is vrij beperkt eigenlijk, wil eerst kijken of het bevalt voor ik dieper in de buidel tast. Moet een Shimano 105 te doen zijn voor iets van 400 euro? Budget kan ik indien nodig nog wel verhogen, maar ik moet ook nog kleding en schoenen hebben, en ik wil het een beetje binnen de perken houden. Zo zie ik nu https://link.marktplaats.nl/m1275789201 op Marktplaats staan, maar die staat er al bijna 2 maanden op en daar wordt relatief laag op geboden. Is er dan wat mee, of is 320 (huidige hoogste bod) niet eens zo gek veel voor zo'n Sensa Milano? https://link.marktplaats.nl/m1288006220 dat is een Sensa Modena, maar daar is dus al 475 op geboden (terwijl de nieuwwaarde een euro of 900 is, als ik zo even Google). Gek toch? | |
dop | zondag 10 juni 2018 @ 22:03 |
Sensa Milano ¤600 is veel gevraagd voor een fiets die nu voor ¤700 nieuw te koop is. Snap dat het geen storm loopt dan. Prima starters fietsje. Wel lastige tijd, zomer komt op gang de vraag naar tweedehands stijgt dus ook de prijzen. Wat maatvoering betreft lijkt je sommetje redelijk te kloppen maar lastig om hier op afstand verder op aan te vullen |