abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf donderdag 8 juni 2017 @ 12:08:45 #101
145146 Andyy
pi_171545623
Met ultegra is niks mis, beetje saaie standaard keuze alleen.
Zou voor sram gaan, weegt toch aanzienlijk minder dan vergelijkbare groepen van Shimano.
pi_171545793
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 11:24 schreef stripe het volgende:

[..]

Ik zoek eigenlijk specifiek een Shimano afmontage omdat ik daar al het gereedschap voor heb en dus weet hoe alles onderhouden moet worden. De fiets die ik evt. Kan kopen heeft alleen wat testkilometers gemaakt en is dus praktisch nieuw, de korting is wel aanzienlijk dus echt wel het overwegen waard. Maar met Shimano Ultergra is niks mis lijkt me toch? Het evt. kiezen voor Campagnolo zou dan puur persoonlijke voorkeur zijn of is er nog een andere reden om toch voor Campagnolo te gaan?

Dank voor je reactie in ieder geval!
Campagnolo ziet er mooi uit en remt beter heb ik het idee. Kwalitatief is het allemaal prima spul, of je nu Shimano of Campagnolo neemt.

Vanaf Chorus (maar dan zit je in een andere prijsklasse) heb je ook ultrashift, dat heeft wat mij betreft echt meerwaarde.
  donderdag 8 juni 2017 @ 12:19:06 #103
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_171545815
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 11:24 schreef stripe het volgende:

[..]

Ik zoek eigenlijk specifiek een Shimano afmontage omdat ik daar al het gereedschap voor heb en dus weet hoe alles onderhouden moet worden. De fiets die ik evt. Kan kopen heeft alleen wat testkilometers gemaakt en is dus praktisch nieuw, de korting is wel aanzienlijk dus echt wel het overwegen waard. Maar met Shimano Ultergra is niks mis lijkt me toch? Het evt. kiezen voor Campagnolo zou dan puur persoonlijke voorkeur zijn of is er nog een andere reden om toch voor Campagnolo te gaan?

Dank voor je reactie in ieder geval!
Nee is niks mis met shimano, en zeker met die korting is dat een logische keuze.
't zou meer een gevoelskwestie zijn als je keuze had. En ook met al je shimanotools kan je best aan campa werken.
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:38:21 #104
545 dop
:copyright: dop
pi_171547423
Compleet gemonteerde fiets met campy is geld weggooien, potenza zakt mijn broek van af, en alle hogere groepen betaal je minimaal ¤500 meer voor een gelijkwaardige fiets. (geld steek ik liever in goede/betere wielen)
Keuze voor Sram kan. ik nog wel inkomen maar de keuzen word dan nogal beperkt , gewoon weinig te vinden tenzij je echt meer geld gaat uitgeven.

budget tot 2000 euro gewoon braaf shimano, bang for the buck
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:46:17 #105
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_171547574
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:38 schreef dop het volgende:
Compleet gemonteerde fiets met campy is geld weggooien, potenza zakt mijn broek van af, en alle hogere groepen betaal je minimaal ¤500 meer voor een gelijkwaardige fiets. (geld steek ik liever in goede/betere wielen)
Keuze voor Sram kan. ik nog wel inkomen maar de keuzen word dan nogal beperkt , gewoon weinig te vinden tenzij je echt meer geld gaat uitgeven.

budget tot 2000 euro gewoon braaf shimano, bang for the buck
Hoezo zakt je broek af van potenzo dop?
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:54:47 #106
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_171547739
Die reparto corse wielen op Bianchi instapmodellen zijn echt pauper. Die fulcrums zijn wel goed.
pi_171547742
Dank voor alle reacties hier. Zelf altijd fietsen gehad met Shimano en daar tevreden over. Dit wordt wel een 'duurdere' groep van Shimano die ik nooit eerder heb gehad dus zal vanzelf zien hoe het bevalt.

Laatste twijfel over de fiets is zitpositie. Het frame is in tegenstelling tot mijn huidige fiets meer gericht op 'comfort' dan 'race'.


Zie hier links en rechts.

Wat zijn jullie ervaringen met een frame meer gebaseerd op comfort? Het raceframe van aluminium dat ik nu heb kan ik ook wel 100km op fietsen zonder enige klachten en is vrij sportief qua zitpositie. Wel heb ik de originele stuurpen vervangen door een korter exemplaar. Het stuur is wel op dezelfde hoogte gebleven.
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:56:08 #108
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_171547762
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:54 schreef stripe het volgende:
Dank voor alle reacties hier. Zelf altijd fietsen gehad met Shimano en daar tevreden over. Dit wordt wel een 'duurdere' groep van Shimano die ik nooit eerder heb gehad dus zal vanzelf zien hoe het bevalt.

Laatste twijfel over de fiets is zitpositie. Het frame is in tegenstelling tot mijn huidige fiets meer gericht op 'comfort' dan 'race'.

[ afbeelding ]
Zie hier links en rechts.

Wat zijn jullie ervaringen met een frame meer gebaseerd op comfort? Het raceframe van aluminium dat ik nu heb kan ik ook wel 100km op fietsen zonder enige klachten en is vrij sportief qua zitpositie. Wel heb ik de originele stuurpen vervangen door een korter exemplaar. Het stuur is wel op dezelfde hoogte gebleven.
Wat ga je met die fiets doen? Wedstrijden? dan race. Toeren? dan comfort.
  donderdag 8 juni 2017 @ 14:01:50 #109
545 dop
:copyright: dop
pi_171547856
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:46 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hoezo zakt je broek af van potenzo dop?
loopt achter de feiten aan, te weinig prijs verschil met athena wat ik nog wel de campy uitstraling vind hebben. potenza komt op mij over als tiagra met een campy stikker (okay ik draaf door)
word jij als campy fan er blij van (potenza)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 8 juni 2017 @ 14:09:20 #110
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_171547990
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 14:01 schreef dop het volgende:

[..]

loopt achter de feiten aan, te weinig prijs verschil met athena wat ik nog wel de campy uitstraling vind hebben. potenza komt op mij over als tiagra met een campy stikker (okay ik draaf door)
word jij als campy fan er blij van (potenza)
Moah, ik vind het wel een mooie groep. Alleen voor mezelf heb ik liefst minstens chorus.
Athena gaat met pensioen en veloce ook. Daarvoor in de plaats krijg je nu centaur en potenza. Waarom ze dat zo doen is mij een raadsel.

Verder is het aanbod erg klein met Campy afgemonteerde fietsen dus de kans dat je er een aanbieding mee hebt is marginaal. En de cassette's zijn duur, maar dat ligt denk ikook aan het kleine aanbod.
pi_171548133
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 14:09 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Moah, ik vind het wel een mooie groep. Alleen voor mezelf heb ik liefst minstens chorus.
Athena gaat met pensioen en veloce ook. Daarvoor in de plaats krijg je nu centaur en potenza. Waarom ze dat zo doen is mij een raadsel.

Verder is het aanbod erg klein met Campy afgemonteerde fietsen dus de kans dat je er een aanbieding mee hebt is marginaal. En de cassette's zijn duur, maar dat ligt denk ikook aan het kleine aanbod.
Ik fiets op jouw aanraden met Chorus in combinatie met een Ultegra-cassette. Bevalt me prima en nu heb ik voor 55 euro er een klimcassette bij kunnen kopen in plaats van 100.

Al valt dat ook wel weer mee qua kosten, want hoe vaak vervang je je cassette nou?
  donderdag 8 juni 2017 @ 14:34:34 #112
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_171548443
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juni 2017 14:17 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik fiets op jouw aanraden met Chorus in combinatie met een Ultegra-cassette. Bevalt me prima en nu heb ik voor 55 euro er een klimcassette bij kunnen kopen in plaats van 100.

Al valt dat ook wel weer mee qua kosten, want hoe vaak vervang je je cassette nou?
Nouja ongeveer om de 10.000 km dus voor sommigen al 2 per jaar.

Ik heb zelf nu dura ace cassettes in de aanbieding voor 100.- :9
  donderdag 8 juni 2017 @ 14:58:59 #113
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_171548989
Ja potenza is budget :') maar op een mooi Italiaans frame hoort gewoon een Italiaanse groep.
pi_171549819
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 14:34 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nouja ongeveer om de 10.000 km dus voor sommigen al 2 per jaar.

Ik heb zelf nu dura ace cassettes in de aanbieding voor 100.- :9
Merk je daar wat van, Ultegra vs. Dura Aids (hi ha ho)?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2017 15:35:14 ]
  FOK!fotograaf donderdag 8 juni 2017 @ 16:01:10 #115
145146 Andyy
pi_171550698
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:54 schreef stripe het volgende:
Dank voor alle reacties hier. Zelf altijd fietsen gehad met Shimano en daar tevreden over. Dit wordt wel een 'duurdere' groep van Shimano die ik nooit eerder heb gehad dus zal vanzelf zien hoe het bevalt.

Laatste twijfel over de fiets is zitpositie. Het frame is in tegenstelling tot mijn huidige fiets meer gericht op 'comfort' dan 'race'.

[ afbeelding ]
Zie hier links en rechts.

Wat zijn jullie ervaringen met een frame meer gebaseerd op comfort? Het raceframe van aluminium dat ik nu heb kan ik ook wel 100km op fietsen zonder enige klachten en is vrij sportief qua zitpositie. Wel heb ik de originele stuurpen vervangen door een korter exemplaar. Het stuur is wel op dezelfde hoogte gebleven.
Verschilt per persoon. Ik heb een aerofiets en ga daar 2x 300+ fietsen komende maand, gaat prima waarschijnlijk.
  donderdag 8 juni 2017 @ 16:22:28 #116
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_171551277
quote:
7s.gif Op donderdag 8 juni 2017 15:35 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Merk je daar wat van, Ultegra vs. Dura Aids (hi ha ho)?
de dura ace heeft titanium kransjes. Niet allemaal alleen de grootste. Dat is iets lichter.
pi_171551668
quote:
7s.gif Op donderdag 8 juni 2017 15:35 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Merk je daar wat van, Ultegra vs. Dura Aids (hi ha ho)?
Is lichter, dus ken je harder fietsen. Vooral bergop.


Maar ook eerder versleten.
pi_171551699
Aero vs comfort is ook gewoon een kwestie van smaak, naast wat je er mee wil.
pi_171552340
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:22 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

de dura ace heeft titanium kransjes. Niet allemaal alleen de grootste. Dat is iets lichter.
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:39 schreef cafca het volgende:

[..]

Is lichter, dus ken je harder fietsen. Vooral bergop.

Maar ook eerder versleten.
Je merkt er dus niks van. Buiten het feit dat je de boel eerder moet vervangen.
  donderdag 8 juni 2017 @ 20:49:00 #120
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_171557683
quote:
10s.gif Op donderdag 8 juni 2017 17:08 schreef Sloggi het volgende:

[..]

[..]

Je merkt er dus niks van. Buiten het feit dat je de boel eerder moet vervangen.
Ik zal dat niet ontkennen, voor de recreant is ultegra level kwalitieit ruim voldoende. Betere kwaliteit koop je vooral omdat je het ervoor over hebt en niet zozeer omdat je dat nodig hebt.
  maandag 12 juni 2017 @ 00:42:00 #121
384510 ledlamp
||D || ||M|| ||D
pi_171633569
Wielerliefhebbers, ik zit een beetje met een probleem. Ik wil graag een racefiets kopen maar ik heb er de ballen verstand van. Ben totaal geen duursporter maar ik heb wielrennen altijd al leuk gevonden en om op gewicht te blijven voor de sport die ik beoefen wil ik graag wat kortere fietstochten in de week maken (max 100-200 per week denk ik). Ik ben in het verleden vaker wezen fietsen met een vriend en nu wil ik zelf een fiets kopen. Heb 500 euro te besparen en bij decathlon heb ik een fiets, de Triban 500, gezien die in mijn budget valt. Is dit een goede keuze of niet? Ik woon in de omgeving Arnhem/Nijmegen dus ik zal vooral op het vlakke fietsen met hier en daar een heuveltje. Helm en kleding etc heb ik overigens al.
  maandag 12 juni 2017 @ 04:40:42 #122
545 dop
:copyright: dop
pi_171634200
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 00:42 schreef ledlamp het volgende:
Triban 500
nee
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_171637555
Wie o wie kan mij helpen. Ik heb heel veel pagina's van dit forum doorgelezen en de meeste van jullie lijken toch wel echte diehards. Ik ben op zoek naar mijn eerste racefiets en die mag best een beetje goedkoop zijn.

Nu kwam ik via google bijvoorbeeld hier terecht http://www.goedkopefietskopen.nl/top-5-goede-goedkope-racefietsen-beginners-2017-modellen/ dat is een top 5 met goedkope racefietsen voor beginners, ik dus. Al die linkjes verwijzen overigens door naar fietsenwinkel, maar ik heb natuurlijk even rond gebeld en een aantal van die fietsen kan ik hier in de buurt proberen. O.a. de Sensa, Scott en Giant. De Giant heeft voor nu mijn voorkeur.

Maar zijn dit echt tot 750 zo'n beetje de beste fietsen die ik kan kopen of zijn er vergelijkbare fietsen welke bijvoorbeeld nog goedkoper of veel beter zijn? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb die 5 fietsen tegen alle forum berichten hier gehouden en dan lijkt het alleen maar troep te zijn. Is dat zo of kan ik als beginner hier goed mee uit de voeten? Ik verwacht ongeveer twee keer per week een kilometer of 40-50 te gaan fietsen, puur voor conditie. En in de zomer mag de fiets mee naar ons vakantiehuis in de bourgogne, ik moet dus wel voldoende speling qua versnellingen hebben.

Alvast bedankt!

Gr Jantjoo
pi_171637749
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 11:03 schreef Jantjoo123 het volgende:
Wie o wie kan mij helpen. Ik heb heel veel pagina's van dit forum doorgelezen en de meeste van jullie lijken toch wel echte diehards. Ik ben op zoek naar mijn eerste racefiets en die mag best een beetje goedkoop zijn.

Nu kwam ik via google bijvoorbeeld hier terecht http://www.goedkopefietskopen.nl/top-5-goede-goedkope-racefietsen-beginners-2017-modellen/ dat is een top 5 met goedkope racefietsen voor beginners, ik dus. Al die linkjes verwijzen overigens door naar fietsenwinkel, maar ik heb natuurlijk even rond gebeld en een aantal van die fietsen kan ik hier in de buurt proberen. O.a. de Sensa, Scott en Giant. De Giant heeft voor nu mijn voorkeur.

Maar zijn dit echt tot 750 zo'n beetje de beste fietsen die ik kan kopen of zijn er vergelijkbare fietsen welke bijvoorbeeld nog goedkoper of veel beter zijn? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb die 5 fietsen tegen alle forum berichten hier gehouden en dan lijkt het alleen maar troep te zijn. Is dat zo of kan ik als beginner hier goed mee uit de voeten? Ik verwacht ongeveer twee keer per week een kilometer of 40-50 te gaan fietsen, puur voor conditie. En in de zomer mag de fiets mee naar ons vakantiehuis in de bourgogne, ik moet dus wel voldoende speling qua versnellingen hebben.

Alvast bedankt!

Gr Jantjoo
Lijkt me sterk dat je voor 750 niet ergens een overjarig modelletje kunt kopen wat beter is.
Ik heb er geen ervaring mee, maar tourney en claris is wel echt de onderkant van Shimano aan schakelmateriaal.

Je zou ook kunnen kijken op marktplaats, of als je daar geen vertrouwen in hebt, bij de fietsenmaker kijken voor een 2e hands fiets met beperkte garantie
pi_171638336
Ik heb een jaar geleden een tweedehands Sensa Umbria met Sora onderdelen gekocht voor iets meer dan ¤400. Dat is echt meer dan goed voor woon-werkverkeer (voor mij ongeveer 40 tot 50 kilometer naar werk). Ik kreeg destijds het advies om meer uit te geven en iet met minimaal 105 te nemen. Dat heb ik toen niet gedaan en daar heb ik geen spijt van. Het geld wat ik toen bespaard heb, zit nu in de full carbon mooi weer fiets met Ultegra O+ .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')