abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164371454
quote:
Yuri van Gelder is door het NOC*NSF naar huis gestuurd. De turner heeft zich "de normen en waarden die gelden op grove wijze overschreden", zo meldt de sportkoepel.

Van Gelder is zaterdagnacht, nadat hij zich had geplaatst voor de finale op het onderdeel ringen, weggegaan uit het Olympisch Dorp en tegen de afspraak in alcohol geconsumeerd, zo staat in een persbericht. De turner keerde pas in de vroege ochtenduren terug.

http://nos.nl/rio2016/art(...)-moet-naar-huis.html

quote:
13s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 02:13 schreef Joezi het volgende:
Wat een mongolen bij het NOC*NSF zeg, mag een echte man zn biertje niet drinken en achter de chickies aan om een finaleplaats te vieren :')

Gooi ff een medaille weg 8)7 Wat een kutland zijn we toch.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_164371471
Er hangt een flinke vleug klassejustitie rond het naar huis sturen van Yuri van Gelder. In de corpsballenbusiness waar het bij NOC*NSF steeds meer op gaat lijken, was hij een vreemde eend in de bijt. Het is bekend dat hij niet echt stressbestendig is, dus zo'n avondje stappen was voor hem niet zo vreemd, zeker als je weet dat hij voorlopig nog niet aan de bak hoefde. Waarom kon hem dat niet gegund worden?
Hij zou een regel overtreden hebben door min of meer dronken thuis te komen. De betreffende regel is echter zo vaag, iets in de trant van 'je moet je als een goed sporter gedragen', dat het alle ruimte laat voor willekeur. Vast lijkt te staan, we horen alleen de officiële versie, dat hij aan het eind van de nacht met wat lawaai onder invloed van alcohol naar het Olympisch dorp terug is gekeerd. Chef de Mission Maurits Hendriks vond dat, namens NOC*NSF en KNGU, voldoende om hem terug te trekken: "Ik vind het vreselijk voor Yuri, maar dit gedrag is ontoelaatbaar. Dat hoort niet bij deelname aan de Olympische Spelen of welk sportevenement dan ook." Wat een onzin!
http://henkenyde.blogspot(...)d&utm_medium=twitter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_164371486
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:07 schreef Greys het volgende:
Er zijn mensen die de volgende ochtend moeten presteren, iets waar ze al jaren en jaren voor trainen en veel voor opzij zetten. Natuurlijk laat je dat niet zomaar even verzieken door een bezopen medesporter.
En dan stuur je die ander gewoon maar weg ? dat is toch buiten alle proporties.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:11:08 #4
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_164371491
Ik hoop dat knoops ff yuri belt om hem juridisch ff te begeleiden :@
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_164371521
Als hij nog mee moest doen met een landenteam mocht hij waarschijnlijk ook gewoon blijven. :')
pi_164371538
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 07:38 schreef Reya het volgende:

[..]

Omdat hij alcohol gebruikt? :?
Nee, omdat hij een professioneel sporter is die, naar zijn zeggen, jaren alles opzij heeft gezet om op dit toernooi te vlammen. En dan is het eindelijk zover en gaat die gekke dwerg een avondje zuipen. Een totaal gebrek aan zelfdiscipline.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:12:35 #7
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_164371541
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:11 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ook een enorme drogreden dat het "verziekt wordt" als je wakker wordt van wat lawaai. Als dat de constitutie is van onze sporters :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:13:44 #8
163650 Greys
pi_164371580
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:11 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik denk toch dat het storen en uit concentratie halen van je medesporters zeer hoog wordt opgevat. Terecht wel, wat mij betreft. Dan maar een zeikwijf.
Daarbij opgeteld zijn verleden en dat hij kennelijk lak had aan de regels van dorp niet verlaten zou ik inmiddels ook wel klaar zijn met die knakker.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_164371591
Nog steeds geen reactie van Maurits Hendriks?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_164371595
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:12 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Nee, omdat hij een professioneel sporter is die, naar zijn zeggen, jaren alles opzij heeft gezet om op dit toernooi te vlammen. En dan is het eindelijk zover en gaat die gekke dwerg een avondje zuipen. Een totaal gebrek aan zelfdiscipline.
Jij snapt precies hoe het moet.
Mail je bevindingen naar het NOC hoe sporters zich dienen te gedragen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_164371652
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:13 schreef Beach het volgende:

[..]

Jij snapt precies hoe het moet.
Mail je bevindingen naar het NOC hoe sporters zich dienen te gedragen.
_O- Ze zoeken vast nog een clown in het circus :+
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:15:56 #12
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_164371656
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:13 schreef superniger het volgende:
Nog steeds geen reactie van Maurits Hendriks?
Die hansworst moet wel met een hele goede verklaring komen. Maar meneer Hendriks heeft zijn zin, iedereen kent hem nu...
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_164371661
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:13 schreef Greys het volgende:
kennelijk lak had aan de regels van dorp niet verlaten
Welke regel?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:16:20 #14
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_164371670
Genoeg sporters die beter presteren door afleiding te zoeken. Constant onder stress met trainen enz kan ook juist mentaal uitputtend zijn.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:17:13 #15
163650 Greys
pi_164371705
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:16 schreef nostra het volgende:

[..]

Welke regel?
Honderdtwaalf topics geleden kwam een pdfje voorbij met oa die regel. Kan het ook gedroomd hebben, maar volgens mij zag ik het toch echt :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_164371716
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:16 schreef Smoofie het volgende:
Genoeg sporters die beter presteren door afleiding te zoeken. Constant onder stress met trainen enz kan ook juist mentaal uitputtend zijn.
TeamNL wilt liever 3x brons met sporters die volop trainen dan 1x goud en 3x zilver met sporters die ontspannen.
pi_164371751
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:17 schreef Greys het volgende:

[..]

Honderdtwaalf topics geleden kwam een pdfje voorbij met oa die regel. Kan het ook gedroomd hebben, maar volgens mij zag ik het toch echt :)
en die regel is ?
pi_164371757
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:06 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat denk ik dus niet. Als je een prestatie moet leveren ga je niet relaxen. Dan bouw je richting het leveren van die prestatie. En het lijkt me dat je dan met een nachtje tanken en niet slapen juist een hypotheek neemt op die prestatie.
Of misschien werkt dat voor elke sporter anders. Ik zou zeggen dat 10 dagen onder spanning niet bevordelijk is voor je prestatie..
pi_164371758
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:17 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat is dit lid:

quote:
De Topsporter verblijft - met inachtneming van het gestelde in artikel 16 lid 1 -
tot het moment van de terugreis naar Nederland in het Olympisch dorp, tenzij
anders is overeengekomen met de Chef de Mission.
Maar 'verblijven' is m.i. wat anders dan het dorp niet mogen verlaten. Anders slaat het lid daarvoor werkelijk nergens op:

quote:
NOC*NSF heeft een Awareness app laten ontwikkelen. De Topsporter wordt
verzocht deze Awareness app met gps zoveel als wenselijk, doch in ieder geval
als hij/zij buiten het Olympisch dorp is,
aan te zetten.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:18:37 #20
163650 Greys
pi_164371767
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:16 schreef Smoofie het volgende:
Dan had ie vooraf al niet akkoord moeten gaan met de regels en lekker met de wedstrijden in de buurtgymzaal mee moeten doen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:18:52 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_164371784
De sporters die hebben geklaagd over Yuri zijn veroorzaakte overlast, die mogen wel even de verantwoordelijkheid nemen om te zeggen dat zij er last van hebben gehad met uitleg erbij.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:19:20 #23
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_164371793
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:17 schreef Collide het volgende:

[..]

TeamNL wilt liever 3x brons met sporters die volop trainen dan 1x goud en 3x zilver met sporters die ontspannen.
Ik zei het al eens eerder ergens. Phelps is berucht om zijn gedrag. Maar he, 19x goud nu?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_164371817
quote:

[..]

Nee hoor want er is geen plaats voor sporters die niet presteren :)
Daarom moet iedereen die klaar is en geen medaille heeft gewonnen, meteen opflikkeren
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:20:20 #25
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_164371833
quote:

[..]

Denken dat de OS een soort van vakantie is. :')

Iedere sporter probeert hier toe te bouwen naar een piek maar blijkbaar willen sommige juist relaxen. Maar misschien moeten ze dat dan niet op een OS doen. Ga dan lekker op vakantie in Brazilië en doe niet mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')