quote:Yuri van Gelder is door het NOC*NSF naar huis gestuurd. De turner heeft zich "de normen en waarden die gelden op grove wijze overschreden", zo meldt de sportkoepel.
Van Gelder is zaterdagnacht, nadat hij zich had geplaatst voor de finale op het onderdeel ringen, weggegaan uit het Olympisch Dorp en tegen de afspraak in alcohol geconsumeerd, zo staat in een persbericht. De turner keerde pas in de vroege ochtenduren terug.
http://nos.nl/rio2016/art(...)-moet-naar-huis.html
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 02:13 schreef Joezi het volgende:
Wat een mongolen bij het NOC*NSF zeg, mag een echte man zn biertje niet drinken en achter de chickies aan om een finaleplaats te vieren
Gooi ff een medaille wegWat een kutland zijn we toch.
En dan stuur je die ander gewoon maar weg ? dat is toch buiten alle proporties.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:07 schreef Greys het volgende:
Er zijn mensen die de volgende ochtend moeten presteren, iets waar ze al jaren en jaren voor trainen en veel voor opzij zetten. Natuurlijk laat je dat niet zomaar even verzieken door een bezopen medesporter.
Nee, omdat hij een professioneel sporter is die, naar zijn zeggen, jaren alles opzij heeft gezet om op dit toernooi te vlammen. En dan is het eindelijk zover en gaat die gekke dwerg een avondje zuipen. Een totaal gebrek aan zelfdiscipline.quote:
Ook een enorme drogreden dat het "verziekt wordt" als je wakker wordt van wat lawaai. Als dat de constitutie is van onze sportersquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:11 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
En dan stuur je die ander gewoon maar weg ? dat is toch buiten alle proporties.
Ik denk toch dat het storen en uit concentratie halen van je medesporters zeer hoog wordt opgevat. Terecht wel, wat mij betreft. Dan maar een zeikwijf.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:11 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
En dan stuur je die ander gewoon maar weg ? dat is toch buiten alle proporties.
Jij snapt precies hoe het moet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, omdat hij een professioneel sporter is die, naar zijn zeggen, jaren alles opzij heeft gezet om op dit toernooi te vlammen. En dan is het eindelijk zover en gaat die gekke dwerg een avondje zuipen. Een totaal gebrek aan zelfdiscipline.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:13 schreef Beach het volgende:
[..]
Jij snapt precies hoe het moet.
Mail je bevindingen naar het NOC hoe sporters zich dienen te gedragen.
Die hansworst moet wel met een hele goede verklaring komen. Maar meneer Hendriks heeft zijn zin, iedereen kent hem nu...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:13 schreef superniger het volgende:
Nog steeds geen reactie van Maurits Hendriks?
Welke regel?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:13 schreef Greys het volgende:
kennelijk lak had aan de regels van dorp niet verlaten
Honderdtwaalf topics geleden kwam een pdfje voorbij met oa die regel. Kan het ook gedroomd hebben, maar volgens mij zag ik het toch echtquote:
TeamNL wilt liever 3x brons met sporters die volop trainen dan 1x goud en 3x zilver met sporters die ontspannen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:16 schreef Smoofie het volgende:
Genoeg sporters die beter presteren door afleiding te zoeken. Constant onder stress met trainen enz kan ook juist mentaal uitputtend zijn.
en die regel is ?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Honderdtwaalf topics geleden kwam een pdfje voorbij met oa die regel. Kan het ook gedroomd hebben, maar volgens mij zag ik het toch echt
Of misschien werkt dat voor elke sporter anders. Ik zou zeggen dat 10 dagen onder spanning niet bevordelijk is voor je prestatie..quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet. Als je een prestatie moet leveren ga je niet relaxen. Dan bouw je richting het leveren van die prestatie. En het lijkt me dat je dan met een nachtje tanken en niet slapen juist een hypotheek neemt op die prestatie.
Dat is dit lid:quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Honderdtwaalf topics geleden kwam een pdfje voorbij met oa die regel. Kan het ook gedroomd hebben, maar volgens mij zag ik het toch echt
Maar 'verblijven' is m.i. wat anders dan het dorp niet mogen verlaten. Anders slaat het lid daarvoor werkelijk nergens op:quote:De Topsporter verblijft - met inachtneming van het gestelde in artikel 16 lid 1 -
tot het moment van de terugreis naar Nederland in het Olympisch dorp, tenzij
anders is overeengekomen met de Chef de Mission.
quote:NOC*NSF heeft een Awareness app laten ontwikkelen. De Topsporter wordt
verzocht deze Awareness app met gps zoveel als wenselijk, doch in ieder geval
als hij/zij buiten het Olympisch dorp is, aan te zetten.
Dan had ie vooraf al niet akkoord moeten gaan met de regels en lekker met de wedstrijden in de buurtgymzaal mee moeten doen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:16 schreef Smoofie het volgende:
Genoeg sporters die beter presteren door afleiding te zoeken. Constant onder stress met trainen enz kan ook juist mentaal uitputtend zijn.
George Best is bij hem aan het spoken...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:13 schreef superniger het volgende:
Nog steeds geen reactie van Maurits Hendriks?
Ik zei het al eens eerder ergens. Phelps is berucht om zijn gedrag. Maar he, 19x goud nu?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:17 schreef Collide het volgende:
[..]
TeamNL wilt liever 3x brons met sporters die volop trainen dan 1x goud en 3x zilver met sporters die ontspannen.
Nee hoor want er is geen plaats voor sporters die niet presterenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:17 schreef Collide het volgende:
[..]
TeamNL wilt liever 3x brons met sporters die volop trainen dan 1x goud en 3x zilver met sporters die ontspannen.
Denken dat de OS een soort van vakantie is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:17 schreef Collide het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |