abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164355560
ik denk dat ze, na dat coke schandaal, hebben afgesproken met hem, dat hij niks meer mag op dat gebied.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 08:53:15 #202
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_164355576
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 08:42 schreef Greys het volgende:
Sukkel. Eigen schuld. Niks te 'overdreven regeltjes'. Dan had ie niet mee moeten gaan als hij de regels niks vond en zijn plek aan een ander moeten laten.
Deelname aan de Olympische Spelen is zo'n beetje het ultieme dat je als turnatleet kunt bereiken. Dat zorgt ervoor dat de machtsverhoudingen tussen bond en atleet niet erg in evenwicht zijn. Het is nauwelijks een optie voor atleten om 'nee' te zeggen tegen regels.

De bovenstaande redenatie is dan ook wat makkelijk. Zoals gezegd, de regels moeten ook wel een beetje redelijk zijn. Zeker voor individuele sporters die alleen verantwoordelijk zijn voor hun eigen prestaties.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  FOK!Fotograaf dinsdag 9 augustus 2016 @ 08:55:11 #203
842 Zorro
Z
pi_164355600
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 08:42 schreef Greys het volgende:
Sukkel. Eigen schuld. Niks te 'overdreven regeltjes'. Dan had ie niet mee moeten gaan als hij de regels niks vond en zijn plek aan een ander moeten laten.
Zeker met zijn voorgeschiedenis is het niet gek dat die afspraken er waren. Als hij per se 'een biertje' had willen drinken had dat ook in het dorp gekund. Hier is wel meer gebeurd.
Interesseert me niet wat er is gebeurd. NOC zegt alcohol, dus daar reken ik ze op af. Iedereen die de NOC beschermt met "Er zal wel meer qaan de hand zijn" :')
Als dat zo is moeten ze het zeggen. Zeggen ze het niet, jammer dan, dan houd ik daar ook geen rekening mee en beoordeel ik ze op het wegsturen vanwege alcohol.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zorro op 09-08-2016 09:02:17 ]
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  FOK!Fotograaf dinsdag 9 augustus 2016 @ 08:56:54 #204
842 Zorro
Z
pi_164355618
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 08:53 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Deelname aan de Olympische Spelen is zo'n beetje het ultieme dat je als turnatleet kunt bereiken. Dat zorgt ervoor dat de machtsverhoudingen tussen bond en atleet niet erg in evenwicht zijn. Het is nauwelijks een optie voor atleten om 'nee' te zeggen tegen regels.

De bovenstaande redenatie is dan ook wat makkelijk. Zoals gezegd, de regels moeten ook wel een beetje redelijk zijn. Zeker voor individuele sporters die alleen verantwoordelijk zijn voor hun eigen prestaties.
Ik hoorde vanmorgen op Radio1 dat ze de regels hebben nagekeken. Het enige wat ze konden vinden was iets als "De sporter gedraagt zich zoals van een vertegenwoordiger van TeamNL kan worden verwacht" of iets in die geest. Ja, daar kun je natuurlijk van maken wat je wil.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2016 @ 08:56:56 #205
230491 Zith
pls tip
pi_164355621
Het ok vinden dat ex verslaafden weer gaan drinken :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_164355637
Een onbegrijpelijke beslissing, uiteindelijk is een sporter altijd zelf verantwoordelijk voor zijn prestatie, dit soort verhalen en ervaringen horen er voor de sporter nu eenmaal bij, dat maakt het extra spannend en interessant, dat je die jongen als hij betrapt en een flinke boete geeft, of een andere represaille is nog te begrijpen, maar zo maak je feitelijk iemand zijn leven kapot omdat je per se op je strepen moet gaan staan en ten overstaan van iedereen wilt laten zien dat niemand de regels zou mogen overtreden.
pi_164355640
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 08:56 schreef Zith het volgende:
Het ok vinden dat ex verslaafden weer gaan drinken :')
Hij is niet alcoholverslaafd geweest.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 08:58:13 #208
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_164355645
Wie zou de snitch zijn?
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 08:59:21 #209
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_164355652
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 08:58 schreef SonicVolcano het volgende:
Wie zou de snitch zijn?
Al die lui die wakker werden toen hij lallend terugkwam? :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_164355654
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 08:58 schreef Slaro het volgende:

[..]

:|W
pi_164355659
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 08:55 schreef Zorro het volgende:

[..]

Interesseert me niet wat er is gebeurd. NOC zegt alcohol, dus dat reken ik ze op af. Iedderren die de NOC beschermt met "Er zal wel meer qaan de hand zijn" :')
Als dat zo is moeten ze he te zeggen. Zeggen ze het niet, jammer dan, dan houd ik daar ook geen rekening mee en beoordeel ik ze op het wegsturen vanwege alcohol.
"tegen alle regels in" staat er ook. Dat is dan toch duidelijk...
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 09:05:16 #212
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_164355718
Als het alleen alcohol was, hadden ze dat dan niet achter de schermen met een waarschuwing kunnen afdoen? Ik keur het niet goed hoor. Maar ik vind het vrij extreem. Zeker gezien het feit dat hij pas 9 dagen later weer moest turnen.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 09:06:59 #213
163650 Greys
pi_164355735
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 08:57 schreef Slaro het volgende:
Een onbegrijpelijke beslissing, uiteindelijk is een sporter altijd zelf verantwoordelijk voor zijn prestatie, dit soort verhalen en ervaringen horen er voor de sporter nu eenmaal bij, dat maakt het extra spannend en interessant, dat je die jongen als hij betrapt en een flinke boete geeft, of een andere represaille is nog te begrijpen, maar zo maak je feitelijk iemand zijn leven kapot omdat je per se op je strepen moet gaan staan en ten overstaan van iedereen wilt laten zien dat niemand de regels zou mogen overtreden.
Ze maken zijn leven kapot? Dan had hij de regels niet moeten accepteren en thuis moeten blijven. Hij maakt zijn eigen leven kapot.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 09:07:20 #214
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_164355738
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 03:03 schreef maan_man het volgende:

[..]

Als de NOC het met de mantel der liefde had bedekt, dan hadden de kindjes er niks van geweten.
De kindjes? Net alsof heel Nederland 1 gezin is en Yuri de papa en die zwemmer de mama _O-
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 09:07:51 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164355744
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 09:00 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

"tegen alle regels in" staat er ook. Dat is dan toch duidelijk...
Nu lijkt het alsof hij naar huis gestuurd wordt omdat hij het olympisch dorp verlaten heeft en alcohol genuttigd heeft en te laat terug kwam.

Dat klinkt an sich gewoon als een absurde en kinderachtige reactie van het NOC.
Als je één biertje drinkt heb je ook alcohol genuttigd, en dat je dan "te laat" thuiskomt zal vrij weinig uitmaken.

Als hij rondom dronken het halve olympisch dorp heeft wakkergelald dan is dit besluit al wat logischer, maar zoals ze het nu brengen komt het vooral over als een machtsgeil mannetje dat namens het NOC met levens mag spelen als ware het schaakstukken op een bord.
Je kunt iemand niet naar huis sturen omdat hij zich alleen maar niet aan jouw regeltjes houdt, terwijl hij daar verder niemand mee schaadt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 09:08:05 #216
163650 Greys
pi_164355748
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 08:55 schreef Zorro het volgende:

[..]

Interesseert me niet wat er is gebeurd. NOC zegt alcohol, dus daar reken ik ze op af. Iedereen die de NOC beschermt met "Er zal wel meer qaan de hand zijn" :')
Als dat zo is moeten ze het zeggen. Zeggen ze het niet, jammer dan, dan houd ik daar ook geen rekening mee en beoordeel ik ze op het wegsturen vanwege alcohol.
En alcohol buiten het dorp was tegen de regels. Dat wist ie. Punt. Het NOC hoeft helemaal niet beschermd te worden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_164355752
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 03:18 schreef maan_man het volgende:
Die Hendriks is een narcistisch mannetje die een beetje te veel in zich zelf gelooft. Hij weet zo genaamd wat goed is voor de sporters. Maar de meeste sporters hebben al heel wat bereikt voor Hendriks op hun pad kwam. Hij mag niet drinken, zij mag niet dat, hij moet een andere coach. Met dat laatste heeft het NOC de carrière van schermer verwijlen ook bijna om zeep geholpen.
Het is de KNGU. Hendriks heeft alleen de dankbare taak dat te communiceren.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 09:09:37 #218
163650 Greys
pi_164355767
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 09:07 schreef Leandra het volgende:

Je kunt iemand niet naar huis sturen omdat hij zich alleen maar niet aan jouw regeltjes houdt, terwijl hij daar verder niemand mee schaadt.
Dat kan prima. En hij schaadt sowieso de naam en reputatie van TeamNL.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_164355771
Ik vind het niet zo'n gekke regel. Je zit daar met een hele ploeg en je probeert het verblijf en de sfeer in dienst te stellen van prestaties. Dan wil je niet dat sommige sporters alvast feestjes gaan vieren terwijl hun echte prestatie nog moet komen, dat helpt de anderen zeker niet. Ik denk dan ook niet dat er veel aanmerkingen of protest is geweest toen die regel werd aangekondigd.

Dan is er weer een type persoonlijkheid die vind dat de regels niet voor hem gelden en dat hij niet solidair hoeft te zijn met zijn collega sporters, en zelfs niet hoeft te wachten tot hij zijn sportieve doel bereikt heeft. Als je het er lekker van wil nemen in Rio moet je zelf een hotel boeken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 09:10:29 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164355774
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 09:08 schreef Greys het volgende:

[..]

En alcohol buiten het dorp was tegen de regels. Dat wist ie. Punt. Het NOC hoeft helemaal niet beschermd te worden.
Sorry hoor, maar zou je het werkelijk normaal vinden iemand naar huis te sturen omdat hij buiten het dorp alcohol heeft gedronken? Ook één biertje dus?
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2016 @ 09:11:20 #221
230491 Zith
pls tip
pi_164355788
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 08:58 schreef Slaro het volgende:

[..]

.

Gelukkig weet jij hoe het werkt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_164355790
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 07:52 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Kom maar op met die bronnen, ik geloof er niks van. :)

[..]

Volkomen speculatief.
De ‘3e helft’

De negatieve kant van alcohol is dat het je kracht, uithoudingsvermogen, aërobe vermogen, hersteltijd, je vermogen om vet te verbranden, en zelfs je spiergroei kan verminderen. Alcohol heeft ook effect op je zenuwstelsel en je hersenen. Als je op de lange termijn veel alcohol drinkt kan dat ernstige achteruitgang van de werking van het centrale zenuwstelsel tot gevolg hebben. Maar ook op de korte termijn wordt de interactie tussen zenuwen en spieren verminderd. Ook neemt je spierkracht af.

Bij alcoholgebruikers is ontsteking van de spiercellen een veel voorkomende klacht. Over langere periodes kunnen sommige beschadigde cellen afsterven, wat zal resulteren in minder functionaliteit bij spiercontracties. Als je alcohol gedronken hebt, zul je ook meer spierpijn hebben na het sporten, en dus zul je een langere herstelperiode nodig hebben.

Tijdens deze zogenaamde ‘3e helft’ drinken atleten vaak meer dan ze denken. Ook op nationaal niveau is dit zeker niet uitzonderlijk. Met betrekking tot spierherstel is het bekend dat het na inspanning wenselijk is eiwitten in te nemen. Eiwitten zijn namelijk een essentiële bouwstof voor spieren. De spiereiwitsynthese na inspanning is dan ook een veelgebruikte maat voor het herstel na inspanning. Een groep voedingswetenschappers uit o.a. Australië en Canada heeft nu onderzocht wat het effect is van het innemen van alcohol op de spiereiwitsynthese na inspanning.

Onderzoek

Aan de studie van Parr en collega’s namen 8 mannelijke recreatieve atleten deel. Zij voerden 3 keer een gestandaardiseerde training uit die bestond uit een kracht-, een duur- en een sprintonderdeel. De voeding die de atleten na de training kregen was verschillend. Eenmaal kregen de atleten 2 keer 25 gram eiwitten. Eenmaal kregen ze 1,5 gram zuivere alcohol per kilogram lichaamsgewicht, aangevuld met een hoeveelheid koolhydraten om evenveel energie binnen te krijgen als bij de inname van eiwitten. Tenslotte kregen ze eenzelfde hoeveelheid alcohol in combinatie met de eiwitten. De hoeveelheid alcohol kwam overeen met ongeveer 12 standaardglazen drank. De atleten kregen 2 uur na de training tevens een standaardmaaltijd die 1,5 gram koolhydraten per kilogram lichaamsgewicht bevatte. Na de training is op meerdere tijdstippen bloed afgenomen. Daarnaast zijn 2 en 8 uur na de training spierbiopten genomen uit een bovenbeenspier (m. vastus lateralis).

Uit een analyse van het afgenomen bloed blijkt dat er door de alcohol slechts iets minder eiwitten zijn opgenomen. Uit de spierbiopten blijkt echter dat de ingenomen alcohol de spiereiwitsynthese aanzienlijk onderdrukt. De alcohol in combinatie met de koolhydraten leidde tot 37% minder synthese en de alcohol met eiwitten tot 18% minder synthese, dan na het innemen van alleen eiwitten.

Conclusie

De studie van Parr en collega’s laat heel duidelijk zien dat veel alcohol na inspanning een slechte keuze is. Ook als de alcoholinname gepaard gaat met een voedselinname die wat eiwitten en koolhydraten betreft aan de richtlijnen voldoet, onderdrukt de alcoholconsumptie de spiereiwitsynthese aanzienlijk.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 09:11:41 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164355793
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 09:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat kan prima. En hij schaadt sowieso de naam en reputatie van TeamNL.
Hoe schaadt hij "sowieso" de naam en reputatie van TeamNL?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_164355798
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 09:08 schreef Greys het volgende:

[..]

140 rijden op de snelweg is dat ook, dat betekent nog niet dat ik dan voor het leven mijn rijbewijs kwijt moet raken. Iets met proportie.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 09:12:43 #225
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_164355812
Zouden ze Schippers naar huis sturen als ze een wijntje gedronken had?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')