Deelname aan de Olympische Spelen is zo'n beetje het ultieme dat je als turnatleet kunt bereiken. Dat zorgt ervoor dat de machtsverhoudingen tussen bond en atleet niet erg in evenwicht zijn. Het is nauwelijks een optie voor atleten om 'nee' te zeggen tegen regels.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 08:42 schreef Greys het volgende:
Sukkel. Eigen schuld. Niks te 'overdreven regeltjes'. Dan had ie niet mee moeten gaan als hij de regels niks vond en zijn plek aan een ander moeten laten.
Interesseert me niet wat er is gebeurd. NOC zegt alcohol, dus daar reken ik ze op af. Iedereen die de NOC beschermt met "Er zal wel meer qaan de hand zijn"quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 08:42 schreef Greys het volgende:
Sukkel. Eigen schuld. Niks te 'overdreven regeltjes'. Dan had ie niet mee moeten gaan als hij de regels niks vond en zijn plek aan een ander moeten laten.
Zeker met zijn voorgeschiedenis is het niet gek dat die afspraken er waren. Als hij per se 'een biertje' had willen drinken had dat ook in het dorp gekund. Hier is wel meer gebeurd.
Ik hoorde vanmorgen op Radio1 dat ze de regels hebben nagekeken. Het enige wat ze konden vinden was iets als "De sporter gedraagt zich zoals van een vertegenwoordiger van TeamNL kan worden verwacht" of iets in die geest. Ja, daar kun je natuurlijk van maken wat je wil.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 08:53 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Deelname aan de Olympische Spelen is zo'n beetje het ultieme dat je als turnatleet kunt bereiken. Dat zorgt ervoor dat de machtsverhoudingen tussen bond en atleet niet erg in evenwicht zijn. Het is nauwelijks een optie voor atleten om 'nee' te zeggen tegen regels.
De bovenstaande redenatie is dan ook wat makkelijk. Zoals gezegd, de regels moeten ook wel een beetje redelijk zijn. Zeker voor individuele sporters die alleen verantwoordelijk zijn voor hun eigen prestaties.
Hij is niet alcoholverslaafd geweest.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 08:56 schreef Zith het volgende:
Het ok vinden dat ex verslaafden weer gaan drinken
Al die lui die wakker werden toen hij lallend terugkwam?quote:
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 08:58 schreef Slaro het volgende:
[..]
Hij is niet alcoholverslaafd geweest.
"tegen alle regels in" staat er ook. Dat is dan toch duidelijk...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 08:55 schreef Zorro het volgende:
[..]
Interesseert me niet wat er is gebeurd. NOC zegt alcohol, dus dat reken ik ze op af. Iedderren die de NOC beschermt met "Er zal wel meer qaan de hand zijn"
Als dat zo is moeten ze he te zeggen. Zeggen ze het niet, jammer dan, dan houd ik daar ook geen rekening mee en beoordeel ik ze op het wegsturen vanwege alcohol.
Ze maken zijn leven kapot? Dan had hij de regels niet moeten accepteren en thuis moeten blijven. Hij maakt zijn eigen leven kapot.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 08:57 schreef Slaro het volgende:
Een onbegrijpelijke beslissing, uiteindelijk is een sporter altijd zelf verantwoordelijk voor zijn prestatie, dit soort verhalen en ervaringen horen er voor de sporter nu eenmaal bij, dat maakt het extra spannend en interessant, dat je die jongen als hij betrapt en een flinke boete geeft, of een andere represaille is nog te begrijpen, maar zo maak je feitelijk iemand zijn leven kapot omdat je per se op je strepen moet gaan staan en ten overstaan van iedereen wilt laten zien dat niemand de regels zou mogen overtreden.
De kindjes? Net alsof heel Nederland 1 gezin is en Yuri de papa en die zwemmer de mamaquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 03:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als de NOC het met de mantel der liefde had bedekt, dan hadden de kindjes er niks van geweten.
Nu lijkt het alsof hij naar huis gestuurd wordt omdat hij het olympisch dorp verlaten heeft en alcohol genuttigd heeft en te laat terug kwam.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:00 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
"tegen alle regels in" staat er ook. Dat is dan toch duidelijk...
En alcohol buiten het dorp was tegen de regels. Dat wist ie. Punt. Het NOC hoeft helemaal niet beschermd te worden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 08:55 schreef Zorro het volgende:
[..]
Interesseert me niet wat er is gebeurd. NOC zegt alcohol, dus daar reken ik ze op af. Iedereen die de NOC beschermt met "Er zal wel meer qaan de hand zijn"
Als dat zo is moeten ze het zeggen. Zeggen ze het niet, jammer dan, dan houd ik daar ook geen rekening mee en beoordeel ik ze op het wegsturen vanwege alcohol.
Het is de KNGU. Hendriks heeft alleen de dankbare taak dat te communiceren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 03:18 schreef maan_man het volgende:
Die Hendriks is een narcistisch mannetje die een beetje te veel in zich zelf gelooft. Hij weet zo genaamd wat goed is voor de sporters. Maar de meeste sporters hebben al heel wat bereikt voor Hendriks op hun pad kwam. Hij mag niet drinken, zij mag niet dat, hij moet een andere coach. Met dat laatste heeft het NOC de carrière van schermer verwijlen ook bijna om zeep geholpen.
Dat kan prima. En hij schaadt sowieso de naam en reputatie van TeamNL.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:07 schreef Leandra het volgende:
Je kunt iemand niet naar huis sturen omdat hij zich alleen maar niet aan jouw regeltjes houdt, terwijl hij daar verder niemand mee schaadt.
Sorry hoor, maar zou je het werkelijk normaal vinden iemand naar huis te sturen omdat hij buiten het dorp alcohol heeft gedronken? Ook één biertje dus?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:08 schreef Greys het volgende:
[..]
En alcohol buiten het dorp was tegen de regels. Dat wist ie. Punt. Het NOC hoeft helemaal niet beschermd te worden.
.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 08:58 schreef Slaro het volgende:
[..]
Hij is niet alcoholverslaafd geweest.
De ‘3e helft’quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 07:52 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Kom maar op met die bronnen, ik geloof er niks van.
[..]
Volkomen speculatief.
140 rijden op de snelweg is dat ook, dat betekent nog niet dat ik dan voor het leven mijn rijbewijs kwijt moet raken. Iets met proportie.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:08 schreef Greys het volgende:
[..]
En alcohol buiten het dorp was tegen de regels. Dat wist ie. Punt. Het NOC hoeft helemaal niet beschermd te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |