abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164326677
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens deze totale onlogica zou er dan allang geen mens meer op de fillipijnen wonen als elke drugsverslaafde er 10 zou vermoorden. :')
Dat is helemaal niet wat ik zeg. Het ging om een voorbeeld die was aangeven in dit topic (een paar pagina's terug).
pi_164326691
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:21 schreef Elzies het volgende:
Ik weet het, het lijkt dubbelop maar na zoveel decennia ellende moeten we gewoon toegeven dat the war on drugs niet valt te winnen.
Datzelfde kan gezegd worden over geld dat we al decennia met bakken tegelijk aan Afrika geven.

Daar moet het roer ook om.

:{
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_164326725
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:41 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet wat ik zeg. Het ging om een voorbeeld die was aangeven in dit topic (een paar pagina's terug).
Dat is exact wat je in die post zegt en dan zeggen dat we maar terug moeten lezen om jou logica wel te kunnen begrijpen is voor mij niet gebruikelijk is een discussie. . _O-
pi_164326734
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is exact wat je in die post zegt en dan zeggen dat we maar terug moeten lezen om jou logica wel te kunnen begrijpen is voor mij niet gebruikelijk is een discussie. . _O-
Nee, het was een reactie op een voorbeeld die paar pagina's terug is gegeven.
pi_164326796
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:19 schreef KoosVogels het volgende:
De oorzaak achter alle ellende is hoogstwaarschijnlijk gelegen in armoede.
Waarom ben je er dan zo een fervent voorstander van om half Afrika hierheen te halen en hoe gaat dat onze welvaart niet in totale armoe storten?
pi_164326889
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

Waarom ben je er dan zo een fervent voorstander van om half Afrika hierheen te halen en hoe gaat dat onze welvaart niet in totale armoe storten?
Dus jij denkt dat ik 500 miljoen mensen hierheen wil halen?

Misschien eens kappen met voor anderen invullen van hun standpunt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164326906
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat ik 500 miljoen mensen hierheen wil halen?

Misschien eens kappen met voor anderen invullen van hun standpunt.
Nouja je hebt in elk geval geen enkel probleem met de huidige miljoenen die binnenkomen in de EU. Volkomen illegaal.
pi_164326954
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:51 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nouja je hebt in elk geval geen enkel probleem met de huidige miljoenen die binnenkomen in de EU. Volkomen illegaal.
En ook dat is grote onzin. Ik ben juist blij dat de instroom van vluchtelingen fors is teruggebracht. Dat is ook de reden dat ik de Turkije-deal verdedig, ondanks dat die overeenkomst niet bepaald de schoonheidsprijs verdient.

Nogmaals, misschien eens kappen met het voor anderen invullen van hun standpunt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 8 augustus 2016 @ 13:11:34 #159
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_164327349
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 07:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Sinds wanneer bestaat er enige rechtsgang in de Filipijnen dan?
Dus misschien tijd om daar wat aan te doen?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 8 augustus 2016 @ 13:15:52 #160
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_164327468
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 07:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Daar denkt de bevolking ter plaatse heel anders over.
Het is moreel dubieus dat een bevolking kan kiezen om zonder proces mensen te laten vermoorden.

quote:
Maar ik vermoed dat jij nog nooit in de Filipijnen bent geweest, laat staan er hebt gewoond zoals ik.
Klopt. Ik ben daar nog nooit geweest. Ik woon slechts in Thailand en kom regelmatig in Cambodia, Laos en Vietnam, Indonesie. Ik snap best dat de Filipijnen heftiger is maar laten we niet doen alsof het niet ook normaal kan. Deze regio zit vol met redelijke voorbeelden. Zelfs Indonesie (die drugssmokkelaars ondanks internationale druk gewoon verhangt) doet het wat dat betreft beter.

Of je ergens hebt gewoond is overigens niet een maatstaf om ergens een moreel oordeel over te kunnen vellen. Moord is fout, waar ook ter wereld en wat hier wordt beschreven is gewoon moord plain and simple.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 8 augustus 2016 @ 15:17:03 #161
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_164330846
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind dat toch net iets te makkelijk. De Filipijnen zal ongetwijfeld een puinzooi zijn, daar twijfel ik geen moment aan. Maar waarom zou het zonder proces vermoorden van 'criminelen' de enige oplossing zijn?. In topics over Duterte wordt dat valse dilemma vaak voorgeschoteld: het is ofwel dit of je land laten beheersen door drugsgeweld. Dat lijkt mij echter onzin. De oorzaak achter alle ellende is hoogstwaarschijnlijk gelegen in armoede. Kijk of je daar iets aan kunt doen, in plaats van dat je straatarme sloebers om zeep helpt omdat ze uit pure wanhoop crimineel worden.

Zelfs in de Middeleeuwen waren wij beschaafder dan die Duterte. Dat ze die smerige klootzak ophangen aan de hoogste boom.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Op de lange termijn is armoedebestrijding, corruptiebestrijding en inzetten op economische ontwikkeling hetgene wat gewoon het beste werkt.

Echter hoe haal je daar de huidige puinzooi mee weg? Hoe kan je met een op dit moment tot op het bot corrupte rechterlijke kliek, politiemacht e.d. de huidige bendes opruimen en criminelen aanpakken? Zoals ik al zei, vergeet niet dat we het hier over een land hebben waarin de Ampatuan familie gewoon zo goed als wegkwam met de https://en.wikipedia.org/wiki/Maguindanao_massacre

Vergeet ook niet waar Duterte vandaan komt. Mindanao. Waar de NPA een guerilla strijd vecht tegen het Filipijnse leger in centraal Mindanao. Waar de MILF dit ook doet in noordwest Mindanao en het zuiden. Waar regelmatig bomaanslagen, kidnappings en dergelijke plaatsvinden. Waar elk deelgebied / provincie door een andere clan wordt geregeerd. Waar de centrale overheid vrij weinig tot geen gezag heeft. Waar Davao ook een ZEER onveilige stad was met complete anarchie en vele moorden. Hoe ga je dat aanpakken als je de regering niet achter je hebt? Als het leger de strijd in stand houdt omdat ze zo hun budget en grootte in stand houden? Als je nul onafhankelijke rechtspraak hebt en jij in feite de sherrif van jouw gebied bent, want tien kilometer verderop is weer een andere warlord de baas. Waar ook nog eens drugsbendes, pooiers en de sexindustrie hun 'acitiveiten' ontplooien. Hoe ga je gegeven die omstandigheiden een veilige stad creeëren? Vertel het mij maar Koos.

Nogmaals: vraag je eens af waarom de man zo populair was in Davao. Onder zijn bewind is de stad economisch gezien er zeer op vooruit gegaan, hij heeft alle shit die op Mindanao plaatsvindt buiten weten te houden (bestand met de terroristen / guerilla's) en hij heeft een einde gemaakt aan de anarchie. Daarnaast was hij één van de weinige politici die daadwerkelijk wat DEED in plaats van zijn zakken te vullen en de criminelen te helpen. Ja, op naar onze maatstaven zeer dubieuze wijzen. Maar niks doen zou in de situatie waarin Mindanao verkeert nog tot veel meer slachtoffers hebben geleid.

Ik weet niet hoe zijn beleid op nationale schaal gaat werken. Een hellend vlak ligt natuurlijk gigantisch op de loer, net als het uit de weg ruimen van critici op zijn beleid. Tegelijkertijd is de situatie op bepaalde delen van de Filipijnen (Cebu, Manilla en Luzon, Mindanao) zo troosteloos dat er op de korte termijn geen enkele verbetering valt te behalen en er net zo goed talloze onschuldige slachtoffers jaarlijks vallen.
  maandag 8 augustus 2016 @ 15:20:35 #162
396550 Richestorags
pi_164330950
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:11 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dus misschien tijd om daar wat aan te doen?
Helemaal mee eens. Maar voordat je daar resultaten hebt geboekt ben je zeker vijfentwintig jaar verder. Daar heb je de huidige puinzooi niet mee opgeruimd. Vergeet ook niet dat een van de problemen van de Filipijnen is dat het land decentraal wordt bestuurd, de overheid in Manilla heeft lang niet overal de macht, zeker op Mindanao hebben ze zo goed als niks te zeggen.

Lees mijn post boven. Vraag jezelf eens af hoe hij de situatie in Davao had moeten oplossen toen hij burgemeester werd. Lees je maar eens in over de situatie op Mindanao.
pi_164332092
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:21 schreef Elzies het volgende:
Toch liever voorstander van legaliseren. Zolang de vraag blijft bestaan is het een druppel op de gloeiende plaat. Al die weggegooide biljoenen aan geld sinds the war on drugs is begonnen met zoveel dodelijke slachtoffers.

Stop dat geld dan in een goede internationale (preventieve en behandelbare) gezondheidszorg, waar je daadwerkelijk werkt aan een goede verslavingszorg. In betere, ongesneden en geregistreerde drugs zodat de gebruiker ook daadwerkelijk weet wat het aan stoffen binnenkrijgt. Dan is het kiezen tussen twee kwaden.

Ik weet het, het lijkt dubbelop maar na zoveel decennia ellende moeten we gewoon toegeven dat the war on drugs niet valt te winnen.
De oorlog tegen drugs zoals deze president hem voorstelt lijkt me tamelijk goedkoop; gewoon elke persoon met de lichtste verdenking zonder nader onderzoek of een proces een kogel door de kop jagen.

Of je in zo'n land wil wonen is een tweede.
  maandag 8 augustus 2016 @ 16:03:06 #164
19194 Oversight
◢◤
pi_164332311
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:56 schreef Kaas- het volgende:

[..]

De oorlog tegen drugs zoals deze president hem voorstelt lijkt me tamelijk goedkoop; gewoon elke persoon met de lichtste verdenking zonder nader onderzoek of een proces een kogel door de kop jagen.

:{w Het is gewoon een slim plan, en het werkt.
◢◤
pi_164332401
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:03 schreef Oversight het volgende:

[..]

:{w Het is gewoon een slim plan, en het werkt.
Zeker. Ik twijfel er ook niet aan dat als je alle 17 miljoen Nederlanders zomaar doodschiet, dat ook wij geen criminelen meer hebben. Effectief is het allemaal wel.
  maandag 8 augustus 2016 @ 16:08:23 #166
19194 Oversight
◢◤
pi_164332448
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:06 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zeker. Ik twijfel er ook niet aan dat als je alle 17 miljoen Nederlanders zomaar doodschiet, dat ook wij geen criminelen meer hebben. Effectief is het allemaal wel.
^O^ beginnen met de "voetbalsupporters" , dan is de rest gewaarschuwd.
◢◤
pi_164333599
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:08 schreef Oversight het volgende:

[..]

^O^ beginnen met de "voetbalsupporters" , dan is de rest gewaarschuwd.
Fokkers die overal te pas en onpas icoontjes bij plaatsen zullen spoedig volgen.

Niet te vergeten ieder fokker die wel eens een policolor opmerking in de optiek van de grootste malloten hier gemaakt hebben, die moeten gewoon gevierendeeld worden en op het dorpsplein ten toon gesteld worden dat het een voorbeeld voor velen mag zijn.

Wat zouden we moeten doen met mensen die dyslectisch zijn, hun handen amputeren dat ze hier niet meer zulke onzin plaatsen, enz......

:') :') :') :') :') :') :') :') :')
  maandag 8 augustus 2016 @ 16:43:56 #168
19194 Oversight
◢◤
pi_164333652
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Fokkers die overal te pas en onpas icoontjes bij plaatsen zullen spoedig volgen.

Niet te vergeten ieder fokker die wel eens een policolor opmerking in de optiek van de grootste malloten hier gemaakt hebben, die moeten gewoon gevierendeeld worden en op het dorpsplein ten toon gesteld worden dat het een voorbeeld voor velen mag zijn.

Wat zouden we moeten doen met mensen die dyslectisch zijn, hun handen amputeren dat ze hier niet meer zulke onzin plaatsen, enz......

:') :') :') :') :') :') :') :') :')
:{w Eerst de achterlijke usernames, dat scheelt al een boel denk ik.
◢◤
  maandag 8 augustus 2016 @ 16:47:11 #169
396550 Richestorags
pi_164333785
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:06 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Tsja, dat is natuurlijk niet de situatie. Maar vertel eens, hoe zou jij in een land als de Filipijnen criminelen veroordeeld krijgen denk je? Denk je dat het überhaupt mogelijk is?
pi_164334041
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Tsja, dat is natuurlijk niet de situatie. Maar vertel eens, hoe zou jij in een land als de Filipijnen criminelen veroordeeld krijgen denk je? Denk je dat het überhaupt mogelijk is?
Ik heb alleen een beetje rondgehangen op de mooie witte stranden van de Fillipijnen en weet verder niets van het land, behalve dat het een pauperbedoeling is, dus een uitgebreid beleidsvoorstel dat rekenschap geeft aan de situatie van het land kan ik niet geven. Ik weet alleen zeker dat mijn plannen niet zouden omvatten dat ik elke ambtenaar een vrijbrief geef om elke persoon van wie je ook maar de lichtste verdenking hebt dat die persoon slecht is naar het hiernamaals te schieten, zonder onderzoek of proces. Lekker makkelijk wel; je mag je buurman niet, dus schiet je hem dood en zeg je dat je vermoedde dat hij in drugs handelde. We leven toch niet in de middeleeuwen man. IS is hiermee vergeleken een rechtsstaat.
  maandag 8 augustus 2016 @ 17:24:59 #171
19194 Oversight
◢◤
pi_164335149
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 16:53 schreef Kaas- het volgende:
We leven toch niet in de middeleeuwen man. IS is hiermee vergeleken een rechtsstaat.
:@ Bush mag het toch ook ?

◢◤
pi_164335597
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 11:36 schreef Woestijnvos het volgende:
Wat een held die president. Binnen de vijf jaar is de Filipijnen criminaliteit vrij als hij zo blijft voort werken.
Moet die wel zichzelf ook van kant maken of tegen die tijd dood zijn, want hij is de grootste schurk van allemaal.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 00:51:41 #173
19194 Oversight
◢◤
pi_164351402
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:40 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Moet die wel zichzelf ook van kant maken of tegen die tijd dood zijn, want hij is de grootste schurk van allemaal.
:{w Er moet iemand zijn om de harde besluiten te nemen.
◢◤
pi_164355736
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:56 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Stel dat deze president daadwerkelijk succes boekt en de drugcriminaliteit in zijn land weet uit te roeien. Dan los je het probleem in de omringende landen niet op. Bovendien is de toekomst onzeker wanneer zo'n president aftreed. Dan komt het probleem weer terug.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 20:25:28 #175
19194 Oversight
◢◤
pi_164373897
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 09:07 schreef Elzies het volgende:

[..]

Stel dat deze president daadwerkelijk succes boekt en de drugcriminaliteit in zijn land weet uit te roeien. Dan los je het probleem in de omringende landen niet op. Bovendien is de toekomst onzeker wanneer zo'n president aftreed. Dan komt het probleem weer terug.
:') Het probleem in omringende landen lijkt me geen probleem, daar heb je grenzen voor.

:D En wie weet zet zijn opvolger wel de stap om dikke vrouwen met grote boodschappentassen ook vogelvrij te verklaren, het kan er ook nog beter op worden dus.
◢◤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')