Oh ja nee. Ik ben inderdaad de walgelijke hier.quote:Op zondag 7 augustus 2016 15:14 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ah goshi. Deze man is gekozen omdat hij zijn eigen stad heeft omgetoverd van iets wat meer leek op de beerput van de hel tot een fatsoenlijke stad waar je als normale burger niets te vrezen hebt. Daarom is deze man uiteindelijk verkozen tot president.
Dat jij liever hebt dat 't hele land in brand staat en criminelen de macht op straat hebben zolang er maar niet per ongeluk een onschuldige de pijp uit gaat is zo walgelijk.
Niet erg handig, aangezien moord strafbaar is. Maar heb jij ook morele bezwaren dan?quote:Op zaterdag 6 augustus 2016 13:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarom is het ook moreel probleemloos om die ene gezonde slapende in de wachtkamer van het ziekenhuis van zijn organen te beroven om 10 mensen te redden.
Samen even dutje doen in het ziekenhuis, Bensel?
Je bent niet goed wijs als je het ok vind dat mensen zonder proces geexecuteerd wordenquote:Op zondag 7 augustus 2016 23:05 schreef Oversight het volgende:
[..]Jah, stel je voor, mensen die iets tegen drugsoverlast doen, hoe durven ze...
quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je bent niet goed wijs als je het ok vind dat mensen zonder proces geexecuteerd worden
Ik hoef die drugscartels helemaal niks te vertellen.quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:47 schreef Oversight het volgende:
[..]Vertel dat tegen de drugscartels.
quote:Op zondag 7 augustus 2016 23:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik hoef die drugscartels helemaal niks te vertellen.
hoe mensen denken dat alles er precies zo aan toe zou moeten gaan zoals in het westen. Wij hebben immers alle waarheid in pacht en de perfecte manier van leven, volgt ons voorbeeld gij minderwaardige inboorling.quote:
Ja. Namelijk dat iemand doden zonder rechtsgang moord is en dat moord verwerpelijk is.quote:Op zondag 7 augustus 2016 20:58 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Niet erg handig, aangezien moord strafbaar is. Maar heb jij ook morele bezwaren dan?
quote:Op maandag 8 augustus 2016 05:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja. Namelijk dat iemand doden zonder rechtsgang moord is en dat moord verwerpelijk is.
Dood gaan door (te veel) drugs te nemen is je eigen risico en je eigen schuld.quote:Op maandag 8 augustus 2016 05:37 schreef Oversight het volgende:
[..]Geldt dat ook voor de mensen die doodgaan door drugs?
quote:Op maandag 8 augustus 2016 05:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dood gaan door (te veel) drugs te nemen is je eigen risico en je eigen schuld.
Die kan je opsplitsen in 3 groepenquote:Op maandag 8 augustus 2016 05:40 schreef Oversight het volgende:
[..]En de slachtoffers van de drugscartels ?
quote:Op maandag 8 augustus 2016 05:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Die kan je opsplitsen in 3 groepen
1. Mensen die er voor kiezen om het gevaarlijke spelletje te spelen als dealer of als tandwiel in een organisatie. Kan ik geen meelij mee hebben. Je weet dat er een beroepsrisico aan vast zit.
2. Mensen die drugs gebruiken. Kan ik meelij mee hebben. Dit zijn mensen die door de structuur verslaafd zijn geraakt of zelfs gemaakt. Maar je draagt wel deels de verantwoordelijkheid. Je weet dat je koopt van en jezelf inmengt met gevaarlijke mensen. Maar je mag ook deze mensen legaal doodschieten volgens El Presidente. Belachelijk. Deze mensen verdienen hulp, geen kogels.
3. Onschuldigen die gewoon in the wrong place at the wrong time zijn en door een verdwaalde kogel worden geraakt, of net iets te veel zagen toen ze per ongeluk het steegje in keken. Je kent het wel. Deze mensen verdienen een betere buurt door hardhandig misdadigers op te pakken en te verwerken in het systeem.
Dat is iets wat deze president volgens mij prima kan bewerkstelligen. Een strenger systeem met laagdrempeligere veroordelingen, maar wel op basis van bewijs. Als er maar een proces is en niet door politieagenten te vertellen dat ze iedereen die maar een beetje vuil naar ze kijken kapotgeschoten mag worden.
Zou kunnen. Het lijkt mij dat al deze mensen gerechtigheid verdienen. Niet een dooie onschuldige pappa.quote:Op maandag 8 augustus 2016 05:49 schreef Oversight het volgende:
[..]Je vergeet wat groepen, de kinderen in de productie, de sexslaven die geforceerd drugs krijgen, en zo nog een stuk of wat.
quote:Op maandag 8 augustus 2016 05:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zou kunnen. Het lijkt mij dat al deze mensen gerechtigheid verdienen. Niet een dooie onschuldige pappa.
Gerechtigheid is via een proces straffen uitdelen. Niet via doodseskaders.quote:
Sinds wanneer bestaat er enige rechtsgang in de Filipijnen dan?quote:Op maandag 8 augustus 2016 05:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja. Namelijk dat iemand doden zonder rechtsgang moord is en dat moord verwerpelijk is.
Daar denkt de bevolking ter plaatse heel anders over. Maar ik vermoed dat jij nog nooit in de Filipijnen bent geweest, laat staan er hebt gewoond zoals ik.quote:Op maandag 8 augustus 2016 06:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Gerechtigheid is via een proces straffen uitdelen. Niet via doodseskaders.
Ik vind dat toch net iets te makkelijk. De Filipijnen zal ongetwijfeld een puinzooi zijn, daar twijfel ik geen moment aan. Maar waarom zou het zonder proces vermoorden van 'criminelen' de enige oplossing zijn?. In topics over Duterte wordt dat valse dilemma vaak voorgeschoteld: het is ofwel dit of je land laten beheersen door drugsgeweld. Dat lijkt mij echter onzin. De oorzaak achter alle ellende is hoogstwaarschijnlijk gelegen in armoede. Kijk of je daar iets aan kunt doen, in plaats van dat je straatarme sloebers om zeep helpt omdat ze uit pure wanhoop crimineel worden.quote:Op maandag 8 augustus 2016 07:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daar denkt de bevolking ter plaatse heel anders over. Maar ik vermoed dat jij nog nooit in de Filipijnen bent geweest, laat staan er hebt gewoond zoals ik.
Maar als je diegene niet dood, dan kies je er doelbewust voor om die tien andere de dood als cadeau te geven.quote:Op maandag 8 augustus 2016 05:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Volgens deze totale onlogica zou er dan allang geen mens meer op de fillipijnen wonen als elke drugsverslaafde er 10 zou vermoorden.quote:Op maandag 8 augustus 2016 12:34 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Maar als je diegene niet dood, dan kies je er doelbewust voor om die tien andere de dood als cadeau te geven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |