abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 september 2016 @ 19:58:35 #126
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165088759
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet. Je zou i.i.g. moeten afwegen wat een groter risico is: dat extremistische organisaties onze democratische rechtsstaat aantasten, of dat de overheid dat zou doen door zo'n verbodsregeling te misbruiken. Ik denk zelf dat het eerste risico van die beiden groter is.

En het is ook wel iets te toevallig dat precies D66 en GL tegen stemden, en niet bijv. de SGP die normaal juist zozeer waken voor staatkundige principes.
Je schetst hier wel een beetje een vals dilemma. Alsof organisaties die onze rechtsstaat aan willen tasten niet zijn aan te pakken zonder de vrijheid van vereniging geweld aan te doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_165088775
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet. Je zou i.i.g. moeten afwegen wat een groter risico is: dat extremistische organisaties onze democratische rechtsstaat aantasten, of dat de overheid dat zou doen door zo'n verbodsregeling te misbruiken. Ik denk zelf dat het eerste risico van die beiden groter is.
Is het risico echter ook zo groot dat er allerlei symboolwetgeving voor moet komen?
quote:
En het is ook wel iets te toevallig dat precies D66 en GL tegen stemden, en niet bijv. de SGP die normaal juist zozeer waken voor staatkundige principes.
De SGP heeft het niet zo op moslims, dus zo toevallig is dat niet :P.
pi_165088821
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je schetst hier wel een beetje een vals dilemma. Alsof organisaties die onze rechtsstaat aan willen tasten niet zijn aan te pakken zonder de vrijheid van vereniging geweld aan te doen.
Inderdaad. En volgens mij moet je ook gewoon een clubje op kunnen richten die van Nederland een fascistische dictatuur wil maken. Gezellig samen met je matties snode plannen maken om Nederland en de wereld over te nemen. Echter als je dat in de praktijk probeert te brengen, is het snel einde oefening.
  zondag 4 september 2016 @ 20:02:56 #129
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165088886
quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2016 20:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Inderdaad. En volgens mij moet je ook gewoon een clubje op kunnen richten die van Nederland een fascistische dictatuur wil maken. Gezellig samen met je matties snode plannen maken om Nederland en de wereld over te nemen. Echter als je dat in de praktijk probeert te brengen, is het snel einde oefening.
Stel dat jij en ik dat zouden willen, en de Vereniging Fascistisch Nederland oprichten. En na grondige bestudering van ons pamflet besluit iemand om onze Vereniging te verbieden. Mogen we dan ook niet meer whatsappen over ons Grote Plan?

Nee, ik denk dat de oplossing, zo die bestaat, echt ergens anders ligt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_165088932
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 20:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Stel dat jij en ik dat zouden willen, en de Vereniging Fascistisch Nederland oprichten. En na grondige bestudering van ons pamflet besluit iemand om onze Vereniging te verbieden. Mogen we dan ook niet meer whatsappen over ons Grote Plan?

Nee, ik denk dat de oplossing, zo die bestaat, echt ergens anders ligt.
Het gaat ook om financiering.

Ik woon in Duitsland en hier bestaat sinds WO-II de "Grondwetbescherming", een instituut dat stichtingen die de staatsinrichting omver willen werpen kan verbieden. En dat treft de laatste jaren vooral islamitische stichtingen.

Natuurlijk kun je ondergronds gaan, maar het voorkomt dat de moskee om de hoek de opbrengsten van de braderie in jihad-indoctrinatie kan steken.
pi_165089538
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 20:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Het gaat ook om financiering.

Ik woon in Duitsland en hier bestaat sinds WO-II de "Grondwetbescherming", een instituut dat stichtingen die de staatsinrichting omver willen werpen kan verbieden. En dat treft de laatste jaren vooral islamitische stichtingen.

Natuurlijk kun je ondergronds gaan, maar het voorkomt dat de moskee om de hoek de opbrengsten van de braderie in jihad-indoctrinatie kan steken.
Dat laatste is ook als het verboden is bijna niet te controleren. Komt toch wel erg over als symboolpolitiek wat mij betreft.
pi_165089630
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 20:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat laatste is ook als het verboden is bijna niet te controleren. Komt toch wel erg over als symboolpolitiek wat mij betreft.
Soms kan het erg nuttig zijn als de overheid op het juiste moment een symbool zet.

Bedenk trouwens ook maar eens wat er voor signaal vanuit gaat, ook naar gematigde moslims, als de conclusie van een parlementair debat is dat fundamentalistische jihad-stichtingen gewoon legaal moeten blijven.
pi_165097489
quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2016 19:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vind het een lastige hoor. Het makkelijker maken om stichtingen te verbieden die een doel hebben wat de overheid op dat moment niet zo welgevallig is nogal een keuze.

Idd. De stichting van Wilders heeft ook een aantal doelen die wettelijk verboden zijn. Moeten we die stichting dan ook maar verbieden?
pi_165143396
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom tegengestemd is hebben de posters boven al wel uitgelegd.

Nee, dat hebben ze niet gedaan. Die linkse partijen zijn voor sharia; jij kan dat niet meer ontkennen.
pi_165143404
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:42 schreef Hexagon het volgende:
Wat was die "laster" dan?
Lekker dommertje spelen? Jou schat ik toch hoger in.
  woensdag 7 september 2016 @ 01:01:32 #136
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_165143405
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 01:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nee, dat hebben ze niet gedaan. Die linkse partijen zijn voor sharia; jij kan dat niet meer ontkennen.
Waarom zijn linkse partijen dan niet met een verbod op alcohol en vrije seks gekomen?
pi_165143417
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 01:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nee, dat hebben ze niet gedaan.
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2016 22:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De stemmingen die je aanhaalt gaan over de vraag of de wetgever ervoor kan zorgen dat de sharia geen rol meer speelt in bijvoorbeeld familiezaken. Bij dergelijke kwesties wordt vaak bemiddeld. Als partijen er voor kiezen om dat te doen aan de hand van de sharia zijn ze daar volledig vrij in. Wil je dat verbieden dan zul je bemiddeling of arbitrage volledig moeten schrappen. En dat lijkt me niet echt in verhouding staan tot elkaar.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 22:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het zou ook niet eens kunnen. Als ik er voor kies om ome Joop te laten bemiddelen in een conflict tussen mij en tante Sjaan, dan is er niemand die me tegenhoudt. Hooguit wordt ome Joop tegengehouden als hij lijfstraffen wil gaan uitdelen, of andere illegaliteiten.
pi_165143426
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:38 schreef Hexagon het volgende:
Dus als een PVV' er de vlag uithangt voor Erdogan zou hij van jou mogen blijven?
Hahahaha, niet erg waarschijnlijk dat zoiets gaat gebeuren, maar van mij mag hij blijven (zolang hij gene infiltrant is dan).
pi_165143429
quote:
Die linkse partijen zijn voor sharia; jij kan dat niet meer ontkennen.
Niet echt, de enige vorm waarin sharia wat autoriteit heeft is bij mediation als 2 partijen islamitisch zijn en besluiten om afspraken te maken conform de sharia. Dat kun je niet voorkomen.
pi_165143442
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:42 schreef Hexagon het volgende:
Helemaal niet. Jouw favoriete politici zoals Wilders en Trump houden zich constant bezig met het demoniseren van grote groepen mensen zoals moslims, linkse politici, rechters, ambtenaren en media.
Je weet nog niet wat demoniseren is? Triest!
Maar wat je hierboven omschrijft is niets anders dan een waanidee.
quote:
Dat is volgens mij het hele idee achter die "linkse omroep" die maar weg moet. Er is ook PVV geluid op de omroep. Maar omdat er ook andere geluiden te horen zijn is het ineens "de linkse omroep". Een sort calimerostrategie met als doel de omroepen monddood te maken.
Je zit al zo lang op FOK te discussiëren met tegenstanders van "die linkse omroep" en dan heb je het nog steeds niet begrepen? Dat geloof ik niet.
pi_165143448
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2016 01:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet echt, de enige vorm waarin sharia wat autoriteit heeft is bij mediation als 2 partijen islamitisch zijn en besluiten om afspraken te maken conform de sharia. Dat kun je niet voorkomen.
Misschien moet je de moties nog maar eens lezen. :)
pi_165143454
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 01:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom zijn linkse partijen dan niet met een verbod op alcohol en vrije seks gekomen?
Ik had gedacht dat jij mij die vreemde schizofrene psychose van links kon uitleggen. :?
pi_165143460
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 01:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Misschien moet je de moties nog maar eens lezen. :)
quote:
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende, dat de sharia met enige regelmaat een rol speelt in
rechtszaken over echtscheidingen en andere aspecten van het
familierecht;
overwegende, dat de sharia strijdig is met de beginselen van de Nederlandse
democratische rechtsstaat;
overwegende, dat het openbare-ordebeginsel, zoals opgenomen in artikel
6 van Boek 10 van het Burgerlijk Wetboek (Internationaal privaatrecht)
onvoldoende bescherming hiertegen biedt;
verzoekt de regering deze wetgeving dusdanig te wijzigen dat de sharia in
Nederland niet kan worden toegepast,
en gaat over tot de orde van de dag.
En laat nu net met familierecht en echtscheidingszaken vaak bemiddeld worden a.d.h.v. mediation.
pi_165143509
quote:
9s.gif Op woensdag 7 september 2016 01:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

En laat nu net met familierecht en echtscheidingszaken vaak bemiddeld worden a.d.h.v. mediation.
Misschien moet je ALLE moties nog eens een keer lezen, incl de motie je citeert. |:(

En dan raar opkijken dat ik dit zei TEGEN Hexagon. :N
quote:

[..]

Zal ik je anders op weg helpen?

De regering is verzocht om de wetgeving dusdanig te wijzigen dat de sharia in Nederland niet kan worden toegepast. Alle politieke partijen hadden dus de kans om op de meest extreme punten van de sharia (en dat kan zelfs met 1 zin) te laten zien dat ze daar niet achter staan. En dat hebben ze dus niet gedaan! De 4 linkse partijen willen dus zelfs in rechtszaken over echtscheidingen de sharia 0,0% in de weg zitten. WTF??? |:( |:( |:(

Doet mij denken aan Hillary die als feminist geld aanneemt van een land waar vrouwen niet eens normaal mogen rijden in een auto. |:( |:( |:(

[ Bericht 29% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 07-09-2016 01:22:08 ]
pi_165143540
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 01:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Misschien moet je ALLE moties nog eens een keer lezen, incl de motie je citeert. |:(
In de motie die ik citeer wordt gepleit om sharia te verbieden in familie en echtscheidingszaken.
quote:
constaterende, dat de sharia met enige regelmaat een rol speelt in
rechtszaken over echtscheidingen en andere aspecten van het
familierecht;
Leuk, maar dan heb je het niet over vonnissen, maar over afspraken die worden vastgelegd. Er gaan bijvoorbeeld een moslim en moslima uit elkaar, die willen goede afspraken maken over de verdeling van hun boedel bijvoorbeeld en besluiten om iemand te benaderen die hen daarbij helpt. Ze willen allebei dat de afspraken vorm worden gegeven conform de sharia.

Wat is daar precies op tegen, en hoe moet men dat precies tegengaan?
pi_165143583
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2016 01:19 schreef Xa1pt het volgende:
Leuk, maar dan heb je het niet over vonnissen, maar over afspraken die worden vastgelegd. Er gaan bijvoorbeeld een moslim en moslima uit elkaar, die willen goede afspraken maken over de verdeling van hun boedel bijvoorbeeld en besluiten om iemand te benaderen die hen daarbij helpt. Ze willen allebei dat de afspraken vorm worden gegeven conform de sharia.
Dit is groen licht voor de moslim om over zijn vrouw heen te lopen, conform de sharia, en dat nota bene namens de (rechts)staat. Dit is pas een gevaar voor de rechtsstaat itt wat die idioten over PVV beweren.
pi_165143593
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 01:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
De regering is verzocht om de wetgeving dusdanig te wijzigen dat de sharia in Nederland niet kan worden toegepast.
Ja, maar dat kan dus niet. Dan zul je mensen moeten verbieden om onderling afspraken met elkaar te maken.

quote:
Alle politieke partijen hadden dus de kans om op de meest extreme punten van de sharia (en dat kan zelfs met 1 zin) te laten zien dat ze daar niet achter staan. En dat hebben ze dus niet gedaan! De 4 linkse partijen willen dus zelfs in rechtszaken over echtscheidingen de sharia 0,0% in de weg zitten. WTF??? |:( |:( |:(
Ze willen mensen de vrijheid geven om er geen rechter aan te pas te laten komen maar onderling afspraken met elkaar te maken. Dat soort afspraken zijn niet bindend en zodra die indruisen tegen de wet (bijvoorbeeld om iemands handen af te hakken), dan is zo'n afspraak al helemaal niet geldig.

De wet erkent dat soort afspraken niet, maar het verbiedt het eveneens niet.
pi_165143598
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2016 01:19 schreef Xa1pt het volgende:
Wat is daar precies op tegen, en hoe moet men dat precies tegengaan?
Wat is erop tegen dat het recht zo uitgehold wordt en de gelijke rechten voor vrouwen zo weer worden afgenomen? *Cartman stem aan* Goh wat is daar op tegen? Even denken....

Hoe tegen te gaan, door gewoon met zijn alle voor die motie te stemmen om mee te beginnen!
Maarja, stemvee van links nietwaar?
pi_165143603
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 01:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dit is groen licht voor de moslim om over zijn vrouw heen te lopen, conform de sharia, en dat nota bene namens de (rechts)staat.
Nee, de rechtstaat erkent namelijk dat soort afspraken niet. Het is alleen een afspraak tussen 2 partijen.
pi_165143604
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 01:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wat is erop tegen dat het recht zo uitgehold wordt en de gelijke rechten voor vrouwen zo weer worden afgenomen?
Het heeft niets met het rechtssysteem te maken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')