Als D66 voor de sharia was zou ze radicalisering juist toe moeten juichenquote:Op donderdag 1 september 2016 18:58 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je 3 links bevestigen nog steeds het stereotype beeld van de wereldvreemde D66'er. Ook wordt er alleen gesproken over radicalisering en niet over sharia. Dus heb je je punt niet gemaakt gezien ik om een D66er of GLer vroeg die problemen met de sharia heeft.
Ze ontdoen zich eerder van rechtsconservatieve figuren die de partij gebruiken voor andere doeleinden.quote:Op donderdag 1 september 2016 23:23 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
GroenLinks ook RechtsConservatief?
NWS / GroenLinks-raadslid Gorinchem uit fractie om steun aan Erdogan
Laten we het netjes houden okequote:Op donderdag 1 september 2016 22:35 schreef Donnis het volgende:
[..]
Koekje van eigen deeg, argumenten dringen toch niet door jouw botte kop heen. Dat zag ik al na je eerste post.
Klinkt wel erg stasi.quote:Op donderdag 1 september 2016 23:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze ontdoen zich eerder van rechtsconservatieve figuren die de partij gebruiken voor andere doeleinden.
Merk er alleen zo enorm weinig van in de praktijk.quote:Op donderdag 1 september 2016 23:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als D66 voor de sharia was zou ze radicalisering juist toe moeten juichen
Daarbij is D66
-Voor alcoholgebruik
-Voor vrije seks
-Tegen de doodstraf
-Voor vrijheid van meningsuiting
Dus weinig sharia aan die partij te ontdekken
En als D66 tegen de sharia was, zou D66 wat meer achter/naast de PVV staan.quote:Op donderdag 1 september 2016 23:34 schreef Hexagon het volgende:
Je ontwijkt de vragen en stelling (en maakt valse beschuldigingen).quote:Op donderdag 1 september 2016 23:32 schreef Hexagon het volgende:
Tja, jij loopt hier te dwepen met politici die demoniseren naar het een lieve lust is maar anderen verwijt je dat dan weer. Dat is met meerder maten meten.
quote:Omdat de publieke omroepen tegenstanders aan het woord laten moeten ze maar weg.
Ik noem niet alles laster, maar ik noem het wel laster wat de media (& politici) over Pim Fortuyn hebben gezegd.quote:Je kan alles wel als laster benoemen. Ik moet de eerste rechtszaak van Wilders tegen de media nog niet.
Er is een CDA'er die er geen problemen mee heeft wanneer tweederde voor is.quote:Op zondag 7 augustus 2016 11:14 schreef Hexagon het volgende:
Noem eens een D66'er of Groenlinkser die graag sharia ideeen wil invoeren?
Waarom stemde D66 dan tegen die 2 moties?quote:Op donderdag 1 september 2016 23:34 schreef Hexagon het volgende:
Als? Als ze tegen waren, hadden ze ook net als PVV voor gestemd!quote:Op donderdag 1 september 2016 23:34 schreef Hexagon het volgende:
Integendeel dus!quote:Op donderdag 1 september 2016 23:34 schreef Hexagon het volgende:
Dus weinig sharia aan die partij te ontdekken
quote:Op zaterdag 3 september 2016 18:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
En toen in 2014 waren D66'ers (net als GL'ers) tegen het verbieden van organisaties die de democratie en de rechtsstaat omver willen werpen.
https://www.tweedekamer.n(...)15002&did=2014D30294
En toen in 2015 weer. D66ers en GLers waren tegen een verbod op groeperingen met doelstellingen die in strijd zijn met de democratische rechtsorde.
https://www.tweedekamer.n(...)13359&did=2015D26777
[..]
Waarom stemde D66 dan tegen die 2 moties?
Is de vraag wat linkse lui eigenlijk met de sharia hebben.quote:Op zaterdag 3 september 2016 18:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Maar in 2012 werd er al gestemd over het niet toepassen van de sharia in Nederland.
https://www.tweedekamer.n(...)02853&did=2012D06345
Conclusie D66 en GL is voor sharia!
[..]
Als? Als ze tegen waren, hadden ze ook net als PVV voor gestemd!
[..]
Integendeel dus!
Als ze tegen waren, hadden ze óók in 2011 gestemd voor uitbanning van de sharia uit ons rechtssysteem:
https://www.tweedekamer.n(...)19011&did=2011D47355
https://nl.wikipedia.org/wiki/Shariaquote:Op zaterdag 3 september 2016 18:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Is de vraag wat linkse lui eigenlijk met de sharia hebben.
De stemmingen die je aanhaalt gaan over de vraag of de wetgever ervoor kan zorgen dat de sharia geen rol meer speelt in bijvoorbeeld familiezaken. Bij dergelijke kwesties wordt vaak bemiddeld. Als partijen er voor kiezen om dat te doen aan de hand van de sharia zijn ze daar volledig vrij in. Wil je dat verbieden dan zul je bemiddeling of arbitrage volledig moeten schrappen. En dat lijkt me niet echt in verhouding staan tot elkaar.quote:Op zaterdag 3 september 2016 18:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Het zou ook niet eens kunnen. Als ik er voor kies om ome Joop te laten bemiddelen in een conflict tussen mij en tante Sjaan, dan is er niemand die me tegenhoudt. Hooguit wordt ome Joop tegengehouden als hij lijfstraffen wil gaan uitdelen, of andere illegaliteiten.quote:Op zaterdag 3 september 2016 22:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De stemmingen die je aanhaalt gaan over de vraag of de wetgever ervoor kan zorgen dat de sharia geen rol meer speelt in bijvoorbeeld familiezaken. Bij dergelijke kwesties wordt vaak bemiddeld. Als partijen er voor kiezen om dat te doen aan de hand van de sharia zijn ze daar volledig vrij in. Wil je dat verbieden dan zul je bemiddeling of arbitrage volledig moeten schrappen. En dat lijkt me niet echt in verhouding staan tot elkaar.
Te gek voor woorden dat je dat nog uit moet leggen. Progressieven hebben altijd vol bewondering naar de islamitische cultuur en andere exotische culturen gekeken. Daarom hebben we nu zoveel problemen. Niks werd ze in de weg gelegd om hun eigen cultuur te behouden. Het werd/wordt zelfs gestimuleerd.quote:Op zaterdag 3 september 2016 18:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
quote:Op zaterdag 3 september 2016 19:13 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
In 2011 werd er gestemd voor uitbanning van de sharia uit ons rechtssysteem:
In 2012 werd er gestemd over het niet toepassen van de sharia in Nederland:
In 2014 werd er gestemd over het verbieden van organisaties die de democratie en de rechtsstaat omver willen werpen.
https://www.tweedekamer.n(...)15002&did=2014D30294
In 2015 werd er gestemd over een verbod op groeperingen met doelstellingen die in strijd zijn met de democratische rechtsorde.
https://www.tweedekamer.n(...)13359&did=2015D26777
SP, GroenLinks, D66 en PvdD stemden dan iedere keer weer tegen.
Mijn vraag is wat linkse lui eigenlijk met de sharia hebben. Op FOK beweert men immers tegen sharia te zijn, zie POL / Wat hebben rechtsconservatieve lui eigenlijk tegen de sharia?
En wat vinden de FOKkers die op deze linkse pro-shariapartijen hebben gestemd daarvan?
quote:Op zaterdag 3 september 2016 18:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Maar in 2012 werd er al gestemd over het niet toepassen van de sharia in Nederland.
Nou ja, het is terecht als je als partij niet wil meewerken aan moties die specifiek gericht zijn om één bepaalde religie of specifieke stichtingen het leven zuur te maken. Dat past niet in de rechtsstaat; de politiek moet religieneutrale regels maken en de rechter moet die in concrete gevallen toepassen.quote:Op zondag 4 september 2016 14:56 schreef keste010 het volgende:
[..]Het "you're either with us or against us" neemt wel lachwekkende vormen aan..
Over welke motie heb jij het nu?quote:Op zondag 4 september 2016 15:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, het is terecht als je als partij niet wil meewerken aan moties die specifiek gericht zijn om één bepaalde religie of specifieke stichtingen het leven zuur te maken. Dat past niet in de rechtsstaat; de politiek moet religieneutrale regels maken en de rechter moet die in concrete gevallen toepassen.
Maar die laatste motie voldoet daar wél aan. D66 en GL & co. laten zich daar wel kennen. Okee, uit de motie blijkt al wel dat het in eerste instantie om bepaalde islamitische stichtingen te doen is. Maar als het nou eenmaal vooral bepaalde islamitische stichtingen zijn die de democratische rechtsorde omver willen werpen, dan moet je daar toch niet van wegkijken uit angst om anders als xenofoob te worden bestempeld?
Nou ja, gelukkig stemde de PvdA wél voor en is de motie aangenomen.
Heb gezien waar je op doelde. Inmiddels mijn reactie aangepast.quote:
Logisch, want een aantal zaken waarvoor werd gestemd kan helemaal niet. Het is sowieso al belachelijk dat daarvoor gestemd wordt. Alsof je gaat stemmen om het 365 dagen per jaar 30 graden te laten zijn.quote:Op zondag 4 september 2016 14:48 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Helaas gesloten: POL / Wat hebben linkse lui eigenlijk met de sharia?
[..]
Dus als een PVV' er de vlag uithangt voor Erdogan zou hij van jou mogen blijven?quote:Op zaterdag 3 september 2016 17:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Klinkt wel erg stasi.
D66 sprong zelfs in de Bres voor Powned en WNLquote:Merk er alleen zo enorm weinig van in de praktijk.
Nee, aangezien de PVV ook allerlei sharia achtig beleid wil. Met een ander naampje dan.quote:En als D66 tegen de sharia was, zou D66 wat meer achter/naast de PVV staan.
Helemaal niet. Jouw favoriete politici zoals Wilders en Trump houden zich constant bezig met het demoniseren van grote groepen mensen zoals moslims, linkse politici, rechters, ambtenaren en media.quote:Op zaterdag 3 september 2016 17:44 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je ontwijkt de vragen en stelling (en maakt valse beschuldigingen).
Dat is volgens mij het hele idee achter die "linkse omroep" die maar weg moet. Er is ook PVV geluid op de omroep. Maar omdat er ook andere geluiden te horen zijn is het ineens "de linkse omroep". Een sort calimerostrategie met als doel de omroepen monddood te maken.quote:
Nu verzin je volgens mij maar wat.
Wat was die "laster" dan?quote:Ik noem niet alles laster, maar ik noem het wel laster wat de media (& politici) over Pim Fortuyn hebben gezegd.
Waarom tegengestemd is hebben de posters boven al wel uitgelegd.quote:Op zaterdag 3 september 2016 18:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Als? Als ze tegen waren, hadden ze ook net als PVV voor gestemd!
[..]
Integendeel dus!
Als ze tegen waren, hadden ze óók in 2011 gestemd voor uitbanning van de sharia uit ons rechtssysteem:
Vind het een lastige hoor. Het makkelijker maken om stichtingen te verbieden die een doel hebben wat de overheid op dat moment niet zo welgevallig is nogal een keuze.quote:Op zondag 4 september 2016 15:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, het is terecht als je als partij niet wil meewerken aan moties die specifiek gericht zijn om één bepaalde religie of specifieke stichtingen het leven zuur te maken. Dat past niet in de rechtsstaat; de politiek moet religieneutrale regels maken en de rechter moet die in concrete gevallen toepassen.
Maar die laatste motie voldoet daar wél aan. D66 en GL & co. laten zich daar wel kennen. Okee, uit de motie blijkt al wel dat het in eerste instantie om bepaalde islamitische stichtingen te doen is. Maar als het nou eenmaal vooral bepaalde islamitische stichtingen zijn die de democratische rechtsorde omver willen werpen, dan moet je daar toch niet van wegkijken uit angst om anders als xenofoob te worden bestempeld?
Nou ja, gelukkig stemde de PvdA wél voor en is de motie aangenomen.
Zo simpel is het niet. Je zou i.i.g. moeten afwegen wat een groter risico is: dat extremistische organisaties onze democratische rechtsstaat aantasten, of dat de overheid dat zou doen door zo'n verbodsregeling te misbruiken. Ik denk zelf dat het eerste risico van die beiden groter is.quote:Op zondag 4 september 2016 19:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vind het een lastige hoor. Het makkelijker maken om stichtingen te verbieden die een doel hebben wat de overheid op dat moment niet zo welgevallig is nogal een keuze.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |