Wat grappig! Die van het boek? Hoe heb ik dit echt gemist, ik kijk áltijd shownieuws en boulevardquote:Op maandag 7 november 2016 22:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Haar moeder is een zus van Holleeder.
Ja, die van het boek.quote:Op maandag 7 november 2016 22:31 schreef Meke het volgende:
[..]
Wat grappig! Die van het boek? Hoe heb ik dit echt gemist, ik kijk áltijd shownieuws en boulevardOf mag men het er niet over hebben ofzo?
Thanks! Dat heb ik dus ook volkomen gemistquote:
Dit is de juiste link:quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:03 schreef Windhapper het volgende:
Dat de Aarde zoals wij die bij topografie leerde kennen 1 grote leugen is:
www.thetruesizeof.com
Toen ik daarachter kwam ben ik toch even behoorlijk van de kaart geweest.
quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:03 schreef Windhapper het volgende:
www.thetruesizeof.com
Nou ja 'één grote leugen'... Je bedoelt dat de verhoudingen op de klassieke kaarten niet echt kloppen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:03 schreef Windhapper het volgende:
www.thetruesizeof.com
platte kaarten kloppen sowieso nietquote:Op dinsdag 8 november 2016 08:00 schreef Biancavia het volgende:
Hier kun je het ook mooi zien:
[ afbeelding ]
En het is ook leuk om het eens vanuit een ander perspectief te bekijken:
[ afbeelding ]
Ja, dat is het punt. Bijvoorbeeld Groenland is in elk geval niet zo achterlijk groot als op de 'klassieke' kaart te zien is.quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
platte kaarten kloppen sowieso niet
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 4 november 2016 10:12 schreef Operc het volgende:
Dat "ermahgerd" een verbastering van "oh my god" moet voorstellen en niet het geluid van Samson die Gert in de rede valt.
De Mercator projectie is niet de beste projectie voor het tonen van de omvang van de landen. Maar daar is het ook niet voor ontworpen. Het was oorspronkelijk bedoeld als een duidelijke kaart om topografie te onderwijzen in klaslokalen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:03 schreef Windhapper het volgende:
www.thetruesizeof.com
Ik wist dat wel. Had dat nog onthouden uit de tijd van TMF dat zij een nichtje is van WH. Moest wel even opzoeken hoe dit precies liep, maar zij is dus een dochter van Astrid Holleeder en Jaap Witzenhausen. Laatstgenoemde was bedrijfsleider van een seksclub in Amsterdam welke (officieus) van Cor van Hout was. Van Hout had dan weer een relatie met Sonja Holleeder, een andere zus.quote:Op maandag 7 november 2016 22:31 schreef Meke het volgende:
[..]
Wat grappig! Die van het boek? Hoe heb ik dit echt gemist, ik kijk áltijd shownieuws en boulevardOf mag men het er niet over hebben ofzo?
Zijn allemaal Germaanse talen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:35 schreef Beathoven het volgende:
Dat de oude Engelse taal en het Fries veel overeenkomsten hebben.
Mijn Overgrootoma sprak geen Engels, maar Fries met de ingekwartierde Engelse soldaten uit noord Engeland, en gek genoeg begrepen ze elkaar redelijk. Heb haar zelf nooit gekend, maar dit is het verhaal in de familie.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:35 schreef Beathoven het volgende:
Dat de oude Engelse taal en het Fries veel overeenkomsten hebben.
Heb je niet opgelet bij aardrijkskunde op school, voorin de grote bosatlas staan de verschillende projecties gewoon hoor.quote:Op dinsdag 8 november 2016 01:03 schreef Windhapper het volgende:
www.thetruesizeof.com
De mercator projectie is vooral bedoeld voor de scheepvaart. Een koers op de kaart is ook de echte koers namelijk. Voor kleinere gebieden voldoet dat uitstekend maar juist voor hele grote gebieden als een complete oceaan krijg je dus die vreemde verhoudingen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 12:30 schreef Beathoven het volgende:
De Mercator projectie is niet de beste projectie voor het tonen van de omvang van de landen. Maar daar is het ook niet voor ontworpen. Het was oorspronkelijk bedoeld als een duidelijke kaart om topografie te onderwijzen in klaslokalen.
Van alle Germaanse talen heeft het Fries volgens onderzoek de meeste aansluiting met het oude Engels. Qua schrijfwijze en / of fonetisch zijn veel woorden gerateerd.quote:
quote:Op vrijdag 4 november 2016 10:12 schreef Operc het volgende:
Dat "ermahgerd" een verbastering van "oh my god" moet voorstellen en niet het geluid van Samson die Gert in de rede valt.
Pastor is Latijn voor herder.quote:Op zaterdag 12 november 2016 04:29 schreef Beathoven het volgende:
Dat pastor in het spaans (ook) herder betekent. De pastoor is dus eigenlijk de schaapsherder van de kerk.
Ik bedacht me een tijdje geleden dat fierljeppen ook best veel lijkt op far leaping.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Van alle Germaanse talen heeft het Fries volgens onderzoek de meeste aansluiting met het oude Engels. Qua schrijfwijze en / of fonetisch zijn veel woorden gerateerd.
Buter brea en griine tsiis.
Butter bread and green cheese.
Daar zit
Boter, brood en groene kaas
Niet zo dichtbij
quote:Op vrijdag 18 november 2016 16:35 schreef De_Hertog het volgende:
Dat 'het bekende tango deuntje' helemaal niet instrumentaal is, maar uit een musical komt en dus van oorsprong ook zang heeft. Sterker nog, ik hoorde het liedje laatst voor het eerst met tekst en dacht dat het een parodie was op dat bekende deuntje, en dat werd gezongen 'It's called Hernando's, by the way'. Maar het blijkt Hernando's Hideaway te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |