Ik ben het deels met je eens, al vind ik je benadering van tweederangsburger een beetje overtrokken. Ik vind dat ze hun mening best mogen uiten, maar dan moeten ze ook tegen kritiek en andere meningen kunnen en dat lijkt niet het geval te zijn. Sterker nog, de BLM en Quincy hebben zelf genoeg tekenen van racisme laten zien.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 22:38 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Omdat een deel van de cultuur die toentertijd is ontstaan nu op bepaalde vlakken nog steeds in stand wordt gehouden (al is het grotendeels uit onwetendheid).
De primitieve reactie op 'ZP is racisme' is in feite het schoolvoorbeeld: de huidige generatie Surinamers en Antilianen mogen geen kritiek leveren (terzijde of deze kritiek terecht is of niet) want ze hebben het hier in Nederland veel beter dan hun 'broeders' in die 'apenlanden'.
Men vind kritiek uit die bevolkingsgroepen 'ondankbaar' en 'respectloos' en behandelen ze zo nog steeds als een tweederangsburger, een koloniale onderdaan. Want het zijn in feite Nederlandse staatsburgers die hun eigen maatschappij mogen bekritiseren.
Dat je de benadering van Quincy en consorten idioot vindt en je niet kan vinden in hun redenaties maakt je geen racist. Ze het recht willen ontnemen om die kritiek te uiten echter wel.
Daarom moet je de discussie ook niet laten kapen door die twee minderheden, maar het onderwerp bespreekbaar maken en zelf de spelregels bepalen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 23:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een normaal maatschappelijk debat met een uiteindelijk oerhollandse polderoplossing had kunnen worden, is verzandt in een kansloze (internet) discussie tussen 2 kleine, zeer van zichzelf gelijk overtuigde, kneuzenkermisjes.
agreedquote:Op vrijdag 29 juli 2016 23:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben het deels met je eens, al vind ik je benadering van tweederangsburger een beetje overtrokken. Ik vind dat ze hun mening best mogen uiten, maar dan moeten ze ook tegen kritiek en andere meningen kunnen en dat lijkt niet het geval te zijn. Sterker nog, de BLM en Quincy hebben zelf genoeg tekenen van racisme laten zien.
Hun benadering van het probleem zet andere mensen, die een normaal debat over onder andere zwarte piet willen hebben helemaal buitenspel. Wat jij dus ook al opnoemde, een ''zwarte'' wordt dan aangekeken op het feit dat een staatsmongool als Quincy allerlei onzin roept.
Wat een normaal maatschappelijk debat met een uiteindelijk oerhollandse polderoplossing had kunnen worden, is verzandt in een kansloze (internet) discussie tussen 2 kleine, zeer van zichzelf gelijk overtuigde, kneuzenkermisjes.
Je poneert 'De primitieve reactie' als DE reactie terwijl er veel meer soorten reacties zijn. Ik zou ook graag meer debat/discussie willen zien zonder de extreme reacties van beide zijden. Lullig is alleen dat de anti-Pieten begonnen zijn met een extreme aanname en dan krijg je 1 + 1 = 2 de actie-reactie met dezelfde onzalige extremen. Online scoren 'extreme' standpunten. Niettemin zijn er genoeg (m.i. de overgrote meerderheid aan beide zijden) die eigenlijk (als men er al in geïnteresseerd is) een normale discussie willen waarbij geluisterd wordt naar ieders mening. Dat 'luisteren' is bij de extremen aan beide kanten nul punt nul.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 22:38 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Omdat een deel van de cultuur die toentertijd is ontstaan nu op bepaalde vlakken nog steeds in stand wordt gehouden (al is het grotendeels uit onwetendheid).
De primitieve reactie op 'ZP is racisme' is in feite het schoolvoorbeeld: de huidige generatie Surinamers en Antilianen mogen geen kritiek leveren (terzijde of deze kritiek terecht is of niet) want ze hebben het hier in Nederland veel beter dan hun 'broeders' in die 'apenlanden'.
Men vind kritiek uit die bevolkingsgroepen 'ondankbaar' en 'respectloos' en behandelen ze zo nog steeds als een tweederangsburger, een koloniale onderdaan. Want het zijn in feite Nederlandse staatsburgers die hun eigen maatschappij mogen bekritiseren.
Dat je de benadering van Quincy en consorten idioot vindt en je niet kan vinden in hun redenaties maakt je geen racist. Ze het recht willen ontnemen om die kritiek te uiten echter wel.
quote:Een hoogbejaarde man op een cruise door het Middellandse Zeegebied is deze week door een groep piraten gegijzeld. De piraten, vermoedelijk afkomstig uit Somalië, eisen naar verluidt een astronomisch bedrag aan losgeld. Het zou gaan om een man van Turkse afkomst, die in Nederland vooral als filantroop en liefhebber van de hippische sport te boek staat.Aangezien de Nederlandse regering de diplomatieke lijn aanhoudt dat er geen losgeld wordt betaald in geval van gijzelingen, en de man niet over de Nederlandse nationaliteit beschikt, lijkt het verzoek aan Nederland een vreemde keuze. De man maakt er echter al enige jaren een gewoonte van in Nederland te overwinteren en heeft hier veel vrienden.
quote:Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft aan ‘alles in het werk te stellen om een goede afloop van deze kwestie te bewerkstelligen.’ Zo is contact gelegd met Amerikaanse pantserkruisers in de omgeving, om hen te bewegen een kordon om het belegerde schip te leggen. De Amerikanen hebben echter te kennen gegeven al hun militaire capaciteit in de regio nodig te hebben voor een nieuw offensief tegen Al Quaeda, eind december. Wel heeft het Vaticaan zich, door middel van een satellietoproep van de paus, ingezet voor de vrijlating van de katholieke filantroop.
quote:Het is de eerste maal dat Somalische piraten zo ver buiten de grenzen van hun vaderland opereren. De piraten zijn opvallend gekleed, in zwarte maillots en met fel gekleurde petjes op. Ze maken volgens ooggetuigen een uiterst vrolijke indruk, in tegenstelling tot het zichtbaar nukkige slachtoffer, dat de tijd vooral lijkt te korten met lezen.
Ben je nou helemaal besodeknetterdquote:Op zaterdag 30 juli 2016 03:24 schreef Oversight het volgende:
[ afbeelding ]
Oude man gegijzeld door Somalische piraten
Filantroop in zwaar weer.
[..]
[..]
[..]met bron natuurlijk, zoiets kan zo weer gebeuren.
quote:Op zaterdag 30 juli 2016 03:34 schreef Peace99 het volgende:
[..]
Ben je nou helemaal besodeknetterd![]()
Zo meteen nemen jouw post hier nog als waar aan
quote:Op zaterdag 30 juli 2016 03:37 schreef Oversight het volgende:
[..]Ik verzin nooit iets, ik geef het alleen maar even door.
De kreet "zwart piet is racisme" is niet mijn mening, maar het extreem te noemen is ook een overstatement. De agressieve reacties van zogenaamde zp-fans is van een andere categorie , zeker niet uit dezelfde categorie . Ook de massale omvang ervan is niet dezelfdequote:Op zaterdag 30 juli 2016 01:21 schreef Montagui het volgende:
Lullig is alleen dat de anti-Pieten begonnen zijn met een extreme aanname en dan krijg je 1 + 1 = 2 de actie-reactie met dezelfde onzalige extremen.
de omvang maakt het nog niet extreem natuurlijkquote:Op zaterdag 30 juli 2016 10:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De kreet "zwart piet is racisme" is niet mijn mening, maar het extreem te noemen is ook een overstatement. De agressieve reacties van zogenaamde zp-fans is van een andere categorie , zeker niet uit dezelfde categorie . Ook de massale omvang ervan is zeker niet dezelfde
klopt ! Ik heb dat ook niet extreem genoemdquote:Op zaterdag 30 juli 2016 10:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
de omvang maakt het nog niet extreem natuurlijk de agressie eigenlijk ook niet
klopt deels... Het andere deel is dat mensen reageren vanuit intolerante gevoelens.quote:geeft alleen aan dat heel veel mensen heel veel om het feestje geven
klopt.quote:dan heb je meer nodig dan met lelijke tshirts tegen de schenen schoppen als je iets zou willen veranderen
tuurlijk welquote:Op zaterdag 30 juli 2016 10:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
klopt ! Ik heb dat ook niet extreem genoemd
PVV'ers zijn gewoon niet zo slimquote:[..]
klopt deels... Het andere deel is dat mensen reageren vanuit intolerante gevoelens.
Die zp-demo op het malieveld , georganiseerd door pvv-aanhangers, is een voorbeeld van intolerantie niet van agressie. Wel de agressie richting een donkere vrouw die zwaaide met onbekende vlag
. https://decorrespondent.n(...)at/40587668-70079528
[..]
klopt.
Omdat de primitieve reactie bewijst dat de koloniale instelling waar tegen de anti-racisten reageren nog steeds bestaat. Het is er namelijk een uiting van, terwijl er in de mildere reacties gedaan wordt alsof het niet bestaat.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 01:21 schreef Montagui het volgende:
Je poneert 'De primitieve reactie' als DE reactie terwijl er veel meer soorten reacties zijn. Ik zou ook graag meer debat/discussie willen zien zonder de extreme reacties van beide zijden. Lullig is alleen dat de anti-Pieten begonnen zijn met een extreme aanname en dan krijg je 1 + 1 = 2 de actie-reactie met dezelfde onzalige extremen. Online scoren 'extreme' standpunten. Niettemin zijn er genoeg (m.i. de overgrote meerderheid aan beide zijden) die eigenlijk (als men er al in geïnteresseerd is) een normale discussie willen waarbij geluisterd wordt naar ieders mening. Dat 'luisteren' is bij de extremen aan beide kanten nul punt nul.
De geschiedenisboeken in als een schande, daar mag ZP zijn werk doen.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 03:04 schreef Peace99 het volgende:
Onze eigen, lieve zwarte pietelimineren? DAT gaan we zeer zeker niet doen
![]()
ONZE Zwarte piet heeft hier zo zijn goede werk te doen![]()
![]()
Juist...we will never surrenderquote:Op zaterdag 30 juli 2016 03:04 schreef Peace99 het volgende:
Onze eigen, lieve zwarte pietelimineren? DAT gaan we zeer zeker niet doen
![]()
ONZE Zwarte piet heeft hier zo zijn goede werk te doen![]()
![]()
Niks mis mee om 'racisme in NL' aan de kaak te stellen en zichtbaar te maken. Maar misbruik daar dan niet een karakter uit een kinderfeest voor.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 14:44 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Omdat de primitieve reactie bewijst dat de koloniale instelling waar tegen de anti-racisten reageren nog steeds bestaat. Het is er namelijk een uiting van, terwijl er in de mildere reacties gedaan wordt alsof het niet bestaat.
Je legt de schuld wederom bij de anti-piet activisten. Hoewel ik de stelling 'Zwarte Piet is racisme' ook absurd vind (het is namelijk geen 'daad' maar een artefact en kan dus geen racisme an sich zijn)
kan je niet claimen dat zij daarmee vernieuwd racisme hebben 'uitgelokt'.
Inderdaad.quote:Op maandag 1 augustus 2016 23:42 schreef Montagui het volgende:
kan je niet claimen dat zij daarmee vernieuwd racisme hebben 'uitgelokt'.
Niks mis mee om 'racisme in NL' aan de kaak te stellen en zichtbaar te maken. Maar misbruik daar dan niet een karakter uit een kinderfeest voor.
Amen.quote:
Deze is tenminste wel eerlijk.quote:
Ja, zo krijgt ie precies wat hij wilquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:27 schreef sp3c het volgende:
jammer dat het zo enorm matig is allemaal
"problemen met mijn vrije vrolijke meningsuiting, pech voor jou vriend want je bent hier zelf komen wonen"
dit soort commentaar willen quincy en co juist graag zien want zonder die spastische reactie hadden ze geen werk ... schijnlijk heeft hij het zelf geshopped en bij iedere hit gaat zijn broekje naar beneden
Dit is wel goed, want niet racistisch.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:33 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik ben wel klaar met die softe Piet van ons. Als hij dan toch 'moet' veranderen, dan deze maar.
[ afbeelding ]
De huidige ook niet maar misschien is de Krampus meer geschikt voor tere zieltjes.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:34 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dit is wel goed, want niet racistisch.
Het ene jaar Sint zwart en de Pieten wit en het jaar erop Sint wit en Pieten zwart.. Dat zou ik wel een mooi compromis vinden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:35 schreef sp3c het volgende:
de huidige piet is ook niet racistisch, slaat nergens op
maar sommige vrinden van hem wel en die gun ik eigenlijk ook niets ... het is een moeilijke wereld
De huidige wel daarom is dit toch veel leuker. Beetje horror erbij.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:37 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
De huidige ook niet maar misschien is de Krampus meer geschikt voor tere zieltjes.
Denk dat je hiermee de hele discussie plat zou leggen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het ene jaar Sint zwart en de Pieten wit en het jaar erop Sint wit en Pieten zwart.. Dat zou ik wel een mooi compromis vinden.
laat mensen gewoon zelf kiezen, enige beste mooiste polderoplossing die er is voor dit 'probleem'quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het ene jaar Sint zwart en de Pieten wit en het jaar erop Sint wit en Pieten zwart.. Dat zou ik wel een mooi compromis vinden.
En ook superlolligquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:40 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Denk dat je hiermee de hele discussie plat zou leggen.
Wat heeft de VS hier mee te maken? Daar doen ze aan blackface en zo.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:39 schreef Baconbus het volgende:
[..]
De huidige wel daarom is dit toch veel leuker. Beetje horror erbij.
Kopieren toch alles uit de VS dus dan wordt dit onze Halloween.
Het verhaal is magie/voodoo. Voeg er een duivelse heks aan toe die Sint en Piet heeft vervloekt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
En ook superlolligAlleen het verhaal moet je nog ff rechtbreien, maar daar verzint vast iemand wat op. Net als met de kleurenpieten toen de boot door een regenboog voer.
Oke oke dan geen kruisbestuiving tussen continenten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:42 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Wat heeft de VS hier mee te maken? Daar doen ze aan blackface en zo.
Krampus is raszuiver Europees!
De Russische variant trek je wel denk ik.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:42 schreef sp3c het volgende:
een nikker die door de schoorsteen komt ok maar deze shit kan ik niet mee omgaan hoor
Doe maar niet. Dalijk waait dat Social Justice Warriors gedoe nog deze kant op.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:43 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Oke oke dan geen kruisbestuiving tussen continenten.
Of 'Maak Nederland weer groot'.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:50 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Doe maar niet. Dalijk waait dat Social Justice Warriors gedoe nog deze kant op.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:50 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Doe maar niet. Dalijk waait dat Social Justice Warriors gedoe nog deze kant op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
We bouwen een dijk en laten de Duitsers ervoor betalenquote:
De grote vraag is hoe doe je dat?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 23:32 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Daarom moet je de discussie ook niet laten kapen door die twee minderheden, maar het onderwerp bespreekbaar maken en zelf de spelregels bepalen.
*Jij vindt inderdaad dat ze hun mening mogen uiten, maar er leeft zeker een sentiment dat nog afkomstig is uit vroegere tijden. Voorbeelden zat hier op Fok!
Ook hier, wat dan? Wat moet die "anti" kant dan doen om gehoord te worden? Want ze hebben best wel valide punten hier en daar, net zoals de "pro" kant die heeft.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 10:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
de omvang maakt het nog niet extreem natuurlijk
de agressie eigenlijk ook niet, geeft alleen aan dat heel veel mensen heel veel om het feestje geven
dan heb je meer nodig dan met lelijke tshirts tegen de schenen schoppen als je iets zou willen veranderen
de anti kant moet gewoon normaal doen ... als je dan je zin niet krijgt dan is dat op een gegeven moment ook gewoon een keer wat het is want zoals het liedje al zegt 'you can't allways get what you want'quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Ook hier, wat dan? Wat moet die "anti" kant dan doen om gehoord te worden? Want ze hebben best wel valide punten hier en daar, net zoals de "pro" kant die heeft.
Een compromis lijkt verder weg dan ooit, beide extremere kanten hebben de vingers in de oren en niets is goed genoeg dan alles of niets.
Er weleens aan gedacht dat die reactie's reden zijn voor dat "werk"? Dat de hahaha zp, eindelijk eens een neger die werkt grollen tot ronduit racisme waarvoor zp wordt misbruikt reden zijn voor het ageren tegen zp?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:27 schreef sp3c het volgende:
jammer dat het zo enorm matig is allemaal
"problemen met mijn vrije vrolijke meningsuiting, pech voor jou vriend want je bent hier zelf komen wonen"
dit soort commentaar willen quincy en co juist graag zien want zonder die spastische reactie hadden ze geen werk ... schijnlijk heeft hij het zelf geshopped en bij iedere hit gaat zijn broekje naar beneden
Piet was pure horror voeger, dus daarvoor hoeven we niets te kopieren...quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 14:39 schreef Baconbus het volgende:
[..]
De huidige wel daarom is dit toch veel leuker. Beetje horror erbij.
Kopieren toch alles uit de VS dus dan wordt dit onze Halloween.
Dit is gewoon keihard provoceren:quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Er weleens aan gedacht dat die reactie's reden zijn voor dat "werk"? Dat de hahaha zp, eindelijk eens een neger die werkt grollen tot ronduit racisme waarvoor zp wordt misbruikt reden zijn voor het ageren tegen zp?
Dat dat actie/reactoe patroon andersom ligt? Dus niet gaat om mensen schoppen tegen zp aan en daarom, maar gaat over kijk, dit is nu wat we bedoelen met een onderliggend probleem? Dat alleen maar meer in de openbaarheid is gebracht?
Het is niet waarschijnlijk dat q dit zelf heeft geshopt, dit soort reactie's zijn gewoon normaler dan wie dan ook lief zou moeten zijn. Het legt het onderliggende probleem bloot, het waarom mensen moeite hebben met oa zp.
Nu zou ik persoonlijk graag zien dat we dit onderliggende probleem loskoppelen van zp, zeker omdat dit onderliggende probleem op veel meer vlakken speelt dan alleen zp. Zp wordt ervoor misbruikt door sommigen, maar is niet de oorzaak en ook lang niet bij iedereen een middel voor het onderliggende probleem.
Waarom moet alleen de anti kant inbinden? Want als je eerlijk bent zou je toch moeten toegeven dat door hun manier van doen het probleem waarop ze wijzen goed bloot is gelegd. Ze hebben dus gewoon een valide punt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
de anti kant moet gewoon normaal doen ... als je dan je zin niet krijgt dan is dat op een gegeven moment ook gewoon een keer wat het is want zoals het liedje al zegt 'you can't allways get what you want'
het compromis is verder weg dan ooit omdat men tegen schenen is gaan lopen schoppen toen men de zin niet kreeg, stop daar mee en probeer het over 10 jaar nog eens
Mensen zullen ongetwijfeld getriggered zijn door zoiets.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit is gewoon keihard provoceren:
[ afbeelding ]
Gestrekt been lokt gestrekt been uit.
Mensen lopen er ook gewoon mee te koop. Wat sneu.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:30 schreef john2406 het volgende:
Geef die (joekels) gewoon hun zin over en uit!
Mag dat trouwens wel Joekels?
Zijn ze er tevreden mee of staat het volgende al in de planning?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:31 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Mensen lopen er ook gewoon mee te koop. Wat sneu.
Wat?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zijn ze er tevreden mee of staat het volgende al in de planning?
dus hij schopt met opzet mensen tegen de schenen omdat hij verwacht dat ze dan heel hard terugschoppen ofzoiets?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Er weleens aan gedacht dat die reactie's reden zijn voor dat "werk"? Dat de hahaha zp, eindelijk eens een neger die werkt grollen tot ronduit racisme waarvoor zp wordt misbruikt reden zijn voor het ageren tegen zp?
Dat dat actie/reactoe patroon andersom ligt? Dus niet gaat om mensen schoppen tegen zp aan en daarom, maar gaat over kijk, dit is nu wat we bedoelen met een onderliggend probleem? Dat alleen maar meer in de openbaarheid is gebracht?
Het is niet waarschijnlijk dat q dit zelf heeft geshopt, dit soort reactie's zijn gewoon normaler dan wie dan ook lief zou moeten zijn. Het legt het onderliggende probleem bloot, het waarom mensen moeite hebben met oa zp.
welk onderliggende probleem hebben we het nu eigenlijk over?quote:Nu zou ik persoonlijk graag zien dat we dit onderliggende probleem loskoppelen van zp, zeker omdat dit onderliggende probleem op veel meer vlakken speelt dan alleen zp. Zp wordt ervoor misbruikt door sommigen, maar is niet de oorzaak en ook lang niet bij iedereen een middel voor het onderliggende probleem.
Sjors en Jimmy verbieden of een claim daar neer leggen?quote:
wie zegt dat alleen de anti kant moet inbinden?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom moet alleen de anti kant inbinden? Want als je eerlijk bent zou je toch moeten toegeven dat door hun manier van doen het probleem waarop ze wijzen goed bloot is gelegd. Ze hebben dus gewoon een valide punt.
Als je dat erkend, waarom dan er niets mee doen?
Zeker als je weet dat de meerderheid het geen kut kan schelen en al zeer zeker niet als we het over de kinderen hebben waar dit feest om draait. Waarom dan zo zwaar stelling nemen ipv ee compromis zoeken?
Nee, hij schopt tegen schenen om dat onderliggende probleem aan het oppervlakte te brengen. Duwt terug in zijn belevenis, is lul genoemd en roept nu kut.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
dus hij schopt met opzet mensen tegen de schenen omdat hij verwacht dat ze dan heel hard terugschoppen ofzoiets?
nee zo heb ik er nog nooit tegen aan gekeken
als jij mij een lul noemt dan noem ik jou een kut
[..]
welk onderliggende probleem hebben we het nu eigenlijk over?
Het racisme probleem lijkt me inmiddels wel voldoende aangekaart. Ik adviseer de racistische anti Pieters en racistische pro Pieters het vanaf nu op een andere manier uit te vechten, en niet meer over de rug van onze nationale kindervriend, Zwarte Piet.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, hij schopt tegen schenen om dat onderliggende probleem aan het oppervlakte te brengen. Duwt terug in zijn belevenis, is lul genoemd en roept nu kut.
Dat is het grote probleem in dit schreeuwfestijn, ieder wijst naar de ander waarom ze lul/kut roepen. Maar feit is dat je geen lul/kut roept als je dat niet toch vindt, dat dat niet zozeer aan die ander ligt, maar aan jezelf. Dat is iets wat beide uitersten in deze discussie beter zouden moeten begrijpen. Q ziet achter elke boom een racismebeer, dat zit in hem, is zijn probleem. De pro pieters zijn niet racistisch omdat q dom doet, maar omdat ze een racistische inslag hebben, zo denken.
Het onderliggende probleem is het racisme in onze samenleving, hoe mensen die hier soms al generatie's lang wonen nogsteeds als buitenstaanders/gasten worden gezien ipv deel van het geheel. Hoe onschuldige zaken worden misbruikt om racisme te uiten, het allemaal oh zo grappig is, maar toch wel gemeend en gemeen.
Zp is daar 1 vb van. Maar zoals ik al gezegd heb, dat geld lang niet voor iedereen en het is alleen een mogelijke uitingsvorm van, niet de oorzaak.
Niet mee eens...quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:56 schreef sp3c het volgende:
probleem is dat de meeste mensen zo doet omdat Q dom doet, die zijn gewoon boos en willen hem pakken en laat zijn grote probleem nu niet op zijn tshirt staan ...
Mee eens, vandaar ook dat ik al zei dat deze discussie nu losgekoppelt moet worden van zp.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:33 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het racisme probleem lijkt me inmiddels wel voldoende aangekaart. Ik adviseer de racistische anti Pieters en racistische pro Pieters het vanaf nu op een andere manier uit te vechten, en niet meer over de rug van onze nationale kindervriend, Zwarte Piet.
Joekels? Dat is in de volksmond een synoniem voor honden. Maar jij mag dat wel hoor, als je dat leuk vindt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:30 schreef john2406 het volgende:
Geef die (joekels) gewoon hun zin over en uit!
Mag dat trouwens wel Joekels?
Ja. Dat hij zijn vooroordeel nu bevestigd ziet maakt niet dat hij dat vooroordeel niet had.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 16:50 schreef DavidTwente het volgende:
joekel
Webdefinities
"iets bijzonder groots of opvallends"
http://nl.wiktionary.org/wiki/joekel
@ Erodome, je beschuldigt Q er dus van alle blanken racisten te vinden, omdat dat in zijn denken zit? Niet n.a.v. de domme dingen die (blanke) voorstanders van ZP hebben gezegd/gedaan?
quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 17:11 schreef KingRadler het volgende:
probleem speelde ook al in 1945
[ afbeelding ]
Hij heet dan ook nota bene Zwarte Pietquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 17:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]Het is helemaal niets nieuws, behalve dat nu iedereen zijn zegje kan doen via feestboek etc.
Met het afschaffen van de roe, de oorringen, de dikke rode lippen en het hele karakter van Zwarte Piet zijn er weinig problemen. Maar owee als je aan de huidskleur komt, dan kom je aan de Nederlandse cultuur
Zonder 'zwart' ervoor wel. Piet mag wel, zwarte piet niet.quote:
Je zal maar een kleurtje hebben en ook nog Piet heten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Zonder 'zwart' ervoor wel. Piet mag wel, zwarte piet niet.
Dus, iedereen kan piet worden, behalve zwarten.
"What’s in a name? That which we call a rose,quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 17:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij heet dan ook nota bene Zwarte Piet
That which we call a Zwarte Piet,quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
"What’s in a name? That which we call a rose,
By any other word would smell as sweet."
Exactly. Zijn naam is dus geen argument om vast te houden aan zijn kleurquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:20 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
That which we call a Zwarte Piet,
By any other word would look as black.
Maar zijn cultuur historische afkomst wel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Exactly. Zijn naam is dus geen argument om vast te houden aan zijn kleur
God, gaan die Amerikanen zich ook nog eens met ons bemoeien.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:50 schreef polderturk het volgende:
https://www.washingtonpos(...)is-racist-and-weird/
quote:Sinds 2014 faciliteert minister Asscher gesprekken tussen voor- en tegenstanders van het traditionele Sinterklaasfeest. Het is geen actieve bemiddeling, zo heeft het ministerie altijd onderstreept. Van de kant van de veranderingsgezinden zitten aan tafel: het Surinaams Inspraak Orgaan, het Overlegorgaan Caribisch Nederland, de Stichting Nederland wordt beter en de intochtcomités van Amsterdam en Utrecht.
De traditie wordt aan tafel verdedigd door het Sint Nicolaas Genootschap Nederland, de Stichting Sint en Pietengilde, en het Sinterklaascomité van Dordrecht, dat een traditionele intocht organiseert.
Verder zitten aan tafel enkele belanghebbenden zonder vooraf duidelijke voorkeur, zoals de gemeente Maassluis, waar dit jaar de landelijke intocht wordt georganiseerd, omroep RTL, het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed en detailhandel Nederland.
Geen bedreiging, geweld, polarisatie of agressie meer, wel een „beschaafde en respectvolle dialoog” waarbij „het kind centraal” staat. Het Sinterklaasfeest moet een feest „voor alle kinderen” zijn.
Met een gezamenlijke verklaring heeft minister Asscher (Sociale Zaken, PvdA) de rondetafelbesprekingen tussen voor- en tegenstanders van de traditionele Zwarte Piet afgesloten. Gezamenlijk – op één partij na. De conservatief-katholieke stichting Civitas Christiana weigerde de verklaring te tekenen.
Klopt, noem het Piet of Assepan of Rupert, zwart is hij en zwart zal hij blijvenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:36 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Exactly. Zijn naam is dus geen argument om vast te houden aan zijn kleur
Wat?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:07 schreef john2406 het volgende:
Wa mat dat oeus van mien part is de wies jetupt lila.
Mooi! Dan heb je er dus geen probleem mee dat ie wit, groen, geel of pimpelpaars wordtquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:05 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Klopt, noem het Piet of Assepan of Rupert, zwart is hij en zwart zal hij blijven
Voor mij het liefste, schaffen ze heel het Sinterklaas feest af, zal de handel leuk vinden!quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:05 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Klopt, noem het Piet of Assepan of Rupert, zwart is hij en zwart zal hij blijven
Denk aan de kindertjesquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Voor mij het liefste, schaffen ze heel het Sinterklaas feest af, zal de handel leuk vinden!
Als die joekels het feest niet begaaien ervoor, denk ik er ook aan, zo niet dan zeg ik gooi het hele feest in de vuilnisbak!quote:
Begaaienquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als die joekels het feest niet begaaien ervoor, denk ik er ook aan, zo niet dan zeg ik gooi het hele feest in de vuilnisbak!
Heb jij een leesachterstand of zo?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:10 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mooi! Dan heb je er dus geen probleem mee dat ie wit, groen, geel of pimpelpaars wordt
Donkere mensen en ook donkere kinderen hebben er last van. Als het echt zo'n kinderfeest is moet het voor alle kinderen leuk zijn en dat is nu blijkbaar niet zo. Dus veranderen dan maar.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:20 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Heb jij een leesachterstand of zo?
Het maakt mij niet uit of ie Pimpelpaarse Piet wordt genoemd, zolang het gezicht maar zwart is. Echt #000000 zwart en niet negerbruin.
De linker moet de whitey helper voorstellenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 15:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit is gewoon keihard provoceren:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |