abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin vrijdag 29 juli 2016 @ 23:26:58 #101
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_164100726
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 22:38 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Omdat een deel van de cultuur die toentertijd is ontstaan nu op bepaalde vlakken nog steeds in stand wordt gehouden (al is het grotendeels uit onwetendheid).

De primitieve reactie op 'ZP is racisme' is in feite het schoolvoorbeeld: de huidige generatie Surinamers en Antilianen mogen geen kritiek leveren (terzijde of deze kritiek terecht is of niet) want ze hebben het hier in Nederland veel beter dan hun 'broeders' in die 'apenlanden'.

Men vind kritiek uit die bevolkingsgroepen 'ondankbaar' en 'respectloos' en behandelen ze zo nog steeds als een tweederangsburger, een koloniale onderdaan. Want het zijn in feite Nederlandse staatsburgers die hun eigen maatschappij mogen bekritiseren.

Dat je de benadering van Quincy en consorten idioot vindt en je niet kan vinden in hun redenaties maakt je geen racist. Ze het recht willen ontnemen om die kritiek te uiten echter wel.
Ik ben het deels met je eens, al vind ik je benadering van tweederangsburger een beetje overtrokken. Ik vind dat ze hun mening best mogen uiten, maar dan moeten ze ook tegen kritiek en andere meningen kunnen en dat lijkt niet het geval te zijn. Sterker nog, de BLM en Quincy hebben zelf genoeg tekenen van racisme laten zien.

Hun benadering van het probleem zet andere mensen, die een normaal debat over onder andere zwarte piet willen hebben helemaal buitenspel. Wat jij dus ook al opnoemde, een ''zwarte'' wordt dan aangekeken op het feit dat een staatsmongool als Quincy allerlei onzin roept.

Wat een normaal maatschappelijk debat met een uiteindelijk oerhollandse polderoplossing had kunnen worden, is verzandt in een kansloze (internet) discussie tussen 2 kleine, zeer van zichzelf gelijk overtuigde, kneuzenkermisjes.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_164100883
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 23:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een normaal maatschappelijk debat met een uiteindelijk oerhollandse polderoplossing had kunnen worden, is verzandt in een kansloze (internet) discussie tussen 2 kleine, zeer van zichzelf gelijk overtuigde, kneuzenkermisjes.
Daarom moet je de discussie ook niet laten kapen door die twee minderheden, maar het onderwerp bespreekbaar maken en zelf de spelregels bepalen.

*Jij vindt inderdaad dat ze hun mening mogen uiten, maar er leeft zeker een sentiment dat nog afkomstig is uit vroegere tijden. Voorbeelden zat hier op Fok!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2016 23:33:51 ]
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 23:53:35 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_164101424
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 23:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik ben het deels met je eens, al vind ik je benadering van tweederangsburger een beetje overtrokken. Ik vind dat ze hun mening best mogen uiten, maar dan moeten ze ook tegen kritiek en andere meningen kunnen en dat lijkt niet het geval te zijn. Sterker nog, de BLM en Quincy hebben zelf genoeg tekenen van racisme laten zien.

Hun benadering van het probleem zet andere mensen, die een normaal debat over onder andere zwarte piet willen hebben helemaal buitenspel. Wat jij dus ook al opnoemde, een ''zwarte'' wordt dan aangekeken op het feit dat een staatsmongool als Quincy allerlei onzin roept.

agreed
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_164102846
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 22:38 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Omdat een deel van de cultuur die toentertijd is ontstaan nu op bepaalde vlakken nog steeds in stand wordt gehouden (al is het grotendeels uit onwetendheid).

De primitieve reactie op 'ZP is racisme' is in feite het schoolvoorbeeld: de huidige generatie Surinamers en Antilianen mogen geen kritiek leveren (terzijde of deze kritiek terecht is of niet) want ze hebben het hier in Nederland veel beter dan hun 'broeders' in die 'apenlanden'.

Men vind kritiek uit die bevolkingsgroepen 'ondankbaar' en 'respectloos' en behandelen ze zo nog steeds als een tweederangsburger, een koloniale onderdaan. Want het zijn in feite Nederlandse staatsburgers die hun eigen maatschappij mogen bekritiseren.

Dat je de benadering van Quincy en consorten idioot vindt en je niet kan vinden in hun redenaties maakt je geen racist. Ze het recht willen ontnemen om die kritiek te uiten echter wel.
Je poneert 'De primitieve reactie' als DE reactie terwijl er veel meer soorten reacties zijn. Ik zou ook graag meer debat/discussie willen zien zonder de extreme reacties van beide zijden. Lullig is alleen dat de anti-Pieten begonnen zijn met een extreme aanname en dan krijg je 1 + 1 = 2 de actie-reactie met dezelfde onzalige extremen. Online scoren 'extreme' standpunten. Niettemin zijn er genoeg (m.i. de overgrote meerderheid aan beide zijden) die eigenlijk (als men er al in geïnteresseerd is) een normale discussie willen waarbij geluisterd wordt naar ieders mening. Dat 'luisteren' is bij de extremen aan beide kanten nul punt nul.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_164103729
Onze eigen, lieve zwarte piet _O_ elimineren? DAT gaan we zeer zeker niet doen o|O

ONZE Zwarte piet heeft hier zo zijn goede werk te doen :Y
oO/ O+
  zaterdag 30 juli 2016 @ 03:24:38 #106
19194 Oversight
◢◤
pi_164103875

Oude man gegijzeld door Somalische piraten
Filantroop in zwaar weer.

quote:
Een hoogbejaarde man op een cruise door het Middellandse Zeegebied is deze week door een groep piraten gegijzeld. De piraten, vermoedelijk afkomstig uit Somalië, eisen naar verluidt een astronomisch bedrag aan losgeld. Het zou gaan om een man van Turkse afkomst, die in Nederland vooral als filantroop en liefhebber van de hippische sport te boek staat.Aangezien de Nederlandse regering de diplomatieke lijn aanhoudt dat er geen losgeld wordt betaald in geval van gijzelingen, en de man niet over de Nederlandse nationaliteit beschikt, lijkt het verzoek aan Nederland een vreemde keuze. De man maakt er echter al enige jaren een gewoonte van in Nederland te overwinteren en heeft hier veel vrienden.
quote:
Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft aan ‘alles in het werk te stellen om een goede afloop van deze kwestie te bewerkstelligen.’ Zo is contact gelegd met Amerikaanse pantserkruisers in de omgeving, om hen te bewegen een kordon om het belegerde schip te leggen. De Amerikanen hebben echter te kennen gegeven al hun militaire capaciteit in de regio nodig te hebben voor een nieuw offensief tegen Al Quaeda, eind december. Wel heeft het Vaticaan zich, door middel van een satellietoproep van de paus, ingezet voor de vrijlating van de katholieke filantroop.
quote:
Het is de eerste maal dat Somalische piraten zo ver buiten de grenzen van hun vaderland opereren. De piraten zijn opvallend gekleed, in zwarte maillots en met fel gekleurde petjes op. Ze maken volgens ooggetuigen een uiterst vrolijke indruk, in tegenstelling tot het zichtbaar nukkige slachtoffer, dat de tijd vooral lijkt te korten met lezen.
:{w met bron natuurlijk, zoiets kan zo weer gebeuren.
◢◤
pi_164103924
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 03:24 schreef Oversight het volgende:
[ afbeelding ]

Oude man gegijzeld door Somalische piraten
Filantroop in zwaar weer.

[..]

[..]

[..]

:{w met bron natuurlijk, zoiets kan zo weer gebeuren.
Ben je nou helemaal besodeknetterd :(

Zo meteen nemen jouw post hier nog als waar aan -O-
  zaterdag 30 juli 2016 @ 03:37:40 #108
19194 Oversight
◢◤
pi_164103932
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 03:34 schreef Peace99 het volgende:

[..]

Ben je nou helemaal besodeknetterd :(

Zo meteen nemen jouw post hier nog als waar aan -O-
:{w Ik verzin nooit iets, ik geef het alleen maar even door.
◢◤
pi_164103952
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 03:37 schreef Oversight het volgende:

[..]

:{w Ik verzin nooit iets, ik geef het alleen maar even door.
c_/
pi_164105451
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 01:21 schreef Montagui het volgende:
Lullig is alleen dat de anti-Pieten begonnen zijn met een extreme aanname en dan krijg je 1 + 1 = 2 de actie-reactie met dezelfde onzalige extremen.
De kreet "zwart piet is racisme" is niet mijn mening, maar het extreem te noemen is ook een overstatement. De agressieve reacties van zogenaamde zp-fans is van een andere categorie , zeker niet uit dezelfde categorie . Ook de massale omvang ervan is niet dezelfde

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 30-07-2016 10:34:23 ]
  Moderator zaterdag 30 juli 2016 @ 10:31:50 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_164105482
ja nee die hadden we nog niet langs zien komen hier

lachen man
  Moderator zaterdag 30 juli 2016 @ 10:35:47 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_164105523
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 10:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De kreet "zwart piet is racisme" is niet mijn mening, maar het extreem te noemen is ook een overstatement. De agressieve reacties van zogenaamde zp-fans is van een andere categorie , zeker niet uit dezelfde categorie . Ook de massale omvang ervan is zeker niet dezelfde
de omvang maakt het nog niet extreem natuurlijk

de agressie eigenlijk ook niet, geeft alleen aan dat heel veel mensen heel veel om het feestje geven

dan heb je meer nodig dan met lelijke tshirts tegen de schenen schoppen als je iets zou willen veranderen
pi_164105752
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 10:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

de omvang maakt het nog niet extreem natuurlijk de agressie eigenlijk ook niet
klopt ! Ik heb dat ook niet extreem genoemd

quote:
geeft alleen aan dat heel veel mensen heel veel om het feestje geven
klopt deels... Het andere deel is dat mensen reageren vanuit intolerante gevoelens.
Die zp-demo op het malieveld , georganiseerd door pvv-aanhangers, is een voorbeeld van intolerantie niet van agressie. Wel de agressie richting een donkere vrouw die zwaaide met onbekende vlag
. https://decorrespondent.n(...)at/40587668-70079528

quote:
dan heb je meer nodig dan met lelijke tshirts tegen de schenen schoppen als je iets zou willen veranderen
klopt.
  Moderator zaterdag 30 juli 2016 @ 11:16:28 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_164106068
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 10:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

klopt ! Ik heb dat ook niet extreem genoemd
tuurlijk wel

je zegt 'A is niet extreem maar B is van een andere categorie'

dan noem je B gewoon extreem, of iig extremer dan A ... ik denk dat het wel mee valt met de extremen in deze discussie

quote:
[..]

klopt deels... Het andere deel is dat mensen reageren vanuit intolerante gevoelens.
Die zp-demo op het malieveld , georganiseerd door pvv-aanhangers, is een voorbeeld van intolerantie niet van agressie. Wel de agressie richting een donkere vrouw die zwaaide met onbekende vlag
. https://decorrespondent.n(...)at/40587668-70079528

[..]

klopt.
PVV'ers zijn gewoon niet zo slim
pi_164109934
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 01:21 schreef Montagui het volgende:
Je poneert 'De primitieve reactie' als DE reactie terwijl er veel meer soorten reacties zijn. Ik zou ook graag meer debat/discussie willen zien zonder de extreme reacties van beide zijden. Lullig is alleen dat de anti-Pieten begonnen zijn met een extreme aanname en dan krijg je 1 + 1 = 2 de actie-reactie met dezelfde onzalige extremen. Online scoren 'extreme' standpunten. Niettemin zijn er genoeg (m.i. de overgrote meerderheid aan beide zijden) die eigenlijk (als men er al in geïnteresseerd is) een normale discussie willen waarbij geluisterd wordt naar ieders mening. Dat 'luisteren' is bij de extremen aan beide kanten nul punt nul.
Omdat de primitieve reactie bewijst dat de koloniale instelling waar tegen de anti-racisten reageren nog steeds bestaat. Het is er namelijk een uiting van, terwijl er in de mildere reacties gedaan wordt alsof het niet bestaat.

Je legt de schuld wederom bij de anti-piet activisten. Hoewel ik de stelling 'Zwarte Piet is racisme' ook absurd vind (het is namelijk geen 'daad' maar een artefact en kan dus geen racisme an sich zijn)
kan je niet claimen dat zij daarmee vernieuwd racisme hebben 'uitgelokt'.
pi_164167432
quote:
18s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 03:04 schreef Peace99 het volgende:
Onze eigen, lieve zwarte piet _O_ elimineren? DAT gaan we zeer zeker niet doen o|O

oO/ O+
De geschiedenisboeken in als een schande, daar mag ZP zijn werk doen.
pi_164167563
quote:
18s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 03:04 schreef Peace99 het volgende:

oO/ O+
Juist...we will never surrender w/
pi_164167808
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 14:44 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Omdat de primitieve reactie bewijst dat de koloniale instelling waar tegen de anti-racisten reageren nog steeds bestaat. Het is er namelijk een uiting van, terwijl er in de mildere reacties gedaan wordt alsof het niet bestaat.

Je legt de schuld wederom bij de anti-piet activisten. Hoewel ik de stelling 'Zwarte Piet is racisme' ook absurd vind (het is namelijk geen 'daad' maar een artefact en kan dus geen racisme an sich zijn)
Niks mis mee om 'racisme in NL' aan de kaak te stellen en zichtbaar te maken. Maar misbruik daar dan niet een karakter uit een kinderfeest voor.

Aan de andere kant is het duidelijk dat Zwarte Piet een bewuste keuze is geweest. Door de onschuld te bevlekken roep je sneller die reacties op waar je op uit bent. Een zwart geschminkt figuur kan je lekker linken via 'blackface' aan negers, slavernij, discriminatie en racisme, terwijl die zwarte schmink in de vele ontstaansgeschiedenissen van Zwarte Piet daar in zijn geheel niet naar verwijst. Zwarte Piet heeft niets te maken met die blackface, slavernij, discriminatie of racisme. Zo je wil kan je er 'neger' aan linken, maar met negers is niets mis.

En Schenkman is niet de god van Zwarte Piet.
pi_164168211
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:42 schreef Montagui het volgende:

Niks mis mee om 'racisme in NL' aan de kaak te stellen en zichtbaar te maken. Maar misbruik daar dan niet een karakter uit een kinderfeest voor.
Inderdaad.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 00:09:52 #120
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_164168290
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 00:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Inderdaad.
Amen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:25:33 #121
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_165748387
Ehm, moet hier niet gediscussieerd worden?

8}
pi_165748755
pi_165748760
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:42:34 #124
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_165748844
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 13:38 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is tenminste wel eerlijk.

Die daaronder met in t hoekje geen racisme is dan weer jammer.
wooblabalurg
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:27:01 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165749792
jammer dat het zo enorm matig is allemaal :')

"problemen met mijn vrije vrolijke meningsuiting, pech voor jou vriend want je bent hier zelf komen wonen :W"

dit soort commentaar willen quincy en co juist graag zien want zonder die spastische reactie hadden ze geen werk ... schijnlijk heeft hij het zelf geshopped en bij iedere hit gaat zijn broekje naar beneden _O-
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:30:53 #126
38496 Perrin
pi_165749876
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:27 schreef sp3c het volgende:

"problemen met mijn vrije vrolijke meningsuiting, pech voor jou vriend want je bent hier zelf komen wonen :W"

dit soort commentaar willen quincy en co juist graag zien want zonder die spastische reactie hadden ze geen werk ... schijnlijk heeft hij het zelf geshopped en bij iedere hit gaat zijn broekje naar beneden _O-
Ja, zo krijgt ie precies wat hij wil :N (en nog gelijk ook)
pi_165749920
Ik ben wel klaar met die softe Piet van ons. Als hij dan toch 'moet' veranderen, dan deze maar.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:34:22 #128
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_165749928
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:33 schreef Prutzenberg het volgende:
Ik ben wel klaar met die softe Piet van ons. Als hij dan toch 'moet' veranderen, dan deze maar.
[ afbeelding ]
Dit is wel goed, want niet racistisch.
wooblabalurg
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:35:16 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165749943
de huidige piet is ook niet racistisch, slaat nergens op

maar sommige vrinden van hem wel en die gun ik eigenlijk ook niets ... het is een moeilijke wereld _O-
pi_165749971
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:34 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dit is wel goed, want niet racistisch.
De huidige ook niet maar misschien is de Krampus meer geschikt voor tere zieltjes.
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:38:27 #131
38496 Perrin
pi_165749986
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:35 schreef sp3c het volgende:
de huidige piet is ook niet racistisch, slaat nergens op

maar sommige vrinden van hem wel en die gun ik eigenlijk ook niets ... het is een moeilijke wereld _O-
Het ene jaar Sint zwart en de Pieten wit en het jaar erop Sint wit en Pieten zwart.. Dat zou ik wel een mooi compromis vinden.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:39:31 #132
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_165750009
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:37 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

De huidige ook niet maar misschien is de Krampus meer geschikt voor tere zieltjes.
De huidige wel daarom is dit toch veel leuker. Beetje horror erbij.
Kopieren toch alles uit de VS dus dan wordt dit onze Halloween.
wooblabalurg
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:40:01 #133
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_165750024
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het ene jaar Sint zwart en de Pieten wit en het jaar erop Sint wit en Pieten zwart.. Dat zou ik wel een mooi compromis vinden.
Denk dat je hiermee de hele discussie plat zou leggen.
wooblabalurg
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:40:09 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165750027
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

laat mensen gewoon zelf kiezen, enige beste mooiste polderoplossing die er is voor dit 'probleem'

op de Antillen enzo werken ze er al mee naar volle tevredenheid en het werkt want de propieten quoten graag de zwarte varianten en de antipieten quoten graag de gekleurde varianten
pi_165750047
Effe kappen met die Disney-isering van het Sinterklaasfeest. :{w
Het is nu al veel te soft geworden. Laat Sint en Piet iedereen maar weer veel angst aanjagen. Dan laten we dit soort fratsen wel uit ons hoofd. oO/
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:41:22 #136
38496 Perrin
pi_165750055
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:40 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Denk dat je hiermee de hele discussie plat zou leggen.
En ook superlollig :P Alleen het verhaal moet je nog ff rechtbreien, maar daar verzint vast iemand wat op. Net als met de kleurenpieten toen de boot door een regenboog voer.
pi_165750071
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:39 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wat heeft de VS hier mee te maken? Daar doen ze aan blackface en zo.
Krampus is raszuiver Europees!
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:42:35 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165750082
rot op met die krampus dat slaat echt nergens op :')
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:42:57 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165750093
een nikker die door de schoorsteen komt ok maar deze shit kan ik niet mee omgaan hoor
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:43:18 #140
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_165750100
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

En ook superlollig :P Alleen het verhaal moet je nog ff rechtbreien, maar daar verzint vast iemand wat op. Net als met de kleurenpieten toen de boot door een regenboog voer.
Het verhaal is magie/voodoo. Voeg er een duivelse heks aan toe die Sint en Piet heeft vervloekt.
Elk jaar switchen ze van kleur maar dat maakt ze niet uit dus dat plan werkte helemaal niet.
wooblabalurg
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:43:45 #141
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_165750109
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:42 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Wat heeft de VS hier mee te maken? Daar doen ze aan blackface en zo.
Krampus is raszuiver Europees!
Oke oke dan geen kruisbestuiving tussen continenten.
wooblabalurg
pi_165750230
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:42 schreef sp3c het volgende:
een nikker die door de schoorsteen komt ok maar deze shit kan ik niet mee omgaan hoor
De Russische variant trek je wel denk ik. ;)
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:50:43 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165750266
ja nee deze piet vind ik wel leuk
pi_165750272
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:43 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Oke oke dan geen kruisbestuiving tussen continenten.
Doe maar niet. Dalijk waait dat Social Justice Warriors gedoe nog deze kant op.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:57:53 #145
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_165750436
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:50 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Of 'Maak Nederland weer groot'.
wooblabalurg
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:01:49 #146
38496 Perrin
pi_165750505
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:50 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:02:56 #147
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_165750520
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:57 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Of 'Maak Nederland weer groot'.
We bouwen een dijk en laten de Duitsers ervoor betalen
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_165750767
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 23:32 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Daarom moet je de discussie ook niet laten kapen door die twee minderheden, maar het onderwerp bespreekbaar maken en zelf de spelregels bepalen.

*Jij vindt inderdaad dat ze hun mening mogen uiten, maar er leeft zeker een sentiment dat nog afkomstig is uit vroegere tijden. Voorbeelden zat hier op Fok!
De grote vraag is hoe doe je dat?

Want de discussie over zp is al oud, sinds het bestaan van de "huidige" piet en tot nu toe heeft alleen "schreeuwen" veranderingen veroorzaakt. Zoals de heftige discussie in de jaren 60/70 over het pedagogisch onverantwoord zijn van het schrikfiguur wat piet was.

Ik ben het geheel met je eens dat het gewoon een nette discussie zou moeten zijn, maar feit is dat die nette discussie niet gehoord werd. Dat er nu wel geluisterd wordt/gereageerd wordt omdat er geschreeuwd wordt en er uitersten in worden genomen.
Dus hoe kom je weer op een punt waar de discussie netjes wordt en alle kanten gehoord worden zonder in een schreeuwfestijn te belanden?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_165750801
Wat een onzin toch doe dat hele sinterklaas feest van de hand, maar ik vermoed dat ze dan wel iets anders vinden om te zeuren!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2016 15:22:09 ]
pi_165750838
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 10:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

de omvang maakt het nog niet extreem natuurlijk

de agressie eigenlijk ook niet, geeft alleen aan dat heel veel mensen heel veel om het feestje geven

Ook hier, wat dan? Wat moet die "anti" kant dan doen om gehoord te worden? Want ze hebben best wel valide punten hier en daar, net zoals de "pro" kant die heeft.
Een compromis lijkt verder weg dan ooit, beide extremere kanten hebben de vingers in de oren en niets is goed genoeg dan alles of niets.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:22:43 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165750946
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Ook hier, wat dan? Wat moet die "anti" kant dan doen om gehoord te worden? Want ze hebben best wel valide punten hier en daar, net zoals de "pro" kant die heeft.
Een compromis lijkt verder weg dan ooit, beide extremere kanten hebben de vingers in de oren en niets is goed genoeg dan alles of niets.
de anti kant moet gewoon normaal doen ... als je dan je zin niet krijgt dan is dat op een gegeven moment ook gewoon een keer wat het is want zoals het liedje al zegt 'you can't allways get what you want'

het compromis is verder weg dan ooit omdat men tegen schenen is gaan lopen schoppen toen men de zin niet kreeg, stop daar mee en probeer het over 10 jaar nog eens
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:25:16 #152
38496 Perrin
pi_165751013
Of geef her en der plaatselijk het goede voorbeeld en hoop dat het 'besmettelijk' is..
pi_165751036
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:27 schreef sp3c het volgende:

Er weleens aan gedacht dat die reactie's reden zijn voor dat "werk"? Dat de hahaha zp, eindelijk eens een neger die werkt grollen tot ronduit racisme waarvoor zp wordt misbruikt reden zijn voor het ageren tegen zp?
Dat dat actie/reactoe patroon andersom ligt? Dus niet gaat om mensen schoppen tegen zp aan en daarom, maar gaat over kijk, dit is nu wat we bedoelen met een onderliggend probleem? Dat alleen maar meer in de openbaarheid is gebracht?

Het is niet waarschijnlijk dat q dit zelf heeft geshopt, dit soort reactie's zijn gewoon normaler dan wie dan ook lief zou moeten zijn. Het legt het onderliggende probleem bloot, het waarom mensen moeite hebben met oa zp.

Nu zou ik persoonlijk graag zien dat we dit onderliggende probleem loskoppelen van zp, zeker omdat dit onderliggende probleem op veel meer vlakken speelt dan alleen zp. Zp wordt ervoor misbruikt door sommigen, maar is niet de oorzaak en ook lang niet bij iedereen een middel voor het onderliggende probleem.
pi_165751059
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 14:39 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Piet was pure horror voeger, dus daarvoor hoeven we niets te kopieren...
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:29:41 #155
38496 Perrin
pi_165751112
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Er weleens aan gedacht dat die reactie's reden zijn voor dat "werk"? Dat de hahaha zp, eindelijk eens een neger die werkt grollen tot ronduit racisme waarvoor zp wordt misbruikt reden zijn voor het ageren tegen zp?
Dat dat actie/reactoe patroon andersom ligt? Dus niet gaat om mensen schoppen tegen zp aan en daarom, maar gaat over kijk, dit is nu wat we bedoelen met een onderliggend probleem? Dat alleen maar meer in de openbaarheid is gebracht?

Het is niet waarschijnlijk dat q dit zelf heeft geshopt, dit soort reactie's zijn gewoon normaler dan wie dan ook lief zou moeten zijn. Het legt het onderliggende probleem bloot, het waarom mensen moeite hebben met oa zp.

Nu zou ik persoonlijk graag zien dat we dit onderliggende probleem loskoppelen van zp, zeker omdat dit onderliggende probleem op veel meer vlakken speelt dan alleen zp. Zp wordt ervoor misbruikt door sommigen, maar is niet de oorzaak en ook lang niet bij iedereen een middel voor het onderliggende probleem.
Dit is gewoon keihard provoceren:

Gestrekt been lokt gestrekt been uit.

Maar net als met bijv Wilders en fundamentele moslims, de extremen aan beide kanten van het spectrum hebben elkaar nodig.
pi_165751134
Geef die (joekels) gewoon hun zin over en uit!

Mag dat trouwens wel Joekels?
pi_165751135
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

de anti kant moet gewoon normaal doen ... als je dan je zin niet krijgt dan is dat op een gegeven moment ook gewoon een keer wat het is want zoals het liedje al zegt 'you can't allways get what you want'

het compromis is verder weg dan ooit omdat men tegen schenen is gaan lopen schoppen toen men de zin niet kreeg, stop daar mee en probeer het over 10 jaar nog eens
Waarom moet alleen de anti kant inbinden? Want als je eerlijk bent zou je toch moeten toegeven dat door hun manier van doen het probleem waarop ze wijzen goed bloot is gelegd. Ze hebben dus gewoon een valide punt.
Als je dat erkend, waarom dan er niets mee doen?

Zeker als je weet dat de meerderheid het geen kut kan schelen en al zeer zeker niet als we het over de kinderen hebben waar dit feest om draait. Waarom dan zo zwaar stelling nemen ipv ee compromis zoeken?
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:30:56 #158
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_165751137
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:29 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Gestrekt been lokt gestrekt been uit.
Mensen zullen ongetwijfeld getriggered zijn door zoiets.
Volgens mij is dat ook de bedoeling.
wooblabalurg
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:31:18 #159
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_165751146
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:30 schreef john2406 het volgende:

Mensen lopen er ook gewoon mee te koop. Wat sneu.
wooblabalurg
pi_165751193
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:31 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Mensen lopen er ook gewoon mee te koop. Wat sneu.
Zijn ze er tevreden mee of staat het volgende al in de planning?
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:34:05 #161
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_165751202
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zijn ze er tevreden mee of staat het volgende al in de planning?
Wat?
wooblabalurg
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:39:10 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165751287
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:26 schreef erodome het volgende:

[..]

dus hij schopt met opzet mensen tegen de schenen omdat hij verwacht dat ze dan heel hard terugschoppen ofzoiets?

nee zo heb ik er nog nooit tegen aan gekeken

als jij mij een lul noemt dan noem ik jou een kut

quote:
welk onderliggende probleem hebben we het nu eigenlijk over?
pi_165751292
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:34 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wat?
Sjors en Jimmy verbieden of een claim daar neer leggen?

https://www.google.nl/sea(...)IMA&biw=1600&bih=740
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:40:42 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165751316
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:30 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom moet alleen de anti kant inbinden? Want als je eerlijk bent zou je toch moeten toegeven dat door hun manier van doen het probleem waarop ze wijzen goed bloot is gelegd. Ze hebben dus gewoon een valide punt.
Als je dat erkend, waarom dan er niets mee doen?

Zeker als je weet dat de meerderheid het geen kut kan schelen en al zeer zeker niet als we het over de kinderen hebben waar dit feest om draait. Waarom dan zo zwaar stelling nemen ipv ee compromis zoeken?
wie zegt dat alleen de anti kant moet inbinden?

jij vraagt wat ze (dus de anti's in dit geval) moeten doen en daar geef ik antwoord op ... dan moet je niet ineens de stelling aanpassen want zo heb ik er echt geen zin in hoor :{w
pi_165751468
Zou het gemakkelijk kunnen Sinterklaas van de hand doen, of zouden nadat ze daar hun zin mee krijgen, een claim neerleggen voor gratis geld, smarte geld wel te verstaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2016 15:50:30 ]
pi_165751503
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

dus hij schopt met opzet mensen tegen de schenen omdat hij verwacht dat ze dan heel hard terugschoppen ofzoiets?

nee zo heb ik er nog nooit tegen aan gekeken

als jij mij een lul noemt dan noem ik jou een kut

[..]

welk onderliggende probleem hebben we het nu eigenlijk over?
Nee, hij schopt tegen schenen om dat onderliggende probleem aan het oppervlakte te brengen. Duwt terug in zijn belevenis, is lul genoemd en roept nu kut.
Dat is het grote probleem in dit schreeuwfestijn, ieder wijst naar de ander waarom ze lul/kut roepen. Maar feit is dat je geen lul/kut roept als je dat niet toch vindt, dat dat niet zozeer aan die ander ligt, maar aan jezelf. Dat is iets wat beide uitersten in deze discussie beter zouden moeten begrijpen. Q ziet achter elke boom een racismebeer, dat zit in hem, is zijn probleem. De pro pieters zijn niet racistisch omdat q dom doet, maar omdat ze een racistische inslag hebben, zo denken.

Het onderliggende probleem is het racisme in onze samenleving, hoe mensen die hier soms al generatie's lang wonen nogsteeds als buitenstaanders/gasten worden gezien ipv deel van het geheel. Hoe onschuldige zaken worden misbruikt om racisme te uiten, het allemaal oh zo grappig is, maar toch wel gemeend en gemeen.
Zp is daar 1 vb van. Maar zoals ik al gezegd heb, dat geld lang niet voor iedereen en het is alleen een mogelijke uitingsvorm van, niet de oorzaak.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:56:04 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165751572
probleem is dat de meeste mensen zo doet omdat Q dom doet, die zijn gewoon boos en willen hem pakken en laat zijn grote probleem nu niet op zijn tshirt staan ...
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:56:20 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165751578
maar zoals gezegd het blijft een beetje oenig om hem van extra ammo te voorzien
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:57:35 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165751599
niet dat ik vind dat de pro pieters iets fout doen hoor, dat zeg ik helemaal nergens want dat zou suggereren dat Erodrome me woorden in de zit te leggen over mijn zware stellingname en gebrekkige zoektocht naar compromissen

dat verwacht toch echt helemaal niemand ...
pi_165752110
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, hij schopt tegen schenen om dat onderliggende probleem aan het oppervlakte te brengen. Duwt terug in zijn belevenis, is lul genoemd en roept nu kut.
Dat is het grote probleem in dit schreeuwfestijn, ieder wijst naar de ander waarom ze lul/kut roepen. Maar feit is dat je geen lul/kut roept als je dat niet toch vindt, dat dat niet zozeer aan die ander ligt, maar aan jezelf. Dat is iets wat beide uitersten in deze discussie beter zouden moeten begrijpen. Q ziet achter elke boom een racismebeer, dat zit in hem, is zijn probleem. De pro pieters zijn niet racistisch omdat q dom doet, maar omdat ze een racistische inslag hebben, zo denken.

Het onderliggende probleem is het racisme in onze samenleving, hoe mensen die hier soms al generatie's lang wonen nogsteeds als buitenstaanders/gasten worden gezien ipv deel van het geheel. Hoe onschuldige zaken worden misbruikt om racisme te uiten, het allemaal oh zo grappig is, maar toch wel gemeend en gemeen.
Zp is daar 1 vb van. Maar zoals ik al gezegd heb, dat geld lang niet voor iedereen en het is alleen een mogelijke uitingsvorm van, niet de oorzaak.
Het racisme probleem lijkt me inmiddels wel voldoende aangekaart. Ik adviseer de racistische anti Pieters en racistische pro Pieters het vanaf nu op een andere manier uit te vechten, en niet meer over de rug van onze nationale kindervriend, Zwarte Piet.
pi_165752179
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:56 schreef sp3c het volgende:
probleem is dat de meeste mensen zo doet omdat Q dom doet, die zijn gewoon boos en willen hem pakken en laat zijn grote probleem nu niet op zijn tshirt staan ...
Niet mee eens...

Als iemand niet racistisch is zal hij/zij ook niet racistisch doen. Die zal zeggen q is dom/idioot/wat dan ook, maar geen racistische opmerkingen maken. Zeggen dat je q een eikel vindt is van een andere orde dan zeggen dat hij een bosjesman is die terug moet naar het oerwoud.

Dat hele mensen doen dat omdat X zo doet klopt dus niet naar mijn mening. Ze laten eerder zien welk punt q probeerd te maken, hun racisme komt meer in de openbaarheid erdoor, maar was wel degelijk al aanwezig.

Zelfde andersom natuurlijk he, q ziet niet nu ineens achter elke witkop een racist omdat er mensen zijn die dom doen, dat zag hij al, zat al in zijn denkwijze.
pi_165752200
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 16:33 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het racisme probleem lijkt me inmiddels wel voldoende aangekaart. Ik adviseer de racistische anti Pieters en racistische pro Pieters het vanaf nu op een andere manier uit te vechten, en niet meer over de rug van onze nationale kindervriend, Zwarte Piet.
Mee eens, vandaar ook dat ik al zei dat deze discussie nu losgekoppelt moet worden van zp.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 16:42:53 #173
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_165752249
quote:

Joekels? Dat is in de volksmond een synoniem voor honden. Maar jij mag dat wel hoor, als je dat leuk vindt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 16:43:31 #174
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_165752263
als men nu stopt zwarte kinderen te discrimineren dan kan Sinterklaas feest nog leuk worden.
pi_165752354
joekel
Webdefinities
"iets bijzonder groots of opvallends"
http://nl.wiktionary.org/wiki/joekel

@ Erodome, je beschuldigt Q er dus van alle blanken racisten te vinden, omdat dat in zijn denken zit? Niet n.a.v. de domme dingen die (blanke) voorstanders van ZP hebben gezegd/gedaan?
  Moderator dinsdag 4 oktober 2016 @ 16:56:25 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_165752479
Hij vind alle blanken racistisch als hem dat goed uitkomt

Al die boze dr.dentztypes zijn simpelweg kolen voor het vuur ... usefull idiots
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 17:11:48 #177
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_165752701
probleem speelde ook al in 1945

pi_165752941
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 16:50 schreef DavidTwente het volgende:
joekel
Webdefinities
"iets bijzonder groots of opvallends"
http://nl.wiktionary.org/wiki/joekel

@ Erodome, je beschuldigt Q er dus van alle blanken racisten te vinden, omdat dat in zijn denken zit? Niet n.a.v. de domme dingen die (blanke) voorstanders van ZP hebben gezegd/gedaan?
Ja. Dat hij zijn vooroordeel nu bevestigd ziet maakt niet dat hij dat vooroordeel niet had.
pi_165753011
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 17:11 schreef KingRadler het volgende:
probleem speelde ook al in 1945

[ afbeelding ]
:Y Het is helemaal niets nieuws, behalve dat nu iedereen zijn zegje kan doen via feestboek etc.

Met het afschaffen van de roe, de oorringen, de dikke rode lippen en het hele karakter van Zwarte Piet zijn er weinig problemen. Maar owee als je aan de huidskleur komt, dan kom je aan de Nederlandse cultuur :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 17:58:52 #180
38496 Perrin
pi_165753476
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 17:29 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

:Y Het is helemaal niets nieuws, behalve dat nu iedereen zijn zegje kan doen via feestboek etc.

Met het afschaffen van de roe, de oorringen, de dikke rode lippen en het hele karakter van Zwarte Piet zijn er weinig problemen. Maar owee als je aan de huidskleur komt, dan kom je aan de Nederlandse cultuur :')
Hij heet dan ook nota bene Zwarte Piet
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:03:42 #181
3542 Gia
User under construction
pi_165753541
quote:
Zonder 'zwart' ervoor wel. Piet mag wel, zwarte piet niet.
Dus, iedereen kan piet worden, behalve zwarten.
pi_165753730
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Zonder 'zwart' ervoor wel. Piet mag wel, zwarte piet niet.
Dus, iedereen kan piet worden, behalve zwarten.
Je zal maar een kleurtje hebben en ook nog Piet heten.
pi_165753758
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 17:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hij heet dan ook nota bene Zwarte Piet
"What’s in a name? That which we call a rose,
By any other word would smell as sweet."
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:20:21 #184
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_165754939
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:19 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

"What’s in a name? That which we call a rose,
By any other word would smell as sweet."

That which we call a Zwarte Piet,
By any other word would look as black.
pi_165755337
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 19:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

That which we call a Zwarte Piet,
By any other word would look as black.
Exactly. Zijn naam is dus geen argument om vast te houden aan zijn kleur :P
pi_165755483
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 19:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Maar zijn cultuur historische afkomst wel.

Maar behoudens een enkeling boeit dat niemand. Gewoon het zwart de connectie met neger meegeven en lekker schelden op elkaar. :')
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:56:34 #188
38496 Perrin
pi_165755929
quote:
God, gaan die Amerikanen zich ook nog eens met ons bemoeien.
pi_165755980
Katholieke stichting ondertekent verklaring Zwarte Piet niet

quote:
Sinds 2014 faciliteert minister Asscher gesprekken tussen voor- en tegenstanders van het traditionele Sinterklaasfeest. Het is geen actieve bemiddeling, zo heeft het ministerie altijd onderstreept. Van de kant van de veranderingsgezinden zitten aan tafel: het Surinaams Inspraak Orgaan, het Overlegorgaan Caribisch Nederland, de Stichting Nederland wordt beter en de intochtcomités van Amsterdam en Utrecht.

De traditie wordt aan tafel verdedigd door het Sint Nicolaas Genootschap Nederland, de Stichting Sint en Pietengilde, en het Sinterklaascomité van Dordrecht, dat een traditionele intocht organiseert.

Verder zitten aan tafel enkele belanghebbenden zonder vooraf duidelijke voorkeur, zoals de gemeente Maassluis, waar dit jaar de landelijke intocht wordt georganiseerd, omroep RTL, het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed en detailhandel Nederland.

Geen bedreiging, geweld, polarisatie of agressie meer, wel een „beschaafde en respectvolle dialoog” waarbij „het kind centraal” staat. Het Sinterklaasfeest moet een feest „voor alle kinderen” zijn.

Met een gezamenlijke verklaring heeft minister Asscher (Sociale Zaken, PvdA) de rondetafelbesprekingen tussen voor- en tegenstanders van de traditionele Zwarte Piet afgesloten. Gezamenlijk – op één partij na. De conservatief-katholieke stichting Civitas Christiana weigerde de verklaring te tekenen.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 22:05:05 #190
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_165759464
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 19:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Klopt, noem het Piet of Assepan of Rupert, zwart is hij en zwart zal hij blijven
pi_165759531
Wa mat dat oeus van mien part is de wies jetupt lila.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2016 22:07:59 ]
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 22:10:31 #192
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_165759600
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:07 schreef john2406 het volgende:
Wa mat dat oeus van mien part is de wies jetupt lila.
Wat? :D
wooblabalurg
pi_165759609
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:05 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Klopt, noem het Piet of Assepan of Rupert, zwart is hij en zwart zal hij blijven
Mooi! Dan heb je er dus geen probleem mee dat ie wit, groen, geel of pimpelpaars wordt :+
pi_165759652
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:05 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Voor mij het liefste, schaffen ze heel het Sinterklaas feest af, zal de handel leuk vinden!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2016 22:12:28 ]
pi_165759688
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Voor mij het liefste, schaffen ze heel het Sinterklaas feest af, zal de handel leuk vinden!
Denk aan de kindertjes o|O
pi_165759748
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:13 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Denk aan de kindertjes o|O
Als die joekels het feest niet begaaien ervoor, denk ik er ook aan, zo niet dan zeg ik gooi het hele feest in de vuilnisbak!
pi_165759807
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als die joekels het feest niet begaaien ervoor, denk ik er ook aan, zo niet dan zeg ik gooi het hele feest in de vuilnisbak!
Begaaien :?
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 22:20:31 #198
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_165759886
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Mooi! Dan heb je er dus geen probleem mee dat ie wit, groen, geel of pimpelpaars wordt :+
Heb jij een leesachterstand of zo?
Het maakt mij niet uit of ie Pimpelpaarse Piet wordt genoemd, zolang het gezicht maar zwart is. Echt #000000 zwart en niet negerbruin.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 22:25:10 #199
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_165759998
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 22:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Heb jij een leesachterstand of zo?
Het maakt mij niet uit of ie Pimpelpaarse Piet wordt genoemd, zolang het gezicht maar zwart is. Echt #000000 zwart en niet negerbruin.
Donkere mensen en ook donkere kinderen hebben er last van. Als het echt zo'n kinderfeest is moet het voor alle kinderen leuk zijn en dat is nu blijkbaar niet zo. Dus veranderen dan maar.
Dit, dus.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 22:27:06 #200
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_165760041
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 15:29 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De linker moet de whitey helper voorstellen :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')