quote:Op donderdag 28 juli 2016 14:41 schreef Jigzoz het volgende:
O, en ja, ik ben hier inderdaad wel weer uitgeluld.
Je ziet nu nog wel eens dat ze worden afgewezen op naam. Men wil zich er niet aan branden. En dat komt niet alleen doordat mensen racistisch zijn. Dat vind ik te makkelijk. Dat is de complete verantwoordelijkheid voor je eigen daden bij een andere groep leggen. Dan moet je verder graven. Alleen dan wordt de discussie ongemakkelijk en wil men liever wegkijken.quote:Op donderdag 28 juli 2016 14:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is nog niet eens nodig, gewoon een geschikte opleiding kiezen en ze geraken ook wel aan de bak.
Serieus, leg eens uit?quote:Op donderdag 28 juli 2016 14:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Schaam je dat je nog niet door hebt dat je schoonfamilie er niet graag over praat. En nog minder zin in met buitenstaanders hierover
Ik ben zelf van Aziatische afkomst . En ik heb wel dingen meegemaakt.
En als je goed luistert dan hoor ik bij familie en kennissen dat zij soortgelijke dingen meemaken.
Maar je moet wel goed luisteren en uitzenden dat je er open voor staat.
Ja, maar dan hebben ze dus geen geschikte opleiding gevolgd (als je enkel voor dat soort functies kan solliciteren) voor hen omdat ze solliciteren met 100 man voor 1 functie en hierdoor de werkgever je niet eens leert kennen. Niet handig als je tot zo'n groep behoort. Dat geldt ook voor jou en mij, alleen is het bij hen nog minder handig.quote:Op donderdag 28 juli 2016 14:45 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Je ziet nu nog wel eens dat ze worden afgewezen op naam. Men wil zich er niet aan branden.
Wie wordt de opvolger? Een gele Aziatisch ogende piet die bami gooit in plaats van snoepgoed? Foei Elzies! Racisme!quote:Op donderdag 28 juli 2016 14:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Serieus, leg eens uit?
Dat racisme bestaat is duidelijk maar ik vind het in Nederland meevallen m.b.t. Aziaten. Misschien wat opmerkingen over karateristieke uiterlijke kenmerken of smakken of zo?
Voor mij zou het niet werken. Een te hoog carnavalsgehalte.quote:Op donderdag 28 juli 2016 14:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wie wordt de opvolger? Een gele Aziatisch ogende piet die bami in plaats van snoepgoed gooit? Foei Elzies! Racisme!
Als jij jezelf racist noemt... dat is jouw vrijheid.quote:Op donderdag 28 juli 2016 14:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wie wordt de opvolger? Een gele Aziatisch ogende piet die bami gooit in plaats van snoepgoed? Foei Elzies! Racisme!
Ik zou me als Hagenees erg gediscrimineerd voelen.quote:Op donderdag 28 juli 2016 15:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als jij jezelf racist noemt... dat is jouw vrijheid.
Wat denk je van een blanke piet die haagse hopjes gooit? Ook een idee
Volgens de anti zwarte pieten lobby ,kun je nergens meer negroide karakters meer voor gebruiken.quote:Op donderdag 28 juli 2016 14:59 schreef RobbieRonald het volgende:
Ik zou als ik hun was de discussie doortrekken naar Pokemon Go. Daar zitten toch ook vast wel donkere figuren tussen? Zou ze weer veel media aandacht opleveren!
Jij wilt gewoon dit soort dingen niet weten afgezien van dat je er niet aziatisch uitziet dan merk je niet hoe mensen soms reageren op je 'buitenlands' uiterlijk.quote:Op donderdag 28 juli 2016 14:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Serieus, leg eens uit?
Dat racisme bestaat is duidelijk maar ik vind het in Nederland meevallen m.b.t. Aziaten.
Ja... racisme, discriminatie, etnisch profileren ( hippe term) tegenwoordig .... lulligheidquote:Misschien wat opmerkingen over karateristieke uiterlijke kenmerken of smakken of zo? Wat wat jij (of mensen in jouw familie) hebt meegemaakt vind jij racisme?
Dan is het nog steeds een onzinnige redenering. Of stuur je politieagenten ook naar oorden waar het crimineler is en vind je dat ze eigenlijk geen bestaansrecht hebben hier?quote:Op donderdag 28 juli 2016 09:40 schreef Montagui het volgende:
[..]
Lezen? "daar waar racisme orde van de dag is?" Ik maak me geen illusies, Ook in Nederland bestaat racisme, van blank naar zwart, van zwart naar blank. Hell, iedereen is minimaal een tikkeltje racistisch, iedereen heeft persoonlijke voorkeuren, maar de overgrote meerderheid zal in NL niet snel iemand op basis van huidskleur racistisch bejegenen.
Niks mis met in NL racisme aan de kaak stellen, maar dat heeft in NL veel minder zin dan in bv dus Zimbabwe.
19e eeuw en begin 20e eeuw waren wel de eeuwen van het verheffingsoffensief. Zo ook in het thuisland zelf.quote:Op donderdag 28 juli 2016 14:10 schreef sp3c het volgende:
van wilden opvoeden was toen nog helemaal geen sprake, dat komt veel later pas
Kip en ei verhaal.quote:Op donderdag 28 juli 2016 14:39 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Mijn punt is dat zodra die groepen niet oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit, vandalisme en andere negatieve shit en gewoon hun school afmaken dat ze geen problemen meer hebben met het vinden van een baan. Een stuk minder sowieso.
Ik vroeg het aan jou dus wil ik het weten. Jij geeft nu geen concreet voorbeeld. Het feit dat jij geen voorbeelden kan geven suggereert dat jij geen sterke voorbeelden paraat hebt en dat het meer gebaseerd is op een gevoel, mogelijk op basis van hoe mensen kijken of wat de intonatie is of zo. Prima, maar leg dat dan uit. Als je wel concrete voorbeelden hebt, geef die dan zodat het voor ons concreet wordt dat het om racisme ging.quote:Op donderdag 28 juli 2016 15:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij wilt gewoon dit soort dingen niet weten afgezien van dat je er niet aziatisch uitziet dan merk je niet hoe mensen soms reageren op je 'buitenlands' uiterlijk.
Daar kan ik geen stelling over innemen, ik heb daarvoor te weinig kennis van de Nederlandse koloniale geschiedenis. Echter krijgen die Surinaamse mensen al vele decennia lang dezelfde kansen als de autochtone Nederlanders. Voor zowel Surinamers als Marokkanen heb ik van dichtbij gezien dat er jongens zijn voor wie alles mee zat (goede opleiding, leuke hobby's waar ze bedreven in zijn, populair etc.) en jongens voor wie het tegen zat of die er een potje van maakten. Het kan best dat sommige mensen die hen niet kennen eerder een vooroordeel hebben maar zo gauw ze je eenmaal kennen dan verdwijnen die als sneeuw voor de zon bij veel mensen, die mensen waarvoor dat niet geldt, ach, met hen wil je sowieso weinig te maken hebben, nietwaar? Een goed zelfselectiemechanisme.quote:Surinamers bijvoorbeeld hebben een geschiedenis van eeuwenlang geminacht zijn tot zwaar mishandeld door Nederlanders.
Etnisch profileren komt inderdaad voor maar de politie profileert op meer dan enkel dat. Denk aan kleding, gedrag, uiterlijk (verzorgd of onverzorgd), de prijsklasse van de auto etc.quote:Ja... racisme, discriminatie, etnisch profileren ( hippe term) tegenwoordig .... lulligheid
Nee, echte duivels en echte overledenen. Zwarte Piet is geen neger (tenzij het een neger is die Zwarte Piet speelt en als zodanig is vermomd).quote:Op vrijdag 29 juli 2016 02:24 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Voortaan maar gewoon echte negers gebruiken als zwarte Piet.
Dan zit je al 3 jaar in ZP-topics mee te lullen en maar niet snappen wat de achtergronden zijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 02:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Daar kan ik geen stelling over innemen, ik heb daarvoor te weinig kennis van de Nederlandse koloniale geschiedenis.
wbt werkgevers dream on...... je doet alsof Nederlanders allemaal zo politiekcorrect zijn en discriminatie hebben uitgebannen.quote:Echter krijgen die Surinaamse mensen al vele decennia lang dezelfde kansen als de autochtone Nederlanders
Ik stelde jou een hele simpele vraag: staaf jouw eerdere stelling dat jij als iemand met Aziatische (voor)ouders discriminatie hebt ondervonden of dat jouw familieleden/vrienden die Aziatische (voor)ouders hebben dat ondervonden.quote:
Dat is niet waar.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 19:47 schreef Bluesdude het volgende:
je doet alsof Nederlanders allemaal zo politiekcorrect zijn en discriminatie hebben uitgebanne
Ook dat is niet waar. Echter ben ik waarschijnlijk wat realistischer over mijn kennisniveau van de koloniale geschiedenis dan dat jij bent over het jouwe. Dat slavernij verwerpelijk is daar zijn we het over eens maar de huidige Surinamers hebben werkelijk niets met slavernij te maken, dat hun overoveroveroveroveroveroverovergrootvader een slaaf waren, als dat al zo was in hun geval, heeft geen invloed op hen en Zwarte Piet heeft werkelijk niets te maken met een negerkarikatuur, niet zoals ZP vandaag de dag door het volk wordt gezien.quote:Dan zit je al 3 jaar in ZP-topics mee te lullen en maar niet snappen wat de achtergronden zijn.
Je gaat steeds voorbij aan een discours dat eeuwenlang een bepaalde visie kan overdragen lang nadat de realiteit van de situatie is aangepast.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 19:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ook dat is niet waar. Echter ben ik waarschijnlijk wat realistischer over mijn kennisniveau van de koloniale geschiedenis dan dat jij bent over het jouwe. Dat slavernij verwerpelijk is daar zijn we het over eens maar de huidige Surinamers hebben werkelijk niets met slavernij te maken, dat hun overoveroveroveroveroveroverovergrootvader een slaaf waren, als dat al zo was in hun geval, heeft geen invloed op hen en Zwarte Piet heeft werkelijk niets te maken met een negerkarikatuur, niet zoals ZP vandaag de dag door het volk wordt gezien.
Ik stop nu echter met de discussie totdat jij die ene simpele vraag hebt beantwoord. Dat antwoord mag ook zijn dat jij geen concrete voorbeelden hebt.
.. maar hoe is dat de nakomelingen van de mensen die dat hebben gedaan aan te rekenen?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 22:10 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Je gaat steeds voorbij aan een discours dat eeuwenlang een bepaalde visie kan overdragen lang nadat de realiteit van de situatie is aangepast.
Omdat een deel van de cultuur die toentertijd is ontstaan nu op bepaalde vlakken nog steeds in stand wordt gehouden (al is het grotendeels uit onwetendheid).quote:Op vrijdag 29 juli 2016 22:25 schreef Straatcommando. het volgende:
.. maar hoe is dat de nakomelingen van de mensen die dat hebben gedaan aan te rekenen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |